Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ziggo door het stof: ‘Reden om Sierd aan te spreken op zijn gedrag’

Laatste update:
/

Ziggo Sport heeft zich verontschuldigd voor Sierd de Vos, die dinsdagavond een liedje zong nadat Atlético Madrid-doelman de strafschop van Andrés Guardado keerde. Na de wedstrijd weigerde PSV om die reden mee te werken aan interviews van de commentator.

"Ziggo Sport heeft kennis genomen van de commotie die ontstaan is door het feit dat Sierd de Vos tijdens het Champions League-duel met Atlético de indruk heeft gewekt blij te zijn om de gemiste penalty van PSV”, schrijft Ziggo Sport op Twitter. “Hoewel wij grote waarde hechten aan de journalistieke vrijheid, vonden ook wij dit reden om Sierd aan te spreken op zijn gedrag. Sierd heeft aangegeven niet de bedoeling gehad te hebben mensen voor het hoofd te stoten en begrijpt achteraf dat hij dit wel veroorzaakt heeft. Hij heeft hiervoor inmiddels spijt betuigd.”

In een eerdere reactie liet de commentator nog weten dat hij de ophef die is ontstaan rond het incident nogal overdreven vindt. “Het liedje heb ik louter en alleen gezongen omdat dat op de tribune werd ingezet. Het was ook maar bijzonder kort, in totaal zes seconden”, aldus De Vos eerder op woensdag.

Overwintert PSV dit seizoen in Europa?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Hopelijk heeft Ziggo zijn lesje geleerd en laten ze Sierd geen Europese wedstrijden met Spaanse ploegen verslaan. Voor de rest doet hij het leuk en komt hij met leuke achtergrond informatie, zolang het maar een Spaanse ploeg is.

14 september 2016 om 16:03

Allemaal leuk en aardig Tete. Maar alle commentators die je noemt leveren in ieder geval commentaar in het voordeel van Nederlandse ploegen. Zit toch niet te wachren op een commentator die een beetje anti-Nederland verslag geeft.

14 september 2016 om 16:53

De discussie is hier niet of hij anti is of pro PSV. Het gaat om objectiviteit wat Slegers als argument aanvoert. Nou heb jij al eens een commentator geweerd zijn worden omdat die te hard heeft gejuicht voor PSV? Pure butthurt dat Sierd weg moest. Armoedig zulke figuren.

14 september 2016 om 21:32

Jack zit al lang niet meer bij de NOS.

14 september 2016 om 15:58

Euh, hij is leuk als hij Spaanse ploegen mag verslaan, maar beter laten ze hem geen Spaanse ploegen meer verslaan. Ik ben je even kwijt...

14 september 2016 om 16:50

Hij bedoeld Spaanse ploegen in Europese competities, zolang het bij la liga blijft is alles goed.

14 september 2016 om 16:03

"Lesje geleerd" zozo dat heeft die Thijs Slegers goed gedaan, even zijn stempeltje gedrukt door "partijdige Sierd" te weren. Goed over tot de orde van de dag. Thijs wie?

Voor wie het niet begrijpt. Onsmakelijke en kinderachtige actie van Slegers, Ziggo hoort dan ook geen excuses aan te bieden maar die flapdrol van een perschef.

14 september 2016 om 16:18

Ach maak je niet druk, die Thijs deed niks anders bij Vi met zijn gekleurde bril. Vooral hij moet het weten.

14 september 2016 om 17:02

Het zou Thijs Slegers inderdaad sieren als hij dit aanvaard en gelijk zegt dat hijzelf een ietwat te emotionele beslissing heeft genomen. Was in ieder geval niet professioneel van hem.

Maar ja dit koutje is ook weer uit de lucht

Nou, excuses aanvaard lijkt me zo. Sierd mag weer met Psv'ers praten en we gaan weer door alsof er niets is gebeurd. Iedereen blij!

Dat is dan blijkbaar 6 seconden te veel.

Blijf het onzin vinden. Ik vind Sierd de Vos echt een goede commentator omdat ie zo uniek is en net als ik een liefde voor de Spaanse competitie heeft. Dat ie fan is van Alt. Madrid heeft ie nooit ontkent en dat kun je ook niet verwachten als je tegen een Nlse club speelt.

Misschien stap je op een paar tenen als je zo juicht maar ja, als je je daar druk om gaat maken moet je wellicht een andere hobby zoeken want dan wordt het leven wel erg zwaar.

14 september 2016 om 15:45

Spijker op z'n kop. Hij zingt een liedje, waar hebben we het in godsnaam over. Ben benieuwd wie Thijs Slegers binnenkort nog meer gaat boycotten. Blijft niemand over op deze manier.

14 september 2016 om 16:12

Inderdaad je slaat de spijker op zijn kop. Waar gaan de gesprekken tegenwoordig nog over in het Nederlands voetbal. PSV heeft helaas verloren. Dat is zeer balen. Maar om het even over Sierd te hebben. Saai, niet vernieuwend en doorgeslagen door een aantal complimenten van de heren v/d Gijp, Genee en Derksen.

14 september 2016 om 15:47

Het was niet eens echt juichen, hij zong alleen mee met een liedje. Vind het een beetje muggenzifterij.

14 september 2016 om 15:52

Ik vraag me alleen af hoe hij de supporters van atletico gehoord kan hebben zaten maximaal 40 man

14 september 2016 om 15:55

Snap dat het voor PSV op deze manier lijkt dat er niet objectief commentaar gegeven wordt, snap opzich hun standpunt wel. Er hoeft echter echt geen groter probleem van worden gemaakt dan het is, vind het een beetje overdreven om er verder nog op in te gaan. PSV koos er nou eenmaal voor het interview te schrappen = hoofdstuk afgesloten wat mij betreft.

14 september 2016 om 15:56

Daarna zegt hij nog 'elke dag houden we meer van je' , blijf het vreemd vinden voor een commentator. Maargoed, zijn we al jaren gewend. Zn haat aan Real Madrid als Atleti fan houdt hij ook niet verborgen, misschien is bodega el sierd meer voor hem ipv commentator te zijn.

14 september 2016 om 16:48

Als je liedjes vaak hoort herken je ze ook sneller en makkelijker, ik denk dat dat het vooral was. Ik kijk zoveel Engels voetbal dat ik soms al voel aankomen wat ze gaan inzetten nog voordat het überhaupt gezongen wordt. Waarmee ik juist niet wil zeggen dat ik hoogbegaafd ben ofzo, maar juist dat vaak vrij simpel te voorspellen is wat er gezongen gaat worden als je vaak naar dezelfde ploeg kijkt.

En Sierd is een zeer bekend Atletico-fan die ook Spaans spreekt, dus die zal de liedjes ook wel kennen.

14 september 2016 om 15:52

Je snapt toch wel dat dit niet kan? Voor sommige PSV-abonnees kan dit een reden zijn om hun abonnement op te zeggen, bij twijfel het abonnement niet af te sluiten, etc. En volgens mij hoort een commentator objectief te zijn, je kijkt naar een Nederlandse zender, niet het privekanaal van Atletico Madrid.

14 september 2016 om 16:03

Dan heb ik zoiets van waar gaat dit over... Ziggo is geen publieke omroep, ze betalen grof geld voor alle rechten en kunnen in principe doen wat ze willen. Ze stellen nu Sierd de Vos aan als commentator met alles wat er met Sierd bij komt. Ik heb het commentaar niet gehoord maar zo kun je wel over elke commentator wat zeggen. Ik ben een groot Leo Driessen-hater, maar ja, shit happens. Als Driessen overdreven juicht voor Ajax en niet voor Psv, prima. Hij heeft zijn eigen stijl die andere mensen weer aanspreekt. Ik ben zoals gezegd echt een fan van Sierd.

Heel veel supporters zouden van Ziggo weg gaan vanwege het Ajax-ding, volgens mij is dat reuze mee gevallen.

14 september 2016 om 16:28

Nee inderdaad, Ziggo is geen publieke omroep en ze betalen inderdaad grof geld om de CL uit te kunnen zenden. Maar je moet niet vergeten dat wij, de abonnees van Ziggo, ook grof geld betalen om die wedstrijden te bekijken.

Dat je die clown van een Sierd de Vos Barcelona en Atl. Madrid laat verslaan bij competitie duels, moeten ze helemaal zelf weten. Maar een groot fan van Atl. Madrid de wedstrijd laten doen bij PSV-Atl. terwijl iedereen al heb kunnen ervaren dat objectiviteit niet in het boekje van Sierd voorkomt is gewoon dom en amateuristisch.

En nee, niet iedereen is fan van dezelfde commentator, we hebben nou eenmaal andere voorkeuren, humor etc. Maar je mag op zijn minst verwachten dat een commentator, vooral wanneer een Nederlandse club tegen een buitenlandse club speelt en je voor een zender werkt waar enkel Nederlanders naar kijken, je niet de fan van je favoriete club uit gaat hangen.

En ondanks dat het om iets kleins gaat, snap ik dat PSV er een probleem van maakt en snap ik ook dat Ziggo Sierd erop aanspreekt. Ze moeten er niet aan denken dat ze door die lolbroek een paar abonnees kwijt raken.

14 september 2016 om 16:32

Dat komt omdat Murdoch miljarden erin steekt om een monopolie te krijgen op de kabelmarkt. Iets wat hij in de media al zo'n bertje heeft met fox ,eurosport, sky, sbs groep etc. De meeste abonnees die nu bij ziggo zitten, zitten er om de gratis sport. Als straks de concutrenten weg zijn gewerkt kan hij vragen wat hij wil.

14 september 2016 om 16:33

Ik snap je punt, maar Sierd heeft er nooit een geheim van gemaakt dat hij Atleti-supporter is en heeft dat vaak genoeg tijdens wedstrijden laten blijken. Dat is óók bij Ziggo bekend, en logischerwijs hadden ze dan ook wel kunnen verwachten dat Sierd zijn Atleti-voorkeur soms zou laten blijken.

als je dan bang bent dat je PSV-abonnees verliest, moet je Sierd gewoon niet op die wedstrijd zetten. Barcelona speelde bijvoorbeeld gelijktijdig. Die wedstrijd was niet tegen een Nederlandse ploeg, dus daar had het geen zak uitgemaakt of Sierd voorkeur voor het Spaanse team laat blijken of niet. Had hem daar dan op gezet.

14 september 2016 om 19:02

@rodybboss

Dat geloof ik niet.

Ik heb de wedstrijd gezien op Ziggo. Het was niet zo dat hij de foute beslissingen van de scheids goed ging praten. Integendeel, hij gaf PSV gelijk waar ze het hadden. Maar bij de goals kwam de supporter naar boven. Wij moeten niet zo overdrijven. Het is niet zo dat hij anti-PSV was.

14 september 2016 om 15:55

Dit dus. Het is een grod schandaal dat Ziggo door het stof gaat door het onvolwassen gedrag van een paar over het paard getilde pseudovedettes. Je houdt van de Vos of niet, maar voor mij (en voor velen met mij) is zijn unieke benadering een oase van originaliteit in een woestijn van op verontwaardigde toon te pas en te onpas meninkjes ventilerende verslaggevers van de andere zenders.

14 september 2016 om 16:04

het mag dan een beetje een kinderachtige reactie zijn van PSV maar je verslaat een wedstrijd en dan dien je neutraal te zijn en niet iedereen is gediend van die belachelijke restaurant tips en dat stomme koekoek, er zitten geen debielen naar die TV te kijken maar volwassen mensen die een wedstrijd zien van een Nederlandse ploeg in de CL en dan dien je je normaal te gedragen en ook een beetje chauvinistisch te zijn tov een Nederlandse ploeg ik hoef geen commentaar van zulke onbenullen waar zijn de kundige verslaggevers zoals Theo Reisma of Evert ten Napel gebleven mensen die hun vak verstonden nee wij worden getrakteerd op deze opzouten met deze onbenul hij kan beter conferencier worden maar zelfs daar is hij niet geschikt voor denk ik .

14 september 2016 om 16:51

Evert ten Napel en Theo Reitsma weten zelfs bij de spannendste wedstrijd ooit nog een grafstemming te creëren met die emotieloze, monotone stemmen van ze. Gadverdamme, als ik die commentaar hoor geven verdwijnt bij mij elke wil om te leven.

14 september 2016 om 17:19

Zeker Reitsma vind ik echt verschrikkelijk om naar te luisteren, hij komt op mij over als een voetbalcommentator die een ongelofelijke hekel aan voetbal heeft.

Verder niet echt handig van Sierd, je moet je er niet te druk om maken maar als je commentaar geeft op een Nederlandse zender als een Nederlandse ploeg speelt moet je niet eigenwijs de tegenstandiger aan gaan moedigen.

14 september 2016 om 19:07

Theo Reitsma is wel echt de overtreffende trap.ik kan me een-twee-drie niet herinneren opnoemen welke topper hij laatst had geloften, maar ik had het geluid op stil gezet en speelde zachte muziek over de wedstrijd heen. Niet de meest ideale oplossing, maar alles beter dan Reitsma.

14 september 2016 om 19:12

Ja hij is fijn sloep01..en daarom vinden de meeste mensen die zogenaamde volwassen commentatoren van jou zo reuze saai.
Man man man, moet het nou altijd dat saaie slaperige commentaar zijn?
Ik vind het juist heerlijk en verfrissend zo'n figuur als Sierd. Doet lekker zijn eigen ding, ongeremd commentaar geven.

Waren er maar meer zoals Sierd.
Dat behoudende, politiek correcte saaie oeverloze geouwehoer kan ik juist niet tegen.

14 september 2016 om 17:19

Hij is een voetbalcommentator. Hij mag vinden wat hij wil maar hij moet gewoon zo goed mogelijk objectief blijven. Dat ie een Atletico fan is neemt niemand hem kwalijk. Maar hij zit er niet voor zijn plezier bij die wedstrijd, dat is zijn baan. Als ie op café zit mag ie doen en zeggen wat ie wil. Hij is al enorm bevoorrecht om zo'n baan te hebben als voetballiefhebber, gedraag je er dan ook naar

14 september 2016 om 18:16

Ik vind Sierd de Vos de meest irritante verslaggever die er bestaat. Dat je een voorkeur voor een club hebt, vind ik best, maar hij laat ook altijd duidelijk blijken dat hij een hekel heeft aan een club. grootste voorbeeld is Real Madrid.

Kinderachtig is hij vaak ook. Ik begrijp heel goed die actie van PSV

Je mag een voorkeur hebben, maar wees alsjeblieft een beetje professioneel en laat de kijker lekker objectief bepalen wat ze ervan vinden.

14 september 2016 om 19:14

Je kunt als kijker toch ook objectief bepalen wat je er van vind?? Je kunt het toch eens of niet eens zijn met Sierd.
Sierd geeft zijn mening..doet verslag op zijn manier..en die man heeft meer fans dan elk ander saaie commentator in Nederland.

14 september 2016 om 19:28

Is niet handig van Sierd maar van mij hoeft een commentator niet objectief te zijn als het gaat om emoties. Dat slappe commentaar van klaasje speelt naar pietje en pietje scoort zie ik zelf ook wel. Ik hou van emotie en sfeer en liefst wat chauvinisme is heerlijk. Ik stoor me meer aan de actie van PSV. Daar moet je boven staan. Je bent een grote club speelt CL dan trek je daar toch niets van aan?

14 september 2016 om 19:40

Als aanhanger van een club erger jij je kapot als Sierd de Vos jouw club door het slijk haalt. Fans van Ajax, Barca en Atletico hebben niks te klagen. Dat klopt. Die vinden Sierd de Vos fantastisch.

Tja Ziggo Sport weet wat voor een persoon ze hebben aangenomen. Sierd zegt wel vaak rare dingen, raarder dan dit liedje. Beetje vreemd dat ze hem nu wel ineens aanspreken op zijn gedrag terwijl hij alleen even een liedje zingt over Oblak zoals ze die altijd bij Atleti zingen.

Sierd ga zo door. Geniet altijd van je commentaar. Laat ze maar zeuren.beetje kinderachtig om er zo'n punt van te maken.

Als hij dit had gedaan bij een doelpunt van PSV was er totaal geen ophef geweest, dus heeft het niet echt met objectiviteit van de commentator te maken, maar meer het feit dat die voor de tegenstander is..

Sierd is een baas en iedereen weet dat hij Atletico fan is. wat maakt het nou uit had PSV gewonnen had sierd Atletico helemaal af gemaakt. Zo is hij namelijk ook wel weer.

Het wordt weer veel groter gemaakt dan dat het eigenlijk is.. Als hij het andersom had gedaan en een liedje had gezongen over bijvoorbeeld Zoet hoorde je niemand.

14 september 2016 om 16:09

Nee, natuurlijk zou je er dan niks over horen slimmerd aangezien we in Nederland leven, naar een voetbalzender zitten te kijken dat 'nederlands' is, een commentator die een Nederlander is en naar een ploeg zitten te kijken die uit Nederland komt.

14 september 2016 om 16:28

Wat is er anders aan? Een commentator hoort toch objectief te zijn?

14 september 2016 om 16:50

Klopt helemaal. Hij hoort bij zowel een buitenlandse als een Nederlandse club objectief te zijn. Ik zou het ook raar hebben gevonden wanneer die een liedje ging zingen wanneer Griezman een penalty had gemist.

Enkel gaat het in zijn post er niet om of een commentator objectief hoort te zijn, hij geeft aan dat die het raar vind dat wanneer een commentator een liedje gaat zingen voor een buitenlandse club op commentaar kan rekenen en bij een Nederlandse club niet. Ik geef enkel aan waarom dat zo is, of ik het er mee eens ben is het tweede.

14 september 2016 om 19:31

Wie zegt dat een commentator altijd objectief moet zijn? Doe dat maar bij buitenlandse wedstrijden maar beetje chauvinisme mag van mij best. Als hij maar geen onwaarheden spreekt. Ben juist klaar met dat dode commentaar zonder enige sfeer of emotie.

Sierd moet gewoon blijven doorgaan zoals hij het altijd heeft gedaan. De enige verslaggever die boeiend is in dit land, want bij de rest kun je het geluid net zo goed uit zetten. Sierd is anders dan andere en dat maakt hem misschien leuk

Ik vind het een goede zaak dat Ziggo zo snel met een verklaring komt. Ik hoop dat Sierd de Vos zijn lesje heeft geleerd. Vraag is of Sierd zijn laatste verklaring echt meent gezien zijn eerrste reactie, maar goed, dan zou hij het natuurlijk nooit goed kunnen doen. Dus zand erover! Hij kan voorlopig echter maar beter even geen wedstrijd van PSV becommentariëren. Gewoon even wachten tot dit over is gewaaid. Excuses aanvaard en nogmaals, gedurfd en hulde dat Ziggo de hand in eigen boezem steekt.

14 september 2016 om 16:37

Stel je eens voor dat jij Ajax - PSV kijkt, waarbij PSV met 0-1 voor staat. Ajax mist een penalty en dan gaat de commentator 'boeruh, boeruh' zingen of iets in die trant. Ik gok dat jij dan ook not amused bent, toch?

Praktijken die in Noord Korea niet zouden misstaan, een vergelijking die kant noch wal raakt. Omdat er in de emotie van de avond, niet tegen een bepaalde zender wordt gepraat, vergelijk je dat met Noord Korea? Ga daar maar eens een kijkje nemen dan. We leven toch in een vrij land en daarin heb je het door jou omschreven 'vrije recht' om te praten met wie je wilt, of om in dit geval niet met iemand te praten.

14 september 2016 om 16:48

Wat een oeverloos gezwetst man, ben je nou een Hollander of niet? Los van het Sierd verhaal zou het fantastisch zijn als PSV een punt had gepakt, dat hebben WIJ als Nederlanders namelijk hard nodig, we staan als Nederland inmiddels ergens op plek 26 van de ranglijst, en op de coefficientenlijst ook niet al te best...dus heeft dat ook voordelen voor jou "clubje" uit de hoofdstad. Zet die domme gekleurde bril eens af en laat zien dat je een Hollander bent in plaats van dom staan te juichen voor Atleti. Want in dat rijtje pas jij als nep-Hollander dus ook.

Laat die man gewoon stoppen met die nutteloze verhalen en rare fratsen. Zijn taak is commentaar geven op een wedstrijd niet het verzorgen van de "Sierd de Vos show" . Bij een saaie wedstrijd is het soms nog weleens lekker dat de commentator irritant doet want dan kun je je nog aan iets irriteren en heb je iets te doen. Maar als wedstrijden ergens om gaan wil ik naar de wedstrijd kijken en niet steeds worden afgeleid door dat gebrabbel

Eindelijk wordt die Sierd de Vos aangepakt. Wat erger ik me aan die vent. En mensen die zeggen hoe goed hij wel niet is, houden niet van voetbal en luisteren 90 minuten lang graag naar onzin. Een beetje voetbalkijker richt zich op de wedstrijd en niet op het feit dat een speler zijn eerste biertje dronk in een of andere cafe aan de Ramblas.

14 september 2016 om 19:16

blablabla.
Ik hou van voetbal, maar hou er ook van als Sierd commentaar op zijn manier geeft.
Net zoals ik er van hou om in het stadion lekker onder het genot van een biertje de wedstrijd te kijken met vrienden.

Goed dat het opgelost is hopelijk heeft Siert zijn les geleerd en kunnen we dit hoofdstuk afsluiten ik kan me voorstellen dat het een beetje irritant werd ik vond iniedergeval van wel.

Super frappant dit want als hij een psv liedje ging zingen hoorde je er niemand over ben der ook beetje klaar mee dat je zogenaamd moet steunen omdat het een NL club is laat die man met rust joh

14 september 2016 om 16:01

Je zou er niemand over horen omdat wij Nederlanders zijn en onze Nederlandse clubs in Europa toejuichen als commentator hoor je objectief te zijn.

Ik vind het niet heel erg professioneel van de Vos maar PSV laat zich wel erg kennen zeg.

Vooral Dhr. Slegers, bij VI droop de voorliefde voor PSV er iedere keer weer vanaf als hij in het programma op mocht komen draven. En nu gaat juist hij van een andere journalist objectiviteit eisen.

Het is echt ronduit schandalig dat Sierd hier voor gepakt wordt. Echt typisch Nederlands weer dit. Nederland verdient Sierd niet. De enige commentator die nog passie legt is zijn verslaglegging. Humor en anekdotes passeren regelmatig de revu. Heerlijk om naar te luisteren.

Sierd geeft ook aan dat PSV 3x is "genaaid" door de scheids en daar hoor je niemand over.

So what dat hij dat liedje zingt? Wat maakt het uit? Doet hij dit pro PSV dan is het niet erg?? Echt belachelijk. Nederland op zijn kleinst.

14 september 2016 om 16:39

Ik kijk geen voetbal om door de commentator getrakteerd te worden op humor, anekdotes over de taxichauffeur van de stiefvader van de zus van Messi of over de restaurantjes die ik moet bezoeken als ik in Barcelona ben.

Ik kijk voetbal om van het voetbal te genieten, van individuele spelers, van mooie doelpunten en acties. Een commentator hoort mij daarbij te helpen, nuttige informatie toe te spelen etc. Ik kijk geen voetbal om naar een commentator te luisteren die zichzelf wel zo verschrikkelijk leuk en grappig vind, dat hij het voetbal laat voor wat het is en een kwartier lang zijn eigen o zo hilarische verhaal voor gaat dragen.

Helaas zijn er ook mannen zoals jou waardoor Sierd nog een podium heeft maar doen alsof Sierd te groot is voor ons kikkerlandje, schei is uit jeroen020.

En als je serieus het verschil niet weet tussen pro atletico en pro PSV op een Nederlands getinte zender met Nederlandse kijkers, snap je het niet helemaal.

14 september 2016 om 16:50

Ik zou graag willen weten welke Nederlandse commentator jou kan bekoren. Eerlijk gezegd komt alleen Straathof in de buurt van de kwaliteiten die je noemt. Echter luister ik weleens naar de Belg en Duitser en etc.. en dan hoor ik wel de dingen die jij benoemd. Wat vind jij?

14 september 2016 om 17:20

Ik denk dat je eerder Ziggo moet aanspreken dan Sierd. Daarnaast ben ik het wel met hem eens dat Sierd te mooi is om hier commentaar te doen. Hij is niet het standaard type conmentator. Heel veel mensen kunnen wel genieten van zijn verhalen uit Spanje, over nieuwe nieuwsfeitjes, over gekke bijnamen, leuke grapjes. Hij kan soms te ver gaan, maar dat is zijn passie en juist ook weer het mooie aan Sierd. Evert ten Napel deed dat ook, alleen dan iets meer volgens het boekje. Jack van Gelder was ook een type die zijn voorkeur niet geheim kon houden, ook niet als hij geen eens een Ajax wedstrijd voorzag van commentaar. Je hoeft het niet met hem eens te zijn, maar het gaat wel heel ver om deze man nu af te branden. Gaat ie nou juichen bij een goal van Atletico, of schreeuwen als Psv op doel schiet, dan begrijp ik het nog wel. Nu ging hij gewoon op in de sfeer van Atletico, en ook maar 5 seconden. Echt, waar mensen zich zo druk om kunnen maken.. ga jij maar naar Snoeks kijken, of nog erger Koert Westerman.

14 september 2016 om 16:52

Stel je eens voor dat jij Ajax - PSV kijkt, waarbij PSV met 0-1 voor staat. Ajax mist een penalty en dan gaat de commentator 'boeruh, boeruh' zingen of iets in die trant. Ik gok dat jij dan ook not amused bent, toch? Tuurlijk balen Psv'ers hiervan.

14 september 2016 om 17:13

Is wel een hele scheve vergelijking. Hij zong een liedje, meer niet. Als je boeren gaat roepen ben je echt aan het juichen.

14 september 2016 om 17:27

Hij zong een liedje, meer niet? Obli, Oblak, elke dag houden we meer van je. Ik denk dat het een perfecte vergelijking is, maar als die niet goed genoeg is, de volgende dan, scenario 2:

Stel je eens voor dat jij Ajax - PSV kijkt, waarbij PSV met 0-1 voor staat. Ajax mist een penalty en dan gaat de commentator 'zoet heeheehee, Zoet heeheehee, elke dag houden we meer van je!' zingen of iets in die trant. Ik gok dat jij dan ook not amused bent, toch? Ik weet zeker dat je het schandalig zou vinden.

Volgens mij gaat het om de wedstrijd PSV - Atletico en niet om Sierd. Hij moet gewoon zorgen dat de Nederlandse supporters (is tenslotte een Nederlandse zender) zich niet gaan ergeren aan een commentator! Als hij deze wedstrijd niet objectief kan verslaan moet je hem hier niet opzetten. Heeft niks te maken met Noord-Korea, maar aan het feit dat het publiek wat elke maand dik betaald voor ziggo sport , geen agressie moet krijgen t.o.v. een commentator!

Kinderachtig van PSV, alsof het echt uitmaakt voor wie de commentator is. Het is censuur en dat is het begin van het einde voor types als Sierd. Ze willen dus voortaan liever hielenlikkers als Snoeks. PSV moet zich lekker concentreren op het voetbal want dit is zielig. Want als dit een precedent schept dan gaan er heel veel boycotten komen. Ik vind dat de collega's van Sierd voor hem op moeten komen om deze verkapte censuur te voorkomen.

Betaal ik als PSV supporter maandelijks een bijdrage aan Ziggo, komt Sierd me gisteren nog fucken ook. Elke supporter van welke club dan ook zou daar niet vrolijk van worden.

Desalniettemin een zielige reactie om daarom geen interview te geven. Had je gewoon moeten doen en daarin aangeven dat je het merkwaardig gedrag vindt van een NL commentator

Gewoon dom van Sierd. Atleti speelt tegen een Nederlandse team, dan ga je niet zo te werk, wetende dat men in Nl tegen je zal keren. Al helemaal niet als je voor een Nederlandse zender werkt. Dom

14 september 2016 om 19:20

Wat een onzin. Ik als Nederlander kan juist genieten van zoiets. Heerlijk man.
Ook al verliest een Nederlandse ploeg

Ik snap het aan de ene kant wel, aan de andere kant moet PSV niet zo zeuren.

Wat ik overigens niet snap, waarom laat je Sierd deze wedstrijd verslagen? Je weet dat hij Madrid supporter is.
Als Ziggo zijnde ga je toch na wie je doelgroep is? Juist ja, Nederlandse sportliefhebbers die gisteravond voor 90% voor PSV stonden. Dan ga je toch geen Madrid supporter die wedstrijd laten verslaan?

Sierd de Vos, de commentator die behalve in Eindhoven overal geliefd is. Man wat zou ik hem graag bij wedstrijden van Ajax willen zien, of bij Fifa. Hij gaat soms over het randje, maar nooit eroverheen. Dat hij wat meer voorkeur heeft voor Atletico dan Psv is zijn goed recht, het liedje had ook niet echt gehoeven.. maar is dit nou zo'n ramp? Misschien had het er ook wel mee te maken dat de penalty onterecht was, dat hij er daarom van kon genieten? Who cares, beter dit dan de gemiddelde Nederlandse commentator waarbij alle clichés uit de kast komen.

Wel mooi dat alle hypocrieten die normaal roepen dat je altijd de nederlandse ploeg in europa moet supporteren nu huilen dat sierd op zijn kop krijgt omdat hij een spaanse club toejuicht

14 september 2016 om 19:21

Onzin. Je kunt toch de Nederlandse clubs steunen in Europa, maar aan de andere kant ook van Sierd genieten hoe hij zijn eigen ding doet?
Ik ben er zo 1 namelijk..maar dat kan niet volgens jou ofzo?

De Vos is niet mijn commentator, net zo min als Frank Snoeks vroeger. Allebei van die one-man-show gasten die zichzelf heel graag horen praten.

Ik begrijp ook niet dat die clown z'n meerdere hem op deze wedstrijd zet. Een Nederlandse ploeg op een Nederlandse zender nota bene. Ik geef PSV volkomen gelijk. Boycotten die hoofdsponsor van de concurrent.

Moeten ze veel vaker doen, erger me bij elke wedstrijd die deze commentator verslaat.. informatie zoals waar dat ene leuke cafeetje zit in Sevilla en alleen maar over zichzelf.. hoort niet en boeit niet!

En nu consequent zijn en al die commentatoren excuus laten aanbieden voor partijdig verslag. Alleen zit het bij hen zo diep in de genen dat ze het zichzelf niet bewust zijn.
Dit uit zich niet in mee zingen, maar de voorkeur zeker tijdens Eredivisie wedstrijden is over duidelijk en kan gewoon geen toeval meer zijn.
De NOS wordt niet voor niets buiten Amsterdam studio Ajax genoemd.
Heel simpel kleine voorbeelden. Bazoer schiet een bal hoog over. Commentaar: "aardig geprobeerd".
Zo'n zelfde bal bij de tegenpartij: "zeer slecht schot"
Een voorzet die niet goed aankomt: "de verdediger zit er goed tussen". Bij de tegenpartij: "wat een zwakke voorzet"
Nou nog eentje dan (al zijn er heel veel meer)
Ajax staat met 1-0 voor, dan hebben ze nog 10 minuten om er 2-0 van te maken.
Staat PSV (of andere ploeg) met 1-0 voor dan heeft de tegenpartij nog 10 minuten om gelijk te maken.

En voor je nu in allerlei opmerkingen gaat komen. Let er eens op. Je zult merken dat het echt zo is.

Wat zijn toch een zielige volkje aan het worden. Een volk die alles met hun eigen oranje bril zien en in eigen waarheid geloven. Sierd had groot gelijk en de Nederlandse teams hebben zowieso niets te zoeken in het champions league.

Wat een waanzin. Er was helemaal niets mis met het commentaar van Sierd. Hij heeft meerdere malen aangegeven dat hij fan van Atl. Madrid is. Verder vond ik hem heel objectief in het verslag, hij viel meerdere malen de scheids aan, op een geweldige manier trouwens, bij fluiten in nadeel van Psv. Sierd is een van de weinige redenen dat ik nog naar voetbal kijk en zelfs mijn vrouw kijkt mee als hij verslag doet. Niet zeuren en nog lang genieten van Sierd DE Vos!

Een commentator die ik graag vermijd. Buiten de gratis ziggo sport zender om komt de ziggo sport pakket bij mij er ook echt niet in.

Vrijheid voor journalisten. Zeker. Maar als voetbalcommentator hoor je neutraal te zijn. En wanneer het NL (club of land) tegen een niet NL club of land is, hoor je met je kop NL te steunen!

Emigreer maar lekker met je koekoeksklok naar Madrid, ik zal je niet missen.

Je mag ook niks meer .
Sierd je bent gewoon een baas.

Persvrijheid!!!!
Is gewoon een voetbal journalist die zijn eigen verhaal brengt ipv regiseerd , normaal moet iederen een vrije mening hebben ma zo gauw we het over nederlandse clubs hebben moet je pro nl zijn absurt .

Ziggo heeft de schijn van onpartijdigheid al tegen wegens hun sponsoring. Zetten ze ook nog een Atletico supporter als verslaggever wanneer de grootste concurrent van Ajax tegen die club moet. Niet zo slim van Ziggo.

Goed van ziggo, alleen jammer dat sierd niet begreep ook al wordt het ingezet door de supporters, dat hij zich hier niet aan mee moest doen.

Iedereen weet dat Sierd een voorliefde heeft voor Atletico Het is niet zo dat hij de foute beslissingen van de scheids ging goed praten. Een hele zwakke reactie van PSV om geen interviews af te geven. De reactie van Ziggo is begrijpelijk.

Toch lachwekkend het verschil van reacties van sommigen nu en een jaar geleden na de sarcastische tweet van Kramer.

On:
De fout vind ik bij zowel Ziggo als Sierd zelf liggen. Ze weten allebei dat Sierd voor Atletico is. Waarom zet Ziggo hem dan op deze wedstrijd tegen een Nederlandse club, die ook nog eens de grote concurrent is van de club waar Ziggo jaarlijks overdreven veel geld aan betaalt om op het shirt te mogen prijken?
En Sierd moet zelf ook vooraf begrijpen dat hij vanwege zijn liefde voor Atletico niet echt de meest geschikte persoon is om verslag te doen.

Overigens Psv's goed recht om geen interviews af te geven aan Ziggo. Dat is namelijk ook een vrijheid in de journalistiek.

Journalistieke vrijheid? Hoezo noemt Ziggo dit wanneer een commentator precies na het stoppen van een penalty een liedje van atletico gaat zitten!? Sierd was hier gewoon supporter, geen commentator laat staan journalist!

Iedereen weet toch van Sierd dat die fan is van atletico.
Dit hoort gewoon bij Sierd de vos klaar!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren