Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Ik moet lachen om wat mensen nu over Luuk de Jong zeggen’

Laatste update:

De buitenwereld is te positief over PSV, zo vindt Willem van Hanegem. De koploper van de Eredivisie liet dit seizoen nog geen steek vallen en hoopt die reeks zondag uit te breiden op bezoek bij Feyenoord. Van Hanegem is het allerminst eens met de stelling dat de titelstrijd al beslist is, indien PSV drie punten pakt in De Kuip. Het idee dat Ajax dat gat nooit meer kan dichten, is volgens de Kromme een voorbarige conclusie.

"De Eredivisie is volgens velen zo vreselijk zwak dat PSV vervolgens alleen nog Ajax-uit en Feyenoord-thuis heeft als lastige obstakels richting mei 2019. Daar geloof ik helemaal niet in", schrijft Van Hanegem in zijn wekelijkse column voor het Algemeen Dagblad. Hij voorspelt dat PSV 'echt nog wel' problemen zal tegenkomen en wil de ploeg niet als onverslaanbaar bestempelen. "Ik moet ook lachen om het feit dat mensen Luuk de Jong alweer vergelijken met spitsen van naam en faam."

De Jong scoorde zaterdag uit een omhaal tegen sc Heerenveen (3-0) en staat met twaalf doelpunten bovenaan de topscorerslijst van de Eredivisie. In zijn laatste vier officiële wedstrijden voor de Eindhovenaren kwam hij vijfmaal tot scoren. Van Hanegem erkent dat hij bezig is aan een goed seizoen, maar wijst erop dat De Jong 'anderhalf seizoen helemaal niet thuis gaf bij een elftal dat negen van de tien keer beter is dan de tegenstander'. "Dat was eigenlijk onvoorstelbaar", voegt hij daaraan toe.

"Nu neemt hij het voortouw, maakt zijn goals en die omhaal dit weekeinde was schitterend. Maar we doen nu net alsof hij met zijn kopkracht niet meer te verdedigen is. Een trage spits die ballen kan doorkoppen, kom op zeg", aldus Van Hanegem. PSV heeft dankzij de dertiende overwinning van het seizoen een voorsprong van vijf punten op Ajax en van dertien punten op Feyenoord, dat nog wel een duel tegoed heeft.

Is de titelstrijd beslist als PSV zondag wint van Feyenoord?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

PSV zal zeker nog punten verliezen maar dat geldt ook voor Ajax. Het team dat beste met de druk om kan gaan aan het einde zal kampioen worden. Dat PSV nu de te kloppen team is, staat vast. We zitten nog niet eens op de helft van het seizoen. Alles is nog mogelijk. Ga me daarom ook nog niet rijk rekenen als PSV van Feyenoord wint as zondag.

26 november 2018 om 09:36

Ajax heeft al punten laten liggen dus dat is geen moeilijke voorspelling, die fase is achter de rug. Denk overigens dat Ajax nu alles gaat winnen. Ajax en Psv zitten nu in een goede flow, dat heeft ook invloed.

Petje af voor PSV, 13 wedstrijden op rij winnen is echt super knap. Maar grappig dat iedereen vergeet dat ze 6 van de 13 wedstrijden op basis van statistieken puntverlies hadden moeten lijden. Als PSV die wedstrijden na de winterstop ook blijft winnen is de prestatie te vergelijken met die van Leicester en Feyenoord. Een seizoen waarin echt ALLES mee zit. Daar kan je als Ajax alleen maar naar kijken, bewonderen en zelf in Europa iets moois proberen neer te zetten. Gewoon heel er knap van PSV.

26 november 2018 om 07:39

Toon dat eens aan dan. Kijk je alleen naar balbezit of ook naar schoten en kansen? De enige waar we echt minder waren is pec uit volgens mij. Groningen uit was ook niet best maar daar houdt het ook op.

26 november 2018 om 07:58

De enige statistieken die bepalen hoe de punten worden verdeeld zijn het aantal doelpunten voor en tegen. Het lijkt me dat er dan weinig discussie kan bestaan over de puntenverdeling.

26 november 2018 om 08:34

“maar grappig dat iedereen vergeet dat ze 6 van de 13 wedstrijden op basis van statistieken puntverlies hadden moeten lijden.”

Wat een onzin.

PSV heeft dit seizoen vier keer met één goal verschil gewonnen en maar één keer met twee goals verschil. In alle andere wedstrijden was de marge dus nog groter. Zelfs als je er van uitgaat dat elke overwinning met één goal verschil gestolen was (wat natuurlijk sowieso onzin is), dan zit je nog steeds niet op zes wedstrijden.

Dus: over welke statistieken en over welke zes wedstrijden heb je het?

26 november 2018 om 09:37

@MxMayne het is heel grappig dat jij blijkbaar weinig kennis hebt van statistieken en wellicht voetbal in het algemeen? Ik zal even meegaan in jouw niveau; grappig dat iedereen vergeet dat Ajax nu 3de zou staan op basis van alle statistieken. Zonder dat het zoveel heeft meegezeten waren er nog wel meer verliespunten verzameld.

26 november 2018 om 10:56

Haha, volgens de statistieken..... Jullie blijven er maar over door gaan hé? Jaar in jaar uit, telkens over de statistieken en het meer balbezit hebben bla bla bla. Je weet hopelijk toch wel dat het echt om de uitslag gaat op het eind van de wedstrijd? Dan zijn statistieken en het meer balbezit toch helemaal niet relevant om dat na de wedstrijd aan te kaarten? Echt, ik snap er helemaal niks van, dat vaak de Ajacieden met zulke dingen komen. Waar slaat dat toch op? Ze zeggen nog net niet dat ze de nummer 1 niet herkennen als nummer 1 maar veel scheelt het ooit niet meer. En dan ook echt op zo'n toontje, alsof het bijna een wonder is dat PSV bovenaan staat.

26 november 2018 om 11:14

@frans77:

Ach, er zijn een hoop mensen waarbij PSV onmogelijk iets goed kan doen. Na elke wedstrijd kan ik al voorspellen wat de reacties zullen zijn.

PSV wint met een kleine marge: “wat hebben ze weer een mazzel! De uitslag had natuurlijk andersom moeten zijn. Dit blijft zo echt niet goed gaan voor Psv.”

PSV wint met een redelijk ruime marge: “slecht hoor, dat je tegen zo’n zwakke tegenstander niet wat vaker scoort. Dat krijg je als je zo laf speelt!”

PSV wint met een zeer ruime marge: “ach, de tegenstander had een offday en liet het gewoon lopen. Daar kan iedereen dik van winnen. Ajax had hier ongetwijfeld een nog grotere uitslag neergezet.”

PSV wint tegen tien man: “ Mazzel, want tegen elf man hadden ze natuurlijk nooit gewonnen.”

PSV overklast Ajax: “dit zegt niets, want ze hadden nooit gewonnen als De Ligt gewoon mee had gedaan. En als Ajax nou de 1-1 had gemaakt na die ene corner, dan had ik het nog moeten zien, hoor.”

PSV boekt een overwinning waar werkelijk helemaal niets op af te dingen valt: “tja, in die superzwakke eredivisie kunnen ze het wel, maar in de CL vallen ze gewoon door de mand.”

26 november 2018 om 11:19

Haha, wel eng hoe herkenbaar deze uitspraken zijn. Vooral de laatste.

Aan de andere kant werkt het andersom natuurlijk vaak ook zo. Ook de resultaten van Ajax worden door PSV'ers regelmatig onder de loep genomen waarbij er verschillende dingen bij worden gehaald die niet relevant zijn.

De combinatie 'voetbal' , 'discussiëren' , 'online' en 'anoniem' levert nou eenmaal doorgaans niet de meest objectieve en diepe reacties op. Van alle partijen.

26 november 2018 om 11:32

Hahaha! Inderdaad Cabinessence, er zitten heel herkenbare uitspraken tussen!

26 november 2018 om 12:18

Hoe in hemelsnaam kom je op 6 wedstrijden? Trouwens over statistieken gesproken zegt niks, kan als team de bal 80% op eigen helft rondtikken en 20x van afstand schieten en het lijkt alsof je de tegenstander hebt weggespeeld.

Ik ben het wel een beetje met Willem eens. Luuk is gewoon een geweldige eredivisie spits die het ook in de CL leuk doet nu. Het is exhter niet zo dat hij in elk team zou kunnen renderen. Hij heeft een team nodig dat de meeste wedstrijden domineert. Ook is het dit jaar voor hem een stuk makkelijker met Bergwijn, Lozano, Dumfries en vooral Angelino op de vleugels.

26 november 2018 om 09:07

Psv-er! Hahahaha luuk komt leuk mee in CL hahahahaha om hij 1 geluks doelpunt maakt in de laatste minuut of 1 doelpunt uit een corner in de eerste minuten waar die Engelse cam ligt te pitten hahahaha droppie goed genoeg voor de eredivisie ja zeker . Maar daar boven totaal niet

26 november 2018 om 09:16

Ja maar alle goals van psv zijn toch geluksdoelpunten?

26 november 2018 om 09:24

@wessa111:

Luuk de Jong heeft dit seizoen in 6 CL-wedstrijden 3 keer gescoord.

26 november 2018 om 09:41

@wessa111 want alles is wat Luuk de Jong doet is puur geluk natuurlijk. Waarom zou iemand jou nog serieus nemen man? Zet die bril eens af en probeer objectief te reageren. Hij zegt toch dat Luuk de jong momenteel leuk meedoet in de CL, dat is toch een feit? Hij zegt toch nergens dat Luuk de jong zich elke jaar onderscheid in de CL en de pannen van het dak speelt? Leer aub begrijpend lezen.

"Ik moest lachen dat mensen Luuk de jong vergelijken met spitsen van naam en faam"

Mee eens. Maar dat is Nederland voetbalvolgers ten voeten uit... meeste denken dat als je in onze competitie wat voorstelt dat je met de grote jongens mee kan. Fout. Maar een handjevol, en daar hoort Luuk de jong, die in het buitenland overal is mislukt, niet bij. Het is een aardige spits. Niet meer dan dat

26 november 2018 om 07:43

Daar hoort luuk de jong niet bij*

26 november 2018 om 08:00

Ik denk dat de Jong te vergelijken is met bijvoorbeeld John van Loen. Van Loen scoorde weliswaar minder dan de Jong maar hij speelde ook in een tijd dat de eredivisie een stuk sterker was.

26 november 2018 om 08:01

Dan zijn er op dit moment geen spitsen in de eredivisie die dat wel zouden kunnen. Want die andere kunnen het in de eredivisie niet eens, laat staan in een andere competitie. Als het zo is wat van Hanegem zegt, zou elke andere spits die minder doelpunten heeft als l. De Jong zich moeten schamen

26 november 2018 om 08:32

Precies, Luuk de Jong is een (ontzettend) goede spits op Eredivisieniveau. Maar daar buiten valt het allemaal enorm mee. Zelfde als een Jeroen Zoet, voor Eredivisiebegrippen een van de beste, maar een flinke stap hoger zie ik hem niet maken.

26 november 2018 om 10:49

Excact, @Jules

26 november 2018 om 12:21

Ben ik mee eens. Al kan zoet wel een kleine stap hoger. Hij maakt bijna geen fouten meer, alleen heeft die z'n uitstraling niet mee, waar mensen hem ook op afrekenen

27 november 2018 om 13:55

Tegen Internatzionale nog twee gigantische blunders. Op die momenten moet hij juist laten zien dat hij beter is geworden en dat doet hij niet.

Andere kant niet erg voor Psv. Nu kan je jarenlang een goede keeper hebben ipv een groot talent wat toch binnen enkele seizoenen weg is.

26 november 2018 om 10:59

Ik heb het denk ik gemist maar met wie werd De jong dan vergeleken en door wie?

Tsja, lastig. De Jong is slimmer dan de gemiddelde verdediger in de eredivisie en is dan met zijn kracht moeilijk af te stoppen wanneer hij slimmer positie kiest dan de verdediger. Internationaal is het dat al een stuk moeilijker.

Ook als PSV wint in Rotterdam is het kampioenschap natuurlijk nog lang niet gespeeld. Feyenoord uit is traditioneel wel een lastige uitwedstrijd voor PSV maar een gat van vijf punten bij de winterstop is zeker geen garantie voor het kampioenschap. PSV zal vast wel ergens punten knoeien onderweg maar ook bij Ajax is die kans reëel zeker als ze Europees overwinteren....

Prima dat het geen wereldvoetballer is, maar vooralsnog doet hij het stukken beter dan zijn collega's bij Ajax en Feyenoord bijvoorbeeld.

De Jong is een wapen in de eredivisie met zijn kopkracht en kopduelkracht, kijk maar naar de wedstrijd tegen Ajax, waar hij bijna ieder duel won en daardoor een groot aandeel had in de overwinning van PSV. Het feit dat Angeliño erbij is gekomen met zijn voorzetten en met lozano en bergwijn om hem heen als bliksemafleiders is scoren voor hem eenvoudiger geworden. Echter moeten we niet vergeten dat hij in het buitenland al meerdere is mislukt en dat hij zeker wat tekortkomingen heeft om een absolute topspits te zijn.

26 november 2018 om 09:09

Topsize Luuk haha altijd maar die wedstrijd erbij halen van ajax haháha. Knap man als Luuk van Daley en frenkie in de lucht winnen haháha

26 november 2018 om 09:17

Hou eens op met overal 'haha' tussen te zetten. Komt niet zo sterk over. Zeker als het ook nog eens gepaard gaat met het verkeerd lezen van andermans reactie. Hij zegt namelijk nergens dat het heel knap was van de Jong om de duels van Blind en F. de Jong te winnen, alleen dat het een wapen is. Of wil je dat ontkennen?

26 november 2018 om 09:45

@skede, beste man heeft moeite met begrijpend lezen dat was bij een eerdere reactie in dit topic ook al het geval.

26 november 2018 om 12:24

Tja maar won ook de kopduels van oa sanchez. Als luuk sneller was geweest had die het denk in het buitenland wel gered, dan had je hem ook in de diepte kunnen sturen.

Wat ik niet snap is dat mensen soms met hele bijzondere argumentatie komen. 9/10 mensen die het over de prestaties van Luuk de Jong hebben en het willen bagatelliseren zeggen: "ja, maar 2 seizoenen terug was hij heel slecht"....... Uh, oké? Dus? Wat heeft dat met dit seizoen te maken? Nu presteert hij toch? Bovendien heeft ook nooit iemand gezegd of beweerd dat de Jong een spits is die in elk facet van het spel top is? Zelfs z'n trainer en hijzelf herhalen elke week dat hij het niet moet hebben van z'n techniek of een man uitspelen. Maar we kunnen toch met z'n allen wel zien hoe belangrijk de Jong is voor dit PSV? Van iemand als van Hanegem mag je toch verwachten dat hij dat wel ziet en de nuance kan voelen in wat er over de Jong gezegd wordt.

Wie vergelijkt De Jong dan met 'spitsen van naam en faam'? Volgens mij niemand. Dit is gewoon onzin en zuur doen om het zuur doen.

26 november 2018 om 11:49

Inderdaad. Die omhaal van zaterdag werd in sommige media "een Van Basten-achtige omhaal" genoemd, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat iemand De Jong als spits daadwerkelijk vergelijkt met Van Basten. Dat zou ook nergens op slaan.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren