Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Voorzitter Go Ahead mist return in Hongarije: 'We hebben een megaprobleem'

Laatste update:
/

Voorzitter Edwin Lugt van Go Ahead Eagles moet het terugduel van de Deventer club bij Ferencvaros aan zich voorbij laten gaan. De preses is te druk het zaken in eigen land die voorrang verdienen. "We hebben een megaprobleem", zegt hij donderdag in gesprek met De Telegraaf.

Lugt doelt daarmee op het vinden van een nieuw onderkomen, mocht Go Ahead donderdagavond doorbekeren in de Europa League. Vorige week gebeurde dat in Emmen, maar daar is de club vanwege de uitgebroken rellen niet meer welkom. "Het is niet goed te praten wat is gebeurd in Emmen. Maar het is een fout geweest, dat een bus met Hongaarse hooligans, die uit waren op rellen en waarvan bekend was dat die onderweg was, is toegelaten in de stad", zegt hij.

Het duel met de Hongaarse topclub eindigde in een 1-1 gelijkspel, waardoor Kowet in Boedapest nog altijd alle kans heeft verder te bekeren. In dat geval lijkt het Bosnische FK Zeljeznicar de tegenstander te gaan worden, maar de vraag is dus: waar? De Euroborg van FC Groningen en de Gelredome van Vitesse zijn in ieder geval geen optie. "De gemeente en de politie van Deventer staan ons geweldig bij om een oplossing te vinden", zegt Lugt hoopvol.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wat zit deze Edwin Lugt het nu goed te praten dan? Hij zegt eigenlijk dat de supporters van Gae er niks aan konden doen terwijl het grotendeels hun schuld is..

Het gaat nog een flinke klus worden om een nieuw stadion te vinden voor een eventueel nieuw duel. Denk niet dat een club graag rellen heeft in de stad of in het stadion.

9 juli 2015 om 13:27

Dat zegt hij helemaal niet.

Hij zegt dat het een fout is geweest om een bus met Hongaarse hooligans, die uit waren op rellen en waarvan bekend was dat die onderweg was, toe te laten in de stad. Daar heeft hij toch gewoon gelijk in? Deze wedstrijd is aangemerkt als een risico-wedstrijd, in zo'n geval moet je er dus alles aan doen om de kans op het uitbreken van rellen te verkleinen. Het toelaten van zo'n bus is dan inderdaad een fout.

Hij heeft het hier nergens over de GAE-supporters of over wie er schuldig is, hij geeft puur en alleen aan dat er een organisatorische fout is gemaakt door die bus toe te laten.

9 juli 2015 om 13:30

Ja, hij zegt eigenlijk dat die Hongaarse hooligans hier schuldig van zijn omdat hun op rellen uit waren. De supporters van GAE waren dat ook, kan hij daar toch ook wat over zeggen?

Het toelaten van die bus was uiteraard ook een fout.

9 juli 2015 om 14:18

Je begrijpt zijn punt niet helemaal en ziet alleen wat je wilt zien. Hij weet donders goed dat ook de Kowet fans schuldig zijn, maar die kan je moeilijk weren bij een thuiswedstrijd. Als je weet dat er een bus met Hongaarse hooligans aankomt, kan je die wel weren onder het mom van 'veiligheid' en 'kans op rellen'. Die bus kwam echter wel de stad in en vanaf dat moment is alles begonnen. Ja, Go Ahead is ook fout, maar het had voorkomen kunnen worden. Dat is zijn punt en daardoor heeft GAE nu een probleem met het onderkomen, mochten zij doorgaan.

9 juli 2015 om 13:38

Grotendeels hun schuld? Ja, een stuk 40 á 50 gekken heeft gehoor gegeven aan de uitnodiging van de Ferencvarossupporters om de confrontatie met elkaar aan te gaan. Daarmee is het toch niet grotendeels de schuld van de supporters Go Ahead? Waar er twee vechten, hebben er twee schuld. Het gedrag van die 40 á 50 gekken valt niet goed te praten en de voorzitter van Go Ahead keurt dit ook duidelijk af. Hij praat dus helemaal niets goed. Sterker nog, hij keurt het in zulke stevige bewoordingen af dat hij nu onder vuur ligt bij de Go Ahead aanhang, omdat hij de rol van de Ferencvarossupporters en de rol van de lokale driehoek naar hun mening heeft onderbelicht. In mijn optiek heeft Edwin Lugt het uitstekend verwoord, waarbij hij ook duidelijk aangeeft dat een klein gedeelte van de Go Ahead supporters zich misdragen heeft. Beluister anders het gehele interview via http://www.rtvoost.nl/sport/betaaldvoetbal.aspx?ni...

Parkstad Limburg Stadion?

9 juli 2015 om 14:12

Misschien de BayArena van Leverkusen dan maar?

9 juli 2015 om 14:15

Beetje ver weg. Dacht eerder aan de Goffert in Nijmegen of het stadion van Utrecht.

9 juli 2015 om 15:57

Nijmegen is geen optie na de rellen bij GAE-NEC in 2013. Als er dan 10000 Eagles supporters deze kant op komen betekent dat geheid rellen.

9 juli 2015 om 16:59

Welke club behalve FC Oss zou dan nog wel welkom zijn? Ze hebben hier in Nijmegen al zo vaak ongeregeldheden gehad....

9 juli 2015 om 17:51

Ik denk eigenlijk helemaal niemand. NEC heeft voor zo'n bescheiden club een vrij grote en actieve harde kern die alle mogelijkheden op ongeregeldheden aangrijpt. Afgelopen seizoen in de Jl zijn er ook weer een aantal dingen gebeurd . Nee ik ben al mijn vertrouwen in deze lui kwijt. Overigens denk ik dat dit niet alleen voor NEC geldt: alle clubs met een grote harde kern vallen hierbij af. Dus ook Utrecht, Cambuur, Groningen, Ajax enz. Feyenoord zou dan vanwege de band tussen GAE en Feyenoord nog kunnen. Ik denk dat het een hele lastige opgave gaat worden voor Gae. Ze zullen het bij Heerenveen of PSV moeten proberen

Ook heb je in Nijmegen het 4daagse probleem die elk jaar terug komt. Hierdoor kan NEC ook geen risicowedstrijden spelen in de 1e 3-4 wedstrijden en beginnen we vaak tegen Excelsior, Heerenveen , Heracles enz.

9 juli 2015 om 15:19

In de Kuip is nog wel een plekje vrij deze zomer

Hebben uit een ver grijs verleden ook ervaring met Europese wedstrijden en hebben veel ervaring met de aanwezigheid van herrieschoppers / hooligans....

9 juli 2015 om 15:53

Daar mag geen publiek in sinds de laatste wedstrijd

9 juli 2015 om 17:46

De opties schijnen het abe lensta stadion en de galgenwaard te zijn.

Het zal wel het abe lenstra stadion worden, ze hebben nota bene ook al de draaiboeken van SCH gebruikt.

Zal wel met een verplichte buscombi zijn denk ik, om dit soort praktijken in de toekomst te voorkomen. Zie GAE nog wel verder komen en met die eventuele Bosnische tegenstander liggen er ook nog mogelijkheden.

Groningen niet. Vitesse niet. En al helemaal PEC niet. Ga mooi naar twente ofzo

OT: ik denk dat ferencvaros vanavond gaat winnen

9 juli 2015 om 13:36

PEC is sowieso geen optie; supporters die met de trein terugreisden vanaf Emmen werden in Zwolle opgewacht door PEC supporters.
Als je dan ineens de hele aanhang van de rivaal in je eigen stad en stadion binnenhaalt kun je er ook op wachten dat het uit de hand loopt.

Vijverberg, polman of grolsch veste?

9 juli 2015 om 13:34

Polman is nog niet af, dus die valt af.

9 juli 2015 om 14:12

De Vijverberg heeft nog geen fatsoenlijke grasmat, dus die valt ook af.

9 juli 2015 om 16:02

Grolsch Veste....huur bedraagt 1 miljoen :-P

On: ze halen wss toch de volgende ronde niet. Mochten ze t doen zou ik erg verrast zijn. Ik begrijp wel dat de voorzitter het risiso niet kan nemen om daar op te gokken

waarom heeft Nederland ook niet zo n soort stadion als wembly in Engeland,zo n goed iedee wijn voor knvb,alleen maar gebruiken voor dit soort wedstrijden en finales etc...

9 juli 2015 om 13:43

Olympisch stadion in Amsterdam hebben ze toch

9 juli 2015 om 13:44

Waar ga je dat zetten? En wie betaald dat? En wie betaald de kosten voor politie etc?

9 juli 2015 om 14:43

de nederlandse staat moet dat betalen,
je kiest ergens of je laat mensen zelf een plaats kiezen en dan bouwen ,niet gierig doen of jaren er over praten en geld versplillen en uiteindelijk komt er niks.

knvb kan ook een bijdrage leveren.

9 juli 2015 om 15:37

De Nederlandse staat moet dat betalen? Ga dat maar eens uitleggen aan alle bejaarden die pyjamadagen meemaken, onderwijzers die onbetaald vele overuren maken om hun leerlingen voldoende te kunnen ondersteunen, mensen in de zorg die onder de gekste druk moeten werken... Supergoed plan, jimmy karim! Niet gierig doen!

9 juli 2015 om 15:52

Magnetics zeg dat nou niet. In Rotterdam is 70% van de bevolking het ook niet eens met de plannen van Feyenoord en het geld wat geïnvesteerd word. Ik ken daar ook mensen in Zuid die idd pyjama dagen hebben en ook Feyenoord supporter zijn, maar wel al brieven naar de club uit zuid hebben gestuurd dat ze beter kunnen wachten tot de economie aantrekt. Nee sommige denken dat juist nu het beste is en ene kant wel andere niet. Voor bouwbedrijven is het goed, voor andere doeleinde niet. Maar ga dat maar eens uitleggen.

Tja na de rellen in Emmen zit niemand op eenzelfde situatie in haar stad te wachten..

Misschien in Enschede? Wapper je met een zak geld als compensatie voor het gebruik van het stadon, dan happen ze vast wel toe, want dat kan men nog altijd wel goed gebruiken,,

Op welke zender is de wedstrijd vanavond?

9 juli 2015 om 13:36

Fox sport 3

Hooh.. toch leuk zelf een stadion hebben wat nergens meer aan voldoet. En dan ergens anders de boel maar op de kop zetten. Keurig

9 juli 2015 om 13:53

Haha wat een gast ben jij. Stadion wordt verbouwd, kan toch niet in bouwval gaan spelen of wel dan..

Ik vraag me af welke stad uberhaupt deze mafketels nog op bezoek wil hebben?
Elke keer is het raak. Ik kan me goed voorstellen dat geen burgemeester dat uitschot met open armen ontvangt.

Wat een rotloting heeft Go Ahead toch gekregen. Volgende ronde is gewoon makkelijker dan Ferencvaros

9 juli 2015 om 14:02

Dat wordt na mate wel moeilijker. Ik Zie ze de laatste ronde voor de groepsfase niet halen

9 juli 2015 om 14:11

Komt ook nog een 3e voorronde die voor Go Ahead heel pittig wordt. Die Play Off (4e) voorronde halen ze nooit.

Dan misschien in Enschede. Hebben ze daar toch nog 'europees' voetbal Eerst maar eens winnen of 2-2 spelen voordat je begint te stressen!!
Dit heet nou profiteren van een onterechte fairplay prijs, want is niet de eerste keer dat die fans van Go Ahead onder een vergrootglas komt te staan.

9 juli 2015 om 14:41

Hahaha idd, en dan te bedenken dat supportersgedrag wordt meegenomen in deze fairplay prijs..

9 juli 2015 om 19:41

Ja is mij een raadsel. Hoeveel spelers en scheidsrechters van de bezoekende club niet uitgescholden en soms zelfs belaagd zijn.
En niet te vergeten dat incident bij de degradatie toen twee gekken het veld oprende richting uitvak.

Waarom noemt niemand heracles Almelo? Lijkt me het meeste logisch en is tenminste in de buurt.

9 juli 2015 om 14:53

Vanwege verbouwing van het stadion

9 juli 2015 om 17:01

Dus jou lijkt het logisch dat je vanwege verbouwing van je eigen stadion uitwijkt naar een ander stadion dat verbouwd wordt? Dan hadden ze net zo goed in Deventer kunnen spelen.

9 juli 2015 om 18:51

Dat uitschot is in Almelo ook simpelweg niet welkom. Naast dat het vanwege de verbouwing onmogelijk is, zit Heracles er niet op de wachten dat ze in Almelo de boel komen verbouwen. Lekker zonder publiek laten spelen, heb je dat gedram met dat tuig ook niet!

Omdat het heracles stadion momenteel verbouwt word!

Heracles is geen optie, zijn ze druk aan het bouwen...
de Langeleegte geen optie? Sportpark Berg & Bos? anders de grolsh veste.

9 juli 2015 om 15:47

Ze kunnen beter richting het westen gaan of het zuiden. Langeleegte is een optie, alleen staat dat het er nog? Galgenwaard Kasteel Goffert zie ik als beste opties. Grolsch Veste lijkt me niet zo slim. Is bij sommige Enschedeërs wel haat naar GAE en andersom.

9 juli 2015 om 18:48

Langeleegte staat er nog steeds.

9 juli 2015 om 17:02

Berg & Bos is allang ontmanteld en kan dus allang geen profwedstrijden meer aan.

9 juli 2015 om 19:43

Langeleegte is veelste klein joh. Willen toch wel minstens 7.000 supporters op af komen.

ik zie hetprobleem niet zo,ze denken toch niet echt in deventer dat ze een ronde verder gaan komen

Hoezo 'op de zaken vooruit lopen'? Snap niet waarom iedereen hierboven aan het brainstormen is over een stadion. De kans dat GAE doorgaat is nog altijd 0,1 procent. Ik zou er niet op rekenen.

9 juli 2015 om 15:58

Misschien dat je er ook randzaken bij moet betrekken, zoals politie inzet en aangezien het vakantie periode is, moet je wel een plek hebben waar er genoeg manschappen zijn. Wel handig als je wat geregeld hebt.

9 juli 2015 om 19:56

Als bestuur zijnde moet je met alles rekening houden. Er komt nogal wat bij kijken om zo'n wedstrijd veilig en goed te laten verlopen. Dat kun je niet even in een weekje regelen. Dus ik geef ze groot gelijk dat ze al verder kijken, ongeacht hoe groot de kans is. Daarnaast acht ik ze niet kansloos, ze deden niks onder in de thuiswedstrijd.

De fans van de Eagles zijn ook geen lieverdjes, dus een beetje hand in eigen boezem mag wel. Maar ja men is niet meer welkom in Emmen dus moet er een sneer naar de burgemeester komen. Als je stadion niet gebruikt kan worden had je nooit aan dit EL avontuur moeten beginnen.

9 juli 2015 om 18:46

Eens, er lopen bij ons ook een aantal die je er liever niet bij ziet met zulke gelegenheden. Helaas heb je dat bij iedere club maar wij zitten nu met de gebakken peren. In Emmen rond het stadion was het perfect (met uitzondering van het kleine incidentje bij de entree waar een hek ontzet werd). De problemen waren in het centrum..

Ik zie nergens het De Vijverberg naar voren komen. Relatief dichtbij, niet al te groot..

Ik loop liever niet op de zaken vooruit. Eerst vanavond maar eens overleven..

Laat ze het maar in Enschede doen volgende keer! Hebben wij twente hooligans ook nog wat om ons in te mengen!

10 juli 2015 om 03:04

"wij twente hooligans" haha kom op zeg, jullie zijn allang niet meer wat jullie ooit geweest zijn, net als de prestaties op het veld gaat het alleen maar naar beneden, zielig groepje runners

Niet meer nodig! Haha!!

Jammer hoor..

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren