Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Vreugdeloos Ajax boekt derde zege van het seizoen

Laatste update:

Ajax heeft ook het derde competitieduel van het nieuwe seizoen afgesloten met een overwinning. In een typische zomermiddagwedstrijd had het elftal van Frank de Boer aan twee gelukkige doelpunten genoeg om af te rekenen met NEC, dat nu al achttien keer op rij niet tot winst is gekomen tegen de Amsterdammers. Dat was dit keer overigens meer te wijten aan een gebrek aan kwaliteit bij de thuisploeg, dan aan de suprematie van Ajax.

/

De bezoekers ging in de eerste 45 minuten op Nijmeegse bodem geregeld ten onder aan vechtvoetbal. De Amsterdammers werden daartoe gedwongen door NEC en hadden daardoor moeite om het surplus aan voetballend talent uit te buiten. In de openingsfase profiteerden de gasten wel van een aantal slordigheden achterin bij NEC. Zo had Davy Klaassen al vroeg in de wedstrijd de 0-1 op zijn schoen, maar stuitte hij op doelman Hannes Halldórsson. Dik tien minuten later waren er twee mogelijkheden voor Arek Milik. De Pool zag de bal in tweede instantie via de buitenkant van de paal naast gaan. Lasse Schöne was dreigend uit een vrije trap.

NEC liet zich op fysiek vlak echter gelden en bleef daardoor betrekkelijk eenvoudig overeind. Coach Ernest Faber zag bovendien hoe zijn aanvallers geregeld voor paniek zorgde in de achterhoede van de tegenpartij. Navarone Foor bleek met zijn behendige gekap en gedraai een last, terwijl ook Christian Santos en Mohamed Rayhi, die Anthony Limbombe verving, voor problemen zorgden. Échte kansen leverde dat de thuisploeg niet op, maar zo nu en dan had Jasper Cillessen wel degelijk reden om opgelucht adem te halen.

/

Datzelfde gevoel zal De Boer hebben gehad bij de 0-1 van Milik, meteen na de hervatting. Het schot van de Pool was namelijk niet eens zo goed, maar Halldórsson greep halfslachtig in en hielp Ajax daarmee in het zadel. Daar was echter weinig van te merken: het bleef slap en lusteloos van Amsterdamse zijde en kansen werden er ook na de 0-1 nauwelijks gecreëerd. Zo kabbelde het tempoloze duel langzaam richting de slotfase. Daarin kregen Viktor Fischer en Daley Sinkgraven (die net als Kenny Tete rust had gekregen) nog de tijd om hun kunnen te etaleren.

Het leverde Ajax weinig extra’s op, behoudens een aardige mogelijkheid voor Klaassen, die alleen door kon richting het Nijmeegse doel. Hij vatte de wedstrijd min of meer samen door slordig aan te nemen en zo de doelrijpe kans in één keer te verspelen. In de slotminuten werd het echter toch nog 0-2. Sinkgraven zette de aanval op en zag hoe NEC-verdediger Rens van Eijden de bal vervolgens in zijn eigen doel werkte. Ajax blijft daardoor zonder puntverlies, maar zorgeloos zal de week van De Boer in de aanloop naar het uitduel bij Jablonec absoluut niet worden.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik heb het nu al bij elke wedstrijd van Ajax gezegd en ik zeg het nu even opnieuw want er zijn nog altijd leden die denken dat ze het beter weten maar ik heb gewoon gelijk.

Ajax heeft zoveel moeite om kansen te creëren en om te scoren en dat zie je nu opnieuw. De bal wordt lekker traag rond getikt en breed gelegd. Ik snap niet dat De Boer op deze manier blijft spelen en dat hij er niks aan doet, hij is toch de coach. Doe alsjeblieft eens zoals Van Gaal dat deed bij Oranje en stap af van het typische Ajax spelletje. Daarnaast moet het tempo omhoog om de tegenstander het moeilijk te maken en onder druk te zetten.

Op deze manier gaat het opnieuw een ongelooflijk saai en frustrerend seizoen worden.

23 augustus 2015 om 16:26

Ajax speelt vandaag met de rem erop, dat moet niet vergeten worden. Desalniettemin een draak van een wedstrijd, maar goed, 3 punten. 4 al los van PSV, 0 tegengoals. Dat is in ieder geval prima!

23 augustus 2015 om 16:28

Waarom met de rem erop? Ajax wil toch kampioen worden? Zelfs zonder de rem erop hebben ze elke wedstrijd moeite om te winnen..
Elke wedstrijd zal er een rem op gezeten hebben net zoals tegen rapid

23 augustus 2015 om 16:30

Als ze blijven winnen dan worden ze toch ook kampioen?

23 augustus 2015 om 16:34

@tinuske80

Tegen Rapid waren juist de enige wedstrijden waarin ze niet met de rem erop speelden. Het resultaat in die wedstrijden was gewoon niet goed, maar het spel stemde mij wel zeer tevreden. De uitschakeling heeft echter voor veel angst binnen de ploeg gezorgd, dat zie je in alles terug (balaannames, passes, dribbels). Het resultaat is op dit moment in ieder geval wel uitstekend, het is nu aan Ajax om de durf terug te krijgen in het veldspel.

23 augustus 2015 om 16:36

Die blijven echt niet winnen hoor op deze manier
Waar ik vooral moe van wordt is dat er door met name FdB het spel elke keer verdedigd wordt, iedereen ziet dat het beroerd is en hij blijft maar volhouden dat hij goede dingen ziet

23 augustus 2015 om 17:09

Achja weer 3 punten, exact hetzelfde wat psv vorig seizoen had.
Punten pakken ondanks het slechte spel.

23 augustus 2015 om 18:45

Het verschil is dat PSV vorig jaar wel scorend vermogen had en Ajax niet.

23 augustus 2015 om 20:10

Tot nu toe hebben we in elke wedstrijd gescoord.

23 augustus 2015 om 21:46

Drie wedstrijden 8 goals vind ik wel een lekker gemiddelde hoor

23 augustus 2015 om 16:26

Daar heb je gelijk in maar zo gaat het al een paar jaar bij Ajax maar toch blijven ze steeds winnen.

23 augustus 2015 om 16:31

Ja en hij heeft gelijk dus we mogen niet in discussie gaan.

23 augustus 2015 om 16:40

Onzin youngblood. Als je het verschil tussen 18 schoten of 0 schoten vorig seizoen niet kan herkennen houdt het op. Die mediahype rond Ajax wordt belachelijk. Wint PSV hier 0-2 is het efficient en kampioenswaardig. Maar Ajax is weer kommer en kwel. Nou vandaag heb ik relatief best genoten eigenlijk. Het wat eenrichtingsverkeer.

23 augustus 2015 om 16:40

Zolang ploegen zo tegen Ajax spelen zal Ajax met dit klein beetje ervaring zo spelen.

Met opzet het veld niet besproeien, omdat Ajax komt . Zo maak je het voor jezelf ook vrij lastig. Ploegen willen ook niet voetballen tegen Ajax, dat zie jezelf toch ook. Ik kijk allang met andere ogen naar Ajax. Het is een jonge ploeg met veel kwaliteiten.

Jullie zeggen allemaal hier toch dat het niets wordt en dat het om PSV en Feyenoord gaat dit seizoen...prima, zeur dan ook niet zo...en kijk gewoon met verbazing naar dit jonge team dat het met deze cijfers gewoon goed doet in vergelijke die 2 die zogenaamd verre weg veel beter zijn dan dit Ajax.
Dan moet men ook niet veel verwachten van Ajax en wees maar kritisch op PSV en Feyenoord.

23 augustus 2015 om 16:52

Mentalist, ik ben blij voor jou dat je genoten hebt vandaag...ik in ieder geval nog niet bijna want het leek werkelijk waar helemaal nergens op

23 augustus 2015 om 17:09

Mentalist als jij "relatief" genoten hebt dan ben je wel heel snel tevreden.
Ik heb niet genoten, omdat ik een inspiratieloze lamlendige ploeg heb zien voetballen, omdat ik het niet eens ben met veel van de tactische keuzes van De Boer en omdat er weer niet ingegrepen gaat worden omdat we gewonnen hebben.

23 augustus 2015 om 19:50

Ben het volledig met je eens. Niets aan toe te voegen

23 augustus 2015 om 20:30

Je praat over PSV en Feyenoord en roept hoe 'allemaal' zegt dat alleen zij meedoen. Haha, waar is het wzawzdb? Ik heb nog nooit zo iets van een Ajax-fan gehoord. Ajax doet gewoon mee en Feyenoord en PSV ook, alle argumenten die jij probeert te geven voor een stelling waarover niet eens echt gediscussieerd hoeft te worden, zijn dus irrelevant.

23 augustus 2015 om 23:23

Gelukkig ook nog een paar positieve reacties over dit Ajax. Alle 'fans' week in week uit met dat gejank over het spel. We zouden blij moeten zijn, naar mijn inziens gaat het al een stuk beter dan vorig seizoen. Maximale punten behaald en al 4 punten voor op Psv. Ik ben er in ieder geval tevreden mee.

23 augustus 2015 om 16:27

Je hebt helemaal gelijk...het is zo frustrerend slecht elke wedstrijd..ik vind dat er een nieuwe trainer moet komen, misschien Ron jans ofzo
Zo kan het niet en er moet ervaring bij..al die talenten is leuk en aardig maar als ze het echt goed doen vertrekken ze toch en kun je weer opnieuw beginnen, vooral achterin veel te weinig ervaring. En elke keer die middenvelders linksbuiten word ik ook niet goed van, als je ziet hoe weinig ballen de spitsen bij ajax krijgen is te zielig voor woorden

23 augustus 2015 om 16:45

@ tinuske80

Jans zou een prima vervanger zijn, als we dan toch bezig zijn ook Overmars direct vervangen voor Beenhakker. Uiteraard word het ook eens tijd dat die Slop opkrast, hoe die padjakker weer heeft weten te overleven is mij een echt een raadsel.

23 augustus 2015 om 16:48

Beenhakker was 10 jaar geleden een optie maar nu echt niet meer die man is te oud om zo'n functie te bekleden, gewoon een goede trainer die zal toch ook wel invloed hebben op het beleid

23 augustus 2015 om 16:55

@ tinuske80

Ondanks dat hij op leeftijd is denk ik wel dat hij staat zal zijn om de al decennia lange onvrede bij de scouting van Ajax op te lossen, hetzelfde geldt voor de onvrede van de Toekomst. Hij beschikt nog steeds over een goed netwerk, als Piet de Visser nog de energie heeft om de wereld over te gaan moet Beenhakker denk toch wel in staat zijn om bovenstaande problemen op te lossen.

23 augustus 2015 om 16:27

Komt omdat je het altijd verkeerd zegt.

"Ajax creeert weinig kansen en heeft moeite met scoren"

Als je weinig kansen hebt, en moeite hebt met scoren, heb je niet 8 doelpunten in 3 wedstrijden.

23 augustus 2015 om 16:28

Weet je waarom De Boer er niet vanaf stapt? Omdat hij denkt alles beter te weten en dat het Ajax spelletje er vanzelf wel inkomt na flink wat trainen. Wat blijkt; na vijf jaar zit het er nog steeds niet in onder De Boer en ook in het zesde jaar gaat hem dit niet lukken. Het is verschrikkelijk saai om naar Ajax wedstrijden te kijken en het wordt met de week erger. Na de wedstrijd verschuilt hij zich dan weer achter zijn standaard smoesjes. Ik denk dat De Boer lekker naar een andere club moet vertrekken en absoluut niet in de (sub)top, want daar komt hij gewoon tekort voor. Hij is lang een hype geweest wegens zijn kampioenschappen, maar ook toen vond ik het een matige coach. Als hij zo zou presteren met een club als Arsenal, City, United of Chelsea, had hij nooit en te nimmer vier kampioenschappen op zijn naam staan.

23 augustus 2015 om 17:12

@smk88

"als hij zo zou presteren met een club als Arsenal, City, United of Chelsea, had hij nooit en te nimmer vier kampioenschappen op zijn naam staan."

als hij zo zou presteren bij die clubs zou hij ook daar kampioen worden, toch?

23 augustus 2015 om 18:05

Nee raar he dat er na 5 jaar geen voorruitgang is geboekt in het spel? Moet ik echt aan je uitleggen dat in die 5 jaar de basiself 3 keer compleet gewisseld is?

Reken De Boer er dan op aan dat hij de diepgang in het spel verliest door El Ghazi eraf te halen en met Schone in de basis te beginnen. Wat jij alleen maar zegt is 'ajax is saai, we willen spektakel en 30 schoten op goal'. Je zegt er nog net niet bij dat Ajax Messi moet gaan kopen.

Je ziet zelf toch ook wel dat al dit soort clubs op eigen 16 gaan staan. Verhuis anders naar Engeland, daar krijg je wel dat spektakel waar je op hoopt. Zeg er dan op z'n minst bij wat er moet veranderen aan het tactische spel. Wil je net als PSV in gaan zakken en countervoetbal gaan spelen? Heb je gisteren Heerenveen - PSV gezien? Is dat hoe je het wilt? Inzakken en laf counteren. 90% van het gevaar komt dan uit corners en balverlies tegenstander.

Dan kijk ik toch liever naar het huidige Ajax.

23 augustus 2015 om 16:30

Wat ontzettend goed van jou zeg! Dat je het nu alweer even herhaald hoe dramatisch jij "jou" Ajax vond.

Ik begin met de dag meer hekel te krijgen aan supporters als jou, het spel is absoluut niet oogstrelend, maar het is absoluut aantrekkelijker dan vorig jaar. De backs zijn beter, er is meer power en er wordt ( misschien nog niet genoeg) meer vooruit gedacht. jij bent echt een typisch voorbeeld van een successupporter, open je ogen gozer het is geen 1995 meer. Het glas is niet altijd halfleeg, want er zijn ook genoeg positieve punten te benoemen aan dit Ajax. Kritisch zijn mag, maar er bestaat een verschil tussen kritisch zijn en alleen maar kritiek hebben, jij valt onder de laatste categorie.

Kanttekening mag wel gemaakt worden dat vandaag wel de saaiste en de slechtste wedstrijd tot nu toe van het seizoen was. Desondanks gewoon netjes en zakelijk met 0-2 gewonnen, niet teveel ingespannen en hopelijk met volle kracht kunnen we er donderdag weer tegenaan!

23 augustus 2015 om 16:36

@thugvz

Ik snap echt niet hoe je dit Ajax kunt blijven verdedigen. Kijk even naar Zwolle van de afgelopen paar jaar en wat zij doen met 'mindere' spelers en minder budget. Het is perfect mogelijk om mooi voetbal te laten zien.

Heb je De Boer ooit al eens iets anders zien proberen (buiten spelers op foute posities laten spelen)?

23 augustus 2015 om 16:51

Ach man het spel wordt echt nog wel beter. De eerste 3 wedstrijden worden met gemak gewonnen en iedereen kan alleen maar zeuren. Nee het is niet super spectaculair maar ze komen ook niet in de problemen. Bij andere clubs gaat het tot nu toe een stuk minder dan bij ons aller Ajax.

Maar inderdaad Ajax moet gewoon afstappen van het positiespel, gewoon lange ballen in de 16 pompen. Zeiksnor.

23 augustus 2015 om 16:55

Ja dat is makkelijk gezegd, NEC speelt natuurlijk op een andere manier tegen PEC dan tegen Ajax. Tegen PEC is er een open wedstrijd waar dat ze tegen Ajax zich ingraven en wachten op 1 kansje als ze die al krijgen. 2-0 is gewoon een prima uitslag tegen een handbalploeg. Acht doelpunten voor 0 tegen, een betere seizoenstart kan ik mij niet wensen. Na de echte toppers mag er pas een oordeel geveld worden over hoe pover Ajax wel niet is, maar het is al een stuk beter dan vorig jaar.

23 augustus 2015 om 17:04

@dropstaaf

"het wordt echt nog wel beter"

Dit hoor heb ik elk seizoen al gehoord voor de laatste 5 jaar.

23 augustus 2015 om 17:20

Nou dan ga je lekker Barcasupporter worden, aan die supporters als jou hebben we niks. Klagen, klagen en klagen. Wat een zuurleven moet jij hebben zeg. Wat dacht je van 3 wedstrijden gespeeld 9 punten 0 doelpunten tegen, keiharde feiten. Of negeer je dat doodleuk?

23 augustus 2015 om 17:20

Hihi. Ik heb het idee dat er nu wel echt grote talenten in de selectie zitten. Maar als het echt allemaal zo erg is dan kijk je toch alleen nog wedstrijden van teams die gefinancierd worden door een vage arabier. Dan zie je een niveau dat Ajax nooit meer gaat halen. Scheelt je een hoop teleurstelling.

23 augustus 2015 om 17:22

Deze "fans" zouden voor straf eens verplicht moeten kijken naar 90 minuten voetbal in de jaren 90' onder Louis van Gaal. Ik denk dat ze zich mateloos zullen ergeren aan het eeuwige rondtikken achterin en het gedoseerde aanvallende voetbal.

Enige kanttekening is, dat de spelers een veel hogere kwaliteit hadden dan nu. Men vergeet trouwens dat het project van Louis ruim 4 jaar heeft geduurd. Maar goed, dit is eerder de tiki taki en fifa generatie die denkt dat een wedstrijd net zo spectaculair is als op de Xbox of PS.

23 augustus 2015 om 18:10

@ Medelin

Als je even iets verder terug denkt (2011, 2012, 2013) dan heb je kunnen zien dat het spel van Ajax in de 1e helft van het seizoen bagger was en in de 2e helft van het seizoen was het perfect. A la Ajax. Die 4e titel was een heel matig seizoen ja, wat ik verwijt aan het niet daadkrachtig kopen van spelers op verzwakte posities.

Dus praat verder niet zo'n onzin man. Wees gewoon blij met het resultaat en laat De Boer en zijn mannen werken aan de verbetering van het spel. Meer kunnen we niet doen, behalve kappen met dat eindeloze gezeik. Ga een andere club supporteren, net als die kansloze types die in de Arena gaan fluiten bij een terugspeelbal op de keeper of een opbouwende fase. Verwende types met 0,0 oog voor realisme.

23 augustus 2015 om 16:31

Man waar zeur je eigenlijk om. Nec had niks jn de melk te brokkelen. Deze punten zijn goed voor het zelfvertrouwen en 9 punten, 8 goals voor 0 tegen. Ik zou ervoor tekenen. Overigens heeft Ajax deze wedstrijd wel kansen genoeg gecreeerd.

23 augustus 2015 om 16:38

Snap echt niet dat er mensen zijn die nog positief blijven over het spel...het is gewoon niet om aan te zien, al lang niet

23 augustus 2015 om 16:42

Verdere ontwikkeling van het veldsprl, in vijf jaar is er geen ooruitgang te vinden onder leiding vn de boer. Statistidtisch gezien zeer prima, maar vermaak.. -3.

23 augustus 2015 om 16:42

Ik ben een grote criticaster. Maar welk team is na 3 competitiewedstrijden op haar top? Barcelona? United? Chelsea? Het was slordig af en toe maar overdrijf niet zo ontzettend het gaat nog beter worden. Je bent toch geen ordinaire zeikerd, tinus?

23 augustus 2015 om 16:58

Mentalist ik ben geen zeikerd maar hoe kun je positief zijn over het ajax van de afgelopen jaren? Er zit totaal geen progressie in..als de boer iets minder koppig was zou het veel beter gaan, die opmerking vond ik bij vi ook terecht, het lijkt wel of hij expres niet naar de mening wil luisteren van goede analisten.
En hij blijft vasthouden aan talenten, tuurlijk zie ik ook wel dat het er bij sommige spelers er vanaf druipt maar wanneer deze een seizoen top presteren vertrekken ze toch weer en kun je opnieuw beginnen. Psv heeft ervaren spelers als de Jong en guardado en feyenoord heeft kuyt en el ahmadi onder andere, daarmee wordt 1 van die twee kampioen

23 augustus 2015 om 17:00

Ook een voorbeeld was de situatie met boilesen, die bakte er werkelijk waar helemaal niks van, en de boer maakt hem aanvoerder! Die jongen leeft in zijn eigen wereld en denk echt dat hij het goed doet, en dan kijkt de boer raar op dat zijn aanvoerder een flink salaris gaat vragen

23 augustus 2015 om 18:14

@ Mentalist

Ben aangenaam verast door jouw positiviteit, omdat je de hele voorbereiding hebt lopen schreeuwen over het aankoopbeleid etc.

Verder helemaal eens, resultaat telt en er waren kansen genoeg. Gudelj trouwens de beste aankoop van de afgelopen 3 jaar.

23 augustus 2015 om 18:30

Pdb84. Ik heb veel kritiek op Ajax en nog steeds is er genoeg op te merken met name het aankoopbeleid. Maar nu de competitie weer begonnen is dan moet je er ook weer achter gaan staan. Ik zie de potentie heus wel en ook gudelj lijkt een schot in de roos, net als Dijks en tete. Daarnaast heb je een mooie brede bank. Nu slaat men wel erg door in het neerhalen van de prestaties want die zijn gewoon goed.

23 augustus 2015 om 16:31

18 schoten waarvan 7 op doel. Als in de laatste fasen alles beter valt, aanname Klaassen, Sinkgraven die mis schiet dan wordt het gewoon nog 4, 5-0. Ik snap het probleem wel, want het is te statisch. Maar zodra de creatievelingen erin kwamen zag je wel dat het beter ging.

Er is genoeg om te zeuren, maar voorlopig sta je wel met 9 punten uit 3 wedstrijden met 8 goals voor en 0 tegen. Dat is een meer dan prima start natuurlijk!

Ik vind ook dat v Rhijn wel heeft bewezen gewoon klaar te zijn bij Ajax. Als het echt moet is het een leuke back-up. Maar Tete heeft gewoon de rust en is verdedigend gewoon beter dan v Rhijn!

23 augustus 2015 om 16:32

Het ontbreekt Ajax aan elke vorm van creativiteit, lef en inzet. Het is echt ongelooflijk dat er nog steeds geen fatsoenlijke ervaring bij word gehaald. Er is geen enkele dragende speler op het veld en er zijn ook geen bepalende spelers die tijdens de trainingen de zaak eens lekker op scherp kunnen zetten. Ze Iijken in een zelfgenoegzaamd cirkeltje te zitten waarbij zelfkritiek ver te zoeken blijkt.
We hebben dan 9 punten en 0 doelpunten tegen maar dat is dan ook het enige positieve aan dit Ajax in het nieuwe seizoen.

23 augustus 2015 om 16:35

Jij snapt het spelletje niet echt. Kom je met Louis van Gaal aanzetten. De man die juist erop hamert dat de bal in de ploeg blijft. Opereren vanuit een gesloten en stabiele defensie plus middenveld en gedoseerd aanvallen.

En waarom constant druk zetten? Het is ongeveer 30 graden, donderdag een wedstrijd gespeeld en volgende donderdag weer. Waar Ajax eerst verweten werd het spel niet dood te maken, heeft Ajax uiterst professioneel de wedstrijd uitgespeeld. Na de 1-0 heeft N.e.c geen enkele kans gehad. Geen enkele!!!

8 voor 0 tegen en 4 punten los van Psv, wat loop je toch iedere wedstrijd te zeuren?

23 augustus 2015 om 16:45

@indoexpert

Je snapt echt niet waarom ik Van Gaal er bij haal he.. Ik toon enkel aan dat je als coach soms moet afstappen van je vertrouwde spelletje en dat je eens moet gaan experimenteren en dat heeft Van Gaal wel gedaan bij Oranje. En dat moet De Boer ook eens gaan doen na x jaar.

23 augustus 2015 om 16:58

Experimenteren? In dit stadium van het seizoen, en dan de volgende wedstrijd er 3 om je oren krijgen? Ajax heeft behoefte aan routine en vastigheden, zo sleep je looplijnen erin, zo sleep combineren erin. Experimenteren is alleen weggelegd voor de korte termijn en wanneer je ook langere periode met een vaste groep spelers kan werken.

Jij dacht dat clubs als Bayern, Arsenal, Man City en Barcelona hun tactiek binnen 1 seizoen hebben geperfectioneerd? Dat is ook met de nodige hobbels en tegenslagen gegaan. Daarnaast hebben ze veel meer financiele mogelijkheden dan Ajax. Je ziet dat van Gaal met Man U door het experimenteren vorig seizoen gewoon een slecht seizoen heeft gedraaid, zeker op het begin was hij heel erg zoekende. Maar ja, het is vooral opportunistisch roepen van mensen die gelukkig maar aan de zijlijn staan.

23 augustus 2015 om 17:09

Clubcoach is iets heel anders, zie je van Gaal nu ook zo spelen als bij het Nederlands elftal bij United? Dat doet hij niet, want hij heeft daar minder vertrouwen in. Het was puur uit armoede in de verdediging dat hij zo ging spelen.

De jankertjes hier vergeten dat vergeleken met het begin van vorig seizoen er 8 andere jongens in de basis staan. Dit team is dus hartstikke nieuw en heeft 3 wedstrijden op rij relatief eenvoudig gewonnen.

Vergeleken met de 5 jaar hiervoor staat er nu wel potentie op het veld, dus kun je eindelijk ergens naartoe bouwen. Want ze moeten echt nog op zoek naar de juiste balans. Hoe worden Klaassen, Sinkgraven, Bazoer en Gudelj het beste gebruikt, daar ligt nu het probleem. Ze moeten hun rol vinden en dan hebben ze een waanzinnig middenveld!

23 augustus 2015 om 16:36

Je lijkt wel een broken record want alweer zeg je dat ze moeite hebben met scoren maar ze staan al op 13 goals uit 6 wedstrijden, dat is een goed gemiddelde voor zo weinig kansen. Donderdag copy/paste je weer precies dezelfde tekst hè ?

23 augustus 2015 om 16:40

Heb je ook naar de tegenstanders gekeken? Ze hebben nog geen 1 serieuze tegenstander gehad dit seizoen

23 augustus 2015 om 16:40

@tubes

Je gaat het dit seizoen nog zien hoor dat het niet altijd mee zit.

Die bal van Milik had de keeper moeten houden en dan nog een own goal. En dat geldt net zo goed met de doelpunten van El Ghazi, die gaan er ook niet altijd in.

23 augustus 2015 om 16:53

Het zit bij niemand altijd mee en als je na iedere wedstrijd steeds hetzelfde roept heb vanzelf een keer gelijk. Waarschijnlijk sta je dan weer bovenaan met "zie je wel, ik roep het al weken". Zo lust ik er nog wel een paar.

23 augustus 2015 om 16:57

Is dat de schuld van Ajax of zo, ze moeten het nou eenmaal met deze tegenstanders doen. Je haalt 2 dingen door elkaar heen. Ik zeg nergens dat het spel goed is, ik zeg alleen dat als je uit zo weinig kansen zoveel goals weet te maken dan heb je geen moeite met scoren ( wel met het creëren van kansen). Klopt dat niet?

23 augustus 2015 om 17:13

Dat zeg ik al weken tegen medelin, maar hij begrijpt er niets van.

Dat hij uberhaubt nog naar Ajax kijkt.

Ik heb wederom vanaf het begin tot het eind geen angst gehad dat we punten zouden laten liggen. Vorig seizoen in dit soort wedstrijden wel. Is dus een grote verbetering.

23 augustus 2015 om 17:23

Ga je nou onze eigen doelpunten nog half ongeldig verklaren? Was wederom een prima spitsendoelpunt van Milik in mijn ogen. Dat je na zoveel kritiek op een voetbalforum niet een keer bij jezelf nagaat van: "goh, zou ik misschien echt iets te negatief zijn?" dat doet mij echt verbazen.

23 augustus 2015 om 17:26

Hoe kom je er nou bij dat het mee zit? Als het meezat in de afronding, was het gewoon 4 of 5-0 geworden..

Schot van Milik was laag met een stuit, dat is bekend lasig voor keepers. Die goal was niet te voorkomen, jammer dat hij niet op naam van Milik kwam. Er is nu geen doelpunt gevallen van el Ghazi en toch is het weer goed gegaan.

Ajax creëert gewoon veel kansen, ondanks het magere spel. Dat is het verschil met vorig seizoen en vooral de winst ten opzichte van vorig seizoen!

23 augustus 2015 om 16:39

Ajax doet precies wat je moet doen om te winnen. Beter zijn dan de tegenstander, niets weggeven en genoeg kansen creëren. Ik vind dat ze het uitstekend doen met zo'n jonge ploeg. Spectaculair? Nee, maar daar heb je twee teams voor nodig. Deze volwassenheid heb ik jaren niet gezien bij Ajax.

23 augustus 2015 om 16:39

Het goed uitgevoerde Ajax spelletje wordt door een club in Spanje toch uitermate succesvol toegepast. Het is niet het systeem wat het probleem is, het is het tempo en daarmee de kwaliteit die omhoog moet. Dwing jezelf een hoog tempo te blijven spelen. Dat eeuwige trage kutspel is niet om aan te gluren.

23 augustus 2015 om 16:40

Eigenlijk kun je 1 verslag schrijven over het stroperige gebrei, tikje breed en de weinige kansen die worden gecreeerd, de geringe diepgang en het lage tempo, de weinige verrassende acties, steekpasses, de steriliteit etc. en dat na iedere wedstrijd copy/pasten.

We hadden mazzel dat we een armoedige opponent hadden want het was weer zeer matig.

Maar goed, laten we positief blijven, weer de 0 gehouden, niks weggegeven, Dijks uitstekend, Riedewald degelijk en wat me positief opvalt is dat Milik begint mee te voetballen. We wisten dat hij kon scoren maar ik vond hem in de aanname en passing ook goed.

Maar de rest acteerde pover, op Bazoer na mss die ook nog wel een voldoende haalde.

23 augustus 2015 om 16:43

De statistieken spreken je anders behoorlijk tegen. Ik ben het dan ook niet volledig met je eens. Het klopt dat Ajax het moeilijk heeft met creëren van kansen, maar de kansen die ze krijgen worden anders wel vaak benut. Vorige week is daar een mooi voorbeeld toen ze bijvoorbeeld ongeveer over de hele wedstrijd 5 a 6 goede kansen creëerden en toch 3 weten te scoren. Daarnaast houden ze gewoon keurig 3 keer achter elkaar de '0'.

Ajax is het seizoen gewoon prima begonnen, het spel zal vanzelf beter worden. Ik zie Ajax dit jaar dan ook kampioen worden. Feyenoord is wel een grote bedreiging, niet omdat zij zo fantastisch zijn, maar omdat zij geen europees voetbal hoeven te spelen en dus minder vermoeid zijn op het moment dat de prijzen worden verdeeld.

23 augustus 2015 om 16:52

Wat je zegt skaat toch nergens op.. ze moeten van dit systeem afstappen, want daar ligt klaarblijkelijk het systeem. Maar vervolgens noem je 5 punten op waarom het zo saai is, waar er niet een van te maken heeft het het systeem. Al ga je 325 spelen, zolang er het allemaal langzaam gaat en brengen van de bal is, wordt het er echt niet leuker op. Verder speel je nu voor de 4de keer op rij tegen een uitermate vervelend verdedigende ploeg, wat ook de anusementswaarde niet helpt. Fijn dat je na elke wedstrijd duidelijk wil maken dat je gelijk heb, maar je oplossing klopt alleen niet.

23 augustus 2015 om 16:57

@medellin...

Waarom?

Waarom zou Ajax moeten spelen zoals Oranje?

Oftewel, 532 in de eredivisie? In Europa oke.. maar in de eredivisie waar we in 433 al zo weinig tegendoelpunten krijgen en het grote manco juist het scoren van doelpunten/gebrek aan creativiteit is?
Oranje was duidelijk te zwak om met 4 verdedigers ver te komen op het WK, logisch ook een superhoog niveau. Ajax echter, kreeg al de minste tegengoals in de eredivisie, zou 1 van de beste selecties moeten hebben en heeft duidelijk een ander probleem dan Oranje had. Ook hebben wij geen Robben die de tegenstander 90 minuten lang angst inboezemde en aanvallend in zijn eentje het 1 en ander kon doen? Zo'n speler hebben wij niet, en dan met 5 verdedigers spelen? Nee.

Het probleem is, zoals ik hierboven aangeef het gebrek aan creativiteit en een gebrek aan goede aanvallers, of ze worden verkeerd opgesteld. Een middenveld zoals vandaag gaat niet werken in de eredivisie, 0 creativiteit. Bazoer-Gudelj-Klaassen kan misschien Europees tegen Barca oid maar in de eredivisie haal je Klaassen een linie terug en speel je toch liever met een creatieve 10 zoals Sinkgraven. Dan haal je Bazoer of Gudelj eruit, of laat je deze spelers rouleren, een creatief iemand op het middenveld is van levensbelang voor redelijk voetbal. Bazoer zou je minuten kunnen laten maken als inschuivende CV zoals bijvoorbeeld Rijkaard. Cv's van ons schuiven ook nog te weinig in zoals Vertonghen bijvoorbeeld deed in zijn laatste jaar.

Aanvallend staat het ook slecht. El Ghazi zou ik persoonlijk in de spits opstellen. Het moge duidelijk zijn dat Milik geen Ajax spits is, kan niet meevoetballen en is (dus) slecht met zijn rug naar de goal, el Ghazi daarentegen kan beter met zijn rug naar de goal voetballen, kan zelf iemand uitspelen en heeft teveel oogkleppen op om een goede rechsbuiten te worden(kan daarvoor ook te weinig met links). Naast el Ghazi horen 2 vleugelspelers, geen middenvelders maar flankspelers. Op dit moment zou ik kiezen tussen Fischer-Cerny-Muric en of Younes al ben ik totaal geen fan van Younes, meer hebben we niet lopen helaas.

Imo zou dit een redelijke opstelling zijn met de spelers die je nu hebt. Maar 532 of spelen als Oranje is voor Ajax in de eredivisie echt geen oplossing!! In Europa daarentegen zou je imo wel eens met een andere opstelling kunnen spelen maar dan wel enkel tegen clubs als Real/bayern etc.

Cillessen
Tete
Bazoer
Riedewald
Dijks
Klaassen
Sinkgraven
Gudelj
Cerny
el Ghazi
Fischer
23 augustus 2015 om 17:12

@benenbreker


Leer alsjeblieft lezen.

Ik zeg niet dat Ajax zoals Oranje moet gaan spelen. Ik toon aan dat Van Gaal van een tactiek is afgestapt en iets anders heeft geprobeerd en dat moet De Boer ook doen.

23 augustus 2015 om 17:36

Ok duidelijk, dan heb ik dit verkeerd begrepen waarvoor mijn excuses!

Toch ben ik ervan overtuigd dat Ajax ook in 433 beter moet kunnen spelen dan nu het geval is. Het heeft imo meer te maken dat poppetjes verkeerd opgesteld worden en hoe moet ik het zeggen... de visie van Frank. Met Schone als linksbuiten, Milik als aanspeelpunt/spits weinig creativiteit op het middenveld gaat er in welke opstelling dan ook weinig sprankelends gebeuren!

Maar, om in Europa nu een keer verder te komen zou ik het niet erg vinden dat er verdedigend extra zekerheid word ingebouwd, hoe dat gebeurt in een andere opstelling of niet, als je door madrid steeds met 4-0 naar huis word gestuurd zou je zoals van Gaal deed met Oranje nadat hij kansloos verloor tegen een paar toplanden/tegenstanders toch een keer iets anders moeten proberen denk ik.

23 augustus 2015 om 17:13

Laten we aub niet vergeten dat Ajax een Europese wedstrijd heeft gespeeld afgelopen donderdag. Het is bewezen dat clubs na zo'n wedstrijd vaak punten verliezen.

23 augustus 2015 om 17:24

Maar van gaal heb juist het zelfde probleem met man utd dat is pas droevig aanvallen en juist als je 200 miljoen heb geinvesteerd

23 augustus 2015 om 17:55

De intentie om anders te spelen tov vorig jaar is er wel, maar het komt er gewoon niet uit. Om net als oranje te gaan spelen is niet echt een optie aangezien dat alleen maar was omdat oranje kwalitatief gewoon een stuk minder was als ze gewoon 433 gingen spelen. Als ajax zo verdedigend gaat spelen ben ik bang dat het spel er nog steeds niet beter op gaat worden.

Positief gezien zoals keistad ook al zegt, 9 uit 3 en nul tegen.

23 augustus 2015 om 22:02

Toch blijft het makkelijk om zo commentaar te geven. Maar die het maar is zoals f de boer nu doet.

24 augustus 2015 om 07:59

Ik word echt moe van "fans" zoals jou die hun gelijk willen halen, terwijl ze er falikant naast zitten. Ten eerste zou je eens naar de Boer moeten kijken en luisteren tijdens de wedstrijd, dan zie en hoor je dat hij het anders wil. Ten tweede zie je in het veld al dat het anders gaat. De bal gaat veel eerder diep en er wordt iets meer gecreëerd voor de goal dan het afgelopen seizoen. Ten derde is Ajax veel degelijker en vaster dan vorige jaren. Er wordt veel minder weggegeven. Natuurlijk kan het beter, maar dat gaat vanzelf gebeuren als de ploeg meer ingespeeld en ervaren wordt.

Ik denk dat het tijd wordt dat je je verwachtingen bijstelt. Ajax zal nooit meer een ploeg als in 95 krijgen. Kan je dat niet moet je voor Barca of Real gaan supporteren, net als vele andere gloriehunters.

9 punten uit 3 wedstrijden. Gewoon met al een doelpuntje op zak naar Jablonec afreizen, maar alleen maar commentaar geven op Ajax. Het zijn gewoon prima resultaten. Dat tegen Rapid was minder, maar ook daar waren het aantal goals prima en lag het aan een aantal blunders en slechte inschattingen van de verdediging. Daar hebben ze ook van geleerd.
Het spel dat vertoond word is niet altijd best en word ook terecht kritiek op gegeven, maar kom eens op he!! Ajax haalt nu gewoon prima resultaten en zal alleen maar meer in het seizoen groeien. Kap eens met altijd op Ajax te zeiken en zie ook het positieve in : namelijk de punten waar het uiteindelijk om draait!

23 augustus 2015 om 16:27

Als je als club Ajax bent, recordkampioen van Nederland en recent nog kampioen, dan behoor je naast het winnen van wedstrijden tegen bijv. een promovendus als NEC ook gewoon mooi en verzorgd te voetballen. Resultaat alleen telt niet, daarom is de kritiek ook gewoon zeer terecht.

23 augustus 2015 om 16:33

Natuurlijk telt alleen het resultaat. Als je het hele seizoen fantastisch voetbal speelt maar niet wint dan heb je nog niks. Aan het eind van de rit wordt je kampioen op basis van punten, niet op basis van mooi voetbal!

23 augustus 2015 om 16:52

Aha, jij bent vast fan Chelsea en anti-voetbal. Ik zal vast raar zijn dat ik vind dat een club als Ajax niet alleen de punten moet pakken, maar ook mooi voetbal moet laten zien.

23 augustus 2015 om 17:01

Helemaal niet. Maar veel clubs spelen tegen Ajax juist anti-voetbal. Ja dan moet het tempo hoog zijn om erdoorheen te komen. Er zijn maar weinig clubs die dat tot in de puntjes beheersen en daar hoort Ajax niet bij. Dus moet je het hebben van creativiteit wat er vandaag ook niet was tot Sinkgraven en Fischer erin kwamen. Toen kreeg Ajax ook meerdere goed uitgespeelde kansen. Maar Ajax benut de spaarzame momenten goed. En wint gewoon met 2-0. En ja dan is het resultaat het belangrijkst, want daar wordt je kampioen mee. Als het dan ook nog met mooi voetbal gebeurt dan is dat alleen maar mooi meegenomen.

23 augustus 2015 om 16:28

Voetbal is een spelletje en het moet ook leuk zijn om naar te kijken.

Het voetbal is al jarenlang dramatisch bij Ajax/onder De Boer. Opeens heb je er toch genoeg van. Je kunt wel roepen en blij zijn met de 3 punten maar in Europa (wat de doelstelling is van Overmars en de rest bij Ajax) ga je wel elke keer op je bek.

23 augustus 2015 om 16:53

Vertel dat even aan de spelers en staf van N.e.c. en Jablonec! Elk elftal kiest en hanteert een bepaalde tacktiek. Van het catanaco systeem tot aan het reken voetbal van Louis tot het tiki taki spel van Barcelona.

Als voetbal een leuk spelletje hoort te zijn, zou er een verbod op moeten komen om met meer dan 4 verdedigers te spelen. Of de bus te parkeren. Maar ja, lekker roepen over het spel van je eigen ploeg en de andere ploeg buiten beschouwing scoort altijd makkelijk.

23 augustus 2015 om 16:29

Dat zien we ook hoor. Niemand klaagt over de resultaten. Het is toch triest dat ik me de laatste leuke wedstrijd van Ajax niet meer kan heugen?

23 augustus 2015 om 16:31

Allemaal leuk en aardig die resultaten, maar dachten jullie ook niet door te gaan naar de vierde kwalificatieronde van de CL met twee uitdoelpunten op zak? Dat zou in de Arena wel even afgemaakt worden, maar werd ook niet gedaan. Ik denk dat Ajax het, zeker met het spel dat ze spelen, het enorm zwaar gaat krijgen uit bij Jablonec. Dat ze in de Eredivisie op 9 punten staan, is ook niet echt te wijten aan overtuigende overwinningen, maar meer aan de armoede van de Eredivisie. Als je dit soort spel laat zien in een sterkere competitie, lopen de middenmoters/subtoppers gewoon over je heen.

23 augustus 2015 om 18:12

Dus als Ajax wint is het de armoede van de eredivisie maar verliezen ze dan is het niet de kwaliteit van de tegenstander. De wedstrijd tegen Rapid gaf het juist weer. 2 uit goals en toch niet winnen is inherent aan zoveel talent en dus zoveel fouten. Dat moet er eerst uit. Verdedigend geven ze nu steeds minder weg en aanvallend heel effectief.

De zoveelste martelgang op rij..

Wat was het spel weer vreselijk traag, stroperig en vooral futloos.

Mevrouw van Rhijn, liet weer eens zien waarom ze voorbijgestreefd is door Tete. Schone zelfde verhaal helaas, was ook alleen maar nuttig met zijn vrije trappen. We hebben geen echte kerels meer in het veld, ook niet in de selectie! Behalve Heitinga, maar die heeft nog geen wedstrijd ritme en dat zal nog eventjes duren.

De enige die er altijd volledig voor gaat is Dijks, wat geniet ik toch van die kerel sinds zijn terugkomst. Als we een kopsterke spits hadden, had hij zomaar 10 assists kunnen geven hij geeft de ballen heerlijk voor. Al ben ik blij met Milik, vandaag weer prima alleen de ballen moet hij beter leren vasthouden.

En daarbij zijn Tete en Riedewald, ook echt jongens die weten wat er gevraagd wordt. Daarbij ontbreekt het Fischer nog duidelijk aan wedstrijd ritme, waarom krijgt Cerny zijn speeltijd dan niet? Al is Fischer wel terug aan komen, hij heeft wat aardige dingen laten zien vandaag. Ben benieuwd of Sinkgraven weet, dat hij op goal mag schieten??

Vind Gudelj een hele goede aankoop, en heeft duidelijk nog wat tijd nodig maar die overtredinkjes hoeven echt niet voor mij.

Klaassen en Bazoer vond ik ook erg matig, al is Bazoer nog erg jong natuurlijk. Hij is nu nog teveel een postbode, en zijn handelingssnelheid moet echt naar boven. Maar daar heeft hij nog alle tijd voor, een van onze grootste talenten in mijn ogen.

Ik zou het waarderen als sommige Ajacieden El Ghazi niet meer in Oranje praten, laat hem eerst maar 10 wedstrijden op rij stabiel en constant presteren. Dat was vroeger namelijk een vereiste, om de grootste eer te ontvangen als voetballer om voor je land uit te komen.

Voor mij is er geen favoriet voor de titel, Ajax Feyenoord en Psv zijn vreselijk aan elkaar gewaagd.en gelijkwaardig..

Off Topic: Beste Voetbalzone redactie, ik begrijp dat jullie reclame moeten maken om geld te genereren! Maar die filmpjes automatisch laten in starten, lijkt mij onnodig en is vooral erg frustrerend..

23 augustus 2015 om 16:47

Jou ellenlange reacties lezen zijn ook soms vrij frustrerend. Zeker omdat je vaak alleen maar kritiek kan geven in plaats van de positieve zaken eruit te pakken.

Hoe vaak leed Ajax punt verlies na een Europese wedstrijd? Hoe vaak kreeg Ajax dit seizoen al kritiek dat het een voorsprong niet professioneel kan vasthouden en uitspelen?

9 punten, 8 voor en 0 tegen. Uitstekende start van het seizoen.

23 augustus 2015 om 16:59

Indo Expert

Grote vriend van me, dat is wederzijds ook maar dat wist je natuurlijk al.

Zoals je wel vaker doet, lees jij wat je wilt lezen in mijn reacties. Ik heb namelijk ook positieve punten gegeven, Milik Dijks Tete en Riedewald. Of wil je dat ontkennen?

Ik ben een realist, en ik weet dat je het daar altijd moeilijk mee hebt. Maar dan kan ik toch ook niks aan doen? We zien toch dezelfde wedstrijden van ons cluppie?

Moet ik dan mooi weer spelen, terwijl het er niet rooskleurig uit ziet. Dan houd je toch jezelf voor de gek?

Natuurlijk ben ik blij met de resultaten, die zijn indrukwekkend dat ben ik met je eens hoor! Wat mij frustreert, is dat het spel gewoon al jaren matig is met vorig jaar als toppunt.

Zie jij dat echt niet? Zelfs het On-Ajaxspel van Jol, vind ik veel leuker om naar te kijken. Toen zat ik wel op het puntje van me stoel, vele goals combinaties en Suarez die zijn gang mocht gaan. Pantalic die alle ballen vasthield, waardoor De Jong kon excelleren.

Ik sta nog steeds volledig achter Frank, maar het moet attractiever en beter. Begrijp echt niet, waarom je dat weigert in te zien..

23 augustus 2015 om 17:18

Als het attractiever en beter moet, dan moet ook de tegenstander meewerken.

Het beeld dat wij via o.a de TV voorgeschoteld krijgen geeft vaak een vertekenend beeld. Tegen o.a. Willem II, Jablonec en nec worden er gewoon 2 linies van 7 of 8 spelers opgetrokken. Speel daar maar eens doorheen zonder een dodelijke counter om je oren te krijgen.

En als er iemand is die realistisch is, dan ben ik dat wel. Daarom loop ik niet te zeiken maar bewaar het geduld. Ik heb geleerd o.a. door de seizoenen te volgen van Arsenal dat je soms echt op resultaat moet spelen. En ook dat een goed lopende tactiek afhankelijk is van meerdere factoren zoals het bij elkaar blijven van de spelersgroep. En laat Ajax de afgelopen 4 jaar juist daar mee te maken hebben.

En het on-Ajax spel was niet om aan te gluren! Alles op Suarez en dat was het. De eerste 2 jaar onder de Boer heb ik wel degelijk genoten! Afgelopen seizoen was een goede leerschool en je ziet dat ook meteen in de resultaten terug (behoudens Rapid Wien). Tuurlijk kan het beter en zal het ook beter moeten maar er zal nooit een ploeg zijn die gewillig gaat meewerken aan de tactiek van Ajax.

Dus ik weiger niks in te zien want ik weet het heus wel. Maar een goed lopende tactiek, een mooie wedstrijd etc is afhankelijk van meerdere factoren. En dat weigeren mensen in te zien!

23 augustus 2015 om 17:26

@miskoop

Je hebt helemaal gelijk, ook over die filmpjes!!

Wat ik wil toevoegen is dat ook onze trainer steekjes of zeg maar gerust steken laat vallen!

Even deze wedstrijd:
- van Rhijn, dat hij speelt vind ik schandalig. Kijkend naar de vorige wedstrijd van jong Ajax, maakte een fout, werd uitgescholden door Onana, maakt flink wat misbaar om vervolgens een blessure te faken, werd gewisseld bij Jong maar krijgt nu wel een basisplaats in 1 terwijl Tete het goed doet en het team in mijn ogen moet wennen aan elkaar, zo creeer je nooit vastigheden!
- Middenveld; speel je tegen een bus, of tegen een tegenstander dat erg verdedigend speelt heb je meer creativiteit nodig.. Bazoer-Klaassen-Gudelj gaat niet werken tegen zo'n tegenstander, speel dan met Sinkgraven
- Schone; vandaag zie je weer dat ervaring leuk is, maar kwaliteit belangrijker is. Schone als rechts of linksbuiten is drama, leuk dat hij al wat ouder is maar Schone hoort niet op de flanken thuis!
- Tete de laatste 10 minuten? Waarom 10 minuten? Zie ook verhaal hierboven over van Rhijn?
- Sinkgraven inbrengen als rechtsbuiten?

Soms snap ik er niets van, helemaal omdat alles wat ik zie al jarenlang het geval is en er steeds dezelfde ''fouten'' (imo!!) gemaakt worden!

3 punten dat wel, maar geen voetbal waar ik van hou en een hoop ergenis. Hoop dat dit snel veranderd!

23 augustus 2015 om 23:11

Indo Expert

Alleen meer diepgang zou al geweldig zijn, het spel blijft te risicoloos! Daardoor kan je ploegen, die verdedigender spelen nooit stuk spelen.,

Ik ben ook geduldig, maar na een jaar of vijf wil je wat. Ik vraag geen honderd aankopen, ik vraag avontuurlijk en attractief voetbal. Een Pec met minder kwaliteit, speelt attractiever ookal hebben hun logischerwijs minder druk als een Ajax.

De eerste twee jaar van Frank was heel aardig ja, maar het spel is niet beter geworden. Wat weigeren mensen in te zien? Enige wat ik lees, dat mensen vermaakt willen worden. Niks meer, en vooral niks minder.

23 augustus 2015 om 23:13

Benenbreker

Haha, ik ben idd een miskoop..

Niks aan toe te voegen, helemaal mee eens..

4 keer gewonnen 4x de nul gehouden maar 4 x niet om aan te zien!

23 augustus 2015 om 16:30

4 keer? Ze hebben nog maar 3 wedstrijden gespeeld hoor!

23 augustus 2015 om 16:31

incl EL misschien, dan zijn het er 4

23 augustus 2015 om 16:32

Europees tegen Jablonec

23 augustus 2015 om 16:34

Tinuske80 rekent de europa wedstrijd mee denk ik!

23 augustus 2015 om 16:36

Ohja sorry dan inderdaad 4 wedstrijden.

Het leek helemaal nergens op. Slaapverwekkende partij. Maargoed 3 punten in de pocket en weer geen doelpunt/ kansen tegen.

23 augustus 2015 om 16:28

nee, hij raakt hem verkeerd en vervolgens komt de bal tegen de verdediger aan.

Hmmm, de post waar ik op reageerde (scoorde Milik de 2e goal niet gewoon) is verwijderd. Gooi deze ook maar weg.

Je begint soms gewoon te twijfelen aan het voetbalverstand van Frank de Boer, het spel is al vier jaar niks. Onder Jol was het veel beter.

Cerny zou diepte brengen, maar Frank prefereert spelers die alleen maar in de bal komen, op de vleugel.

Drama.

23 augustus 2015 om 16:32

Of Gudelj laten staan die werkelijk geen enkele keer een bal naar voren heeft gespeeld, en veel onnodige overtredingen maakte.

23 augustus 2015 om 16:43

Onder Jol was het voetbal absoluut niet beter. De tactiek van Jol had mijn neefje van 8 ook kunnen verzinnen; alle ballen op Suarez en El Hamdaoui.
Die klasbakken mis je natuurlijk wel nu. Tempo moet gewoon veel hoger, mensen doen alsof De Boer nu blij is dat ze zo gespeeld hebben. Die zal het ook anders hebben willen zien. Eerste helft Rapid uit was heel erg goed, lijkt wel alsof ze een mentale knauw hebben gehad na die teleurstelling. Al konden we ook zien dat na de inbreng van Fisscher en Sinkgraven het voorin al een stuk vlotter liep.

23 augustus 2015 om 16:43

Typische reactie weer.nyet spel onder Jol was dramatisch. Ajax had toen alleen een Suarez die vandaag ook weer een aantal goals had gemaakt. Het teamspel, het rondgaan van de bal en de rust in de verdediging is een verademing. Als Ajax vandaag de kansen gied uitspeelt dan win je met 0-6 en is het een en al hosanna. Scorebordjournalistiek.

Wat een enorm saaie pot alweer! Tijd voor verandering FdB, laat ajax eens wat aantrekkelijker voetballen joh. Dit is gewoon niet om aan te gluren

Klaassen heeft het over een geparkeerde bus. Wat een onzin?! Ajax is gewoon niet bij machte een knappe aanval op te zetten. Wat een armoe. Laten we nou gewoon een keer 6e worden zodat er iets gaat gebeuren...

Milik is echt een topper, volledig inspiratieloos voetballen als team maar wel een dodelijke spits. Het doet wat Oost-Duits of Italiaans aan, maar Ajax wint wel zijn wedstrijden.

Ajax matig gespeeld, maar goed, nec kon ook niks.
En 2e helft hadden ze het beter uit moeten spelen, maar dan is de laatste bal niet goed of de aanname (klaassen oa.) weer niet goed. De punten (en doelsaldo) zijn het enige positieve.

Pfff wat heeft nec een slecht team. De graafschap is slecht maar nec is niet veel beter

23 augustus 2015 om 17:16

NEC speelde zo slecht nog niet. Ik weet niet of je naam uit dat je voor de Graafschap of voor Groningen bent, maar als het de eerste is zeg je dit uit afgunst. Tegen Ajax kan je nu eenmaal niet veel meer verwachten van Nec.

Slecht gekeepd. Lucky goal en overwinning

23 augustus 2015 om 16:30

Ik zou het eerder zakelijk noemen. Nec verdiende precies niks, machteloos gewoon, wordt een lang seizoen voor ze zo

Voor dit Ajax hoeft psv niet bang te zijn. Bikel speelde trouwens heel sterk en bij Psv missen we toch wel een type klaassen die maar blijft gaan en met z'n hart speelt.

23 augustus 2015 om 16:30

Prima zolang PSV maar punten blijft verspelen vind ik het prima

23 augustus 2015 om 16:30

Voor dit ajax hoeft PSV niet bang te zijn? Hoe psv nu speelt moet het bang zijn voor elke club.......

23 augustus 2015 om 16:36

Jaa leuk hea ? Ajax speelt tegen 3 zwakke tegenstanders die niet eens wilden voetballen. Ajax moet gewoon wachten tot ze tegen goede teams komen te spelen.

23 augustus 2015 om 16:44

Zijn die teams zo slecht of speelt Ajax gewoon prima voetbal waardoor er niets te halen valt?

23 augustus 2015 om 16:48

Daar zit ik idd echt op te wachten, aangezien Ajax altijd haar beste wedstrijden speelt tegen goede tegenstanders!

Daarnaast zullen we tegen betere tegenstanders veel meer ruimte krijgen aangezien zij wel meer willen voetballen dan een Jablonec of Nec die echt met 11 man in de eigen 16 staan te spelen.

23 augustus 2015 om 16:50

Willem II en Nec zijn gewoon ploegen met heel weining kwaliteit en het beetje ervaring dat Ajax heeft is al voldoende om van die teams te winnen. Az is normaal gesproken wel een lastige tegenstander maar dit seizoen is het ook niet al te best en de 3-0 overwinning op Az was gewoon geflatteerd.

23 augustus 2015 om 17:46

Grappig, voor de wedstrijd tegen AZ werd er geroepen dat Ajax het heel lastig ging krijgen. AZ was echt een ploeg die alles had waar het Ajax aan ontbreekt. Dan wint Ajax met gemak en dan is het een tegenstander van niks.

Maar PSV die spelen echt briljant voetbal. Denk dat die hoge ogen gaan gooien in de CL. Daarnaast al tegen de sterkste tegenstanders in de competitie gespeeld. Die gaan nu gewoon door stomen naar het kampioenschap. Juist.

23 augustus 2015 om 16:32

Staan toch echt al 4 punten voor op psv

Erg slapjes allemaal dat was PSV gister ook, en wie eigenlijk niet? We schrijven het na elke wedstrijd. Ik heb me nooit zo bezig gehouden met dat het niveau slecht is maar het begint nu wel écht door te slaan. De selecties worden steeds jonger en dus minder fysiek, waardoor het tempo steeds lager wordt.

Je zou zeggen dat het een keer mis moet gaan voor Ajax, dat er een geluksbal invliegt tegen, want het was opnieuw niet best. Ze winnen echter wel gewoon weer, NEC kon ze het nooit moeilijk genoeg maken.

Overigens is na El Ghazi met 7 goals, de topscoorder in 2015 voor Ajax 'eigen Goal' met 5. Dat is veelzeggend.

Dat ik nog blijf kijken live. Wat n slaapverwekkende vertoning en mensen met slaapproblemen: pak er n wedstrijdje van Ajax bij en je zult lekker slapen. Het is allemaal zo slap en lusteloos en zo langzzzaaam.. Geen creativiteit, laag tempo. Dijks is n positief puntje, een verademing om hem te zien op LB i.p.v. Boilesen. Fischer aardig, Bazoer ok.

Ach, resultaten tellen zullen we maar zeggen, en wat dat betreft gaat het best lekker nu met een voorsprong van 4 pt op de concurrent.

Arm Nec, ik heb zelden een ploeg zo machteloos gezien. Behalve een periode van 10 minuten waarin NEC wat opportunistischer speelde en één klein kansje creëerde, kwam er helemaal niets uit. Ajax voetbalde niet groots, maar behalve van Rhijn en Schöne scoorde iedereen wel een krappe voldoende.

Deze wedstrijd snel vergeten, maar als in je vier wedstrijden op rij 9 maal scoort en niets tegen krijgt, hebben we weinig te klagen. Aanvallend moet er nog veel gebeuren, maar verdedigend staat het nu gewoon heel behoorlijk. Dijks en Tete blijken keer op keer een verademing ten opzichte van Boilesen en van Rhijn. Riedewald heeft Moisander binnen no time doen vergeten en Veltman scoort meestal nog wel een krappe voldoende. Maar ook Gudelj, wat knapt die een hoop vuil werk op. Ik zou zijn statistieken weleens willen zien, die wint volgens mij 9 van de 10 duels.

23 augustus 2015 om 16:43

Machteloos... Ze hebben gewoon een hele verkeerde tactiek gehanteerd. Na de 1-0 vol dr in klappen en als t dan 2-0 wordt zak je in.

23 augustus 2015 om 16:53

Ze hebben grote delen van de wedstrijd met een handbalverdediging gespeeld, maar wat momentjes gepakt waarop ze ineens opportunistisch gingen aanvallen. In beide gevallen leidde het voor NEC helemaal nergens toe. En ook als je ze zag voetballen zag het er ook behoorlijk machteloos uit. Dat had niet alleen met de tactiek te maken.

Met een klein beetje dank aan Faber, die zijn team de tweede helft met 10 man liet spelen.
Man man man, wat was die Grot slecht zeg.
Ik weet dat hij jong is en dat het zijn debuut was, maar hij heeft werkelijk helemaal niets goed gedaan.
Verder een prima resultaat voor Ajax. Het is niet om aan te zien, maar ze winnen en krijgen daarbij niets tegen.
Uiteindelijk tellen toch de 3 punten.

23 augustus 2015 om 16:35

Wie had hij anders moeten inbrengen ? de hele voorhoede van NEC is bijna weggekocht. Misschien had hij beter Lundholm eerst kunnen inbrengen en Grot voor de laatste minuten. Maar goed, ook in de eerste helft heb ik geen enkele serieuze kans voor NEC gezien. Een paar gevaarlijke voorzetten, een paar afzwaaiers en simpele vangballen voor Cillessen en dat was het wel.

23 augustus 2015 om 16:41

Je geeft zelf het antwoord al. Lundholm b.v.
Je kan je ook afvragen of hij een aanvaller voor een aanvaller moet brengen, als je een tot dat moment matig Ajax op 0-0 weet te houden.
Maar dat is slechts mijn bescheiden mening.
En als je goed leest, zeg ik "met een klein beetje dank"
Ik wijt het dus niet allemaal aan die wissel, want hij heeft idd weinig keus voorin, maar je kan toch niet ontkennen dat Grot er werkelijk niets van bakte.

Matige pot van Ajax maar 1 belangrijk verschil met vorig seizoen, namelijk dat Ajax deze wedstrijd vorig seizoen gelijk zou spelen in 85ste minuut. Veltman en Van Rhijn kunnen concurreren met Laurell en Hardy, Milik en Schone begrijpen elkaar niet, en het tempo was te laag. Verder heb ik de spitsen vaak genoeg zien diepgaan maar waren de ballen niet. Het middenveld zakt niet in als de verdediging de bal weer eens noodgedwongen moest rondspelen. Kortom werk aan de winkel...

23 augustus 2015 om 16:39

Misschien dat het gevoel van angst daar wel vandaan kwam wat ik had, anders kan ik het namelijk niet verklaren waarom ik 10 minuten voor tijd licht nerveus begon te worden. Terwijl NEC geen moment een serieuze doelpoging heeft ondernomen.

Ik durf overigens wel te zeggen dat we waarschijnlijk niet met 3 punten naar huis gingen als de bestemming vandaag niet Nijmegen was geweest. Speel je zo, heb je grote kans dat je punten verliest tegen een subtopper of middenmotor.

3 punten binnen, 2x scoort en de nul gehouden voor de rest eigenlijk niks positiefs over deze wedstrijd te zeggen wat betreft Ajax. Alleen de bevestiging dat Van Rhijn terecht is gepasseerd. Schone heeft ook niet kunnen overtuigen ten opzichte van Sinkgraven. Vermoed dat zowel Tete als Sinkgraven rust kregen in verband met donderdag, zeker in het geval van Sinkgraven.

4 punten los van Psv, terwijl Feyenoord dadelijk nog moet. Het zou mooi zijn als Feyenoord vandaag punten laat liggen, dat zorgt dan voor een interessant duel volgende week zondag wanneer PSV - Feyenoord op het programma staat. Maar goed, voorlopig is het slechts een mooie bijzaak, want gezien de tegenstand die Ajax heeft gehad is het vrij logisch dat Ajax 9 punten heeft gehaald. Een eenvoudig programma kan een boel verbloemen in de stand, pas over een paar weken gaat iets meer duidelijk worden over Ajax.

Op naar Tsjechië voor plaatsing voor de Europa League!

23 augustus 2015 om 16:59

Ook zeker in het geval van Tete. Van Rhijn had echt weer belachelijk naieve momenten in zijn spel, snap niet wat die gast bezielt. Je zou zeggen dat wanneer je gepasseerd wordt voor een 18-jarige je op en top gemotiveerd bent om met je eerste basisplaats van het seizoen jezelf te laten zien maar hij stond af en toe weer op zijn Van Rhijn's te slapen. Die mag donderdag de waterzak dragen.

Ik droomde over een heerlijk voetballend Ajax, een genot om naar te kijken. En toen ging de bel en werd ik wakker...tja, hoe zong Marco Borsato ook al weer? Dromen zijn bedrog, niet waar?

Geen een rede in de wereld dat Ajax zo slap voetbalt. Ik snap best dat je als ploeg meer aan Jablonec denkt, maar dit is echt niet te accepteren. Denk echt dat het tijd is dat de Boer en Overmars vertrekken. Er zit zo weinig creativiteit in dit team. Tegen een extreem zwak NEC begin je niet met Gudelj, Bazoer en Klaassen. Kom op zeg, voor wie is de Boer bang? ahh, misschien voor twee jonkies midden in de verdediging. Zo ja, eis van ome Marc een ervaren centrale verdediger.

Serieus, Ajax breekt het ene na het andere saaie record, en helaas staan we dan nog eerste ook. Ik vraag me echt af waar Ajax mee bezig is.

23 augustus 2015 om 16:39

Tegen een extreem zwak NEC begin je niet met Gudelj, Bazoer en Klaassen.

Met wie moet Ajax volgens jou beginnen dan...?

23 augustus 2015 om 17:34

Ik zou beginnen met Klaasen, Gudelj/bazoer en Schone/sinkgraven. Ik mis gewoon wat meer creativiteit op het middenveld. Ik vond NEC zo zwak, dat had ik echt niet verwacht. Ajax speelde gewoon plichtmatig met de handrem er op. Ik verwacht gewoon iets meer van de spelers.

Het resultaat verbloemd werkelijk alles. Het voetbal is nog steeds niet om aan te gluren en veel kansen heeft Ajax niet gehad. Ajax mist een echte spits die een bal bij zich kan houden...

23 augustus 2015 om 16:36

Wat een onzin. De boer heeft er duidelijk voor gekozen om niets weg te willen geven en in de laatste 4 potten heeft Ajax amper eits weggeven. Dus dan heb je ook niet veel kansen nodig omdat 1 goatje genoeg is om te winnen.

Je kan wel weer met 8 man diep gaan en kansen weggeven dan krijg je dar weer kritiek op. De boer gaat voor resultaat en dat gaat niet altijd gepaard met leuk voetbal

Kan iemand eens tegen De Boer zeggen dat hij rustig eerder mag wisselen en niet pas na 60 minuten zoals hij altijd doet. Schone en Elghasi waren gewoon drama , eerder wisselen helpt .

Dat NEC is wel om te janken hoor. De graafschap, Nec, Roda JC het is echt 1 groot drama wat uit de JL is gekomen. Dat is msschien wel meest kenmerkend voor het niveau. Volgens mij heet NEC in 3 wedstrijden 1,5 kans gehad

Zeer matige wedstrijd opnieuw van Ajax, maar wel gewonnen. Prima start van t seizoen met 3 winst, 8 goals voor en 0 tegen, maar t voetbal moet beter!

Moet je nagaan hoe slecht de rest is. PSV speelde precies hetzelfde gister, ook heel langzaam allemaal.

Toch grappig dat de commentator ook zei dat Ajax dramatisch speelde.... NEC heeft geen kans gehad, kon niets klaarspelen en verliest 2-0 van een ploeg die zo'n 72 uur geleden nog een duel speelde.

Ajax staat met 9 punten en een doelsaldo van 8 voor, 0 tegen bovenaan. Niet zeuren.

23 augustus 2015 om 17:01

Inderdaad, ik begrijp ook weinig van het gezeur. Het was geen grootse wedstrijd, maar met een Europees op donderdagavond valt het me alleszins mee. De eerste helft lag het tempo inderdaad te laag, maar ik heb de tweede helft genoeg prima aanvallen gezien, waar alleen helaas een aantal spelers de trekker niet overhaalden. Ajax heeft gewoon 85 minuten gecontroleerd, een halve kans weggeven en zelf genoeg kansen gecreëerd.

Natuurlijk zal het aanvallend nog flink beter moeten, maar Ajax zou dit soort wedstrijden vorig seizoen door naïviteit nog met 1-1 gelijkspelen. We hebben allemaal gezien tegen Rapid Wien wat er gebeurt als Ajax wel aanvallender voetbal wil gaan spelen. Blijkbaar presteer je met de middelen die je hebt, op deze manier blijkbaar het beste.

Zoals gewoonlijk de laatste jaren heeft het weinig zin om de wedstrijd te analyseren. Het zijn dezelfde problemen en dezelfde riedeltjes die na de wedstrijd worden afgedraaid. Overmars eruit, Slop eruit en de Boer mag van mij nu ook weg. Aan het einde van vorig seizoen had ik nog de hoop dat hij geleerd had van zijn fouten omdat hij die eindelijk eens toegaf, maar als je hem voorafgaand en na elke wedstrijd dit seizoen hoort heeft hij niets geleerd.

Wat ook gewoon opvallend is dat hij de spelers tig keer verteld dat ze een hoger baltempo moeten hanteren, dat ze meer moeten bewegen, dat je vooruit moet spelen etc etc. Wat daarbij ook niet helpt is dat hij het de ene keer goed praat en de andere keer om precies hetzelfde boos word. Ze vertikken het gewoon, en ook al die preken hebben weinig tot nauwelijks effect, en dan heb ik het nog niet eens over die ondergrens die met seizoen lager word. We mogen blij zijn dat NEC er niet op klapte, vroeg of laat gaat er een tegenstander komen die er gewoon opklapt en dat laffe slakkentempo op die manier goed zal afstraffen. Blij met de drie punten, maar dan is ook alles mee gezegd.

Om positief te beginnen: 3 punten na een Europese wedstrijd is gewoon prima. Resultaat is dan het enige dat telt. Bovendien is er weer praktisch niks weggegeven.
Maar het tempo zal toch echt omhoog moeten om dit positiespel goed uit te voeren. Zoals ze nu spelen is het saai en voorspelbaar. Veel echte kansen worden er niet gecreëerd op deze manier. Naar mijn idee zit het hem ook vaak in de eindpass. Die komt vaak net niet aan. Of er wordt gewoon een verkeerde keuze gemaakt. Zou je dat wel goed uitvoeren, dan heb je zo een aantal kansen meer per wedstrijd. Gelukkig is Ajax wel effectief in het benutten van de kansen, want 8 goals na 3 wedstrijden is best oké.

Matige wedstrijd maar een uitstekend resultaat. N.e.c heeft behoudens de eerste helft geen kans gehad. Ajax speelt eindelijk een (lastige) uitwedstrijd volwassen uit zonder dat je de laatste 10 minuten aan het billenknijpen bent.

Dat moet ik de jonge gasten wel toegeven. De jonkies laten weer zien geleerd te hebben van de fouten en weten een wedstrijd vakkundig dood te maken. Ik maak me geen zorgen, dit elftal raakt steeds beter ingespeeld alhoewel er natuurlijk het 1 en andere wel degelijk te verbeteren is.

Kortom, 3 punten gepakt en weer de nul gehouden. Cruciale aspecten zo vroeg in het seizoen. Helaas zijn er weer teveel mensen die maar verwachten dat Ajax elke wedstrijd moet schitteren. Dat is helaas niet altijd het geval. Ajax speelde ook vroeger heel veel op balbezit en wist zelfs in de jaren 90' letterlijk en figuurlijk wedstrijden dood te maken. Soms hoeft het niet mooi maar wil ik wel strijd en inzet zien, maar ook de slimheid en die was er vandaag gelukkig wel.

1 ding, van Rhijn echt exit dit seizoen.

Dit Ajax is iets beter dan vorig jaar.
Op verdedigend vlak zijn we sterker geworden.
Dat laten de statistieken ook zien (http://live.voetbalzone.nl/?uid=2039271).
Ook in deze wedstrijd schiet de tegenpartij maar 1x op doel.

Is het spel beter? Nee.
Wat is er dan wel beter? De duelkracht. Je ziet slidings en harde duels.
Dat was er vorig jaar niet. Daarom komen we ook niet echt in de problemen.

Echter aanvallend is er nog een wereld te winnen.

Typische wedstrijd van een aanstaande landskampioen

Ajax voetbalt met 10 middenvelders omdat Frank de boer dat graag wilt.
Andere coach en Ajax laat weer mooi voetbal zien

ik wordt gek van dat gezeik op Ajax. Je staat na 3 wedstijden met een doelsaldo van 8-0 en 9 punten. Vandaag eigenlijk moeiteloos gewonnen, en dat het spel wat minder was ligt natuurlijk aan het feit dat er met de rem werd gespeeld, vanwege de partijen met Jablonec. blijkbaar vindt iedereen dat Ajax NEC hier met 5-0 moet oprollen...

De 0-1 viel voor ons veels te vroeg, helaas. Al met al een positief gevoel aan deze wedstrijd over gehouden over een aantal spelers. Buysse was verdedigend erg sterk en zorgde er voor dat El Ghazi niet in zijn spel kon komen. Golla speelde sterk, af en toe wat treuzelend in de opbouw, maar verdedigend prima! Hopelijk komt er snel een aanvallende middenvelder en een spits bij, want je mist creativiteit en met deze voorhoede ga je weinig goals maken.

Het enige wat fijn was aan deze wedstrijd is dat nec met die kut-beton-anti voetbal-catenaccio instelling de deksel lichtjes op hun neus kregen, ajax was onmachtig om er wat leuks van te maken. Afgezien daarvan zouden supporters geld toe moeten krijgen voor het bezoeken van deze wedstrijd.

Probleem van NEC is wel duidelijk, simpelweg aanvallende stootkracht. Limbombe is echt een enorme idioot, vooral in de 1e helft veel momenten gezien waar je met een Limbombe zomaar door kan breken. Nu stond daar Rayhi die hier nog te licht voor was. Verdedigend en controlerend op het middenveld staat het eigenlijk wel prima. Maar aanvallend gaat er veel te weinig dreiging vanuit. Maargoed wat wil je, hele aanval is pleite. Zeker nadat Emilsson geblesseerd het veld moest verlaten werd er voorin helemaal geen bal vastgehouden. Dat resulteert dan dat je amper echte doelpogingen lost, terwijl je daar zeker in de eerste helft echt de mogelijkheden tot had. Maar dan moet Emilsson niet wegglijden als ie 1 op 1 met Cillessen kan.... Machteloos is het juiste woord, terwijl verdedigend alles wel redelijk onder controle was relatief gezien.

Maar goed dat Ritzmaier nu echt lijkt te komen. Is echt het ontbrekende puzzelstukje. Daarna nog kijken hoe het met Limbombe afloopt, want die hebben we eigenlijk wel nodig. Natuurlijk nog een back-up voor centraal achterin en eventueel een spits.

Beste supporters van ons aller Ajax, Wees eens realistisch! Mooi voetbal wordt al heel lang niet meer gespeeld in de eredivisie! PSV speelt collectief reactievoetbal. Dst kunnen zij namelijk vanwege individuele kwaliteiten. Op grond daarvan worden wedstrijden eerder gewonnen. Ajax heeft te maken met een weinig creatief elftal. nu is dijks een leuke linksachter, die, net als zijn collega Willems bij Psv, regelmatig opstoomt naar de achterlijn en een leuke voorzet geeft. Je hebt als Ajax zijnde, gewoon zo nu en dan te maken met ploegen, die zich ingraven rond de eigen 16. dan kan je wel willen voetballen, maar met 10 man van de tegenstander om het doelgebied wordt dat heeeel lastig om leuk te voetballen.. Zolang de ajax supporter dat niet inziet, zal deze site volgeschreven worden door allerlei azijnzeikers. Wees verdorie eens blij met de 3 punten! ps. ik ben zelf ook voor ajax.al sinds 1963...

Psv heeft natuurlijk een veel moeilijker progamma aan het begin kijk heg verschil Heerenveen uit
GRONINGEN thuis
ADO den Haag uit
Ajax: willem 2 thuis
Nec. Uit
Az uit
Plus Psv heeft tegen ado ongelukkig gelijk gespeelt door een wondergoal in de laatste seconde en tegen Heerenveen een penaltie moeten krijgen dus er is nog niks gespeelt

23 augustus 2015 om 18:26

En hoe zit het dan met die onterechte doelpunt van Maher? Die was je alweer vergeten?

Het is weer geen mooie wedstrijd geworden, maar de winst is er weer en dat is een puntje belangrijker vindt ik. Maar ze moeten nu toch door krijgen dat er meer balsnelheid moet zijn en bazoer, ja die had hem eerder moeten afgeven aan fisher, dan was er misschien nog 0-3 gekomen.

Wat heerlijk om een jongen van 18 zoveel lef te zien hebben. Diepgang heerlijke pass indribbelen. Riedewald enorm talent.
Verder erg matig, maar als Milik die bal gewoon aan schone geeft word het (wat was het 20 min ?) veel makkelijker voetballen.
Maar goed 9 uit 3 en dat kan de grootste concurent niet zeggen|!

qua resultaat eigenlijk niks te klagen. Heb me echter weer niet vermaakt, Ajax kijken is een hele opgave, wat een verschrikkelijk saai voetbal. Machteloosheid troef naar mijn mening.

Het enige wat ik hier echt wijzer ben van geworden is dat Tete in alle opzichten beter is dan Van Rhijn. Ricardo speelde echt een verschrikkelijke wedstrijd, zoals hij dat vorig jaar de hele tweede seizoenshelft deed.

Verder zijn we op dit moment niet goed genoeg om een muur van 11 spelers kapot te spelen. Zodra NEC ook maar iets uit haar schulp kroop kregen we meteen 2 a 3 kansen. Dat geeft aan dat Frank in dat opzicht gewoon een punt heeft.

Desalniettemin, ook tegen een muur van 11 verwacht ik van Ajax dat er wat meer kansen gecreëerd worden, maar dat gebeurt alleen wanneer er een speler is die een man passeert of wanneer een centrale verdediger dribbelt.

Kan iemand mij vertellen waarom van Rhijn is gewisseld?

Ik heb alles behalve genoten van deze wedstrijd. Het was niet super slecht, het was matig. Het spel is zo traag dat iedereen al weet waar de bal gaat komen. Het zal beter moeten. Veel beter willen we kampioen worden

Het enige hoogtepunt in deze verschrikkelijke wedstrijd vond ik het optreden van Sinkgraven, speelde goed, fris en creatief. Toen hij erinkwam werd het beter, enige wat aan zijn spel ontbrak was de succesvolle afronding van die ene 100% kans.

Ik ben al heel lang Ajax supporter en vind dat ik me toch maar eens met de discussie moet bemoeien! 1. Ik snap dat iedereen sjonny in de basis wil hebben maar je moet snappen dat hij nog niet fit is. 2. Ik zit nu al 6 wedstrijden te kijken dat milik de hele tijd vrij staat en goed loopt maar gewoon geen bal krijgt in gespeeld. Ik denk dat hier het probleem begint want als je deze jongen veel in speelt zal het spel snel verbeteren. Ik hoop dat de boer niet blind is en dit ook ziet want dat zal al een hoop veranderen!

Het probleem ligt niet per definitie bij Ajax.
De tegenstanders die Ajax tot nu toe heeft gehad gingen voor resultaat. Dat wil zeggen, zo lang mogelijk de 0 houden en loeren op een vieze counter of die ene kans. Continu tegen een muur aanlopen is inherent aan saai voetbal.

Tegen tegenstanders die willen winnen krijg je een open wedstrijd. Een wedstrijd met veel kansen, een hoge amusumentswaarde. Daarom kijk ik uit naar (top)wedstrijden, naar clubs die willen winnen van Ajax.

Tot heden een perfecte score. Laat die toppers maar komen, dan kan je pas echt oordelen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren