Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Zo’n schimmige constructie heb je nodig om iets te verhullen’

Laatste update:
/

Joop Munsterman en drie van zijn commissarissen van FC Twente hebben voor tonnen aan privé-geld gestoken in de aankoop van Felipe Gutiérrez. Om dit te verhullen hebben ze een vennootschap (limited) op Cyprus opgericht. Dat blijkt uit onderzoek van Nieuwsuur. Belangenverstrengeling ligt op de loer en het vennootschap op Cyprus roept vragen op.

Wil van Megen, hoofd juridische zaken van de wereldwijde vakbond van voetballers Fifpro, is geschrokken. "De taak van een bestuurder is om de clubbelangen te dienen. En als je er persoonlijk belang bij hebt dat een speler beter presteert of in het zicht komt van kopers, dan ben je verkeerd bezig", vertelt Van Megen aan de NOS.

“Zo’n schimmige constructie heb je nodig om iets te verhullen. Als je vindt dat het allemaal deugt zou je dat toch in Nederland en in het openbaar kunnen regelen?” De KNVB komt vanaf volgend seizoen met strengere regels op dit vlak. Een meerderheid van het bestuur en de raad van commissarissen moet bestaan uit leden die geen direct of indirect financieel belang hebben in de club zelf.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

VZ gaat hetzelfde artikel deze week weer flink uitmelken?

Cyprus biedt gewoon fiscale voordelen, zo simpel is het, niets schimmigs aan. We willen dat niemand het weet en noemen ons bedrijf FC Twente investments, right!

15 oktober 2014 om 09:23

Je kunt toch niet ontkennen dat het vreemd is om als raadsleden privévermogen in spelers te steken. Dat roept natuurlijk vragen op. Dat je dat via Cyprus doet, klinkt natuurlijk naar de buitenwereld heel vreemd. We zullen zien wat Munstermans hierop te vertellen heeft!

15 oktober 2014 om 09:39

Ik vind dat niet vreemd, bij Twente gebeurt dat al 50 jaar en bij andere clubs ook, voorbeelden te over.

15 oktober 2014 om 09:43

Gebeurt in principe bij clubs als City en PSG toch ook. Daar wordt ook het 'privévermogen' van de eigenaar gebruikt via opgezette bvtjes om spelers te kopen. Daar is dus in feite niets mis mee.

Wat wél tegen de regels is, is dit soort bvtjes oprichten in een land dat fiscale voordelen heeft ten opzichte van Nederland met het doel om die voordelen uit te buiten. De vraag is of deze werkwijze van Jopie bekend is bij de Nederlandse belastingdienst. Zo niet, dan heeft hij een probleem.

15 oktober 2014 om 09:51

@lazylen

Onzin, Cyprus is gewoon EU-lid, heel gebruikelijk en volkomen legaal.

15 oktober 2014 om 10:14

Cyprus is een gewoon EU land waar het volgende voor geld.
De EU heeft gezorgd voor een Europese interne markt. De interne markt omvat een ruimte zonder binnengrenzen waarbinnen economische productiefactoren (goederen, personen, diensten en kapitaal) zich vrijelijk kunnen bewegen
Dus je kunt gewoon een Cyprus limited oprichten.

15 oktober 2014 om 10:18

Riche, wat een onzin verkondig je. Het is ze niet om de fiscale voordelen te doen hoor. Je mag geen eigen geld direct in spelers stoppen. Munsterman kom echt elke maand slecht in het nieuws. Kun je wel gaan lopen jammeren dat vz dit elke week gaat uitmelken maar dit is wel groot nieuws. Zelfs bij nieuwsuren (die er achter zijn gekomen) komt het langs dus ga nou niet zo verongelijkt doen. Jij bent toch altijd zo goed ingegeven? Nou dan zou ik me afvragen waarom je dit nog niet wist als het zo normaal is.

15 oktober 2014 om 10:21

Waar staat dat dat niet mag? Of vind jij dat zelf?

15 oktober 2014 om 10:24

Mag dat niet? Sinds wanneer? De Knvb is gewoon op de hoogte en heeft toestemming verleend.

Het is zelfs de normaalste zaak van de wereld, bij Feyenoord hebben ook meerdere RvC leden geld in spelers en clubaandelen gestoken, daar is nog nooit iemand over gevallen.

15 oktober 2014 om 10:25

Geen eigen geld in spelers stoppen.. Hoe komt Chelsea eigenlijk zover dat ze in de top van de PL spelen? Abramovich? En hoe zit dat met PSG dan? Ook niet van geld van de bestuurders, toch? Nee klopt man, JIJ hebt echt gelijk dat dit niet mag en ook echt nooit gebeurd, echt niet!

15 oktober 2014 om 10:30

Die steken geld in de club. Niet in de ene speler wel en de andere niet. Begrijp je dat niet?

15 oktober 2014 om 10:31

Blijkbaar is het nog een grijs gebied gezien ze er blijkbaar volgend seizoen scherpere regels aan gaan binden. Hoe kom je erbij dat de knvb hier goedkeuring voor heeft gegeven?

15 oktober 2014 om 10:33

Dat is gisteren bevestigd in Nieuwsuur.

Gezeur om niets. De belangen van Fc Twente en Munsterman zijn hetzelfde, namelijk: Fc Twente!
Munsterman doet alles voor Twente en doet deze investering echt niet om er zelf beter van te worden. Als Munsterman geld tekort komt of meer wilt verdienen zou die wel op de loonlijst staan bij Twente. (munsterman krijgt geen salaris bij Twente)

15 oktober 2014 om 09:27

Stel nou dat Guttierez op het tweede plan raakt door mindere prestaties onder de huidige coach. Zouden de belangen dan nog steeds hetzelfde zijn of zal Munsterman dan ingrijpen om zijn investering en dus zijn geld te redden?

15 oktober 2014 om 09:32

Dat zijn als-scenario's, speculeren wat je doet, ongegronde aannames.

15 oktober 2014 om 09:39

Steek je kop anders nog verder in het zand, het zijn toch relevante vragen in deze situatie? Ik verbaas me er elke keer weer over hoe Twente supporters echt alles recht proberen te praten wat krom is. Feit is dat Munstermann elke schijn moet verkomen dat hij op technisch vlak invloed uitoefent en dat is in deze situatie zeker niet het geval .

15 oktober 2014 om 09:42

Kufo werd ook betaald door investeerders en vertrok uiteindelijk transfervrij, dat is het risico dat investeerders lopen maar ook het risico dat een club loopt. Investeerders en clubs hebben hetzelfde doel: Voordat het contract afloopt verkopen, het liefst met winst.

15 oktober 2014 om 09:44

@fct321: Hahahaha. Ja, natuurlijk kijk je naar dit soort scenario's. Achteraf blijken ze toch vaker voor te komen dan men in eerste instantie had gedacht.

Waarom geven we eigenlijk zoveel geld uit aan onze dijken???

15 oktober 2014 om 09:57

@fct321: als munsterman eigen vermogen wil steken in spelers prima en als hij er een bv voor opricht ook prima maar om dan de belastingvoordelen te hebben om in een ander land daarvoor je bedrijf in te schrijven is niet netjes.

Daarnaast zijn de als wat vragen gewoon heel relevant.

15 oktober 2014 om 09:59

Stop er geen energie in Rodg..... Als er kritiek komt op Fct, wat in deze vrij normaal lijkt, vinden ze het daar de normaalste zaak van de wereld. Munsterman noemen wij niet voor niets Muntjesman. Natuurlijk is het hem niet te doen om daar geld mee te verdienen maar het belang van FCT te behartigen. Laat ze maar lekker klungelen daar in Twente, het verval heeft zich nu duidelijker ingezet en de eeuwig gefrustreerde Twent heeft straks niets meer over.

15 oktober 2014 om 10:02

Eventueel rendement van de RvC leden gaat in een spelersfonds, dat weet je?

Daarnaast zijn Munsterman en Van der Laan onbezoldigd, ze krijgen niet eens een onkostenvergoeding, dat weet je ook?

15 oktober 2014 om 10:22

Het is verboden.. Je begrijpt dat toch wel? De club en munsterman hebben in zeker opzicht zeker het zelfde belang. Maar munsterman en zijn companen hebben er veel meer aan als guitterez met winst wordt verkocht dan dat ebecillio met winst wordt verkocht. Het feit dat kufo door externe inversteerders werd aangetrokken maakt niet uit zolang het maar niet leden van de rvc of het bestuur zijn.

15 oktober 2014 om 10:26

Je praat uit je nek, het is helemaal niet verboden. Het is volkomen normaal, geaccepteerd en gebruikelijk, het gebeurt bij bijna alle clubs.

15 oktober 2014 om 10:53

Bij welke club gebeurd het dan nog meer zo? Daar ben ik dan wel benieuwd naar. Vind je het ook niet raar dat Munsterman steeds zo slecht in het nieuws komt? Ik vind het gek dat twente fans maar blijven doen alsof het de normaalste zaak van de wereld is.

15 oktober 2014 om 11:11

@richie

Ik snap dat je fel bent, aangezien het hier jou club betreft

"je praat uit je nek, het is helemaal niet verboden. Het is volkomen normaal, geaccepteerd en gebruikelijk, het gebeurt bij bijna alle clubs."

Maar met deze zin sla je de plank een beetje mis. Waar het hier om gaat is dat iemand die in de RvC zit, en daarmee de directeur moet beoordelen, 1 en dezelfde persoon is. Dezelfde persoon financiert ook een speler (of meerdere, dat weet ik niet, dus hou het op 1). Dat is iets wat scheef zit, en zou je als club niet moeten willen. Dat jij beweert dat dat ook bij bijna alle clubs zo gebeurt trek ik ten zeerste in twijfel.

Wat geen probleem is, is externe financiering. Dat gebeurd inderdaad bij meerdere clubs. Zelfde voor het oprichten van een BV in Cyprus, dat is ook geen probleem, degene die dat beweren hebben het mis en jij dus niet.

Dus om duidelijk te zijn, een dubbele functie binnen de club (waarvan de een de ander moet controleren op functioneren) en diezelfde persoon die spelers financiert. Dat is waar de vraag naar boven komt

15 oktober 2014 om 11:14

@stinnah

Je kan Twente fans niet kwalijk nemen dat ze hun club steunen. Uiteindelijk heeft Munsterman er voor gezorgd dat ze nu zijn waar ze staan, inclusief een kampioenschap. En zonder de details te weten over wat er precies volgens de wet wel of niet mag, is het makkelijk oordelen vanaf de zijlijn.

Dat deze constructie ietwat raar is, daar zijn de meeste het wel over eens lijkt me.

15 oktober 2014 om 11:21

@badhabbit

Blokland bij Feyenoord om maar een voorbeeld te noemen? Zit in de RvC en participeert in spelersfondsen en hij is niet de enige bestuurder bij Feyenoord die dit doet.

15 oktober 2014 om 11:29

@riche

Dat wist ik inderdaad, maar Blokland is alleen een Rvc, niet tevens ook directeur. Dat is het waar de schoen een beetje wringt volgens mij.

15 oktober 2014 om 11:39

Maar die dubbelfunctie is niet waarbij het in deze discussie om draait toch? Dat de voorzitter ook algemeen directeur is dat is een heel andere discussie, naar aanleiding daarvan zijn er maanden geleden onafhankelijk adviseurs in de arm genomen om de organisatiestructuur onder de loep te nemen.

Naar aanleiding hiervan is besloten dat Munsterman 1 van deze functies neerlegt en er een nieuwe algemeen directeur of voorzitter wordt aangesteld. Dit wordt volgende week bekend gemaakt, waarschijnlijk wordt Hein Trebbe voorzitter en gaat Munsterman verder als algemeen directeur.

15 oktober 2014 om 11:42

"en zonder de details te weten over wat er precies volgens de wet wel of niet mag, is het makkelijk oordelen vanaf de zijlijn."

En toch op Munsterman afgeven... dat is nou precies de reden dat mensen die niet (in élk topic) op Munsterman lopen af te geven hem in bescherming nemen op basis van argumenten in plaats van eigen mening.

15 oktober 2014 om 11:51

@riche

Daarom haalde ik in mijn eerste reactie aan dat het wat mij betreft ook meer de dubbel functie is, en daarnaast dan ook nog spelers zelf mede financieren.
Ik gaf ook al eerder aan dat het financieren van spelers vanuit de RvC op zich geen probleem zou mogen zijn.

De discussie draait aan alles te lezen over EN de dubbel functie, EN het financieren daarnaast van spelers via een bepaalde constructie.

15 oktober 2014 om 12:47

Duidelijk, daar kun je over discussiëren.

Bij Twente gaat het al heel lang goed zo maar ik kan me voorstellen dat dit erg afhankelijk is van de persoon die deze functie bekleedt.

Van Munsterman is bekend dat hij alles doet in het belang van de club en daar zelf op geen enkele manier financieel voordeel bij heeft maar dat hoeft natuurlijk niet voor iedere bestuurder te gelden.

Ik vind het goed dat dit soort zaken ter discussie staan, om de schijn te vermijden gaat Twente ook op korte termijn de organisatiestructuur aanpassen maar ik vind het wel raar dat Munsterman nu geslachtofferd wordt terwijl dit soort zaken sinds mensenheugenis schering en inslag zijn in het betaalde voetbal.

15 oktober 2014 om 12:49

@Riche. Je kan beter stoppen twente goed te praten. Er gebeurd gewoon teveel raars daar dat het niet goed te praten is. Net als die boekhoudkundige trucjes. Ook daarvoor had je voor alles een argument.

15 oktober 2014 om 13:03

@nickos94: Het heeft niets met goed praten te maken. Het grote probleem in deze is dat er "experts"worden aangedragen die geen goede financiële kennis van zaken hebben. Die gaan dan ongefundeerde kreten noemen als "schimmig".

15 oktober 2014 om 13:24

@ Fresj: Dat zijn als-scenario's, speculeren wat je doet, ongegronde aannames. Wie zegt dat het water zo hoog komt. Wie zegt dat water zo gevaarlijk is :P

15 oktober 2014 om 09:40

Nee, Munsterman heeft hierdoor duidelijk twee verschillende belangen; één bij de club en één bij de speler. Een veel nettere constructie was geweest om geld aan de club te lenen, zodat die de speler kon kopen

15 oktober 2014 om 09:44

Gaat niet zozeer om de belangen. Gaat er meer om dat Jopie op deze wijze het Nederlandse belastingstelsel omzeilt. Iets wat bij de wet verboden is...

15 oktober 2014 om 09:46

Onzin, Bv's op Cyprus is nergens en door niemand verboden. De Knvb heeft zelfs vooraf goedkeuring verleend.

15 oktober 2014 om 09:50

Ik wist niet dat er goedkeuring was. Dan is er inderdaad geen probleem.

Ik zeg verder ook niet dat het verboden is, ik zeg dat het verboden is om het stiekem te doen..

15 oktober 2014 om 09:52

Dat zeg je helemaal niet, maar goed.

15 oktober 2014 om 11:17

@riche

Hij bedoeld het opzettelijk omzeilen van het belastingstelsel. Niet zozeer het oprichten van een BV op Cyprus op zichzelf.

15 oktober 2014 om 11:38

In dit geval is het belang van munsterman niet hetzelfde. Hij heeft belang in een speler! Wat als de trainer die passeert, gaat jopie zijn geld eraan. Geld in de club steken prima, maar niet in afzonderlijke spelers. Maak dan een pot en betaal het daar uit.

Munsterman lijkt me hard gezegd echt een dictator, alles wat hij wilt moet gebeuren en duldt geen tegenspraak.
Zint het je niet word je eruit geknikkerd.

Laatst tijden gebeuren er gekkere dingen met Munsterman, zoals de financiële huishouding. Was toch ook een verlies 'verbloemt'

15 oktober 2014 om 09:29

Er was geen verlies verbloemd maar een lening afgelost. Dit was gedaan met geld wat zou worden ontvangen door de verkoop van TV gelden. Dat laatste werd door de Knvb voorlopig afgekeurd maar zal opnieuw worden bekeken.
Gevolg dat de min 12 miljoen wel op de jaarrekening staat en de plus 12 miljoen niet,

15 oktober 2014 om 09:29

Een dictator treed niet uit zichzelf af. Terwijl hij dat wel doet. Sterker nog de nieuwe voorzitter is al bekend

15 oktober 2014 om 09:38

Heb je de politieke carrière van Poetin ooit gevolgd? Er kan een duidelijk verschil zijn tussen wie de feitelijke macht heeft en wie de functie bekleed. Trouwens, Twente heeft daar voldoende ervaring mee, Schreuder-Jansen anyone?

Niet dat ik weet dat dit de werkelijkheid gaat zijn, maar Twente heeft zichzelf wel in een positie gemanoeuvreerd dat besluiten als deze niet meer zomaar voor waar aangenomen worden, maar met enig (gezond) wantrouwen bekeken worden.

15 oktober 2014 om 10:27

Zooooo wat ben je naief.. Denk je nou echt dat Munsteman ook maar iets aan kracht verliest met deze nieuwe voorzitter vsn de rvc. Tuurlijk niet. Het is een toneelstukje om iedereen tevreden te houden.

15 oktober 2014 om 11:44

@greenberry

"lijkt dat jou" ja? Op basis van 10 voetbalzone posts die over hetzelfde topic gaan elke keer? Of...?

@ Stinnah
We begrijpen nu wel dat jij Twente niet mag en telkens met meningen en "van horen zeggen" komt om op hem af te geven.

Als je volgende keer met wat bronnen etc. komt dan kunnen we een begin maken aan een discussie, deal?

Ik durf zelfs te stellen dat ik liever heb dat Munsterman er persoonlijk baat bij heeft als spelers het goed doen. Dat betekent alleen maar dat hij dubbel gemotiveerd moet zijn om de juiste spelers binnen te halen en voor veel geld te verkopen. Niks mis mee, als je ziet wat Twente de afgelopen jaren heeft gehaald aan spelers en ook weer doorverkocht heeft.

15 oktober 2014 om 09:53

Het probleem ontstaat wat dat betreft ook pas als die speler minder goed presteert dan een ander waarin hij geen financieel belang heeft. Wie moet er dan spelen?

15 oktober 2014 om 10:24

Even ter opfleuring van deze zinloze discussie: Je weet, dat Gutierrez in het eerste jaar, dat hij is gekocht vrijwel niet heeft gespeeld in het eerste team van Twente? Er is geen enkele druk uitgeoefend op eerst Mcclaren en later Schreuder/jansen om hem op te stellen. Ook in het geval Corona (ook extern gefinancierd en misschien wel volgens dezelfde constructie) zie je hetzelfde gebeuren.
Met andere woorden: de financiers (incl. Munsterman) hebben totaal geen invloed op de opstelling van het elftal. Enkele jaren geleden is Nkufo aangetrokken door externe financiers, waaronder vdlaan. Ook die heeft enkele malen verlengd en is uiteindelijk nooit verkocht.
Daarnaast geschiedt het aantrekken van spelers bij heel veel clubs door externe financiering. Ik schat bij zo'n 75%. Wordt deze discussie dan niet erg op de man gespeeld en is in veel gevallen afgunst niet de grootste drijfveer?

15 oktober 2014 om 11:01

Beetje makkelijk om het daar op af te schuiven. Ik vind Munsterman inderdaad niet de meest sympathieke man op deze aarde, maar Twente is gewoon een leuke club en ik voel geen enkele vorm van afgunst tegen Twente. Ik houd gewoon helemaal niet van dit soort constructies met spelers en dan helemaal niet via landen als Cyprus. Ik sluit me ook aan bij de persoon in dit artikel. Als het allemaal schoon aan de haak is, regel het dan gewoon out in the open en in Nederland.

Totaal geen invloed op de opstelling is natuurlijk onzin. Sowieso heeft hij macht over de positie van de trainer en in de praktijk zal er ook wel gesproken worden over wie wel en niet speelt.

Laat ze eerst eens met feiten komen en of bewijzen dat Munsterman de zaak zit te flessen.ik lees hier alleen aannames en wat mensen denken over wat er misschien aan de hand is.

Janken om niks. Munsterman en co hadden Gutiérrez al op het oog maar zochten externe financiers. Die wouden hem best wel financieren, op 1 voorwaarde: dat Munsterman en co ook een deel betaalden.

Dat het op Cyprus gebeurde heeft te maken met het feit dat de financiers anoniem willen blijven.

15 oktober 2014 om 09:44

Naar verluidt heeft Pim Blokland twee aandelen Gutièrrez gekocht.

15 oktober 2014 om 09:50

Wat is het voordeel voor die externe financiers, dat Munsterman zelf en niet FC Twente dat andere deel betaalde??

15 oktober 2014 om 09:56

Zekerheid. Het is niet vreemd dat investeerders alleen in jouw business willen investeren als je zelf ook meedoet en hetzelfde risico loopt. Iedereen heeft het maar over rendement maar daar is geen enkele garantie voor. Spelers kunnen zwaar geblesseerd raken of besluiten hun contract gewoon uit te dienen (rosales, Bengtsson, nkufo).

15 oktober 2014 om 10:01

Het gaat om het spel, niet om de knikkers. Laat me niet lachen! Investeerders hebben maar 1 belang, en dat is geld verdienen. Als dat over de rug en het belang van FCT moet dan interesseert ze dat geen zier. Zelfs Muntjesman niet.

15 oktober 2014 om 10:07

Stop toch eens met die ongefundeerde beschuldigingen, peinke. Het rendement van de RvC leden gaat naar Twente middels het spelersfonds. Daarnaast ontvangt Munsterman en de andere RvC leden geen salaris, zelfs geen onkostenvergoeding. Munsterman heeft nog nooit een cent aan Twente verdiend in tegenstelling tot de duurbetaalde directies van andere clubs.

15 oktober 2014 om 10:41

Tja, hoe je ook wendt of keert, het imago van FC Twente en Joop heeft wederom een grote knauw gekregen. Daarom alleen al is het niet in het belang geweest van FC Twente om deze constructie op te zetten. Buiten dat dit gezeik in de groep op gaat leveren wanneer Guitierez straks ondanks een vormcrisis toch zal spelen. Terecht of onterecht maakt dan niet eens uit.

Het is bij FC Twente wachten op de volgende financiele constructie die vragen op roept. Dat is momenteel het imago van FC Twente, of men zich nu aan de regels houdt of niet....

15 oktober 2014 om 11:02

Munsterman is dan ook geen directeur maar een voorzitter, die verdienen sowieso nooit wat. Ik ken in Nederland geen enkele club waar de RvC geld verdiend?

Alleen de directeuren en vele lagen onder hen verdienen centen, voor hen is het immers hun werk en hebben zij een arbeidsovereenkomst met de club.

Dus een beetje een ondoordachte uitlating...

15 oktober 2014 om 11:23

Munsterman is algemeen directeur bij FC Twente.

15 oktober 2014 om 11:47

Analyse... Munsterman is zowel directeur als voorzitter.

Aan ook anderen zoals Peinke:

Ik heb jou tot nu toe alleen maar negatieve uitlatingen zien doen zonder een enkel argument... kun je ook wat wat onderbouwds komen (voor 1 keer, verspreid over alle topics tot nu toe, dat is al een vooruitgang)

15 oktober 2014 om 13:22

Owja, die draagt natuurlijk die niet wenselijke dubbele pet. Zit ik er weer eens finaal naast.

Feit blijft dat andere voorzitters ook niets verdienen...

Misschien snap ik het niet helemaal hoor, maar wat is hier verkeerd aan dan?

Ik heb niets met Munsterman(en Twente) maar ook niet er tegen. Krijg wel de indruk dat velen hier maar wat graag Munsterman als een zwarte Piet neerzetten. Dat kan en mag, maar motiveer dan even wat er zo illegaal is aan deze constructie.

15 oktober 2014 om 10:25

Beeldvorming is alles, misschien vindt hier helemaal niets noemenswaardig plaats maar ik denk dat je als bestuurder elke vorm van persoonlijke belangenverstrengeling moet vermijden. Perceptie is alles en perceptie is voor velen hun waarheid. Als je graag op de voorgrond treedt dan lig je onder een vergrootglas.

15 oktober 2014 om 10:28

Dat is dan weel heel selectief, ik heb nog nooit iemand gehoord over bestuursleden van bijvoorbeeld Feyenoord die in spelers investeren.

15 oktober 2014 om 10:43

Dan is Feyenoord een stuk slimmer met hun imago omgegaan dan FC Twente. Dat is het hele probleem nu juist. Het imago is dankzij Joop bedroevend.

15 oktober 2014 om 10:54

Heb jij niks anders te doen dan Munsterman, Fc Twente en hun beleid te verdedigen? Begint een beetje zielig te worden.
Als jij nu nog niet inziet dat Twente (Munsterman) allerlei noodgrepen bedenkt om maar in de subtop te blijven en daarbij hele manoeuvres bedenkt, tja. Dream on zou ik zeggen.

15 oktober 2014 om 12:41

Kom nou eens met feiten! Veel discussie over perceptie en emotie. Feitelijk is er helemaal niets onrechtmatigs met deze constructie.

15 oktober 2014 om 12:49

@nob1: Kun jij concreet (dus met wetsteksten, voorschriften van de Knvb/uefa/fifa en dergelijke onderbouwd) aangeven wat er door Munsterman in dit geval verkeerd is gedaan?
Kom dus niet aan met 'het is toch duidelijk dat...' of 'maar dat wil je toch niet..'... nee, kom aan met feiten/inhoudelijke argumenten.

Als jij dat kunt: zet dat svp hier even neer, zodat wij de juiste instanties van die overtreding op de hoogte kunnen brengen (en zodat Munsterman gestraft kan worden voor die overtreding).

Als jij dat niet kunt, ga dan niet zeggen 'dat het een beetje zielig begint te worden' als iemand die met feiten en argumenten omkleed telkens weer laat zien dat er - voorzover hem bekend - geen overtreding wordt gepleegd, en dat er dus - in zijn ogen, en ik deel zijn mening - ten onrechte mensen worden zwartgemaakt.

Meneer Wil van Megen is geschrokken. haha, laat mij niet lachen.
Dit gebeurt al jaren zo en nu wordt het een keertje in de pers gebracht en doet men alsof men geschrokken is.

Er gebeuren wel ergere dingen hoor. En hoe hoger in de boom je komt, hoe erger het wordt.

In dit geval betreft het nog een volkomen legale constructie waar je inderdaad misschien vraagtekens bij kunt hebben, maar waar niets illegaals aan is. Er zijn veel schrijnendere gevallen hoor!

15 oktober 2014 om 10:57

Ik zei gister al dat de beerput nu echt open gaat, en blijkbaar krijg ik gelijk.
En ik zie m'n vriend weer eindeloos zijn afgod Monsterman verdedigen.
Riche trek je kop uit het zand en kijk een keer naar deze man zonder een Twente bril op.
Er zijn gewoon te veel onverantwoorde risico's genomen en dat gaat mis.

15 oktober 2014 om 11:33

@lilian

Het stoort je dat ik al die ongefundeerde aantijgingen met feiten weerleg? Ik ben benieuwd wat jij doet als jouw club door de media op deze manier wordt afgeschilderd.

15 oktober 2014 om 11:54

Misschien moet je gewoon de eer aan jezelf houden, want je bent alleen maar aan het verdedigen tegenover mensen die er toch geen verstand van hebben, dus wat heeft het voor nut?

Er wordt weer flink met modder gegooit in aanloop naar een belangrijke wedstrijd.
Wat is er schimmig aan een legale constructie of is het de media zelf die schimmig is met achterklap.

@stinnah, peinke, lilian

Ik heb een post gemaakt speciaal voor jullie hier om op te reageren, zodat de rest dit echt kan bespreken. Replies hierop mogen alleen onderbuik gevoelens bevatten, in jullie straatje dus. Have fun!

15 oktober 2014 om 12:28

Met de rest bedoel je zeker jij en Riche.
Ik blijf het ongelofelijk vinden dat jullie alles wat maar over Twente gaat blijven verdedigen.
Maar lekker blijven geloven dat het allemaal geweldig is wat Twente/Munsterman doet.
De rest hoeft alleen maar te wachten tot het sprookje eindigt.

15 oktober 2014 om 12:50

Blijf jij lekker geloven dat Twente een zeepbel is die binnenkort uit elkaar zal spatten, of hopen is misschien een beter woord in dit verband.

Joop investeert in een goeie speler .
Mooi man , haal er nog maar drie .
Als morgen Bill Gates een miljard in Twente wil investeren mag hij van mij voorzitter , directeur , terreinknecht en chauffeur worden

15 oktober 2014 om 12:51

Grotendeels met jou eens, maar terreinknecht toch liever niet..... Ik wil wel graag dat Twente op een echt goed veld kan blijven voetballen

Weet je wat pas schimmig is ?
Marc Overmars die bij twee verschillende clubs ! Een vinger in de pap heeft .

Ja officieel is hij weg bij Eagles maar dat is alleen op papier
Aangezien het lievelingetje Ajax betreft zal de KNVB dit wel goed vinden

Nou verwijder maar want over Ajax mag je hier toch niks zeggen

15 oktober 2014 om 13:31

Daarnaast ben je als aandeelhouder ook gebaat bij elke handeling of transfer. Mag Overmars zomaar eigen geld (lees: aandelen) in de club steken en daarvan zelf het dividend bepalen?

lilian,

Ik ga mij niet weren in die investeringen die zijn gemaakt. Misschien kan het niet, dat weet ik niet , puur omdat ik geen verstand van die zaken heb.

Maar beste man, jij schrijft hierboven ''lekker blijven geloven dat het allemaal geweldig is wat Twente/munsterman doet''. Ja daar blijf ik als Twente-fan lekker in geloven, Munsterman heeft bewezen dat hij Twente naar een geweldige positie heeft gebracht, en ja ik geloof dat deze lijn doorgetrokken kan worden. Wat je ook van Munsterman denkt, je kunt die man niets anders als ontzettend dankbaar zijn (als Twente-fan). En heel veel clubs kunnen een voorbeeld nemen aan deze clubman die geen cent verdiend, ondanks die duistere zaakjes wat dus niet Verboden is.

Wat ik wel met een aantal (niet twente fans) eens ben is het feit dat er qua geldzaken geen positieve berichten vallen de laatste tijd Maaarrr, verboden? (wat een groot aantal mensen hierboven beweert) is een heel ander verhaal, als het verboden was, had de Knvb geen goedkeuring gegeven en was er Munsterman al lang een straf opgelegd.

Ik ben an mening datdit niet alleen bij twente gebeurd.....en idd de Knvb wist er toch vanaf? En zo'n rekening op Cyprus....tja, héél simpel. Nederland is het land van de regeltjes en daar word het bedrijfsleven(en burgers) kotsziek van. Bijna alle grote bedrijven in NL doen dit om zo belasingvoordeel te houden. Gewoon heel slim, want de regels laten het toch toe? Wie is er dan verkeerd bezig??

Ache ja, en gelukkig lopen sprookjes altijd goed af!

Wanneer zaken worden goedgekeurd door de knvb, waarom kloppen ze dan niet een keer aan bij de knvb ipv Munsterman?
Als het nu gaat om Doyen, een stroman als trainer of een goedkeuring bij transfers. Zolang Twente toestemming heeft van de bond, waarom zou Twente het dan niet doen?

Ik gok dat er nog iets van 3 andere van dit soort artikeltjes komen?
De media (niet eens VZ specifiek) heeft er wel erg een handje van alles wat negatief zou kunnen klinken op te schrijven over Twente. Iets legaals (EN goedgekeurd door de Knvb) neerzetten als iets fouts is gewoonweg belachelijk.
Als er regels worden overtreden mag je dit natuurlijk melden en moet Twente (en Joop) gewoon op de blaren zitten. Ik ben het er ook mee eens dat Munsterman geen dubbelfunctie moet hebben en ben blij dat er nu een nieuwe voorzitter komt. Maar dit soort berichten geven een onterecht negatief beeld van Twente.

Aan iedereen die dit veroordeeld wil ik graag de vraag stellen: wat doet Munsterman hier fout en welke regels worden hier overtreden?

Het hangt er helemaal van af hoe zo'n bericht wordt geschreven. Je had er ook een positief bericht van kunnen maken waaruit blijkt dat Munsterman veel voor z'n club overheeft en persoonlijk bereid is financiele risico's te lopen om de club beter te maken. Als Gutierrez was geflopt waren zijn 4 ton namelijk gewoon weg geweest.

Zou toch wel een traantje laten lopen wanneer deze spelers gratis de deur uit zouden lopen

Zo wat een nieuws! Een wettelijk juiste constructie is in het nieuws! Wow! Dat dit kan in Nederland.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren