Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Kuipers valt tweemaal terug op VAR: ‘Na vijf seconden had ik het wel gezien’

Laatste update:

Björn Kuipers vertolkte zondag een hoofdrol in de topper tussen Ajax en PSV. De scheidsrechter stuurde Ajax-verdediger Noussair Mazraoui na een klein uur voetballen van het veld met een directe rode kaart en gaf later in de tweede helft nog een strafschop aan Ajax. Kuipers had wel de hulp van de videoscheidsrechter nodig om tot beide beslissingen te komen.

Mazraoui ging tien minuten na de onderbreking een duel met Angeliño aan met een hoog been en raakte de verdediger van PSV uiteindelijk in het gezicht. Kuipers toonde de rechtsback van Ajax aanvankelijk een gele kaart, waarna hij naar de zijkant werd geroepen door videoscheidsrechter Pol van Boekel om zijn beslissing te heroverwegen. "Na vijf seconden had ik het wel gezien", laat Kuipers na afloop weten voor de camera van FOX Sports.

"Ik vond de overtreding van Mazraoui onbesuisd. Maar na het zien van de beelden zag ik dat het een buitensporige inzet was: een terechte rode kaart. Een duidelijke en prima ingreep van Pol van Boekel", zo licht de arbiter toe. Op het moment dat Mazraoui kon inrukken, leidde Ajax met 1-0. Vrijwel onmiddellijk na het wegsturen van de Marokkaans international tekende Luuk de Jong voor de gelijkmaker, maar dankzij doelpunten van Dusan Tadic en David Neres trok Ajax alsnog met 3-1 aan het langste eind.

Tadic verzorgde de 2-1 vanaf de strafschopstip, nadat Daniel Schwaab een overtreding had begaan op Neres. Kuipers wuifde het voorval in eerste instantie weg. "Ik keek er recht in en ik dacht in eerste instantie dat Neres makkelijk naar de grond ging", zegt de scheidsrechter over dat moment. Kuipers is blij dat hij kon terugvallen op Van Boekel. "Hier zie je dat zo'n VAR een uitstekende ingreep doet. Hier is de VAR ook voor bedoeld, we moeten de duidelijke fouten eruit halen. En dit was een fout, want Neres werd geschampt door Schwaab. En dus was het een terechte strafschop."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Vandaag weer de meerwaarde van de VAR gezien. De penalty vond ik aan de lichte kant, maar ik kan er best vrede mee hebben. Prima gefloten door Kuipers.

31 maart 2019 om 20:51

Naja dus niet prima maar wel 2x goed gered door de VAR. Ook die grens 1x onterecht buitenspel, wat mogelijk grote kans voor Lozano had geweest

31 maart 2019 om 20:55

Dat wel misschien. Dat Mazraoui Angelino's hoofd eraf probeerde te trappen had hij ook wel in eerste instantie kunnen zien . Maar hij heeft sinds dit seizoen een hulpmiddel en daar heeft hij goed gebruik van gemaakt. En Lozano stond inderdaad niet buitenspel. Was ergerlijk dat Lindhout (volgens mij) daarvoor vlagt. Laat gewoon doorspelen.

31 maart 2019 om 21:21

Ik dacht ook dat grensrechters de instructie hadden meegekregen om bij twijfel niet te vlaggen zodat indien nodig de VAR het op zou kunnen lossen. Denk dat de betreffende grensrechter dat even ouderwets vergeten was.

Vind het ook behoorlijk jammer dat dat moment niet te zien was in Studio Sport. Zou toch een behoorlijk kantelpunt zijn geweest en het is op zijn minst een zeer discutabele beslissing.

31 maart 2019 om 23:27

Tja aan de andere kant had je ook het geval met Neres , die door kon lopen , maar er werd gefloten voor een vrije trap in het voordeel van ajax

31 maart 2019 om 23:52

Ja zeker meer fouten dan die 3 grote ik noemde. Helaas erg slecht van team Kuipers

31 maart 2019 om 20:53

Waarschijnlijk omdat je er toch met een bril naar kijkt. Rode kaart was zwaar terecht, want een been hoort niet tegen het hoofd te komen, dat is gewoon gevaarlijk. De penalty leek mij ook vrij duidelijk, het standbeen wordt weggeveegd. Gelukkig worden dit soort fouten gecorrigeerd door de VAR.

1 april 2019 om 10:48

@houten

Ik ben voor Ajax en mijn gevoel zegt me ook dat die penalty terecht was, maar het aparte vind ik dat je het niet met zekerheid kan zien met die VAR beelden. In de herhaling zag je het terug uit verschillende hoeken, en ik kon op geen van die beelden met zekerheid zeggen dat er echt contact was. Dus ik vond hem helemaal niet zo duidelijk. Als je vaak voetbal kijkt, zoals wij allemaal hier, dan denk ik dat het type actie wel heel aannemelijk maakt dat het een pingel was, maar ja, da's nog niet genoeg om met de VAR de bal op de stip te leggen.

Rode kaart inderdaad wel duidelijk trouwens.

1 april 2019 om 11:45

ik ben voor PSV en vond het geen penalty waard. Maar die mening gaat toch niet gewaardeerd worden dus zal er even een ander moment bij pakken van een andere wedstrijd. Ajax - Heerenveen, Lammers, ook dit vond ik niet perse een penalty. Dus het heeft in dit geval niet met clubvoorkeur te maken. Als de regel is, contact, dus penalty prima. Dan mogen ze vaker gaan fluiten bij duwen en trekken tijdens corners en vrije trappen. De beweging die Neres met z'n benen maakt kan nooit door Schwaab komen, hij raakt hem nauwelijks. Mensen praten over het wegvegen van het standbeen, dan zou je toch een meer uitglijd-actie hebben dan je been volledig over je andere ben te laten zwaaien? Dit is wellicht mijn bekrompen PSV-mening, maar ik vond dit echt te makkelijk gegeven.

31 maart 2019 om 20:54

Prcs, al had hij tadic wat korter mogen houden. Met lozano herbergt psv een af en toe irritante speler, maar tadic is graadje erger...bij het juichen 10 min staan en dan nog een keer 4x bij elkaar roepen..gelukkig gecorrigeerd door blind. En dan als stervende zwaan vallen, verzorgd worden en dan tussen alle pijn door wel je sokken ter hoogte van je knie trekken. En dan die incidentjes op het veld...bleeh. hoort niet bij een club als ajax. Vandaag kon je verliezen, maar hoefde niet. Te afwachtend gespeeld. Maar kampioen word je tegen de kleintjes! Absoluut geen bijzonder duel.

31 maart 2019 om 21:15

Ben ik absoluut met je eens. Lozano wordt door heel Nederland uitgekotst maar Tadic vind ik ook ontzettend eng. Altijd dat geforceerde juichen met zijn allen en verder dezelfde trekjes als Lozano heeft zoals dat oneindige doorrollen, een hoop gezeik en misbaar tegen de scheidsrechters.. het maakt de sport er niet leuker op.

31 maart 2019 om 21:20

Klopt, enige minpuntje aan tadic eigenlijk. Werd er uit bij Feyenoord en PSV ook al gek van.

31 maart 2019 om 21:22

Jij beschrijft hier 99 procent van de clubs die op voorsprong komen met nog een man minder en nog een paar minuten te gaan

31 maart 2019 om 20:55

Helemaal met je eens. In live-meepraten was bijna niemand het ook met de rode kaart oneens. Wat me wel opvalt, is dat Kuipers niet meer "beslissend" durft te fluiten (misschien omdat de VAR toch wel in zal grijpen?). Maar die rode kaart en die penalty zou ie tot dit jaar met de VAR misschien sneller gegeven hebben. Want vond beide momenten toch best wel momenten waarin Kuipers voor het VAR-tijdperk in uitblonk qua inschatting. En tegenwoordig zit ie wat vaker mis lijkt t, imo door te voorzichtig te fluiten.

31 maart 2019 om 21:04

Maar vond het juist heel reëel deze keer.

31 maart 2019 om 21:07

Oh, ik las het verkeerd. Het was een kaart waar weinig over te discussiëren viel. Toch zijn er altijd wat figuren die alles recht weten te praten wat krom is als het over hun club gaat.

1 april 2019 om 10:53

@formus

Ik denk dat die rode kaart heel lastig te geven is, zonder Var. Omdat zo'n actie heel weinig voorkomt, het was een beetje een raar moment. Ik had ook niet de indruk dat het bewust was, het was gewoon heel lomp. Dus als je dan in een halve seconde moet beslissen, dan denk ik dat geel heel begrijpelijk is. Is gewoon een mooi voorbeeld van hoe de VAR echt behulpzaam kan zijn, want rood was gewoon terecht.

Die penalty komt vaker voor, die had gewoon direct op de stip gemoeten. Maar ook hier terecht gecorrigeerd denk ik.

31 maart 2019 om 20:55

Prcs, al had hij tadic wat korter mogen houden. Met lozano herbergt psv een af en toe irritante speler, maar tadic is graadje erger...bij het juichen 10 min staan en dan nog een keer 4x bij elkaar roepen..gelukkig gecorrigeerd door blind. En dan als stervende zwaan vallen, verzorgd worden en dan tussen alle pijn door wel je sokken ter hoogte van je knie trekken. En dan die incidentjes op het veld...bleeh. hoort niet bij een club als ajax. Vandaag kon je verliezen, maar hoefde niet. Te afwachtend gespeeld. Maar kampioen word je tegen de kleintjes! Absoluut geen bijzonder duel.

31 maart 2019 om 23:16

Tja Neres is een licht persoon en zijn been wordt nou eenmaal weggeduwd door de sliding, dan lig je al snel..hij is gewoon een actie aan het maken en de verdediger mist de bal compleet. Domme overtreding dus tegenover een behendige Neres

1 april 2019 om 09:46

eerst geel geven voor mazraoui kan ook een slimmigheidje zijn. Hij weet toch wel dat de VAR hem corrigeert. En eerst geel geven en dan alsnog rood voelt toch iets anders als direct rood geven en het blijkt niet zo te zijn.

Nou, ik denk dat Neres wel heeeeeel makkelijk naar de grond ging. Zijn zool is al van het gras, nog voor er contact is. Worden dat soort momenten meegenomen? Ik heb het idee van niet namelijk...

31 maart 2019 om 20:53

Nee, dat wordt niet meegenomen, omdat dat geen regel is. Bij veel tackles is het maar goed dat de voet los is van de grond ivm blessures.

31 maart 2019 om 20:56

Klopt, opspringen is de beste manier om je lichaam te beschermen. Gelukkig maar, anders raken de beste spelers veel vaker zwaar geblesseerd.

31 maart 2019 om 21:16

opspringen is best wel logisch of je been wegtrekken, alleen wel vreemd dat ie op ze rechter geraakt wordt en dat ie vervolgens gewoon doorkan maar nog opspringt en gaat liggen. Net als tadic die een swalbe maakt wat gewoon geel en absurd is.

31 maart 2019 om 21:39

Je bedoelt gewoon een rode kaart voor Hendrix.

31 maart 2019 om 23:17

Sorry ik ben voor Ajax maar heb geen rode kaart voor Hendrix waargenomen dus vertel wat jij rood vind ajb..

31 maart 2019 om 21:02

Hij ging makkelijk, maar dat maakt het niet ineens geen pingel natuurlijk. Wordt geraakt, dus pingel. Zijn standbeen wordt weggeveegd. Dattie dan makkelijk neergaat doet dan niet meer ter zake, mijns inziens.

31 maart 2019 om 21:18

Is dan toch een aparte regel. Dan zou elk contact dus een pingel zijn. Het gaat er toch om dat een speler belemmerd wordt door het contact?

31 maart 2019 om 21:27

Wordt geraakt, dus pingel?!? Voetbal is een contact sport dus niet elke aanraking is een overtreding. De VAR had zoals zo vaak wat mij betreft niet in hoeven te grijpen.

31 maart 2019 om 21:32

Wordt die toch. Anders kapt die schwaab uit

31 maart 2019 om 21:45

@Lebowski,

Als je mijn verhaal zo uit zijn context trekt blijft er weinig van over. Natuurlijk Is een schouderduw, en dus contact, geen pingel, zie Blind - Lozano. Neres zijn standbeen wordt geveegd. Dus pingel. Vaak is contact in de 16 gewoon onregelmentair.

@Feyedh,

Dat vond ik in deze situatie dus ook. Zijn been wordt geveegd. Hij gaat vreselijk theatraal, maar het blijft een overtreding mijns inziens.

31 maart 2019 om 23:20

Riep meteen... penalty yes!!! Var var.. en die kwam.. toen ging ik thuis de samenvatting kijken en moet ik zeggen: er is heel ligt contact maar vind het ook een schwalbe .. en ik had een ajaxshawl om in het stadion he...

31 maart 2019 om 22:12

Tuurlijk is zijn zool van het gras. Dat lijkt me een vereiste om te bewegen op het voetbalveld

1 april 2019 om 10:56

Neres wilde volgens mij gewoon doorgaan met die actie. Kappen en voorzetten, en ja, dan beweeg je je voeten. Je gaat niet staan wachten tot je getackeld wordt, als je wil scoren. Volgens mij was die val dus heel natuurlijk, als je aangetikt wordt.

Ik heb juist twijfel bij de VAR-beelden. Ik kan daar het contact namelijk niet met zekerheid op vaststellen. Ik denk dat het contact er wel was, als je naar de bewegingen kijkt. Maar helemaal zeker weet ik het niet.

Weet iemand of die gele kaart van Tadic, na het evt penaltymoment Neres, nou wordt kwijtgescholden? Denk het niet, maar eigenlijk heeft dat moment "nooit" plaatsgevonden, omdat ie toch een penalty gaf (vb eerder dit seizoen dat goal Vitesse tegen Heerenveen afgekeurd omdat daarvoor penalty voor Heerenveen bleek na overleg VAR). Puur interesse.

31 maart 2019 om 21:04

Volgens mij is die gele kaart ingetrokken

31 maart 2019 om 21:11

Zou het? Maar wat nou als het een rode kaart was door bijv vasthouden doorgebroken speler? Ook teruggetrokken? Of als het een rode kaart was doormidden schopt? Met evt blessures e.d.? Ken de regels niet die hier gelden. Mijn gedachten zouden zeggen: gewoon laten staan. Maar aan de andere kant zou het wel van heel erge invloed kunnen zijn als je ze laat staan. Toch denk ik het eerste.

31 maart 2019 om 21:42

Goede vraag sowieso.. ken het antwoord ook niet.. misschien iets voor Willem Wever?

31 maart 2019 om 21:53

Net even gecheckt en bij alle resultaten, op veel sites, staat de gele kaart van Tadic nog steeds. Raar dat goals afgekeurd worden, maar kaarten evt niet teruggetrokken. Begrijp het echter ook wel, omdat er ook doodschoppen gegeven kunnen worden die wel bestraft moeten worden, maar goals worden dus wel afgekeurd.

31 maart 2019 om 21:20

Vroeg me dit ook af, ben benieuwd of iemand het weet. Zelfde heb ik met de 'tijd', alsin, het penaltymoment was minuut oid voor het spel stil kwam te liggen. Gaat spel dan ook die minuut eerder weer verder? Dus bijvoorbeeld minuut 5 is penaltymoment, speel gaat door tot minuut 7, VAR zegt tegen scheids te gaan kijken. Krijg je dan de penalty minuut 5 of minuut 7? Want die tijd zullen ze niet verrekenen bij extra tijd lijkt me.

31 maart 2019 om 21:52

@formus: De gele kaart lijkt nog wel te staan. Ookterecht Tadic heeft er vaak naar gesolliciteerd deze wedstrijd. Jammer, nergens voor nodig, Ajax kon ook op kwaliteit winnen.

31 maart 2019 om 22:13

Uiteindelijk hebben ze toch ook gewonnen op kwaliteit en niet door de kaart van tadic

31 maart 2019 om 23:22

Meer op inzet.. ben daar echt blij mee die inzet!

31 maart 2019 om 22:23

Waarom zou die ingetrokken moeten worden, als ik na een overtreding iemand in zijn gezicht sla en daarna de VAR terugkomt op de overtreding heb ik toch nog steeds een overtreding gemaakt die niet mocht, Tadic maakt hem en dus is het een kaart naar mijn mening.

31 maart 2019 om 22:27

Dat begrijp ik, maar ik probeer ook uit te leggen dat goals wél afgekeurd worden. Waarom het ene wel en het andere niet.

1 april 2019 om 16:16

Op verschillende sites staat dat ie wel blijft staan, plus de uitleg. Zit op mobiel en kan op een of andere manier het niet kopieren. Maar dan weten de geïnteresseerden het. Rood kan evt wel ingetrokken worden, bij de het bewust beletten van een scoringskans. Neem aan: expres hands?! Maar niet helemaal duidelijk voor mij.

1 april 2019 om 11:02

Interessante vraag, lijkt me terecht dat die kaart blijft staan. Gevoelsmatig is dat toch wat anders dan die Heerenveen-goal. Maar inderdaad interessant, waarom het een wel en het ander niet.

Zo zijn er nog wel meer VAR-vragen onbeantwoord. Toen bij Real Madrid - Ajax, met die actie aan de zijlijn, kwam de vraag op hoeveel tijd er verstreken moet zijn voordat je niet meer terug mag kijken. Stel dat er 5 minuten vloeiend spel is zonder onderbrekingen, en er wordt gescoord. Moet de VAR dan die hele 5 minuten terugkijken? Of 3 minuten, of 1 minuut? Zijn interessante punten allemaal.

Ik kan me vinden in beide beslissingen maar de uitleg bij het penalty moment vind ik zwak. “Neres werd geschampd door Schwaab.”, worden er dan ook penalties gegeven voor hele lichte overtredingen? Dan had psv er deze wedstrijd ook 3 kunnen krijgen.

31 maart 2019 om 21:48

Je zegt het eigenlijk al, lichte overtreding. Elke overtreding is een penalty. De vraag is of dit een overtreding was of niet. Ik begrijp dat Kuipers dat vindt, maar ik snap ook dat mensen het daar niet mee eens zijn.

Ik kan me vinden in beide beslissingen maar de uitleg bij het penalty moment vind ik zwak. “Neres werd geschampd door Schwaab.”, worden er dan ook penalties gegeven voor hele lichte overtredingen? Dan had psv er deze wedstrijd ook 3 kunnen krijgen.

31 maart 2019 om 21:19

Heel simpel. Als iets een overtreding is op het middenveld is dat het ook in de 16. Of moeten we daar opeens onderscheid in gaan maken. Overal in het veld wordt gefloten voor een overtreding. Dus terechte pingel

De penalty van Ajax vond ik iets te makkelijk gegeven. schwaab maakte inderdaad een lichte overtreding, maar ik vond het zelf niet zwaar genoeg. Het leek erop dat Neres na die overtreding nog probeerde met z'n rechterbeen een stap te zetten.. vreemd, als je zo getackeld wordt.. Sinds de invoering van de VAR is duelleren in het strafschopgebied helaas verleden tijd. Maar goed, door de winst van Ajax is de Eredivisie toch weer wat spannender geworden.

31 maart 2019 om 23:21

Een lichte overtreding mag tegenwoordig? Het is geen duel met contact hè.. het is een mislukte poging om al glijdend de val te spelen cq. blokken. Penalty dus.

1 april 2019 om 12:13

Niet mee eens. Ik zie nog steeds dat voor sommige overtredingen in de 16 geen penalty gegeven wordt, terwijl dezelfde overtreding op het middenveld wel een vrije trap oplevert.

1 april 2019 om 11:05

@reyhan eerder in de wedstrijd werd Neres fors omver gebeukt, maar hij stond weer op en wilde verder, maar de scheids floot voor de overtreding. Neres had door willen spelen.

Dat was bij die pingel ook. Ik denk dat Neres gewoon, anders dan heel veel andere spelers, door wil spelen in plaats van demonstratief gaan liggen. Dat moeten we wat mij betreft koesteren, in plaats van met argwaan bekijken.

De penalty van Ajax vond ik iets te makkelijk gegeven. schwaab maakte inderdaad een lichte overtreding, maar ik vond het zelf niet zwaar genoeg. Het leek erop dat Neres na die overtreding nog probeerde met z'n rechterbeen een stap te zetten.. vreemd, als je zo getackeld wordt.. Sinds de invoering van de VAR is duelleren in het strafschopgebied helaas verleden tijd. Maar goed, door de winst van Ajax is de Eredivisie toch weer wat spannender geworden.

31 maart 2019 om 21:14

Het gaat er niet om of het een lichte overtreding is. Het is in het strafschop gebied en hij tikt dat been aan van Neres. Is dus een strafschop. Neres had anders nog verder kunnen gaan en de bal voorzetten of iets dergelijks.

31 maart 2019 om 21:19

Los van of het een terechte penalty is, klopt je beredenering van geen kant natuurlijk. Ieder tikje tegen iemand zijn been is een penalty? Er zijn natuurlijk honderden tikjes tijdens zo'n duel en zeker niet bij ieder tikje raak je uit balans of val je om.

Ik vond het zelf een twijfelachtige pingel, juist omdat ik het contact zo licht vond en Neres daarna in mijn ogen behoorlijk onnatuurlijk valt om het contact maar duidelijk te maken. Neemt niet weg dat Schwaab zich nooit moet laten verleiden tot een dusdanige actie terwijl Neres op de achterlijn staat. Zou een hoop discussie voorkomen.

31 maart 2019 om 21:21

Maar als het op het middenveld een overtreding is. Dan is het dat toch ook in de 16

31 maart 2019 om 21:23

Ik denk dat Neres fysiek onmogelijk rechtop kon blijven, als je ziet hoe zijn andere been draait. Hij probeert dat te herstellen maar lukt niet, onderschat niet hoe weinig er nodig is om een speler die niet stabiel staat tot val te brengen, zeker als het contact op het standbeen is dan. De manier van vallen ziet er vreemd uit maar kan me niet voorstellen dat er een scheidsrechter is die hem niet op de stip zou leggen.

31 maart 2019 om 21:31

@ Ajax_fan21

Leuk en aardig, maar ik zeg nergens dat dat niet zo is. Een overtreding is een overtreding, maakt niet uit waar.

Het gaat mij erom dat er wordt gezegd dat ieder contact of tikje in de 16 een penalty is en dat is natuurlijk onzin.

31 maart 2019 om 21:43

Precies! Dan was het moment in de 1e helft waarbij Lozano viel door Blind ook een penalty..

31 maart 2019 om 21:44

Onzin! Hoe vaak zie je dat er voor een bepaalde overtreding in de 16 niet gefloten wordt, terwijl dezelfde overtreding op het middenveld wel bestraft wordt..

Terecht rood en penalty ook. 2 goede momenten van de VAR. Onbegrijpelijk dat er nog steeds mensen zijn die vandaag riepen de VAR is een schande...hoe duidelijk wil je het hebben.

Goed gefloten door Kuipers en assistenten, op een fout na: Lozano werd buitenspel gezet terwijl dit iet zo was, waarom lieten ze dit niet doorgaan, want was een erg gevaarlijk moment. Dit hadden ze dan achteraf kunnen checken.

31 maart 2019 om 21:25

Volgensmij was dit Gakpo, Lozano liep wel buitenspel. Moment bij middenlijn bedoel je toch? Grensrechter leek zeker van zijn zaak doordat er gestapt werd, jammer dat hij het waarschijnlijk fout had gezien.

31 maart 2019 om 21:41

Hij had natuurlijk door moeten laten gaan. Maar volgens mij lag die net iets voor de speler van Ajax, dus als het al een goal zou worden zou die denk ik toch terug gedraaid worden

Prima dat je naar de VAR kijkt maar dan moet je dat ook doen met die twee momentjes met Malen met een elleboog wat rood was en Magallan die onhandig aan het klunzen was wat misschien ook een penalty was.

31 maart 2019 om 21:37

Allebei goed gezien. Malen waan gewoon geel Magallan niks aan de hand. Alleen Hendrix mag blij zijn. Dat was rood.

31 maart 2019 om 21:41

Ik vond dat van Malen gewoon een slaande beweging wat rood is.

31 maart 2019 om 22:04

Dan ben ik blij dat jij het niet voor het zeggen hebt. Een terechte gele kaart, geen snuggere actie van Malen. Veltman had er geen enkel probleem mee om als een stervende zwaan richting het gras te gaan om het aan te dikken. Noem het slim, noem het onsportief. Het zal afhangen van je clubvoorkeur.

Gezien dat jij het een rode kaart vindt, kan ik wel raden welke club je steunt. Gefeliciteerd met de overwinning en een fijne avond!

31 maart 2019 om 23:28

Wat was dan rood voor Hendrix ik wordt steeds nieuwschieriger..

PSV mag al lang blij zijn. Hendrix had gewoon rood moeten hebben. Rood voor Mazraoui en pingel waren terecht.

31 maart 2019 om 21:43

Hendrix had rood moeten hebben? Omdat hij heel misschien de beentjes van prinses Tadic lichtjes toucheerde met zijn noppen? Tadic is een fantastische voetballer en van gigantisch belang voor Ajax, maar hij gedraagt zich werkelijk verschrikkelijk en stelde zich in deze situatie ook gigantisch aan.

31 maart 2019 om 22:01

Oh, dat ben ik volledig met je eens hoor. In mijn optiek raakte Hendrix hem ook niet. Een hele hoop mensen, waaronder Johan Derksen, kunnen niet ophouden over hoe vervelend ze Lozano en zijn maniertjes vinden en ik begrijp best dat hij vervelend wordt gevonden. Echter staat Tadic voor mij op eenzame hoogte qua misselijkmakend gedrag in de Eredivisie. Jammer dat een hoop mensen dat niet (willen) zien en ook jammer omdat hij (en Lozano) het ook echt niet nodig hebben.

31 maart 2019 om 23:03

Zelfs al toucheerde hij de enkel van Tadic heel lichtjes, waarom? Er is gefloten, waarom zou je dan in godsnaam even je noppen planten op een speler die op de grond zit. Mogen ze steviger tegen optreden, hij had niets te zoeken daar en wipt even de bal op en plaats noppen op enkel van tegenstander. Direct kaart voor geven, net als Tadic in begin bij Sadilek. Blijf gewoon van elkaar af. Als je daar rood trekt is er geen VAR die het gaat seponeren.

Huichelaar 1ste klas die kruidenier.
Op tv zegt hij, ik dacht dat mazaroiu (of zoiets) het hoofd schampte, bij de VAR zag hij dat dit meer was en geeft rood. Je moet eens opletten hoe lang het duurt voordat die ijdeltuit uit gediscussieerd is met Van Boekel voordat hij überhaupt ging kijken, dat wilde hij helemaal niet want meneertje Kuipets heeft/wil altijd gelijk hebben, engbek.
Een tijd geleden hoor ik hem zeggen dat hij in de waan van de wedstrijd wil blijven fluiten en niet te vaak door de VAR gecorrigeerd wil worden, alleen bij hele grote fouten.
Dan had hij volgens mij bij de penalty ook niet hoeven te kijken want ik denk dat het wel/niet penalty op ongeveer 50/50 ligt. Onbetrouwbare gladjakkers zijn het, Van Boekel, Kuipers, Makkelie, Higler, die Turkse jongen verschrikkelijke mensen die kunnen zo de politiek in. #ditismijnantwoordhiermoetuhetmeedoen

Alleen vergat de VAR in te grijpen bij de elleboogstoot van Donyell Malen.

31 maart 2019 om 23:34

Dat vond ik ook een raar moment... maar rood? Dus gelijk zetten aan overtreding van onze maza? Nee geel terecht alleen kuipers had hem meer bestraffend moeten toespreken en waarschuwen... malen komt uit onze opleiding had bij ons moeten spelen maar dat klote geld liet hem naar kansloos Arsenal gaan hoop dat die jongen het niveau gaat halen wat hij heeft!! Nogmaals ik ben Ajacied maar koester dit soort jongens!

31 maart 2019 om 23:58

Rood = rood

Maar gelijk stellen kan niet, want je hebt gradaties in t aantal wedstrijden dat je geschorst wordt. Mazraoui is zeker 3 wedstrijden en Malen ook wel 2 wedstrijden. T is een beetje t zelfde als : Heb je liever 1 briefje van €100 of 10 briefjes van €10 in je portemonnee? Waarde is t zelfde alleen t aantal briefjes verschilt.

Je kan hem geven, maar dan kan je em ook aan Lozano geven, want die wordt toch echt (licht) geraakt door Blind waardoor hij valt.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren