Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Barcelona ontsnapt aan nederlaag en laat wederom punten liggen

Laatste update:

Barcelona heeft zaterdag in LaLiga opnieuw punten laten liggen. Na de duels met Girona (2-2) en Leganés (2-1) kwam het team van Ernesto Valverde niet verder dan een gelijkspel tegen Athletic Club: 1-1. Dat betekent dat de regerend landskampioen, die pas in de 84e minuut tot scoren kwam, in zes dagen tijd liefst zeven punten heeft laten liggen. Real Madrid kan later vanavond alleen aan kop gaan, als stadsgenoot Atlético Madrid wordt verslagen. Het team van Diego Simeone kan zelf gedeeld koploper worden, als Real wordt verslagen.

Het team van Valverde zocht na het klinken van het rustsignaal gefrustreerd de kleedkamers op. Barcelona had in de eerste 45 minuten weliswaar 65 procent balbezit, maar zonder Sergio Busquets en Lionel Messi haperde de voetbalmachine van de Catalanen. De gevaarlijke momenten rondom het doel van Athletic waren op een hand te tellen en ontstonden vooral via Luis Suárez, die echter te vaak op een eiland stond.

Athletic maakte op zijn beurt een degelijke indruk en had aan een moment voldoende om aan de leiding te gaan. Na een indraaiende bal van Markel Susaeta vanaf links liet Óscar de Marcos aan Sergi Roberto zijn hielen zien en werkte hij de bal diagonaal achter Marc-André ter Stegen: 0-1. De spelers van Barcelona claimden buitenspel, maar Gerard Piqué reageerde te laat na de pass van De Marcos en hief daarmee de buitenspelval op.

In de eerste tien minuten na rust maakten Busquets, als vervanger van de geblesseerde Sergi Roberto, en Messi, als vervanger van de tegenvallende Arturo Vidal hun opwachting. Barcelona zocht met man en macht naar de 1-1, drukte Athletic diep terug op de eigen helft en was na een uur spelen dicht bij de gelijkmaker. Na voorbereidend werk van Ousmane Dembélé werkte Philippe Coutinho de bal tegen het aluminium.

Barcelona had dertien minuten voor tijd opnieuw pech: Messi combineerde met Jordi Alba en mikte het leer vervolgens op de paal. Met Munir El Haddadi in de plaats van Dembélé zette Valverde tien minuten voor tijd zijn laatste troef in en met succes. De invaller werkte luttele minuten later van dichtbij binnen, na een schot annex voorzet van Messi. Barcelona probeerde nog drie punten te pakken, maar de regerend landskampioen kwam niet verder dan een vanwege buitenspel afgekeurd doelpunt van Suárez.

Denk jij dat Barcelona dit seizoen weer kampioen van Spanje wordt?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wat een rot trainer.
Trainers beginnen met beste 11 en deze denkt dat hij de nieuwe guardiola is.
Barca zal niks winnen onder hem.
Helemaal niks gewoon
Je ziet dat barca momenteel met 9 man speelt. Want Suarez en dembele voegen helemaal niks aan dit team.

29 september 2018 om 18:15

Als je ziet hoe Suarez en rakitic zich de laatste jaren hebben ontwikkeld .. bergafwaarts .. zo jammer .. zelfde geldt met Sergi Roberto .. Semedo was heel sterk!

29 september 2018 om 18:19

Vreselijk man, die Semedo is ook goeie verdediger maar die krijgt maar geen vertrouwen. Laat die jongen is 5 wedstrijden achter elkaar staan

29 september 2018 om 18:38

Hij speelde zonder 'vertrouwen' heel goed

29 september 2018 om 18:16

Valverde maakt dezelfde fout als luis enrique, rust geef je aan spelers als je speelt tegen zwakke broeders als getafe, huesca of levante etc. Niet tegen een subtoppter als atletic

29 september 2018 om 18:18

Precies waar ik aan dacht.
Waarom Messi rust verdomme.

29 september 2018 om 18:49

Buiten dat om, snap ik niet waarom hij niet gewoon met de sterkste 11 begint. De 3 punten veilig stelt en daarna gewoon bepaalde spelers rust geeft. Dezelfde fout maakte Luis Enrique ook en Valverde nu ook al voor de zoveelste keer. Het kost een speler als Messi veel meer kracht om in de laatste 20 minuten de wedstrijd te kantelen dan dat hij vanaf de 1e minuut de tijd heeft om dat te doen.

30 september 2018 om 01:40

Ze hebben toch al twee grote prijzen gewonnen onder hem dus je bent een jaar te laat met je post :D

30 september 2018 om 11:27

Vorig jaar was hetzelfde alleen toen was real in de competitie enorm zwak

30 september 2018 om 12:36

Altijd wel iets om te zeggen. Nooit tevreden.

Real Madrid zonder Ronaldo is een Real Madrid met minder doelpunten maar een Barcelona zonder Messi is simpelweg niveau Villareal, Valencia etc.. serieus Messi moest alles doen, letterlijk alles hoe lomp waren die 10 andere voetballers wel niet?

29 september 2018 om 18:17

Real Madrid verloor van Atl. Sevilla en speelde gelijk tegen dit atl.

Je zag een amateurische Real Madrid tegen Sevilla. Dus beste zijn jullie echt niet zonder Ronaldo.


Ronaldo is juist de man die jullie keer op keer heeft gered.
Je zal ziet dit jaar hoe zwaar het wordt zonder hem.

Dan kom je wel als Real fan zeggen.

" ja we zijn aan het bouwen". Met de zelfde 11.

29 september 2018 om 18:35

Cristiano voegt geen fuck toe aan het spel. Kan briljant afmaken, maar heel het team speelde in dienst van hem. Dat heeft het jaren moeten doen en nu zijn ze nog even zoekende. Ik ben veel banger voor dit madrid, dan een met Cristiano.

29 september 2018 om 18:50

Banger moet je niet zijn op dit moment, ja ze spelen goed, beter dan zonder Ronaldo maar wedstrijden win je door doelpunten te maken. Als je bang bent dat Barcelona minder de bal zal hebben dan kan ik je gelijk geven maar op dit moment is Real nog lang niet in staat om een wedstrijd te winnen van een grote club, ook niet van Barcelona in deze vorm.

29 september 2018 om 19:26

Ik zou zeggen almogaver ga de eerste helft van juventus-napoli is terug kijken, Ronaldo voegt juist erg veel toe aan het spel.

29 september 2018 om 18:18

Daar schrok ik ook van Jezus, wat een matige elftal is dit zonder Messi. Verder zeurt messi wel heel veel bij scheidsrechters zeg, tijdens en na de wedstrijden. Verder verdiende barca wel meer ondanks slecht spel. Atl Bilbao is echt een matige ploeg, maar heeft wel mooi 2 punten afgesnoept van barca en real, bizar...

29 september 2018 om 18:51

Ja ik heb het gemerkt, sinds de band naar Messi is gegaan zeurt hij enorm veel bij de scheids, vooral na de wedstrijd. Onnodig, het past niet bij hem. Hij is veel beter dan dat.

29 september 2018 om 18:56

Dat is de taak van een aanvoerder? En hij doet het na de wedstrijd. Wat is daar mis mee?

29 september 2018 om 19:26

Volgens de scheidsrechter heel veel

29 september 2018 om 19:46

Alleen als Ramos het doet dan mag het wel.

Stelletjes hypocrieten

29 september 2018 om 20:41

Haha ik geniet juist van Ramos. Ik heb nooit gezegd dat hij dat nie mag doen

29 september 2018 om 18:23

Ja, het is al goed Medal. Echte dooddoeners die je elke dag maar weer moet herhalen. Je bent een gebroken plaat, man. Doe es ff serieus.

29 september 2018 om 18:31

Snap je. Hij is gewoon opzoek naar een medal voor beste analyticus.

29 september 2018 om 18:43

Hoezo? Mijn punt is enkel dat het Messi veel zwaarder en belangrijker is voor Barcelona dan Ronaldo destijds was voor Real Madrid. Je ziet dat Messi het team echt draagt terwijl Ronaldo bij Real alleen goals maakte.

29 september 2018 om 18:51

Klopt maar om de gelijk Barca te verwijzen als hetzelfde niveau als villa real en Valencia ben ik het niet mee eens. Het is nog allemaal te vroeg vind ik om conclusies te trekken.

29 september 2018 om 19:09

Medalofhonor. Ronaldo wás Real Madrid ! Ja jullie spelen nu meer als 'team', dat is nu de gaande indoctrinatie. Mooi dat je dus niet echt als een team speelt maar wél 3x achter elkaar de CL wint. Luister, het is frio in Bernabeu en jullie gaan met dit elftal niks winnen. Het mooie voetbal bewaren jullie voor Leganes en consorten, vanaf niveautje Espanyol wordt het al een probleem en tegen Sevilaa en Atletico is het gewoon een beatdown. Jullie zijn shit zonder Ronaldo, een zielloos ploegje, dat ga je zien teen redelijke ploegen en wee de internationale top.

29 september 2018 om 18:34

Dat is al jaren het geval. Het bestuur heeft het allerbeste team ooit af laten glijden naar het niveau van een subtopper. Financieel gaat het ronduit kut. Zonder sponsorschap zouden we tientallen miljoenen in het rood eindigen. Het sponsorschap dat nu enigszins redelijk is dankzij Pique, want wat we hiervoor hadden, was ronduit amateuristisch.

Het geluk van dit bestuur is Messi. De vloek van Messi is dit bestuur. De beste speler ooit (naast Cruijff) had minimaal zes keer de CL omhoog moeten kunnen tillen. Dat is compleet aan gort geholpen door de stappen van jouw voorzitter te nemen, zoals die dat in zijn eerste termijn heeft gedaan. Korte termijn denken.

29 september 2018 om 18:48

Ik denk dat we allemaal Barca iets te veel romantiseren. Ik bedoel wat had je verwacht dat ze 15 jaar lang dezelfde vorm gaan behouden? Dat is gewoon niet realistisch, zelfs niet met de GOAT. We zijn er met zn allen bij geweest, we zijn bevoorrecht geweest dit elftal te mogen bewonderen, en te genieten van een legendarisch elftal, met briljante voetballers. Tis mooi geweest.

29 september 2018 om 18:39

Wat een onzin kraam je weer uit.
Barca hoeft zich niet zoveel druk te maken want Real verspeelt vrijwel altijd punten als Barca dat eerder op de dag doet.
Daarnaast heeft barca genoeg kansen gehad tegen het stugge Athletic wat altijd een lastige wedstrijd is.

29 september 2018 om 18:48

Snap niet waar je heen wilt gaan? Ik zeg niet dat Barcelona rekening moet houden met Real Madrid? Ik noem enkel het feit op hoe belangrijk Messi is voor dit team, het liep voor geen meter tot La pulga erin kwam.

29 september 2018 om 20:18

Ze hadden voordat Messi erin kwam al genoeg kansen gehad. Als je een samenvatting van Ziggo erbij pakt draait het inderdaad alleen maar om Messi en komt de eerste kans in de tweede helft met Messi, de rest vergeten ze allemaal.

29 september 2018 om 18:41

Dat krijg je ook als je in plaats van een inwisselbaar systeem, een systeem bouwt rond 1 speler. Messi is goed genoeg om dat op hoog niveau te laten draaien, maar zonder hem ben je aanvallend kansloos.

Bedankt coach. In zo'n belangrihke wedstrijd en dan messi rust geven! Rakitic en roberto slechtste op het veld. Semedo moet er altijd in. Hoop eigenlijk dat we nog 2 keer verliezen zodat valverde weg gaat

29 september 2018 om 18:22

Vind piqué echt aan vervanging toe zeg na dit seizoen..kan het niet meer belopen jo en tegenstanders hebben het steeds vaker door nu. Nja zonder Messi had Barcelona genoeg kansen, speelde niet top ma hadden genoeg kansen. Zoals k zei Valverde deed niet zozeer iets slechts, af en toe rust moet kunnen. Moeten Suarez Dembele en Co beter presteren. Wat ook mag met zoke prijskaartjes. Messi moet niet alles gaan lopen doen. Wat ga je überhaupt doen als Messi stopt???

29 september 2018 om 18:25

Pique was sterk vandaag, weet echt niet waarom je hem weer zo nodig moet viseren. Topper en een goeie verdediger, maakt niet uit wat je er van vindt.

29 september 2018 om 18:26

hahahha sterk zegt hij nog. Dan noemt hij zich nog serieus. Zijn positionering gezien bij de tegengoal ?

29 september 2018 om 18:39

Is meer de fout van Sergi Roberto hoor. Die is Weer zijn man kwijt. Wat een waardeloze speler is dat zeg

30 september 2018 om 01:42

Whatever, collectief falen bij het tegendoelpunt. Kan je niet zomaar ff op Pique steken.

Wel lekker hoor als je een speler als Messi in kan brengen als stormram. Sterke bank

Rakitic en Roberto zijn zeker weten rijp voor een plek op de bank en ik hoop dat Valverde weet dat je Messi niet moet banken in zo’n wedstrijd tegen Bilbao. Messi kreeg na het eindsignaal trouwens nog een gele kaart voor doordrammen bij de scheids

29 september 2018 om 18:25

Waarom moet Messi alles zelf doen? Waarom kunnen de andere mega sterren het niet eens een keer doen? Belachelijk hoor dat barca moet afhangen van een speler. Dat is ook iets wAt ik Madrid kwalijk nam. Ondanks de records en prijzen, ik kies elke dag een team boven het individuen. Bedoel wat na Messi?

29 september 2018 om 18:43

Vind ik ook dat is juist het probleem. Valverde moet Barça laten aanvallen zoals het hoort zoals een Real dat deed. Maar Valverde denk dat Barça een middenmoter is die het maar moet hebben van kwaliteit en momenten.

Onbegrijpelijk hoe Suarez en Rakitic de laatste 2 jaar omlaag zijn gezakt. Onder het tijdperk van Enrique waren beiden fenomenaal maar nu geen schim meer.

29 september 2018 om 18:18

Rakitic was vandaag dramatisch, maar speelde vorig seizoen fantastisch. Vooral de 2e seizoenshelft.

rakitic suarez en valverde mogen transfervrij weg

29 september 2018 om 18:17

Gelukkig heb jij geen hoge functie bij een bedrijf. Zou nogal snel failliet zijn.

29 september 2018 om 18:20

jij bent de leukste thuis zeker?

29 september 2018 om 18:22

Ik ben vrij serieus bezig. Zou je ook eens moeten proberen.

29 september 2018 om 18:24

ik ben ook serieus bezig. of ga je aan 3 spelers failliet gaan? denk is na voor je likes wil gaan scoren millonario

29 september 2018 om 20:42

Haha, likes scoren. Man, het eerste wat je doet na de wedstrijd was gelijk korte comments posten die totaal geen inhoud hebben. Gewoon leuk willen overkomen en meer niet. Kritiek geven zonder echt maar 1 zinnig woord neer te typen. En mij hier zeggen dat ik wil scoren. Hou op man

Ik zag zoveel mensen die Rakitic tijdens het WK zoveel lof geven over zijn spel, wat ik echt niet begreep want ik vond hem juist matig op het WK en bij Barca al paar jaar hetzelfde. Tijd dat hij wordt vervangen door Arthur. Laffe coach trouwens die Semedo gewoon voortaan basis moet laten en Roberto banken. En Suarez moet ook vervangen worden.

Barca zonder Messi is gewoon een simpel subtop ploegje .. niks meer niks minder .. werkelijk alles moet van hem komen .. Rakitic, Suarez, Piqué, Dembele en Sergi Roberto waren echt schaamteloos slecht ..

29 september 2018 om 18:18

dembele noemen maar coutinho niet?? vond coutinho echt vele slechter dan dembele , veruit zijn slechtse wedstrijd die hij gespeeld heeft voor barca

29 september 2018 om 21:57

Precies!! en dan te stellen dat Vidal tegenviel...het was het hele elftal...en mischien was Vidal zelfs een van de betere...

Dit puntenverlies is te danken aan valverde en rakitic.
Heb het al zo vaak gezegd hier, Rakitic brengt voetballen totaal niks, snap niet dat hij altijd basis speelt.
Barca moest hem verkopen, ze hebben een grote fout gemaakt door hem te houden.
Valverde zie ik ook graag vertrekken, hij denkt te verdedigend

Bij Barcelona zijn inderdaad een aantal mensen hopeloos uit vorm. Moet je die dan gelijk willen slachtofferen? Nee. Wel moet er echt gekeken worden naar degene die het niveau gewoonweg echt niet aan kunnen. Dembele is bijvoorbeeld snel, heeft een leuke actie, maar zijn balaanname is belabberd…
Tijdens de “live meepraten” was er commentaar over Suarez… natuurlijk is het jammer dat hij er geen 2-3 per wedstrijd meer inlegt… maar er komt ook veel minder dreiging van links toen Neymar daar nog stond… toen moesten de verdedigers kiezen…
En over Semedo.. een hoop mensen hemelen hem op… maar sorry…als je als rechtsback van Barca niet weet wanneer je diep moet… hopelijk gaat ie snel wat videobeelden van Dani Alves bekijken… want met alleen snelheid (wel hele goede tackle! Zo rond de 85e minuut) kom je er niet bij Barcelona…
Kunnen we eindigen met de conclusie Valverde out !

Echt genoten van de wedstrijd en de intensiteit van beide elftallen. Athletic kwam met lef voetballen, maar Barca kwam sterk terug en verdiende geen nederlaag. Het spel was bij momenten echt goed, wat de zogenaamde kenners hier op Vz ook mogen beweren. Echte zuurpruimen hier trouwens, gedraag jullie eens wat.

Gelukkig was Messi daar weer en Munir met een doelpunt. Wie had vorig jaar gedacht dat Munir dit seizoen bepalend zou zijn voor Barca? Het is geen crisis bij Barca, slechts een dipje en dat is logisch. Het seizoen is nog heel lang, we beginnen pas aan oktober!

29 september 2018 om 18:57

Je klinkt niet objectief, ook kom je over alsof er niks aan de hand is maar op basis van je reacties op andere leden merk ik dat je zwaar gefrustreerd bent. Vind het ook bizar dat je zegt dat dit een ‘dipje’ is en geen crisis, natuurlijk is dit geen crisis maar het zijn wel dingen waar je zorgen om over moet maken als fan, net zoals ik dat doe met Real. Er is duidelijk wat aan de hand bij Real en Barcelona, dat schrijven alle Spaanse kranten.

29 september 2018 om 20:38

Medalofhonor, misschien wil jij er meer van maken. Ik ben niet blind en zie ook wel dat ze niet winnen maar ik ben niet zo van het type dat graag dramatiseert. Dat zou je al geweten hebben. Ik ben me bewust van het feit dat het seizoen nog in een vroege fase zit dus waarom zouden we paniekeren? Omdat dat meer sensatie oplevert? Misschien...maar daar doe ik dus niet aan mee. En al zeker niet roepen om het ontslag van de coach zoals velen dat doen (bedoel jou niet).

Maar jij hebt er wel een handje van weg om in herhaling te vallen, en dan bedoel ik ook echt enorm veel in herhaling vallen. Hou daarmee op, Medal. Je hebt dat niet nodig want voor de rest post je vrij veel en maken je post ook wel steek.

29 september 2018 om 19:31

Ik vind dat je vrij optimistisch bent. Het was werkelijkwaar niet om aan te zien. Geen tempo, geen ideeën, Suarez kan nog geeneens 1 goede kaats geven, Rakitic en Roberto zijn de weg helemaal kwijt maar Valverde laat ze staan. Er zit geen tactiek in dit spel, maar gewoon hopen dat Alba, Coutinho en Messi elkaar vinden. Dit was nou een leuke wedstrijd om Malcolm of Arthur erin te zetten. Laten we hopen dat dit een vormdip is, al heb ik er weinig vertrouwen in.

29 september 2018 om 20:41

Optimistisch zou ik het niet noemen, eerder realistisch. Ik volg Barca nu ondertussen 25 jaar en heb ze veel slechte wedstrijden zien spelen, maar vandaag hebben ze dus wel beter gespeeld dan velen durven te beweren. Niet om aan te zien? Hoe kom je tot die conclusie vraag ik me dan af. Athletic is geen kleintje, he. Het was beter dan tegen Leganes en Girona.

Ik weet niet wat er aan de hand is met de aanwinsten Malcom en Arthur, ik had ze ook graag aan het werk gezien vandaag. Maar goed, ik wil niet dramatiseren want daar is geen reden toe.

30 september 2018 om 10:38

Oké dan volg je ze 10 jaar langer dan ik. Ik vond het slecht gister, vanwege de redenen die ik hierboven heb genoemd. Je bent zowat de enige die vond dat ze goed speelden, dan vind ik dat optimistisch ja. Een vechtclub als Liverpool combineert er nu nog beter op los dan Barcelona, dan moet je je toch achter je oren gaan krabben met Valverde.

30 september 2018 om 12:42

Ik zei bij momenten echt goed. Er waren aanvallen die gewoon goed werden uitgevoerd door Barca. Ik snap dat er kritiek is, maar men kan ook overdrijven. Valverde mag wel een beetje meer krediet krijgen vind ik.

Rakitic weer terug naar zn oude belabberde vorm van voor het WK. Sinds het WK deed iedereen alsof het een wereldvoetballer was maar de laatste 2 jaar bij Barca was het voornamelijk erg matig. Valverde is echter een groot fan en zal hem nooit eruit halen. Net als Sergi Roberto en Suarez. Drama coach (en ja dat zei ik ook vorig jaar al)

29 september 2018 om 18:18

Helemaal met je eens. Schandalig dat hij de 90 vol mag maken en Arthur er niet in wordt gezet. Echt belachelijk. Arthur brengt veel meer in de opbouw maar Valverde wil, zelfs als je 2 goals nodig hebt in 20 minuten, perse 2 controleurs op het middenveld houden... Geen Rafinha bijvoorbeeld voor meer creativiteit.

29 september 2018 om 18:30

Rakitic zou ik altijd opstellen in een topwedstrijd of een lastige uitwedstrijd, dan heeft hij echt zn meerwaarde, maar dit soort potjes is hij zo zwak en zo traag.

29 september 2018 om 19:33

Rakitic dramatisch? Juist sinds het WK is hij klote, daarvoor was hij heel nuttig op het middenveld. Een van de eerste spelers die ik zou opstellen.

Kijk aan de Catalanen laten weer punten liggen. Jammer voor de wedstrijd van vanavond want nu weet Real dat het niet perse hoeft te winnen en gaan dat dus ook wederom niet doen!

29 september 2018 om 18:29

Waarom moeten ze niet winnen. Is gewoon bullshit.
Je wilt de 1ste worden en je wilt winnen van een team die Real heeft afgedroogd aan het begin van het seizoen.

Als zij niet winnen dan hebben ze niks in huis om van Atl madrid te winnen en niet omdat ze niet willen.

Na twee waardeloze wedstrijden besluiten om Messi op de bank te zetten, thuis tegen het taaie Bilbao. Wie bedenkt het? En hem vervolgens niet direct na rust brengen? Als je, met 20 minuten te spelen, nog 2 goals moet hebben, wissel je een aanvaller voor een aanvaller terwijl je met Busquets en Rakitic onnodig 2 controleurs op het middenveld hebt staan?

Ik zeg het al maanden, maar ik snap werkelijk niks van Valverde. Dembele speelde weer een afschuwelijk slechte pot maar mocht weer starten en veel te lang blijven staan. Terug naar de beloften met hem. Dat hij maar eens leert hoe je een bal aanneemt, de juiste keuze maakt en meeverdedigt. Zo laconiek, balverlies na balverlies en nooit hard werken. Ook zijn snelheid benut hij niet...

Barcelona heeft het aan Messi te danken dat ze een punt pakken. Pech dat ze 2x de paal raken maar verder was het spel veel te slecht. Weinig 1x raken dus lag het tempo veel te laag en alle ideeen moesten weer van Messi komen omdat Coutinho een slechte pot speelde. Pique maakte weer een zwakke indruk en Roberto viel ook nog geblesseerd uit. Dit belooft echt een hele zware maand te worden voor Barcelona. Dit drukke en vooral zware programma, en dat zonder Umtiti en waarschijnlijk Roberto...

29 september 2018 om 18:20

Paaschkaal, ik had nooit gedacht dat ook jij je gaat aansluiten bij het stel verwende fans. Waarom doe je zo zuur man? Veel spelers haalden echt goeie cijfers vandaag. Rakitic was mss wel de mindere van ze allemaal. Maar ik kan echt niemand verwijten dat ze hun best niet deden. Ze lieten goed voetbal zien en ze kregen wat ze verdienden op het einde. Gelukkig maar, of het wordt nog gekker op Vz.

29 september 2018 om 18:27

Gaat niet over een wedstrijd. Vorig jaar heb ik ook meermaals aangegeven ontevreden te zijn over Valverde. Dit jaar gaat hij gewoon door met laffe tactiek/te verdedigend spelen en hij maakt het de ploeg daarmee onnodig moeilijk. Als je vandaag begint met Messi in de basis, is er gewoon niks aan de hand. Wissel hem dan in de 2e helft als je hem perse rust wil geven.

Daarnaast is dit de derde wedstrijd op rij waarin teveel spelers een veel te laag niveau halen. Roberto, Piqué, Rakitic, Busquets, Coutinho maar vooral Dembele, daar moet toch veel meer voetbal en creativiteit vanaf komen? Barcelona begon pas dreigend te worden toen Messi erin kwam.

En verwijten dat ze hun best niet deden, dat doe ik niet. Slechts 1 iemand deed zijn best niet, en dat was Dembele. Zoveel balverlies en dan 0 verdedigend werk verrichten. Ook geen enkele keer diepgang bieden voor je ploeggenoten. Schrijnend voorbeeld: ergens in begin tweede helft gaat Williams een op een tegen Pique. Dembele loopt net achter Williams aan, maar zet geen sprint om Pique te helpen. Hij sjokt er maar wat achteraan. Hij had geluk dat er geen tegengoal uit kwam.

29 september 2018 om 18:30

@millionark wat maak jij je druk om iedereen hun reacties? Jij bent zie k voor river plate, dus om de barca en madrid fans aan te vallen met je reacties is een beetje vreemd...

29 september 2018 om 18:32

Jou neem ik sowieso niet meer serieus met je hetze tegen Dembele.

29 september 2018 om 20:44

Het logo is dus alles voor je precies. Vreemde gedachtegang man, dat is niet gezond.

29 september 2018 om 18:23

2e helft was gewoon goed hoor alleen ging de bal er niet in. Zoveel kansen gemist de 2e helft. Positiespel was ook gewoon prima 2e helft op Rakitic zijn ballen na. Die was echt waardeloos de 2e helft. Leverde gewoon serieus alles in.

Het is toch wel schrijnend hoe groot het verschil is met of zonder Messi in het team. Op de eerste 5 minuutjes na in de eerste helft speelde Barcelona plichtmatig en totaal zonder creativiteit.

Ik word gek van Suarez die alleen maar loopt te zeuren maar zelf geen bal goed kan kaatsen/kan meenemen of een goede loopactie heeft om ruimte te creëren.

In de 2e helft ging het beter nadat Messi het veld betrad en hij openingen creëert die niemand anders doet/geeft/ziet. Hij en Alba hebben een speciale connectie en Messi verdiende een goal..had 3 assist kunnen hebben en 1 goal. Ook snap ik niet dat Vidal niet mocht blijven staan ipv Raketic die echt een hele matige pot afleverde met alleen maar balverlies in de laatste 10 minuten.

Tijd om Messi eens in de spits neer te zetten met Couthino op links en Dembele op rechts...vidal busqiets en Raketic op het middenveld en dan Semedo. Pique vermalen en Alba in de verdediging.. met Ter stegen in de Goal.

Ondanks dat ze nu 3x punten laten liggen staan ze na die weekend wel maar maximaal 2 punten achter dat is het enige positieve van dit alles.

29 september 2018 om 19:37

Of Vermaelen en Lenglet. Piqué is dit seizoen dramatisch. En dat moet dan een aanvoerder zijn... Coutinho op links is echt zonde, hij past beter op de Iniesta positie.

Het is toch duidelijk die Valverde heeft geen topvoetbal mentaliteit. Zonder Messi speelt Barca niet beter dan een middenmoter. Dit is echt ongelooflijk. Messi op de bank zetten is nog begrijpelijk die heeft wat rust nodig. Maar hij ziet gewoon niet dat Rakitic maar een matige voetballer is en vervolgens hem de hele wedstrijd laten staan. Zo ongelooflijk kostbaar dit. Zoals verwacht leert Valverde gewoon niet dus Bartomeu zal aju paraplu moeten zeggen.

Wachten op de verkiezingen bij Barcelona is het beste. Dan kunnen dingen veranderen. Wat voor nut heeft het om trainers te wisselen als de voorzitter weinig verstand heeft van voetbal, en Barcelona als club.

Ten eerste alle lof naar Bilbao voor de hoge druk met name in de eerste helft wat ze terecht op voorsprong bracht. Zonder Messi roken ze hun kansen en daarvoor werden ze gelijk beloond.

Dan Valverde met de vreemde opstelling. Ik snap dat ze de focus hoog willen leggen op de CL en dat er zware weken aankomen, maar had dan Busquets nog opgesteld voor wat betere balans. Daarnaast had hij Rakitic toch echt wel eerder mogen wisselen i.p.v. Vidal.

Ik maak me echt zorgen om dit ploeg zonder Messi...wat moeten we dan doen als Messi geblesseerd is?? We hebben geen Neymar Suarez duo meer die nog eventueel zonder Messi verdedigers gek konden maken.

Als laatst mijn complimenten naar de scheidsrechter. Hij was echt goed en dat mag ook wel eens gezegd worden. Spaanse scheids staan namelijk niet erg bekend voor hun prestaties, maar vandaag liet de scheids zich niet gek maken. Er waren af en toe twijfelgevallen waar je penalty kon geven, maar geen enkele keer was er sprake van een penalty en dat deed de scheids erg goed.

Helaas wisten we niet de volle buit eruit te halen in de slotfase, zodat we nog lekker naar Real - Atletico konden kijken. Nu moeten we echt uitkijken naar resterende seizoen. Vaak is Barcelona juist gruwelijk in vorm begin het seizoen en verloopt het minder later in het seizoen.

29 september 2018 om 20:08

Ik vond het anders best raar dat hij liet doorspelen toen twee spelers in botsing kwamen en kermend op de grond lagen te rollen. Daar kwam toevallig de 0-1 uit

29 september 2018 om 20:49

Dat was een redelijk normale botsing en hij liet uit voordeel doorspelen. Het was inderdaad wel jammer dat Barca op dat moment even focus kwijtraakte en Bilbao er mooi van wist te profiteren.

Knap hoe Berrizzo het elftal zoveel beter heeft laten draaien. En wat is Dani Garcia een geweldige aankoop gebleken. Denk dat Athletic mee kan doen om Europees voetbal dit jaar.

Was te verwachten zo’n wedstrijd als je begint met deze elf. Wat ik er van vond:
Ter Stegen: 6. Deed niet veel verkeerd en kon niet bijster veel aan de goal van De Marcos doen.
Semedo: 5,5. Paar goede verdedigende acties, aanvallend is het echter nog steeds niet al te veel
Piqué: 2. Is nodig toe aan vervanging. Verdedigend belabberd en ook aanvallend verpestte die een paar kansrijke aanvallen.
Lenglet: 4. Voetballend niet al te best, heeft nog geen moment aangetoond een versterking te zijn.
Alba: 4. Vond Alba heel matig in balbezit vandaag. Heeft Messi echt nodig om zijn loopacties te maken.
Vidal: 5. Speelde degelijk. Niet echt iets op aan te merken.
Sergi Roberto: 4. Heel matig op de CVM positie waar die ook absoluut niet neergezet moet worden.
Rakitic: 1. Deed werkelijk waar alles fout wat die fout kon doen vandaag. Alleen al in de blessuretijd verpest hij drie aanvallen. Dringend aan vervanging toe en staat voor mij echt symbool voor het matige voetbal onder Valverde.
Dembele: 5. Heeft niet echt een vuist kunnen maken vandaag. Veldspel zal moeten verbeteren.
Suarez: 4. Bron van ergernis zoals eigenlijk al de laatste twee seizoenen. Loopt constant gaten dicht en gedraagt zich irritant op het veld.
Coutinho: 5. Viel me vandaag op dat Coutinho echt heel langzaam is. Had meer met zn kansen moeten doen.

Doet me pijn om te zien wat Valverde met mijn geliefde Barca heeft gedaan. Waar we symbool stonden voor aanvallend, attractief voetbal in de heilige 4-3-3 zijn we nu een zaaddodend team geworden dat wacht op een ingeving van Messi. De laatste wedstrijden lijkt het wel of de tactiek is om Suarez vrije trappen te laten versieren rond de 16. De titel en de Champions league al helemaal lijken een utopie.

29 september 2018 om 18:32

Hou toch op man. Barcelona liet de 2e helft echt goed voetbal zien. En wat lul je nou tactiek dat Suarez vrije trappen moet versieren rond de 16. Die bal bij de 16 was echt Messi die werd neergehaald. Jouw cijfers klopt ook van geen kanten. Lenglett speelde verdedigend juist heel sterk. Vidal was het beste van het veld eerste helft. Won letterlijk elk duel en had een splijtende pass op Suarez eerste helft waar uit gescoord moest worden. De rest ben ik het wel mee eens, maar de score verbloemen je ogen. De 2e helft liet Barcelona prima spel zien tegen een ploeg die met 11 man in eigen 16 stonden.

29 september 2018 om 19:56

Misschien ben ik te verwend geweest door het Guardiola tijdperk, maar ik vond dat er absoluut geen sprake was van goed voetbal. Vidal moet ik je gelijk ingeven, heb ik een te laag cijfer gegeven. Lenglet vond ik dan (zeker opbouwend) weer niet zo sterk.

Ben altijd van mening geweest dat Barca zonder Messi niks speciaals is. Gewoon normale wereldtopclub. Waar subtop, met 110% inzet, gewoon van kan winnen. Nu is het bijzonder straks niet meer. Barca moet zich langzamer hand echt gaan opmaken met een leven zonder Messi. Wat onmogelijk is natuurlijk, hij is niet te vervangen, maar wie denkt dat barca, simpeltjes, absolutewereldtop zal blijven zonder Messi zal er bedrogen uitkomen naar mijn mening

Nu nog Atletico winnen van Real wat ik wel verwacht omdat Real altijd verliest nadat Barça ook verloren heeft.

Wat een een verschil is Barcelona met Messi en zonder. Toch speelt Barcelona de eerste helft nog een stuk beter dan de vorige wedstrijd. Ik snap serieus niet waarom Messi niet speelde vanaf het begin en als je hem op de bank zet, waarom niet gelijk de 2e helft inbrengen? Toen Messi binnen de lijnen kwam begon het spel echt goed te lopen. Elke speler op Rakitic na werd beter en Barcelona liet met vlagen de 2e helft goed voetbal zien. Eigenlijk was het pech waardoor Barcelona niet wist te winnen. Messi gaf in 30 min tijd zo 3 a 4 balletjes waar een goal uit moest komen. 1x op munir wat gelukt was. 1x op coutinho en 1x op Rakitic zo uit mijn hoofd. Het is wel duidelijk hoe goed Barcelona is zonder Messi.

Barcelona gaat van een 6 zonder messi naar een 8 met Messi. Ik denk dat een speler als Dembele ook beter rendeert in de grote wedstrijden(cl). Ik wil tevens een compliment geven aan Semedo. Die was aanvallend en verdedigend heel goed. Herstelde zelfs de fout van Pique waardoor het ging 2-0 werd. Die goal had Sergi Roberto met zijn snelheid nooit voorkomen.

2 op 9 en dat moet je altijd de coach aanrekenen.. Ok met wat mazzel heb je 9/9 maar het is gewoon een structureel probleem. Valverde moet met orders van bovenaf 4-3-3 spelen en dat ligt hem gewoon niet. Het is een verdedigende coach en hij moet nu geforceerd opstellingen / wissels kiezen. Vermaelen op linksback plaatsen terwijl je die enkel als CV mag gebruiken.., Miranda of jeugdspelers in het algemeen geen kansen geven, Sergi Roberto teveel als basisspeler in toppers gebruiken.., Dembele structureel op linksbuiten zetten,, Rakitic op de positie van Iniesta gebruiken... offensieve wissels kent hij niet... tja. Het wordt een waslijstje aan structurele problemen. Schakel gewoon om naar 4-2-3-1 Valverde. 4-3-3 spelen is iets wat jij totaal niet beheerst en dat hoeft geen schande te zijn. 4-2-3-1 is het beste systeem voor jou en dit team

Mats
Semedo
Pique
Umtiti
Alba
Vidal/Raki
Busquets
Dembele
Messi
Coutinho
Suarez

Barcelona moet broodnodig gaan doorselecteren!!!
Ter Stegen hoort niet bij de beste 5 keepers ter wereld.
Semedo is geen toprechtsback, Pique wordt te oud, Umtiti maakt regelmatig domme foutjes, Alba is geen top meer, Vidal voegt niks toe aan Barca, Coutinho en Dembele zijn lang niet hun transfersommen waard en Rakitic, Suarez en zelfs Messi zijn ook minder scherp geworden.
Het lijkt wel een uitgeblust team op zijn retour!

29 september 2018 om 19:05

Messi is minder scherp geworden? Gast hij creëert 4 kansen voor teamgenoten en schiet ongelukkig op de paal

29 september 2018 om 19:34

Ja dus? Een Messi op zijn top had er twee of drie gemaakt en nog twee assists gegeven. Die had Barcelona naar de winst geleid. Nu is het ook bij hem wat minder geworden, ook al is hij nog steeds geweldig.

29 september 2018 om 20:46

Toen speelde hij met een veel beter team

Tegenvallende Vidal??? Die was juist 1 van de betere bij Barça, in de rol van Paulinho vorig seizoen. Coutinho vond ik heel zwak (meestal eigenlijk, op zn goed schot na), komt geen lantaarnpaal voorby en verdedigd niet of zeer zwak mee

Barcelona zijn tijdperk....het is nu echt gedaan helaas ik heb jaren mogen genieten van het nietige systeem maar aan alles komt een einde...Messi moet het hebben van momenten maar voor zichzelf weet hij ook dat het beste er vanaf is...

29 september 2018 om 20:46

Messi liet in 30 min zoveel zien

Denk dat het even goed is om niet alsmaar kritiek te hebben op Valverde. Misschien goed om hem (en het team) te steunen. Er zijn echt veel te veel spelers die niet in hun beste vorm zitten momenteel (denk aan Rakitic, Pique, Suarez, Dembele). Veel te afhankelijk van Messi. Maar aan de andere kant, normaal begint Barca ijzersterk aan het seizoen en valt het na de winterstop in elkaar. Misschien dat het dit seizoen andersom is?

30 september 2018 om 10:41

Alsof Valverde en zijn tolk in hun vrije tijd even op Voetbalzone wat reacties gaan lezen? De kritiek heerst al langer dan een jaar en is terecht. Barcelona heeft geen tactiek. Dat zie je aan alles. Niemand weet wat hij moet doen. Ze wachten allemaal totdat Messi aan de wandel gaat. Tel daarbij op dat Valverde spelers blijft opstellen die uit vorm zijn, wat ook niet echt motiverend werkt voor die spelers en de wisselspelers.

1 oktober 2018 om 16:14

Ergens is de kritiek zeker terecht. Maar soms moet men niet altijd zo negatief doen en ook gewoon geduldig zijn en het afwachten. Snap niet hoe je altijd maar kunt blijven zeuren om alles. Eerst moest Valverde roteren want hij speelde altijd met zijn basiself. Dat doet hij nu en dan is het niet goed. Hij moest wisselen naar 4-3-3, dat doet hij nu en het gaat helemaal niet goed. De fans denken het altijd beter te weten, maar dat is lang niet altijd zo. Valverde is niet dom.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren