Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Ajax is overtuigd en wil PSV aftroeven in strijd om sensatie’

Laatste update:

Ajax speurt momenteel op de transfermarkt naar versterkingen en komt mogelijk uit bij Valencia. Super Deporte meldt dinsdag dat de Amsterdammers Lee Kang-in, een achttienjarige middenvelder uit Zuid-Korea, op de radar hebben staan. De jongeling maakte afgelopen voetbaljaargang zijn debuut voor de Spaanse topclub.

Lee heeft tot op heden elf keer meegespeeld bij de hoofdmacht van Valencia. Met de topclub won het toptalent afgelopen seizoen de Copa del Rey door Barcelona in de finale te verslaan. Vanwege interlandverplichtingen ontbrak Lee bij deze eindstrijd. De aanvallend ingestelde middenvelder ligt nog tot de zomer van 2022 vast bij Valencia.

De jongeling was drie dagen geleden belangrijk voor Zuid-Korea Onder-20 op het WK door in de kwartfinale Senegal pijn te doen met twee assists en een doelpunt (3-3, Zuid-Korea door na strafschoppen). Ook PSV zou belangstelling hebben voor de jongeling, maar het is Ajax dat naar verluidt snel werk gaat maken van de komst van de Zuid-Koreaan.

Volgens Super Deporte is hij uitgegroeid tot een van de sensaties van het jeugdtoernooi. Ajax zou niet langer willen wachten en binnenkort een aanbieding neerleggen bij Valencia, dat overigens een eenzijdige optie heeft om de samenwerking met Lee met een jaar te verlengen. Het talent, dat ook als buitenspeler kan fungeren, wordt bij Valencia gezien als een toptalent met een grote toekomst.

Een goede aanwinst voor Ajax?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Als het een toptalent is zal die wel blijven bij Valencia.

11 juni 2019 om 11:00

als hij kansen kan krijgen bij Valencia in het eerste, en een goed salaris, lijkt me dit echt een onzin verhaal.
Toch vind ik het goed dat ajax met haar scouts elk toptalent in Europa in de gaten houdt. In de situatie dat ze te weinig kansen krijgen, wordt de optie ajax ineens wel interessant.

11 juni 2019 om 11:02

Lijkt mij inderdaad ook. Sowieso zijn Aziatische talenten gewild omdat het goed is voor de naamsbekendheid van de club in Azië.

11 juni 2019 om 11:22

In Azië kunnen ze alleen premier League

11 juni 2019 om 12:44

Vreemd. Ik weet dat Ajax in China een van de bekendste clubs is. En China is nr1 in Azië.

11 juni 2019 om 13:43

De populariteit van Ajax in China verdwijnt in het niets vergeleken met de populariteit van de BPL.

11 juni 2019 om 13:26

Speeltijd kan een belangrijke factor spelen. Als hij bij Valencia tevreden moet zijn met 10 wedstrijden per seizoen terwijl Ajax of PSV hem 20 a 30 wedstrijden kan bieden, dan kan dat heel aantrekkelijk zijn voor een voetballer. Je moet immers spelen om beter te worden. Daarnaast heeft Ajax afgelopen seizoen laten zien met veel jonge spelers ver te kunnen komen in Europa. Dit kan ook een reden zijn voor zo'n jongen om een overstap te overwegen.

Persoonlijk zie ik dit ook niet gebeuren hoor. Hij heeft op 18 jarige leeftijd al aardig wat wedstrijden mogen meepikken, dus het ziet er naar uit dat Valencia het ook in hem ziet zitten.

Wie weet komt er wel weer iets langs van het kaliber JI Sung Park

11 juni 2019 om 11:11

Dan was Ajax niet geïnteresseerd die haalt de drempel niet, deze zal echt wel beter zijn dan dat.

11 juni 2019 om 11:15

Niet overdrijven he. Park kon jaren lang mee bij United toen ze nog bij de top hoorde. Het recente succes stijgt je een beetje naar het hoofd.

11 juni 2019 om 11:15

Park was echt een goede speler hoor bij Man Utd. Wel was hij natuurlijk geen ajax speler.

11 juni 2019 om 11:21

@ Xajacfa,

Het is te hopen voor Lee Kang-in dat hij een carrière krijgt als Ji-Sun Park. Park heeft een prima carrière gehad en verschillende kampioenschappen binnengehaald met een United wat toen zeker de absolute Europese top was. Voorlopig is Lee Kang-in niet meer dan een talent wat de veters van Park nog niet mag strikken en God op z'n blote knieën mag danken als hij de loopbaan van Park evenaart .

11 juni 2019 om 11:24

Wat is dit nou voor opmerking? Een speler met 2 eredivisie kampioenschappen, 4 PL kampioenschappen, een CL, 4x MOTM op een WK, meer dan 200 wedstrijden voor United, bijna 60 CL wedstrijden gespeeld. Elke Ajax speler zou op dit moment mogen dromen van zo een carrière dus ik weet niet waar je deze opmerking nou weer vandaan haalt..

11 juni 2019 om 11:32

Haha, ja Ji Sung Park was maar een middelmatige speler inderdaad........

11 juni 2019 om 13:14

Ligt eraan wat hij bedoeld. Bepaalde spelers zijn juist uitermate geschikt voor Ajax en niet totaal niet voor PSV en andersom.

Dus het kan best dat een speler die de drempel bij Ajax niet haalt, gewoon een wereldtopper in spe is. Terwijl een speler die de drempel wel haalt niet meer dan een Europese middenmoter. Schone is echt een goed voorbeeld. Ik betwijfel of die net zo een carriere gehad zou hebben bij PSV als bij Ajax. Voor vleugelspelers van PSV is snelheid een belangrijk vereiste, bij Ajax een leuke bijkomstigheid. Voor middenvelders is van belang hoe ze meeverdedigen en hoe doortastend ze op dat gebied zijn. Bij Ajax (zeker de laatste jaren) kijken ze veel meer naar hoe deze mee kunnen in het positiespel en bij wat ze doen bij het druk zetten. Schone lijkt de drempel voor PSV niet te halen, terwijl hij de drempel Ajax juist wel haalde.

Als we echter kijken naar prijzen: 3 x eredivisiekampioen, 1 JC schaal, 1 beker
70 Europese wedstrijden (waarvan 28 CL, 11 voorronde CL, 21 EL, 3 voorronde EL en 7 Ueafacup). Nog in de finale van de EL gestaan. Droomspeler voor Psv.

11 juni 2019 om 13:29

Ik geloof niet zo in het idee dat bepaalde spelers beter bij PSV of Ajax passen. Je gaat als coach toch je formatie en tactiek aanpassen aan de spelers die je hebt en niet andersom. Stel je voor dat Park ooit bij Ajax had gespeeld. Dan had hij ook een rol gekregen die hem zou liggen. Zelfde geldt voor Schöne, mocht hij ooit bij PSV hebben gezeten.

Als hij bij Valencia al aan spelen toekomt, waarom zou hij dan naar Ajax gaan?

11 juni 2019 om 10:59

speelt heel weinig word rustif gebracht, eredivisie kan die makkelijk aan

11 juni 2019 om 11:09

Op z'n 18e al 11 wedstrijden is zo weinig niet, dat zal alleen maar meer worden. Lijkt me dat hij prima voor z'n kans kan gaan bij Valencia.

11 juni 2019 om 11:31

Hij heeft alleen nog maar in het 2e gespeeld van Valencia en de minuten die hij gemaakt heeft in het 1e zijn verspreid over 3 wedtrijden welgeteld 21 minuten (bron transfermarkt.nl).

Ben benieuwd of Ajax hier echt serieus in geintreseerd is, maar heej als hij bij de scouts goed erop staat, dan zal het wel geen bagger zijn.

11 juni 2019 om 12:39

@totalevil Het klopt dat hij meerendeels bij Valencia B heeft gespeeld, maar hij heeft zoals Jjvh hierboven aangeeft wel 11 wedstrijden mee gedaan bij Valencia 1. Er zijn namelijk meer competities dan alleen Laliga he . Heeft nog paar minuten mee mogen spelen in de EL wedstrijden tegen Villareal en veel minuten gemaakt in de copa del rey (waaronder 90 minuten in kwartfinale tegen Getafe). Op 18 jarige leeftijd alleen maar mooi meegenomen die minuten en geeft aan dat ze hem toch wel graag aan het werk zien. Hiernaast ook nog de volle 270 minuten meegespeeld in de Youth League. Was helaas niet meegenomen naar Nederland waar Valencia met de u19 op een toernooi speelde in Uitgeest, maar dat is ook logisch als die met Zuid Korea op het WK u20 mee moet spelen haha

11 juni 2019 om 11:12

Altijd spelen om de prijzen en kans op een Europese prijs, wanneer hij voor Ajax kiest

11 juni 2019 om 11:17

Een kans op een Europese prijs? Wat een grap zeg. Ze gaan echt geen Europese prijs winnen.

11 juni 2019 om 11:23

Ik geloof er ook niet direct in, maar ajax heeft in de afgelopen drie jaar een halve finale en een finale van een Europees toenroo gehaald. Stellen dat het echt nooit gaat gebeuren is dus echt nergens op gebaseerd.

11 juni 2019 om 11:24

In drie jaar tijd finale EL en op een haar na finale CL gehaald. Ik denk dag het hebben van Kans op een Europese prijs geen grap genoemd kan worden maar realiteit is. Meer kans dan jouw club in ieder geval.

11 juni 2019 om 11:27

Arsenal890 heeft een zwaar jaar door het succes van Ajax, onder elk Ajax artikel staat wel een kinderachtige reactie van hem waarin hij de zaak bagatelliseert en het éénmalig noemt.

11 juni 2019 om 11:28

Halve finale CL, 1 keer in de 20 jaar. Er is nergens op gebaseerd dat ze kans hebben op een Europese prijs. Ze verliezen hun belangrijkste spelers en kunnen daarvoor niet gelijkwaardige vervangers halen.
Fcdebal
Kom op we hebben het over Ajax die 1 keer een succesvol jaar hebben.
Eenopinie
Lekker relevant ook om Arsenal hierbij te betrekken. Omdat Ajax dus 1 keer een halve finale heeft gehaald zijn ze opeens kanshebber?

11 juni 2019 om 11:29

Ach Arsenal haalt ook 2 jaar achter elkaar de halve finale en de finale van de EL, daar hoor je ze alleen niet nog jaren stoer mee doen.

11 juni 2019 om 11:40

@Arsenal, je weet dat Mannschaft88 niet voor Ajax is? Hij zit alleen maar te stoken.

Edit: ik denk niet dat deze speler naar Ajax komt als hij zijn kans krijgt bij Valencia.

11 juni 2019 om 11:42

Als je zoveel investeert zoals Premier league teams kan je ook niet stoer doen om een halve finale plek in de EL. Dan moet je hem winnen ook.

11 juni 2019 om 11:55

@arsenal890, wellicht vergis ik mij, maar het lijkt er op dat je moeite hebt met begrijpend lezen. Het gaat over de KANS, je haalt het woord zelf ook nog aan, op een Europese prijs. Die kans is reeel, gezien de recente prestaties. En dan hebben we het over de korte termijn, aangezien zo’n jongen voor een jaar of 4 tekent. Dus de kans van 15 jaar geleden zal hem worst wezen. Als spelers zich daarop baseren had ManC niemand aan kunnen trekken.

11 juni 2019 om 12:02

1 succes jaar? Finale EL ook alweer vergeten?

11 juni 2019 om 12:08

Inderdaad jaren stoer doen hoor, Tilburg013. CL is niet eens een paar weken geleden en EL finale maar twee jaar terug. Dat is ook echt jaren stoer doen...

En wie zegt dat we stoer doen? Er wordt gesteld dat Ajax geen kansen meer krijgt op het winnen van een Europese prijs. De recente prestaties laten zien dat het met een beetje geluk en een goede selectie wel degelijk mogelijk is. Heeft niets met stoer doen te maken.

11 juni 2019 om 12:48

Arsenal wel zeker met hun weet ik veel grotere budget dan Ajax!?!? Afgeslacht door Chelsea in de finale. Toch heeft niemand over Arsenal de laatste jaren. En als ze in het nieuws komen is het negatief.

11 juni 2019 om 13:28

Oh zo volwassen he. Een club er bij halen die er totaal niks mee te maken heeft. Iedereen kan wel constant beginnen of Arsenal dit en Arsenal dat maar zoveel geld hebben ze niet hoor. Dit seizoen (volgens sommige media) kunnen ze zelf maar 40 miljoen uitgeven. Terwijl een club die gedegradeerd is meer dan het dubbele heeft uitgegeven.

11 juni 2019 om 14:15

@JJvH91: eens, als ik hem was zou ik dan ook lekker daar blijven. Samen met Sevilla de mooiste clubs wat mij betreft op de grote 3 van Spanje na.

Deze speler gaat absoluut niet naar PSV of Ajax. Is nog jong, maar staat bij Valencia bekend als grootste talent. Hij zal volgend jaar meer speeltijd gaan krijgen bij het eerste. Zou ook niet weten waarom hij naar de Eredivisie zou komen.

11 juni 2019 om 11:05

Want ? Ajax stond in de halve finale cl league en het ene na het andere talent wordt voor veel geld verkocht. Goede springplank voor talent en om de centen zal het ook niet te doen zijn, ajax legt gerust 10 miljoen voor deze jongen neer.

11 juni 2019 om 11:09

Want? Hij zit al bij Valencia waar hij minuten maakt en die spelen toch wel in een veel betere competitie. Nederlandse clubs, ondanks een Europese uitschieter, is vrijwel kansloos hierin. Wat niet wegneemt dat dit altijd geprobeerd moet worden, mits koop.

11 juni 2019 om 11:09

Omdat van Valencia naar Ajax gewoon een stap terug is. Dat Ajax een keer een jaartje in de halve finale staat wil niet zeggen dat ze opeens Europese top zijn.

11 juni 2019 om 11:16

En waarom zou Valencia zijn als ik mag geloven grootste talent voor 10 miljoen weg doen?

11 juni 2019 om 11:25

Ajax haalt grotendeels talenten weg uit Zuid-Amerika die nou niet bepaald op hoge prioriteit staan bij de grotere clubs. Wanneer dit wel het geval is, bijvoorbeeld toen met Diego Lainez, verliezen ze nog altijd de strijd tegen de "concurrenten". Dit is een grote talenten uit Europa, niet Zuid-Amerika. Eentje die sinds de C'tjes is opgeleid door een uitstekende jeugdopleiding. Een talent van een heel andere kaliber. Die heeft geen enkele reden om Spanje te verlaten. Het maximale die je kan verwachten is misschien een huurperiode van een seizoen, maar dat past niet in het beleid Ajax.

Dit heeft trouwens allemaal niet zoveel te maken met Ajax te maken, maar met de status van de Eredivisie. Eredivisie moet als competitie groeien wil Ajax dit soort talenten aantrekken.

11 juni 2019 om 11:26

Stond in de halve finale CL ja. AS Roma vorig jaar ook, Monaco het jaar daarvoor ook. Ajax is op dit moment niet eens gekwalificeerd voor de CL dus naar Ajax gaan is echt geen stap omhoog als je bij de nummer 4 van Spanje speelt..

11 juni 2019 om 11:28

springplank naar wat? Valencia is 4e geworden in La Liga. Als je daar goed bent kom je huis wel op de radar van de topclubs. Daarvoor hoef je echt niet naar Ajax eerst.

Cancelo naar Juve
Mustafi naar Arsenal
Andre Gomes naar Barcelona
Acacer naar Barcelona
Otamendi naar Man City
Mathieu naar Barcelona
Bernat naar Bayern.

Deze spelers gingen de afgelopen 5 jaar naar een topclub vanaf Valencia.

Kluivert naar As Roma
De Jong naar Barcelona
Sanchez naar Tottenham
Milik naar Napoli
Cillessen naar Barcelona

Deze spelers gingen van Ajax naar de top. Waarbij ik As Roma, Napoli en Valencia als gelijkwardige clubs zie. Dus het valt echt wel mee met de ene na de andere speler die voor veel hgeld verkocht wordt aan een topclub

11 juni 2019 om 11:46

Blind naar ManU, Alderweireld naar Atletico Madrid, Eriksen naar Tottenham, Younes naar Napoli. Daarnaast heeft Ajax wereldtoppers opgeleid. Plus je vergeet dat als je dit lijstje over een maand maakt je waarschijnlijk ook nog de Ligt, Ziyech en Neres aan de absolute top hebt verkocht.

11 juni 2019 om 12:00

@eenopinie
Ik ben teruggegaan tot 2014/2015
Aldeweireld en Eriksen zijn eerder. anders had ik ook nog wel David Silva, Jordi Alba, David Villa, Juan Mata, Raul Albiol kunnen noemen van Valencia
Ik maak het lijstje nu en die spelers zijn nog niet verkocht. We kunnen niet in de toekomst kijken dus het heeft weinig zin om die spelers alvast mee te nemen.
Waarschijnlijkheid is geen zekerheid en mijn lijstje is wel gebaseerd op zekerheid.

11 juni 2019 om 12:03

Juist omdat spanje een betere competitie is kunnen dit soort talenten vaak beter voor de eredivisie kiezen. Hier kan je jezelf op de kaart zetten als talent waar dat in spanje of engeland veel lastiger gaat.

11 juni 2019 om 12:33

Als je speelt in La Liga ga je niet naar de eredivisie. De enige speler die dit doen zijn jongens die een externe motivatie hebben. ex-internationals a la Kluivert, Van Bronckhorst en Van Bommel en Blind die op een zijspoor was beland en natuurlijk een bijzondere band heeft met Ajax.

Voor Lee betekenen Ajax en PSV zeer weinig. Je kan alleen zeggen dat de eredivisie en PSV populair zijn bij Zuid-Koreanen vanwege het verleden met Hiddink, Park en Lee. Maar een Lee die op zijn 18e al vaak invalt gaat echt niet naar de eredivsie. Dan overschat je Nederland echt ontzettend op dit moment

11 juni 2019 om 12:34

gloryunited,

Denk dat zo'n klein cluppie in zo'n Micky mouse competitie het nog best wel aardig doet.

De kansen op CL voetbal zijn voor Valencia vele malen groter dan voor Ajax en dan toch zo'n gelijkwaardige lijst met topverkopen.

Overigens weet jij ook wel dat Lozano, de Ligt, Neres, Bergwijn en Ziyech ook dusdanige kwaliteiten hebben laten zien dat die binnenkort helaas ook wel verkocht worden aan grote clubs( heb de lijst een beetje kort gehouden want er zullen er wel meer verkocht worden).

11 juni 2019 om 12:41

@leeuw87

Ajax doet het in dat opzicht zeker goed. Alleen ik reageerde in eerste instantie op iemands stelling dat deze Koreaan naar Ajax moet gaan omdat Ajax voor veel geld aan topclubs verkoopt. Ik heb aangetoond dat deze koreaan daarvoor niet naar Ajax hoeft aangezien Valencia ook een mooie geschiedenis heeft van goede verkopen.

11 juni 2019 om 13:12

@glory, prima, maar dan is jouw lijstje van de laatste vier jaar waar het Eriksen en Alderweireld betreft. Blind en Younes zijn wel binnen de door jou gestelde termijn verkocht. Als we het verdere verleden erbij pakken durf ik te stellen dat Ajax meer wereldtoppers heeft voortgebracht. Maar dat is gezien de termijn irrelevant.

11 juni 2019 om 13:46

Blind en younes was ik inderdaad vergeten. Mijn punt was ook niet wie de meeste spelers verkocht heeft aan toppers maar dat je niet per se naar Ajax hoeft om verkocht te worden aan een topper. Daar Valencia ook genoeg ervaring heeft

11 juni 2019 om 14:23

@leeuw087, Ik ben het verder op zich met je eens hoor, maar bij Valencia is de kans op CL voetbal nou niet bepaald groter dan bij Ajax. Na komend seizoen speelt de kampioen van NL gewoon weer CL, en Valencia moet normaliter toch voor de 4e plek strijden met Sevilla of een middenmotor met een lekker seizoen (zoals Getafe dit jaar). Ajax hoeft normaliter alleen maar met PSV uit te maken wie er kampioen wordt, en als ze tweede worden kunnen ze via de voorrondes alsnog de CL in.

11 juni 2019 om 15:57

Je stelt dat hij vaak invalt maar het ontbreekt juist aan speelminuten, ik overschat de eredivisie niet het is nou eenmaal de beste competitie voor jeugdig talent om veel te spelen en jezelf op de kaart te zetten

Valencia staat bekend als een ploeg met een prachtige jeugdopleiding en ze hebben met Lato, Ferran Torres en Vilalba nog een aantal prachtige talenten achter de hand. Valencia geeft deze jongens ook speeltijd en dat opgeteld met dat de Spaanse competitie zeer sterk is, ze ook champions league spelen en dat Valencia ook een heel grote naam is doet mij verwachten dat dit een heel lastige zaak zal worden voor Ajax. Valencia zal ook wel een zeer hoog bedrag verwachten of gewoon niet willen onderhandelen.

De voorkeur van Valencia gaat uit naar een binnenlands verhuur(Levante), maar d4 eredivisie werd een week of 3 terug ook al genoemd.

Bij Valencia is er nog niet direct plaats voor hem in het 1e met jongens als Guedes, Ferran, Soler, Wass, Jason, Parejo etc.

Een wereldster in wording uit 1 van de betere en vooral enorm onderschatte "fabrieken" ter wereld Paterna.

11 juni 2019 om 11:16

Gaat het nog iets worden met Villalba denk je? Zag dat hij dit seizoen uitgeleend was aan Numancia en dat was toch een speler die veel potentie had naar wat ik gehoord heb.

11 juni 2019 om 11:40

Villalba is te vroeg en te snel gepusht vanwege zijn voetballende kwaliteiten, maar kwam fysiek echt nog heel zwaar te kort. Moeilijk te zeggen of hij ooit nog op het niveau van Valencia 1 kan komen.

Ben ik de enige die er doodmoe van wordt dat elk gerucht over Ajax of PSV komt met de toevoeging dat beide clubs op de speler jagen? Ik snap dat de vijver voor beide klein of hetzelfde is, maar zo vaak als in de afgelopen maanden wordt ronduit ongeloofwaardig.

11 juni 2019 om 11:35

Ja dat scoort clicks he, die sensatie erin. 99/100 keer is het gewoon een speler die bij beide clubs op een lijstje van 100 spelers staat en heeft het niks met aftroeven te maken. Wat Betis bij Ajax deed met Lainez is aftroeven, dit niet.

11 juni 2019 om 12:46

Skede,

Je hebt grotendeels gelijk met je reactie, talenten staan natuurlijk bij veel clubs op een listje en men weet dat PSV en Ajax spelers zullen verkopen en dus hun selecties ook weer moeten aanvullen.

Wat jij ook weet is dat Ajax een grens trekt voor bedragen die zij willen uittrekken voor spelers, Lainez is zo'n speler waar Ajax terecht een grens getrokken heeft.

Guardado dacht natuurlijk iets van: we zullen Ajax nog even wat extra laten betalen.

Helaas Ajax ging niet verder en Lainez doet het helaas voor hem momenteel verschrikkelijk slecht bij Betis, zonde van zijn talent maar blij dat Neres nog even is gebleven.

11 juni 2019 om 12:49

Ja achteraf heeft dat voor ajax juist alleen maar gunstig uitgepakt haha.

Maar wat ik bedoel te zeggen, in die situatie kwam Betis op het laatste moment nog snel langs om Lainez te halen. Hadden ze dat niet gedaan dan was ie hoogstwaarschijnlijk naar Ajax gegaan. Dat vind ik aftroeven. In dit artikel staat alleen dat ze beide interesse hebben en dat Ajax bereid is om een bod uit te brengen. Dat vind ik wat anders dan aftroeven.

11 juni 2019 om 11:42

Nee hoor, ben ik met je eens. Sowieso apart dat Ajax en PSV steeds met dezelfde spelers in verband gebracht worden. Hoewel PSV de financiën prima op orde heeft, heeft Ajax toch wat meer financiële armslag en kan het aankloppen bij spelers die voor PSV gewoon teveel kosten om een verantwoord risico te zijn.

Ze vissen natuurlijk wel deels in dezelfde vijver. Zo snap ik dat Álvarez met beide clubs in verband werd gebracht. Groot Mexicaans verdedigend talent, beide clubs hebben behoefte aan een goede CV ter vervanging van respectievelijk Schwaab en (hoogstwaarschijnlijk) De Ligt. PSV scout overduidelijk in Mexico en Ajax houdt altijd de ogen open voor jonge toptalenten.

Maar dat PSV en Ajax allebei zouden proberen een speler van Valencia weg te halen, terwijl hij daar al minuten maakt, dat lijkt me niet. Denk dat hij voor allebei teveel zal kosten om een verantwoord risico te zijn.

11 juni 2019 om 12:24

Vroeger werden dit soort dingen voor m'n gevoel nog in de wandelgangen gezet. Nu heeft elk vaag gerucht een eigen artikeltje. Ach, alles voor de clicks.

11 juni 2019 om 14:56

@gomes1psv: Nee, ik ben het met je eens. Natuurlijk vissen ze vooral in dezelfde vijver, maar Ajax noch PSV zal constant voor dezelfde speler willen gaan. Ik ben benieuwd hoe vaak het is voorgekomen dat beide clubs echt hebben geboden op een zelfde speler (bedoel dus niet een interessepeiling oid). Ik denk dat het lijstje dan heel erg kort is.

Daarbij denk ik dat dit bericht sowieso onzin is. Een speler die binnen de club Valencia te boek staat als een extreem talent (met het oog op meer dan de 11 wedstrijden afgelopen seizoen voor komend seizoen), gaat niet naar de Eredivisie. Niet naar Ajax en ook niet naar Psv. Zoals ik in een ander comment heb geschreven, zou Valencia hem misschien hooguit een jaartje willen verhuren, maar daar moeten Ajax en PSV dan, vind ik, niet aan meewerken. Geef dan de voorkeur aan eigen jeugd of een andere aankoop waar je winst op zou kunnen maken.

Hoe realistisch is dit? Valencia is een grote club, 4e in La Liga, beker gewonnen. Zelfs jaren terug, toen het verschil in inkomsten etc tussen Spaanse en Nederlandse clubs kleiner was, haalden Ajax/psv geen spelers weg bij een club als Valencia.

Enige wat ik me kan bedenken is via een huur constructie

11 juni 2019 om 14:28

@ElBarto: lijkt mij inderdaad onwaarschijnlijk dat dit gaat gebeuren. Hooguit een verhuur voor een jaar, maar daar zou ik als Ajax of PSV dan weer niet aan meewerken.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren