Update: Uli Hoeness spreekt bedrag van 800 miljoen euro tegen
Bayern München gaat een bijzonder lucratieve deal sluiten. Volgens onder meer BILD en Manager Magazin heeft de Duitse topclub in BMW een nieuwe hoofdsponsor gevonden. De autofabrikant, die Audi gaat vervangen als sponsor van Bayern, is bereid een fors bedrag van ongeveer 800 miljoen euro in de grootmacht te stoppen.
De sponsorovereenkomst zou in 2025 moeten ingaan. Momenteel heeft Bayern in Audi al een autofabrikant als sponsor, maar over enkele jaren zou BMW de topclub gaan ondersteunen. Er zouden al onderhandelingen zijn gevoerd om de overeenkomst met Audi, die tot 2025 geldig is, vroegtijdig stop te zetten, zodat BMW eerder in zee kan gaan met Bayern.
“Beide partijen hebben vorig jaar al een intentieverklaring ondertekend”, zegt Edmund Stoiber, lid van de raad van toezicht van Bayern. Uli Hoeness bevestigde vorig jaar al dat Bayern en BMW met elkaar spraken. “Het klopt dat er gesprekken zijn. Of het ook daadwerkelijk tot een deal komt, gaan we in de komende maanden zien”, zei hij in december.
Audi wil niet diep ingaan op de aanstaande deal van Bayern met BMW, maar benadrukt wel dat men tevreden is over de huidige overeenkomst met de Bundesliga-club. BMW wil het nieuws niet bevestigen. Naar verluidt gaat laatstgenoemde autofabrikant zich tot minimaal 2035 verbinden aan de topclub, met een bedrag van circa 800 miljoen euro voor Bayern tot gevolg.
Update 10 maart 12.45 uur – Uli Hoeness spreekt bedrag van 800 miljoen euro tegen
Uli Hoeness bevestigt dat Bayern München in zee gaat met BMW. De Duitse topclub zou volgens de berichten in de Duitse media over tien jaar tijd 800 miljoen euro ontvangen van de autofabrikant, maar Hoeness geeft aan dat dit bedrag absoluut niet klopt. "Ja, we hebben een deal, voor zowel het basketbal als het voetbal. De genoemde bedragen kloppen echter totaal niet. Ik vind het verbazingwekkend dat iemand zo'n bedrag noemt, terwijl beide partijen er geen uitspraken over hebben gedaan."
Meer nieuws
Player of the Season-award gaat voor vijfde keer op rij naar Man City-speler
Vitesse definitief verlost van Russische inmenging: aandelenoverdracht afgerond
Alex Kroes wil oude bekende ‘heel graag’ terug naar Ajax halen
NAC lacht om uitspraken Roda-trainer Sibum: ‘Die stond bij ons op repeat’
Berucht ‘contractservetje’ van Lionel Messi geveild voor absoluut megabedrag
Opvallend besluit Newcastle over Yankuba Minteh? ‘Dan is Feyenoord kansloos’
Meer sportnieuws
Bayern krijgt nu 30 miljoen per jaar van Audi en dat wordt bijna gewoon verdrievoudigd, hoe moeten andere BuLi clubs daarmee concurreren?
Bayern weet ook heel goed dat de tijden zijn veranderd, een goede speler moet je gauw 100 miljoen neer leggen! Heel lang waren ze tegen zulke hoge transfers, zie ze binnenkort zelf speler halen van 80-120 miljoen.
Nee dat is niet zo.
"wie aus Kreisen der Vertragspartner verlautet, wird BMW für den Anteilskauf und das Sponsoring über die gesamte Vertragslaufzeit insgesamt 800 Millionen Euro bezahlen"
De 800 miljoen gaat dus gebruikt worden voor sponsoring aan Bayern EN het aankopen van de aandelen van Audi. Zal dus stijgen van 30 naar 60/70 miljoen per jaar.
Waar zie je aandelen Audi staan? Het kan ook om aandelen Bayern gaan
Bayern heeft al aangegeven dat ze niet meer verkopen als 24.9 procent van de aandelen. Los van dat gaat een partij als BMW natuurlijk niet 800 miljoen investeren in een club waarbij de spelers in een Audi rijden omdat beide automerken sponsor zijn.
Bayern en BMW hebben een intentie verklaring ondertekend waarin ze in 2025 op zijn laatst een partnerschap aangaan (wanneer het contract van Audi afloopt). Nu wordt er dus gekeken of het contract met Audi kan worden afgekocht.
Het gaan niet om aandelen Audi, het gaat om aandelen Bayern, die van Audi zijn.
Adidas, Audi en Allianz hebben ieder 8,33% van de aandelen van Bayern in hun bezit. Dus ik denk inderdaad dat BMW Audi zal vervangen als sponsor en aandeelhouder. isimic heeft dus gewoon gelijk
Las gister dat Dortmund op dit moment 10 miljoen per jaar krijgt van Puma. Dus bij de rest zou het niet veel meer zijn. Het gat wordt steeds groter tussen Bayern en de rest. Ben benieuwd of de discussie over de 50+1 regel ooit wordt veranderd in Duitsland.
Lijkt mij niet dat Puma de hoofdsponsor is van Dortmund? Dus ben je twee heel verschillende dingen met elkaar aan het vergelijken.
Bayern is voorstander om 50+1 regel af te schaffen.
De afschaffing doorvoeren is mogelijk, maar de verenigingen met leden hebben nog altijd stemrecht om overnames boven 50% tegen te houden.
Bij Bayern blijft de 70+1 regel intact na de afbetaling van de Allianz Arena.
Bayern is vrij de enige die voorstander is. De overige clubs zijn juist tegenstanders ervan en lijkt dan hoe dan ook nog voor een tijdje staan.
Kan Bayern toch wel wat leuke spelers voor kopen, wat ook nodig zal zijn willen ze bij de Europese top blijven horen.
Dat doet vast auw voor Audi. Bayern was toch wel echt een uithangbord voor dat merk.
Bayern beseft dat ze een jaar te lang met bepaalde spelers doorgegaan zijn,dus e zijn al aan het doorselecteren en dat kost wat extra,dus mooi meegenomen is. Kwa bedrijfsvoering een voorbeeld voor andere clubs in tegenstelling tot oa Roma,Inter,Feyenoord en Real Madrid waar ontzettend veel gekd verkwanseld wordt
Natuurlijk onzin dat ze zouden besffen dat ze te lang door zijn gegaan met bepaalde spelers. Loopt gewoon al jaren op schema.
Rudy en Gotze waren geen vervangers voor oudere spelers. En ik ben dan ook zeer benieuwd voor welke "oudjes" deze vervangers waren en op welke " oudjes" er dan nu terug gevallen moet worden.
Gotze was een megatalent die in zijn eerste 2 jaar top presteerde alleen die met zijn ziekte zat. Rudy was puur voor in de breedte. Beide waren niet vervangers.
Coman is overigens goed genoeg alleen zit hij met blessures.
Reageer
Je kunt niet reageren op oude documenten.