Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Martin Jol bouwt aan een nieuw gezicht voor Ajax

Laatste update:

Martin Jol is al een tijdje begonnen aan zijn tweede seizoen bij Ajax . Hij is vanaf zijn start begonnen met het bouwen van een elftal dat elkaar aanvult. Balans. Wat leeftijd, speelstijl, ervaring en kwaliteit betreft. Als je naar het basiselftal kijkt, zie je meestal de volgende namen staan: Luis Suárez, Demy de Zeeuw, Gregory van der Wiel, Maarten Stekenburg, Vurnon Anita, Siem de Jong, Eyong Enoh, Jan Vertonghen, Toby Alderweireld, Urby Emanuelson en sinds kort Mounir El Hamdaoui.

Voor Jol waren Anita, Alderweireld en de Jong nog niet zeker van een basisplaats. Jol heeft ze een kans gegeven en vertrouwen in ze gehouden. Anita stond soms onder druk vanwege zijn rechtsbenigheid, lengte en niveau. De Jong omdat hij nog niet effectief genoeg was, geen klassieke Ajax nummer '10' en minder technische vaardigheden. Enoh was ook niet altijd even constant. Hij was soms niet goed genoeg in de passing. Onder Jol is ook hij naar een volgend niveau gegaan.

Veel spelers hebben hun eerste interlands gespeeld doordat Jol ze een kans gegeven heeft. Deze trainer wist dat hij weinig geld te besteden had in tegenstelling tot zijn voorgangers. Ik ben van mening dat dit geholpen heeft om als club op het huidige niveau te zijn gekomen. Jol heeft het geld dat hij heeft kunnen uitgeven geïnvesteerd in El Hamdaoui, De Zeeuw, Marko Pantelic, Timothee Atouba, Nicolas Lodeiro en Jeroen Verhoeven. Dan zijn er in mijn ogen twee spelers die nog niet bewezen hebben om als aanwinst te worden bestempeld. Atouba en Verhoeven. Met Verhoeven heb ik niet echt een probleem. Ik denk dat het een goede jongen voor in de groep is. Niet iemand die gaat roepen dat hij moet spelen. Dan blijft voor mij Atouba over. Ik kan me voorstellen dat Ajax van deze jongen af wil. Maar het lijkt een echte vriend van Martin Jol te zijn aangezien hij hem ook al bij Tottenham Hotspur en Hamburger SV aantrok.

Met Daley Blind, Mitchell Donald, Suk, Christian Eriksen, Kenneth Vermeer, Miralem Sulejmani, Rasmus Lindgren en Roly Bonevacia heeft onze AFCA een talentvolle bank met veel groeipotentie. Het bewijst dat Ajax een goede opleiding heeft en Jol daar, misschien noodgedwongen, gebruik van maakt. Vorig jaar pakten zij hun kans en dat zal dit jaar weer gebeuren. Die van vorig jaar groeien door en er komen nieuwe spelers aan. Zoals het hoort te gaan bij Ajax. Als de 6+5 regel ooit ingevoerd gaat worden. Zal Ajax weer de status krijgen die het vroeger had.

Het is misschien nog te vroeg om het te zeggen. Maar het lijkt erop dat Ajax een kampioenenploeg is. Dit is echt anders dan andere jaren. Jol zit er voor zijn tweede jaar. En het tweede jaar is meestal het succesvolste. Kijk maar naar FC Twente vorig jaar. Ajax heeft nu een gezicht gekregen, bij mij roept dat een gevoel van onoverwinnelijkheid op. Als je Suárez met El Hamdaoui ziet voetballen. Daar druipt de klasse van af. De eredivisie moet onder normale omstandigheden (Jol, Suárez en andere sterkhouders moeten blijven) al binnen zijn. De CL zal even aftasten zijn. Iedereen is benieuwd hoe AFCA zich op dat niveau zal handhaven. Maar eerst woensdag langs Dinamo Kiev. Dan weten we zeker dat we CL spelen. Want een ding heb ik de afgelopen jaren geleerd als Ajacied, we denken te snel dat we iets al bereikt hebben. Dit jaar moet anders. Van begin tot het eind moet er een focus, scherpe, alertheid zijn. Voorsprongen rustig uitspelen. Niet jagen blind jagen op een volgend doelpunt. Dat kan puntverlies als gevolg hebben. En elk punt telt. Dat weet iedereen nu wel.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik wil de storm van hoogstwaarschijnlijke kritiek even voor zijn en zeggen dat je een leuk stukje hebt geschreven.

Ik hoop op het beste!

23 augustus 2010 om 14:59

Grappig Frikx. Je geeft zelf al aan dat je de zeer waarschijnlijke storm aan kritiek voor wil zijn en geeft toch aan dat je het een leuk stukje vind....funny

Waarom denk je dan dat ie kriteik zal krijgen?

Mijn mening over dit stukje zal ik verderop apart weergeven.

leuk stukje, ga zo door

Stukje doet mij iets denken als ''de vader is de wens van de gedachte?

quote: ''de eredivisie moet onder normale omstandigheden al binnen zijn'' -->
Sorry hoor, maar nu straks niet gaan vragen waar men toch het idee vandaan haalt dat ajacieden zo arrogant zijn he? Dié zin is wel erg hoogmoedig hoor!

Nog een quote: ''we denken te snel dat we iets bereikt hebben'' -> en vervolgens zelf zeggen: ''woensdag eerst langs Dinamo, dan weten we dat we zeker dat we CL spelen''
ehm. ja....

Trouwens : komen Lindgren en Sulejmani nou ook al uit de jeugd van Ajax?

Oke, ik ben geen Ajacied, maar als ik naar die ploeg kijk geloof ik dat ze héél veel gaan socren, maaro ook heel veel doelpunten tegen zullen krijgen, met name in uitwedstrijden. Als ik dan bijvoorbeeld naar Psv kijk, oogt dat een stuk degelijker, en geef ik die net ff wat meer kans.
Om te zeggen dat de titel al zo'n beetje binnen is voor ajax vind ik wel heel dapper... je zou zeggen dat juist ajaxsupporters wel wat geleerd hebben van die stellige uitspraken, de laatste jaren?

23 augustus 2010 om 14:06

Ja, maar ik ben meer bezig met het kijken naar het proces in de groep. Ik zie dat Mounir en Suarez het uistekend doen. PSV is inderdaad even goed als Ajax. Maar ik denk dat Ajax het dit jaar, over het hele seizoen gezien, stabieler zullen zijn. Jol zit er voor zijn tweede jaar. Ik denk dat dat de doorslag gaat geven. Ze hoeven weinig nieuwe spelers in te passen. Iedereen is al op elkaar ingespeeld. Wat dat betreft durf ik als Ajacied te zeggen dat het in vergelijking met de afgelopen jaren de basiself een stuk stabieler zijn en de trainer die niet net als van basten elke wedstrijd weer wijzigingen doorvoerden voor veel rust in de club zorgen. Bij psv kunnen ze niet elke wedstrijd beginnen met Lens, die hongaar, Affelay, Toivonen, Berg. En Amrabat, Koevermans, Bakkal en Nijland over de bank en tribune verdelen. Er is minder balans daar.

23 augustus 2010 om 22:45

Dit kun je toch niet serieus menen?

Mounir en Suarez hebben een onthutsend zwak Roda weggezet, kijk alsjeblieft de goals even na, die dit ''fantastische'' duo hebben gemaakt dan snap je meteen wat ik bedoel.
Wacht nou eerst maar af of deze ego'tjes daadwerkelijk samen kunnen spelen!

24 augustus 2010 om 18:04

Zowieso ik heb een voorkeur voor Ajax maar ik denk toch echt dat PSV stabieler is dan Ajax als je de bank van PSV met die van Ajax vergelijkt dan weet ik genoeg.

24 augustus 2010 om 18:09

Ja maar het verschil daar tussen bank, tribune en basis is zo klein. Dat het moeilijk is om ze allemaal tevreden te houden. Als er eentje ongelukkig is helpt dat ook niet echt. Bij Ajax is het hopen op een of twee jeugdspelers die het dan aardig in zullen vullen. Maar die zullen dan juist hartstikke blij zijn. Kijk naar Josefzoon bij zijn debuut. Hij speelde goed en straalde na afloop.

24 augustus 2010 om 18:38

baass je schrijft een leuk stukje. ik ben het met je eens dat jol goed is voor de club en tot nu toe overwegend goede resultaten haalt. hij maakt zijn woorden (prioriteit is spelers ontwikkelen) waar. ajax supporters zullen met je mee hopen wat betreft je vooruitzichten.

als het tweede jaar altijd het meest succesvol is geldt dat natuurlijk ook voor psv. hoewel ik hem voor geen goud met jol zou willen ruilen wat betreft uitstraling en uitspraken, lijkt het erop dat ook hij het nu op orde heeft bij psv. waar bij psv de verdediging weleens sterker is geweest komt bij ajax de linkerkant tekort. al met al zullen ze het hele jaar dicht op elkaar zitten.

ik voorzie problemen voor rutten wanneer de resultaten eens tegen zitten. opstandige spelers zullen dwars over hem heen lopen, iets wat bij jol niet zal gebeuren - getuige de nauwelijks kritische uitlatingen van tribuneklanten. toch vind ik het veel en veel te vroeg om te roepen dat de schaal een formaliteit zou moeten zijn.

in tegenstelling tot veel ajacieden en tegenstanders van ajax heb ik niet zo'n moeite met de stempel arrogant die te pas en te onpas op de club gedrukt wordt. dit is geregeld terecht, soms ook een gezocht verwijt. bluf wordt vaak verwardt met arrogantie. ajax kan in wedstrijden met bluf tegenstanders aftroeven, zoals vorig jaar thuis tegen psv (na een aantal keer goed te zijn weg gekomen). in dat geval is het een fantastisch wapen.

nu roepen dat ajax gedeeltelijk binnen is, is geen bluf, is niet arrogant maar is in mijn ogen gewoon niet realistisch. ik denk dat de onderlinge duels met psv wederom cruciaal worden wat betekent dat ajax eens de volle 3 punten moet zien mee te nemen uit eindhoven om aanspraak te maken op het kampioenschap. maar laten we gewoon eens wachten tot we veel en veel verder zijn in het seizoen om die verwachting hardop uit te spreken. niet omdat we niet als arrogant gezien willen worden maar om wat geloofwaardigheid te behouden.

Het stukje is interessant en het is gereleteerd op de actualiteit, maar enkele dingen in het stukje vallen mij wel het meest op.

- 'veel spelers hebben hun eerste interlands gespeeld doordat Jol ze een kans gegeven heeft.'
Wat bedoel jij met 'veel' spelers? Als je zo'n zin in een stukje plaats, probeer de zin te verduidelijken met meerdere voorbeelden. Van der Wiel, Anita en Enoh zijn onder Jols tijdperk bij Ajax zeker weten doorgebroken. Zij zullen vaste waardes worden in hun nationale teams.

Vreemd genoeg vind ik je stukje niet lekker lopen. De eerste keer las ik snel door het stukje heen, maar door het stuk over te lezen vond ik het stuk steeds stroever verlopen. Komma's die niet goed staan, zinnen die je op verkeerde plekken begint, zulke dingen.

Ten slotte wil ik melden dat je vaak van de hak op de tak springt, waardoor het stukje ook nogal rommelig verloopt. Dat is heus niet erg hoor, alleen is het fijner lezen als het verhaal lekker loopt.

23 augustus 2010 om 14:25

Bedankt voor je reactie. Dit was mijn eerste stuk. Ik zal dit in het volgende stuk meenemen.

Een suggestief stuk, met allerlei loze aannames:

''met Daley Blind, Mitchell Donald, Suk, Christian Eriksen, Kenneth Vermeer, Miralem Sulejmani, Rasmus Lindgren en Roly Bonevacia heeft onze Afca een talentvolle bank met veel groeipotentie''

Blind wordt het liefst verhuurd omdat Jol het kennelijk niet ziet zitten in hem;
Donald, teruggehaald van Willem II (verhuur) Heeft daar al geen potten kunnen breken...;
Suk, gelooft in zijn eigen sprookje maar heeft nog niets laten zien;
Eriksen, heeft ook nog heel weinig laten zien, maakt echt verschil (nog) niet;
Vermeer geblesseerd, kan niemand wat aan doen;
Sulejmani komt al tijden niet aan het voetballen en Ajax was hem liever kwijt dan rijk;
Bonevacia heb ik geen oordeel, bijna nog nooit gezien;

Dan bewijst dat niets over de jeugdopleiding van Ajax, die niet zo heel bijzonder is, getuige het feit dat Johan Cruijff al zegt dat er na Kluiovert geen eigen spits meer is afgeleverd. Lindgren, Sulejmani komen niet uit de jeugd. Suk is gevonden op straat (sprookje). Dat maakt jouw stelling dus niet sterker.

En ''de ere divisie moet al binnen zijn'' getuigd van zo'n ongelofelijke arrogantie.

Als je wat genuanceerder met je eigen Ajax bril zou schrijven was het misschien wel te verteren geweest, nu is het een opportunistisch stuk geworden, dat zo af en toe kant noch wal raakt.
Toch succes verder met schrijven.

23 augustus 2010 om 15:02

Jij zegt: Als je wat genuanceerder met je eigen Ajax bril zou schrijven was het misschien wel te verteren geweest

Clubexpert is ook bedoelt om supporters over hun favoriete club te laten schrijven en hun mening te geven over de gang van zaken bij hun favoriete club.

Over een paar spelers geef jij ook een negatieve mening. Ik ben van mening dat het met die jongens echt nog wel goed gaat komen. Alleen over Suk heb ik mijn twijfels.

Maar ik respecteer jou mening en zal kijken of ik het mee kan nemen in mijn volgende stuk.

23 augustus 2010 om 15:13

Lindgren komt wel uit de Ajax opleiding, alleen heeft Ajax hem verkocht aan groningen en vervolgens terug gekocht. Ajax heeft gewoon een goede opleiding. Alle spelers die genoemd worden die eigen opleiding zijn en op de bank zitten hebben potentie om minimaal subtop van nederland te spelen. Dan heb je het toch aardig goed gedaan denk ik. Noem nog eens drie clubs waar zoveel eigen jeugd op de bank zit én perspectief hebben om top eredivisie te spelen (dus geen Vitesse en wat mij betreft misschien ook wel geen Feyenoord)

23 augustus 2010 om 16:08

dat je het maar ff weet he, maar ajax is uitgeroepen tot de club met de beste jeugdopleiding van europa, en misschien lukt een spits niet, maar wel veel andere posities dus je kunt gaan lopen huilen over de jeugdopleiding, maar hij is wel degelijk van een heel hoog niveau.

ik vind het wel een leuk stukje, maar het loopt inderdaad niet helemaal lekker zoals Otiebtie zei.

24 augustus 2010 om 11:36

@lucunculus

Hier word ik nu zooo gek van!! Jij: Blind wordt het liefst verhuurd omdat Jol het kennelijk niet ziet zitten in hem; Dat is zo'n bullshit, hoe weet jij dat nu?? jij gelooft het gewoon gelijk als iets negatiefs over Ajax in het nieuws komt! Alleen omdat een of andere blaaskaak van een Hugo Borst dat zegt!!

Ga Lopen

24 augustus 2010 om 20:40

@moozz03

Waarnaar toe lopen ?

Omdat Hugo Borst het zegt is het een blaaskaak. Niet welgevallig genoeg dit nieuws van Hugo.
Maar daar baseer ik mij niet op. Ik baseer mij op het feit dat Jol hem er het vorige seizoen al niet bij wilde hebben, hij laatdunkend heeft gesproken over Daley Blind, ja voor Studio Voetbal.... De optie om Blind nog een seizoen te verhuren voor Jol openstaat. Ja tuurlijk heeft Jol zich ook wel eens positief uitgelaten over de zoon van zijn assistent trainer, maar dat gedrag is er niet naar. Maar goed de berichtgeving heeft gestaan op een Ajax nieuwslog, maar dat zal in jouw modus ook wel weer door Hugo Borst zijn geschreven.

En jongen als jij hier al gek van wordt, dan heb je nog een hoop uitdagingen in het leven...... succes knul.

Beetje weinig column is dit eigenlijk een nogal nietszeggend stukje. Tuurlijk heb je in een aantal dingen gelijk, maar dat zijn constateringen die iedereen kan doen.

Waar zijn je spetterende uitspraken waar iedereen het over gaat hebben??

Ik vind het stukje enigszins getuigen van een wat kinderlijk naïef optimisme. Dat Ajax een heel leuk team heeft zal ik zeker niet ontkennen, maar je overtuigt me totaal niet met argumenten als ''dit is het tweede jaar van Jol - vorig jaar was ook het tweede jaar van Mclaren bij Twente en zij werden kampioen - dus wordt Ajax vast ook kampioen.'' Zijn we vergeten dat Rutten bij PSV ook net aan zijn tweede jaar begonnen is, en dat zij daar ook de nodige geweldenaars voorin hebben lopen? Laat staan dat de causaliteit die je aanhaalt slaat als een tang op een varken. Been is ook bezig aan zijn tweede jaar bij Feyenoord, maar ik geloof niet dat veel Feyenoordfans overtuigd zijn van een Rotterdamse titel. Of gaan we toch echt een seizoen tegemoet waarin de Eredivisie drie kampioenen kent?

Daarnaast schiet je met nogal wat niet onderbouwde losse flodders, zoals ''als de 6+5-regel ingevoerd wordt, zal Ajax zeker weer de status krijgen die het vroeger had.'' Waarom haal je de invoering van een eventuele 6+5-regel (die er voor zover ik kan voorzien nooit gaat komen omdat het juridisch onhaalbaar is) er hier bij, en waarom ga je ervan uit dat Ajax in dat geval ineens weer de Champions League en de wereldbeker zal kunnen winnen? Ik vind het al met al maar getuigen van weinig realisme. Ajax heeft in mijn ogen al een absolute topprestatie geleverd als het op een dag weer de kwartfinales van de Champions League weet te halen...

Je stukje leest zeker wel gemakkelijk weg, hoewel ik het taalkundig erg matig vind. Ik hoop dat je wat met de kritieken kunt. Succes, want volgens mij heb je het zeker in je!

Ik vind het een zeer matig stuk. Het leest echt voor geen meter, er staan punten waar geen punten horen te staan en dat het hele stuk door (vooral de laatste 2 alinea's). Korte zinnen kunnen krachtig zijn, maar nu mist het alle essentie.

Dan de inhoud. Het is te kort, het is van hak op tak en je geeft ook geen goede voorbeelden wat mij betreft. Verder zeg je dat het 2e jaar vaak het meest succesvolle is voor een trainer, maar vergeet dan niet dat Been en Rutten ook voor het 2e jaar bezig zijn.

Je roept dat de titel onder normale omstandigheden binnen moet zijn?!?!? Door dit soort uitspraken maak je Ajax niet populairder. Slaat ook nergens op, want wat zijn normale omstandigheden dan? Ik hoop ook dat Ajax eindelijk weer eens kampioen zal worden, maar enigszins bescheiden blijven past ons wel op dit moment.

Ik wil je eigenlijk 1 ster geven voor de inhoud ed. Vanwege je 1e stuk wilde ik deze opwaarderen naar 2 sterren, maar ik zie net dat je jezlf 4 sterren hebt gegeven?!?!?!? Waarom in godesnaam?

Blijft mede hierdoor dus toch bij 1

23 augustus 2010 om 17:19

Haaha was jij niet de gene waar je hele goed bronnen had bij Az volgens mij kende je vader iemand daar en wist je zeker dat El Ham niet naar Ajax ging hihi opscheppertje.

On:

Goed stuk maar ze hebben wel gelijk over de punten. Je spreekt jezelf ook tegen maar ik geef je wel 3 sterren hiervoor.

23 augustus 2010 om 17:44

???heb je het nu tegen mij? Zo ja, dan heb ik werkelijk geen flauw benul waar je het over hebt.

23 augustus 2010 om 15:36

Lol

Kan je ook aangeven waarom je dit een goed stukje vindt? wat is er zo goed aan dat het 5 sterren verdient?

24 augustus 2010 om 00:49

Als jij dan gewoon aangeeft waarom jij het een slecht stuk vind.
Zou helemaal mooi zijn.

24 augustus 2010 om 09:25

Moelilijk om verder te lezen blijkbaar? Heb ik in mijn reactie hierboven al aangegeven. Verder kijken dan je neus lang is....

Je spreekt je zelf ook nog meerdere malen tegen.
'' We denken te snel dat we al iets bereikt hebben'' terwijl je een paar regels daarvoor nog hebt over: '' even langs Kiev'', '' Wij hebben de kampioensploeg''? je hebt het over talenten van ajax? Miralem Suljemani ? talent? verdiend hij wel vrij veel geld voor een talent.

Vervolgens noem je een aantal spelers met groeipotentie? Daley blind gaat dit seizoen niet groeien. Zit 28 wedstrijden op de bank. Terwijl hij bij groningen ook dit seizoen weer 25a 30 wedstrijden in de basis zou voetballen. dus groeien??

Rasmus lindgren groeien? Suljemani groeien? die jongens komen gewoon niet meer aan de bak.

Je noemt Bonevacia . Hierin heb je wellicht gelijk. jongen met veel potentie dat zeker !

Je vergeet Florian Josefzoon te noemen Rodney Snijder ? hoor ik je ook niet over. in plaats daarvan heb je het over :'' Ik ben altijd in dromeland Suk'' sorry maar deze jongen is een lachertje vergeleken bij de talenten die ik even hiervoor genoemd heb.

Om het weer over die ajax bril te hebben, als je deze heel even zou afzetten zou je wat realistischer kijken naar het ajax van nu.

Ajax heeft op het eerste oog een vrij aardige selectie, met allemaal goeie voetballers in de basis. Maar zodra er 1 of 2 spelers wegvallen zakt het nivo aanzienlijk.

Vooral voorin zou dit dramatische gevolgen hebben. Valt suarez of El Hamdoui voor langere tijd uit dan is dit een te groot gat om op te vullen.

Achterin is het op dit moment ook dramatisch. 8 tegendoelpunten in 5 wedstrijden.

Psv heeft kwalitatief een sterkere basis opstelling dan ajax. en hier komt ook nog bij dat ze een kwalitatief bredere bank hebben.

Ook dit jaar zal ajax... helaas voor Sommige... naast de schaal grijpen.

23 augustus 2010 om 15:40

Ik ga op heel veel punten met je mee, behalve op het eind. Jij zegt dat PSV een sterkere basisopstelling heeft en ook de bank beter is. Ben ik het niet mee eens!

Je laaste zin is al helemaal vreemd. Doe mij die glazen bol van jou eventjes....

23 augustus 2010 om 15:48

Ik ben het helemaal eens met je inhoudelijk gezien dan. Over wie er kampioen wordt en dergelijke kan ik weinig over zeggen.
Maar de clubexpert spreekt zich hier telekens tegen. Daarnaast heeft hij het over de huidige bank en meent aan de hand van die bank te kunnen zeggen dat de 6-5 regel die misschien ooit eens ingevoerd gaat worden in het voordeel van Ajax is, maar daarvoor zul je mijn inziens dan toch echt meer naar de jeugdopleiding moeten kijken. Want daar speelt de toekomst.

Kortom ik vond het niet echt goed 2 sterren

Een heel aardig stukje, ik ben het in grote lijnen met je eens. Alleen ik vind naast Atouba ook Lodeiro puur een aankoop voor Suarez. Hij voegt niets toe gezien de spelers die we hebben. Verder zie ik zelf PSV de beste selectie hebben. Ajax heeft altijd pech, dat als Ajax bij top is, een andere club dat ook is. Het is niet altijd pech, AZ was gewoon de betere in 2008/2009, maar neem 2006/2007, 1 goal te kort op Psv, neem 2009/2010, een ongelofelijk aantal doelpunten en punten, maar FC Twente deed weer mee. Het zit niet mee.

Sorry, als mede Ajacied moet ik toch zeggen dat ik het verhaal wel erg naïeve en kinderlijk geschreven vind. Een hele boel dingen zijn inderdaad gewoon constateringen wat totaal niet (meer) interessant is.

Ik vind het een matig verhaal! Mis toch een lijn in dit stukje. Je geeft weinig uitleg en argumenten waarom je er zo over denkt. Ik zag dat je 16 jaar bent. Dus leer van de kritische reacties en probeer volgende keer meer argumenten en uitleg te geven. Misschien een komt het dan wat serieuzer en realistischer over.
Succes... ben benieuwd naar je volgende stukje...

24 augustus 2010 om 14:20

Ja, probeer ervan te leren. Maar aan alle reacties te zien kan het alleen maar beter gaan :P

ik zou de volgende keer wat meer research doen en echt een onderwerp nemen dat voor vz mensen nog wat onbekender is. We weten eigenlijk alles van je stuk al.. maar goed succes in de toekomst

Hoe krijg je het in godsnaam in je hoofd om jezelf sterren te geven. Is dat een soort onbedwingbare behoefte van alles wat amsterdam goed gezind is om zoveel mogelijk sterren te kunnen bijschrijven als genoegdoening voor het feit dat dit op voetbaltechnisch terrein niet (meer) lukt. Sorry dat ik wellicht wat bot overkom maar ik denk dat zelfs een redacteur van een knullig ajax-sufferdje je column niet zal plaatsen. Taalkundig is het echt een drama. In je eerste aline zet je zomaar het woord balans neer. Het is volgens mij de bedoeling dat een tekst uit zinnen bestaat en niet uit losse woorden. Je bent pas 16 jaar dus misschien is kennis van spelling en zinsopbouw daarom nog beneden peil. Ik wil je adviseren om je kennis op deze aspecten sterk te verbeteren, voordat je een volgende column schrijft.

Ik weet dat heel veel mensen het hier niet mee eens zullen zijn omdat we het al 6 jaar lang niet laten zien. Vorig jaar, toen we 9 punten achter stonden wist ik dat wij gewoon beter waren dan psv en twente. Tijdens die 2 thuiswedstrijden werd dat gevoel ook benadrukt. Ajax haalde het bijna en was voor mij de terechte kampioen geweest. Ook nu weet ik en heb ik gewoon het gevoel dat Ajax het beste, meest aanvallende en sterktste team heeft. Niet zoals psv vorig jaar met dat resultaatvoetbal. Ik merk dat jij dat gevoel ook hebt, ookal zei iedereen dan vorig jaar altijd: ja maar als dat zo was dan waren jullie kampioen geworden. Ik hoop op een prachtig seizoen, want ik weet dat Ajax op dit moment de beste club in Nederland is.

Reageer

Je moet inloggen om te reageren. Heb je nog geen account? Dan kun je je gratis registreren. Inloggen

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren