Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

De Boer wil ‘meer spektakel’ bieden: ‘Misschien met een nummer tien’

Laatste update:

Frank de Boer wil de supporters van Ajax komend seizoen ‘meer spektakel’ bieden en overweegt derhalve het spelsysteem om te gooien. De Amsterdammers zouden volgens de trainer weer met twee controlerende middenvelders kunnen gaan spelen.

/

“We zijn Ajax zijnde verplicht spektakel op de mat te leggen, met veel kansen en veel doelpunten. Het kan bijvoorbeeld zijn dat we met een nummer tien gaan spelen, wanneer we het nodig vinden om op die manier het geluk te zoeken”, zegt De Boer dinsdag in gesprek met Ajax TV.

Ajax is in Oostenrijk op trainingskamp en begint woensdag aan de derde dag. De Boer heeft al kunnen zien dat zijn spelers ‘gretig’ zijn teruggekomen van vakantie: “Het is ook goed dat er een aantal nieuwe jongens bij is, dat brengt weer wat anders teweeg in een groep. Het is mooi om te zien hoe die jongens hun rol zoeken, een beetje zoals een hond zijn territorium kiest."

Moet Ajax weer met een nummer tien gaan spelen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

From Sergiño, to you | PSV
20 hints ??#voetbal
Reacties

Klaassen op 10 met Sinkgraven en Gudelj erachter! Ik vind het een mooi plan...

30 juni 2015 om 23:42

Klaassen op 10 met Bazoer en Gudelj erachter!

30 juni 2015 om 23:50

Klaassen op 9 met Sinkgraven op 10 en met Bazoer en Gudelj erachter!

30 juni 2015 om 23:57

Ja, en ze kunnen elkaar eventueel ook nog afwisselen en overnemen.

1 juli 2015 om 00:03

Klaassen, Bazoer en Gudelj. Dan heb je een hoop loopvermogen en kracht maar geen creativiteit. Dat zou ik nooit doen.

Sinkgraven voor de creativiteit, Klaassen voor zijn doelgerichtheid en Gudelj voor zijn power.

Ik zou overigens met Bazoer in de verdediging spelen. Als inschuivende centrale verdediger.

Aanvallen met die hap.

Liever af en toe met 5-4 onderuit, dan het voetbal van de laatste 3 seizoenen.

Het eerste half jaar van De Boer was het beste. Veel en snel druk zetten.

Dat is ieder jaar minder geworden.

De selectie is overigens ook ieder jaar slechter geworden.

Dat is waarschijnlijk dus ook de oorzaak.

1 juli 2015 om 00:15

Ik denk dat je een hartstikke goed middenveld hebt op dit moment. Erg veel talent met Bazoer, sinkgraven en Klaassen. Hoop echt dat FdB hier goed mee omgaat en gewoon met een echte tien gaat spelen. Dat kan makkelijk

1 juli 2015 om 00:20

De Boer is de nieuwe Schreuder.

1 juli 2015 om 00:21

Als bazoer de inschuivende verdediger wordt, betekent het dat Veltman dit niet meer kan doen? En Veltman is als pure verdediger zeker niet Ajax waardig

1 juli 2015 om 00:21

Steekpasses, individuele acties, oplossingen in de kleine ruimte. Klaassen, Bazoer en Gudelj zijn goede spelers, maar daar ligt niet hun kracht.

1 juli 2015 om 00:26

Spelers als Andersen, Kishna en Sinkgraven zijn creatief. Zij kunnen nog ouderwets mensen passeren en zien vaak openingen die een ander niet zo snel ziet. Spelers met een prachtige steekbal bijvoorbeeld.

Klaassen is een harde werker met veel loopvermogen een goede functionele techniek en een neusje voor de goal. Bovendien beheerst hij het een keer raken erg goed. Hij mist echter de creativiteit van de eerder genoemde spelers.

Gudelj is een powerhouse met veel loopvermogen en een goed schot.

Alle drie goede spelers met andere kwaliteiten. Daarom past dat goed samen wat mij betreft.

Bazoer zit meer tegen Klaassen en Gudelj aan, dan tegen Sinkgraven.

Overigens geef ik in mijn reactie ook aan dat ik Bazoer graag centraal achterin zou zien.

1 juli 2015 om 00:28

Wat dachten jullie van Klaassen op 10, bazoer en gudelj daarachter, en sinkgraven Daarachter.

Serieus. Als ze attractief voetbal willen spelen met een nummer 10 moeten ze dat maar doen als ik de selectie zo zie.

El gazi kan spits Fischer kan spits en milik kan spits. dan moet 1 van die 3 op de bank. Ajax heb teveel middenvelders dus ook daarvoor zou het goed uitkomen.

De backs krijgen dan wel een hoop loopwerk maar daar is niks mis mee, in elk geval niet tegen mindere ploegen.

1 juli 2015 om 00:29

Alleen werd FdB wel 4x kampioen en Schreuder niet. Man ga achter je club staan ipv Schreuder overal de schuld van te geven terwijl er andere zijn die de club ten gronde hebben gericht. Niet door Schreuder maar door die mensen speel je de komende jaren met pech gewoon ergens ver in het rechter rijtje.
FdB heeft bij mij nog genoeg credits en wacht dit seizoen gewoon af. Blijf alleen zeggen dat ik hoop dat er nog wel snel 1 a 2 spelers bijkomen.

1 juli 2015 om 00:30

Ik bedoel dus dat ze 4-4-2 gaan spelen. dan komen anderssen en serrero ook nog eens aan spelen toe af en toe.

1 juli 2015 om 00:32

@ gloryUnited

Veltman vind ik persoonlijk ook niet goed genoeg als basisspeler van Ajax. Op de een of andere manier zie ik het niet echt zitten in hem. Goede speler voor in je selectie, maar geen topper.

Voetballend zeker aardig, maar vaak nonchalant, niet echt sterk en ook niet snel.

Bazoer lijkt mij gewoon de ideale man. Zeker naast een ervaren rot.

Daar zijn waarschijnlijk niet veel mensen het mee eens, maar dat is nou eenmaal mijn mening.

1 juli 2015 om 00:56

Dus jij wilt Ajax als vanouds in een 3-4-3 opstelling zien met Sinkgraven voor de verdediging? Waarom? Sinkgraven zal in verdedigend en fysiek opzicht tekort komen want hij zal veel terug moeten zakken en een belangrijk schakelpunt moeten zijn in de opbouw/omschakeling. Dan liever Bazoer voor de verdediging ipv Sinkgraven, Klaassen RM, Gudelj LM en Sinkgraven op 10. Maar dat zal het geval niet zijn. Aan een middenveld met (indien met de punt naar achteren, v.l.n.r.) Klaassen Bazoer Gudelj heb je genoeg. Zo kan je altijd draaien tijdens een wedstrijd naar een middenveld met de punt naar voren, mocht dat gewenst zijn. (v.l.n.r.) Bazoer Klaassen Gudelj.

1 juli 2015 om 06:36

Je hebt met die opstelling zo verschrikkelijk veel mogelijkheden. Dit is ook nog eens aan te passen aan je tegenstander. Maar aub aub aub weer met een 10 !!

1 juli 2015 om 16:50

Ziyech op 10 is de beste optie.

30 juni 2015 om 23:59

Dat is serieus zo'n slecht plan. Het probleem van Ajax is niet het middenveld, maar hoe het middenveld wordt aangespeeld. Wat zelden gebeurd.

1 juli 2015 om 19:46

Gudelj op "6" is zo zonde!!

Bij AZ was Gudelj op "8" ook wel box to box geweldig

Maar iedere keer als Gudelj als 6/controleur speelde hij slecht

Gudelj moet in duels beuken en dan op doel schieten. Gaat lastig vanaf 6

2 juli 2015 om 02:05

Bazoer zal nog niet alle wedstrijden spelen. Te jong. Te onervaren. Gaat nog wel een dip krijgen. Rustig aan met hem. Het komt wel.

Jaa! Eindelijk met een nummer 10, zorgt voor veel meer dreiging!

30 juni 2015 om 23:50

Nou iig voor een snellere aansluiting vanuit het middenveld.

1 juli 2015 om 00:00

Nee, echt niet! Hoe kan Ajax dreigender zijn met één aanvallende middenvelder i.p.v. twee. Dat is fucking nonsens van mensen die niet weten watsgebeurd!

1 juli 2015 om 00:09

Doordat er dan meer ruimte ontstaat voor de speler, en waardoor een spits misschien ook wat vrijheid gaat krijgen. Waardoor hij beter tot zijn recht komt. Eindelijk?

1 juli 2015 om 00:12

@doncoxxx domste reactie ooit hier hahaha

1 juli 2015 om 00:13

Bullshit! Leg maar eens uit waarom, dat kan je niet! Welke speler heb je het sowieso over?

@indyajax, waarom? Leg uit?!

1 juli 2015 om 00:17

Eens. Het is een trend om te roepen dat Ajax weer met een 10 moet spelen, maar niemand kan duidelijk uitleggen waarom.
Willen ze met een 10 gaan spelen omdat het huidige systeem niet juist wordt uitgevoerd? Dat vind ik dan zwak van de technische staf.

1 juli 2015 om 00:32

Doncoxxx heb volgensmij wel gelijk 2 aanvallende middenvelders is aanvallender dan 1.

daarom moeten ze ook gewoon 4-4-2 gaan spelen dan kunnen lekker veel man voor de goal komen, veel doelpunten = attractief.

1 juli 2015 om 00:36

@doncoXxX omdat je het zo lief vraagt. Het zit namelijk zo. Wanneer je met 2 aanvallende middenvelders speelt is de kans veel groter dat je al dichter bij hun 16 bent. Dsn zul je zien dat er vandaar uit tegen een muur het moeilijker is om door heen te komen. Wanneer je met 2 controleurs speelt kan je bijvoorbeeld als 10 kiezen om links achter de spits te duiken wat zal resulteren dat er ruimte voor de 8 is om dus via de andere kant te komen. Dit resulteert niet alleen in een moeilijker leesbaar spelletje het creëert ook nog eens variatie omdat er een keuze gemaakt kan worden wie er in schuift.

Ook zal dit betekenen dat wanneer je in balbezit bent je minder kwetsbaar bent voor de omschakeling. En dat je niet al volledig om hun 16 staat. Wat betekend dat er meer ruimte ontstaat. Nog meer vragen?

1 juli 2015 om 00:58

ja ik heb nog wel een vraag waarom is verder weg vanaf de 16 spelen volgens jouw attractiever? zie jij liever tikkie takkie op het middenveld dan de tegenstander rondom de 16 vastzetten en ballen in de pot gooien?

1 juli 2015 om 01:04

Met 'de punt naar voren' krijg je het effect dat je twee aanspeelpunten krijgt. In het Ajax systeem zal de '10' de bal ingespeeld krijgen en die dan geven aan de twee controlerende mids. Die staan vervolgens weer nasr voren gericht, waardoor het rond spelen sneller naar voren gericht is

1 juli 2015 om 07:28

Behalve dat je dan 2 aanspeelpunten hebt en je sneller bij de 16 bent creëer je ook meer ruimte voor de inschuivende verdediger. Imo loop je elkaar in de weg als je de cv wil doorschuiven in een punt naar achteren systeem.

1 juli 2015 om 08:36

Doncoxxx,

Het middenveld is je motor van je tactiek en als je met 2 controleurs speelt heb je meer grip op het middenveld. Vandaar uit heb je dan ook een betere aanvoer naar de aanvallers. Ook kunnen de aanvallers en vooral de nr.10 zich meer gaan richten op het aanvallen, omdat je 2 mans rugdekking hebt. Met een strijder als Gudelj en beer als Bazoer heb ik de volste vertrouwen dat zij een goede rugdekking verlenen aan Klaassen.

1 juli 2015 om 09:01

Als je met een 10 gaat spelen is het bovendien zaak dat de controlerende middenvelders meer naar binnen gaan spelen. Dit resulteert ook weer in meer ruimte voor opkomende backs en meer ruimte voor de vleugelaanvallers om een individuele actie te maken! Ik ben er ook van overtuigd dat Ajax met de huidige spelersgroep beter met de punt naar voren kan gaan spelen.

1 juli 2015 om 13:00

Jol speelde ook 4-4-2 met ajax en toen scoorde ze geloof ik 100 goals in een seizoen en speelde ajax echt leuke wedstrijden om te zien. En dat seizoen met pantelic vond ik ook een leuk ajax om naar te kijken

1 juli 2015 om 13:02

(@flithje)

Wanneer een ploeg zich wenst in te graven, dan maakt het weinig uit hoe het middenveld staat; het blijft dan altijd lastig om erdoorheen te komen. Maar dat ingraven is niet wat er gebeurt de laatste jaren. Ploegen verstoren juist de Ajax opbouw.

Anyway, hoe het middenveld staat is het probleem niet bij Ajax. Het probleem is dat Ajax de aanval opzet via de backs i.p.v. zo snel mogelijk het middenveld in te spelen. Bij Ajax zakt de '6' in en gaat tussen de CVs in staan en dan ontstaat er een kom en daar wordt die bal rondgespeeld net zolang totdat een middenvelder of aanvaller kan worden aangespeeld zonder kans op balverlies. Als je dan nog een middenvelder zich laat inzakken wordt het voor de tegenstander nog makkelijker om Ajax vast te zetten.

In de omschakeling gebeurt eigenlijk hetzelfde. Ajax speelt ook dan te krampachtig uit angst voorbalverlies en dat geeft de tegenstander in 9 van de 10 gevallen de gelegenheid om de verdedigende stellingen in te nemen op het moment dat Ajax in de buurt van de goal komt.

Anyway, Ajax speelt op Frank's orders risicoloos en te angstig en daarom marcheert het niet. Dat heeft weinig met de posities op het middenveld te maken. Het gaat altijd om de manier van spelen en de uitvoering en niet hoe de poppetjes staan. Ik hoop dat Cruyff Frank er inmiddels op gewezen heeft de backs zoveel mogelijk te ontzien in de opbouw en zo snel mogelijk het middenveld of zelfs de aanval in te spelen. Meer diepgang in het spel aanbrengen dus.

Nog even voor de duidelijkheid: 4-3-3 met de punt naar achteren is in theorie de beste optie omdat je dan de meeste driehoekjes kan vormen en dus de meeste afspeelmogelijkheden creeert. Zowel de 8 als de 10 kan achter de spits opduiken hoe jij het zo mooi zegt. Die optie is er echt niet alleen voor de 10 in een punt naar voren systeem. Daarnaast kan je bijk balverlies beter en hoger druk zetten en de bal sneller heroveren met twee aanvallende middenvelders.

Dit zei ie vorig jaar ook, maar ff afwachten eerst.

Oke, goed nieuws!! Frank heeft eindelijk het licht gezien hopelijk gaat het ook allemaal werken wat hij in z'n hoofd heeft. En dan kunnen we knallen het nieuwe seizoen!

Gezien het aantal middenvelders en de kwaliteiten lijkt mij dit een prima idee!

Zal is tijd worden dat Frank het Ajaxspel laat terugkomen. Afgelopen jaren waren dan vruchtbaar wat betreft prijzen, qua spel was het vaak om te huilen.

Kan makkelijk inderdaad. Bazoer/serero en Gudelj als controleurs en Klaassen of Sinkgraven op 10 kan best werken.

1 juli 2015 om 00:10

Ik zie dat wel zitten hoor. Bazoer en Gudelj moeten dat met zijn tweeën prima kunnen doen, en dan heb je een echte nummer 10 die er wat moois van kan maken. Zou alleen jammer zijn als Klaassen en Sinkgraven niet samen kunnen spelen.

1 juli 2015 om 00:30

Seizoen duurt lang genoeg en bovendien zijn Bazoer (18) en Sinkgraven (19) erg jong. Klaassen had dit seizoen ook wat last met blessures, dus wel genoeg speeltijd voor iedereen, maar ik denk ook niet dat Sinkgraven en Klaassen samen zullen spelen.

1 juli 2015 om 07:33

Volgens mij hebben weinig mensen in de gaten hoeveel meters Sinkgraven verdedigend aflegt en hoeveel duels die uitvecht. Volgens mij kan Sinkgraven juist prima op 8 spelen met een 10 voor zich.

Ja en dadelijk is het attractief en worden ze weer tweede achter PSV en worden ze in de Europa League uitgeschakeld door pakweg Midtjylland.

Afgelopen seizoen is heel leerzaam en daarom misschien ook wel heel goed geweest voor Ajax. Overmars kan niet meer met rare aankopen op de proppen komen, maar kan nu niet anders dan serieuze spelers te halen.

De Boer heeft afgelopen seizoen denk ik ook minimaal net zoveel geleerd als in de 4 jaar ervoor, als dingen goed gaan verbloemt het zaken, terwijl wanneer je verliest je alles onder de loep neemt.

De Boer toont aan dat hij ook zichzelf heeft geanalyseerd en dat hij dus ook in de tactiek wat wijzigingen moet doen om weer het spel van zijn eerste jaren te zien te krijgen en het liefst nog beter dan dat.

Ik heb geen grijntje minder vertrouwen in de Boer en de staf dan in de 4 kampioensjaren, sterker nog, ik heb nu alleen maar meer vertrouwen, omdat ze alleen maar geleerd kunnen hebben van de fouten van de jaren hiervoor en de volgende stap in de ontwikkeling van de club gezet kan worden!

Ja het rommelde even en misschien is nog niet alles helemaal over, maar uiteindelijk was het vooral in de media onrustig en hebben we verder niemand met modder zien gooien of elkaar de tent uit zien vechten, het was gewoon een hobbel op weg naar de volgende fase.

Deze fase moet overigens vooral gekenmerkt worden door een zichtbare verbetering in het niveau van de doorstromende jeugd, ze zijn nu een paar jaar verder en dus moet er verbetering zichtbaar zijn. Natuurlijk is dit nog niet de max, want de eerste spelers die hun hele opleiding in de nieuwe stijl hebben gehad komen pas over een paar jaar door uit de A-jeugd, maar vooruitgang moet zichtbaar zijn en ik denk dat die er ook gaat komen met jongens als van de Beek, Nouri, El Azzouzi en Cerny.

30 juni 2015 om 23:53

Buiten het feit dat ik je laatste 4 reacties zeer prettig vond lezen en van een prima hoog niveau, waar haal je de tijd en energie in vredesnaam vandaan ?

1 juli 2015 om 00:04

Ondertussen gaan ze als vanouds door met de selectie te overbelasten in de voorbereiding.

1 juli 2015 om 00:16

Voetbal Schoen, nog nooit zoveel onzin gelezen. Het rommelt nog steeds en Cruyff heeft onlangs een strategische commissie in het leven geroepen die de door hem benoemde Raad van Commissarissen en Directie gaat controleren/adviseren. Hoe krom wil je het hebben? Het is te hopen dat De Boer alle vrijheid krijgt en met een 10 mag/kan spelen en niet door Cruyff terug gefloten wordt. Leg mij even uit wat er is verandert na vorig seizoen en waarom Overmars nu alleen maar serieuze spelers kan halen? Mag Overmars nu elke speler halen en heeft hij dit seizoen niet meer te maken met het salarisplafond?

1 juli 2015 om 09:48

Het goede spel van de eerste jaren onder de Boer ?

Voetballend is het na het vertrek van Jol alleen maar minder geworden. De Boer heeft 1 standpunt. Zolang Ajax de bal heeft kan de tegenstander geen goal maken. Natuurlijk klopt dit, maar onder de Boer tikken ze liever de bal rond de middenlijn rond dan dat ze aanvallend spelen.

Als je puur naar cijfers kijkt heeft Ajax het afgelopen jaar niet zo veel slechter gedaan. Ajax heeft afgelopen seizoen 2 punten minder dan 2010-2011, 3 goals minder gemaakt maar ook 2 doelpunten minder tegen. Dus vergeleken met 2010-2011 bijna identieke cijfers.

Niks misschien, gewoon doen !!

We hebben er simpelweg de spelers voor die het beste renderen op 10 (klaassen, Fischer, Schöne, Sinkgraven).

Vorig seizoen werd vooraf ook ingezet op meer attractiviteit en we kregen slechts sloom breivoetbal. Dus nu maar afwachten of De Boer zijn belofte nu wel gaat inlossen !

Dat spektakel zagen we die nr 10 de laatste paar wedstrijden :D . Werden compleet afgeslacht.

Eindelijk met een nummer 10.. Werd tijd. Geeft backs ook meer ruimte om op te komen. Iets wat voor Dijks ook alleen maar ten goede kan komen. Sinkgraven kan lekker rouleren met Klaassen op 10. Daarachter een sterk blok met Bazoer en Gudelj. Ben benieuwd hoe die twee gaan samen spelen. Hopelijk kan Heitinga voor de juiste aanvoer zorgen op het middenveld.

Ben benieuwd!

Waarom houdt hij dat niet geheim tot de competitie begint? Nu kunnen andere clubs zich er alvast op instellen hoe te spelen tegen een ploeg met een nummer 10. Ze zijn niet echt slim bij Ajax.

1 juli 2015 om 07:23

Ik denk dat niemand zich op Ajax kan instellen, zal zeer dynamisch worden,

Oke, uit deze woorden blijkt heel duidelijk dat ajax, als het iets moet forceren of tegen een zwakke tegenstander speelt, met een ander systeem wil gaan spelen.
Eindelijk!
Heb hier zo lang op gewacht.
Schone op 10 zou een sensatie zijn, weet ik zeker.
Met gudelj en klassen heb je ook gewoon precies die twee lopers die je voor dit systeem nodig hebt.
Ik Denk(hoop) dan ook dat dit is wat de boer van plan is.
Ik heb in fifa geprobeerd om met de punt naar voren te spelen(klinkt heel stom, maar het is opzich wel een goede simulatie) , maar ben tot de conclusie gekomen dat het beter is om, ipv je 6 op te offeren,
een verdediger weg te halen en dus 343 te spelen.
Dus
------------------------------------Cillessen
Veltman(zwaar onderschat!)-heitinga-riedewald/viergever
----------------------bazoer
Klaassen-----------------schone!---------gudelj

En geen kadlec!
Heb hem nog nooit zien spelen, maar ik kan nog betere filmpjes van mezelf maken dan dat ik op Youtube van hem heb gezien.
Zie nergens enige vorm van talent of techniek.
Als je dan toch in die sloot gaat vissen doe mij dan maar finnbigason...

Ik zie graag Klaassen als valse spits en Bazoer - Gudelj - Sinkgraven met afwisselend de punt naar voren en achteren op het middenveld. Veel dynamiek, sterkste spelers spelen, flink wat duelkracht gecombineerd met veel technische skills. Klaassen moet geflankeerd worden door El Ghazi en Fischer, dan heb je 3 spelers die de spits in kunnen duiken en voldoende scorend vermogen hebben.

1 juli 2015 om 07:45

Klaassen als spits.
Interessante gedachte, maar toch Denk ik dat dat zo'n beetje het enige is dat ie niet kan; Als aanspeelpunt fungeren.
Daarnaast vind ik dat, als je met een 10 gaat spelen, schone die kans verdient en dat sinkgraven dan steeds mag invallen.

1 juli 2015 om 11:27

Ik denk niet dat je het altijd moet spelen, maar soms wel. Als valse spits heb je minder nodig om een bal vast te kunnen houden. Je staat iets ingezakt en hij kan goed positie kiezen waardoor hij zeker aangespeeld kan worden. Klaassen heeft dan wel weer het vermogen om op het juiste moment diep te gaan en in de 16 te komen, dan heb je veel meer beweging en zit Klaassen in zijn kracht.

eindelijk, dit mocht toch weer eens tijd worden, vorig jaar werd dit ook al geroepen geloof ik dus eerst zien dan geloven frankie! leuk en aardig dat tikkie terug voor balbezit, maar komen daardoor amper tot kansen, dat zijn we toch wel gewend in amsterdam. eerst maar eens afwachten aankomend seizoen hoe het zal gaan verlopen. ben nog steeds zeer blij dat er een sterkere verdediging staat dan vorig jaar en gudelj gehaald is voor wat extra power op het middenveld. ben benieuwd wie in de aanval nog gehaald gaat worden, hopelijk iemand die al wat ervaring met zich mee brengt en niet weer een speler die alles nog moet bewijzen..

Mooie woorden maar ik moet het allemaal nog zien. Spektakel bieden dat wil iedere trainer aan het begin van een nieuw seizoen wel. Op dit niveau betekend spektakel hoge pieken en diepe dalen. Dat kan Ajax zich niet veroorloven want dat kost veel te veel punten. Een structureel iets hoger niveau is een realistischer doelstelling. Maar marketingtechnisch aan de vooravond van een nieuw seizoen uiteraard veel minder interessant om te roepen.

Nu Heitinga gekocht is kan ik de hoop op 3-4-3 wel laten varen. Dat zou denk ik echt een geweldig systeem zijn geweest. Zeker nu Dijks gekocht is (groot, sterk en snel).

Bazoer zou ik dan als voetballende centrale verdediger laten spelen met een ruit op het middenveld. Veltman als absolute laatste man en naast hem Dijks en van Rhijn.

Dan linkshalf Sinkgraven, rechtshalf Gudelj en Klaassen op 10.

Fischer, Milik en El Ghazi voorin.

Zo kan je ook je beste spelers meteen opstellen. Maar goed, 4-3-3 met de punt naar voren kan ook. Slechter dan afgelopen seizoen lijkt me haast onmogelijk. Bazoer is wel zeker van een basisplaats als controleur en Gudelj ook. Klaassen dan op 10. Zal Sinkgraven wel banken.

Verder hoop ik van de Beek, Cerny en Nouri te zien debuteren dit seizoen.

1 juli 2015 om 11:35

Heitinga zou juist heel goed in dat systeem passen, dus ik snap het probleem niet. Hij kan juist ook als centrale man spelen die inschuift, hij is zowel CV als VM.

Ik zou voor veel varieren, lekker dynamisch maken en continu van samenstelling wisselen. Daar hebben we absoluut de spelers voor. Ik zou gaan voor een 4-3-3 met een valse spits, dus een halve 10.

Cillessen - Van Rhijn - Veltman - Viergever - Dijks - Bazoer (rm) - Gudelj (vm) - Sinkgraven (lm) - El Ghazi (ra) - Klaassen (valse spits) - Fischer (la)

Op de manier kun je makkelijk overschakelen naar 3-4-3, Viergever kan naar VM schuiven, Gudelj naar AM en Klaassen kan dan dieper gaan staan. Een andere optie is dat Fischer de spits in duikt, Klaassen inzakt naar de 10 positie, Sinkigraven doorschuift naar LA en dan Gudelj of Viergever richting LM doorschuift. Een andere variant is dat El Ghazi ook in de spits kan duiken, dat van Rhijn doorschuift naar RA, Klaassen inzakt of aansluit in de spits en dat Veltman de RB positie opvangt.

Snoep dat talent de Jong van Willem II af en je hebt volgend jaar een 10 waar de mensen voor naar de arena komen. Vanavond vanaf mijn vakantieadres weer in de gelegenheid dit talent te zien spelen en kan ik tevens kijken hoe de andere A'damse jongens zich bij Willem II presenteren.

ik hoor niemand over Serero dat was het afgelopen jaar de man met de meeste creativiteit op het middenveld scoort misschien weinig maar geeft wel de assist op de assist pakt ballen af speelt met gemak in 1 beweging 3 man weg hoe bedoelen mensen hier dat sinkgraven creativier is op wat gebasseerd hij heeft nog niks laten zien bij ajax 1, maar we hebben 1 voordeel een sterke bank is ook belangrijk wanneer iemand verzaakt kun je zo een andere in passen nu voorin nog een sterke pinchhitter en ajax is klaar voor het seizoen

Waar is de tijd van de inschuivende centrumverdediger gebleven?!

1 juli 2015 om 09:53

Ik zou net zeggen, bij balbezit Bazoer of Riedewald achter als doorschuivende libero, dan kan Sinkgraven door naar 10. Aanvallende 3-4-3.

Volgens mij ligt de saaie speelstijl niet zozeer aan de formatie, maar meer aan de manier van coachen van De Boer. Hij geeft spelers op hun flikker als ze balverlies lijden in plaats van een veilige optie kiezen. Bovendien stopt hij ze vol met opdrachten en roept hij voortdurend wat ze moeten doen. Er kort bovenop zitten noemen ze dat ook wel. Dit heeft een verlammend effect op veel jonge gasten. Ze halen alle risico uit hun spel en zijn als de dood een bal te verliezen bij een steekpass of individuele actie. Bovendien is alle creativiteit verdwenen, omdat De Boer toch wel zegt wat ze moeten doen. Hierdoor is het spel saai, traag en voorspelbaar geworden en kijk ik niet meer met plezier naar mijn cluppie.

Dat hoorde we ook na het eerst behaalde kampioenschap sinds jaren ook, ik wacht rust af. Dit soort uitspraken van de technische staf of spelers ken ik nu wel. De problemen bij Ajax liggen dieper dan alleen fatsoenlijke versterkingen vinden, maar goed we zien wel weer wat er van het aankomende seizoen terecht komt. Wat dat betreft ga ik ook geen voorspellingen doen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren