Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

WK in Qatar gaat van start op een maandagochtend om 11.00 uur

Laatste update:

De FIFA heeft woensdagmiddag, precies twee jaar na de finale van het laatste WK, het speelschema van het WK 2022 bekendgemaakt. Het toernooi zal op maandag 21 november van start gaan in de Golfstaat, waarna in een tijdsbestek van 4 weken 64 wedstrijden worden gespeeld.

Tijdens de groepsfase van het toernooi worden er maar liefst vier wedstrijden op een dag gespeeld. De eerste wedstrijd vindt plaats om 11 uur ’s ochtends Nederlandse tijd, waarna er ook om 14.00 uur, 17.00 uur en 20.00 uur wordt gespeeld. De laatste ronde van de groepswedstrijden en de duels in de knockout-fase vinden plaats om 16.00 en 20.00 uur.

De eindstrijd staat in de planning voor zondag 18 december, de nationale feestdag van Qatar en een week voor Kerstmis. De finale zal worden gespeeld in het Lusail stadion, met een capaciteit van tachtigduizend toeschouwers het grootste onderkomen van het toernooi.

Het WK zal in de winter worden gespeeld om de hoogste temperaturen in Qatar te omzeilen. Het is de eerste keer dat het toernooi niet in de zomermaanden wordt afgewerkt. Eind dit jaar wordt er geloot voor de kwalificatiereeks en dan zal het Nederlands elftal ook weten waar het aan toe is.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

11 uur sochtends? Dat word een hele dag vrij nemen en vroeg beginnen met bier drinken. Hopelijk zijn de kroegen dan wel los.

15 juli 2020 om 16:12

Of we laten duidelijk merken dat er grenzen zijn en kijken alleen de samenvattingen die om 19:00 of 20:30 uitgezonden worden.

15 juli 2020 om 16:26

Doe je dat ook als het toernooi aan de andere kant van de wereld gespeeld wordt en je door het tijdsverschil ook op deze vervelende tijden uitkomt? In Japan is het 18:00 's avonds als het hier 11:00 uur 's ochtend is. Prima tijd toch?

Zal ongetwijfeld al wel over geschreven zijn, maar hoe gaan ze dat doen met alle competities die dan normaal bezig zijn? Tis toch nog steeds te raar voor woorden dat ze alle grote voetbalcompetities stil gaan leggen om een WK in een land te houden waar het in de zomer te warm is om te voetballen.

Beter gaan ze dit WK boycotten. Corruptie, slavernij, omkoping allemaal discutabele zaken die daar aan de gang zijn. Ben benieuwd of de Oranje internationals hier ook een statement over durven te maken.

15 juli 2020 om 15:15

Gaat helaas toch niet gebeuren. Niemand heeft de ballen om de eerste stap te nemen vanwege de risico's die er aan vastzitten.

15 juli 2020 om 15:28

Tja we gaan het zien, of zij hierin ook een statement durven te maken. Ik weet wel dat ik geen minuut van dit wk ga volgen. Wens iedereen er veel plezier mee, maar het is niet voor mij.

15 juli 2020 om 16:21

Liegbeest jij zit als eerste met je wuppie voor de tv!

15 juli 2020 om 16:49

Fijn dat jij dat beter weet dan ik...... Niet iedereen gooit zijn principes snel overboord. Veel plezier met het WK

15 juli 2020 om 17:14

Heb je de WK's in Rusland, Zuid Afrika en Brazillie ook geboycot? Of heb je selectieve mensenrechten die je belangrijk vind?

15 juli 2020 om 15:30

Dat gebeurt alleen als ze er zelf niet slechter van worden.erger is nog dat diverse partijen dit soort praktijken verdedigd, volgens mij was het een van de De Boertjes die zei 'dat Nepalese slaven niet naar huis zouden willen' en dat je 'in Nederland ook op een bank gemaakt door Chinese kindertjes zit'van de Wk's dit millennium zijn denk ik alleen degene in Korea/japan en Duitsland daadwerkelijk goed geweest met mensenrechten als centraal oogpunt.

15 juli 2020 om 16:02

Je kan zelf ook een boycot doen door niet te kijken

Ergens is het ook wel humoristisch hoe schaamteloos dit allemaal plaatsvindt. Een land dat helemaal niets heeft betekend voor het voetbal, waar het veel minder leeft dan andere landen die graag (voor het eerst) een WK zouden willen organiseren. En waarvoor we de hele opzet en planning van het WK zoals we het kennen moeten omgooien, omdat we anders met 50 graden staan te voetballen. Het hele slavernijgedeelte nog daargelaten, vraag je je soms af hoe het mogelijk is dat bobos zo schaamteloos met steekpenningen e.d. wegkomen. Dat gezegd hebbende: prima reden om sochtends dronken te worden

15 juli 2020 om 15:24

Geld. En waar veel geld is zijn veel belanghebbenden in een enorm web van financieel gewin, marketing, reclame enzovoorts. Als puntje bij paaltje komt kiest bijna iedereen voor het geld en de groei van je eigen portemonnee of dat van je bedrijf/organisatie. Cognitieve dissonantie is makkelijk vol te houden als het ver van je bed is. Het hele slavernij-gebeuren is iets wat alle bobo's niet echt meekrijgen. Ze horen ervan, maar het staat ver van je bed en je kent de mensen niet die het overkomen en hebt er geen binding mee. Als je daarnaast met ''zijn allen'' erin stapt is de drempel ook erg laag om weg te kijken voor wat je nou eigenlijk faciliteert in zo'n land. Als jij in je eentje zoiets zou organiseren straalt alle negatieve PR op jou af. Nu zijn er zoveel partijen betrokken dat je je met gemak achter de Fifa kunt verschuilen. En de Fifa vindt het wel best. Voetbal is immers haast een eerste levensbehoefte voor zoveel mensen dat men uiteindelijk toch wel komt opdagen of kijkt naar het evenement.

15 juli 2020 om 15:59

Alleen heeft de plaatselijke bevolking helemaal niks met voetbal. Dus hoe ze de stadions vol willen krijgen... kan me ook niet voorstellen dat er vanuit het buitenland heel veel animo zal zijn in een land waar je als toerist ook gewoon niet weet waar je aan toe bent, en de straffen belachelijk zijn.

15 juli 2020 om 16:03

Qatar, dat is een land met bijna meer expats dan eigen inwoners. Die stadions komen wel vol

15 juli 2020 om 16:30

En wat dacht je van internationale fans? Genoeg mensen die in diezelfde cognitieve dissonantie zitten of gewoon totaal niet bezig zijn met de werkelijkheid en gewoon afreizen om een WK mee te maken waarop hun land actief is. Ze hebben er in Brazilië en Zuid-Afrika ook gezeten, niet ver van de favela's en townships af.

15 juli 2020 om 15:42

Qatar heeft al aardig wat betekend in het voetbal wereldje hoor, dankzij het olie geld van hun zijn de spelers nu zo ongelooflijk duur.

15 juli 2020 om 16:03

Meen je dit? Dus omdat ze enkele miljardairs hebben die clubs opkochten, hebben ze ineens een aardige betekenis in het voetbalwereldje? Aparte kijk erop zeg. Ik denk dan eerder aan landen met een rijke voetbalhistorie die nog nooit het WK organiseerden, zoals Colombia, Egypte, Marokko, Portugal of Nederland om maar wat landen te noemen. Of een nieuw continent zoals Australië.

15 juli 2020 om 16:00

In het kader van gelijkheid: Het is een wereldwijd toernooi en ieder land heeft even veel recht om het toernooi te organiseren, ongeacht jouw voetbalprestaties in het verleden en het enthousiasme van supporters. Geen enkele reden dus om andere landen voorrang te geven. Des te meer omdat de Fifa dolgraag politiek en voetbal gescheiden wil houden. Je kan dan moeilijk wel iets vinden van de mensenrechten

15 juli 2020 om 16:03

Dat komt de Fifa ook wel goed uit dan

15 juli 2020 om 16:12

Klopt, maar we moeten niet allemaal doen alsof dit nieuws of vreemd is. De Fifa wil gewoon geld zien en dat het land zich volledig aanpast aan hun wensen. Of dat geld nu uit Qatar, Rusland of Duitsland komt. Het is hoe dan ook een politiek spel. In het kader van gelijkheid vind ik het niet meer dan terecht dat het ook in landen gehouden wordt waar het voetbal minder leeft. Misschien gaat het op deze manier wel leven. Al met al kunnen we allemaal blij zijn dat Nederland geen WK hoeft te organiseren

15 juli 2020 om 16:19

@29er deels eens dat ieder land evenveel kans moet maken op de organisatie van een toernooi. Dan ga je dus kijken welke bid het beste is. En ik geloof niet dat er dan iemand naar het bid van Qatar zou kijken en denken: hmm, Qatar heeft nog nooit meegedaan aan een WK, zal waarschijnlijk niet veel publiek naar het stadion krijgen, die stadions moeten overigens nog gebouwd worden, en oh ja we moeten het WK in de winter organiseren omdat het anders niet te harden is daar...dus topidee dit!. Geen enkel weldenkend mens zou voor Qatar gekozen hebben als je verder kon kiezen uit - ik heb het even opgezocht - Australie, Japan, Zuid-Korea en de VS. Zeker de VS zou commercieel voor de Fifa nog interessant zijn geweest met de opkomst van voetbal daar. Maar goed, natuurlijk weet iedereen dat dit is omgekocht. En juist omdat het er zo dik bovenop vind kan ik er wel om lachen. Dat je zo schaamteloos op Qatar hebt gestemd destijds als official, omdat je je schijnbaar zo onschendbaar voelt.

Belachelijk voor woorden dat het WK in Qatar moet plaatsvinden. Het land heeft totaal geen geschiedenis in het mondiale voetbal. Alleen vanwege het geld en dat FiFA daar een enorm zwak voor heeft mogen ze dit doen. En dan ook alle competities overboord gooien icm met het schenden van mensenrechten om een mondiaal toernooi te organiseren toont alleen maar aan hoe groot de invloed van dollars uit Qatar is en hoe corrupt de FIFA is. Ik hoop dan ook dat het één grote deceptie wordt en dat alle grote landen er in de eerste ronde eruit vliegen, vanaf de knockout alle wedstrijden eindigen in een 0-0 en met penalty's wordt beslist met in elk serie slechts 1 rake penalty zodat we met zijn allen kunnen zeggen wat voor een kut WK het was.

15 juli 2020 om 15:28

Jeetje doe maar niet, dat is dan echt een martelgang haha. Doe dan maar iedere kock out fase wedstrijd 1-0 uitslag door een eigen doelpunt en binnen de 90 min. Zijn we dr ook sneller van af.

15 juli 2020 om 15:32

Good point! Een eigen doelpunt in de eerste minuut is wellicht het beste hahaha

15 juli 2020 om 15:34

Alleen landen met “geschiedenis” in het mondiale voetbal hebben recht om een WK te organiseren? . Als er dus voor een ander land was gekozen was FIFA niet corrupt of minder corrupt? Toen duitsland het WK in 2006 organiseerde toen was FIFA even heilig als maria van nazareth?

15 juli 2020 om 15:44

Amerika in 94 was ook niet mogelijk dan, hun hadden op dat moment ook nog niet zoveel betekend

15 juli 2020 om 16:10

@bf1994, Klopt, in het geval van Qatar is er niet voor voetbal gekozen maar voor het grote geld. De stadions in Qatar zitten nooit vol, op internationaal niveau hebben ze nooit iets gespresteerd en ademt het land dollars ipv voetbal. Landen waar voetbal wordt geademd dient een WK te organiseren en dat zijn vaak landen die een geschiedenis in het mondiale voetbal hebben. En met geschiedenis bedoel ik niet ze moeten een WK oid gewonnen hebben, daarmee bedoel ik frequent deelnemer aan een eindtoernooi en in eigen land volle stadions. En betreft FIFA, iedereen weet dat ze corrupt zijn, alleen zo opzichtig als met de toewijzing van Qatar, verplaatsen naar de winter en het overboord gooien van de competities alsmede het sluiten van de ogen voor de arbeidsomstandigheden omtrent de bouw van de stadions waren ze bij de FIFA nooit zo duidelijk als voorheen dat het geld regeert, ook bij de FIFA.

15 juli 2020 om 16:15

@VBD79, Amerika had destijds meer betekend in het mondiale voetbal toen tov Qatar nu. Voetbal was in Amerika in opkomst, nationaal elftal van Amerika had al aan meerdere WK's meegedaan. Ik zeg niet dat een land een WK gewonnen moet hebben, ik zeg dat ze in het mondiale voetbal an sporen verdiend moet hebben. Dat had Amerika met meerdere WK's waar ze aan deelgenomen hebben. Dus Amerika van 94 en Qatar van nu is dan ook totaal niet te vergelijken.

15 juli 2020 om 16:16

Dat is een eis en een mening die jij zelf eraan stelt. Dat zijn echter totaal niet de richtlijnen van FIFA. En maar goed ook.

15 juli 2020 om 16:20

Klopt als een bus, goed voor jou dan dat de FIFA kiest voor een land dat niets met voetbal heeft en volop mensenrechten schendt bij de bouw van de stadions voor jouw plezier.

Dat wordt een heftige speelkalender in 2021 als er in de zomer ook nog een EK afgewerkt gaat worden en veel competities nu nog bezig zijn en na een minimale onderbreking weer dooorgaan.

15 juli 2020 om 15:30

Jep. Dit zei ik in het begin ook. Daarom was ik voorstander van het schrappen van het huidige seizoen. Ik verwacht enorm veel blessures en spelers die voor lange tijd niet top fit zijn. Want lets face it, het is gewoon niet mogelijk om voor zoveel wedstrijden top fit te blijven. Het lukt de beste spelers op de wereld amper een heel normaal seizoen laat staan als het zo druk wordt

15 juli 2020 om 15:31

WK is later in 2022, is dus uitgesteld in plaats naar voren gehaald. 2022/2023 wordt dus retedruk met een WK in de winter en een EK in de zomer.

15 juli 2020 om 15:38

In de zomer van 21 is het EK. Daarna begint het nieuwe seizoen en in dat nieuwe seizoen zal ook het WK gespeeld worden. Dus jaargang 21-22 is de drukke voetbaljaargang. Vanaf nu al eigenlijk

Wie heeft er na het WK nog goesting in de competities, letterlijk niemand niet. De motivatie zal er bij iedere speler er waarschijnlijk wel zijn maar na het WK heeft er niemand meer erover.

hier gaat niemand zich druk om maken. we kunnen derksen vragen er iets over te zeggen.dan komt het hele land misschien wel op voor de moderne slaven ipv die van 300/400 jaar geleden.

Wat een lachertje is dit zeg... wordt de grootste WK flop uit de geschiedenis. Sowieso met het laagst aantal bezoekers van de laatste 50 jaar denk ik. Waardeloos toernooi wordt dit.

Kan het nog steeds niet geloven, dit land heeft niks met voetbal te maken, sterker nog imo staan ze voor de vernietiging van het voetbal met het geld pompen in clubs als PSG en City (Ja ik begrijp dat die uit de Emiraten komen). Er worden mensenrechten geschonden, nee niet in het algemeen, maar om dit WK te realiseren en dan vind je hier voetballen wel kunnen.het word zo warm er zullen echt genoeg mensen nog daar komen, maar de echte passievolle fans zullen toch in mindere mate komen. Geld geld geld, wat een schande dat het daar word gespeeld.

Als we het puur op mensenrechten gaan gooien hadden we geen WK's kunnen spelen in zoveel landen. Amerika, Zuid - Afrika, Mexico, Brazilië, Rusland allemaal landen waar mensenrechten worden geschonden en dat heeft nooit iemand tegengehouden, helaas. Wat wel vaag is aan dit WK is de tijd waarin het gespeeld wordt. Ik vraag me af hoe het met de competities gaat lukken dan.

15 juli 2020 om 16:43

De competities zullen vast verlengd worden tot wanneer het WK origineel zou plaats vinden. Meestal is dat tot midden juli

Heeft Qatar wel een fatsoenlijke selectie dan?hoorde jaren geleden dat ze vooral bezig waren om voetballers te neutraliseren?iemand meer info over?

Oke, ik ben misschien een purist op dit vlak, maar er wordt geen wedstrijd tijdens dit WK in de winter gespeeld, alles wordt gespeeld in de herfst.daarnaast blijf ik het een schande vinden dat dit op deze manier gebeurt. Zo corrupt als de neten, iedereen die dat weet, maar toch gaat dit gebeuren...

15 juli 2020 om 17:24

Als we nou alleen naar voetbal gaan kijken en rand zaken weg laten. Geld,macht,politieke voorkeuren etc. Gewoon potje voetbal kijken. Of het nou op de zuidpool is of Sahara. Voor elke WK is er wel iets te zeggen. Zal nooit veranderen helaas.

Ik zou het niet eens heel erg vinden als Oranje dit toernooi gaat missen. Dit wordt het grootste schijttoernooi aller tijden vrees ik.

Alle mensen die willen dat Oranje het gaat boycotten neem ik niet serieus meer.

Nog gisteren een artikel over een bedrijf in Engeland waar werknemers “uitgebuit” werden, een mooi woordje voor slavernij.

Alle mensen die willen dat Oranje het gaat boycotten neem ik niet serieus meer.

Nog gisteren een artikel over een bedrijf in Engeland waar werknemers “uitgebuit” werden, een mooi woordje voor slavernij.

Hopelijk blijft de corona weg en kunnen we met z'n allen genieten van een NL elftal dat eindelijk kampioen wordt! We hebben het verdiend.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren