Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Toen de naam Havenaar werd omgeroepen, volgde automatisch applaus’

Laatste update:

De bekendste Japanse voetballer in Nederland is Mike Havenaar, die onder contract staat bij Vitesse. De spits van Nederlandse origine heeft ook een broer: Nikki Havenaar, die zaterdag zijn debuut maakte bij Nagoya Grampus. De achttienjarige verdediger was de jongste debutant ooit voor die club. Keisuke Honda (ex-VVV-Venlo) was tijdens zijn debuut voor Nagoya vier dagen ouder.

/

“Doordat momenteel twee van de vier centrale verdedigers geblesseerd zijn, is het snel gegaan”, zegt Havenaar in gesprek met Voetbal International over zijn debuut in de Japanse profcompetitie. De verdediger kwam in het veld tegen Sagan Tosu, de ex-club van zijn broer Mike.

“Nog altijd is hij enorm populair bij Sagan Tosu. Toen mijn naam werd omgeroepen, volgde automatisch een applaus”, aldus Havenaar. Nikki en Mike Havenaar zijn zonen van Dido Havenaar, ex-keeper van onder meer ADO Den Haag. Dido Havenaar ging in de jaren tachtig voetballen in Japan en daar is hij nooit meer weggegaan.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Oei! Als Mike Havenaar de bekendste voetballer uit Japan is, is het daar niet best...

24 maart 2013 om 14:56

Bekendste in Nederland, staat er toch duidelijk.

24 maart 2013 om 15:03

Dat staat er niet eens hoor

24 maart 2013 om 17:07

"de bekendste Japanse voetballer in Nederland is Mike Havenaar,"

Ik neem aan dat hij de bekendste Nederlander in Japan is en niet de bekendste Japanner in Nederland. -_____-'

24 maart 2013 om 15:16

Mike Havenaar is geen Nederlander, dus die vlieger gaat niet op. Denk dat de bekendste Nederlander in Japan toch wel Hans Ooft is.

24 maart 2013 om 15:18

Hij is geen Nederlander..

24 maart 2013 om 15:35

Ernesto Hoost zal wel nog bekender zijn....

24 maart 2013 om 15:42

Mike Havenaar spreekt zelfs nauwelijks Nederlands!
Maar ik snap de verwarring, Mike is de zoon van Dido zoals al gezegd wordt. Dido is jaren geleden naar Japan vertrokken en heeft daar een vrouw en huisje gevonden. Dus Mike Havenaar heeft gewoon een Japans paspooort en geen Nederlands. Hij vertelde ooit is in een interview dat hij hier alleen kwam voor vakanties. (;

24 maart 2013 om 17:13

Volgens mij is zijn moeder ook 'gewoon' Nederlands en was ze met zijn vader meeverhuisd voor zijn carriere.

24 maart 2013 om 17:35

Nee, de moeder van Mike Havenaar is japans, dat kan je wel zien aan de oosterse uitstraling van Mike vind ik.

24 maart 2013 om 18:04

@Da Phoenix

Als je er niks van weet moet je niet reageren. Kijk dit interview even, daar legt ie het een en ander uit.

http://www.youtube.com/watch?v=gdohgwl0b5y

25 maart 2013 om 00:20

Fijn van de info elninoo! Ik moest eerlijk zeggen dat ik puur uit speculaties aan nam dat Havenaar een Japanse moeder had maar dat blijkt inderdaad niet waar gte zijn. Stom!
In ieder geval is hij wel Japans qua paspoort haha. Leuke speler en karakter. Hoop dat hij het nog waar gaat maken bij Vitesse.

Ono was vroeger ook heel bekend daar hoor, toen hij bij Feyenoord speelde. Eveneens Honda nu.

OT: Leuk voor zijn broer en voor hemzelf!

Weet iemand hier misschien of nikki havenaar een goede voetballer is?

24 maart 2013 om 15:37

Nou ja, hij speelt ook als prof. Dus een koekenbakker zal het wel niet zijn.

24 maart 2013 om 16:13

Laat hij dat nou net in zijn vrije tijd doen.....koekenbakken
Dat iemand prof is wil niet gelijk zeggen dat hij goed kan voetballen. Kijk maar bij ons in de eredivisie, daar kunnen sommige niet eens de bal naar een speler in hetzelfde shirt spelen.
Maar hij is nog langer als zijn broer. Mike is 1,94 tegenover nikki 1,97 dus dat is natuurlijk wel een voordeel voor een verdediger in Japan. Zag hem op de foto staan en dan is hij net een reus tussen al die andere spelers. Voor een kopduel hoeft hij zelfs niet eens te springen. Zijn benen zijn al bijna net zo lang als zijn tegenstanders, dus een voordeel heeft hij wel in Japan als hij er goed gebruik van maakt.

24 maart 2013 om 20:18

Klopt. Het zegt niet alles. Was ook een beetje cliché van mij. Ik ken hem verder ook niet.

1.97...zo lang ben ik ook. Lekker lange verdediger!

ik vind hem toch een aparte verschijning. Mike Havenaar dan hé. Kan ook gewoon amper Nederlands dacht ik maar vloeiend Japans.

Persoonlijk vind het niet echt een goede speler maar hij krijgt wel waardering in Japan en dat is mooi voor die jongen.

Ik heb het dus niet over Nikki voordat jullie gaan zeggen dat ik de tekst verkeerd heb gelezen

Weet niet of hij goed is of niet. Maar wij hebben er mocht ie goed zijn toch niks aan want ik neem aan dat hij ook Japans is

Mike speelde gister een helft mee met Japan en maakte de winnende treffer!

Als ik zo de spelers van Japan bekijkt is de selectie niet eens zoveel slechter dan nederland
Verdediging
Atsuto Uchida Schakle
Hiroki Sakai Hannover
Gōtoku Sakai Stutgart
Inter Milan

Dat is toch even wat beter dan onze overschatte feyenoord jongens;
\middenveld

Makoto Hasebe Wolfsburg
Hajime Hosogai Bayer Leverkusen
Keisuke Honda Cska
Ryo Miyaichi Wigan Athletic
Shinji Kagawa Manchester U

is niet minder dan Strootman, Clasie, Maher of al die overschatte talenten

Alleen missen ze in de spits spelers als robben en van persie
dat is het enig verschil

24 maart 2013 om 16:47

Waar koop je zo'n Japanse bril? Want zeggen dat Japan niet minder dan Nederland is? Want zet je middenveld is tegen Vdv,sneijder,strootman en het is toch wat anders, en overschatte Feyenoord verdediging? Die jongens doen het hartstikke goed! Bovendien is het WK pas over 16 maanden, weet jij waar Indi en de Vrij dan voetballen?

24 maart 2013 om 17:03

Uchida en Janmaat zijn kwalitatief aan elkaar gelijk daar ben ik van overtuigd , Sakai heeft pas 4x in de basis mogen beginnen dit seizoen en is 2 vroegtijdig naar de kant gehaald.
De Sakai van Leverkussen doet het dit seizoen inderdaad goed maar Japan kan niet met 2 pure rechtsbacks gaan spelen lijkt me en Nagatomo is een back die aanvallend leuk is maar verdedigend kwetsbaar.

Dus in die linie is men zeker niet beter dan wat Nederland heeft staan want centraal is het bij Japan echt om te huilen hoor , daarbij komt dat bij Nederland centraal het duo alleen nog maar beter kan worden.

Hasebe is een waterdrager bij Wolfsburg , eigenlijk niet goed genoeg en speelt niet eens alles , is aanvoerder van Japan dat zegt eigenlijk genoeg over het ontbreken aan een echte leider binnen het team.
Hosogai eigenlijk hetzelfde verhaal bij Leverkussen , leuk voor de breedte maar geen basisklant en Miyaichi is nooit fit.

Alleen Honda en Kagawa zouden van die 2 bij Nederland bijna gegarandeerd spelen , ik zie het punt niet helemaal wat je wilt maken want als je je even zou verdiepen zie je ook dat de spelers die jij opnoemt niet zo goed zijn op een tweetal na wat jij wilt doen beweren.

24 maart 2013 om 17:10

Yoshida staat ook vaak in de verdediging.

De beste speler in Japan is Keisuke Honda en Shinij Kagawa, dit zijn spelers die beiden bij de top / top van de sub-top meekunnen. De rest van de spelers zijn kwalitatief veel minder dan dat, en op zijn hoogst lagere regionen subtop(de back van Inter b.v)

24 maart 2013 om 17:41

Onze jongens spelen bij nederlandse suptoppers/topclubs
Die japanners spelen bij duitse subtopper wat toch wel een hoger niveau is feyenoord AZ PSV of zelfs Ajax.
Het feit al dat je Janmaat net zo goed vind al Uchida zegt genoeg.
Die jongen houd zich al jarenlang moeiteloos staande bij een van de tbeste compewtities ter wereld. en dan zeg jij ff dat Janmaat net zo goed is.

Zeggen dat nagatomo verdedigend kwetsbaar is is natuuerlijk ook belachelijk.
Dus Janmaat is beter dan Alves omdat alves verdedigende kwestbaar is ?
Dus Jan Vennegoor of hesseling is een beter aanvaller dan messi omdat hij veel sterker in de lucht is? Deze jongen mag misschien kwetsbaar zijn, maar is een van de betere spelers bij Inter een Italiaanse ploeg waar verdedigen voorop staat. Martins Indi, Blind, of willems mogen blij zijn als ze ooit basisspeler kunnen worden bij zulke ploegen.

24 maart 2013 om 17:54

en dat gelul over dat onze overschatte de vrij en martins indi beter kunnen worden
geldt dat dan niet voor Ryo (20 jaar) 2x sakai ( 22 jaar), Uchida 24 jaar!! ter vergelijking janmaar is 23... maar uchida heeft al 3 seizoen bundesliga opzitten en talloze CL wedstrijden.. en dan maar beweren dat onze van rhijn, of janmaat zo goed is...
kagawa 24, usame 20 jaar, Hiroshi Kiyotake 23 jaar.
al deze spelers worden natuurlijk niet beter....
want alleen de vrij en martins indi en clasie worden beter..
Het feit dat de bovengenoemde spelers als in de bundesliga of PL spelen telt niet mee.. maar onze zogenaamde talentjes die uitblinken tegen modale eredivisie spitsen of er een paar inschopt tegen RKC zijn toppers....

Rentree is gek! Hoe kan je dat nou zeggen? oranje is natuurlijk gewoon beter als Japan qua team en qua individu

24 maart 2013 om 18:19

Qua individu? Misschien dat het betere spelers zijn, maar je kunt niet oordelen of het ook betere mensen zijn. Of bedoel je dat de spelers individueel beter zijn? Over het algemeen wel, hoewel ik een uitzondering maak voor Honda en Kagawa.

Klopt niks van want Honda is de bekendste jappanner in Nederland

24 maart 2013 om 19:31

Oke.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren