Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Alexis Sánchez naar Man United; Mkhitaryan verkast naar Arsenal

Laatste update:

De kogel is door de kerk: Alexis Sánchez is speler van Manchester United. De Engelse grootmacht maakt via de officiële kanalen bekend dat de Chileen Arsenal per direct verlaat om zich aan te sluiten bij the Red Devils. Henrikh Mkhitaryan bewandelt de omgekeerde weg. De ruildeal is mogelijk met gesloten beurzen beklonken, maar sommige Engelse media stellen dat United miljoenen euro's heeft bijgelegd. Beide spelers hebben zich voor meerdere jaren verbonden aan hun nieuwe club.

Afgelopen zomer wilde Sánchez Arsenal al verlaten, nadat hij kenbaar had gemaakt dat hij dolgraag in de Champions League wil acteren. Manchester City was zeer geïnteresseerd om de international over te nemen, maar uiteindelijk ketste de deal, die bijna rond was, af. The Citizens meldden zich deze winter wederom bij de Londenaren, maar dit keer was het United dat een stokje stak voor de transfer.

City zou zijn afgehaakt vanwege de eisen van zowel Arsenal als Sánchez. Nadat de club van Josep Guardiola definitief niet meer op de markt was, kreeg United vrij spel om de onderhandelingen met the Gunners aan te gaan, hoewel het gerucht dat Chelsea ook aasde op Sánchez ook nog even opdoemde. Arsène Wenger zei vorige week nog dat een deal over zijn pupil binnenkort rond zou zijn en benadrukte dit later meerdere malen.

Wat de onderhandelingen bemoeilijkte, was de rol die Mkhitaryan speelde. Niet alleen Sánchez moest akkoord gaan met United; de Armeniër moest zich ook vinden in de voorwaarden van Arsenal. Waar Mkhitaryan waarschijnlijk inlevert qua salaris, krijgt Sánchez bij United een flinke gage. De geruchten over de hoogte van zijn bruto weeksalaris variëren van 300.000 euro tot ongeveer 550.000 euro per week.

Welke club heeft het beste gehandeld aangaande deze deal?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Nou, we gaan het zien bij United! Hij mag gelukkig voor hen wel in de CL uitkomen. Knap gedaan door Arsenal dat ze Mkhi er wel voor terug krijgen. Ben benieuwd waar Sanchez komt te spelen.

22 januari 2018 om 19:13

Ik voorspel echt dat Arsenal een stuk beter gaat spelen nu Sanchez weg is. Lacazette stond vaak geisoleerd op het veld dankzij Sanchez terwijl dat nu niet meer het geval zal zijn. Met Mkhi erbij heeft hij straks 2 hele goede spelers die hem kunnen bedienen en heeft hij meer de vrijheid.

Dat Arsenal nog 20 miljoen en Mkhi erbij krijgt voor een Sanchez die over half jaar uit z'n contract is vind ik echt een nette deal vanuit Arsenal's perspectief. 20 miljoen en een hele goede jongere vervanger in je team.

Ben benieuwd hoe Sanchez het gaat doen bij United. Wat voor gevolgen zou dit hebben voor het systeem. Maar ook voor spelers als Rashford en Ibrahimovic wat voor gevolgen zal dit hebben.

22 januari 2018 om 19:50

Volgensmij klopt het niet dat Arsenal nog eens 20 miljoen krijgt. Het is als het goed is een directe ruil, zonder cash.

Ben zeker met je eens dat het voor Arsenal wel beter is, alleen moet Miki eerst zijn form terug krijgen.

Ibra is denk ik na dit seizoen weg, hij speelt - mede door blessures - ontzettend weinig, en lijkt niet meer op dit niveau te presteren, wat wel erg jammer zou zijn.

22 januari 2018 om 22:33

Mhiki is ook 29, dus kwa leeftijd zijn ze niet echt op vooruitgegaan

23 januari 2018 om 00:24

Je hebt gelijk. Zie dat hij 2 dagen geleden jarig is geweest. Dacht zelf dat hij nog 27 was maar goed. Sanchez is ook vorige maand 29 geworden dus het verschil in leeftijd is inderdaad te verwaarlozen.

Wel vind ik Arsenal kwalitatief zelfs vooruit gaat in z'n geheel met deze deal. Met de komst van Mkhitaryan en het vertrek van Sanchez zal Lacazette 100% beter presteren en het team in z'n geheel denk ik ook. Sanchez is toch een hele dominante speler in het team van Arsenal terwijl ze in mijn ogen juist als collectief het sterkst zijn.

22 januari 2018 om 19:15

waar moet Mikhi spelen dan, je hebt al ozil... die is veel beter voor dezelfde positie

22 januari 2018 om 19:26

Hangend op rechts in een 4-2-3-1? Ik ben in ieder geval blij met de omgekeerde weg van deze speler al lost dit de problemen die achterin gaande zijn niet op. Een breker en cv zijn toch echt 2 essentiële versterkingen die nog gehaald moeten worden. Helaas zal dat deze transferperiode hoogstwaarschijnlijk niet plaatsvinden.

22 januari 2018 om 19:50

Mhki moet je lekker dicht bij de spits laten spelen, eromheen zijn ding laten doen. Hoe we dat gaan doen is nog de vraag icm Ozil, maar we zullen het zien.

22 januari 2018 om 19:53

Miki speelt niet achter de spits, hij gaat op de positie spelen van Sanchez of waar Iwobi staat, gelukkig.

Als Auba komt zal het meer een 4-3-1-1 worden, met Auba als spits en Laca als valse 9. Al weten we het onder onze Wenger nooit en zal hij waarschijnlijk Auba of Laca op de vleugels zetten.

22 januari 2018 om 20:47

Zonder Auba zal het Mkhi rechts en Iwobi links worden vermoed ik. Iwobi speelde tegen Palace een goede pot op z’n eigen positie, links dus.

22 januari 2018 om 19:24

Ik vind het maar een waardeloze deal als Arsenal fan. We raken weer een absolute topspeler kwijt. Nou dat kan nog gebeuren maar dan krijgen we er een redelijk oude speler voor terug die bij United (dat de afgelopen jaren telkens achter ons is geeindigd) niet eens een basisplaats heeft kunnen veroveren. Ik snap echt totaal niet waarom iedereen zo positief is over Mhiki, wat heeft hij nu echt bereikt in zijn loopbaan?

Het is dat het geld anders regelrecht de warchest in was gegaan om voor altijd te verdwijnen, maar blij ben ik absoluut niet.

22 januari 2018 om 19:26

Een absolute topspeler die zich volgens de verhalen compleet onmogelijk heeft gemaakt. De deal is heel goed, de reden van de deal idd dramatisch.

22 januari 2018 om 19:29

Natuurlijk ga je er kwalitatief op achteruit, maar ik denk dat we als team sterker worden. Jij weet ook hoe Sanchez speelde het laatste half jaar. Hij bleef belangrijk, maar qua spel werd het er niet beter op. De beste man wou alles zelf doen, altijd de moeilijke bal geven etc. Nee, ik denk dat we er niet eens zoveel op achteruit gaan.

Als Aubameyang echt komt gaan we er ook nog eens op vooruit. Walcott en Sanchez weg, Mhiki en Aubameyang erbij, ik ben tevreden.

Moet wel zeggen dat het idd zonde is dat we weer een topspeler kwijtraken aan een concurrent en ik vind het schandalig hoe het kan dat Sanchez, Ozil, Wilshere en Ox allemaal een aflopend contract hadden. Kan toch niet?

22 januari 2018 om 19:35

Dat Sanchez weg ging had ik me afgelopen juni al neer bij gelegd, dat zat er zo dik in. Aan alles wat hij deed, op en buiten het veld bleek dat hij weg wilde. Dat hij nu pas weg is, is zoals je zegt al veel te laat vanwege zijn gedrag. Dat is dan een positief ding aan de deal.

De contract situatie is inderdaad schandalig, maar daar heb ik al genoeg over geschreven. Het is nu eenmaal zo, hopelijk leren ze ervan. Zal wel tegen beter weten in hopen zijn.

En Auba? Zie hem absoluut graag komen, dat zou mijn transferwinter meteen goed maken. En misschien zelfs de afgelopen zomer ook nog. Maar ik verwacht er zo min mogelijk van. Deze verhalen kennen we door en door als Arsenal supporters. Ik juich en voorspel pas als het officieel is.

Goh, ik blijf het toch knap vinden hoe ze hem voor de neus van City weggekaapt hebben! De reden van zijn keuze daargelaten, Alexis is een topper en kan United enorm vooruit helpen! Ook in de Champions League!

22 januari 2018 om 19:10

Knap? Heb je gezien hoeveel ze voor en aan hem betalen?

22 januari 2018 om 19:14

17 miljoen tekengeld, besef dat het zetten van een handtekening ongeveer 3 seconden in beslag neemt. Sneller kan je het niet verdienen. Ook de 450.000 per week is niet verkeerd...

22 januari 2018 om 20:07

Bij city zouden ze hem aan het eind van het seizoen 30 miljoen tekengeld geven? Ik snap echt niet waarom mensen doen alsof hij bij city niks zou verdienen. Altijd maar zeiken over olie geld maar als een club met geld dat zelf verdiend is er wat tegen doet kan het niet.

22 januari 2018 om 19:11

Ja dat komt vooral door het salaris wat hem geboden is, sportief gezien gaat hij er niet super veel mee vooruit, want landskampioen worden zie ik man u niet worden, niet dit seizoen maar ook niet volgend seizoen. Hij speelt natuurlijk wel CL, maar ja daar zie ik ze ook niet ver komen.

22 januari 2018 om 19:32

Ik zie je juist verkomen. Spelen tegen sevilla nu en mou zijn tacktiek werkt altijd god in de KO fase.

22 januari 2018 om 19:50

Ja dit is ook zeker waar en ik denk ook wel dat ze Sevilla opzij kunnen zetten, alleen daarna word het toch een stuk moeilijker, en ik heb tal van clubs die ik op dit moment hoger inschat dan man u.

22 januari 2018 om 21:24

Is ook waar, alleen wat ik wel vind is dat Man u na Ferguson geen goed seizoen heeft gespeeld, waarom zou dat nu wel gebeuren? Nogmaals het is de PL maar ik zie nog eerder Liverpool volgende jaar kampioen worden dan man u. P.S nu ik er zo terug aan denk waren dat wel mooie tijden onder Ferguson, daar kon ik zelfs als Chelsea fan van genieten. Maar nu is het huilen met de pet op

22 januari 2018 om 19:20

Knap?
Zolang je er maar genoeg geld tegenaan gooit. City is daarop afgehaakt, Man U gaat er in mee.
Hoe is dat knap?
Ik zie het ook niet als wegkapen omdat City zelf al geen interesse meer had.

22 januari 2018 om 19:44

Knap?? Haha mhikytarian is rond de 30-35 miljoen waard. Die doe je weg voor een speler met een halfjaarscontract en schijnbaar 6 ton per week verdient. Die gaat voor fricties zorgen in de selectie.

22 januari 2018 om 19:59

Misschien omdat hij volgens de BBC 6ton per week gaat verdienen?

22 januari 2018 om 20:11

City leek ook niet echt 100% voor hem te gaan.

Dat zal een rust geven in de kleedkamer... Bedankt voor bewezen diensten en welkom mhki!

22 januari 2018 om 19:10

Ik denk dat het qua rust wel meevalt.
Je hebt nog altijd een Ozil en Giroud die beide niet op de plek zitten en dit duidelijk aangeven.

22 januari 2018 om 19:12

Ozil? Wanneer heb je hem horen klagen?

22 januari 2018 om 19:13

Heb je het nieuws niet gevolgd? Veel Arsenal spelers waren het gedrag van Sanchez beu. Het zat ook niet helemaal soeps tussen Koscielny en Sanchez.

22 januari 2018 om 19:19

Nou hij heeft al eerde aangegeven niet gelukkig te zijn.
En zolang “Nemo” zijn contract niet verlengd lijkt het mij dat hij niet echt op zijn plek zit!?
Daarnaast gaf Giroud laatst nog in een interview aan volgend jaar voor een club te willen spelen waar hij veel meer minuten maakt.

22 januari 2018 om 19:21

Daarnaast zeg ik niet dat Ozil klaagt.
Maar iemand die niet op zijn plek zit kan behoorlijk vervelend gedrag gaan vertonen!

22 januari 2018 om 19:25

Hoe weet je dan dat Ozil niet op zijn plek zit? Laat de laatste weken juist zijn beste kant zien.

22 januari 2018 om 19:43

Omdat hij dat vaker heeft aangegeven.
Daarnaast zou iemand die gelukkig zou zijn wel al zijn contract hebben verlengd.

22 januari 2018 om 19:53

Wat praat je nou vol onwaarheden. Ozil heeft juist meerdere malen uitgesproken gelukkig te zijn bij Arsenal. Zijn acties zeggen tot nu toe iets anders, maar wat jij doet is verzinnen.

22 januari 2018 om 20:24

We zullen het zien met 3 maanden!

Toch wel goed geregeld van Arsenal. 20 mil.

22 januari 2018 om 19:14

20 miljoen en Mhkytarian. Ik vind het geen slechte deal. Er even vanuigaande dat je mhky normaal nietvoor onder de 40 zou over kunnen nemen in deze tijd? Het was city voor 20 of united voor 20 plus een speler. Dus tsja, vanuit arsenal oogpunt prima.

22 januari 2018 om 19:31

Waar komt die 20m vandaan?

22 januari 2018 om 19:42

Dat stond eerst in het artikel. Is nu aangepast.

22 januari 2018 om 19:49

Ok dank je.

Goeie deal van Arsenal. Een speler die een aflopend contract heeft voor 20 miljoen verkopen en dan nog mhikitharian gratis erbij. Nu nog een goede verdediger en Arsenal handelt prima.

22 januari 2018 om 19:13

Maar dan moet er wel een wereldtopper komen, anders schiet je er nog weinig mee op.

Geen geld bij gelegd, een ruildeal zonder geld erbij. Alexis bij United heerlijk, Martial en Alexis op de flanken, bring it on!

22 januari 2018 om 19:09

20 mio bijgelegd toch?
Jammer v Mhki, zag het persoonlijk wel in hem zitten. S6 bij Arsenal en welkom Alexis

22 januari 2018 om 19:10

Speelt Sánchez niet juist op de plek van martial? Dit betekend sowieso exit mata, maar voor martial lijkt me dit ook minder speeltijd aangezien rashford en lingard er oa ook nog lopen. Ik zou stiekem als Real - fan, martial wel in de spits bij Real willen zien. Al verwacht ik dat real in de zomer vol voor of Kane of icardi zal gaan.

22 januari 2018 om 19:21

Martial zal gewoon op links blijven staan niemand komt aan zijn plek. Alexis zal vanaf rechts komen of kort achter Lukaku verwacht ik.

Ik moet het nog maar zien. United denkt eerder aan verdedigen dan aan aanvallen. Ik vind hem veel beter bij Arsenal, City of Psg passen.

22 januari 2018 om 19:18

Waarom zeg je iets terwijl je duidelijk de laatste wedstrijden niet hebt gezien? Sinds december speelt Mourinho zeer aanvallend.

Iedere keer die mensen die elkaar maar napraten dat ze park the bus spelen, kijk eens een wedstrijd en oordeel dan.

22 januari 2018 om 19:22

Ik heb United genoeg gezien de laatste weken om een juist oordeel te vellen. Laatst tegen Burnley had Burnley meer schoten, meer balbezit en meer corners.

22 januari 2018 om 19:33

Maar El Fenomeno had je de wrdstrijd gekeken of heb je alleen de statistieken bekeken?

22 januari 2018 om 19:35

Heb de statistieken bekeken en united had meer balbezit. United had 12 schoten en burnley 13. Waar bij united het grote kanssen waren. Je kan beter de wedstrijd kijken dan blind naar statistieken kijken.

22 januari 2018 om 19:35

Heb de statistieken bekeken en united had meer balbezit. United had 12 schoten en burnley 13. Waar bij united het grote kanssen waren. Je kan beter de wedstrijd kijken dan blind naar statistieken kijken.

22 januari 2018 om 19:35

Laatste wedstrijd tegen Burnley had United 51.8 balbezit. Speelden overigens een slechte pot. Eind december speelden ze ook tegen Burnley en had United meer dan 71 procent balbezit en 24 schoten tegen 3. Laatste wedstrijden tegen Stoke, Everton en Southampton was United ook duidelijk de aanvallende ploeg. Beetje kinderachtig om de uitzondering te nemen om daar je gelijk mee te willen krijgen.

22 januari 2018 om 19:46

Ik heb genoeg wedstrijden gezien van United en ik zie ze er nauwelijks voetballend doorheen komen. Ze missen creativiteit en voetballend vermogen.

22 januari 2018 om 19:57

Zeer aanvallend? Ja alleen het kan maar niet dominant zijn met eigen spel met een goed voetbal.

Twee centrale verdedigers en 2 middenvelders met een verdedigende denkvermogen nemen onder Mourinho nooit risico. Hun backs gaan naar voren wanneer het kan maar niet met de wil dominant te zijn.

22 januari 2018 om 21:29

Pogba verdedigende denkvermogen? Verdedigd hij weleens? Nee matic doet al eht vieze werk.

22 januari 2018 om 19:34

Ik vind Alexis prima passen in voetballen vanuit de verdediging. Al doet United dat doorgaans niet, ongeacht hoe vaak iedereen het blijft roepen xD Maar soms wel!

Deze ruildeal tekent de wanhoop van beide clubs. Arsenal kan voor de zoveelste keer een sterspeler niet behouden voor de club en neemt uiteindelijk dus genoegen met een speler die eigenlijk persona non grata was bij zijn club. Manchester United is bereid om de verhoudingen binnen de kleedkamer (en de competitie) compleet scheef te trekken om de blauwe stadsgenoot af te troeven. Treurig. Sportief gezien is Manchester United uiteraard de 'winnaar' van deze deal, maar naar mijn mening tekent deze transfer de treurigheid waarin deze twee topclubs zich bevinden.

22 januari 2018 om 19:11

Dat Arsenal slecht gehandeld heeft in de aanloop hier naartoe klopt helemaal. Maar om dan een ontevreden speler te ruilen voor een teamplayer en nog geld bij te krijgen vind ik wel weer netjes. Hopelijk kan Mkhi bij ons z’n vorm herpakken, als Auba er dan ook nog bij komt denk ik dat we er zelfs beter uitkomen.

22 januari 2018 om 19:22

Oh, uiteindelijk pakt de deal voor Arsenal op dit moment misschien niet zo slecht uit. Als ze Aubameyang, Mkhitaryan en Pavón vast weten te leggen komt Arsenal er misschien wel sterker uit. Maar laten we eerlijk zijn, de symboliek is wel weer treffend. Arsenal verliest voor de zoveelste keer een sterspeler aan een andere club in de Premier League.

22 januari 2018 om 19:23

Klopt, dat is wederom een flater.

22 januari 2018 om 19:24

Miki mag dan meer en teamspeler zijn, maar zal nog geen 50% klaarspelen wat Sanchez gepresteerd heeft. Arsenal levert gewoon echt kwaliteit in met deze deal.

22 januari 2018 om 19:28

Kwaliteit zeker. Als je echter door teamspel, waar Arsenal om bekend staat, betere prestaties kunt gaan behalen is dat alleen maar goed.

22 januari 2018 om 19:29

Dat Sanchez zou vertrekken was al duidelijk, de vraag was hoe Arsenal er op zo reageren. Deze deal is redelijk onderhandeld, al is het natuurlijk al fout gegaan afgelopen zomer! Daar had ballen getoond moeten worden en stevig geïnvesteerd moeten worden in de pijnpunten, dan had je een eventuele verlenging van zijn contract zelfs kunnen proberen. Dit is reactief gedrag van Wenger en consorten maar dat zijn we inmiddels wel gewend.

22 januari 2018 om 19:12

Maat die salaris staat niet eens vast.... er word van alles en nog wat beweerd.

Wanhoop van een club is als je in 1 seizoen in totaal minimaal 230 miljoen uittrekt voor 2 spelers.

Waarvan 1 nog alles moet bewijzen.

22 januari 2018 om 19:29

Oh, en dan voor het gemak even de transferinkomsten van 222 miljoen euro even buiten beschouwing laten. Dat is makkelijk discussiã«ren. Overigens gaat dit artikel over Arsenal, Manchester United en beide spelers. Nogal vreemd om bij enige kritiek te grijpen naar een club die hier niets mee te maken heeft.

22 januari 2018 om 19:16

Je gaat er nu voor het gemak maar even van uit dat een wild gerucht over het salaris daadwerkelijk waar is. Het is eerder treurig dat men dit soort roddels ineens maar direct geloofd en er conclusies uit lijken te trekken.

Ik ga liever uit van logica, en dan kom je er toch gewoon op de Sanchez een salaris gaat krijgen dat in de buurt van Pogba en voorheen Rooney zal liggen. Hoger dan hij nu krijgt maar natuurlijk niet zo uitzonderlijk als sommigen beweren.

Andersom heeft Mkhitaryan bewezen een erg goede speler te zijn, maar bij United kwam het er niet helemaal uit. Zat spelers die bij een andere club wel weer volledig imponeren. Vanuit Arsenal krijg je nu dus een prima speler terug, in plaats van niets te krijgen aan het eind van het seizoen.

22 januari 2018 om 19:22

Jij noemt het bedrag van ruim 500.000 een roddel of een verzinsel, maar vervolgens kom je met een zelfverzonnen bedrag dat Sanchez zou gaan verdienen. Je kan helemaal niet weten of zijn salaris in de buurt van dat van Pogba en voorheen Rooney gaat liggen. Man Utd was wanhopig om hem voor de neus van Man City weg te kapen en ze wilde hier flink voor betalen. Het zou me niets verbazen als Sanchez minimaal 100.000 euro per week meer zou verdienen dan Pogba, al zou dat wel erg stom zijn van Man Utd.

22 januari 2018 om 19:26

Sammerens
Totaal met jou eens pogba is volgens mij grootverdiener met iets van 300.000. Sanchez een salaris geven van 550.000 zou nergens op slaan dat is 250.000 meer dan pogba. Zou totaal niet logisch zijn

22 januari 2018 om 19:34

Nou, als Manchester City is afgehaakt omdat Alexis Sánchez blijkbaar dermate meer salaris zou eisen dan de grootverdieners daar zegt misschien wel genoeg over wat hij nu gaat verdienen. Misschien moet ik wachten met mijn definitieve oordeel als de officiële cijfers naar buiten komen, daar heb je gelijk in.

Ben net als jij voorstander van 'logisch nadenken', maar je argumenten om uit te gaan van een salaris tussen Pogba en Rooney gaan me even voorbij. Als hij daadwerkelijk zoveel zou gaan verdienen, wat is dan de reden waarom clubs als Chelsea en Manchester City niet nog altijd geïnteresseerd zijn? Zeker City heeft het sportief beter voor elkaar en had financieel ook zeker een aanzienlijk salaris kunnen bieden, zeker ter hoogte van Pogba en Rooney.

22 januari 2018 om 19:38

@Kerzoep Nee klopt niemand kan het (nog) weten, behalve directe betrokkenen. Met logica bedoelt hij waarschijnlijk een bedrag dat binnen de normen voor zo'n kaliber speler ligt, en dichter bij het BBC bedrag dan het daily mirror (oid) bedrag.

22 januari 2018 om 19:41

@Guaporta Blijkbaar zou misschien .. Hou maar op! Je 2e misschien een beter plan, misschien?

22 januari 2018 om 19:50

Ik zeg niet dat het salaris hetzelfde zal zijn, maar dat het meer in die buurt zal komen. Ergo, een stuk minder dan doe 550k die sommigen als zoete koek slikken. Uiteindelijk kan je pas oordelen als de feiten bekend zijn, maar er zitten toch geen idioten op het pluche bij United. Die gaan een speler echt geen (bijna) dubbel salaris van de huidige topper geven. Zo wel, dan zal ik nederig toegeven en mij aansluiten bij de ongetwijfeld talloze supporters die het vertrek van de verantwoordelijke zullen eisen.

Het transferbedrag is ook zoiets. Er is veel gesproken over een directe spelersruil. Nu wordt er ergens zijdelings geroepen dat United wellicht wel 20 miljoen bij heeft gelegd en in de reacties lees je dan reacties alsof het een feit is.

Wordt er normaal ook niet in netto salaris gesproken? Zo wel, dan is het opvallend dat nu ineens bruto salaris genoemd wordt.

22 januari 2018 om 20:01

Mij wordt juist altijd verteld hier dat alleen in Italië standaard over netto gesproken wordt en in Spanje soms. Maar wat sws opvallend is, is dat er een paar artikelen geleden juist ineens gezegd werd netto en na aftrek van belasting. Vandaag weer bruto. En dat met een marge van zo'n 100% op de schatting. Dus dat betekent tussen de 1.5 en 6 ton xD

22 januari 2018 om 19:30

Wanhoop? Waar verkeert jou club dan in? Voor 2 spelers tegen de 300 miljoen betalen. 100 miljoen voor Messi's nieuwe contract. Dat is pas de verhoudingen scheef trekken.

ON: Sanchez is gelijk United's beste speler, terecht dat hij meer verdient. Het is nog niet eens zeker wat hij gaat verdienen, dus niet te snel oordelen.

22 januari 2018 om 19:39

Volgens mij gaat dit artikel over Arsenal, Manchester United en beide spelers. Niet over Barcelona. Nogal vreemd om plots een compleet andere club te betrekken in deze discussie. Zullen we dan straks ook even over Heracles Almelo gaat praten?

Daarnaast is het best vreemd om voor het gemak van de discussie de variabele bonussen meteen mee te nemen in het totale transferbedrag. Lekker makkelijk. Discussiëren met feiten die je zelf mag verzinnen.

22 januari 2018 om 19:44

Dat doe jij toch ook voor het gemak? Het zijn alleen maar geruchten dat hij 500.000 gaat verdienen of wat dan ook. Als je even logisch nadenkt zal zijn salaris om en nabij de 3 ton liggen. Maarja, jij hebt gelijk over scheve verhoudingen, terwijl hij United's beste speler is.

22 januari 2018 om 19:53

Bovendien heeft Rooney jarenlang zo zo gespeeld terwijl hij 2x zoveel als de rest verdiende. Was helemaal geen probleem. United, Real, Barca, Bayern hebben altijd "scheve" verhoudingen wat betreft salaris.

22 januari 2018 om 20:22

Hoezo vreemd om een andere club erbij te betrekken? Jij doet alsof United hier iets buitengewoons in het voetbal doet terwijl clubs als bijv. Barca dat al veel langer doen.

22 januari 2018 om 20:39

Natuurlijk hebben ze dat, daarom dat zowel Barca en Real pasten bij Pogba omdat ze hem niet zoveel wilden betalen en Juve overigens ook niet.

Ik heb een gloedhekel aan bepaalde aspecten van de club Bayern, maar dat is wel de laatste club waarvan je kan zeggen dat ze scheve verhoudingen hebben in het salarishuis

Wat Guaporta zegt vind ik allemaal heel logisch klinken. Daar mag ibramanutd het oneens mee zijn maar dan met het vingertje wijzen naar Barca of welke club dan ook en zeggen dat iemand anders niets mag zeggen om die reden is wel heel erg kinderachtig. Zeggen dat Barca ook vanuit wanhoop handelt gaat nog verder, dat is zelfs gewoon dom. Na City gewoon de club die alles het meest voor de wind gaat op dit moment. Afgelopen zomer tot daar aan toe, maar nu?

22 januari 2018 om 20:50

Dat ze pasten is een gerucht. Volgens eigen zeggen kon hij gewoon naar Real. Maar geen idee. Wederom, net als jij xD Real en Bale trouwens redelijk vergelijkbaar met United en Pogba

En dat kan ik wel zeggen. Alle 4 deze clubs hebben vaak spelers in de selectie die relatief weinig verdienen vergeleken met de vedettes of sterren van de teams. Kroos werd bijv minder geboden dan Gotze. Pepe speelde altijd voor een fractie van wat benzema en bale ed verdienden. United heeft al jarenlang met Rooney iemand die ongeveer 2x zoveel als de rest verdiend. En barca, tja Messi. Dat is geen diskwalificatie hoor, en soms zelfs goed uit te leggen. Maar er zitten gewoon erg grote verschillen in salarissen bij deze clubs.

Verrassend! Dit zag ik totaal niet aankomen. Dit is een goede deal voor alle partijen lijkt me. Arsenal krijgt een goede speler terug voor Sanchez die anders in de zomer transfervrij zou zijn vertrokken en Man Utd haalt een absolute topper in huis. Ik denk dat Mkhitaryan prima bij Arsenal past, omdat het een voetballer is met een prachtige techniek. Door de komst van Sanchez bij Man Utd moeten ze wel echt gaan waken voor ontevredenheid binnen de selectie, het bedrag dat Sanchez gaat verdienen is niet normaal en het zal een kwestie van tijd worden dat meerdere spelers een salarisverhoging gaan eisen. Helemaal wanneer Sanchez een periode slecht presteert.

Gefeliciteerd Man u fans met het halen van Sanchez, toch een van de betere voetballers voor de PL, en tegelijkertijd een mooie kans voor arsenal die met miki een prima vleugelaanvaller erbij hebben. Ik hoop alleen wel dat mourinho die jonkies voorin blijft opstellen, met Martial en Rashford heb je naar mijn mening de spelers die meer potentie hebben dan Sanchez(vind ik), maar dat moet uiteindelijk maar blijken. Ik hoop nu voor Arsenal dat ze zich door blijven versterken met Auba, en dat zit het voorin wel goed. Ben trouwens heel blij dat Sanchez niet naar Chelsea is gegaan, maar dat terzijde. Al met al een prima deal voor beide clubs!

22 januari 2018 om 19:37

Hoe ben je blij dat hij niet naar chelsea is gegaan? Maak je een grapje? Deze man is beter dan pedro en willian en als spits beter dan onze beide spitsen.

22 januari 2018 om 19:47

Nee ik maak geen grap, ik ben bloedserieus, ik heb het niet zo met de persoon Sanchez zelf, voetballend is hij zeker weten beter dan Pedro en William. Maar ook in andere topics heb ik gezegd dat ik Sanchez gewoon een ondankbare voetballer vind (dat heeft mij op veel kritiek komen te staan). Vind het gewoon niet netjes hoe hij naar Arsenal heeft gehandeld. als ik ook dingen lees dat hij een onruststoker is in de kleedkamer en dat zelfs het team naar hem toe moet komen of hij zich asjeblieft normaal kan gedragen vraag ik mij echter af hoelang hij het vol gaat houden bij Man u voordat hij weer zijn zin niet krijgt, de beste man krijgt een paar ton per week. een professionele houding lijkt mij dan meer op zijn plaats. maar vooralsnog dat is mijn mening.

23 januari 2018 om 02:17

Martial en Rashford zullen genoeg kansen krijgen. Zeker Martial, is toch wel aardig in vorm. Ik verwacht dan ook een voorhoede met Martial vanaf links, Lukaku spits en Sanchez vanaf rechts, zoals hij bij zowel Arsenal als Barca speelde. Rashford kan in principe zowel vanaf beide flanken als in de spits spelen, dus die krijgt als eerste backup genoeg speeltijd. Wel een mooie voorhoede nu hoor, als ik er zo over nadenk!

23 januari 2018 om 15:22

Een hele mooie voorhoede, daar zal mening club jaloers op zijn. Maar ik vind wel dat Mourinho verplicht is om een top seizoen te gaan draaien na de winterstop. Als ze onder meer clubs eindigen dan alleen city kan je je afvragen of hij wel de juiste trainer is vind ik. Laatste weken speelt united meer aanvallend, is veel beter dan 10 man voor de bal want je hebt simpelweg zoveel kwaliteit dat je de tegenstander gewoon onder druk moet kunnen zetten. Hoe speelt lindelof trouwens? En is tuanzebe al klaar voor man u 1? Want anders zou ik toch in de zomer kijken naar een defensieve versterking.

Denk niet dat er hier twijfel over kan zijn. Een deal waarin je minstens 20 miljoen krijgt en de diensten van een speler die 35 miljoen waard is en anderhalf seizoen geleden nog voor 45 miljoen getransfereerd is voor een speler die al anderhalf jaar loopt te mokken, weg wil en nog maar een half jaar onder contract stond... Arsenal heeft overduidelijk het beste van deze deal. United heeft natuurlijk de beste speler en zal er zeker van kunnen genieten maar naar mijn mening heeft Arsenal hier echt het onderste uit de kan gehaald en heeft United zich de kaas van het brood laten eten.

Niet dat dat United wat uitmaakt, kaas genoeg natuurlijk.

Geweldig dit! Kan niet wachten om deze geweldenaar in actie te zien.
Sanchez en martial op de flanken en lukaku spits.

Hopelijk kan mhkitaryan weer shinen. Wellicht weer samen met auba. En met sanchez gaat united er sws op vooruit. Die 20 mil extra is wel lekker voor arsenal. Goede deal.

Ik hoop dat Alexis Sanchez degradeerd. Achja Alexis Sanchez zou hoe dan ook vertrekken, speelt al tijden niet meer op zijn best, is al 29 en zat op het randje van gratis weg. Dat je dan nog zo'n deal weet te maken is best bijzonder en ik ben er nog niet eens zo teleurgesteld over... Ja oke, een gemotiveerde Sanchez is geweldig, maar Mkhitaryan kan ook prima tegen een bal aan trappen en wie weet wat het vertrouwen van Arsene Wenger doet met Mkhitaryan... We zullen het zien.

22 januari 2018 om 19:53

Dit is echt een typisch geval van misgunnen. Sanchez is gewoon boven het niveau van Arsenal en verlangt naar een echte topclub, geen geschiedenisboek.

22 januari 2018 om 21:03

En wat jij doet is niet typisch gelukkig.

23 januari 2018 om 08:36

@IbraManUtd
Kan je wel begrijpend lezen? Die eerste zin is gewoon een geintje en voor de rest zeg ik dat ik niet teleurgesteld kan zijn, want Sanchez zou hoe dan ook vertrekken, nu hebben we een goede voetballer + geld (als ik het goed begrijp). Ik geef ook gewoon aan dat Sanchez een geweldige voetballer is... Dus wat zit je nou dom te lullen...

550.000 per week..wat een bedrag.

In ieder geval hoop ik dat Sanchez gaat schitteren bij Man United, ik vind het nog altijd een fantastische speler. Al vraag ik me wel af waar hij gaat spelen. ik denkop linksbuiten of op 10.en eventueel zou hij ook in de spits kunnen al hebben ze daar natuulijk ook nag genoeg andere opties met Lukaku, Zlatan, Rashford

22 januari 2018 om 19:44

Geruchten variëren van 300k tot 550k. Toch ziet niemand het eerste getal. Willen mensen dit niet zien? 300k is trouwens van de bbc en 550k van daily. Take your pick!

Onbegrijpelijk van zijn kant. Voor iets minder (maar nog steeds abnormaal veel) geld had hij over een paar maanden de Premier League trofee omhoog kunnen tillen met City en in een veel beter voetballende ploeg terecht kunnen zijn gekomen.

Sanchez is niet eens een van de vijf beste PL spelers, maar wordt nu wel de best betaalde PL speler. Bij een club die hem niet eens nodig heeft. Goedemorgen.

22 januari 2018 om 19:22

In vorm hoort hij absoluut bij de beste 5 van de PL.

22 januari 2018 om 19:25

Een club die hem niet nodig heeft? Lingard is een modale speler, Sanchez is een wereldspeler.

Sterke zet van Arsenal! Met mkhi, waarschijnlijk aubamayang, lacazette en ozil heb je volgend seizoen voldoende stootkracht.

22 januari 2018 om 19:33

Als ze allemaal het Held seizoen fit blijven..

Ik vind het prima gehandeld van Arsenal en deze transfer kan zomaar heel goed uitpakken. Mkhitaryan past denk ik wel goed bij Arsenal wanneer hij het vertrouwen krijgt. Ik denk dat ie voetballend beter is dan Alexis. Je levert wel goals in maar dat kan je opvangen met Aubameyang. Dat je voor Alexis nog deze speler en geld zou krijgen had ik vooraf aan het seizoen zeker niet verwacht.

Dit wil ik zien! 31 januari uit naar The Spurs! Aanval met Lukaku & Sanchez.. Martial/Rashford aan de buitenkanten.. Smullen!

22 januari 2018 om 19:33

Ik help het je hopen maar de kans dat Mourinho zo aanvallend gaat spelen is net zo groot als dat ze dit seizoen nog kampioen worden.

Je verliest qua individuele kwaliteit een wereldspeler, maar ik denk dat je ook wel wat problemen oplost. Het spel wordt denk ik beter aangezien Sanchez alles zelf deed, altijd zelf beslissend wou zijn en altijd het moeilijkste proberen. Daarnaast lag hij blijkbaar niet meer zo goed in de kleedkamer. Al met al is het misschien wel goed dat hij weg is. Wat ook ideaal is, is dat we direct een vervanger hebben. Niet van hetzelfde niveau, maar we hebben bij Dortmund kunnen zien wat Mhiki kan. Als je dan ook nog Walcott kunt vervangen met Aubameyang ga je er echt niet op achteruit.

Het enige wat ik echt pijnlijk vind is dat er nog 3 andere spelers zijn die gewoon uit hun contract lopen. Dat is toch amateuristisch? Hoop dat ze de volgende keer toch eens goed nadenken, want dit zijn echt grote fouten.

Waardeloze deal van United. Mikitaryan > Sanchez en is jonger. Bus heeft mikitaryan gewoon nooit goed gebruikt. Zo n zonde

22 januari 2018 om 19:47

Lol scheelt een paar maanden. Mkhi is gisteren 29 geworden. Verder is hij in potentie misschien > of even goed, maar in de praktijk zelden tot nooit. Nooit goed gebruikt? Vrij spelen op 10 en rechts, z'n beste posities.

Welkom Mhki! Ik ga niet hypocriet doen, hoefte van niet te komen vanuit Dortmund en ook niet perse vanuit United. Goede speler, meer dan goed, maar gewoon geen echte vleugelspeler of nummer 10 zoals wij dat willen zien bij Arsenal. Mhki is het best geweest als hij dicht bij de spits speelt en lekker doelpunten kan maken, helaas spelen wij niet zo. Ja hij deed het goed bij Dortmund als vleugel, maar het was werkelijk 1 seizoen waarin hij heel goed was en in Duitsland heb je over het algemeen veel meer ruimte om te rennen en rollen. Al met al, welkom, vanaf nu ben je een gunner en zullen we als fans ook echt achter je staan!

Goeie deal, alleen jammer dat je met Miki weer geen financiele klapper zal gaan maken. Over 3 jaar is die beste man ook alweer 32 en is de doorverkoopwaarde 0. Nu weet ik wel dat dat geen argument is voor Engelse clubs en hebben ze ipv 5 maanden Sanchez nu 3 jaar Miki.

Mooi, weer een mogelijke bestemming voor Dybala minder. Er werd gesproken over interesse van United voor Dibi. En gezien zijn grote vriend Pogba daar zit en hij zelf regelmatig op de bank wordt gehouden door die hen van een Allegri...

"waar Mkhitaryan waarschijnlijk inlevert qua salaris"

Dit klinkt ook wel als een echte Raiola deal ja xD

22 januari 2018 om 20:34

Natuurlijk, alles wat er te lezen valt over salarissen en prijzen die United betaald zijn overdreven en wat er te lezen valt over wat Arsenal gaat betalen is onderschat... Valt helemaal niet op dat je een beetje subjectief bent vanavond

Wees toch gewoon blij met de deal in plaats van overal wanhopig op in te gaan? United heeft een van de beste spelers in de bpl weten te strikken en ik persoonlijk verwacht dat hij vanaf dag 1 een verschil kan maken. Had hem graag bij Madrid gezien zelfs

22 januari 2018 om 20:39

Absoluut niet. Ik zeg nergens dat hogere of lagere bedragen die genoemd worden wel of niet kloppen. Probeer alleen te kijken of mensen een beetje na willen denken over wat ze allemaal lezen, tegen beter weten in. En ik ben dolblij. Dikke biefstuk onderweg en Alexis getekend xD Maar misschien dat je wel een beetje de hedendaagse pers en lezers beschrijft

Dus united heeft sanchez, een speler met 6 maanden contract, geruild voor mkhitarian en misschien nog geld betaald ook. Dan is arsenal er prima uitgekomen aangezien ze hem sowieso kwijt zouden zijn.

Al de verhalen rond zijn liefde voor Pep ten spijt. Sanchez kiest voor een ploeg met geschiedenis, volle stadion, de legendarische nummer 7 en een ploeg die klaar wordt gemaakt om voor de absolute top te gaan. Jij moet gek zijn om daar niet op in te gaan.
Mensen beseffen niet dat na Real en Barça United de grootse aantrekkingskracht heeft. Kijk gewoon naar de transfers van afgelopen jaren, onze slechtste jaren. Lukaku kiest voor ons, Pogba kiest voor ons, Sanchez kiest voor ons. T is niet dat United hun 50 mil meer betaald, het is de keus van de speler dat ook een grote rol speelt.

22 januari 2018 om 21:02

United heeft grote aantrekkingskracht, maar de club heeft ook grote deuken opgelopen de laatste jaren. Dit compenseren ze puur met enorm hoge salarissen. Dat je Pogba noemt als voorbeeld is onzin, die jongen had al jaren in de jeugd van United gespeeld. Lukaku kon naar United of Chelsea, ook niet zoveel keus dus.

22 januari 2018 om 21:10

Bekijk maar wat Sanchez zegt in zijn eerste interview over United. Dat hij als kind al van droomde. In 2010 toen hij bij Udinese speelde waren deze verhalen ook over hem en zijn sympathie voor United. Toen had Messi persoonlijk naar hem gebeld wat de doorslag gaf om naar Barça te gaan. City en Chelsea betalen elke bedrag dus het is niet puur door het geld.

22 januari 2018 om 22:24

In 2010 geloof ik dat best ja, er zijn genoeg spelers die droomden van United. Ben het echter niet met jou eens dat United de grootste aantrekkingskracht heeft op Real en Barca na. United is zeker een van de grootste clubs ter wereld in zowat alles, maar het geld is tegenwoordig toch een heel belangrijk deel van de aantrekkingskracht.

Veel succes Alexis Sánchez

Hoe kan het in godsnaam zo moeilijk zijn voor 95% van de mensen die al dagen lang op nieuwsberichten over sanchez reageren en alleen maar beweren dat die het doet vanwege het geld om gewoonweg te kunnen begrijpen dat sanchez naar man united wil omdat het simpelweg nog steeds de grootste club van Engeland is wat tevens de grootste competitie van de wereld is. Hij krijgt er uiteraard een leuk zakcentje voor terug maar komaanski, ondanks dat guardiola een fantastische trainer is, mag city de veters nog niet strikken van een club als man united, waar een ferguson ook nog elke dag rondloopt, en een club die absoluut weer de weg omhoog is ingeslagen. Misschien wel het aller mooiste project waar je als speler/trainer nu in kan stappen. Lekker makkelijk om als een pogba of sanchez naar real te gaan en daar prijs naar prijs te winnen of nu naar city wat al de beste ploeg van engeland is dit gehele jaar. Bij united daar ligt nu juist de uitdaging! En over de kritiek van mourinho hier ga ik het nieteens hebben, raakt kant nog wal allemaal, heel de wereld respecteert hem als trainer vanwege zijn fantastische carrierie en prestaties behalve wij nederlands, die uberhaubt helemaal niks meer voorstellen of betekenen in de voetbal wereld. Dit geschreven door een groot nederlands elftal fan, maar zich gewoonweg kapot irriteerd aan alle simpele zielen hier elkaar als een kudde schapen aan het napraten zijn en niet beschikken over ook maar een klein beetje relativerend vermogen

22 januari 2018 om 21:25

Amen !
Sanchez voelde altijd iets voor United. Er waren reeds verhalen over toen hij nog bij Udinese zat en vandaag heeft hij het ook eindelijk bevestigd in zijn eerste interview. Wss wist hij toen niet eens dat een andere team in Manchester bestond.

22 januari 2018 om 22:22

Die voelt alleen maar geld niks anders daarom moest city hem niet

Ik denk niet dat Mikhi de Duitser Özil uit de basis gaat spelen. Sanchez gaat het daarentegen niet moeilijk krijgen. Man Utd mist de echte doorbeukers op de vleugels. Hij kan daarvoor zorgen.

Arsenal heeft beste deal gedaan!ze zijn van die uitgebluste geldwolf af slim van arsenal

Ik zit eigenlijk een beetje met een dubbek gevoel. Aan de ene kant is bij arsenal de onrust weg dus kun je zeggen prima. Maar als hij echt gemotiveerd en in vorm is verliezen ze wel hun beste speler. En miki is een goede speler maar heeft wel minder kwaliteit als sanchez. Zowiezo veel minder scorend vermogen en snelheid. Bovendien is het denk ik een beetje een gedwongen transfer door alles wat ik hoor en lees wil miki eigenlijk helemaal niet naar arsenal maar moet hij wel als onderdeel van de sanchez deal. Dus ik weet niet wat ik hiervan moet vinden. United wordt er wel beter van in ieder geval.

zeer goede deal van arsenal zijn van die uitgebluste geldwolf af hehe

Gewoon een regelrechte schande, de huidige situatie.

Mkhitaryan moet ik niet. Zal ook niet meedoen aan de waarschijnlijk ijdele hoop dat het nog wat wordt met die gast.

Gooi heel het roer om aub. Ik zal altijd respect tonen aan Wenger, maar ik vind de huidige situatie (aspirant) topclub-onwaardig.

Niks tegen Alexis Sanchez. Prestaties waren top. Eerste speler sinds Robin van Persie met +30 doelpunten in 1 seizoen. Altijd alles gegeven. Altijd gepresteerd. Nooit begrepen door zijn minderwaardige ex-ploeggenoten.

Als iemand die top presteert niet goed zit in een groep met losers, wie zou je dan weg moeten doen? Die groep met losers. Maar Sanchez was al weg toen Arsenal een zomer had waarin alleen een stokoude reserve-keeper die geen penalty's kan tegenhouden werd gekocht.

Mesut Özil is de volgende. Je kan niet zo lang je muil houden over contracten en dan alsnog tekenen.

Over een jaar is Aaron Ramsey aan de beurt. Misschien komen ze alledrie bij Manchester United terecht.

Denk dat ik voorlopig wel even klaar ben met deze club vol amateurs en nietsnutten. Ijshockey is tegenwoordig ook helemaal in en basketbal gaat richting de playoffs.

23 januari 2018 om 00:31

Zo te zien onderschat je Mkhitaryan behoorlijk, maar goed aan hem om je te overtuigen van zijn kunnen. Ik weet zeker dat hij één van de beste spelers bij Arsenal zal worden zeker in het systeem dat ze spelen. Onder Mourinho was hij gedoemd te mislukken eigenlijk onder Wenger zal dat zeker niet gebeuren.

Dat Arsenal veel te laat is met de contract verlengingen moet ik je gelijk in geven echter vind ik het bedrag dat Manchester United nu voor Sanchez betaalt qua salaris belachelijk. Als dat zijn salariseisen waren richting Arsenal begrijp ik wel waarom ze er niet in mee zijn gegaan.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren