Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Update: ‘Ajax-talent gearriveerd op trainingscomplex Manchester United’

Laatste update:

Manchester United plukte twee jaar geleden Timothy Fosu-Mensah al weg uit de jeugdopleiding van Ajax, terwijl the Red Devils zich eerder dit jaar versterkten met Feyenoord-talent Tahith Chong. Volgens Squawka heeft de Engelse grootmacht nu opnieuw zijn oog laten vallen op een Nederlands toptalent.

/

Het medium meldt namelijk dat er op de burelen van Old Trafford met smart gewacht wordt tot ’wonderkid’ Daishawn Redan in februari zijn zestiende verjaardag viert, zodat buitenlandse clubs hem een aanbieding kunnen doen. United kwam Redan op het spoor via Henny de Regt, die als scout voor de club werkt.

Ajax kan een transfer voorkomen door Redan, die te boek staat als een van de grootste talenten in de jeugd van de Amsterdammers, zelf een aanbieding te doen. Het is echter afwachten of de aanvaller zelf openstaat voor een langer verblijf op De Toekomst.

Update 14 december 14.22 uur: ‘Ajax-talent gearriveerd op trainingscomplex Manchester United’
De toekomst van Daishawn Redan lijkt in Manchester te liggen. De vijftienjarige aanvaller werd dinsdag al in verband gebracht met een overstap naar the Red Devils en volgens de Daily Mirror is Redan woensdag gearriveerd op Carrington, het trainingscomplex van Manchester United. Het medium meldt dat Ajax Redan een contract voorgeschoteld heeft, maar dat hij er de voorkeur aan geeft om in februari, als hij zestien wordt, over te stappen naar United.

Vind jij dat Daishawn Redan de overstap moet maken naar Manchester United?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Hoop het niet, dit is toch een behoorlijk talent in de spits en naar Engeland gaan is meestal echt geen goeie keuze, niet per se slecht maar in Nederland blijven en op jonge leeftijd meedoen in de Eredivisie lijkt me verstandiger. Dan naar een subtop en dan naar topclub. Zie Fosu Mensah die echt als een van de grootste talenten maar schaars zn minuutjes mag pakken. Of een Donyell Malen die toentertijd een stuk beter was als Kluivert en nog steeds "maar" in de jeugd blijft hangen maar de jongere Kluivert nu al mee mag doen in de Jupiler League en zelfs in de selectie zat vorige week. Het is geen slechte keus maar de Nederlandse jongens kunnen denk ik beter bij hun clubs blijven omdat ze daar toch iets meer kansen krijgen.

13 december 2016 om 14:04

Dat zijn een beetje knullige vergelijkingen natuurlijk. Fosu-Mensah pakt op 18-jarige leeftijd zijn tijd hier en daar mee. Dat is op dat niveau hartstikke prima. Toptalenten als Nouri en van de Beek zijn ouder en kregen op die leeftijd toch ook geen kansen bij Ajax.

Malen is 17 jaar, speelde vorig seizoen op 16-jarige leeftijd al in de Uefa Youth League en in de Premier League 2. Dat is gezien zijn leeftijd gewoon uitstekend en hij speelt derhalve ook niet meer echt in de jeugd. Kluivert heeft wat dat betreft net 4x bij Jong Ajax gespeeld, wat vergelijkbaar is met de U23 waar Malen dus al enige tijd meedraait. Je kan nou niet stellen dat Kluivert nou zoveel verder is.

Gasten die kiezen voor de overstap realiseren zich denk ik heel goed dat het niveau om door te breken gewoon hoger ligt. Verhuren aan andere clubs is gewoon een normaal onderdeel van de opleiding daar en hoort er ook gewoon bij. Een speler als Pereira speelt gewoon op huurbasis in de Spaanse Liga.

Red je het niet bij een club als United, dan kan je in de regel nog heel prima een stapje terugzetten. Kijk zo'n Fletcher die weg mocht bij United en nu bij West Ham geregeld in de spits staat bij West Ham United. Ook in de Championship spelen talloze spelers die uit de United jeugd komen.

13 december 2016 om 14:18

Fosu Mensah pakt haast niks mee, speelt niet bij de reserves en echt heel sporadisch met het eerste en dan nog geen volledige wedstrijden. Staat volledig stil in zijn ontwikkeling. Nouri en van de Beek spelen minimaal in de Jupiler League (wat denk ik hoger niveau is als PL 2 en ook van hele andere soort weerstand omdat dat ook gewoon echt professioneel voetbal is).

De U23 league vind ik minder waardig dan meespelen in de Jupiler League, er is daar geen enkele druk, zelfs de schema's kloppen daar totaal nog niet, speelt op vage grounds, de Jupiler League is daarmee wel van een iets andere en hogere weerstand denk ik.

13 december 2016 om 15:21

En een Bazoer gaat wel omhoog qua ontwikkeling met wat potjes in de Jupiler wil je zeggen? Ik denk niet dat het probleem is dat jeugd geen kansen krijgt bij Ajax. Want dat krijgen ze allemaal mits ze echt het potentieel hebben zoals waarschijnlijk deze jongen. Het gaat om de fase van doorontwikkelen en daar stranden de meeste talenten momenteel. Mocht dergelijk jeugd speler in een vorm dipje verkeren dan staat er direct een ander in zijn plaats. Het is momenteel een kannibalisatie effect wat optreed bij de jeugdselecties. Normaal gesproken worden talenten daar sterker van maar doordat er vrijwel weinig of geen oudere spelers zijn met de nodige ervaring die normaalgesproken kunnen helpen en corrigeren zakken veel jeugdspelers door de ondergrens en zijn eigenlijk de jeugdspelers hier het dupe van. Daarnaast lijkt het me slechter stap voor je carriare dat je net niet slaagt bij Ajax dan dat je nog niet helemaal getest bent bij buitenlandse clubs. Dan kan je altijd nog een stapje terug doen.

Zoals Bazoer heeft nu toch al een stikker opgeplakt gekregen( geen mentaliteit etc.). Ondanks dat hij echt wel een topper kan worden, lijkt het me dat deze reputatie schadelijker kan zijn dan dat je niet daadwerkelijk getest bent in het buitenland.

Momenteel geef ik het talent bij de jeugd selecties van Ajax al met al net zoveel kans van slagen als een talent wat (nu) naar het buitenland zou gaan.

Dus voor die jongen hoeft het geen slechte stap te zijn mits hij een kleiner Engelse (buitenlandse) club pakt dan de traditionele top wat nooit haar jeugd spelers laat debuteren.

13 december 2016 om 15:26

Sammerens: de opleiding van Ajax is de beste van de wereld. Hoezo eens tap terug zetten? Als je naar United gaat, zet je een stap terug.

Manchester United speelt niet eens meer Youth League. Je lekker laten verhuren zoals jij voorstelt, dat werkt ook zo goed met spelers als Van Aanholt (onderhand al 26), Van Ginkel (onderhand al 24) en dat soort toptalenten die nergens echt een voet aan de grond kunnen krijgen.

De Nederlandse clubs met Ajax voorop hebben de beste opleiding voor potentiã«le topspelers. Een vertrek naar Engeland is alleen maar geldbelust en tekent het gebrek aan mentaliteit. Die moet je als Ajax zijnde ook gewoon lekker laten gaan dus.

13 december 2016 om 16:22

@ Myvision,

Ajax staat op plek 50(!) met betrekking tot spelers die uit hun opleiding momenteel in de top 5 competities spelen. Noem jezelf dan maar de beste ter wereld.

Het verhuren ging zeker goed met van Aanholt. Die speelt volgens mij toch echt al jarenlang in de Premier League en heeft het tot international geschopt. Wat is daar in vredesnaam mis mee? Met van Ginkel sla je volledig de plank mis, maar dat begrijp je hopelijk zelf ook wel. Net zoals je het over Youth League en United hebt. Dat ding over de vergelijking tussen Kluivert en Malen en had niets met United te maken.

Ajax staat op 1 op basis van opleiders voor de top 31 competities in Europa. Maar liefst 72 spelers hebben ze voortgebracht aan die 31 competities. Van die 72 spelen er maar 11 in een top 5 competitie. 9 spelen er nog bij Ajax zelf.
Dat betekent dat maar liefst 50 van die 72 spelers slechts bij een andere club in de Eredivisie, een soortgelijke of lager aangeschreven competitie spelen. Het zijn veelal spelers die niet of nauwelijks een kans hebben gehad bij Ajax en derhalve weg zijn gegaan. Slechts 15% van die 72 door Ajax opgeleide spelers maken dus een stap omhoog ten opzichte van de top van de Eredivisie.

Je wijst vol trots naar die nummer 1 plek die dankzij 50 'mislukte' spelers behaald is, en tegelijkertijd wijs je naar van Aanholt alsof hij het toonbeeld van mislukking is. Hij heeft het niet gered bij Chelsea nee, maar speelt dus wekelijks op vergelijkbaar niveau als die top 15% die van Ajax af komt.

Kijk je naar Manchester United dan speler er 42 spelers uit hun opleiding in de top 31 competities van Europa. Van die 42 spelen er momenteel 6 bij United zelf. Van de overige 36 spelen er 28 in een top 5 competitie. Dat betekent dat 78% van die 'mislukte' jongens alsnog in een top 5 competitie spelen.

Helemaal eerlijk is dat niet, want natuurlijk komen er nog veel meer jongens uit de United opleiding. Het onderzoek van het Cies gaat namelijk over de top 5 en top 31 competities. Een competitie als de Championship wordt dus niet meegenomen, terwijl het niveau daar hoger ligt dan een hoop van die top 31 competities. Het salaris ligt daar momenteel gemiddeld op 380.000 Euro. Een stuk hoger dan in de Eredivisie. Ook qua toeschouwers ligt het gemiddelde in de Championship hoger dan in de Eredivisie.

Die jongens worden niet meegerekend. Alleen vorig en dit seizoen al zijn er 9 spelers vanuit United naar een club in de Championship gegaan. Moet je nagaan hoeveel het er over de afgelopen pakweg 10 seizoenen zijn.
Verder was de opleiding van United hofleverancier qua aantal spelers die acteerden op het afgelopen EK.

Wellicht tijd om wat meer respect voor de opleiding van een club als United te tonen en wat realistischer te worden over jouw allerheilige Ajax opleiding.

13 december 2016 om 17:33

Een top 5 competitie. Onderin de BPL is ook gewoon een stap omlaag van de top 3 in NL. Ajax zat de afgelopen jaren vrijwel altijd bij de 10 clubs met de meeste opgeleide spelers in de CL. Allemaal spelers die dus in de top van een competitie spelen.

14 december 2016 om 15:14

@sammerens
Je informatie is zeer misleidend. Ajax staat op plaats 50 omdat Ajax zelf niet in een topcompetitie speelt. Binnenlandse transfers zijn veel meer voorkomend dan internationale transfers. B-garnituur van Barcelona zal eerder bij Sociedad dan bij ADO Den Haag.
Als die vergelijking treffend wil zijn, moet je bij bijvoorbeeld Barcelona kijken hoeveel spelers er uit hun jeugd buiten de Spaanse competitie zijn beland in een topcompetitie. Het gemiddelde van die vier competities kun je dan doorrekenen. Dan krijg je een eerlijk vergelijk.
om het duidelijk te maken:
Ajax speelt in Nederland. Ze hebben 11 exspelers in topcompetities rondlopen.
.
Barcelona speelt in een topcompetitie. Daardoor zijn alle zelfopgeleide spelers van barcelona automatisch spelers in een topcompetitie, ongeacht hoe vaak ze spelen. Spelers die Barcelona laat gaan omdat ze niet goed genoeg zijn komen veel vaker in eigen competitie terecht dan in een andere competitie.
Je moet die 50e plaats wel in het juiste perspectief zien.

14 december 2016 om 17:15

Dat Ajax op plek 50 staat omdat ze niet in een topcompetitie spelen is natuurlijk ten dele waar. Dat binnenlandse transfers vaker voorkomen dan internationale transfers is ook enigszins waar. In de huidige gemondialiseerde wereld is dat natuurlijk wel een stuk minder het geval dan vroeger.
Een club als River Plate uit Argentiniã£â« heeft bijvoorbeeld toch ook 20 spelers weten af te leveren aan de top 5 competities. Als je kwaliteit levert dan ontgroeien die spelers competities als de Eredivisie snel genoeg en dan kom je toch al gauw in die top 5 competities terecht.

Zoals jij de informatie misleidend vindt omdat Ajax niet in een top 5 competitie speelt, is de informatie andersom ook misleidend omdat bij de andere kant van het onderzoek (top 31 competities Europese landen) alleen rekening met het hoogste niveau van een land wordt gehouden.
De Premier League is een rijke competitie waarbij clubs in staat zijn om hun spelers overal vandaan te halen. Die trekken veel goede spelers uit het buitenland aan. Daarnaast gaan Britse spelers zelden weg uit het VK.

Het tweede niveau van Engeland heeft gemiddeld meer toeschouwers op de tribune dan de Eredivisie, laat staan een hoop andere competities die bij die top 31 behoren. Het gemiddelde salaris in de Championship is volgens een ranglijst goed voor plek nummer 8 ter wereld.
Die spelers die daar in terecht komen worden niet meegeteld en dat is dus ook misleidend. Er spelen bijvoorbeeld momenteel 23 United Academy spelers in de Championship. Die spelers hebben het meer dan uitstekend voor elkaar maar worden niet geteld.

Waar het in dit item over gaat is dat een jongen van 16 (waarschijnlijk) de overstap naar United gaat maken. Na enkele seizoenen Academy zal hij naar de grote jongens moeten. Hij krijgt rond die tijd ook de home grown status (uitgaande dat hij 3 jaar volmaakt bij een Engelse club), wat hem interessanter maakt voor clubs in de Premier League.

Hoewel het wellicht niet eerlijk vergelijken is omdat Ajax niet in een top 5 competitie speelt, is het wel een feit dat 28 spelers vanuit United Academy bij andere clubs in die top 5 competities spelen. Ook al haalt hij het niet bij United zelf, dan is het feit dat hij van de United Academy komt blijkbaar dusdanig interessant, dat er goede kans is dat er alsnog clubs uit een top 5 competitie staan te wachten om hem op te vangen. Daarna zijn er nog meer vangnetten, waaronder de Eredivisie nagenoeg ook altijd valt.

14 december 2016 om 20:18

Als Ajax de beste opleiding ter wereld heeft vraag ik me af waar al die Europese toppers blijven. Meer dan subtoppers leveren ze niet af.

Het is voor Ajax heel vervelend. Echter doet Ajax hetzelfde bij de voor Ajax kleinere clubs. Enkele voorbeelden hiervan zijn natuurlijk een Cerny, F. de Jong, Dolberg maar ook een Sam Hendriks die voor enkele tonnen bij de Graafschap weg werd gehaald.
Je weet als Nederlandse club (maar dus Zweden / Denemarken etc) dat er hoe jong de speler ook is er bij de grotere talenten altijd clubs zijn die een nog mooier verhaal (of meer geld) te bieden hebben. En hierbij geld steeds vaker (ook bij Ajax) dat ze liever 10x 3ton in jeugdspelers steken dan 1x 3 miljoen in een ervarener speler.

13 december 2016 om 13:07

Je hebt zeker gelijk, verschil is alleen dat deze spelers bijna allemaal bij Ajax een (eerlijke) kans krijgen. Terwijl dit bij clubs als Man U en Chelsea lang niet altijd zo is.

13 december 2016 om 13:36

Uiltje2

Oh weet je dat zeker? Vraag Zivokovic anders nog even? Of Bazoer, Frenkie de Jong. Sinkgraven die eigenlijk verneukt wordt op linksback.. had ook beter bij Heerenveen kunnen blijven. Maar goed ze kunnen nog wel een kans krijgen of het ligt misschien aan hun, maar het is overal hetzelfde.

Engelse clubs kopen vaak 100 spelers waarvan er misschien 5 in het 1e elftal komen, Ajax doet precies hetzelfde, sterker nog, volgens mij hebben ze in engeland bij de meeste clubs geen f-jes en e-tjes. Dus eigenlijk begint Ajax al heel vroeg om jonge spelers weg te halen. Als je kijkt hoeveel spelers er in totaal naar ajax toe komen en hoeveel er echt het 1e halen en dan bedoel ik de Hele jeugd, dus als je weggestuurd wordt in de d-tjes of de b-tjes dat maakt niet uit.tel die aantallen maar bij elkaar op, dan redden er altijd Meer Niet dan wel. Dat is ook logisch omdat er zoveel mensen zijn die graag voetballer willen worden maar het niveau is maar voor een enkeling weggelegd.

Dat is ook niet zozeer erg, zo werkt de topsport nou eenmaal.
Als Talent zijne is het gewoon belangrijk om de juiste club bij je te kiezen, waarvan het niveau bij je past de omgeving, de visie van de club etc etc.

Dus in het geval van bv een Sinkgraven en een Zivokovic was Ajax geen goede keuze. En dat is geen verwijt, Sinkgraven had bij Heerenveen de man geweest voor de 10 positie en had daar sowieso een heel seizoen kunnen spelen wat hem verder had gebracht dan wat die nu toe bij ajax heeft laten zien.
Zivokovic hetzelfde had die jongen nog 1 jaar lang bij groningen laten spelen, dan kwam hij als een veel sterkere jongen bij Ajax binnen en had hij meteen in het 1e kunnen staan.

Dat kan gebeuren want niet iedereen is hetzelfde en soms pakken dingen anders uit dan verwacht etc.

Dus we moeten stoppen met dat hypocriete gedoe want zo werkt de topsport nou eenmaal. En aangezien we steeds meer een B land beginnen te worden met onze competitie, zal dit nog veel vaker gaan gebeuren. Wat wij weer bij clubs uit Zweden en Denemarken doen.

13 december 2016 om 13:42

Niet de beste voorbeelden die je gebruikt. Bazoer geen eerlijke kans gehad? Die jongen heeft 50 wedstrijden in Ajax 1 gespeeld maar er zijn nu gewoon betere voetballers bij Ajax. Frenkie de Jong werkt zich langzaam naar Ajax 1 toe, die is nog zo jong die krijgt zn kans wel.

Zivkovic ben ik met je eens, maar die zie ik ook nog wel slagen. Als ie sterk terugkomt van zn huurperiode kan ie met Dolberg gaan vechten voor een plekje in 1. Sinkgraven is misschien geen linksback maar speelt ook meer als linkshalf in het huidige systeem.

Er zijn best voorbeelden te vinden van talenten die het niet gered hebben bij Ajax maar de voorbeelden die jij noemt zijn gewoon niet helemaal toepasselijk. Daarbij moet volgens mij het eerste talent wat bij een engelse topclub echt doorbreekt na op zn 16e er heen te gaan nog verschijnen terwijl Ajax en Feyenoord wel een hele boel succesverhalen hebben.

13 december 2016 om 13:48

Precies, Bazoer is ingeruild voor een Aankoop.
Na Zivkovic zijn er hoeveel spitsen nog bijgekocht? Dolberg, Traore is dan wel gehuurd maar wordt er ook bijgehaald, dan nog die Columbiaan..
Er wordt meteen weer andere spelers bijgehaald. Net als engelse clubs dus doen.

En daarmee gebeurd dus precies hetzelfde. Niks ergs aan en je hoeft niet meteen zo op je teentjes getrapt te zijn, maar het is wel een feit.

Ps. Tim Krul is het toch aardig gelukt. En Nathan Ake is er ook dichtbij maar is nu geblesseerd.
Messi haalde het ook meteen bij de top.

13 december 2016 om 13:49

Engelse clubs kopen afzonderlijk echt helemaal geen honderden talenten. Kijk nou eens hoeveel buitenlandse spelers daar nou echt in de jeugd lopen. Mensen doen net alsof daar iedere club ieder jaar weer 20 jongens van 16-17 jaar uit alle hoeken van de wereld aantrekt.

Daarnaast houdt menigeen er geen rekening mee dat er in Engeland strikte regels van toepassing waren ten opzichte van het aantrekken van talent binnen de eigen landsgrenzen. So mocht je als clubs geen jeugspelers aantrekken die verder dan een uur reizen van de club af woonden. In een groot land als Engeland heeft dat de boel behoorlijk beperkt. Zeker als je met diverse grotere clubs kort bij elkaar zit. Daardoor keken clubs al sneller buiten de landsgrenzen. Die regels zijn inmiddels lichtelijk versoepeld, waardoor ze onder bepaalde voorwaarden soms wel spelers mogen aantrekken die verder weg wonen.

13 december 2016 om 13:55

Waar haal je vandaan dat ik op mn teentjes getrapt ben? Dat ik het niet met je eens ben betekent niet dat ik op mn teentjes getrapt ben. Vervelende manier van reageren, daarmee maak je deze discussie persoonlijk terwijl hij dat helemaal niet is. Daarnaast ga je in op éã©n zin van mijn reactie, heb je de rest ook gelezen?

Om dan even in te gaan op jouw reactie:
Bazoer is niet ingeruild voor een aankoop, Bazoer heeft nooit op de plek van Ziyech gespeeld. Bazoer stond vorig jaar op de plek waar Klaassen nu speelt. En ik denk dat dat niet eens het probleem van Bazoer is, als hij tweede keuze was geweest had hij er nog wel voor willen knokken. Het probleem is dat Bazoer een jaar lang stil gestaan heeft in zn ontwikkeling en nu gewoon structureel minder presteert dan talenten als van de Beek, Nouri en de Jong.

Bazoer stond hoger in de pikorde dan al deze drie talenten maar is deze plek kwijtgeraakt door matige prestaties. van de Beek doet nu bijvoorbeeld regelmatig mee in éã©n, Nouri ook. Als Bazoer goed genoeg was geweest had ie dat ook gedaan, dat heeft weinig met aankopen te maken. Ziyech en Bazoer zijn namelijk compleet verschillende spelers die op andere posities spelen.

13 december 2016 om 13:58

Mooi groot betoog Keepertoob helaas heb je veel dingen gewoon weg fout.

"engelse clubs kopen vaak 100 spelers waarvan er misschien 5 in het 1e elftal komen."

5? Kijk even naar Chelsea, daar zit er geen enkele in uit de super talentvolle lichtingen van de laatste jaren. En United? Alleen onder Van Gaal zijn er nieuwe talenten door gebroken en die zitten nu op de bank, als ze daar al überhaupt mogen zitten.

En wat voor valse vergelijking is het om dit gelijk te stellen aan de jongens die bij Ajax in de Fjes en Etjes in stromen? Jij kan ook wel snappen dat dit totaal niets met elkaar te maken heeft. Leuk hoor zulke quatsch verkopen maar dat is gewoon leugenachtig.

Hetzelfde geld voor Zivko en Sinkgraven, die jongens waren al eerste elftal spelers en daar heeft Ajax volle pond voor betaald. Een betere vergelijking is Frenkie de Jong of Andersen.

Het komt er op neer dat je veel woorden gebruikt maar weinig zegt. En degene op wie je reageer die debunk je niet eens, bij Ajax krijgen jonge spelers een veel grotere kans dan bij Manchester United of Chelsea. Dat is gewoon logisch en dat benoemen is helemaal niet hypocriet.

En het betoog dat er overal veel voetballers niet slagen en bij Ajax ook niet, zeer kortzichtig en fout om dat bij Ajax te noemen aangezien Ajax al jaar in jaar uit de meeste prof voetballers ter wereld aflevert! Juist bij Ajax heb je dus de meeste kans van slagen, en ja bij Ajax zijn er ook spelers die niet slagen maar je noemt Uiltje2 hypocriet omdat hij zegt dat spelers bij Ajax een eerlijke kans krijgen, dat is super laag en kortzichtig aangezien het waar is wat hij zegt.

13 december 2016 om 14:20

Oke even wat feitjes.

De keepers is gekocht, de linksback Sinkgraven is gekocht, Viergever is gekocht. Sancez is gekocht. Veltman, eigen opleiding.

Middenveld, Schone is gekocht, Ziyech is gekocht, klaasen eigen jeugd.

Younes Gekocht, Dolberg Gekocht Traore Gehuurd.

Wat een kansen krijg je.

Bazoer haal je op, en vervolgens Koop je Gudelj..

Wat een kansen!

Wat ik hiermee wil zeggen dat het overal hetzelfde is. Ajax koopt ook elk jaar minimaal 2 tot 3 spelers als het niet meer is. Dan kan je beter zeggen als talent zijne, ga na een andere club die geen geld heeft, krijg je meer kansen.

13 december 2016 om 14:37

Je geeft wel leuk weer wie nu basis staan maar ging over kansen krijgen. Dit seizoen hebben uit de jeugd: De Ligt, Veltman, Tete, Riedewald, Dijks, vd Beek, Nouri, Eiting, Clement en Klaassen hebben in het eerste gespeeld. Spelers die als jeugdspeler aangetrokken zijn: De Jong, Onana,Bazoer, Dolberg, El Ghazi en Cerny. En dan spelers die voor 20 gekocht zijn: Sinkgraven en Cassierra.
Dit zijn allemaal spelers die betrokken worden bij het eerste team. En nog gewoon jong zijn. De overige namen zijn dan: Westermann, Sanchez, Viergever, Schone, Ziyech, Younes, Gudelj en de gehuurde Traore. Zet dat eens naast ene ploeg als Man U ( gaat artikel over ) Die hebben in de basiself alleen Rashford en Lingard als hij start die uit de jeugd komt. Er is gewoon minder ruimte voor talent om in te passen daar, hier doen we dat wel nog op grotere schaal. Ajax speelt zoals aangegeven dus met Onana, Veltman, Sinkgraven, Klaassen en Dolberg die voor hun 20 ste bij de club zaten. De volledige bank op Boer en soms Westermann na zijn voor hun 20ste aangetrokken.

13 december 2016 om 14:49

Lekker dat je Dolberg, Sinkgraven en Onane opnoemt want die bewijzen jouw ongelijk. Die zijn naar Aax toe gekomen als jonge gasten en kregen snel een kans iets wat wel bij Ajax gebeurd en niet bij die Engelse ploegen. Die verhuren ze aan Vitesse, Ajax, Twente, PSV en Feyenoord. Omdat ze bij ons spelen. Je kan Krul en Ake opnoemen maar daar kan je zo'n 50 Nederlandse talenten tegenover zetten die het niet halen maar wel zeer talentvol waren.

Het is heel simpel, bij Ajax zitten als jonge speler is het beste want Ajax levert de meeste talenten ter wereld op terwijl er in de PL amper jonge spelers doorbreken tenzij ze voor 30 miljoen of meer zijn aangekocht. Zoals je zegt, Bazoer moest concurreren met Gudelj, niet met Pogba. Dat is een groot verschil.

Je weet zelf ook dat het helemaal niet slim is om naar Engeland te vertrekken omdat je daar veel minder snel slaagt en een slechtere toekomst tegemoet gaat. Zie De Vrij-Rekik, Rekik had veel meer talent maar De Vrij profiteerde van zijn vele speel minuten en vertrouwen en is daardoor veel verder nu, en dan geld Rekik voor veel mensen als geslaagd.

Nee je wilt graag mensen hypocriet noemen en superieur voelen maar je zit fout.

14 december 2016 om 20:25

Maar jij wilt toch niet beweren dat Fischer er veel mee opgeschoten is dat ie op jonge leeftijd Denemarken verliet om naar Ajax te gaan? Zeker weten dat wanneer hij in Denemarken was gebleven dat hij nu ook gewoon de bank warm zou houden bij Middlesborough.
Dat Ajax de meeste talenten aflevert heeft ook met het beleid van Ajax te maken. En vergeet niet dat het voor een Nederlandse club sowieso makkelijker is om op jeugd in te zetten gezien het niveau van onze competitie. Zou Ajax hetzelfde beleid hanteren wanneer ze in de BL of PL zouden spelen?

15 december 2016 om 11:56

Tobias hou toch op vent.

Sinkgraven doet het prima op linksback en is niet beter dan Ziyech, dus komt op dit moment niet in aanmerking voor de 10.

Zivkovic heb ik zelf meegemaakt en is mentaal niet goed begeleid, maar heeft zeker wel kansen gehad, onder beide trainers. Die jongen doet het nu aardig bij Utrecht, maar zal nooit slagen in de top, ook niet via een omweg. Dus daar gaat het ongelijk van Ajax niet mee worden bewezen.

Frenkie de Jong viel vorige week in tegen Standard en speelt in de beker vooralsnog gewoon, dus geen eerlijke kans?!?

Ik zie vooral een emotionele en gefrustreerde Heerenveen supporter reageren hier.

13 december 2016 om 13:15

Cerny en Dolberg zijn transfersommen voor betaald, dan wel clausules ingebouwd.
Frenkie de Jong is in een constructie met het huren van talenten van Ajax aan Willem II meegenomen. Wat betreft Sam Hendriks, die geef je zelf al aan: Enkele tonnen. Als de Graafschap meer wou, moesten ze beter onderhandelen.

Dus vind eigenlijk dat je met verdomd slechte voorbeelden komt....

Ajax kan in deze nog niet onderhandelen met deze jongen, daar hij 15 is. In Engeland kunnen ze dat wel. Dat vind ik een groot wezenlijk verschil....
Ajax haalt ze pas wanneer ze 16 zijn, dus contract kunnen tekenen, waardoor ze transfersommen betalen dan wel clausules inbouwen.

13 december 2016 om 13:45

Old Trafford met smart gewacht wordt tot ’wonderkid’ Daishawn Redan in februari zijn zestiende verjaardag viert, zodat buitenlandse clubs hem een aanbieding kunnen doen

Je verhaal klopt niet anders zat hij nu al op Old Trafford.

Dus ik vind dat je eigenlijk met een verdomd slecht voorbeeld komt.

13 december 2016 om 13:53

@ Keepertoob

Onderhandelen kunnen ze zeer zeker.
Tekenen, dat is weer een ander verhaal.....
Ajax mag niet eens onderhandelen voor zn 16e, waar ze in Engeland dat wel kunnen/mogen.

Kortom, mijn verhaal klopt wel....

13 december 2016 om 16:56

In Engeland mogen ze ook niet onderhandelen, hij mag niet eens een zaakwaarnemer hebben. Vandaar dat dit allemaal officieel pas op zijn 16e verjaardag wordt beklonken. Best triest, want iedereen weet dat het niet volgens de regels gebeurd, maar het gebeurd wel.

13 december 2016 om 17:15

Dat gebeurt echter ook bij Ajax. Begin van het seizoen werd al bekend dat Ajax enkele jonge buitenlandse spelers had aangetrokken. Daarbij stond expliciet vermeldt dat ze zich bij de club zouden voegen zodra ze 16 zouden worden.

Kortom, Ajax was ook allang bezig met die jongens toen ze nog 15 waren. Sommigen moeten derhalve niet zo hypocriet doen alsof wij allemaal zo veel beter zijn dan die gemene buitenlandse grootmachten.

13 december 2016 om 13:18

Ajax doet zeker niet hetzelfde. Ajax maakt met deze jongens een plan en biedt ze mede door het niveau in de Eredivisie een eerlijke en veel reã«lere kans. Bij een club als M. United krijg je waarschijnlijk tot het eerste een eerlijke kans maar vanaf daar moet je er gewoon meteen staan. Zeker met de zakken geld en de huidige rangschikking in Europa waar het Engelse voetbal niet veel meer te zeggen heeft is lange termijn denken niet meer aan de orde en krijgt een talent weinig kansen. Een exceptioneel talent zal deze kansen aangrijpen maar heb je een dip of ben je geblesseerd dan zoeken ze gewoon iemand anders, geld genoeg.

Bij een Ajax bouwen ze het rustig op maar ruik je toch aan het topvoetbal met hun status, altijd moeten winnen en soms Champions league voetbal.

Kijk naar Chelsea, zo ontzettend veel talenten in de selectie maar wat staat er nu daadwerkelijk in de basis, veelal oude spelers. En ik geloof niet dat je van een verhuur periode aan Vitesse of Ajax een veel betere speler voor Chelsea wordt, verhuren kan mentaal dodelijk zijn.

13 december 2016 om 13:40

De manchster jeugdopleidingen staat toevallig hoger aangeschreven dan die van Ajax.

Dus je verhaal is verder een beetje hypocriet zoals ik in een reactie hierboven ook al uitlegde.
Want welk plan had Zivokovic dan? Of welk plan heeft Sinkgraven dan? Etc etc..

Bij Ajax had Jonk een goede visie qua jeugd, maar toch gingen ze bij ajax spelers kopen..
Met andere woorden, geld zat.

Dus zoals ik al eerder zei, bij elke club gebeurd dit dus het is hypocriet om te zeggen dat je bij ajax meer kans krijgt dan bij manu. Dat ligt aan je eigen niveau.

13 december 2016 om 13:46

De manchster jeugdopleidingen staat toevallig hoger aangeschreven dan die van Ajax.

Dat is buiten een zin vol taalfouten natuurlijk volledig subjectief. Waar is je onderbouwing?

13 december 2016 om 13:56

En waar eindigen die spelers die het top team van Mancherster United net niet halen? Precies waar spelers als Fischer ook belanden. Engels midden segment. Ik vind dat jullie wat te rooskleurig tegen de eigen heilige Ajax opleiding aan kijken in vergelijking met de rest van de voetbalwereld, en de werkelijke carriã¨re mogelijkheden.

13 december 2016 om 14:01

Hoger aangeschreven bij wie? Ik spreek geregeld nog wel wat mensen die bijna dagelijks bij Manchester langs de lijn staan en die zeggen juist dat de manier van opleiden in Nederland gewoon enorm goed is, zeker met de beperkte vijver waar we uit vissen. Tuurlijk lopen er grote talenten rond bij Man U, net als bij Ajax maar als je in perspectief zet koopt een Ajax minder spelers en tikken de spelers met oog op de toekomst een hoog niveau aan. Niet voor niets dat ze er altijd vroeg bij zijn, zo'n Zamani (14, speelt u17) kon afgelopen zomer ook al naar Engeland door familie. De mensen geven ook aan dat de Nederlandse jeugd nogsteeds hoger staat aangeschreven als die van Man U zelf, ondanks de stortvloed aan talenten. Denk aan spelers als Boonen, Angel Gomes ( echt een geweldenaar ) Tuanzebe, Williams en de talenten die ze jaarlijks kopen zoals Chong. Toch valt er nog genoeg te verbeteren aangezien ze amper kansen krijgen en daardoor teveel stagneren volgens die mensen. Ze komen aan de bak omdat ze homegrown zijn, dat geluk hebben ze dan wel nog.

13 december 2016 om 14:04

"de manchster jeugdopleidingen staat toevallig hoger aangeschreven dan die van Ajax."

Heb je hier een bron voor? Ajax levert namelijk de meeste profs ter wereld af (http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=205660, een bron uit 2014 maar dit is ieder jaar zo). En de Jeugd van Ajax wordt overal geroemd.

Je zit nogal veel leugens te verkondigen Toob, in deze reactie en in reactie 13, 20 en 10.

13 december 2016 om 14:29

@keepertoob
Ik vraag me af waar je dat op baseert aangezien Ajax de meeste oud jeugdspelers in Europa heeft rondlopen.

Verder snap ik naast geld ook de toegevoegde waarde van een overstap van de jeugd van de top van Nederland naar de jeugd van Engeland niet? Nederlands jeugdteams zijn over het algemeen beter dan Engelse jeugdteams, je blijft dicht bij je familie, leeft in een Europese top stad (amsterdam) en hebt je school/vriendjes dichtbij je.

Waarom zou je verhuizen naar een onbekende omgeving als je alles om je heen hebt om de top te kunnen bereiken? Bij een Ajax heb je veel meer zekerheid dan bij een Man United, neem aan dat je dat met me eens bent.

Wat betreft Sinkgraven en Zivkovic, wacht dit eerst af voordat we conclusies gaan trekken, beide spelen wekelijks in de basis en zijn nog geen 20. Kijk eerder naar een Januzai of Pogba. Enige topper die (soms) zijn kans krijgt is Rashford, voornamelijk te danken aan een NL coach.

Je laatste zin vind ik trouwens vaag, ik deel dat namelijk zeker niet. Kijk nogmaals bij Chelsea, je krijgt zeker niet net zoveel kans als bij Ajax. Je mag geen wedstrijd falen, faal je dan wordt je vervangen of je nu 18 of 30 bent.

13 december 2016 om 14:46

@ Surreal,

Manchester United is echter de nummer 3 opleider van spelers die spelen in de top 5 competities van Europa. Ajax komt op plek 50.

Leuk dat Ajax dus veel volume weet te produceren, maar slechts weinig van die spelers worden dusdanig goed dat ze op een hoog niveau komen te acteren. Dan kan je concluderen dat je vooral middelmaat produceert. Maakt dat je de beste?
Het is niet voor niets dat de top 3 van opleiders voor de top 31 Europese competities (waar jij naar refereert) compleet wordt gemaakt door Partizan Belgrado en Dinamo Zagreb.

Daarnaast is het ook zo dat spelers die bij Engelse clubs afvallen hun heil zoeken in de lagere Engelse competities en derhalve niet mee worden geteld. United heeft alleen het afgelopen 1,5 seizoen al 9 spelers naar het Championship gebracht, waar het gemiddelde salaris een stuk hoger ligt dan de Eredivisie. Die spelers worden echter niet gerekend omdat het niet de hoogste competitie van het land is. Die spelers komen echter dus uitstekend terecht.

Wat vooral grappig is: Van de 72 spelers die via de Ajax opleiding in de top 31 competities terecht zijn gekomen, spelen er 9 bij Ajax zelf en 11 in een top 5 competitie.
Dat betekent dat 52 van die 72 spelers dus acteren op een niveau als de Eredvisie, of nog lager aangeschreven competities. Het betreft veelal spelers die bij Ajax niet of nauwelijks kans hebben gekregen en weg mochten.

Het is dus wel grappig dat sommigen vol trots naar die hoop 'mislukte' spelers kijken als ze een hoge klassering in een klassement veroorzaken. Want tegelijkertijd beschimpen ze de jonge spelers die vanaf een grootmacht een stapje terug doen omdat ze niet direct op dat niveau mee kunnen, terwijl die jongens gemiddeld genomen dus beter terechtkomen.

13 december 2016 om 15:33

@sammerens: ah, het salaris is de maatstaf van een (betere) competitie. Daarom winnen Engelse clubs zo vaak dus de Champions League en heeft Nederland 6x vaker de Europa Cup 1 gewonnen dan bijvoorbeeld Frankrijk.

Slecht verhaal. Het is maar waar je de grens legt. Ik laat die liever bepalen door een objectief onderzoeksbedrijf dan een redenatie van de door jou overschatte Engelse divisies:

Het onderzoeksbedrijf Cies heeft onderzocht welke 100 Europese clubs de beste jeugdopleidingen hebben. Van alles Europese clubs was AFC Ajax de club met de meeste opgeleide spelers die nu in door heel Europa spelen. Een prestatie van formaat aangezien Ajax alle topclubs het nakijken geeft.

Van alle Europese spelers die nu rondlopen op de velden, heeft Ajax er verreweg het meeste opgeleid. Liefst 77 spelers zijn afkomstig uit de jeugdopleiding van de Amsterdammers en daarmee blijven zij Partizan Belgrado (74) en FC Barcelona (57) voor.

De top 10, wordt gecomplementeerd door:

4. Dinamo Zagreb (50)
5. Shaktar Donetsk (50
6. Hajduk Split (49)
7. Real Madrid (47)
8. Sporting Club Portugal (47)
9. Crvena Zvezda (47)
10. Sparta Praag (46).

Een andere Nederlandse club die erg goed cijfers laat zien in deze lijst is Feyenoord. De Rotterdammers vallen net buiten de top 10 en staan met 45 spelers op een 11e positie.

8 van de 100 clubs Nederlands

Nederland doet het goed op de lijst van Cies. Zo zijn er, buiten Ajax en Feyenoord, nog 6 andere clubs uit ons kleine voetballand te zien op de lijst. Op de 17e plaats is sc Heerenveen terug te vinden. De clubs uit Noord-Nederland leidde 40 spelers op. Andere Nederlandse clubs op de lijst:

27. PSV (34 spelers)
29. FC Twente (33 spelers)
37. AZ (30 spelers)
78. Vitesse (23 spelers)
90. FC Utrecht (22 spelers).

13 december 2016 om 17:04

Myvision,

Mijn god. Zelden iemand tegengekomen die zo'n tunnelvisie heeft en echt alleen ziet en leest wat hij wil.
De cijfers in mijn reactie komen uit onderzoek van, jawel, het Cies. Hetzelfde bedrijf waarvan jij dus aangeeft dat ze betrouwbaar zijn. Weet je wat de titel is van het onderzoek? 'most productive training clubs'. Ze roepen niemand uit tot beste, wederom een foutieve aanname van jouw kant. Ze geven aan welke clubs het meest productief zijn qua opleiden op basis van 2 verschillende criteria: Spelend in een top 5 competitie en spelend in de top 31 Europese competities.

Verder geef ik netjes aan dat spelers uit het Championship niet geteld worden, terwijl het een competitie is waar gewoon op een behoorlijk niveau gespeeld wordt en het salaris tevens zeer goed is. Het zal misschien een schok voor je zijn, maar uiteindelijk spelen voetballers toch echt ook gewoon voor de centen.

Vervolgens kom jij met een totaal verkeerde conclusie dat salaris maatstaf zou zijn voor niveau van de competitie, wat ik totaal niet beweer. De verwijzing naar gewonnen Champions League's slaat echt al helemaal nergens op.

Je gaat volledig voorbij aan het feit dat Ajax in het onderzoek van het Cies op plek 50 staat met betrekking tot spelers die het vanaf Ajax tot de grote 5 competities van Europa weten te schoppen. Feyenoord is daar op plek 45 de best geklasseerde Nederlandse club.

Kortom:

Er wordt door het Cies geen titel van 'beste jeugdopleiding' gegeven aan Ajax, zoals jij wel beweerd. Ze zijn het meest productief over de hoogste afdelingen van 31 Europese landen gezien, maar als we beoordelen op basis van spelers die op het hoogste niveau van de top 5 competities spelen, dan blijkt Ajax vooral kwantiteit en weinig kwaliteit te produceren.

Een club als United levert 34 jeugdspelers aan de top 5 competities. Als je als jonge spelers dus graag op zo'n hoog niveau wil komen te spelen, dan is die kans via Manchester United volgens het onderzoek van het Cies dus veel groter. Hun opleiding is immers op nummer 3 terug te vinden en Ajax pas op nummer 50.

13 december 2016 om 19:40

Logisch die van ManU zijn homegrown wat een vereiste is en ze dus op de paylist komen in de PL. Vele spelen niet eens zijn opvulling vanwege homegrown! En spelers uit UK spelen % gezien in de UK. Spaanse spelers in de PD en NL spelers in de ED etc etc

14 december 2016 om 00:32

Sammerens

Snap jij nou echt niet dat het onmogelijk is voor een club om de meeste spelers aan top 5 competities te leveren terwijl die club niet in een top 5 competitie zit? De meeste spelers zullen altijd in hetzelfde land blijven. De vergelijking die jij daarom maak is eigenlijk gewoon dom! Sorry om het zo crue te zeggen, waarom denk jij dat het Cies die vergelijking niet maakt?

Leuk dat je met Myvision en mij wil discussiã«ren maar kom even met wat betere argumenten volgende keer, dit is borderline leugenachtig om statistieken zo te verdraaien (al geloof ik gerust dat jij het volledig geloof).

14 december 2016 om 11:14

Surreal,

Niemand zegt ook dat dat kan of moet. Wederom een conclusie die uit het niets word getrokken. Punt is dat het aantal van 11 simpelweg niet dermate bijzonder is dat je het kan rechtvaardigen dat je jezelf tot 'de beste opleider ter wereld' uitroept, wat sommigen hier dus wel doen.

River Plate uit Argentinie heeft bijna 2x zo veel spelers uit hun opleiding rondlopen in die top 5 Europese competities. Dan hebben we het over een club vanuit de andere kant van de wereld. Waarom kunnen zij dat wel voor elkaar krijgen en de zogenaamde 'beste opleider ter wereld' die veel dichterbij die competities ligt niet? Volgens de cijfers leidt River Plate dus kwalitatief betere spelers op.

Je zegt dat de meeste spelers in hetzelfde land blijven.
Bij die 11 spelers die via Ajax naar een top 5 competitie zijn gegaan worden met Eriksen, Vertonghen, Vermaelen, Alderweireld en Victor Fischer nota bene 5 buitenlandse spelers gerekend. Spelers die al 2x naar een ander land zijn verhuisd. De huidige selectie van Ajax herbergt 10 buitenlanders. Bij een club als NEC stonden de laatste wedstrijd 7 buitenlanders in de basis.

We leven niet meer in de jaren 90, waarin clubs maximaal 3 buitenlanders op mogen stellen. Natuurlijk blijven spelers die geen bovengemiddelde kwaliteiten hebben hangen in hun relatief zwakkere competities. Dat is ook de reden dat zoveel topclubs uit zwakkere landen in de top van het top 31 onderzoek zitten. Die competities moeten zichzelf bedruipen omdat ze zowel financieel als vanwege de beperkte aantrekkingskracht niet of nauwelijks bij machte zijn om betere spelers vanuit het buitenland aan te trekken.

Spelers die echter meer kwaliteit bezitten en het niveau van een competitie ontstijgen worden begeerd door clubs uit grotere competities. Zo'n speler heeft uiteindelijk ook de ambitie om in zo'n grotere competitie te spelen.
En dat is dus precies het punt. Ajax leidt heel veel spelers op, maar slechts een klein deel (11 dus) haalt een dusdanig niveau dat ze begeert worden door clubs uit een grote competitie. Snap je het nu? Kan je jezelf als club dan met recht als beste opleider ter wereld uitroepen?

De dingen die ik hier zeg zijn allemaal onderbouwd met controleerbare statistieken van het onafhankelijk onderzoeksbureau Cies.
Ik ben benieuwd welke statistieken ik op 'borderline leugenachtige manier' heb verdraaid. Toon dat nou eens aan. Het is een zwaktebod om iemand van zoiets te beschuldigen en het niet eens direct te onderbouwen.

Wat jullie doen is als een stier op een rode lap verblind worden zodra iemand niet volledig meegaat in de 'ajax is de beste' polonaise. Je kan er blijkbaar niet tegen dat iemand een andere mening heeft en die onderbouwd met cijfers, zodra het niet in voordeel van jouw favoriete clubje is.

In mijn voorlaatste reactie hierboven maak ik op het eind een samenvatting waarin een feit staat (cies roept geen 'beste jeugdopleiding ter wereld uit', geef ik op basis van de cijfers aan dat de weg via Ajax niet bijzonder vaak leidt tot een plek in een top 5 competitie (100 na te gaan in de statistieken van het Cies) en geef ik aan je als speler uit de opleiding van Manchester United vaker terecht weet te komen in een top 5 competitie (100 na te gaan in de statistieken van het Cies).

Dat wil op geen enkele manier zeggen dat Ajax het niet goed doet. Dat beweer ik ook nergens. Ik ga er echter wel tegen in als iemand beweert dat Ajax is uitgeroepen tot de beste opleiding ter wereld, want het is een feit dat het Cies dat simpelweg niet heeft gedaan.

14 december 2016 om 14:58

@sammerens

In Rusland spelen bv ook wat oud-ajacieden, geen top 5 maar wel net daaronder, daar kun je prima spelen en verdienen. Denk aan Ozbiliz, Ebecilio, Promes of een Zeegelaar in portugal. Dus ook niet alle ajacieden worden meegeteld.

14 december 2016 om 17:33

Die zijn gewoon geteld aangezien Rusland en Portugal gewoon onder die top 31 competities valt. Weet dus niet hoe je er bij komt dat niet alle Ajacieden geteld worden?

Ozbiliz speelt overigens in Turkije.

14 december 2016 om 20:27

Maar ook bij Ajax heb je net zo veel of weinig kans om een topper te worden. Waar blijven al die Europese toppers die door Ajax opgeleid zijn? Dat is toch al weer wat jaren geleden.

13 december 2016 om 14:21

Het is vooral probleemverplaatsing.
Als Ajax al het talent kan houden zonder dat het buitenland ze wegplukt, zou de jeugdopleidig vol zitten met talent waarmee er meer dan voldoende doorstroomt naar Ajax 1.
Nu worden veel grote talenten al in de jeugd weggehaald, waarop Ajax dat gaat aanvullen met talenten elders.

Oplossing: overal in Europa een verbod op buitenlandse transfers voor kinderen (dus jonger dan 18)

14 december 2016 om 14:51

Het is vrij normaal dat je zorgt dat je weer twee elftallen op de been kan brengen als er een speler wordt weggeplukt, of stopt om diverse redenen (blessures bv.). Dat je daarbij de beste talenten aantrekt is logisch, het probleem zit hem in de hoeveelheid talenten die engelse clubs halen en de beweegredenen (geld ipv. sportief) en het verschil in relatieve waarde. Een talent is voor Ajax veel belangrijk dan voor Man Utd, die geven net zo lief 105 miljoen uit, terwijl ajax afhankelijk is van de opleiding.

14 december 2016 om 17:16

Dat is ook zo, en dat is verder ook niet erg. Ajax moet gewoon de naam hebben / houden dat Talenten daar kansen krijgen om zich te ontwikkelen en het eerste te halen.op die manier kan je concurreren met de betere salarissen van de Engelse topclubs.

Het zou jammer zijn, maar niet meer dan dat. Hij is ooit door Ajax bij een amateurclub weggepikt en nu kan hij door een nog groter team weer bij Ajax worden weggehaald. Hij maakt zijn eigen keus. Doen wij ook in ons werk toch?

14 december 2016 om 17:17

Klopt, en dat mag ook gewoon. Gelukkig heeft Ajax een goede naam als talent ontwikkelaar en willen veel spelers via Ajax hun eerste stappen in het profvoetbal zetten. Zo krijgen wij op onze beurt weer grote talenten als Dolberg binnen, die liever eerst bij Ajax wilde spelen dan direct naar een topclub.

Redan is al jaren een geweldenaar, speelt al sinds jaar en dag een leeftijdscategorie hoger bij zowel Ajax als de Nederlandse jeugdteams, liep bij Oranje u16 volgensmij op betrokken bij 1 doelpunt elke 65 minuten. Scoort al jaren hoog op de topscorerslijst van Ajax terwijl hij altijd al hoger speelde ( met 14 schoven ze hem door naar de U17 ) waar hij de doelpunten ook aan elkaar reeg. Dit jaar gaat het wat minder, al 2 rode kaarten en speelt in het slechtste team in jaren ( de huidige B1 ) met een betonmiddenveld achter hem. Had gehoopt dat hij de stap naar de A1 net als Bakker zou kunnen zetten maar door een geweldig presterende Sierhuis moest hij nog wachten. Hopelijk krijgt hij nu zijn kans zich in de u19 te bewijzen en kunnen we hem voor nu nog weghouden van het buitenland. Zijn sterkte punten zijn positie kiezen, afmaken met hoofd en allebei de benen en loopacties, is wel afhankelijk van aanvoer al kan hij in de jeugd soms nog wel een een paar mannetjes uitspelen, dit zal wegvallen als hij prof is. Heeft enorm veel potentie en zie in hem een speler doe ook in het buitenland kan slagen I.t.t. Malen, Dilrosun, Peeters, Baars en de andere die afgelopen zomer zijn vertrokken.

14 december 2016 om 22:19

Ik hoop dat je gelijk hebt.

Het probleem van het wegtrekken van dit soort spelers is voor mij niet alleen dat hij niet meer bij Ajax speelt, maar dat hij zich bij MU minder zal ontwikkelen. Nu roept iedereen dat hij later alsnog terug kan komen, maar de meeste anderen die naar Engeland gaan ontwikkelen zich minder goed, zodat jongens die eerst met kop en schouder boven hun leeftijdgenoten met iets minder talent uitstaken achteraf even ver komen als deze minder getalenteerden waardoor ik het gevoel heb dat ze niet alles uit hun talent gehaald hebben. Dus vraag ik me af of het echt zo is dat ze er langs deze weg ook wel komen. Op deze manier komt er nooit, hoewel ik niet van de nieuwe ben, een nieuwe Kluivert, van Basten of Sneijder. Daarom vind ik ook dat de Knvb hier eens naar moet kijken. Misschien moeten zij deze jongens niet meer in de nationale elftallen laten spelen of zoiets. Hieraan gaat ons Nederlandse voetbal kapot.

Overigens haalt Ajax zelf bijvoorbeeld ook de nodige Denen, maar daar zijn ze in Denemarken wel blij mee, want het Deense elftal heeft er wel veel baat bij.

Voor Nederlandse voetbalclubs kan de Brexit dus eens zeer gunstig uitvallen. Dan zal het een stuk lastiger worden dit te continueren. Gewoon sneu dat een land, wat al zwemt in het geld van alle sponsoren/tv gelden, maar jeugd uit andere landen blijft wegplukken. Raar dat Knvb/uefa/fifa hier geen regels voor opstelt. Daarnaast is het natuurlijk ook killing voor de kwaliteit van de engelse jeugd en is dit ook de reden dat engelse elftallen al jaren niks presteren in Wk's en Ek's. Kortom: wie wordt hier nou echt beter van?

13 december 2016 om 13:47

Ze kunnen hier geen regels voor opstellen. De EU heeft gewoon wetten over vrij verkeer van werknemers en personen, de Fifa is niet groter dan de overheid. Voetballers zijn ook gewoon werknemers met rechten (en plichten).

Hij zal zelf moeten kiezen. Ik ga er van uit dat Ajax hem ook een aanbieding doet. De enige die in jaren een kans gekregen heeft is Fosu Mensah. Laat ze maar opschieten met de Brexit.

13 december 2016 om 13:49

En Fosu Mensah was ook voornamelijk onder van Gaal, heeft onder Mourinho 1 wedstrijd in de competitie even mee mogen doen geloof ik. Zolang Mourinho daar zit gaat Fosu niet verder komen. Mag die zeker weer een jaartje verhuurd worden aan een Burnley, Jeeeeej.

13 december 2016 om 14:54

Van Gaal heeft Fosu-Mensah zelf al als een baksteen laten vallen toen de andere verdedigers weer fit raakten. In de laatste 6 wedstrijden mocht hij welgeteld 2x invallen om tijd te rekken. De laatste 2 wedstrijden zat hij al niet eens meer bij de wedstrijdselectie.

Verder heeft Fosu-Mensah dit seizoen 3x minuten gemaakt in de Europa League. Die jongen is 18. Niets mis mee.
Supertalent Nouri is een jaar ouder en heeft welgeteld 20 minuten in de Eredivisie mogen ballen. Voor de rest mag hij in lege Jupiler League stadions spelen. Jeeeejjjjj. Dan is een jaartje bij Burnley spelen op Premier League niveau voor volgepakte stadions toch echt wel een heeeeel stuk beter.

Wat is er in vredesnaam mis met verhuurt worden? Vergeet men dat Ajax net zo goed spelers verhuurt? Het is dat de het Nederlands voetbal en de Jupiler League dusdanig zijn afgegleden dat er zelfs jeugdelftallen mee mogen doen. Dat maakt de noodzaak voor verhuren van spelers bij Ajax en PSV natuurlijk minder.

Echt dom van ajax, geef die jongen een contract en dan kun je geld ervoor vragen

13 december 2016 om 13:58

Hij is nu nog niet leeftijdsgerechtig voor 'n dusdanig contract. Zodra ie 16 is zal Ajax dit ook gaan aanbieden, maar ManU dus waarschijnlijk ook, en zal die jongen waarschijnlijk voor ManU kiezen.

Het zou wederom jammer zijn dat een groot talent de eredivisie niet haalt. Zo zit het voetbal tegenwoordig gewoon inelkaar. We kunnen hoog en laag springen en afschuw uitspreken maar onze NL-se clubs voeren ook soortgelijke praktijken uit.
Persoonlijk denk ik dat het niet zo erg is. Een ontwikkeling in het buitenland kan ook juist heel goed uitpakken en een prachtig avontuur blijken.
Als de ontwikkeling zich zo doorzet gaan we een Nederlands elftal krijgen met spelers die nooit in de eredivisie hebben gespeeld.

13 december 2016 om 14:59

Binnenlandse transfers Ajax seizoen 2016/2017:

Keepers:
Daan Reiziger - FC Groningen (u15)
Harm Dieker - De Graafschap (u14)
Ruben Zimonyi - SV Hoofddorp (u15)

Verdedigers:
Pascal Struijk - ADO Den Haag (u19)
Danilho Doekhi - Excelsior (u19)
Abdallah Aberkane - ADO Den Haag (u17)
Boy Kemper - FC Volendam (u17)
Nordin Musampa - Almere City (u15)

Middenvelders:
Kik Braspenning - VPV Purmersteijn (u13)
Tristan Gooijer - Almere City (u12)
Niek Bierens - Hollandia (u12)
Thijs Numan - Hollandia (u10)

Aanvallers:
Bas de Jager - Hollandia (u16)
Enrico Duenas Hernandez - Almere City (u15)
Jay Enem - AZ (u13)

Positie onbekend:
Tjeard Wierda - Bloemendaal (u12)
Giuseppe Boussetta (pepe) - HFC (u11)

Dan laat ik de buitenlandse spelers die vanaf hun 16e zijn gekomen en waarvoor een transfersom (opleidingsvergoeding) voor is betaald nog buiten beschouwing.
Hoeveel van deze spelers zullen daadwerkelijk bij ajax doorbreken?

Onderstaande buitenlandse spelers in ieder geval niet, deze zijn bij ajax mislukt:
Michael Krohn-Dehli (den)
Lukas Andersen (den)
Markus Bay (den)
Ottar Magnus Karlsson (ijs)
Rasmus Lindgren (zwe)
Mans Sorensson (zwe)
Jussi Kujala (fin)
Niklas Moisander (fin) [via omweg alsnog geslaagd]
Henrik Moisander (fin)
Henri Toivomaki (fin)
Kostas Lamprou (gri)
Tom de Mul (bel)
Dieter Reynaert (bel)
Mats Rits (bel)
Richad Tiberkanini (bel)
Bram Verbist (bel)
Sinisa Gagula (bos)
Dejan Meleg (ser)
Stafan Marinkovic (zwi)
Yossi Benayoen (isr)
Sebstian Rusculleda (arg)
Americo Fronio Walker (bra)
Josã© Luis Murillo (equ)
Anthony Obodai (gha)
Stanley Aborah (gha)
Gabriel Mofokeng (Z-AFR)
Stanton Lewis (Z-AFR)
Daylon Claasen (Z-AFR)
Tristan Alif Naufal (ind)

Wat Engelse clubs bij ons doen, doen wij ook. Het is de enkeling die het redt.

Van Basten die op zijn 16e/17e van Utrecht overstapte naar ajax had ooit de redenatie: als ik bij ajax mislukt, dan kan ik altijd nog terug naar utrecht. Als ik bij utrecht mislukt, kan ik terug naar de amateurs.

Als deze jeugdspelers bij de Engelse topclubs mislukken, kunnen ze nog altijd terug naar de top van NL. Met dien verschil dat ze al een aardige bankrekening hebben en dus al redelijk hun pensioen veilig hebben gespeeld.

13 december 2016 om 15:29

Wow, nice overzicht. Goed werk man. Klopt helemaal wat je onderaan zegt, zie ook Bruma van Psv.
Ik vind het allemaal prima, laat die jonge gasten lekker hun gang gaan. Altijd dat gehuil van mensen, alsof die jonge spelers een misdaad begaan.

13 december 2016 om 20:17

Opvallend dat op dit soort uitstekende reacties ineens niet gereageerd wordt door de fanatieke Ajacieden. Men gaat bij dit soort dingen totaal voorbij aan het feit dat her in Nederland jaarlijks busladingen met spelers af worden geserveerd door onze topclubs.

Alleen dit seizoen heeft Ajax dus al 10 spelers weggekaapt bij andere Nederlandse Bvo's. Daarbij komen nog buitenlandse spelers Farcas en Horvath bij.

14 december 2016 om 14:46

Dat we dat beide doen is niet het probleem. Het probleem is dat Ajax veel meer afhankelijk is van de opleiding er in verhouding veel meer geld in stopt maar met lege handen komt te staan. Nu gaat een talent dat Ajax echt nodig heeft voor de toekomst en waar ze jaarlijks 12 miljoen van de 60-70 miljoen instoppen voor noppes naar Engeland, Ajax zou er meer voor terug moeten zien.

Er is daarnaast een ongelijk speelveld is ten aanzien van de leeftijd waarom engelse clubs een contract mogen aanbieden vs. de nederlandse.

Ik ben groot voorstander van het niet meer halen van talenten die de stap naar het buitenland geprobeerd hebben te maken, en Ajax met lege handen laat staan, Ajax neemt ze in ieder geval niet in genade aan en PSV omarmt dat helaas. Daarmee maken het alleen maar aantrekkelijker, dat klopt.

Er valt bij iedere club meer spelers af dan dat er slagen dat is logisch, je kunt niet elk jaar 22 spelers doorschuiven, zoveel plek is er niet. Spelers die bij Ajax een opleiding hebben gehad komen ook goed terrecht, komen via, via terug op hoog niveau Zeegelaar, Krohn Deli, Moisander, Lindgren zijn hier prima voorbeelden van. Ajax staat in de top van clubs die de meeste spelers hebben opgeleid in europa hoger dan de meeste engelse clubs.

14 december 2016 om 16:24

Tja, en een Sparta is nog afhankelijker van hun opleiding, aangezien hun inkomsten nog een stukje lager zijn. Die hadden El Ghazi toch prima kunnen gebruiken in hun eigen team, net als ADO Kishna graag in het eerste had gehad. Dat zijn spelers die ze na een seizoen of 2-3 voor enkele miljoenen hadden kunnen verkopen.
Zijn echter voor niets (of een minimale fooi) weggekaapt door Ajax. En op eenzelfde manier heeft PSV bijvoorbeeld Depay en Zoet ooit weggekaapt bij andere Bvo's.

Uiteindelijk is het vergelijkbaar met een voedselketen. De grotere prooien op de kleinere. Het enigszins hypocriete is dat we het de normaalste zaak van de wereld vinden dat onze top 3 de rest van ons land leeg kaapt, maar als vervolgens een Internationale grootmacht wat kaapt dan is het ineens een probleem.

Er wordt vaak geroepen dat die talenten die de overstap maken (en dat zijn er in verhouding ontzettend weinig) veel verder zouden zijn geweest als ze in Nederland waren gebleven. Maar hoeveel Nederlanders schoppen het momenteel tot die absolute top? Onze opleidingen weten die groep die blijft toch ook niet tot een dusdanig niveau te krijgen. Waarop baseren we dan dat wij het zoveel beter kunnen?

Zoals 4fredondo aantoont heeft Ajax alleen dit seizoen al 10 jongens van andere Bvo's gekaapt en zijn er nog 2 uit het buitenland gehaald. Geen haan die er naar kraait zodra die jongens via de achterdeur af worden geserveerd. De gasten die de overstap maken worden echter in de spotlights gezet en worden beschimpt als ze het niet (direct) redden in de absolute top.

Dat Ajax in het Cies onderzoek hoger staat dan de meeste Engelse clubs is niet vreemd. Dat onderzoek waar jij naar refereert telt alleen spelers uit de hoogste afdeling van 31 Europese landen. Engelse voetballers gaan zelden de grens over.

Zo lopen er 23 spelers (zo ver ik kan zien) die op de United Academy opgeleid zijn rond in de Championship. Die worden niet geteld omdat het niet de hoogste afdeling van het land is.
Dat terwijl de toeschouwersaantallen hoger liggen dan in de Eredivisie, het gemiddelde salaris in die competitie tot de top 10 vd wereld behoort en die competitie qua niveau gewoon nog heel behoorlijk is. De voetballers die daar mogen spelen hebben het in verhouding met andere Europese hoogste afdelingen dus nog ruim bovengemiddeld voor elkaar. Zeker geen spelers om te vergeten en als amateur te bestempelen.

14 december 2016 om 16:49

Ik weet niet hoe de investeringsverhouding ligt bij sparta. Waren Ghazi en Kishna ook via ADO en Sparta op dat niveau gekomen? Dat is de vraag.

14 december 2016 om 20:30

Mooi overzicht.
Ik heb het in vergelijkbare topics al vaker gezegd dat van alle jeugdspelers bij Ajax er maar een heel klein percentage is wat in het eerste terecht komt. Maar dat wordt voor het gemak over het hoofd gezien.

Wat een vervelende ploeg is dat united toch..... met miljoenen smijten voor grote namen en dan vervolgens ook nog eens al die talenten weghalen bij clubs en deze op de bank weg laten rotten. Net als chelsea en meerdere pl ploegen dit doen. Er zou een limiet moet komen op transfers, onder 17 = gewoon bij je club blijven

13 december 2016 om 14:56

Hij is gewoon slim en ziet in dat de kans dat je via United in een top 5 competitie terecht komt gewoon veel groter is. Als daarnaast het financiã«le plaatje ook nog een stuk beter is dan ben je gek als je het niet doet.

Mocht die jongen gaan dan toont hij het lef en de ambitie om voor de top te gaan.

14 december 2016 om 14:37

Die kans die is eerder kleiner. De lijst van namen van spelers die in een top 5 competitie spelen die van Ajax komen is groot. Ajax heeft wat dat betreft meer bewezen van Man Utd, maar hij moet het zelf weten, dan verdien iemand anders onze aandacht meer denk ik dan.

14 december 2016 om 16:31

De opleiding van Ajax heeft (onderzoek Cies, cijfers van 1-10-2016) 11 spelers in een top 5 competitie rondlopen. Daarmee staat Ajax op plek 50 in de ranglijst. Feyenoord staat op plaats 37 met 13 spelers uit hun opleiding in die competities.

Manchester United staat op plek 3 met 34 spelers, van wie er 28 bij een andere club spelen.
Dat de kans via de opleiding van United dus kleiner zou zijn is op dit moment statistisch aantoonbaar onjuist.

14 december 2016 om 20:31

Ajax doet hetzelfde hoor, die halen ook overal spelers vandaan. Alleen kunnen de jeugdspelers die naar Engeland vertrekken meer verdienen.

Ik ben geen rasist. Maar is er een reden dat vooral de donkere gekleurde jongens voornamelijk naar buiteland gaan. En de blanke en toch ook wel marrokaanse talentjes liever in Nederland zijn.
Bedoel het meer van mischien dat ze zich niet prettig voelen bij Ajax. Er zou op zn minst een keer naargekeken kunnen worden. Want telkens een toptalentje kwijtraken is niet grappig

13 december 2016 om 15:24

Engeland kijkt toch over het algemeen naar kracht, atletisme en snelheid. Dan scout je inderdaad eerder de van Aanholts en de Fosu Mensahs. Als er al blanke jongens een aanbieding uit buitenland krijgen is dan valt het me op dat dit vaak niet de PL is.

Er is maar een garantie en dat is dat hij bij de United sneller rijk wordt. Qua voetbalcarriere kan hij ook bij Ajax slagen. De vraag is wat deze jongen wil? Verder kunnen wij er weinig aan doen.

Het is de eigen keuze maar als je van de beste opleiding ter wereld naar een iets minder goede opleiding wil, moet je dat lekker zelf weten maar zegt het genoeg over de mentaliteit van zo'n jongen en zijn omgeving. Ik kan er niet echt mee zitten wan je ziet dat dergelijke gasten er vaker niet dan wel komen. Bij Ajax kan een supertalent vaak een vliegende start maken, dat is voor Daishawn Redan mocht hij hier op ingaan, dan een gemiste kans. So be it.

14 december 2016 om 20:33

Supertalenten komen overal aan de bak, daar hebben ze Ajax niet voor nodig.
En Ajax de beste opleiding ter wereld? Ik heb wat gemist blijkbaar want kan me even geen topspeler herinneren die daar de laatste jaren vandaan is gekomen.

@VZ

Sinds kort (onbekend wanneer) is het voor mij niet mogelijk de reacties van anderen te zien of lezen. Ook al ben ik ingelogd.
Deze zijn echter wel zichtbaar nadat ik een reactie heb geplaatst. Heel storend. Hoe komt dat?

Die Henry de Regt (neem aan dat hij Nederlander is) is ook niet goed bezig voor het Nederlandse voetbal

Kom op man.... Bij Man United breken nooit geen talenten door. Je maakt zo de Nederlandse talenten kapot

United is een Koop Club je krijgt daar geen kans als talent doodzonde

14 december 2016 om 14:35

Nou net toevallig Mensah onder van Gaal als een van de uitzonderingen, maar die maakt nu ook al geen minuten meer onder Mourinho. Terwijl de Ligt gewoon al in de EL, ED en Beker speelt. Verstandig is het niet, maar financieel natuurlijk wel goed voor hem.

Is niet van het niveau Donyell Malen of Kasper Dolberg. Redan mist techniek, dat gaat hem opbreken in de toekomst. Ik twijfel of hij Ajax 1 zou halen, vindt het niet een zeer groot verlies.

Ik zou hem liever houden maar als hij niet voor Ajax wilt spelen ben ik hem liever kwijt dan rijk. Dan verdienen andere talenten onze aandacht en moeten we goed scouten net als met Dolberg die in principe voor Donyell Malen kwam. Wel jammer van de energie en tijd die we erin gestopt hebben.

Zoals andere hier zeggen: Ajax doet precies het zelfde bij Scandinavische, Belgishe en Oost-Blok clubs.

14 december 2016 om 15:45

Ajax alleen? Het gaat er alleen om dat kans dat je het eerste haalt zo extreem klein is waar Ajax op dit moment voor 75 procent uit jeugd spelers bestaat..

14 december 2016 om 20:36

En die 75% jeugdspelers is 5% van de spelers die in de opleiding hebben gezeten? En wat zegt het dat je in de ED aan speelminuten komt? Ga je vervolgens naar het buitenland en dan kun je weer opnieuw beginnen.

Ach, dan moet Ajax maar weer een betere halen. Die kan vervolgens vroeger debuteren dan Redan en Redan gaat een hoop geld verdienen en kan over 5 jaar vast nog wel bij een mooie club terecht. Iedereen gelukkig.

Voor Fosu Mensah was de overstap naar United ook weinig succesvol. Weliswaar een aantal goede wedstrijden gespeeld omdat toevallig LVG daar trainer was maar nu komt hij niet meer aan bod.

14 december 2016 om 16:46

Fosu-Mensah is dan ook pas 18 jaar. Bizar dat mensen over hem praten alsof hij 23 is en geen kansen heeft gekregen. Die jongen hoeft er nog lang niet te staan en komt net kijken.
Supertalenten als Cerny, Nouri en van de Beek zijn een jaar ouder en spelen toch ook nauwelijks in Ajax 1?

14 december 2016 om 18:07

Hij wordt over twee weken inmiddels 19 jaar en heeft voorlopig nog lang geen uitzicht op een basisplek bij United. Hij zal vast worden verhuurd volgend seizoen aan een laagvlieger in Engeland waar hij niks mee opschiet.

14 december 2016 om 20:26

Ok. Dus als hij verhuurd wordt en wekelijks op hoog niveau voor volle stadions tegen goede tot wereldklasse aanvallers komt te spelen, dan heeft hij daar niets aan?

Goed verhaal.

14 december 2016 om 20:37

Lol, bij Ajax op de bank zitten of in de JL spelen is beter dan wekelijks in de PL spelen?

Prima toch , gebeurd op elk niveau in de voetballerij .
Of hij de top zal halen blijft onbekend, die zekerheid had hij bij Ajax ook niet gehad.

Ben je Ajax speler. Heb je totaal geen Ajax hart. Nou, die hoeven we niet meer terug te zien in NL. Lekker laten verpieteren in Engeland en niet meer naar om kijken

Lekker laten gaan, haalt het toch niet.
Die jonge gassies moeten is beseffen dat zo vroeg naar het buitenland gewoon vaak funest is.

Maar zal wel om geld gaan, zon type lijkt het me namelijk absoluut.

Die kiest dus voor het geld inplaats van het voetbal. De kans dat een jonge speler bij het eerste in Amsterdam minuten krijgt is vele malen hoger dan in Manchester. Maar goed, zijn keuze.

Gewoon triest dat de Engelse topclubs Ajax en Feyenoord leeg roven. De opmerking dat Ajax en Feyenoord dat doen in andere landen gaat niet op. Aangezien het een domino effect is en deels omdat het vandaag de dag niet meer anders kan. Als een goede Nederlandse talent vertrekt dan wil je dat opvullen. Jammer dat niemand die Engelse clubs aanpakt.

14 december 2016 om 20:39

Jij gelooft toch niet echt dat Nederlandse clubs enkel in het buitenland shoppen om weggekochte jeugdspelers op te vangen? Nederlandse clubs doen dat ook in de hoop een goede basisspeler te krijgen die ze door kunnen verkopen.

Henny de regt helpt Nederland even een handje richting de afgrond

Wat ontzettend zonde. Ga gewoon voor je kans bij Ajax. Liggen zoveel kansen. Het bewijs ligt daar gewoon! Kan donnie, cerny en appie hem niet overhalen. Niks zo belangrijk als van de jongens tegen wie je opkijkt dat ze je graag zien blijven.

Pluspuntje voor Almere city dat ze over 5 jaar kans maken op deze speler.

14 december 2016 om 20:39

Grappig dat je dat zegt.
Bij Almere zitten in de hoofdselectie:

Chiel Kramer: Door Ajax uit de jeugd van Haarlem gekaapt, mislukt en nu dus bij Almere.
Mike Grim: Door Ajax uit de jeugd van AZ gekaapt, mislukt en nu dus bij Almere.
Damon Mirani: Door Ajax uit de jeugd van Volendam gekaapt, mislukt en nu bij Almere.
Paul Quastel: Bij Ajax mislukte jeugdspeler.
Tom Noordhoff: Bij Ajax mislukte jeugdspeler.
Tom Overtoom: Bij Ajax mislukte jeugdspeler.
Yener Arica: Bij Ajax mislukte jeugdspeler.
Sherjill Macdonald: Bij Ajax mislukte jeugdspeler.

8 gefaalde Ajax jeugdspelers. Er liggen dus zeker veel kansen om bij Almere terecht te komen. Indien hij bij Ajax blijft dan.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren