Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Wenger kritisch op spitsen: 'Dat verschil is op dit moment te groot'

Laatste update:

Francis Coquelin heeft zich binnen de kortste keren onmisbaar gemaakt bij Arsenal. De club haalde hem in december 2014 terug van Charlton Athletic en sindsdien is het snel gegaan. De 24-jarige Fransman is sinds zijn rentree in het Emirates Stadium de speler met de meeste onderscheppingen van alle topcompetities in Europa. “Als je naar het voetbal kijkt zoals ik dat doe, zie je dat hij het geweldig doet”, zegt Arsène Wenger.

/

“Sinds januari hebben we minder goals hoeven te incasseren dan de rest”, vervolgt de manager op de website van the Gunners, die dan ook niet snapt waarom er zoveel kritiek is op het defensieve gedeelte van zijn ploeg. Analytici als Gary Neville en Jamie Carragher haalden dat onlangs aan, maar Wenger ligt daar niet wakker van, zo lijkt het. “Iedereen kan het bij het juiste eind hebben. Maar als je ergens een mening over hebt, moet je daar wel goede argumenten voor hebben. En niet zomaar iets roepen.”

Het grootste probleem ligt momenteel voorin. In de eerste drie competitieduels scoorde Arsenal slechts twee keer. “We moeten sneller speler en sneller combineren in de buurt van het vijandelijke doel. Daar werken we hard aan”, aldus Wenger. “We creëren kansen. Er zit op dit moment echter een te groot verschil tussen het aantal kansen dat we creëren en het aantal doelpunten dat daaruit voortkomt.”

Is Arsenal voor jou (nog steeds) een titelkandidaat?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Coquelin heeft zich geweldig ontwikkeld, echt een topspeler in wording, zal niet lang duren voor de elite zich melden bij Arsenal. Over de aanvallers, tja, dat is al jarenlang het probleem bij Arsenal, ik verwacht nog steeds een flinke klapper in de laatste dagen van de transfermarkt!

28 augustus 2015 om 11:54

Iedereen hoopt met je mee, maar er is naar mijn idee niemand meer beschikbaar. Het is zo teleurstellend en naief dat Wenger denkt met alleen Cech als versterking kampioen te worden.

28 augustus 2015 om 14:04

Niet helemaal waar.
Wenger wou dolgraag een Benzema of Agüero maar die zijn onhaalbaar. Wat moet hij doen dan? Iemand als Higuain voor veel te veel geld halen die nauwelijks een verbetering is? Liever niet. Dan maar wachten op een wereldspits, misschien Lacazette volgende zomer.

Wat wel naïef is, is dan Wenger denkt dat je het redt met Flamini en Arteta als back ups voor Coquelin. Coq kan geen 60 wedstrijden spelen dit jaar, en als hij uit valt ben je geflest. Zijn opstellingen zijn/waren soms naïef zoals met Merteacker tegen countermachine Monaco of Ramsey als cvm ofzo, maar je kan hem niet verwijten dat hij geen topspits haalde, die zijn er niet.

28 augustus 2015 om 14:35

Spurs heeft net Son gehaald. Kan makkelijk uitgroeien tot een wereldspits met de juiste begeleiding. Wat het wel jammer maakt dat hij nu bij Spurs zit, maar goed, misschien loopt het goed af. Wat Wenger moet doen is een plan B hebben of realistisch zijn, maar dat heeft hij niet en dat is hij niet en daarom kan je al in augustus zeggen dat het seizoen in feite voorbij is, want kampioen wordt Arsenal nu toch niet meer en de Champions League winnen zit er helemaal niet in.

28 augustus 2015 om 11:56

Verwacht maar niet dat er nog veel gebeurd meer deze laatste dagen al helemaal niet van Arsenal.

Haal nou gewoon een top spits dan ben je van het probleem af

28 augustus 2015 om 11:58

Welke topspits dan?
Cavani laat PSG niet gaan, Benzema wordt ook niet weggedaan door RM, Lewandowski zit bij zijn droomclub. Lacazette is niet te koop. Wat wil je dan gaan halen wat beter is dan Giroud?
Wenger neemt minder gewoon geen genoegen meer nu hij veel geld uit kan en mag geven. Trekt alleen de portomonnee voor talenten en de absolute top en gelijk heeft hij.

28 augustus 2015 om 12:05

Je verhaal komt helemaal, je vergeet echter 1 klein detail. Toen Lewandoski beschikbaar was, wilde hij geen nieuwe spits. Zelfde geldt voor Lacazette en ook voor Higuain. Dan is het waar als je zegt dat hij ze nu misschien niet meer kan halen, maar dat is Wenger wel kwalijk te nemen dat je nu geen topspits in huis hebt.

28 augustus 2015 om 12:06

Klopt*

28 augustus 2015 om 12:08

Volgens mij is zowel Lyon als Lacazette deze zomer niet geïnteresseerd in een transfer. Lacazette heeft onlangs nog een sterk verbeterd contract getekend en met het oog op het komende EK lijkt het me voor hem ook de veilige optie om nog een jaartje in Lyon te blijven. Met een megabod van Arsenal zou hier misschien verandering in kunnen komen, maar denk dat Arsenal dan meer dan 70 miljoen neer zal moeten leggen.

28 augustus 2015 om 12:31

Neejoh droomclub van lewandowski is arsenal met zijn held henry. Bayern was opeens zijn droomclub natuurlijk... ook mede gedaan wegens zijn vrouw. Maar als arsenal het goed doet hebben ze een kans om hem te halen, lewandowski is namelijk ook niet stom. Bayern is simpelweg gewoon beter dan arsenal.

28 augustus 2015 om 12:35

@ Remyarsenal

Lewa wou enkel naar Bayern dus had Arsenal geen kans. Dat ze Higuain niet hebben gehaald kun je zien als geluk, want hij bakt er weinig van. Het is nog te vroeg om Lacazette te beschouwen als topspits. Momenteel doet Giroud niets onder voor Lacazette.

28 augustus 2015 om 13:01

Arsenal moest veel eerder voor een spits gaan , tuurlijk Walcott kan daar spelen maar is geen echte spits. Ze hebben iemand nodig als Benzema of Higuain maar die zijn niet haalbaar meer. of wat dacht je van Talent Mauro Icardi , ik hoop ook nog op een stunt in de laatse transfer dagen.

28 augustus 2015 om 13:39

Is Bony niet een optie? Ook al is hij pas 1 seizoen bij City. Vindt het gewoon zo zonde dat hij zo weinig speelt.. Met ritme schiet hij ze er allemaal in!

28 augustus 2015 om 15:00

Misschien dat er geen topspits meer beschikbaar is, maar een DM wel, of een linksback, rechtsback of centrale verdediger. Er zijn genoeg posities om te verbeteren voor Arsenal, maar hij heeft niks gedaan deze zomer behalve Cech.

Tja, Coq heeft alle topwedstrijden uitgeblonken en heeft letterlijk elke match sterk gespeeld. Voor mij is hij al wereldtop, hij doet alles wat je als een wereldtopper cvm moet doen en nog wat extras. Bovengemiddelde pass, lange pass en techniek voor een cvm. Ik ben echt zwaar verbaast dat hij niet is geselecteerd voor France.

28 augustus 2015 om 12:02

Zijn lange bal is niet heel goed hoor. Komt wel eens mooi aan, maar de helft van zijn lange ballen gaat over de achter/zijlijn of beland bij een tegenstander. Hij moet de bal afpakken en meteen afgeven aan Santi of Özil, maar hij verdient zeker een oproep voor Frankrijk.

28 augustus 2015 om 14:37

Omdat er op zijn positie betere spelers zijn die meer toevoegen. Bovendien moet hij nu kappen met die Hollywood-lange ballen die buiten zijn kwaliteiten liggen en ook nog eens niet nodig zijn.

We kunnen dus nog iets verwachten van Wenger in de laatste dagen, hij gaat dus vermoedelijk nog op zoek naar een spits. De DM zal waarschijnlijk niet meer komen. Coquelin doet het fantastisch en Wenger is fan van Arteta..

Dan vraag ik me af wat zijn uitleg zou zijn over zijn mening over Giroud als eerste spits. Kijken of je DAAR goede argumenten voor hebt. Want voor de ambities die deze club heeft, is dat niet te rechtvaardigen. Een topspits, die is nodig!

Coquilin heeft inderdaad geweldig gepresteeerd. Met het gebrek aan doelpunten kom je toch weer terug op het ontbreken van een centrumspits van wereldklasse. Dit is in mijn ogen ook de reden day Arsenal (helaas) weer niet echt mee zal doen om het kampioenschap.

uhm...dan moet wenger kritiek hebben op zichzelf.
De spitsen die hij heeft kunnen nou eenmaal niet beter...dat kun je ze niet kwalijk nemen.
Gewoon de markt op dus.

28 augustus 2015 om 12:08

Precies, iedereen klaagt altijd over Giroud enz. (ik zelf ook), maar je kan het ze inderdaad niet kwalijk nemen. Je zal gewoon een topspits moeten halen als je meer doelpunten wil.

28 augustus 2015 om 12:46

Giroud mag weleens wat meer loopacties maken, daar hoef je niet snel voor te zijn als je goed timet. Dat is echter ook al te veel gevraagd.

28 augustus 2015 om 12:55

loopacties in de zin van werk verzetten mag je idd verwachten.
Goede timing is moeilijk en is 1 van de dingen die een topspits onderscheid van de rest.

Nou Wenger hoe zou dat nou komen. Er mag er dan nu niet echt eentje meer beschikbaar zijn, maar elke blinde kon aan het begin van de transfermarkt zien dat er gewoon een pure doelpuntenmaker moet komen. Stel je eens voor dat El Kun in de punt bij Arsenal zou staan. Wat een feest.

28 augustus 2015 om 12:46

En is die beschikbaar? Precies. En kom niet met 30 miljoen voor iemand als Higuain, die gigantisch overschat is (niet veel beter dan Giroud) of een talent als Dybala, die in een mindere league gewoon minder goals maakt dan Giroud.

28 augustus 2015 om 15:50

Jij snapt het!
Of aanzetten met Martinez die veels te duur is voor zijn leeftijd.
De enige waarvan ik zeg jonguh jonguh jonguh, waarom probeer je hem niet is Dzeko, die beschikbaar is/was.

Wenger gaat nu alleen voor de absolute top en anders niet en daar kan ik me heel goed in vinden.

Wenger gelooft alleen maar in statistieken, net zoals velen hier, en vind alleen dat argumenten. Op dit bericht wil ik wijzen op het feit dat persoonlijke verdedigende fouten die niet afgestraft worden ook nog steeds fouten zijn en die zie je niet terug in de statistieken.

Heeft Wenger de fouten van afgelopen maandag ook over het hoofd gezien ?

28 augustus 2015 om 12:48

Hoezo alleen maar? Dat zegt hij helemaal niet, want statistieken zonder context hebben nog nooit iets betekend. Bovendien heeft hij een master in Economie, dus het lijkt me niet dat hij dommer is dan de meesten hier..

Verder was het maandag (in de eerste helft) inderdaad een gigantisch foutenfestijn, maar dat kwam gedeeltelijk toch ook door 2 blessures van Per en Kos. Chambers speelde echt dramatisch en kon niks tegen Benteke.

28 augustus 2015 om 12:51

Chambers stond verdedigend gewoon goed, opbouwend was het dramatisch, groot verschil.

28 augustus 2015 om 12:54

Mua, Benteke liep een paar keer gemakkelijk bij hem weg. Toen het misging in de opbouw werd het erg onrustig.

Gabriel was wel fantastisch.

28 augustus 2015 om 14:39

@cocoafc
Dan speel je dus gewoon dramatisch, want heel het team werd panisch door zijn spel.

28 augustus 2015 om 19:28

Alleen maar is inderdaad iets overdreven, want het is nooit 100% het geval, maar wel vaak. Statistieken die Wenger gebruikt zijn soms ook slim en zeg niet dat hij dom is, maar wel ignorant soms en die context ook soms heel vaag.

Bijvoorbeeld vorig jaar moest Sczesney weer eens verdedigd worden en toen werd er geduid op het feit van die clean sheets etc. Erg leuk en geloofwaardig zou je zeggen, maar als je de wedstrijden keek, kon je met zekerheid zeggen dat dit te danken was aan de verdediging en niet de keeper.

Master in Economie moet ik altijd een beetje om lachen, want het is niet alsof hij echt een professor is. Laten we zeggen Master HBO economie, nou als we een beetje mensenkennis hebben wil dat helemaal niets zeggen, want ik ken Universitaire mensen die in het dagelijks leven niet sociaal kunnen zijn en heel onpraktisch denken buiten hun eigen vakgebied, wat meestal heel specifiek is. Ik wil maar zeggen..... haha

28 augustus 2015 om 19:57

Maar het feit dat sommige mensen met een hoog IQ een laag EQ hebben zegt totaal niks over Wenger. Verder heeft is hij afgestudeerd in Economie aan de Universiteit, heeft daar ook nog wat aan politiek en kort geneeskunde gedaan. Ik denk niet dat je dat kunt afdoen met Hbo.

Dat van Szczesny heb je gelijk in, maar goed, ik reageerde dan ook op jouw statement dat hij 'alleen maar in statistiek gelooft en dat alleen dat argumenten zijn.'

28 augustus 2015 om 12:54

Jawel hoor, alleen moet je naar de goede statistieken kijken.

28 augustus 2015 om 19:16

Iedereen die vaak met statistieken werkt, weet dat 9/10x statistieken zo worden gedraaid, dat het voordelig is voor de gebruiker

29 augustus 2015 om 13:07

Nee, de presentatie wordt gedraaid, statistieken kan je niet draaien.

Onze conversion rate is iets rond de 2% dit seizoen, terwijl de rest van de teams rond de 10-15% zit. Wenger heeft gewoon gelijk.

Dat gezegd hebbende, wat wil je met Giroud als 1e spits voor vier jaar lang.

28 augustus 2015 om 12:47

2%?? Da's belachelijk slecht pffff...

28 augustus 2015 om 12:48

Dat klopt, maar wat wil je als Giroud van 4 meter nog niet raak kan schieten.

28 augustus 2015 om 13:01

Maakt Arsenal serieus maar 2 procent van de kansen af? pff dat is wel dramatisch zeg. Er moet ook meer diepgang vanuit het middenveld komen va mensen die wel een balletje erin kunne leggen

28 augustus 2015 om 13:15

Het geeft ook meteen aan hoe ontzettend veel kansen Arsenal creëert, gezien de twee doelpunten dit seizoen... En het leeuwendeel daarvan komt op naam van....jawel, Ozil. Maar toch is hij slecht volgens het grootste deel van vz.

28 augustus 2015 om 14:06

Jap 61 schoten heb ik gelezen, meest van alle teams in de PL, en toch minste doelpunten, waarvan 1 owngoal.

28 augustus 2015 om 14:21

Giroud was weer lekker slecht tegen Liverpool ja, wat een drama.

Wenger wil sneller spelen maar zet dan een trage middenvelder op de flanken...

Hij snapt het weer niet. Defensief is het goed. Enkel moet er backup voor Coquelin komen. Wat hij niet snapt is dat het allemaal niet enkel om sneller combineren om het doelgebied van de tegenstander gaat. Het gaat ook om diepgang. En hij stelt niet de juiste spelers op om diepgang te krijgen. Walcott en Ox verpieteren op de bank voor Ramsey(op de flank!) en Giroud (kaatsmuur)..

Onbegrijpelijk.

En terecht. Arsenal heeft het meeste van alle teams op goal geschoten en slechts 1 doelpunt daarvan gemaakt (en één eigen doelpunt). Dat is echt dramatisch. Wil Arsenal dit seizoen nog een rol van betekenis gaan spelen dan moet men echt veel effectiever worden. Sowieso van de gemiddeld 20 schoten van Arsenal per wedstrijd zijn er slechts 6 op goal.

28 augustus 2015 om 13:09

Ze missen een killer. Er zijn teveel spelmakers en Giroud is niet goed genoeg. Je mag blij zijn dat hij geen bal verliest laat staan dat hij ff scoort. Jammer dat Wenger niet Lacazette of een Higuain heeft gehaald. Een killer waar de andere op kunnen rekenen en met de gedachte rondtikken wetende dat zo'n killer bijna altijd scoort. Met Giroud mis je dat helaas.

28 augustus 2015 om 13:16

Absoluut. Helaas ziet iedereen volgens mij dit probleem behalve degene die hierover moet beslissen, Wenger zelf.

28 augustus 2015 om 13:18

Als Giroud 8 vd 10 kansen maakt is hij fantastisch. Hij is verder echt van groot belang voor het spel van Arsenal alleen doordat hij zoveel mist wordt hij afgezeken. Zijn kaats, first touch etc zijn prima in orde. Hij mist scorend vermogen en natuurlijk snelheid. Daarnaast speelt Arsenal teveel trechtervoetbal omdat de wingers continu naar binnen komen, dat is Wenger's schuld.

28 augustus 2015 om 13:46

Ik vind zijn eerste aanname helemaal niet zo goed. De bal blijft niet plakken. Giroud is wel erg goed in de persoonlijke duels en zijn kaats is goed. Maar hij scoort te weinig op dit moment.

29 augustus 2015 om 13:10

De bal blijft over het algemeen wel plakken, maar vorig seizoen scoorde hij gewoon veel. Gaan we hem beoordelen over een paar wedstrijdjes waar hij wat weinig scoort? Terwijl hij met Ramsey ipv Walcott wel wat aanvoer mist. Alleen Sanchez gaat nu nog een combinatie met hem aan

Lol wat wil je met Giroud. De rest zijn allemaal spelmakers. Had dan Lacazette of Higuain gehaald en je ging al een stuk vooruit. Die Giroud is leuk maar niet goed genoeg en nu zie je nog dat de andere spelers teveel en te lang de bal rond tikken en wanneer Giroud de bal heeft hopen zij dat hij hem niet veliest laat staan dat ie ff een goal scoort.

Wenger denkt zeker dat we elke week van die 'Norwich-goals' kunnen maken. Nee hij vindt zelfs dat die goals alleen tellen anders hoef je geen 5 aanvallende middenvelders op te stellen. Begin eens met Ox op rechts die heeft een verrassing in zijn spel ipv eindeloze driehoekjes.
En idd Ollie kan gewoon niet scoren.

Misschien is er geen topspits beschikbaar, maar zou het niet helpen om een tweede goede spits te hebben naast Giroud? Voor het geval dat de ene niet in vorm is, we hebben het hier wel over Arsenal.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren