Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Uitspraken van Santiago Cañizares over Reyes zorgen voor ophef in Spanje

Laatste update:

José Antonio Reyes kwam zaterdag om het leven bij een auto-ongeluk nabij Sevilla. Ook een neef van de 35-jarige aanvaller vond op tragische wijze de dood, terwijl een derde inzittende zwaargewond raakte. Het nieuws uit Spanje schokte de voetbalwereld en het zorgde voor de nodige steunbetuigingen van voormalig ploeggenoten. Oud-international Santiago Cañizares is ook aangeslagen, maar is tevens kritisch op de rijstijl van zijn overleden landgenoot.

“De snelheidslimiet overschrijden vind ik echt een kwalijke zaak”, stelt de oud-doelman van Valencia zondag via Twitter. “Er zijn hierdoor meerdere slachtoffers gevallen. Ik vind het dan ook ongepast om Reyes als held te omschrijven, al is het natuurlijk erg verdrietig allemaal. Ik zal voor zijn ziel bidden.” De opmerkingen van Cañizares zorgen voor woedende reacties op social media, al krijgt hij tegelijkertijd bijval. De gewezen sluitpost is in ieder geval niet van plan zijn mening bij te stellen.

Wel laat Cañizares weten dat hij misschien niet de juiste woorden heeft gebruikt. De Spaanse autoriteiten hebben inmiddels bevestigd dat Reyes een snelheid van 193 kilometer per uur aanhield ten tijde van de crash. Het ongeluk op de snelweg wordt nader onderzocht. Reyes speelde sinds januari voor Extremadura en diende eerder in zijn loopbaan onder meer Sevilla, Arsenal, Real Madrid, Atlético Madrid en Benfica.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wow met 193 km per uur een ongeluk veroorzaken is inderdaad wel bizar. Kan me er ergens wel in vinden dat Cañizares zo iets zegt. Niet omdat iemand overleden is moet er alleen goeds gezegd worden. Dit is gewoon ongelooflijk gevaarlijk en er zijn meerdere levens in gevaar als je zo iets doet.

2 juni 2019 om 14:22

Bizar? Het is gewoon crimineel, iets anders kan ik er helaas niet van maken. Niet alleen neemt hij een loopje met zijn eigen veiligheid en die van zijn bijrijder, hij brengt ook andere weggebruikers bewust in gevaar. Verkeersregels zijn er niet voor niets, als je zo nodig wil racen kan je prima terecht op een circuit.

2 juni 2019 om 15:08

Ik ook. Ik vind ook niet echt dat er iets mis is met de woorden, het podium waarop hij ( zeker als bekende ex voetballer) het verkondigd vind ik dan weer wat minder handig.

2 juni 2019 om 15:11

Ik begrijp Canizares wel.
Als emoties overheersen kan men de realiteit vaak niet aanhoren.
Reyes was een goede voetballer en blijkbaar bij vele supporters ook geliefd.
Als ik de berichten lees was hij op de weg dus ook een gevaar voor zichzelf en voor de mede weggebruikers.
Had Reyes het overleeft dan zou hij op Social Media worden beschuldigd als moordenaar. Sommige hebben echt een Hypocriete reactie.

2 juni 2019 om 15:29

@BCRCV Hij heeft ook een onschuldige mee de dood ingejaagd, zijn 23-jarige neef. Ik vind dit ook crimineel zo 193 per uur rijden op de openbare weg

2 juni 2019 om 16:24

Dat Cañizares gelijk heeft staat buiten kijf.

Of het gepast is om dit publiekelijk te delen is een tweede. Gezien de precaire situatie, zou ik mezelf in deze zeer zorgvuldig uitspreken. Cañizares is vaak op de Spaanse tv als analist, en ook op andere manieren. Dan zou ik toch rekening houden met de gevolgen van deze discussie. Stel je voor dat heel het land zich hierover uitspreekt terwijl je zelf met een rouwproces, en evt een schuldgevoel moet leren omgaan.

Ik vind het geen handige uitspraak. Eentje die je in besloten kring doet, maar niet in de media.

2 juni 2019 om 16:37

Het lijkt mij dan juist van een oud-voetballer die nu een media persoonlijkheid is om hier iets over te zeggen. Over timing en bewoordingen zal altijd discussie blijven bestaan, maar zijn punt staat als een huis. Hoe pijnlijk de situatie ook is.

2 juni 2019 om 17:33

Je helpt er niemand mee, als gevolg hiervan laait er een enorme discussie op. Ik denk niet dat dat nodig is.

Zegt niks verkeerds, misschien alleen een beetje ongepast.

Al snap ik de verontwaardiging wel, in Spanje weten ze gelukkig nog wel goed om te gaan met normen en waarden en vinden ze het niet kunnen dat je zo praat over een dode.

2 juni 2019 om 14:15

Ongepast is het vooral om met 193 km per uur jezelf en anderen in gevaar brengen. Volkomen terecht dat Cañizares niet meedoet aan de heldenverering.

2 juni 2019 om 14:17

Klopt, maar vergeet niet dat Reyes het leven van zijn neef heeft afgenomen. Mogen we dat niet zien als 'moord'? En wat gaat teweegbrengen in de familie? Sowieso krijg je nare situaties, want dit zal nooit genezen. Hoe kan je zo onverantwoord de baan op gaan, echt ongelooflijk.

2 juni 2019 om 14:26

Wist niet eens dat er nog andere slachtoffers waren. Vreselijk zeg. Wat bezielt mensen toch om met zo'n snelheid over de weg te gaan, dagelijks zie je toch genoeg redenen om het niet te doen.

Moord zou ik het echter niet noemen. Tenzij zijn neef vroeg om uit te stappen en Reyes dat weigerde.

2 juni 2019 om 14:30

Mee eens. Sterker nog, hij brengt andere automobilisten daarmee ook in gevaar. Heel onverantwoord. Een held of niet, Canizares heeft helemaal gelijk en zegt niets verkeerd.

Rip.

2 juni 2019 om 14:33

Moord? Moord is iemand opzettelijk om het leven brengen. Dus jij zegt nu dat hij iemand zichzelf van het leven heeft benomen om zijn neef te kunnen vermoorden. Mensen moeten eens stoppen met termen als moord en moord met voorbedachte rade te gebruiken. Dood door schuld kan wel, maar moord gaat echt te ver.

2 juni 2019 om 14:48

Moord gaat wel wat ver, dood door schuld lijkt me een beschuldiging die meer op z'n plaats is. Neemt niet weg dat het resultaat hetzelfde blijft. Het is natuurlijk vreselijk en ook Reyes zal dit uiteraard niet gewild hebben. Ik vind best dat de reactie van Canizares gerechtvaardigd is. Met zo'n snelheid met notabene medepassagiers rijden is crimineel. Dan laat ik het bewust in gevaar brengen van je medeweggebruikers nog even buiten beschouwen.

Ja het is vreselijk en ik hoop dat Reyes niet geleden heeft, RIP en alles. En ja, we mogen ook best benoemen dat het een vreselijke lul is om met zo'n snelheid over toch al niet al te besten Spaanse wegen te rijden en onschuldige mensen hiermee de dood in jaagt. Nee hij zal het zeker weten niet bedoeld hebben, maar dat maakt het niet minder erg.

2 juni 2019 om 14:49

Het is geen moord, maar wel doodslag denk ik. Iets met bewuste roekeloosheid.

2 juni 2019 om 15:17

Denk je dat het met voorbedachte rade was?

2 juni 2019 om 15:40

@Pedrovasquez

Moord en moord met voorbedachte rade is 1 en dezelfde. Moord zonder voorbedachte rade is namelijk geen moord meer maar doodslag.

Wat opzet betreft bestaat er bij ons iets als voorwaardelijk opzet. Oftewel willens en wetens de aanmerkelijke kans aanvaarden dat..... dit wordt juridisch gelijk gesteld aan opzet. Er kan binnen ons rechtsysteem in een soortgelijk geval wel degelijk sprake zijn van "opzet".

2 juni 2019 om 15:57

@pedrovasquez

Laat het ons houden op onopzettelijke doodslag. Het is een triestige zaak, maar wat hij deed was onverantwoordelijk.

2 juni 2019 om 16:56

Onopzettelijk doodslag bestaat niet. Net zo min als dat bewuste roekeloosheid doodslag oplevert. Dit zou, naar Nederlandse maatstaven, gewoon dood door schuld zijn.

Ik kan me ook wel vinden in de woorden van de beste man, want 193 kilometer per uur is echt schandalig hard. Echter, de timing is inderdaad niet geweldig, want je kunt toch wel verwachten dat veel mensen eroverheen zullen vallen.

2 juni 2019 om 17:33

@miln

Bestaat degelijk wel, althans in het strafwetboek van Belgie toch.

2 juni 2019 om 14:22

Normen en waarden hebben we overal. Wat zijn normen en waarden bovendien?! Nu Reyes op deze manier zichzelf doodrijdt rouwt de hele wereld om deze held. Rijd hij met dezelfde snelheid een onschuldige dood dan word hij aan de schandpaal genageld door diezelfde mensen.

We maken allemaal wel eens fouten en helaas is deze fout Reyes fataal geworden.

2 juni 2019 om 14:26

Als eer meerdere slachtoffers zijn gevallen is het ongepast om het zo te eren.
Was altijd fan van Reyes..maar hier heeft Cañizares gelijk.

Als dit joop de melkboer had geweest die met 190 over de kop vloog waarbij hij zijn neef en andere neef voor 60% verbrand is dus ook kritiek ligt..hadden de meningen en berichten totaal anders geweest.
Maar omdat Reyes..toevallig goed tegen een bal kon trappen is hij een held?

Eerlijk is eerlijk, als je tegen 193 km/u rijdt op de baan speel je met je leven. En ik vind het nog erger als er iemand naast je zit, je speelt dan nog eens met een ander leven!

Hoe vaak zien we niet op de baan losgeslagen idioten vlammen tegen abnormale snelheden? Iemand daarvoor een held noemen is niet nodig, al blijft het heel triestig wat er is gebeurd met Reyes maar er zijn slachtoffers gevallen die machteloos waren en die worden niet genoemd. Dat is de wereld nu eenmaal en ik denk dat Canizares alleen maar goed bedoelde met zijn woorden.

Snowflakes willen nu eenmaal overgevoelig reageren af en toe...

2 juni 2019 om 14:28

Met zulke snelheden rondrijden is natuurlijk te stom voor woorden, maar misschien werd Reyes wel opgejut door zijn mede passagiers om harder te rijden. Je weet niet hoe het is gelopen. Spelen met levens is het zeker, maar daar hoeft Reyes imo niet alleen schuldig voor te zijn.

2 juni 2019 om 15:48

Wie weet. De derde passagier heeft het overleefd, dus hopelijk kan hij iets meer vertellen daarover.

Gewoon een punt, maar misschien niet het juiste moment. 193 km per uur is niet helemaal correct.

2 juni 2019 om 18:44

Ik vind dit júist het juiste moment. Als hij geen voetballer was geweest, was hij (terecht) de grond in geboord dankzij z'n rijgedrag. Ik ben het spuugzat en ben er een goede bekende door verloren. Net als al die voetballers en bekendheden die menen het recht te hebben te mogen filmen achter het stuur (Cc @ Hakim Ziyech, Lil Kleine, Justin Kluivert, Koen Weijland, etc). Ik snap ook niet waarom ze daar niet op worden aangesproken door club, politie of wie dan ook met de gigantische voorbeeldfunctie die ze hebben. Het staat nota bene op beeld. Kansloos gedrag en stoerdoenerij.

2 juni 2019 om 18:44

Uiteraard is het ongelofelijk triest, vooral ook voor naasten.

Hij heeft hier toch gewoon gelijk in? De mensen die kritiek op hem leveren willen de waarheid gewoon niet aanhoren, maar Reyes heeft dit aan zichzelf te danken.

Desalniettemin bleef de keeper respectvol.

Mee eens. Dat iemand overleden is, is erg triest maar men moet niet blind zijn voor factoren die meespelen.

Met 193 km per uur jezelf, je bijrijder en overige verkeersdeelnemers bewust in gevaar brengen. Over de doden niets dan goeds, maar dan is het volkomen terecht dat mensen daarover vallen.

In deze tijden van overgevoeligheid dapper als je tegen de stroom in durft te gaan. Er is nog iemand omgekomen en iemand zwaargewond geraakt. Het is belangrijk dat ook benoemd wordt dat deze tragiek voorkomen had kunnen worden, wel met de juiste woorden.

Je kind, vrouw, vader, moeder of wie dan ook zou maar om het leven komen door zo'n wegpiraat die 193 km per uur rijdt. Nee in dit geval heeft Canizares volkomen gelijk. Terecht dat hij zich hierover uitspreekt.

Met zulke snelheden zoek je ook wel bewust het gevaar op.
Nou heb die zichzelf (En zijn neven) uit het leven getrokken maar met dit criminele geintje had die ook onschuldige slachtoffers kunnen maken.
Behoorlijk stom als je zo financieel gesteld ben dat je op een relaxte en rustige manier oud kan wirden, om er dan zo vroegtijdig een einde aan te maken.

2 juni 2019 om 14:38

Dus als je je eens wilt laten gaan en 193 rijd ben je een crimineel ? Hmm okee

Jij bent dus ook een crimineel als je 2km/u te hard rijdt, want dat is ook strafbaar. En zeg niet dat dat nooit gebeurd.

Hou toch op

2 juni 2019 om 14:40

Als je een snelheidsovertreding van 2 km/uur daadwerkelijk wil vergelijken met het rondjakkeren op een snelheid tegen de 200 per uur heb je een hoop te leren.

2 juni 2019 om 14:45

Tgaat erom dat jij zegt dat te hard rijden crimineel is, en dat is hypocriet. Want 2 te hard is ook strafbaar, en dat gebeurd iedereen. Dus dan ben jij ook crimineel toch ?
Dat is wat ik wel zeggen.
Ik heb een hoop te leren ?? ik denk dat ik in mn leven meer dan jou heb meegemaakt.
En op sommige plekken mag je het gas gewoon intrappen, nogmaals

2 juni 2019 om 14:49

'2 te hard is ook strafbaar'

Als je dat daadwerkelijk hieraan gelijk stelt, vind je zeker ook dat een snoepje stelen bij de kruidenier op de hoek hetzelfde is als een bank overvallen? Kom op zeg, je begrijpt met een beetje gezond verstand dat rijden met 200 km per uur veel gevaarlijker is dan een overtreding van 2 km per uur.

Een keertje de snelheid iets overschrijden overkomt inderdaad iedereen. Met 200 km over de openbare weg racen is echter totaal iets anders. Dat zal iedere verkeerskundige onderschrijven.

2 juni 2019 om 14:51

Als je meer hebt meegemaakt en dan toch zo reageert dan geef je niet echt blijk van die levenservaring.

2 juni 2019 om 14:52

Hij zegt duidelijk "met zulke snelheden" en niet "als je te hard rijdt". Iedereen die dit artikel heeft gelezen snapt dat Raubaht bedoeld dat als je tegen de 200 km per uur rijdt dat het tegen het criminele aan is. 32 km per uur in de bebouwde kom natuurlijk niet....

2 juni 2019 om 14:53

"Op sommige plekken mag je het gas gewoon intrappen"

Er is geen enkele plek in Spanje op de openbare weg waar je 200 per uur mag rijden.

2 juni 2019 om 15:03

Haha 2 per uur te snel vergelijken met 60, jij bent echt de slimste thuis.

Trouwens, 2 te snel op de snelheidsmeter is nog steeds onder de limiet, auto’s geven nooit de exacte snelheid aan maar altijd tussen 2-4 km/u verschil met de werkelijke snelheid, en zelfs meer bij hogere snelheden. Beetje inlezen jongen dan zet je jezelf niet zo voor paal.

2 juni 2019 om 15:22

Ja. Je rijbewijs wordt niet voor niets afgepakt bij 50 te hard, wat denk je dat er gebeurt bij 73 te hard?

Hij zegt "zulke snelheden", niet "te hard rijden". Iedereen rijdt wel eens te hard, en in de meeste gevallen kan het weinig tot geen kwaad. Maar de vergelijking van 73 km te hard vergelijken met 2? Absurd. In jouw wereld staat een blikje op straat gooien gelijk aan massamoord? Want dat is ook allebei illegaal.

Hij heeft gelijk natuurlijk.
Maar op sommige plekken mag je gewoon je gas intrappen. Wat meer risico, maar hoezo gevaarlijker ? Je bent juist meer geconcentreerd. Hij zal wel afgeleid zijn geweest of een bocht hebben gemist of een rare stuurbeweging hebben gedaan..

Kijk als je 193 gaat rijden waar je 90 mag dan is anders dan waar je 130 mag rijden en 193 rijdt

En iedereen rijdt wel eens overdreven hard, moeten niet zo hypocriet gaan doen. 20 te hard of 60 te hard, Te hard is te hard.
Hij heeft gewoon de pech en ongeluk gehad dat het hem fataal is geworden. Kon hem ook gebeurd zijn als hij minder hard reed.

2 juni 2019 om 14:38

Harder rijden is altijd gevaarlijker. Ook zo'n ontzettend rare gedachtegang die veel mensen hebben dat wanneer je "geconcentreerd" bent er niets aan de hand is. Je medeweggebruikers gaan er ook niet van uit dat jouw auto zoveel sneller dan de rest rijdt wat voor gevaarlijke momenten kan zorgen. Bovendien zijn verkeersregels er niet voor niets.

Er zit een groot verschil tussen 20 te hard en 60 te hard. Beide zijn inderdaad verkeersovertredingen die bestraft dienen te worden echter is 60 te hard een veel ergere verkeersovertreding omdat je anderen dus nog meer in gevaar brengt dan wanneer je 20 te hard rijdt.

Als je dit niet snapt raad ik je aan om Newton eens te googlen.

2 juni 2019 om 14:48

Niet mee eens. Op sommige plekken kan je gewoon hard rijden. En het is gewoon bewezen dat je meer gefocust bent als je hele tijd hard zou rijden. Niet dat je dat moet doen, maar is gewoon zo. Als je op vakantie gaat 15 uur aan een stuur zitten en 70 rijdt, denk dat dat meer slaapverwekkender is dan af en toe eens 160 rijden

2 juni 2019 om 14:54

Je snapt het niet helemaal. Wanneer je op een openbare weg rijd gaat het niet alleen om jou aangezien je ook met anderen in het verkeer aanwezig bent. Dus al ben je super geconcentreerd, dan alsnog is de kans groter op een ongeval omdat je medeweggebruikers enorm kunnen schrikken als je met bijna 200 aan komt gevlogen.

Je reacties geven aan dat je als hardrijder vooral met jezelf bezig bent, terwijl je als deelnemer aan het verkeer ook rekening met anderen dient te houden.

2 juni 2019 om 14:59

Kan je aub stoppen met uitspraken als "het is gewoon bewezen" want dat is gewoon echt onzin. Dat is nog nooit in een wetenschappelijk tijdschrift geproduceerd. Anders mag je hier de bron wel zetten.

Blijkbaar probeer je op deze manier je eigen rijgedrag goed te praten. Want ik uit je woorden begrijp ik dat je zelf soms ook het " gas goed intrapt "

2 juni 2019 om 14:59

Origineel

Dat hij het nier helemaal snapt is een understatement, ik hoop voor hem dat ie nog maar 16 is en er nog rek zit op dat koppie van hem, maar ik vrees ervoor.

2 juni 2019 om 15:08

Soms staan mensen open om te leren dus dacht ik waag een poging. Aan zijn andere bijdrages te lezen zal hij het waarschijnlijk niet gaan snappen. Ik hoop alleen dat hij geen onschuldige slachtoffers maakt wanneer hij "zich eens laat gaan". Toch is het best knap om zo egocentrisch te zijn wanneer je je op een weg bevind met honderden anderen om je heen, petje af.

2 juni 2019 om 15:08

Ik voel me toch meer geconcentreerd als ik wat harder rij dan uren aan een stuk 70 op de baan. En heel veel andere zijn dat met me eens

2 juni 2019 om 15:09

Forza

Waarschijnlijk de rest van je tokkie clan.

2 juni 2019 om 15:12

Origineel

Inderdaad, bij hem is dat echt tevergeefse moeite, hij is blijkbaar gewoon niet slimmer, en mist ook een heleboel inzicht, logisch en meelevend denken moet je van hem niet verwachten, dus rekening houden met anderen zit ook niet in zijn pakketje. Jammer. Verder, een fijne zondag nog aan u.

2 juni 2019 om 15:14

Na 15u autorijden beïnvloed hard rijden je reactievermogen positief? Graag een linkje naar het onderzoek, alvast bedankt.

2 juni 2019 om 14:47

De limieten zijn er voor een reden! 193 waar je 130 mag is gewoon 63 te snel! Dat is niet een beetje harder gaan, dat is gewoon debiel infantiel asociaal gedrag waarmee je anderen in gevaar brengt! Schandalige reactie, ga bij jezelf ten rade aub, of ga met mensen praten die dierbaren zijn verloren aan zulke randdebielen. Jezus man.

Bovendien is het gewoon zo dat hoe hoger de snelheid hoe groter het gevaar word, en ook hoe sneller je moet reageren, hoe sneller dingen kunnen gebeuren of veranderen. Ik wacht op de dag dat auto’s met slimme camera’s borden waarnemen en automatisch naar de gevraagde snelheid gaan, of met een ander systeem waardoor hardrijders direct beboet worden via hun eigen auto, rijd je veel te hard, direct betalen, het word tijd dat onze regeringen de stront uit hun ogen halen.

2 juni 2019 om 14:53

Met zo iemand als jou valt niet te discussiëren, gelijk zo n domme reactie uithalen.
Te hard rijden is niet altijd gevaarlijk. Ligt aan de plaats en het verkeer. Jij bent gewoon een grote hypocriet, iedereen die te hard rijdt beschuldigen en zelf ook te hard rijden, want iedereen rijdt te hard, zelfs mensen van 90 jaar. Of rij jij soms altijd met cruisecontrol constant 70 ?
Natuurlijk reed hij veel te snel, en dat is op eigen risico.
En hoezo andere in gevaar brengen ? Zijn neef vond dat mss helemaal prima ? Mss was er niemand op de baan ?

2 juni 2019 om 14:58

Haha het is een goede die het zegt, te hard rijden is overal gevaarlijk, zelfs als het kan en het verlaten wegen zijn, dan nog is het gevaarlijk en kan je jezelf de berm inboren. Neen knuppel, ik rijd niet te hard, daar heb ik geen cruisecontrol voor nodig, gewoon op de borden letten en de auto geeft het zelf ook al aan tegenwoordig, 70 is 70! 50 is 50! En 120 is 120! Ik doe niet hypocriet, ik wil alleen geen mensen onnodig in gevaar brengen. Hij reed veel te snel en dat is ook een risico voor anderen, dat gaat natuurlijk aan jouw neus voorbij, kan ook niet anders, zijn neef is dan gewoon net zo debiel als Reyes.

2 juni 2019 om 15:00

Blijf het lekker verdedigen man! zou me niks verbazen als jij ook als een randdebiel over de wegen scheurt en andere mensen in gevaar brengt. Hier zijn geen smoesjes voor.

2 juni 2019 om 15:05

Kzou me echt diep schamen met zo n reactie. Hij rijdt zelf noooooit te hard xD wat een leugenaar. Je brengt dus geen andere in gevaar doordat je je aan de snelheid houdt ? Clown, gevaar is er altijd als je weg op gaat.
Idd te snel rijden is op eigen risico en dat is hem jammer gng fataal geworden. Maar om hem dan zo te behandelen en iedereen crimineel te noemen die te hard rijdt, is echt zielig

2 juni 2019 om 15:06

Hier leven echt domme mensen. Harder rijden dan de toegestane snelheid betekend andere in gevaar brengen dus.

Je brengt altijd andere in gevaar als jij met je auto ergens rijd, hard of zacht.
Clown

2 juni 2019 om 15:18

Harder rijden dan de toegestane snelheid betekend inderdaad anderen in gevaar brengen. Klopt, er is altijd een potentieel gevaar tijdens het rijden op de weg, maar de snelheidslimiet is daar om het risico beperkt te houden en als jij deze overschrijdt vergroot je dat risico substantieel groetjes van de clown!

2 juni 2019 om 15:19

Klopt. Hoe harder hoe meer gevaar. Misschien kan een deskundige je het eens uitleggen als je door de rechter op cursus gestuurd wordt. Hoor je over objectieve onderzoeken, in plaats van je eigen gelijk.

2 juni 2019 om 15:19

Je lult wel anders mocht het iemand van je familie of vrienden zijn.
Of ga je ze dan ook uitschelden voor mafkees of crimineel. Dat wil ik wel is zien. Je moest echt schamen

2 juni 2019 om 15:31

ForzaMilan

Ik ga een laatste poging doen, wie weet helpt het, ik denk het niet maar goed.

Een goede kennis van mij werd 10 jaar geleden opgepikt door zijn vriend en nog een derde persoon, op een verlaten weg besloot de chauffeur van dienst om ook eens, zoals in uw woorden, het gas in te duwen, een lange tijd ging het goed maar toen de chauffeur een bocht foutief inschatten kon hij geen kant meer op, de auto belande naast de weg, en knalde zijdelings op een boom, snelheid, 123 waar je 70 mag. De remsporen liepen meer dan 40 meter terug. De bijzitter, tevens de jongen die ik ken, was op slag dood, want hij was degene die tegen de boom plakte en gekneld zat, de derde persoon zit in een rolstoel en de chauffeur had schrammen en builen. De ouders van die kennis zijn sinds die dag gestopt met leven, jij beseft niet wat voor impact zoiets heeft, echt niet, voor mensen zoals jij is er maar 1 passend woord - dom.

2 juni 2019 om 15:32

Sterker nog: In Spanje is 120 de maximumsnelheid.

Te hard rijden brengt altijd een risico mee. Als je 120 rijdt is je remweg ongeveer een derde van wat hij is als je 193 rijdt. En dan heb ik nog niet meegerekend dat je eerst ongeveer een seconde nodig hebt om te reageren. Als je 193 km/h rijdt dan is dat meer dan 50 m/s. Dat is best wel enorm veel als je moet reageren.

ik denk dat iedereen kan inzien dat het afhangt van waar je rijdt wat aanvaardbaar is. 140 rijden waar je 120 mag is binnen hetgeen wat mensen zouden kunnen verwachten. Maar 20 kilometer te hard in een 30-km zone is veel harder. Of het verstandig is: Natuurlijk niet, die snelheidslimiet is er meestal met een reden.

En als het iemand van je familie of vrienden is dan heb je eerst een heel rouwproces voordat je aan zulke dingen gaat denken.

Echt, Forzamilan, ik hoop voor de veiligheid van iedereen hier dat jij geen rijbewijs hebt. Want als je dat wel hebt dan vraag ik me af bij welk merk boter je die gekregen hebt.

Nu ik dit lees ovet die enorne snelheid krijg ik de neiging om hem uit te schelden sukkel, natuurlijk is zn dood triest en droevig maar als je zo hard rijdt dan ben je een gevaar voor jezelf en voor de anderen wat dat betreft heeft deze oud keeper helemaal gelijk.

2 juni 2019 om 14:42

Iedereen laat zich eens gaan. Hem is het gewoon fataal geworden.

Ik zeg nu een stom voorbeeld: stel dat jij nu een telefoon zou krijgen van een familie lid met je weet wel wat voor nieuws. Zou jij toch ook vlammen richting naar daar ? Of heel de weg 70 rijden ??

2 juni 2019 om 15:02

Kom op man. 'je laten gaan' betekent wellicht 110 rijden waar je 100 mag, of 60 waar je 50 mag. Deze malloot gaat 73-93 km/uur te snel. Noem jij dat je laten gaan? Hoe vaak sjees jij op de A2 met bijna 200 kilometer per uur? Dan licht ik alvast de politie in.

Edit: Ik heb net je andere reacties gelezen en heb er zowat spijt van dat ik heb gereageerd op je, je moet wel aan het trollen zijn.

2 juni 2019 om 15:12

Dan kom jij waarschijnlijk nooit buiten hoe net in de echte wereld gaat.
Natuurlijk rijdt hij veel te snel en das eigen risico.
Maar hem dan zo af te kraken als idioot en mafkees, terwijl iedereen wel is te hard rijdt is gewoon hypocriet en zielig.

Als jullie bang zijn in het verkeer kan je beter een fiets kopen. Jullie zijn het gevaar juist

2 juni 2019 om 15:36

Het is geen eigen risico! Ik rijd keurig 130 waar 130 is toegestaan, die lul veroorzaakt een ongeval met 193km/h en het kan mij mijn leven kosten. Ik heb heus wel eens te hard gereden, nooit meer dan 10km/h boven de limiet. 93km/h boven de limiet is gewoon buiten alle proporties. Je brengt anderen in gevaar.

2 juni 2019 om 16:54

'gast, jij kent geen echte wereld. Alleen al het gegeven dat je mensen die zich aan de regels willen houden een gevaar noemt en ze op de fiets wil zien, toont aan hoe ver weg jij staat van hetgeen verstandig en ongevaarlijk is.

Ik heb er wel respect voor dat Canizares kiest voor zijn eigen mening en niet mee gaat in het gangbare sentiment. Hij zegt naar mijn mening ook niks verkeerd, hij benoemd enkele feiten waar je logische wijs iets van moet vinden. Dat Reyes is omgekomen is dieptriest, evenals zijn neef en dat iemand ander zwaar gewond is geraakt. Het is vooral voor familieleden en vrienden pijnlijk omdat het dus waarschijnlijk heel goed te voorkomen was geweest. Maar ja, we weten allemaal dat dingen soms anders lopen en dat alle mensen fouten maken op verschillende niveau's. Soms heeft dat dramatische gevolgen en dat is helaas nu ook het geval geweest. Het zal het verdriet er niet minder om maken.

Als je zo hard rijdt, heb ik eigenlijk meer medelijden met de inzittenden. Je brengt onschuldige levens in gevaar, en dat is erg kwalijk. Deze doelman heeft gewoon gelijk. 1 overlevende is voor 60% verbrand, verschrikkelijk.

Ik vind juist goede moment om deze feedback te geven. Als hij ongeluk had overleeft was hij aangeklaagd door dood door schuld of doodslag van zijn bijrijder.
Hij gaat niet mee in eenzijdig ophemelen van Reyes, maar wijst ook op onverantwoordelijk rijgedrag wat anderen misschien tot nadenken zet en misschien discussie op gang brengt.

Echt met verbazing zit ik te lezen en dat sommige mensen het goed praten dat veel te hard rijde verantwoord zou zijn... geloof me ik hou ook van stevig door rijden en ja dan komt er een mooi briefje door de brievenbus maar de impact van 193 tegen een vangrail op een weg waar je 80 of 130 mag blijf het zelfde... en ja ik weet hoe een vangrail er van dichtbij uit ziet maar gelukkig niet met 193... alsnog Reyes dank voor de mooie Herrineringen uit jouw Arsenal periode

Slechts 2 weken je rijbewijs kwijt met zo'n instelling? Ik denk als er iemand van de verkeerspolitie mee leest en je weet te vinden er nog wat weken bij doet. Wat een gevaar en een risico op de weg.
Bijna elk weekend rijden , vooral jongeren, zich dood in enkelzijdige ongelukken. In Twente willen ze bomen kappen, omdat er te veel uit de bocht wordt gevlogen.
Maar ja je moet je wel laten gaan?
Dat je wel eens te hard rijdt, nou ja, maar dat zo enorm normaal vinden?

Nu ik jouw uitleg en accepteren van veel te hard rijden lees, snap ik die berichten in de krant na een weekend wel beter.

2 juni 2019 om 16:51

Ik zeg toch niet dat ik het nrml vind ofwel ?
En die ongelukken komen meestal door alcohol gebruik, wat ik trouwens veel erger vind.
Als je af en toe eens harder rijdt, dat is eigen risico, word je toch ook voor gestraft ? Is je eigen fout. Kzeg toch ook niet dat ik altijd keihard rijd.

Het lijkt alsof je tegenwoordig niks meer mag zeggen als je er iemand op zijn teentjes mee kan trappen. Canizares heeft gewoon gelijk met 193 km per uur rijd je een heel gezin in zijn graf als het tegen zit. Het is gewoon erg dat iemand zijn leven kwijt is en sommige hebben het over een verkeerde timing maar juist nu het onder een vergrootglas misschien benadrukken dat met zo'n snelheid 1/10de van een seconden genoeg is om jezelf in het graf te rijden en mogelijk ook slachtoffers van je rijstijl het zal absoluut niet voor het eerst zijn dat dit gebeurt en helaas niet de laatste keer.

Harde woorden, maar Cañizares heeft natuurlijk wel gelijk, al is de timing van de uitspraak verkeerd voor ze meesten. Maar nogmaals, gelijk heeft hij zeker.

Men is tegenwoordig helaas veel te politiek-(in)correct, waardoor men vaak voorbij gaat aan de oorzaak van dit soort gevallen. 193 kilometer per uur rijden is gewoon een grote schande en vragen om problemen. Het is heel erg wat hem en de overige betrokkenen is overkomen, maar dat wil niet zeggen dat niemand z'n eerlijke mening over het incident mag geven. Ik vind dan ook niet dat Canizares zozeer iets verkeerds zegt.

Ik lees net krant Marca dat de snelheid 237 km was en door een klapband uit de bocht gevlogen .

Hij heeft gewoon gelijk, het is geen verhaal Sala dit. Als je met een ongelooflijke snelheid een ongeluk veroorzaakt en of je nou een voetballer bent of niet en hierdoor komt ten overlijden is dit jammer heel zielig voor de nabestaande. Maar ik kan er niet van wakker liggen, want als een niet bekend persoon met 200km/u op een auto klapt dit op shownieuws komt vind iedereen het maar terecht, en nu is het zielig? Hou toch op.

Op Belgische en Spaanse sites wordt zelfs gezegd dat hij met 237 km per uur over de snelweg reed

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren