Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Merengue met meeste assists in 21e eeuw zet punt achter loopbaan

Laatste update:
/

Guti maakt twee maanden geleden min of meer bekend een punt achter zijn actieve loopbaan te hebben gezet, maar inmiddels is de kogel door de kerk. De 35-jarige Spanjaard wacht definitief niet meer op een club. Guti heeft nog altijd de meeste assists als Real Madrid-speler in de 21e eeuw: 54 stuks.

"Ik heb een beslissing genomen. Er zijn aanbiedingen binnengekomen, maar ik heb ervoor gekozen om te stoppen. Nu kan ik meer tijd met mijn familie doorbrengen. Ik ga cursussen doen om technisch directeur en trainer te worden. Ik geniet ervan om met jeugd te werken. Ik zou graag een jeugdelftal van Real Madrid trainen. Dat is mijn droom."

Guti, goed voor veertien interlands in het shirt van Spanje, maakte met name in zijn periode bij Real Madrid furore. Met de Koninklijke, waar hij tussen 1995 en 2010 actief was, veroverde hij vijf landstitels en drie keer de Champions League. Ook heeft hij twee wereldbekers voor clubs achter zijn naam staan. Daarna was hij ook bij Besiktas actief, maar zijn periode in Turkije was geen onverdeeld succes.

Bekijk hier de allermooiste assist van Guti.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Best wel knap die 54 assist weet iemand hoeveel Ozil er nu heeft ?

21 september 2012 om 21:29

Voor Real Madrid: 49, dus Guti zal jammer genoeg binnenkort zijn record verliezen.

21 september 2012 om 21:35

Dat verwacht ik ook ja. 6 assists erbij en het is bye bye Guti, met alle respect natuurlijk.

Maar het bewijst wel wat voor klasbak Ozil eigenlijk is.

21 september 2012 om 21:36

Het is een aardig nietszeggend record omdat er alleen naar de 21e eeuw wordt gekeken. Desondanks erg knap van Özil dan dat hij nu al op 49 assists zit. Best veel al.

Ik hoop dat Guti zijn droom waarheid ziet worden, want het is een icoon. De jeugd van Real zal tegen hem op kijken.

21 september 2012 om 21:41

Best veel? Het lijkt me juist erg veel. Guti heeft 54 assists gegeven in 10 seizoenen tijd. Ozil begint aan z'n 3e seizoen al met 49.

21 september 2012 om 21:45

In 10 seizoenen, het gaat alleen om de 21e eeuw. Dan nog is het verschil erg groot.

21 september 2012 om 21:47

21e eeuw = 10 seizoenen. Alsnog zal Ozil er makkelijk overheen gaan.

21 september 2012 om 22:53

Wereld wordt overspoelt met domme mensen. Een Eeuw is 100 jaar. Decennium is 10 jaar. Wie is/was jullie docenten man op de basis en middelbare scholen. :S

21 september 2012 om 22:59

De 21e eeuw is ook echt al 100 jaar bezig ...

21 september 2012 om 23:04

overspoeld schrijf je met een d, en inderdaad, de 21e eeuw is nu zo'n 12 jaar bezig. En het is: Wie zijn/waren jullie docenten. Meervoud, weet je wel, 'man'. En basisscholen en middelbare scholen kun je niet samenvoegen.
Je hebt gelijk... alleen ben jij er dus 1 van.

ON: Guti was in zijn Real tijd een erg goede speler en een goede prof. Het zou goed zijn als hij zijn trainerscarriere bij Real op kan starten. Back to where he belongs.

22 september 2012 om 01:36

Hahahha burn husje burn.. maak jezelf ergens anders belachelijk

22 september 2012 om 17:30

@paco gento: je hebt goed opgelet bij nederlands op school. Helaas wat minder op de carierre van Guti... Want hij was veel dingen, maar een goede prof?? Hij is 1 vd meest bekende feestbeesten uit het spaanse voetbal! Die gast ging zn hele carierre alleen maar uit, en stond in alle roddelbladen.
Leuk om iemand aan te pakken op internet, maar probeer Dan volgende x zelf ook geen onzin te verkopen...

21 september 2012 om 23:42

Je zou toch eerder denken dat Figo of Zidane in al die jaren dat aantal toch (makkelijk?) hadden evenaard.. dan wel overtroffen?

Figo speelde 5 jr bij Real.. Zidane meen ik ook 5 jr.. als ze ieder 11 per jaar zouden halen dan zaten ze al op 55.

Ik vind het knap voor een speler als Guti.. ik vind het niet knap dat in de 21ste eeuw iemand met dat aantal bovenaan staat terwijl diegene Guti heet. Daar had moeten staan Raul - Zidane - Figo.

22 september 2012 om 14:06

assisten worden nog niet zo lang bij gehouden, VI houdt het pas sinds 2002 of zo bij, in Spanje zal het ook niet zoveel langer zijn

22 september 2012 om 22:12

1. ik waardeer je poging, maar helaas
2. uit bronnen (waaronder wikipedia) blijkt het totaal aan assists
3. je aanname m.b.t. Spanje gaat nergens over.. een aanname is gevaarlijk
4. feit is gewoon dat Guti king assist is in de 21e eeuw
5. al zouden 'wereldwijd' assists pas sinds 2002 worden bijgehouden dan mis je hooguit 2 jaar op een totaal van 12 jaar.
ter voorbeel, Zidane kwam sinds aug 2001 en missen we dus 5 maanden assists.

moraal van het verhaal: leuk voor Guti, maar een Zidane-figo-raul zou logischer zijn geweest..

Hij was altijd zo'n heerlijke speler. Jammer, maar op gegeven moment houdt het helaas op... Ik heb echt een hekel aan Real Madrid, maar ik hoop dat hij daar goed tot zijn recht komt!

Baas. Gewoon geweldige voetballer in zijn beste jaren.

Guti : "ik geniet ervan om met jeugd te werken"

Guti, wij hebben van jou genoten hoe jij het deed bij ons.. Jammer maar hij was wel één van de beste middevelders ter wereld

21 september 2012 om 21:31

Misschien is het wat om Mourinho te ontslaan, Toril naar het eerste te provoceren en Guti Castilla onder zijn vleugels te laten nemen.

21 september 2012 om 21:37

Inderdaad, heel erg slim om iemand die nog helemaal geen ervaring heeft zetten voor het op een na hoogste elftal van Madrid.. Laat hem maar eerst die diploma halen en dan als assistent bij een jeugd team werken.

21 september 2012 om 21:50

Zullen we dan maar gelijk Low voor Castilla halen? Guti moet ergens beginnen wanneer hij zijn diploma heeft. Dan kan hij mooi bij Castilla beginnen. Misschien wel als assistent.

21 september 2012 om 21:54

Nee, je zet een trainer neer voor Castilla die in de jeugd al ervaring al heeft opgedaan, zoals Toril dat deed. Het is geen Telstar ofzo. Je speelt tegen clubs als Almeria, Hercules, Barcelona.. Kun je geen groentje voor zo'n jonge groep zetten.

21 september 2012 om 22:16

Het is erg "in" op VZ om clubhelden ineens als een geschikte coach te zien. Guardiola heeft de mensen een beetje een vertekend beeld gegeven van de werkelijkheid.

Alsof elke goede voetballer ineens een geschikte coach is.

Daarbij vergeet men dat extremere voorbeelden dan Guardiola aangetoond hebben dat die theorie helemaal niet opgaat. Zie Maradona, zie v Basten, Gullit etc etc.

Bovendien heeft Guardiola nog niet definitief bewezen een topcoach te zijn. Frank Rijkaard wist voor het eerst in de geschiedenis van Sparta te degraderen met de club en won een paar jaar later ineens de CL met Barca....

Ik zal deze man altijd herinneren voor de wedstrijd tegen Sevilla ergens in mei 2007, Real stond 1-2 achter thuis en hij gaf twee heerlijke steekballen op Van Nistelrooy en daarna Robinho waardoor Real 3-2 won. Dit was een keerpunt in de titelrace, want daarna kwamen ze in de winning mood... en uiteindelijk werden ze kampioen.

En de assist op Benzema bij Depor was ook geweldig natuurlijk

22 september 2012 om 00:37

Ja inderdaad, ik zal Guti ook vooral blijven herinneren aan die wedstrijd tegen Sevilla, wat speelde hij goed zeg! Eigelijk was hij het hele seizoen 2006/2007 erg sterk vooral in de tweede seizoenshelft toen Real een fantastische reeks neer had gezet.

Kan me zelfs nog herinneren dat in dat seizoen Beckham nog werd verbannen door Capello, maar dat hij de laatste paar maanden terug in de selectie werd gehaald en ook echt een fantastisch niveau haalde. Mede hierdoor werd Real toen ook landskampioen.

Zoveel assist is dat niet in 15 jaar. Tadic had in zijn eerste seizoen bij groningen 22 assist en volgens mij Narsing vorige seizoen ook. Vraag me nu wel af hoeveel Xavi of Iniesta er achter hun naam hebben staan ,)

21 september 2012 om 21:38

21e eeuw duurt nog geen 15 jaar volgens mij??

maar dit zegt ook iets over de spelers die bij Madrid hebben gevoetbald want een goede buitenspeler kan dit in een paar jaar overtreffen

21 september 2012 om 21:38

In tien jaar. Ze kijken alleen naar de 21e eeuw, dus niet naar de eerste vijf jaren van Guti bij Real.

21 september 2012 om 21:40

Haha, Guti is dan ook geen vleugelspeler he slimmert. Is gewoon een middenvelder en dan is die 54 assist gewoon knap.

21 september 2012 om 21:44

wat dat betreft had hij veel beter eriksen als voorbeeld kunnen nemen
maar ja goed, je ziet wel dat iemand als özil nu al heel erg dichtbij komt en dat in niet eens 5 jaar...
wat dat betreft kun je zien dat real tegenwoordig dominanter is dan toen guti er nog speelde maar ook dat guti niet de absolute topper was, het is knap maar de absolute top heeft weinig moeite met dit soort records hoor...

Jajacoelho eerst goed lezen
Er staat bij 21e eeuw

Als die in vorm was dan was hij één van de betere middenvelder ter wereld. Hij had een geweldig balgevoel en soms kon die zo een heerlijke steekballen geven, heb vaak van hem genoten in zijn topperiode. Al was hij wel erg afhankelijk van zijn vorm, hij had ook regelmatig periodes waarin die eigenlijk echt te kort kwam voor Real, maar ik zal het een heerlijke speler blijven vinden.

21 september 2012 om 21:44

Inderdaad in vorm een van de beste terwereld absoluut, maar niet in vorm een draak van een speler onnodige overtredingen laks gedrag in het veld. zelden een speler gezien die zo verschilt per wedstrijd.

21 september 2012 om 23:39

Ik weet het niet hoor. Het is denk ik de spectaculaire flair van Guti. Ik neem heel goed aan dat jullie Guti met regelmaat bij Real Madrid hebben zien spelen (volledige wedstrijden van Real) en dus dan hoef ik het begrip flair niet uit te leggen.

Of hij echter echt zo goed was weet ik niet. Hij heeft wel jarenlang een strijd gevoerd op het middenveld met zo'n beetje alle wereldtoppers van de wereld. Guti vs Beckham, Figo, Zidane, Makelele, Baptista, Robinho, Conceição en Mcmanaman om een paar grote namen te noemen. Guti die speelde herriner ik me of controllerend (niet echt zijn plek), op die van Zidane (die speel je er gewoon niet uit) of Figo/robinho's plek. De meest favoriete plek van velen toppers.

Wat dat betreft had ook Raul eigenlijk altijd de strijd gewonnen of aangegaan met wereldspelers. Dus nogmaals ik weet het niet zeker of het is dat Guti echt zo heel goed was of omdat het er gewoon zo mooi en sierlijk uitzag wat hij deed met de bal.
Hij had absoluut glans in zijn spel een soort Beckham buiten het veld was hij op het veld waar Beckham op het veld toch zeker een harde werker is geweest.

22 september 2012 om 02:11

Ik reken Guti niet tot de toppers omdat hij niet constant genoeg was, een echte topper is voor mij iemand die zelfs als hij slecht speelt nog altijd zijn stempel kan drukken op de wedstrijd. Dat is iets dat Guti totaal niet had, en soms had hij effectief maanden dat hij gewoon waardeloos speelde. Ik herinner me nog een seizoen dat Real met zowel Beckham als Guti op het middenveld stond en beide waren echt gewoon veel te zwak voor Real op dat moment. Ik ben geen speciale Real volger, ik heb er altijd wel graag naar gekeken, maar ik denk dat dit toen het slechtste seizoen is dat ik Real ooit heb zien spelen(ik geloof dat dit het seizoen onder die Braziliaanse coach was, ben het niet zeker meer).

Maar langs de andere kant vind ik wel dat er redelijk wat matchen zijn geweest waarin Guti bepalend was en zeker niet zomaar een bijrol had. Hij is voor mij regelmatig is de beste man op het veld geweest, ondanks alle toppers die in zijn team zaten.

Di María en Özil zullen dat record vast wel gaan verbreken als ze nog een paar jaar bij Real blijven. Di María loopt in de competitie volgens mij al 1 op 2 met assists. Vraag me af of ze die statistieken wel hebben bijgehouden over zijn gehele carrière in de 21e eeuw. Niet dat het boeit eigelijk, want de mooiste Real assist komt sws op zijn naam. Dat hakje tegen Depor: Geniaal.

Af en toe zorgde hij voor magische momenten. Het verbaast mij alleen wel hoe opvallend weinig hij heeft gespeeld voor het nationale elftal van Spanje. Erg jammer.

Vond het zo'n prachtige speler een genot om naar toe te kijken en erg passend bij Real Madrid.
Hij had de uitstraling van een echte Merengue, die gozer zag er gewoon heel erg showbizz en beetje arro uit, maar dat hoort wel bij spelers van Madrid ze heten niet voor niks de Koninklijke.
Hij was gewoon een hele goede speler en kon het tempo heerlijk verzetten jammer voor hem dat toch vaak genoeg Zidane op zijn positie speelt (begrijpelijk) maar vind het toch maar een charisamtische voetballer met z'n haarbandje.
Hij was gewoon vaak genoeg inconstant had een paar magistrale wedstrijden der tussen zitten en dan een wedstrijd met een rode kaart vanwege een klote overtreding.
Uiteindelijk was z'n mooiste assist die op Benzema tegen Deportivo La Coruna, goh wat was dat een wereldbeweging zo moeilijk en geniaal.
Veel success Guti ik zal je missen

De assists van deze man was "breath taking" gewoon. Zoveel inzicht/overizicht. Niemand bij Real Madrid heeft meer inzicht/overzicht dan Guti in mijn mening. En meestal was Guti de "12e" man. En dan nog heeft hij 54 assists. Das heel erg knap.

Het was een zeer goede speler, mooi palmares. Daar kan je met trots op terug kijken! En ik dacht dat Zidane meer assists op een naam ging hebben? Vreemd zeg.

21 september 2012 om 22:15

Mwa, Zidane is eigenlijk niet van de assists. Hetzelfde als Iniesta.

Ik ben eerlijk gezegd nooit echt onder de indruk geweest van Guti. Hij kwam op mij altijd over als luie speler. En dan niet het type dat dat dan wist te compenseren met extra genialiteit.

Ik snap ook echt niet waarom hij zo overdreven geeerd werd na die hakbal op Benzema toen. Hij gaf een hakbal en omdat Benzema die kans dan afmaakt werd Guti ineens een hype en gingen er verhalen dat hij weer voor Spanje moest worden opgeroepen, het was echt gestoord wat er toen allemaal los kwam omwille van een hakbal.

Cristiano strooit per wedstrijd met 10 van zulke hakballetjes en behalve wat sensatie wordt er verder niks mee gedaan.

Als ik wikipedia mag geloven heeft Guti in de 21e eeuw toch dik 250 competitiewedstrijden mogen spelen voor Real, dan is 54 assists ook nog eens schandalig weinig.

Als je ziet hoeveel assists een Ozil bv al heeft na zo n 65 wedstrijden, dan zegt dat toch wel veel.....

21 september 2012 om 22:41

Volledig akkoord. Bij balverlies speelde Real met 10 man wanneer Guti meedeed. Af en toe liet hij wel zien wat voor speler hij had kunnen zijn, maar dat hij het 15 jaar bij Real heeft uitgehouden is niet te begrijpen.

22 september 2012 om 00:13

Guti is/was gewoon een fantastische speler die zijn bal amper verloor en zijn passes waren zo briljant dat ze bijna altijd goed aan kwamen bij de speler waar hij de bal wilde.omdat hij maar 54 assist gegeven heeft in 250 wedstrijden neemt niet weg dat hij geen fantastische speler was,want als je naar die statestiek moet kijken dan is Pirlo ook geen fantastische speler,want die heeft ook maar 58 assist gegeven,maar dat is onzin,want Pirlo is een fantastische speler en dat weet jij ook en weet je waarom hij zo fantastisch is door zijn spel hij maakt het spel en dat deed Guti ook en daarom was Guti zo een geweldige speler,hij was een echte spelmaker.

22 september 2012 om 10:57

Hij was door zijn luiheid ook nooit van het allergrootste kaliber. Terwijl hij qua techniek, linkerbeen en vooral intelligentie alles had om dat te zijn.

Wat kraam jij weer een onzin uit zoals meestal. Die hakbal vind ik nog niet eens zijn mooiste assist, hij had er trouwens ook één op Zidane met de hak die was prachtig. Maar omdat Benzema die kans afmaakt zegt ie dan. Hij gaat alleen op de keeper af en met die geniale actie stuurt hij de keeper zo erg het bos in dat Benzema in leeg doel kan tikken. Hij keek heel even waar Benz was en gaf hem perfect, hij hoefde alleen een leeg doel van 7 meter te raken. Ja Guti mag Benzema zeker dank baar zijn man! Haha wat een bizar stomme uitspraak zeg. Mooie was ook nog dat dat gebeurde in de periode dat Benz er niks van bakte. Deed hem goed.

Cristiano strooit inderdaad met veel hakballetjes, maar allemaal zonder functie en op nutteloze plekken. Guti doet het in een situatie 1-op-1 met de keeper en zorgt ervoor dat Benzema in een leeg doel kan schieten. Weet je hoe snel je dan moet nadenken. Ronaldo zijn hersenen zouden verbranden.

Guti speelde trouwens ook een linie achter Ozil. Speelde naast de echte controleur als CM voor de grootste deel van zijn carrière. Dan is 54 assists heel wat, maar het mooie is dat je ze allemaal nog terug kan vinden en dat het vooral geniale assists zijn.

22 september 2012 om 11:31

Ik ben vereerd dat jij al mijn onzin weet bij te houden...

Als Benzema die kans gemist had, had niemand het meer over die kans gehad.

Ervan uitgaande dat Guti dan naast de "echte controleur" speelde en het feit dat Real met 2 spitsen speelde toen (omdat Raul dan als schaduwspits werd gezet) was hij dus alsnog de spelmaker van het team.

.....

22 september 2012 om 11:59

Goed weerlegd man, haha wat is dit dan. Nee he he, maar het gaat er juist om dat Guti op een geniale wijze een niet te missen kans voor hem creëerde. Dan zou het geen geniale assist geweest zijn, maar wel alsnog een geniale actie van Guti.

Ja Guti was de cm, dan ben je vaak de spelmaker. Maar je had toen ook nog Figo, Zidane en Raúl in belangrijke rollen wat de eindpass betreft. Later ook Beckham.

22 september 2012 om 13:20

Goh, had je die ook? Net zoals je nu Di Maria, Xabi en Ronaldo hebt die ""belangrijke rollen in de eindpass hebben"? Dus alsnog is Ozil indrukwekkender bezig......

Snel nadenken? Hij geeft een hakbal op de man achter hem...hoeveel nadenkwerk vergt dat?

Een Xavi moet pas snel nadenken als hij met 1 pass 3/4 verdedigers uit positie brengt. Dat is pas genialiteit.

Een hakbal kan iedere lamlul wel. Ik vind Guti trouwens geen nietsnut ofzom naar woorden als geniaal vind ik te ver gaan. Hij is qua genialiteit nooit van het niveau Xavi of Ozil geweest, simpel.

22 september 2012 om 17:30

Ozil speelt gewoon een positie voor hem en is vaker in die positie. Guti haf vaak assists over dertig meter en dergelijke. Bovendien beweer ik nergens dat Ozil niet de betere voetballer is ben groot fan van hem. Maar heb het over Guti. Ozil zijn assist aantal is indrukwekkend, twee seizoenen 25+ assists. Bizar.

Vriend bagatelliseer het nou niet. Waarom komt het nooit voor als het zo makkelijk is. Je komt 1-op-1 met de keeper de druk is enorm alles gaat sneller en dan zoiets doen. Het is niet voor niets zo'n indrukwekkend moment gebleven.

Guti was nooit van het niveau Xavi. Maar is wel samen met Xavi de man met de meest geniale steekpass van de afgelopen 10 jaar. Zoek het maar op, dan zie je wat ik met geniaal bedoel. Zijn assists of steekpasses die niet benut werden zijn zo prachtig. Zag de onmogelijke gaatjes, wat je echt zelden ziet. Maar hij had andere beperkingen, geniaal is hij wel degelijk.

Bijzonder mooi linker been..
Zal helaas ook altijd herinnerd worden, aan dat ´gedoe´ buiten het veld.. dat ´vriendinnetje´ wat toch geen meisje bleek te zijn.

verder was hij net-niet top.. wel een club man..

Aan de ene kant genieten, had een goede kijk op het spelletje maar tegelijkertijd ook een hele luie speler. Het lijkt me niet een goed plan als hij die filosofie overbrengt op de jeugd.
Meeste assists van hem waren wel prachtig zeg.

Een echte Madridista waar ook ik als Barçafan van kan genieten, net als van Raúl en Casillas. Het is natuurlijk zuur dat hij een punt achter zijn loopbaan zal moeten zetten, maar we zullen hem altijd nog herinneren aan zijn geweldige hakbal-assist op Benzema en zijn vele assists. Het ga je goed, Guti H.!

22 september 2012 om 01:49

Schandalig hoe Mourinho met hem is omgegaan hij was nog goed genoeg voor de bank vond ik en ook nog iemand die de baas was in de kleedkamer

maarja toen Mourinho kwam begon alles... hij heeft ook onze Legende Raul weggedaan

22 september 2012 om 04:20

Gast en jij noemt jezelf een Madridista? Mou heeft Raul helemaal niet weggedaan. Het was geheel zijn eigen keuze en dat heeft hij later nog zelf bevestigd. Raul wilde gewoon nog ergens lekker spelen, want zo is hij.. een echte voetballer. Bij Real was hij niet meer eerste keus en bij Schalke zou hij dat wel zijn en daarom is hij weggegaan. Voordat je zoiets roept zou ik eerst maar eens de feiten kennen

22 september 2012 om 10:51

Mooie reactie. Maar ik weet dat jij je Guti vooral zal herinneren door Crackovia haha.

22 september 2012 om 12:24

Inderdaad, vooral de aflevering met hem in de hoofdrol bij Un contra un was echt geniaal!

Guti is altijd een van de meest onderschatte spelers geweest, maar wat was die man een klasbak. Erg jammer dat hij stopt maar hoop hem snel weer terug te zien als trainer/assistant trainer ofz.

De mooiste was die tegen Deportivo met de hak naar Benzema dat was de 1-3 voor Real.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren