Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Slechtste Ajax dat ik ooit heb gezien, dat tempo houd ik op mijn 83e nog bij’

Laatste update:

De achterstand van Feyenoord op koploper PSV en runner-up Ajax is groot, maar de Rotterdammers zijn ervan overtuigd dat ze nog niet uitgeschakeld zijn in de titelstrijd in de Eredivisie. De ploeg van trainer Fred Rutten gaat zondag op bezoek bij de regerend kampioen in Amsterdam en moet winnen.

/

Cor van der Gijp, de oud-spits die in het verleden tussen 1955 en 1964 twaalf keer scoorde tegen Ajax en daarmee de ‘Klassieker-topscorer’ is van Feyenoord, is van mening dat de gasten uit Rotterdam komend weekend een goede kans hebben op een overwinning op de aartsrivaal. “Dit is het slechtste Ajax dat ik ooit heb gezien”, windt Van der Gijp er in gesprek met het Algemeen Dagblad geen doekjes om.

“Ik heb ze dit seizoen in De Kuip zien spelen en dat was niet best”, doelt de dertienvoudig Oranje-international op de onverdiende 0-1 nederlaag die Feyenoord voor de winterstop leed tegen het elftal van coach Frank de Boer. “Ajax is normaal gesproken een van de smaakmakers, maar het tempo waarin ze opbouwen houd ik nog bij”, geeft de 83-jarige Van der Gijp aan in de aanloop naar de Eredivisietopper.

Denk je dat Feyenoord gaat winnen van Ajax?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Shots fired!

OT: resultaten in het verleden bieden geen garantie voor de toekomst Cor. ajax - Feyenoord is een pot opzich en ik zie Ajax hier echt wel beter voor de dag komen.

20 januari 2015 om 09:35

Het feit is dat Ajax, op een paar wedstrijden na in de CL bijv., niet om aan te gluren is. En eigenlijk bijna nooit een wedstrijd zonder problemen wint. Dit is absoluut het slechtste Ajax van de afgelopen jaren. Maar er zitten wel lichtpuntjes in met Milik, El Gazi en Kishna.

20 januari 2015 om 10:26

Het slechtste Ajax van de afgelopen jaren dat overigens meer punten pakt dan de afgelopen jaren. Zuiver geluk uiteraard.. Elk punt dat ajax pakt is per definitie mazzel. ajax werd tenslotte steeds kampioen omdat de concurrentie er niks van bakte. Ajax won weliswaar, maar had het moeilijk en het was vooral steeds de tegenstander die het liet het liggen. Keer op keer, op keer. Ajax raakt 3x paal en lat maar de analysten kunnen zich vooral de gemiste kans van de spits van die tegensatander herinneren. ajax was niet goed maar de scheidsrechter hielp mee. Ajax werd weer gematst met de loting. Als ajax effectief speelt had het frivool moeten spelen. Als ajax 20 kansen creeert hadden ze zakelijker moeten zijn. Als ajax in de laatste minuut de 3 punten over de streep trekt is het een wanvertoning. Doet de concurrentie hetzelfde dan heet het karakter, of de wil om kampioen te worden. Bij ajax zitten ze uitgeblust in de kleedkamer lees ik, wat wil je ook? Het buffet werd van 4 zilveren schalen genuttigd, dat stilt de honger wel. Die jongens bij Ajax waren tenslotte allemaal eigenhandig betrokken bij die vier titels en hebben er nu wel genoeg van, totaal niet de behoeft om zich opnieuw te bewijzen. Ajax laat de grootste talenten voor niks de deur uitlopen en stuurt de beste keeper van de wereld voor een fooi naar de concurrent. Ajax durft geen geld uit te geven en haalt alleen uitgerangeerde C-keus als zimling of prutsers als Sana. Het lijkt nergens op in Amsterdam.

Inderdaad, er is veel op het spel van ajax aan te merken. het team is jong en daarmee grillig, maar ik beloof je dat we dit jaar weer boven het alom geprezen Feyenoord eindigen. Want al spelen ze Ajax totaal weg, zoals eerder in de Kuip, winnen doen ze hem niet. dus Cor, geniet ervan zondag.

20 januari 2015 om 10:34

Ik begrijp dat jij wekelijks op het puntje van je stoel zit in de Arena nou ik niet eerlijk gezegd wat hij waarschijnlijk bedoeld is wat zovele Ajacieden willen en ik ook dat we weer eens mooi voetbal zien en dat zien we toch al tijden niet ? Qua team is het wel oke maar het mag wel wat beter wat het spel betreft toch ?

20 januari 2015 om 10:45

I like cooking my family and my pets.

use commas. don't be psycho.

Serieus Sloep01, kan je zelf op een normale manier lezen wat je schrijft??

20 januari 2015 om 11:09

Sloep, wellicht kun je tot het eind lezen en beseffen dat je vraag al beantwoord is, het spel mag zeker beter. Je conclusie dat ik er enthousiast over ben zuig je uit je duim. Mijn betoog is in reactie op de zwaar overtrokken uitspraak dat dit het slechtste Ajax allertijden zou zijn.

Wat mij betreft valt er dit jaar meer te genieten dan bijvoorbeeld vorig jaar. Voornaamste oorzaak daarvan kun je zoeken bij Klaassen die vrijwel alles heerlijk in een keer raakt en zo het spel versnelt en Kishna en El Ghazi die attractiviteit brengen. Niet elke keer 90 minuten lang, maar ze zijn vaak goed voor wat oohh's en ahh's. De terugspeelballetjes van de verdedigers blijven bloedverziekend. Ja natuurlijk willen we mooi voetbal zien. En het is terecht dat de grootste en meest succesvolle club het meest kritisch bekeken wordt. Maar zo dramatisch als het door sommigen wordt voorgespiegeld is totaal van de kaart. Ik voorzie dat we over tien jaar op een deel van deze lichting terugkijken zoals we nu kijken naar de lichting 2004. Dan spelen een paar van deze jongens in de top en roepen we och, als we dat toch eens bij elkaar hadden kunnen houden.

20 januari 2015 om 12:01

Hoezo onverdiend?

20 januari 2015 om 12:51

Stel je aan ik kan t prima lezen. Dat jij zelf niet meer een tekst kan lezen zonder een . of , ligt echt aan jou

20 januari 2015 om 13:53

@mark12355
Ik ben speciaal even ingelogd voor jou. Wil je nou echt beweren dat we maar zonder leestekens moeten gaan schrijven? En zo nee, is het dan dom om te verwachten dat mensen een beetje leesbare tekst produceren?

Ik kijk veel schrijfsels na in een jaar, en de schrijfsels waar ik het lastigst doorheen kom, zijn toch echt de producten waar de Nederlandse grammatica wordt genegeerd. Dat mensen steeds meer turbotaal gebruiken, omdat je blijkbaar in 140 tekens de meest ingewikkelde gedachten moet kunnen samenvatten, doet daar niets aan af.

20 januari 2015 om 14:39

was vrij vlot te lezen tieske, moet je natuurlijk wel de lagere school voor afgemaakt hebben!?

20 januari 2015 om 19:08

Manededios

Op je balletjes getrapt?

20 januari 2015 om 19:12

Denk dat 80% van de reacties op VZ provocerend bedoeld is. Dit linken aan een IQ getuigd bepaald niet van een hoog IQ!

21 januari 2015 om 10:44

Manodedios.

Het spel mag inderdaad wel beter worden. Na 4 jaar zie ik nog niet echt verbetering . Ik heb ze in een seizoen bv nog geen 15 wedstrijden overtuigend zien winnen. Natuurlijk een aantal europese wedstrijden hebben ze wat aantrekkelijk voetbal laten zien , maar over het algemeen heb ik weinig wedstrijden gezien waarvan ik dacht deze gaan ze eens overtuigend winnen.
In de Nederlandse competitie tegen de kleinere clubs heb ik nog nooit het idee gehad dat ze al met 1- 0 voorstonden als ze het veld op gingen , jij wel?

20 januari 2015 om 09:54

Ik zie Ajax helaas ook wel beter voor de dag komen. Steeds als "we" dachten dit jaar maken we kans verloren we de wedstrijd. Alleen de keren dat ik dacht "dit wordt nooit wat" was er kans op een verrassing.

Neemt natuurlijk niet weg dat "ome Cor" wel gelijk heeft dat het spel van Ajax niet om aan te gluren is.(maar dat geld uiteraard voor het gehele niveau van de Eredivisie) Bij Feyenoord valt het alleen wat minder op omdat die "op papier" beter presteren dan de laatste jaren.

20 januari 2015 om 10:45

Bedankt voor je geweldige reactie. Alle cliches die je benoemt zijn inhoudelijk echt sterk.
Chapeau!!

Ik lach me kapot als Feijenoord verliest. De meeste Feijenoord aanhangers doen net als spelers geen daden maar woorden

20 januari 2015 om 09:05

Volgens mij zijn de woorden juist de daden van de supporters in de Kuip. Geweldige sfeer daar, en steun aan het team als het even slecht dreigt te lopen. Dit ipv het uitfluiten van de eigen spelers in Amsterdam en Eindhoven.
Betere daden dan 90 minuten je club toezingen zijn er niet voor supporters.

20 januari 2015 om 09:14

Die vuurwerkgeluiden van afgelopen zondag zou ik niet onder de noemer sfeer willen scharen en ook in de Kuip is het gewoon doodstil als het niet loopt. Kijk de wedstrijden tegen Willem II, AZ en FC Groningen maar terug. 90 minuten je club toezingen gebeurd nergens ook niet in de Kuip.

20 januari 2015 om 09:14

Het niet uitfluiten van eigen spelers is een mythe. De Feyenoord aanhang is fantastisch, maar ook zij floten de eigen ploeg uit tegen bijvoorbeeld Dordrecht toen het bij rust 0-0 stond.

20 januari 2015 om 09:49

@remifeyenoord, lees nog eens terug. Hij zegt niet dat het uitfluiten van eigen Ajax-spelers een mythe is. Hij zegt dat het een mythe is dat dat bij Feyenoord niet gebeurt. Ik geloof best dat het bij Ajax vaker gebeurt, maar bij Feyenoord gebeurt het gewoon ook.

20 januari 2015 om 10:02

Bij Ajax fluit alleen zo'n groot gedeelte omdat de ene groep in de veronderstelling was een theaterproductie van Joop vd Ende te bezoeken en de andere groep boos is dat Robin Haasse niet meedoet. Het is niet het afvallen van de eigen spelers, het zijn gewoon teleurgestelde mensen die niet krijgen waar ze op hoopten.

20 januari 2015 om 10:31

De meeste mensen die naar Ajax gaan zijn wel tevreden met de laatste 4 kampioenschappen. Het
Ajaxpubliek is verwend. Dat kan ook niet bij het Fnoordpubliek. Want waar zijn die mee verwend? Dat het spel niet beter wordt is ook waar. Maar waar staat de rest van de ED dan? Fnoord staat gewoon weer op 8! Pnt van Ajax en als ze zondag verliezen is het weer een jaar niets. Alleen psv doet het beter dan Ajax dit jaar en maakt een goed kans on weer eens kampioen te worden na tig jaar.

20 januari 2015 om 10:51

En toch heb ik het idee dat het Feyenoordpubliek de afgelopen drie en half jaar zich prima heeft vermaakt, ook al is daar geen titel aan te pas gekomen. Spelers als Guidetti en Pelle die het publiek opzweepten met hun goals, vrijwel volledige jeugdelftallen die zijn doorgestroomd naar de eerste elf, de terugkeer aan de top na de financiële malaise, hofleverancier op het WK en dit seizoen ook vaak indrukwekkend voetbal, al vond ik het met Pelle bij vlagen ook spectaculair. Ik kan natuurlijk niet voor het Feyenoordpubliek spreken, maar ik voel me absoluut niet tekort gedaan omdat ze geen titel hebben gepakt. Ik zie eerlijk gezegd het verband niet eens zo, je steunt je ploeg vanuit een voorkeur of liefde, niet vanwege de prijzenkast toch? Dat ze al lang geen titel hebben gepakt is waar, maar ik lig er eerlijk gezegd geen tel van wakker. Ik ga elke zondag weer met veel plezier naar Feyenoord kijken en geniet van de spelers die we tegenwoordig hebben. Dat was vier jaar geleden wel anders. Al winnen ze nog tien jaar geen titel, met het huidige beleid ben ik ervan overtuigd dat ik de komende tien jaar elke zondag met veel plezier naar Feyenoord ga kijken en ik steek mijn hand ervoor in het vuur dat met mij nog zeker 45.000 man in het stadion de komende tien jaar hetzelfde doet. Ik denk dat er gewoon andere manieren zijn van je team steunen, misschien dat het daarom tussen Ajacieden en Feyenoorders zo vaak botst, ze beleven het supportersvak (pun intended) gewoon heel anders.

20 januari 2015 om 12:04

Klopt, Ajacieden zijn veeleisend. Wij vieren geen 2e plaats als een overwinning. Wij vinden Ajax de beste van Nederland en nemen met minder geen genoegen. Leuk meedoen en aardig spel is niet voldoende, als je niks wint is je jaar gewoon mislukt. Dan kun jij wel leuk doen dat Ajax een waardeloos publiek heeft en geen echte fans (tenminste dat haal ik uit je vorige reactie, als het niet klopt hoor ik het wel) maar het zijn in ieder geval echte winnaars. Dat jij graag vermaakt wordt en de rest wel best vindt is ook mooi natuurlijk, je hebt ook niet zoveel keuze als Feyenoorder zijnde de laatste jaren.

20 januari 2015 om 12:48

Ik zie het supporterschap niet als iets waarvoor de club die je 'supportert' zekere prestaties moet voorleggen en als ze dat niet doen 'is het mislukt'. Ajax heeft jou toch niet gevraagd als supporter? Je hebt daar (al dan niet vrijwillig) voor gekozen, wat kan je in vredesnaam dan nog eisen? Ik kijk mijn wedstrijdjes van Feyenoord en doe dat met erg veel plezier. Dat ze geen kampioen worden is jammer, maar het is echt niet iets dat me bezig houdt, of iets dat ik ga eisen. Ik steun nou eenmaal Feyenoord ongeacht hoe ze presteren, ik zie eerlijk gezegd het verband ook niet tussen die twee. Dat jij er blijk van geeft wel een sterke correlatie tussen het succes van ajax en of jouw jaar geslaagd is te voelen, dat is weer iets waar ik me weinig bij kan voorstellen. Natuurlijk hoop ik dat Feyenoord zondag bij Ajax wint, maar al krijgen ze een enorm pak op de donder, volgende week zondag ga ik weer met even veel plezier zitten kijken naar een wedstrijd tegen Ado. Als ik ooit het al dan niet slagen van mijn jaar aan de prestaties van een voetbalclub ga ophangen dan zal ik het maatschappelijk en privé wel ronduit beroerd doen op dat moment.

20 januari 2015 om 13:16

Zucht, ik had het natuurlijk over het jaar als supporter zijnde we zitten op een website over voetbal toch? Als Ajax bijvoorbeeld 4e wordt vind ik dat ze een seizoen verprutst hebben. Het gaat dus niet over het succes van mijn levensjaar want dat is inderdaad niet van voetbal afhankelijk. Had je zelf ook wel kunnen bedenken maar ik hoop dat het nu duidelijker is?

En Nee klopt ze hebben mij niet als supporter gevraagd, maar dat betekend dan dat ik niet wil dat ze kampioen worden of het me niet uitmaakt waar ze eindigen? Als ik geld betaal om Ajax te zien voetballen dan wil ik dat ze hun best doen en strijd leveren en elk seizoen voor het kampioenschap spelen. Ik zeg ook nergens dat ik Ajax niet steun in mindere jaren. Maar als je de grootste club van Nederland bent brengt dat wel bepaalde verwachtingen met zich mee. Jij bent tevreden als er iedere week 11 Feyenoorders aan de aftrap verschijnen, lekker voetballen en hoe het eindigt vindt jij wel best. Ik vind het jammer als Ajax slechte resultaten boekt lijkt me niet vreemd.

20 januari 2015 om 13:46

Nee het is niet vreemd dat je 'het jammer vindt dat Ajax slechte resultaten boekt' maar dat is nogal een verschil met 'geen genoegen nemen als Ajax niet de beste is', want dat laatste is een volstrekt lachwekkende en megalomane gedachten van supporters. Ik vind het wat dat betreft prachtig als ik zie hoe het Feyenoordpubliek meeleeft, en krul mijn tenen driemaal rond als ik bij een magere 1-0 in de Arena bij rust fluitconcerten hoor. Toen ik nog zelf voetbalde hadden we vaak genoeg wedstrijden dat de hele voorhoede met een kater liep te prutsen, de rest van het team ging dan echter niet staan fluiten, die stroopte de mouwen op en ging er twee keer zo hard voor. Misschien dat ze daarom het Feyenoord-publiek de 12e man noemen, die zetten juist een tandje bij als het elftal niet thuis geeft. Ik wil er verder geen waardeoordeel aan hangen, maar dat is gewoon een mentaliteit die mij meer aanstaat en wat in mijn optiek beter past bij een voetbal-supporter dan een mentaliteit waarin het publiek eisen gaat stellen en gaat zitten mokken als die eisen niet al voor rust zijn ingewilligd.

20 januari 2015 om 14:14

Ach je kunt alles heel letterlijk nemen natuurlijk, ik snap ook wel dat Ajax niet ieder jaar echt de beste is en dat het onmogelijk is ieder jaar kampioen te worden. Dit jaar is PSV wat mij betreft ook meer favoriet dan Ajax. Met minder geen genoegen nemen bedoelde ik eigenlijk meer de tevredenheid die jij laat zien over de afgelopen jaren waarin er helemaal niks gewonnen is, dat vind ik toch enigszins opmerkelijk en dat zul je bij Ajacieden (en Psv'ers) niet snel zien (denk ik). Dus wellicht iets minder megalomaan als jij denkt. Ook al blijf ik er wel bij dat een club als Ajax ieder jaar in ieder geval serieus mee moet doen om het kampioenschap want anders heb je als Ajax zijnde een waardeloos jaar. En dat geld niet alleen voor Ajax maar voor elke topclub (en dan bedoel ik dus topclub op nationaal niveau).

20 januari 2015 om 14:31

De afgelopen vier jaar is Feyenoord 2maal tweede geworden en eenmaal derde op doelsaldo. Daarvoor zat Feyenoord volledig in de ellende door schulden, hoge salarissen voor spelers die niets toevoegden en een enorme overhead. Het jaar ervoor was een tiende plek behaald (achter clubs als Ado, Roda JC en Heracles en een punt voor op Nec). Als je het voetbal al wat langer volgt weet je gewoon dat die positie waarin Feyenoord 4 jaar terug zat doorgaans de voetballende variant is van een terminale ziekte. Als je het dan zo knap weet om te draaien, zoveel geld weet te besparen en verdienen in vier jaar, ondertussen de beste jeugdopleiding van Nederland krijgt én hofleverancier wordt van het Nederlands elftal dan is dat knap. Tel daarbij op dat een flink aantal spelers transfers heeft kunnen maken naar grotere competities (vlaar, El Ahmadi, Pelle, Janmaat, De Vrij, Martins Indi ), de selectie vrijwel volledig Nederlands is, nog bijzonder jong én moeiteloos wordt ververst met jeugdspelers, (ondanks het feit dat de concurrenten met voormalig jeugdspelers van jou spelen (ebicilio, Castaignos, Wijnaldum, Rekik, Bruma)). Als je als supporter dan niet tevreden bent na zo'n transformatie in zo'n relatief korte tijd, tja, dan heb je denk ik te hoge verwachtingen. En ik denk eerlijk gezegd dat elke Ajacied die het voetbal een beetje volgt dondersgoed begrijpt waarom de stemming in Rotterdam zo goed is. De hele tijd wijzen op de titel die niet is gewonnen de afgelopen vier jaar is of flauw, of geeft blijk van een volstrekt verkeerd beeld van het hedendaagse voetbal. Noem eens een club die als een Phoenix uit de as is herrezen zoals Feyenoord heeft gedaan? Zelfs met de meest vermogende oliesjeiks blijkt het moeilijk om de prestatie van Feyenoord te evenaren. Een andere reden waarom ik denk dat veel Feyenoorders zo positief zijn is omdat bij Feyenoord de randvoorwaarden ideaal zijn (het stadion nu even buiten beschouwing gelaten). Lage overheadkosten, een geweldige technische staf en de beste jeugdopleiding, als deze groei doorzet is die titel een kwestie van tijd.

20 januari 2015 om 15:01

Ja dat is allemaal hartstikke mooi natuurlijk, en ook heel knap dat ze er zo bovenop gekomen zijn. Ik hoop dan ook van harte dat Feyenoord nog vaak 2e of 3e mag worden. Misschien heb je ook wel gelijk dat het op het moment het maximale was voor Feyenoord. Maar ik ben natuurlijk een verwende megalomane Ajacied die de smaak van winnen te pakken heeft, dus ik kan me er weinig bij voorstellen (al kan ik me bij die eerste 2e plaats de blijdschap nog wel indenken al was het feestgedruis een tikkeltje overdreven naar mijn mening)

20 januari 2015 om 20:33

Klopt, die supporters met bierbuiken Ajax tattoos en doorgesnoven hoofdjes zijn echte winnaars.
Wat een losers zijn de gemiddelde (Ajax) supporters in het stadion. Volwassen mannen die uit hun dak gaan als hun teampje 1-0 verliest..
Misplaatste arrogantie van een stelletje losers zul je bedoelen.
Hebben niks met winnaars te maken behalve dat ze zich associeren met 'winnaars'.
Echte winnaars dat Ajax publiek, b*tch please.
Net zulke gekken als ieder ander voetbalpubliek.
De normale voetballiefhebber met een eventuele club voorkeur buiten beschouwing gelaten.

20 januari 2015 om 21:01

Die supporters zitten bij iedere club dus wat is je punt precies? Ik heb het Ajax publiek in ieder geval nooit een 2e plaats zien vieren als een kampioenschap. Zou dat ook beschamend vinden zelfs. Ik heb het ook nergens over de mensen die jij er nu bij betrekt dus ik snap niet zo goed wat je eigenlijk wil zeggen.

Hij heeft ze een keer zien spelen.... Deze man moet even stoppen met ongebaseerde meningen geven

20 januari 2015 om 08:52

Nou is zie ze elke thuiswedstrijd spelen en het spijt mij om te zeggen maar het is al maanden niet om aan te gluren, wanneer zien we weer eens het echte Ajax voetbal ik vrees dat dit onder deze trainer niet meer komt want die hamert alleen maar op balbezit en het oeverloze tikkie terug tikkie breed en daar wordt ik zo langzamerhand niet goed van , en dan nog in een tempo dat geen enkele ploeg meer onderste boven wordt gespeeld volgens Frank de Boer lag het er vrijdag weer aan dat ze misschien te hard hadden getraind, ik wil gewoon Ajax voetbal zien maar dat zie ik al tijden niet .

20 januari 2015 om 08:59

@sloep01

Nou wees gerust bij jullie is het tikkie breed en het zonder tempo spelen nog lang niet zo erg als bij Fc Twente. Wat dat betreft is Ajax nog een plezier om na te kijken

20 januari 2015 om 09:09

Beiden dramatisch qua aanzicht. Terwijl er spelers al Andersen, El Ghazi en Kishna bij Ajax rondlopen (kishna overigens wel heel veel dom balverlies) en bij Twente Corona en met name Zyech totaal niet uit de verf komen.
Een beetje opportunisme zou geen kwaad kunnen bij beide teams. Ik wil aanvallen zien. Kansen, schoten, dribbels, acties. Geen balbezit en tikkies breed...

20 januari 2015 om 14:53

Precies dat! Ik zit ook elke thuiswedstrijd in het stadion en het is allemaal traag en fantasieloos. Vaak hebben ze een fase van 15-20 minuten waarin het wel loopt maar dan zakt het weer hopeloos in. Aangezien ik al meer dan 25 jaar in het stadion kom heb ik wel vergelijkingsmateriaal en ik kan je vertellen, van het huidige spel word ik echt niet vrolijk en dat heeft voor een groot gedeelte met kwaliteit te maken. Wat het geluk van Ajax is is dat het niveau van de Eredivisie nog harder daalt en daarom doen ze bovenaan mee.

20 januari 2015 om 09:06

Vind jij dat Ajax wel goed speelt? Deze man heeft Ajax hoog zitten als ik zijn commentaar zo lees en verwacht gewoon net wat meer van Ajax. Jij vindt dit dus prima? De resultaten van afgelopen jaren zijn prima maar bij Ajax wordt ook goed voetbal verwacht en dat valt toch heel erg tegen afgelopen jaren.

Ach, stop toch eens met het vergelijken van ajax van toen en nu, het is een andere tijd nu en spelen anders. Ze zijn nu jonger dan toen en minder ervaren spelers, deze leren nog.
Goed dat de tempo hoger moet, dat kan bijna wel iedereen eens mee zijn. Maar ze winnen uiteindelijk de meeste wedstrijden wel.

20 januari 2015 om 08:49

Volgens mij heeft hij het over Feijenoord- Ajax van dit seizoen, dat is toch niet zo lang geleden. En laten we eerlijk zijn daar heeft Ajax aardig gezwijnd....

20 januari 2015 om 09:27

klopt, maar het begint op een hetze van oud spelers te worden en ja ze hebben gezwijnd, maar niet alle topclubs zijn goed begonnen na de winterstop.
Ik wordt er moe van dat er altijd oud-spelers de lichting van nu en vroeger beoordelen. Dit kan niet meer. Er is geen cruiff of van basten en of van hanegum meer in de geleden. En vroeger was het contactspel er meer omdat er minder op lette, niet zoveel camara's meer. En ga zo maar door. Het voetbal van heden is anders dan van toen, dat is wat ik ermee bedoel.

20 januari 2015 om 09:54

hij heeft het toch alleen over die wedstrijd jij begint uit het niets over de vergelijking van nu en vroeger. Ook geeft hij aan dat Ajax altijd een van de smaakmaker is , maar nu even niet. Men verwacht gewoon meer van Ajax en te recht vind ik . Zijn er echt grote stappen gemaakt sinds de Boer trainer is, ja vier keer kampioen maar daar houd het jammer genoeg mee op. Is het spel aantrekkelijker dan 4 jaar geleden? Spreken we Europees een woordje mee? Spelen we echt overtuigend?

Hahaha dit Ajax staat met 2 vingers in der neus 8 punten voor op die geweldenaars uit Rotterdam. Feit is dat Ajax geen competitie wedstrijd heeft verloren sinds Augustes. Meer punten, beter doelsaldo.

20 januari 2015 om 08:54

Ik snap niet dat ik wéér een interview/verhaal van een Feyenoorder moet lezen dat het hem dit jaar wel eens zou kunnen gaan worden, en vooral de overtuiging die daar bij komt kijken. Alles omtrent Ajax wordt omlaag gepraat/als zwak afgedaan en bij Feyenoord zijn we o zo goed, maar zelfs als je wint sta je nog steeds ruim achter...

20 januari 2015 om 09:37

Dankje. Dit is oprecht een eerlijke comment. Feyenoord is dit seizoen zoooo goed en Ajax zoooo slecht, maar toch staan we 8 punten voor. Ik ben het wel eens dat feyenoord dit seizoen wel beter presteerd. Alleen ik ben van mening dat spelers als Immers, Kazim Kazim, Boulah en Wilkshire je geen kampioen maken.

20 januari 2015 om 10:28

Idd Mat-el, ik word er als echte Feyenoorder ook doodziek van. Dat gelul iedere keer, en iedere keer spelen ze daar met de stront in de broek. En ja we hebben ajax weggespeeld in de kuip, maar wat koop je ervoor? Helemaal niks. Als ajax zoo slecht is als hier word beweerd, dan moeten wij nog een stuk slechter zijn aangezien de achterstand van 8 pnt. Nee laten we nou gewoon de voetjes eens een keer laten spreken, want de laatste 22 ontmoetingen zowel thuis als uit maar 1 overwinning op ajax lijkt me stilte niet meer dan gepast. Verder dat gepraat over beste fans, mooiste stadion, mooiste grasmat, beste jeugd etc! Word ik ook gek van, wat boeit dat. Ik ruil t liever in voor 4 titels op rij, dat is het enige wat men zich later herinnerd!

20 januari 2015 om 09:57

Nu zeg je met 2 vinger in de neus 8 punten voor dat waren er meer.
Maar Feyenoord heeft dat zelf afgedwongen om het weer tot 8 te krijgen.
Met een geweldige reeks en je moet niet vergeten dat de halve basis van Feyenoord,
Er niet meer was toen we begonnen dit seizoen.
dus het was in het begin even zoeken naar het beste opstelling en die hebben ze nu gevonden.

20 januari 2015 om 10:32

@dordt078, die reeks begon vanaf speelronde 7 Eagles uit. Na 6 rondes had feyenoord 5 pnt en ajax 12, toen stonden we 7 pnt achter, dus onze goede reeks zoals jij beschrijft heeft ons nog verder achterop late raken zelfs

Het is belangrijk voor Ajax dat ze deze wedstrijd winnen , zodat ze in een goede flow komen en druk blijven zetten op Psv. Bij een gelijk spel of verlies van Ajax en winst van PSV dan is de competitie beslist.

20 januari 2015 om 11:24

Onzin. PSV speelt nog in de Kuip tegen Feyenoord, ontvangt Ajax nog in Eindhoven. Er is ook bij verlies van Ajax nog niets beslist.

We zitten net op de helft man, 4 punten, maar ook 7 punten, is helemaal niets. PSV pakt ook veel wedstrijden in de laatste minuten of trekken een kleine overwinning over de sloot in wedstrijden waarin ze gewoon ruk spelen. Als dat een keertje niet lukt en de flow gaat er uit, dan zie ik ze ook zomaar 3 potten op rij geen winst pakken. Het blijft allemaal heel broos en kwetsbaar.

En ja, ik ben PSV-supporter. Maar ook realist.

Bij Ajax is het geen haar beter, en ook Feyenoord zakt nog steeds met regelmaat door de ondergrens.

21 januari 2015 om 10:35

Dat is nu juist het verschil met al die andere jaren , nu pakt PSV wel de overwinning waar het de laatste jaren dat niet deed. Ik vind persoonlijk dat PSV er op vooruit is gegaan en Ajax niet echt. Als je dit Ajax vergelijkt met het Ajax van 3 seizoenen geleden dan zie ik weinig vooruitgang. Het kan natuurlijk de komende jaren stappen maken met al dat jonge talent.....

21 januari 2015 om 11:04

Dapper dat je dit net vandaag typt. Gisterenavond tegen Roda was nu net precies waar ik bang voor was.....

Nou ik heb wel slechtere elftallen van Ajax gezien: 1998/1999, 1999/2000, 2004/2005, 2005/2006, 2007/2008, 2008/2009 en als klap op de vuurpijl het laatste jaar onder Martin Jol....

20 januari 2015 om 08:50

Dat waren inderdaad nog slechtere jaren. Seizoen 07/08 konden ze trouwens nog op de laatste speeldag kampioen worden en het laatste seizoen onder Jol werd ajax uiteindelijk kampioen door de boer.

20 januari 2015 om 09:03

Dat jaar warin ze kampioen op de laatste dag kampioen konden worden was 2006/2007. 2007/2008 eindigden ze met meneer Koster aan het roer .

Onder Frank de Boer is het voetbal echt stukken vooruit gegaan, die kritiek is altijd zo overdreven

20 januari 2015 om 12:08

Jol heeft er van 2009 tot eind 2010 gezeten. In het seizoen 09-10 haalde hij 85!!! Punten met Ajax. Twente alleen 86. Ik geloof dat Frank nu jaren al kampioen wordt met minder. Dus doe niet of Jol drama was. Hooguit zijn dure aankopen van niks qua salaris.

Lachwekkende opmerking. Ajax is inderdaad niet zo overtuigend dit seizoen en in de kuip was het drama, maar ze hebben dit seizoen ook een redelijk aantal goede wedstrijden gespeeld. Hij mag dus een beetje oppassen met die grote mond. Vrijwel elke wedstrijd de laatste vijf jaar hoorden we Feyenoordspelers zeggen "dit was de kans om ajax te verslaan" terwijl ze weer hadden verloren.

20 januari 2015 om 09:56

In één ding heeft hij gelijk de opbouw van achter uit verloopt zo ongelofelijk traag en zonder enig risico dat hij inderdaad nog wel mee zou kunnen doen. Is het bij Ajax soms verboden om de diepte zoeken voordat de bal drie keer heen en weer is gegaan in de achterhoede?

Als het slechtste Ajax ooit 8 punten meer heeft dan Feyenoord, is Feyenoord dan ook het slechtste Feyenoord ooit?

20 januari 2015 om 09:01

Beetje kromme redanatie?

Dit jaar heeft Feyenoord idd. Kans omdat ze zelf iets beter zijn dan normaal en Ajax idd. regelmatig als een zaadploeg speelt.

20 januari 2015 om 09:14

Maar Ajax wint wel zo'n beetje al zijn wedstrijden, ondanks dat het voetbal slecht is. Sterker nog, juist dit seizoen pakt Ajax meer punten tot nu toe dan in voorgaande seizoenen. Het spel is dan wel slecht, maar dat is niet aan de resultaten af te zien. Veel tegenstanders putten moed uit het zwakke spel, maar dat is dus ten onrechte.

20 januari 2015 om 09:37

Ligt meer aan de zwakke concurrentie in de eredivisie. Europees zie je toch terug dat wij met mindere teams spelen dan 10 jaar geleden, dus snap wel wat Cor hier zegt.

20 januari 2015 om 09:57

@afcavosje
Het gat tussen Ajax en Feyenoord is wel eens veel meer dan 8 punten geweest dus het "slechtste ooit" zal het zeker niet zijn.

Grappig dat het slechtste Ajax ooit zolang ongeslagen kan blijven en dat het betere feyenoord dan de laatste jaren op 8 punten staat. Maw met een goed en beter Ajax stonden we nu 6 tot 8 punten los en 1e?

20 januari 2015 om 09:18

Je kan je ogen sluiten en puur naar het resultaat kijken, feit is dat ik zondag voor het eerst in misschien wel 10 jaar naar de Arena rijd voor de klassieker met het gevoel als dit maar goed afloopt.
Waar ik anders toch altijd dacht met wat voor nederlaag zouden we ze nu toch weer is terug gaan sturen.
Cor heeft een punt dat het tegen Groningen een uur erbarmelijk slecht was, zen neefje gister trouwens ook dat het 20 min zeer goed was.
Dan denk ik misschien lig het toch aan het zware trainingskamp maar als ik iets verder terug kijkt naar bijvoorbeeld de wedstrijd tegen Vitesse dan vrees ik dat er meer niet goed zit.

20 januari 2015 om 11:30

Het punt is dat de Boer Ajax prima laat presteren naar de mogelijkheden die er in de selectie zitten. Er lopen wat pareltjes van talenten rond, maar die zijn nog niet op het niveau dat ze wekelijks constant kunnen stralen. Daardoor oogt het allemaal wat kwetsbaar en magertjes, maar de resultaten tonen toch echt dat Ajax het heel goed doet.

Bij PSV is dat niet veel anders, al zijn de steunpilaren daar allemaal net iets meer ervaren en dat zie je terug in de 4 punten verschil. Dat verschil zou nog veel groter zijn, als PSV een trainer als de Boer zou hebben, die meer de nadruk legt op het teamspel.

De Boer begint met het teamspel, laat iedereen in de organisatie spelen en rekent dan op ingevingen van een paar sterke individuen. Dat is net anders dan hoe Cocu het doet. Cocu rekent op zijn sterke individuen, en probeert daarnaast geen gaten in de organisatie te laten vallen. Het lijkt hetzelfde, maar in de nuance is het totaal anders. Ik vind het uitgangspunt van de Boer beter, en houd mijn hart vast of PSV op deze wijze door kan blijven gaan met winnen.

Rutten heeft dat beter begrepen, maar moet het in de basis doen met veel minder materiaal dan Ajax en PSV heeft. Maar zijn ploeg levert wel weer meer strijd.

20 januari 2015 om 12:16

@hoppa
Geen speld tussen te krijgen. Enige dat ik er nog aan wil toevoegen, is dat ik echt keer op keer van mijn stoel val als ik zie dat men in Rotterdam nog echt is gaan geloven dat de selectie van Feyenoord even goede voetballers heeft als PSV en Ajax. Dat is in mijn ogen namelijk grote onzin. De basis ploegen van PSV en Ajax zijn vooral veel talentvoller.

Als we even puur kijken naar de basis van de ploegen. Bij Feyenoord lopen met van Beek, Kongolo en Boëtius natuurlijk drie grote talenten. Voor de rest zijn het behalve Clasie allemaal voetballers die aardig kunnen voetballen en door hun ervaring van Feyenoord een hele geslepen ploeg maken, maar van hen ligt het plafond simpelweg bij Feyenoord. Nelom, Vermeer, Bouhlarouz/wilkshire, Immers, el Ahmadi, Toornstra, en Richards zijn allemaal ongeveer 25 tot 30 en beleven nu gewoon hun beste jaren.

Wat is er met alle (ex)feyenoorders aan de hand. Zo veel praatjes dat ze de wedstrijd tegen Ajax wel even gaan winnen. Waar is het 'geen woorden maar daden' gebleven? Ik geloof ook wel dat er voor Feyenoord wat te halen is, maar ze hebben Ajax wel op scherp gezet. Als ze dat al niet waren natuurlijk.

20 januari 2015 om 09:11

Ik weet het ook niet, maar ze hebben wel lef met zulke grote praat. Natuurlijk, Feyenoord heeft een goed elftal en kan winnen in de Arena, maar om met zulke teksten te komen is belachelijk. Feyenoorders kloppen zichzelf de afgelopen dagen wel heel erg veel op de borst en praten over Ajax alsof het om een amateurclub gaat.. Ik vraag me af om men de realiteit niet uit het oog verloren is..

20 januari 2015 om 09:30

Dus als je als Feyenoorder zegt 'ik geef Feyenoord een goede kans om te winnen'. Dan zijn het meteen praatjes?

Ligt het niet eerder aan de Ajacieden die hun club zo hoog inschatten alsof ze goden zijn?

20 januari 2015 om 09:52

Melden dat de volgende tegenstander zo slecht is dat je op je 83e zelf nog mee kan hobbelen is heel wat minder genuanceerd dan te melden dat je Feyenoord een goede kans geeft.
Dat laatste klopt als een bus. Feyenoord heeft een prima kans. Dat eerste zijn inderdaad praatjes van een supporter.
Beide heren boven je snappen dat. Jij hebt er wat meer moeite mee.

20 januari 2015 om 09:58

@frjules, dat is niet wat gezegd wordt he. Alle commentaren komen er op neer dat Ajax slecht is en Feyenoord goed, dat het allemaal pech is dat er 8 punten achterstand is, bla bla bla. Allemaal uitspraken die, als ze andersom gedaan zouden worden, direct als "arrogant" bestempeld zouden worden. Feyenoord gooit geheel zelfstandig zijn eigen credo overboord, en doet precies wat ze altijd zo irritant vinden aan Ajax. Dat roept verbazing op.

20 januari 2015 om 10:01

@polop

Dat je zelf op je 83e mee kan moet je ook met een korrel zout nemen. Het geeft aleen aan dat Ajax gewoon veel minder goed speelt dat als men gewend is van ze.

@edo

De Feyenoorders spreken juist vertrouwen uit in de wedstrijd. Ik heb nog nergens gelezen dat Feyenoord even zou winnen, iets wat wel gezegd word door Le Canard. Het gene wat ik lees is dat ze vertrouwen hebben in de wedstrijd en uitgaan van eigen kwaliteiten.

Maar schijnbaar mag je als Feyenoorder niks zeggen over de wedstrijd zondag, want het word meteen bestempeld.

Het gene wat arrogantie is is wat Klaassen riep voor de afgelopen klassieker.

Je zou maar 8 punten achter het slechtste Ajax dat je ooit gezien hebt staan. Hoe slecht ben je dan zelf wel niet. Los van het feit dat het Ajax onder van Basten veel slechter was en elke uitwedstrijd door de ondergrens zakte, met als dieptepunt Sparta - Ajax 4-0.

Nou ome Cor, ik kan me toch best wat slechtere Ajax-elftallen herinneren. Sowieso van de laatste 20 jaar heb je elftallen onder Wouters, Van Basten etc etc die nog veel slechter waren.

Het spel van Ajax is absoluut niet spectaculair, maar wel effectief. In voetbal draait het om winnen en De Boer beseft dat al te goed. Telkens in de media roepen dat het frivoler moet om de fans tevreden te houden, maar ondertussen gewoon resultaatvoetbal spelen en 4x kampioen worden.

Vrijdag speelde Ajax een half uur lang juist erg sterk, met veel druk op de bal en drang naar voren. Dat houden ze alleen niet lang genoeg vol.

Pijnlijk, maar voor een groot gedeelte ben ik het met hem eens..

Al dat trieste gezeur over de rivaal altijd rondom de klassieker.. Als feyenoord verliest hoor je hem niet meer

Haha, de praatjes uit Rotterdam zijn ongekend.. Een 83-jarige die zegt het tempo van Ajax bij te kunnen houden. Nou Feyenoord, als jullie verliezen dan zou ik direct overgaan op het aantrekken van Gijp, dat zou dan echt een versterking zijn voor jullie.

20 januari 2015 om 09:22

Goede optie inderdaad. Hij heeft een killersinstinct en dat kunnen we goed gebruiken.

20 januari 2015 om 09:32

Als Cor zijn scorend vermogen nog heeft, waarom niet? Haha.

Wat Cor zegt moet je met een korrel zout nemen. Hij zegt dat Ajax bedroevend is, waar ik hem gelijk in geef, want hij geeft later in zijn reactie nog aan dat Ajax normaal gesproken een van de smaakmakers is. Maar is dat dit seizoen? Nee.

Ik denk niet dat dit het slechtste Ajax ooit is. Met Milik, Andersen, El Ghazi en zelfs Kishna (persoonlijk niet zo'n fan van ivm vele domme balverlies) bezit Ajax een paar prachtige spelers. En dan heb je ook Serero in defensief opzicht nog, en natuurlijk Schone en Klaassen. Eigenlijk allemaal jonge talenten op Schone na.

Misschien bedoelt Van Der Gijp dat dit het meest saaie en slaapverwekkende Ajax aller tijden is. Daar kan ik mij inderdaad iets beter in vinden, aangezien er veel meer aangevallen kan worden met dit spelers materiaal. Alsmaar tikje opzij en terug is slaapverwekkend. Effectief is het wel inderdaad, met als resultaat 4 landstitels. Overigens was vorig jaar helemaal niet om an te gluren....

Haha, wat een held. Ik zie hem al staan op 83-jarige leeftijd. Prachtig.

20 januari 2015 om 10:45

hij kraakt indirect wel zn eigen cluppie af.
Dit slechtste ajax ooit staat 8 punten voor op feyenoord. Hoe slecht is feyenoord dan wel niet?
Ik dacht dat iedereen zo tevreden was over het feyenoord van dit seizoen.

Dus een goed feyenoord staat 8 punten achter op het slechtste ajax ooit?

20 januari 2015 om 11:31

Daarbij vergeet je dat feyenoord pas na 5 wedstrijden compleet was....

Maar aan de andere kant als jij tevreden ben over het spel is toch prima.iets toegeven valt toch niet mee.
Denk als je aan alle supporters vraagt die in de arena komen er 95% niet tevreden zijn over het vertoonde spel en dat komt omdat ze jaren verwend zijn, Als je er kampioen mee word prima ,maar waarom blijven er zoveel mensen weg bij wedstrijden niet omdat ze mooi voetbal te zien krijgen.
Ja er worden gewoon punten gepakt maar niet op de manier wat men gewend zijn in amsterdam.

Daarbij durf ik je te zeggen als cruyff met deze qoute kwam een hoop ajaxcieden het eens zouden zijn maar dat mag je niet toegeven als een feyenoorder dat zegt.

20 januari 2015 om 11:58

hoho ik zeg nergens dat het allemaal zo fantastisch is.
Sterker nog...het houdt in de meeste wedstrijden niet over en t enige positieve is dan de 3 punten.
Maar snap niet dat feyenoordmensen als deze vd Gijp zo druk zijn met ajax en negatief doen over ajax terwijl ze zich beter druk kunnen maken om hun eigen cluppie.

De laatste paar jaar loopt half rotterdam in de week voor de wedstrijd weer te roepen dat ajax er aan gaat, maar of ajax nou goed speelt of niet, aan t einde hebben ze de 3 punten weer in de pocket en is feyenoord kansloos voor de prijzen.

Feyenoord is gewoon niet in de positie om zich zo druk te maken over ajax en om van tevoren babbels te hebben.

Ze zijn helemaal niet slecht bezig in rotterdam maar elke keer als het spek stinkt verpesten ze het zelf. En dat is geen toeval meer.
Zorg eerst weer eens dat je kampioen wordt dan kun je nog altijd praatjes hebben. Maar niet van tevoren om vervolgens weer met de staart tussen de benen weg te kruipen

20 januari 2015 om 12:20

Ik zie aan je punten dat je al een tijd je hier kom net als ik.
Denk dat jij ook wel weet dat voetbalzone overal zijn artikeln vandaan halen ook van regionale sites.
Ook weet je en dat vind ik verschrikkelijk irritant is dta een intervieuw vaak in 10 gesplits word en er telken stukjes van te lezen is.
We zullen deze week nog wel meer van deze berichten tegenkomen en dan 2 kanten op denk ik zo.

Er is geen Feyenoorder die denkt dat er zondag wel ff gewonnen word. Echter is de kans dit jaar groter dan andere jaren denk ik dus de hoop is alleen maar groter.

Ik hoop op geen woorden maar daden en dat we zondag kunnen nagenieten van 3 punten.
Maar al speelt er 1 van de 2 nog het hele seizoen super slecht dit is en blijft een wedstrijd apart.

Moge de beste winnen en ik hoop op natuurlijk feyenoord )

Over het verpesten gesproken is ook logisch denk ik zo.als je naar het budget van de laatste jaren kijk en de schulden kan je alleen maar concluderen dat feyenoord het meer dan goed heeft gedaan.
Supporters hebben altijd gehoopt op eenkampioen schap maar altijd geweten dat niet haalbaar is.
Echter als feyenoord 2 keer won vond de media het nodig om het groot te maken dat feyenoord wel ff kanshebber is voor de titel wat natuurlijk grote onzin is.

20 januari 2015 om 14:41

ja ik lees net in de telegraaf een ander gedeelte van zn interview.
Is niet veel beter dan dit stuk.

En het onderste gedeelte ben ik niet helemaal met je eens.
Je kunt gezien de problemen bij feyenoord niet verwachten dat ze 3x achter elkaar kampioen worden.
Maar ze doen geregeld goed mee en de manier waarop ze het weg geven heeft niet alleen met budget en schulden te maken.

Kijk naar de verloren wedstrijd tegen psv. Dat is toch gewoon dom en naief voetballen, terwijl de spelers hebben laten zien ook slim te kunnen zijn.

Ik vind dat feyenoord zichzelf nogal eens te kort doet.

20 januari 2015 om 17:34

Dat van PSV is natuurlijk dit seizoen dat snap ik dat is don en naïef .
Andere jaren heeft daar natuurlijk wel mee te maken. We hebben super veel geluk gehad met guidetti en pelle daardoor konden we lang mee.
Maar door schulden en budget konden we nooit een selectie maken die breed genoeg is en mee kan en zelfs nu is de selectie in de breedte niet sterk genoeg.
We komen goed weg met weinig blessures en goede jeugd.

Nu is het zaak per jaar uitte bouwen en een kampioenswaardig elftal neer te zetten.

Moet ook wel om de reacites lachen hier.
Al had johan cruyff dit geroepen was iedereen het mee eens geweest nu een feyenoorder dit roept is het pure onzin.
Verwent in de arena word je al ff niet meer natuurlijk met een paar wedstrijden als uitzondeing.
1 ding weet ik zeker dit niveau is niet wat een ajaxsupporter gewend is, En zeker niet voor naar het stadion komt.

20 januari 2015 om 09:58

Ben Cruyff fan maar geef vd Hart hier volkomen gelijk! de opbouw van achteruit is bij Ajax niet aan te gluren onder de Boer!

20 januari 2015 om 12:00

hij heeft op zich gelijk, maar hij kan zich beter druk maken om zn eigen cluppie.
Ajax komt de laatste paar jaar steeds weer boven drijven als het er echt om gaat.
Feyenoord doet steeds goed mee, maar falen elke keer weer als de prijzen verdeeld worden.

m.a.w. t is gewoon niet handig om het over de tegenstander te hebben als je zelf al zo lang geen kampioen geworden bent.

Wij maken ons wel druk om ajax, laat hij zich druk maken om feyenoord.

Probeer eerst maar eens het aantal punten van Ajax bij te houden, voorlopig staan ze 8 punten boven Feyenoord en daar gaat het uieindelijk om.

Ik heb veel wedstrijden van Ajax gezien. Ook slechte elftallen van Ajax, Maar het is inderdaad een van de slechste Ajax die ik ooit heb meegemaakt.
Ik weet wel dat we De Boer dankbaar moeten zijn met de 4 kampioenschappen. Maar het voetbal is echt al 4 jaar niet best. Natuurlijk zitten er wel eens mooie potten tussen. Maar ze zijn misschien op 3 handen te tellen.
Ik heb nu wel eens als ik 15 minuten van de wedstrijd niet te zien krijg, dat ik ook niet echt veel zal missen.

Nou inde eerste helft speelde Ajax toch wel een groot deel geweldig alleen hadden ze op een of andere manier de 2de helft geen zin meer. Feyenoord moet oppassen met die hoop van nu kan het zeker wel een goed resultaat worden dan wordt de klap alleen maar groter als blijkt dat ze weergeven kans maken of geen punten pakken. Ajax komt echt wel veel beter voor de dag dan Feyenoord daarnaast wil ik Feyenoord nog wel eens zien zonder hun aanhang achter ze dan zullen ook wel die extra krachten nietboven tafel komen.

20 januari 2015 om 10:42

Ik geef Feyenoord natuurlijk net als iedereen een goede kans. Maar deze praatjes beginnen inderdaad een beetje nutteloos te worden. Ploegen die dit soort kreten uitsloegen, kwam in het verleden altijd van een koude kermis thuis. De ploegen die wisten te verrassen in de Arena hoorde je juist amper van tevoren.

Liever 2e staan met minder goed voetbal, dan zoals vitesse in het rechter rijtje met "goed" voetbal.

Wij Nederlanders zijn veel te kritisch in vergelijking met andere landen. Daar staat resultaat voorop en dan het vertoonde spel. Hier kan ajax met 3-0 winnen en dan hoor je critici klagen over het vertoonde spel. Dit gebeurt over de grens veel minder. Ik vind dat feyenoord momenteel aantrekkelijker voetbal speelt dan ajax. Maar voorlopig staan we nog steeds 8 punten achter. Dus wat is er belangrijker??

Voor de uitwedstrijd tegen PSV schreef iedereen Feyenoord omhoog. Nu is het maar 1 oud speler en hebben we de poppen al weer aan het dansen. Feyenoord was toch zo goed? Goeie coach, goed bezig, top team? Of was dat alleen voor de uitwedstrijd tegen Psv? Je zou het zo denken...

Ik hoop zo dat Feyenoord wint zondag, ook zonder steun uit Hilversum en Amsterdam. Ik hoop dat Fredje eindelijk eens een topwedstrijd wint. Dan mogen ze de volgende ronde naar Vitesse, daar ook eraf en dan mogen ze eerder om plaats twee/drie knokken dan om plaats 1...

Dat zou toch wat zijn...

Wel opmerkelijk dat veel mensen nu roepen dat het niet best is bij Ajax, maar dat ze qua cijfers gewoon de beste eerste seizoenshelft sinds hele lange tijd achter de rug hebben. Het aantal punten waarmee Ajax de afgelopen 10 jaar de winterstop in ging:

2005-06: 30 punten
2006-07: 38 punten
2007-08: 33 punten
2008-09: 38 punten
2009-10: 38 punten
2010-11: 32 punten
2011-12: 33 punten
2012-13: 36 punten
2013-14: 34 punten
2014-15: 39 punten

Maar als Cor van der Gijp dit het slechtste Ajax vindt dat hij ooit heeft gezien, dan zegt dat trouwens wel wat. Die man heeft Ajax immers ook in 1964-1965 meegemaakt en toen werden ze 13e.

20 januari 2015 om 10:34

Inderdaad, maar dat heeft ook voor een groot deel te maken met allemaal simpele zielen die niet verder kijken dan hun neus lang is. Zo wordt Ajax weer afgebrand over de wedstrijd tegen Groningen. Van die wedstrijd wil men weer eens alleen zien wat men wil zien. De tweede helft was namelijk inderdaad niet om aan te gluren. Maar de eerste helft speelde Ajax gewoon meer dan prima en had het bij rust gewoon 3 goals verschil voor moeten staan.

Ik zie Ajax geen kampioen worden, omdat PSV iets beter is en de wedstrijd in Eindhoven Ajax definitief de das om gaat doen. Maar over Ajax kan je als Ajacied absoluut niet ontevreden zijn. Zoals je al laat zien, heeft Ajax het meeste punten in de winterstop van de afgelopen tien jaar. Ajax speelt niet altijd goed, maar ik moet de Boer vooral complimenteren dat de ploeg vooral verstandig speelt. Dat Ajax zoveel punten heeft is geen geluk of toeval. Je ziet gewoon duidelijk dat Ajax met het drukke programma beter dan afgelopen jaren met de energie omgaat. Wedstrijden na zware Europese wedstrijden werden op het juiste moment beslist, waardoor in de tweede helft rustiger aan kon worden gedaan. Vervolgens wordt het "matige" Ajax weer afgebrand om die mindere tweede helft.

Ajax heeft met PSV gewoon veruit de meeste potentie in de selectie. Bij beide ploegen komt het er lang niet altijd uit en bij PSV zijn de meesten net even iets verder in hun ontwikkeling, maar als spelers als Riedewald, Bazoer, Andersen, el Ghazi, Kishna en Milik net even wat verder zijn, wordt het vast wel weer genieten in de Arena.

20 januari 2015 om 19:15

Vincfred

Ik denk dat het echt 50/50 is wie kampioen zal worden, ik hoop dat het stuivertje weer onze kant op rolt. Maar dat terzijde, vooral van Bazoer verwacht ik veel. Als je hem zo sterk ziet invallen, en hij is tactisch zover daar kan ik erg van genieten. Was voor mij met Serero het enige lichtpuntje..

Kan iemand mij uitleggen waarom Feyenoorders altijd de thuiswedstrijd tegen ons als voorbeeld nemen over hoe "slecht" Ajax is? JULLIE HEBBEN DIE WEDSTRIJD NOG ALTIJD VERLOREN, DAT ZEGT MEER OVER FEYENOORD. Al dat stom gebluf en geklaag, blijven jullie maar een ploeg dat geen successen boekt aanmoedigen en niet uitfluiten en zien jullie ons weer lekker met de schaal staan. Jullie cultuur laten wij in haar waarde, dus laat die van Ajax ook. We zullen zien wie er met de schaal staat eind van het seizoen. Feye blijft maar een matig ploegje dat het van zijn vechtlust moet hebben, mooi om te zien, maar kampioen worden jullie niet. Zoals wij allen weten.

20 januari 2015 om 10:38

Daar begrijp ik ook weinig van. Die wedstrijd had Feyenoord natuurlijk recht op meer, maar de wedstrijd liet wel precies de sterke punten en tekortkomingen van Feyenoord zien. Feyenoord voetbalde namelijk beter dankzij het uitstekende middenveld. Dat Feyenoord niet scoorde was meer te wijten aan het schrijnende gebrek aan scorend vermogen dan pech. In Rotterdam moeten ze dus eens de hand in eigen boezem steken.

Het doelsaldo drukt de verhoudingen ook mooi uit. In verdedigend opzicht ontlopen de drie ploegen elkaar weinig, getuige het aantal tegengoals. Dat Feyenoord slechts ongeveer twee derde van het aantal goals van Ajax en PSV gemaakt heeft, is veelzeggend.

tja...ajax draait nog niet op volle toeren, maar als dit het slechte ajax ooit is...en ze staan 8 punten voor op feyenoord... Wat voor conclusies moeten we daar dan wel niet uittrekken?

@ onze Noord Koreaanse moderator... Dus onderstaande is verwijderingswaardig maar bovenstaande, nutteloze en in jullie termen sprekende "provocerende" artikel niet? Hahahah! Stelletje clowns...

Bericht verwijderen Reageren Volgend bericht Van: Moderators
Datum: Dinsdag, 20 januari 2015
Onderwerp: Reactie verwijderd
Beste Incogn,

Een reactie van jou in dit document is verwijderd door een moderator.
De opgegeven reden: Eindeloze speler- / clubdiscussie
Toelichting: Deze opmerking is niet nodig..

Het gaat om de volgende reactie:
Het allergrootste verschil is dat Ajax-supporters geen genoegen nemen met middelmaat, daar waar in Rotterdam een kinderhand snel gevuld is...

Indien je het niet eens bent met deze beslissing kun je reageren op dit bericht of een e-mail sturen naar moderator@voetbalzone.nl met een uitgebreide uitleg.

Noot: Dit is een automatisch gegenereerd bericht.

20 januari 2015 om 11:10

Had je nu omschreven waarom de ene meer dan middelmaat wenst en de andere een kinderhand heeft, dan denk ik wel dat ze het hadden laten staan.

Is geen verwijt, ik schrijf ook wel eens een niet-onderbouwde oneliner en die halen ze dan ook regelmatig weg.

Alleen doe ik daar geen huiliehuil over en jij dus wel.

20 januari 2015 om 11:52

Incogn, wordt ons, meelezende voetbalzone-leden, een groot onrecht aangedaan nu ons jouw bijdrage die je hierboven quote wordt onthouden?

20 januari 2015 om 17:37

Nee hoor... Maar als men ongefundeerd via cartoons de islam mag en kan beledigen onder de noemer "vrijheids van meningsuiting" wat overigens een groot recht is, wat is dan in deze mijn, naar mijn mening, onschuldige uiting van mijn mening om censuurwaardig te zijn? Bang voor extremistische feijneoorders die gaan dreigen met aanslagen op vak410 o.i.d?

En idd... Mijn quote heb ik idd niet onderbouwd... Maar volgens mij kan iedereen dat prima zelf wel invullen.

20 januari 2015 om 18:48

Hoeveel cartoons die de islam beledigen kom jij dan tegen in de comments op voetbalzone? Ik zie ze nooit namelijk.

21 januari 2015 om 07:23

Ik heb 't over uitingen van meningen in 't algemeen. Daar hoort VZ al helemaal geen uitzondering op te zijn als een voetbalforum zijnde,

21 januari 2015 om 10:00

Je hebt het over iets dat een krant publiceert en de huisregels die een website erop na houdt, twee verschillende zaken.

23 januari 2015 om 09:22

Oooooh... Vrijheid van meningsuiting geldt alleen voor een krantenartikel.... Wat dom van me. Met de vele politiek beladen issues hier op VZ zijn dergelijke beperkingen natuurlijk begrijpelijk.

23 januari 2015 om 09:29

Nee, je wilt het gewoon niet snappen. Je hebt vrijheid van meningsuiting, maar dat betekent nog niet dat je via elk medium die mening mag ventileren. Deze website hanteert huisregels en door hier te posten conformeer jij je aan die huisregels. Dat vrijheid van meningsuiting buiten deze website breder is klopt, maar het is aan deze website om daarin zelf een lijn te trekken. Jouw posts zullen de huisregels wel hebben overtreden, maar als je het vanmiddag op het marktplein gaat staan roepen is er niks aan de hand. Zo lang je de openbare orde niet verstoort, maar dat is weer een andere discussie. Als je het zo graag met de cartoons wilt vergelijken; er zijn veel media die de cartoons niet plaatsen, ook al vallen ze binnen de vrijheid van meningsuiting, elk medium houdt er zijn eigen regels en waarden op na, zo ook voetbalzone. Iets duidelijker nu Incogn?

20 januari 2015 om 12:20

Daarom zijn ze in Rotterdam zo blij met Immers, in Ajax zouden ze hem nog niet als terreinknecht aannemen.

hoe lang is het geleden dat ze in rotterdam konden feesten door prijzzen te winnen dat gebeurt dit jaar weer niet

Geen daden maar woorden. Dat is hoe je de laatste klassiekers kan omschrijven. Ik snap echt niet waar die Feyenoorders het lef vandaan halen. Je zou op z'n minst verwachten dat men die grote mond achterwege laat. Het grappige is dat ze Ajax arrogant noemen ha.

“Ik heb ze dit seizoen in De Kuip zien spelen en dat was niet best”. Maar wel winnen Cor, dus wat zegt dat over je eigen cluppie die een lekker achterstandje heeft opgebouwd? Tot zondag he, wel kijken Cor !

Mja, " Cor van der Gijp, van WC-eend, beveelt niet Bref Tornado Gel aan", toch?

En vroeger was alles beter, zelfs de toekomst, maar in de tijd van Cor was het tempo nog wel een paar versnellingen lager. Man is natuurlijk wat ouder, geheugen laat het dan wel eens meer afweten.

Hij heeft ze ook één wedstrijd zien spelen, die in de kuip, en dan ben je wel klaar met je oordeel. Onbegrijpelijk dat ie niet werkt voor Barcelona, Bayern of Chelsea. Die kunnen zo'n top-scouts altijd gebruiken.

We zullen wel de hele week verwend worden met dit soort artikeltjes.
A fin

OT: Het is duidelijk dat Ajax meer moet brengen dan afgelopen zondag. Feyenoord zal er vol op klappen met de wetenschap dat ze in de Kuip veel beter waren. Heb er in ieder geval zin in!

Haha wat een fossiel. Misschien moet hij de beelden, mochten die er nog zijn, eens terugzien uit de tijd dat hij zijn wedstrijdjes voetbalde. De enige reden dat daar nog tempo in lijkt te zitten is omdat ze in zijn tijd maar 10 frames per seconde konden opnemen.

Helemaal mee eens,dit is het slechtste ajax ooit en allemaal de schuld van f de boer die laat ze zo slecht en angstig voetballen,met elk andere trainer hadden ze beter gevoetbald en overwinterd in de cl.
5-1 tegen zwolle zegt al alles over dit ajax onder f de boer

Ook al voetbalt Ajax slecht, ze scoren altijd. Ik zou me niet te druk maken om de wedstrijd van zondag als ik Ajax was. Feyenoorders roepen nu al in de media dat ze er bovenop gaan kletsen en dat ze beter in vechten zijn en bla bla. Altijd als ik dat hoor gaan ze de volgende wedstrijd weer door de mand vallen.

Ach daar heb je weer zo'n gefrustreerde Feyenoorder.
Maar ik kan me er wel iets bij voorstellen, sinds 1974 maar liefst 3 landstitels veroverd!!!
Ook bij ome Cor doet het blijkbaar erg veel zeer dat Ajax sindsdien net iets meer heeft bereikt.
Ik denk ook serieus dat ze in Rotterdam Zuid allemaal net iets eerder dood gaan ten opzichte van de rest van het land.
Dit puur uit decennia lange opgekropte frustratie en ziekelijke jaloezie!
In plaats van gewoon te erkennen dat Ajax ze de afgelopen 40 op alle fronten is voorbij gestreefd.
( Veeeeeeeeeeeeeel meer prijzen nationaal als internationaal, grotere voetballers en nu nog moderner stadion ), blijven ze daar maar gal spugen en kunnen ze het niet laten om Ajax te kleineren en hun successen te bagatelliseren.
Het is zielig...........

Als dit het slechtste Ajax ooit is, wat zegt dat dan over Feyenoord wat 8 punten achter staat op dit 'slechte' Ajax? Hoe meer ze Ajax afkraken, hoe meer ze zichzelf afkraken in feite aangezien zij nog achter dit zwakke team staan.

Dit is alleen maar voer voor de Amsterdammers..., hoewel je je voor een klassieker niet hoeft te motiveren kunnen deze uitspraken alleen maar in het nadeel van Feyenoord werken.

Volgens mij staan wij dik achter op de concurrenten en is er genoeg voetballend te verbeteren. Qua strijd staan doen we het zeker goed!

Hij heeft het waarschijnlijk over het spel dat dit Ajax op de mat legt. En daarin heeft hij in mijn optiek gelijk. Dit Ajax speelt niet heel sprankelend maar weet toch heel veel punten te behalen puur op individuele kwaliteiten en daar kun je ook respect voor hebben. Ben zelf geen Ajax supporter en ik vraag me ook af hoe de supporters hier tegenaan kijken.

Je kunt ook stellen dat de hele eredivisie kwa niveau flink gezakt is. Ajax staat wel mooi 2de en presteerde zelfs beter dan afgelopen jaren. Al was t voetbal voorgaande jaren wel stukken beter. Maar welke club speelt wel 90 min mooi voetbal? PSV is ook verre van geweldig hoor.

Ben het wel een met Cor, resultaten zijn met 4 kampioenschappen goed. Maar Ajax verloochent haar tradities. Er is niks meer over van het befaamde Ajax-spel. Wanneer De Boer vertrekt laat ie een club zonder ziel achter. Psv en Feyenoord gaan daarnaar de dienst uitmaken. Zodra er een andere kampioen is en Ajax geen cl meer speelt. Gaan de magere jaren in. Misschien is het dan een goed moment om Louis de touwjes in handen te geven. En Ajax weer herkenbaar te laten spelen.

Het collectieve niveau van de Eredivisie daalt, Ajax deelt mee in de malaise. Maar mensen, als 4 kampioenschapen tegenwoordig als kanttekening noemen bij het feit dat het voetbal minder is geworden is het wel heel triest gesteld. Iedereen hemelt plotseling de jaren op dat Ajax geen kampioen werd, alsof het toen allemaal geweldig ging. Schijnbaar lijden een boel mensen aan collectief geheugenverlies, want Ajax haalde die jaren Europees minder uit, haalde dezelfde soort puntenaantallen en had evenzeer voetbal wat zeer regelmatig dramatisch was. Verschil was dat we financieel op te grote voet leefde, weinig omkeken naar de jeugdopleiding en we minder succesvolle resultaten boekte.

Maar het enige wat ons aan het einde van die reeks tussen 2004 en 2011 bezig hield was de schaal, de 3de ster. Of we nu 85 punten onder Jol haalde met geweldig voetbal, of zeer matig speelde in 2008 en 2009 : aan het einde van ieder seizoen heerste teleurstelling. De obsessie voor de landstitel was enorm. Het voetbal, de jaarcijfers, de spelers, de ontwikkeling ten opzichte van Europa, de jeugdopleiding, de lange termijn : het waren allemaal bijzaken in vergelijking met de 3de ster. De ene behoefte is vervuld, en nieuwe behoefte ontstaat. Toen de resultaten uitbleven zeurde men over resultaten, worden resultaten behaald gaat het over de manier waarop. Zo kun je het eigenlijk wel samenvatten.

We halen meer punten als de vorige 10 seizoenen, maar resultaat boeit al niet meer voor sommige. Geloof me, de mensen die nu schreeuwen om sprankelend voetbal staan vooraan om te zeuren als de resultaten tegenvallen. Dan zal je ze geen moment meer horen over het baltempo, het balbezit, de verdediging of de buitenspelers. Ik ben er in ieder geval blij mee dat we ons zorgen kunnen maken over de manier waarop ons resultaat tot stand komt dan over de resultaten zelf. Laten we dat vooral zo houden.

Het slechtste Ajax ooit is ook nog te sterk voor dit' 'geweldige' Feyenoord en dat wordt zondag weer eens ouderwets bewezen

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren