Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Volgende noodlijdende eerstedivisionist op drempel van faillissement

Laatste update:

Nog niet zolang geleden gingen RBC Roosendaal en Haarlem failliet en mogelijk wacht AGOVV Apeldoorn hetzelfde lot. De belastingdienst heeft het faillissement aangevraagd van de noodlijdende eerstedivisionist, die een acuut probleem van ongeveer 400.000 euro heeft. De aanvraag komt dinsdag voor de rechter, zo meldt Omroep Gelderland.

AGOVV kampt met de nodige schulden en kan op het moment ook de salarissen niet meer betalen. Oorzaak van het probleem is volgens de club dat teveel sponsoren afhaken door de economische crisis. Bovendien zouden veel sponsoren alleen maar diensten aanbieden en geen geld.

Directeur Henk Timmer moet proberen om een faillissement van AGOVV voor dinsdag nog af te wenden. "Dit is de moeilijkste wedstrijd van mijn leven", zegt hij. "Wij zullen alles doen voor de mensen hier en voor de club AGOVV. De belastingdienst heeft een request van 400.000 euro neergelegd. Dat is niet gering. We zijn hier transparant over. Misschien staan er nog mensen op die willen en kunnen helpen."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
8 december 2012 om 14:17

Eerlijk gezegd maakt het mij ook weinig uit. Ik zou er niet om rouwen, ach het is misschien vervelend om te lezen, maar daar blijft 't ook bij. Wat voegt Agovv nou toe dan? Heb liever bijvoorbeeld WKE erbij (die willen graag Jupiler League spelen).

8 december 2012 om 14:27

Dat is een hele kortzichtige benadering.... Agovv heeft in Apeldoorn een belangrijke Maatschappelijke invloed voor de jeugd ,
En voor de rest van Nederland voegt het misschien niks toe... maar de mensen in Apeldoorn wel....en voor de regio. want verder heb je niet zo veel.... ja Deventer... Dus zo simpel is het niet!

8 december 2012 om 14:34

alsof WKE iets te zoeken heeft in de Jupiler League. BVO Emmen heeft al voldoende moeite met het hoofd boven water te houden. Een 2e club in die regio zmaakt het voor beide clubs alleen maar moeillijker

8 december 2012 om 14:34

Agovv is een zielloze club die vooral voetballiefhebbers in Apeldoorn tegen zich in het harnas heeft gejaagd. Niet voor niets gingen veel Apeldoorners, ook tijdens het profbestaan van Agovv, in Deventer en Arnhem voetbal kijken.

8 december 2012 om 14:37

Niet met onzin komen Tommymator... Het is al bevestigd dat geen 1 amateur club zich heeft gemeld om in aanmerking te komen om te promoveren. Overigens ben jij wel een enorme zelf denker zeg. Er zijn genoeg Agovv supporters en die zullen er kapot van zijn dat hun clubbie niet meer bestaat. Je hebt er ook mensen bij tegenwoordig... Ongelooflijk

8 december 2012 om 14:40

Niet zo huilen allemaal, het is jammer dat er een profclub weggaan, maar ze hebben niet bepaald een grote achterban. We kunnen wel zonder Agovv.

8 december 2012 om 16:04

wat een kwatspraat met een onzin beredenering.
Ieder bedrijf of instelling wat failliet gaat is er eentje te veel, er zijn toch inkomens van bepaalde mensen mee gemoeit.
Heb zelf ook een faillissement meegemaakt, heb godzijdank een nieuwe baan kunnen vinden, ook al heb ik er 4 maanden om thuis gezeten, geloof me, heb nog nooit zo'n onzekere tijd meegemaakt als toen, komt er een doorstart, een overname, krijg ik ander werk gevonden, noem het maar op, niks weet je helemaal niks, dus beetje kortzichtig van je om zo te redeneren,

Ik hoop dat het goed komt want een club weg betekent veel verdriet

Zou jammer zijn. Is een sympathieke club daar in Apeldoorn. Heb er ooit een kennis gehad die er in de jeugd speelde, maar het betaalde team net niet haalde.

Laten we hopen dat er geld komt voor dinsdag. Wel vreemd dat sponsoren zich terugtrekken op dit moment. Ik ga ervan uit men toch waterdichte contracten afsluit.

Henkie heeft geld zat, laat hem het lekker betalen..
Jammer voor het voetbal... maar de crisis is er en niemand veranderd er wat aan

8 december 2012 om 22:36

Henkie geld zat?! Die beste man heeft 3/4 van zijn carriére in de 1ste divisie doorgebracht(fc Zwolle, red.)! En van die paar seizoenen AZ en Feyenoord heeft hij waarschijnlijk precies genoeg verdiend om het tot zijn pensioen mee vol te houden.

27 december 2012 om 19:13

haha ja toch, jij voelt je redactie enzo...

maar nee.. die marrianne timmer heeft ook geld zat. samen kunnen die 2 dit zielige clubje wel redden. heb nooit respect voor deze club gehad, wat z emet chadli gedaan hadden, is helemaal uit den boze.

Het is een drama voor de fans, maar eigenlijk acteert die club al jaren qua organisatie als een Topklasser die geforceerd betaald voetbal aan het spelen is maar dat eigenlijk niet kan.

Snel weer vrede sluiten met de amateurclub Agovv en het profboek sluiten en de amateurs weer omhoog krijgen lijkt mij het beste in Apeldoorn.

Klaas Jan en Dries Mertens' moeten te samen toch wel 400.000 kunnen ophoesten? Ze kregen immers de kans bij die club. Evenals met ontwikkelingssamenwerking krijg je hier ook dat hypocriete kutgedrag. De rijkste ter aarde roepen het hardst dat er geholpen moet worden terwijl als zij 15% van hun vermogen zouden schenken, de mens gered is. Bono die zogenaamd benefietconcertjes doet en zelf in verhouding geen reet schenkt. Dit tafereel gaat straks ook weer spelen, een benefietwedstrijd/feest georganiseerd door oud-spelers. Die zelf een keiharde 20.000 overmaken, nou poehoe! Ik hoop oprecht dat Agovv Apeldoorn blijft voortbestaan, ookal vervullen hun slechts een bijrol in de JL.

8 december 2012 om 14:22

Nacer Chadli heeft er ook nog gespeeld.

8 december 2012 om 14:36

Alsof jij weet wat een bono, een profvoetballer of wie dan ook met veel geld aan goede doelen geeft. Ik durf te wedden dat ze een hoger percentage van hun inkomen weggeven dan 'normale' mensen

8 december 2012 om 15:01

Blijkbaar niet voldoende he; de Bono's, Oprah's, Carlos Slim'en en Bill Gates'en kunnen riant leven wanneer hun 15-40% van hun inkomen in ontwikkelingssamenwerking stoppen. Feit is dat het allen hypocrieten ten top zijn. Een uithangbord zijn is niet voldoende, evenals zo nu en dan je kop in een derdewereldland laten zien niet voldoende is. Jij hebt blijkbaar een leesprobleem. Daarbij kan de modale mens het minder lijden he! Armoede stijgt overal te wereld. Evenals het feit dat we in dit prachtland, ughum, alle al bijdragen aan ontwikkelingssamenwerking middels het betalen van belasting.

Terugkomend op Agovv; alleen geld doneren is niet voldoende. De juiste mensen op de juiste plaats en een schenking zouden helpen. Echter kost dit tijd en moeite. De twee begrippen die het nulpunt bereikt hebben in onze verloederende egocentrische maatschappij. Vele zijn nou eenmaal liever met zichzelf bezig.

8 december 2012 om 15:14

stem sp, iedereen die hard werkt mag zijn geld inleveren bij de uitkeringstrekkers, zodat er meer geld over blijft voor ontwikkelingshulp.

zonder de hulp van de superrijken moet iedere Nederlander heel wat meer belasting betalen om het land draaiende te houden. Dat ze niet altijd in de media komen met hun giften is prima, maar om dan te denken dat ze niets doen...

Een klaas jan huntelaar bijvoorbeeld heeft een foundation voor amateur sportverenigingen waar periodiek een x bedrag naar een club gaat. Daarmee camoufleert hij wanbeleid, want met goed beleid kan iedere club zijn eigen broek ophouden.
In het geval van agovv hetzelfde. Als die club maandelijks teveel verlies leidt, doen ze iets niet goed. Oud spelers kunnen dit wanbeleid wel camoufleren, maar volgend jaar heb je hetzelfde probleem.

Wanneer er niets structureels aangepast wordt, kan je het beter dood laten bloeden. Het is een bodemloze put. Een soort Griekenland onder de sportverenigingen. Griekenland heeft ook al veel geld ontvangen, maar het is de vraag wat er mee gebeurt.

8 december 2012 om 16:06

Ik zeg toch ook dat geld geven niet voldoende is. De juiste mensen op de juiste plaats zetten dient het volgende te zijn. Ik stem helemaal geen SP? Overigens kan je voor links beleid nu ook op Marx Rutten stemmen. Ik duidt er alleen op dat onze maatschappij egocentrisch is en verloedert. Of er nou een enkeling zich daar aan onttrekt doet er niet toe.

8 december 2012 om 18:07

Zij kunnen het zich ook permitteren een groter percentage van hun inkomen aan een goed doel weg te schenken...

8 december 2012 om 14:39

Dus elke keer als er een club in de schulden komt moeten er spelers die er gespeeld hebben betalen? Dat zou toch verrekte handig zijn. Dan mag Willem II van mij in de winterstop wel een aantal miljoenen neerleggen die ze niet hebben voor de gewenste versterkingen.

8 december 2012 om 14:40

spelers geven hun geld niet aan hun oude club.

omdat de club jaar later miss weer geld nodig hebben en dan alsnog falliet gaan.

en dan zijn die spelers hun geld ook kwijt.

daarom zou dit dus niet gebeuren.

Natuurlijk jammer dat clubs failliet gaan, maar zo scheidt je wel het kaf van het koren. Clubs met bestaansrecht zijn clubs die zichzelf netjes gedragen, daarmee bedoel ik clubs die netjes alles kunnen betalen en niet boven hun stand leven of hebben geleefd. Het is erg jammer dat Agovv verdwijnt maar dat is dan bijvoorbeeld weer positief voor PEC omdat zij misschien een paar sponsoren over kunnen nemen (ik noem maar een voorbeeld). Uiteindelijk kan zo elke 'gezonde' club doorgroeien en vallen de zwakkeren af. En eerlijk is eerlijk, Agovv zal niet echt gemist worden (met alle respect natuurlijk voor de fans van die club, ik snap dat het voor hun niet leuk is).

8 december 2012 om 14:28

op zich begrijp ik je punt, maar wanneer ben je sterk en wanneer zwak, Agovv is 1 van de weinige clubs die het doet met 0,0 geld van de gemeente, dus altijd zelf alles netjes betaald hebben. Clubs die boven hun stand geleefd hebben en keer op keer gered worden door centen van de burgers ( lees gemeente ) moeten ze eerst maar eens weg laten vallen. ben benieuwd hoeveel "gezonde" clubs er dan nog over blijven , als je begrijpt wat ik bedoel........ik weet ook wel dat het bestuurlijk ook vaak een chaos was en dat je altijd eerst bij jezelf moeten kijken maar nu ben ik even gefrustreerd

8 december 2012 om 14:37

Volgens mij wordt (werd) Agovv al jaren op de been gehouden door de voorzitter. En dan komt er nu zomaar een bedrag van vier ton uit de lucht vallen dat blijkbaar niet aan belastingen betaald is. De stelling dat Agovv altijd alles netjes betaald heeft is dus ver bezijden de waarheid.

8 december 2012 om 14:38

@ blauwemuppet

Snap dat je gefrustreerd bent maar Agovv Apeldoorn stelt weinig voor, vat het niet verkeerd op maar die club kun je ook vergelijken met een RBC Roosendaal of HFC Haarlem en die clubs bestaan al niet meer. Ben zelf ook supporter van SC Cambuur-leeuwarden en wanneer die club ook in zwaar weer zit ben je ontzettend teleurgesteld en boos. Je wilt het liefst geld inzamelen en iets doen voor die club, maar Agovv Apeldoorn is wel wat anders dan bijv. SC Cambuur-leeuwarden, Go Ahead Eagles of Sparta Rotterdam, wanneer die clubs in zwaar weer zouden zitten dan is het heel anders. Vind het wel jammer dat het misschien zo moet gaan maar het is niet anders, ze hebben de boel gewoon niet op orde bij Agovv Apeldoorn en de Belastingdienst eist terecht het geld op!
Een club als Willem II had nog niet zo lang geleden ook flinke financiele problemen maar die zijn er weer wat bij op gekomen dankzij goed beleid!!
Persoonlijk zou ik Agovv Apeldoorn totaal niet missen, datzelfde zou voor mij gelden voor clubs als FC Emmen, Telstar en FC Oss.
Voor de supporters van die clubs zou het natuurlijk wel vervelend zijn.

8 december 2012 om 14:45

goed punt ! maar noem jij de clubs uit de 1e divisie zonder schulden maar op dan.... bijna elke club heeft volgens mij kortlopende schulden, alleen betaald de ene gemeente er wel aan mee en een ander niet......valse concurrentie noemen ze dat, wat mij betreft gaat er bij geen 1 club geld naar de profs,....maar goed , hier in Apeldoorn wordt een "bedrijf "zoals het schouwburg Orpheus wel elk jaar de broek omhoog gehouden met miljoenen door de gemeente.

8 december 2012 om 14:51

ik begrijp jou helemaal, heb alleen een hekel aan de mensen die maar zo wat roepen , maar het is ook meer mijn eigen frustratie die ik ff kwijt moet

8 december 2012 om 17:28

Nee hoor! Er zitten meer Jupiler League clubs in de hoogste Knvb-categorie dan Eredivisie clubs hoor. Dus die vlieger gaat voor jou al niet op.

Agovv, ben daar nu twee jaar op rij geweest met Almere en ik vind het maar een trieste bedoeling. Het uitvak zit vaak nog voller dan de rest van het stadion.

Weet je wat ik me echt afvraag? Waarom laat Vitesse, Agovv zo creperen? Die gasten kunnen die 4 ton echt wel ophoesten, zonder problemen zelfs...

Edit: Misschien is dit wel het probleem van Agovv, even gekopieerd van een fan-site. En dan met name het laatste stukje en de laatste zin(!):

"zoals verwacht is het duel tussen Agovv en Almere afgelast. Een inhaaldag is op dit moment nog niet bekend.

Waarom het nog zo lang heeft moeten duren is ons onbekend, gisteren was voor eenieder al duidelijk dat spelen op Berg en Bos een onmogelijke opgave zou worden. Het publiek is in ieder geval de grote winnaar, in deze omstandigheden hoor je ook lekker voor de buis te zitten of met een goed boek in de hand op de bank."

8 december 2012 om 17:30

HFC Haarlem is een club met een rijke historie, op Sparta na de oudste voetbalclub van ons land in het betaalde voetbal.

Haarlem kun je echt niet vergelijken met RBC of Agovv. DIt zeg ik met alle respect voor deze clubs en hun aanhangers.

Kampioen 2e klasse Nvb: 1897, 1927(geen promotie), 1929, 1932
Landskampioenschap: 1946
Beker van Nederland winnaar in 1902, 1912, finalist in 1911, 1914, 1950
Afdelingskampioen Knvb 1e klasse: 1946, 1948, 1952
Kampioen eerste divisie: 1972, 1976, 1981
Kampioen tweede divisie: 1961, 1963(geen promotie), 1967
Zilveren Bal: 1912
Promotie naar Eredivisie: 1969 (2e achter Svv)
Hoogste eindstand Eredivisie: 1981-1982 (4e),1983-1984 (4e)
Uefa Cup: Deelname in 1982-1983 1e ronde KAA Gent, 2e ronde Spartak Moskou
Periodekampioen: 1975-1976 (1e periode),1980-1981(1e periode), 2005-2006 (5e periode)
Spelers voortgebracht zoals Ruud Gullit, Arthur Numan, Kick Smit, Barry van Galen, Edward Metgod, Piet Keur, Martin Haar etc.

8 december 2012 om 17:33

Haarlem had ook nooit failliet mogen gaan!

8 december 2012 om 18:39

Agovv heeft het samewerkings verband verbroken met Vitesse. Dus Vitesse zal geen euro geven.

Ik snap dat dit veel verdriet doet bij de fans van Agovv, maar nu de topklasse ook steeds groter, bekender gaat worden zou je weer een doorstart kunnen maken hier.

Laatste jaar is de topklasse ook steeds meer in de media

16 december 2012 om 00:31

Agovv profs gaan sowieso samen met de amateurs (2e klasse), dus als er een 'doorstart' gaat plaats vinden, dan is het gewoon dat de club opgedoekt gaat worden en men verder gaat met de amateurs en met deze zo hoog mogelijk proberen te eindigen...

Ik vind het ontzettend sneu voor Agovv. Apeldoorn heeft 157.000 inwoners en telt maar liefst 15 voetbalclubs. Ik vind Agovv een leuke club maar ze hebben te veel financiële problemen. Ten eerste zijn er langlopende schulden van tussen de 1 en 2 miljoen euro door Entrance Fee aan de Knvb en om Berg en Bos te laten voldoen aan het betaald voetbal. Een gemeente Apeldoorn die nooit financiële steun heeft gegeven terwijl andere clubs in Nederland dit wel kregen. Overigens ben ik tegen overheidssteun maar oneerlijke concurrentie is het wel. Als sponsoren als gevolg van de crisis niet in staat zijn aan hun verplichtingen te doen kan de club ook niet aan haar verplichtingen doen. Dan gaat het helemaal mis en ben je nergens meer. Ik hoop een wonder voor Agovv en ik vind het ook heel dapper van Ad van der Molen dat hij de club nog in leven gehouden heeft. Ook vind ik het dapper van Henk Timmer dat hij alles op alles zet om Agovv in leven te houden. Ik hoop dat het genoeg is maar ik vrees dat het dinsdag over en sluiten is.

Mertens, Chadli en Huntelaar moeten deze club wel kunnen redden. Ik vind het trouwens altijd wel oneerlijk om te zien dat clubs als Barca/real torenhoge schulden mogen hebben en dat een club als Agovv al failliet word verklaard bij een schuld van 4 ton.

8 december 2012 om 14:46

Heeft te maken met draagkracht. Een Barcelona kan veel sneller een paar miljoen aflossen als dat Agovv dat zou kunnen. Door deze factoren kunnen bv grote bedrijven ook veel meer lenen dan kleinere, zo gaat het overal.

Agovv heeft toch een jeugd samenwerkingsverband met Vitesse? Ik neem aan dat Vitesse dan Agovv niet failliet laat gaan (aangezien Vitesse de financiële middelen heeft)

8 december 2012 om 14:40

Samenwerking met Vitesse loopt af en is de facto al beëindigd. Agovv wilde zo nodig met Twente samenwerken. Gelukkig heeft karma Agovv ingehaald.

8 december 2012 om 14:40

Ik neem toch ook aan dat Vitesse (lees: Jordania) geen 400.000 euro gaat ophoesten om een samenwerkingspartner te redden.

Edit: Diegene geeft al aan dat het samenwerkingsverband al beëindigd is, dan gaat die vlieger natuurlijk helemaal niet op.

On: Het zou jammer zijn als zo'n club failliet gaat. Toch veel mensen in en rond Apeldoorn te dupe van.

8 december 2012 om 14:41

Agovv vond dat de samenwerking met Vitesse niet voldoende positieve resultaten opleverde voor de club Agovv zelf. Er was een verbintenis die niet zomaar verbroken kon worden, maar agovv heeft vervolgens volgens mij besloten om met Fc Twente samen te gaan werken.
Ik denk niet dat Jordania er wakker van ligt.

8 december 2012 om 14:58

Maakt Vitesse weinig uit, die zoeken dan zo weer een nieuwe club.

Nogmaals, de Jupiler League heeft gewoon geen toekomst. Trieste stadions, nog triester zijn de bezoekersaantallen. Incidenteel komen er leuke spelers uit de Jupiler League naar de Eredivisie, maar het heeft levensader. Niemand is er in geïnteresseerd.

8 december 2012 om 14:56

Ik vind dit wel erg zwak van je sorry! Het gaat om meer dan alleen voetbal.. het is ook een sociaal iets. Lekker met je maten onder het genot van een biertje dat gepruts aanzien, zeikend naar huis over hoe slecht het deze keer was. Volgende week win je weer met goed voetbal en wordt je weer kampioen. Daarbij doen clubs uit de Jupiler League ook veel op maatschappelijk vlak, maar jij kijkt alleen blind naar het vertoonde spel. We trekken Ajax toch ook niet terug uit de CL omdat real ze te kakken zet, en het publiek al in de 70ste minuut naar huis gaat?

Sorry jij hebt als Ajax fan wel makkelijk praten.. elk jaar meedoen om kampioenschap. Beetje meer respect voor Fans van JL clubs mag ook wel.

Gegroet een Mvver

Succes aan alle Agovv fans met dit gevecht, zelf ook meegemaakt met MVV en gelukkig bestaan we nog.

8 december 2012 om 17:21

typische ajax supporter die alleen maar voor teletekst hangt

8 december 2012 om 17:44

Hoeveel exposure krijgt de Jupiler League dan ook? Vrijwel geen! Al die clubs die er nu gemiddeld financiëel beter bij lopen dan veel Eredvisie-clubs, hebben dit succesje allemaal op eigen kracht weten te behalen.

De wedstrijden moeten sowieso van de vrijdagavond af! Een gekkere tijdstip voor wedstrijden is er niet, helemaal als je vanuit Veendam naar Maastricht moet en 2 uur later weer terug. Voorheen was de Jupiler League (eerste Divisie) een veel leukere competitie omdat ook zij de exposure kregen, maar door de vercommercialisering van de Eredivisie is het kleinere broertje gewoon links laten liggen en moest het maar zelf gaan roeien met de riemen die het had.

Heel jammer dat er zo kortzichtig naar gekeken wordt. Want als je het van dichtbij zou volgen, dan zou je weten dat het een zeer interessante competitie is met spektakel, veel goals, ongelooflijke resultaten en elk jaar weer twee, drie of vier spelers die echt opvallen tussen de rest. Jongens als Assaidi, Amrabat, Rosheuvel, Chadli, Mertens en zo nog veel meer, werden opgevangen in de Jupiler League en konden vanuit daar hun carriere nieuw leven in blazen. Wij hebben in de afgelopen jaren wat prachtige spelers gezien hoor. Ik zie dat liever dan uitgerangeerde profs die aan het einde van hun latijn nog in een veredeld elftal spelen in de Topklasse...

Maar ja, dat is mijn mening...

8 december 2012 om 20:30

Wat een onzin, jij bent er misschien niet in geintresseerd maar veel mensen vindt de JL wel degelijk interessant. De stadions zijn vaak authentiek, ipv de nietsezeggende evenementenhallen in de Eredivisie. De bezoekersaantallen zijn de laatste jaren juist omhoog gegaan. Bij zeker de helft van de JL ploegen zit er regelmatig 4000 man of meer (sparta, de Graafschap, Cambuur, Mvv, Fortuna Sittard, Go Ahead Eagles, FC Den Bosch) Elk seizoen breken er weer talenten door uit de JL, de laatste jaren is er elk seizoen ook wel meerdere spelers die een absolute meerwaarde hebben in de Eredivisie en met enig regelmatig worden die zelfs international (chadli, Mertens, Boerrigter, De Leeuw, Strootman, Ruiter). Ik denk dat je wel kan stellen dat je met een dergelijk elftal zelfs voor het kampioenschap kan gaan in de Eredvisie.

Ik durf zelfs te beweren dat mocht de JL verdwijnen dit de Eredvisie sterk zal verzwakken en dat Nederland als voetballand een stuk minder zal voorstellen. Als opleidingscompetitie doet de JL het heel aardig. Veel clubs hebben wel een gezond beleid, alleen hoor je daar niks van.mal blijft het voor veel clubs wel bikkelen. Hopelijk kan een klein deel van die miljoenen deal met FOX worden doorgesluisd naar de JL zodat het daar ook iets gemakkelijker wordt. Want wat mij betreft moet de JL blijven bestaan.

Nederland is te klein voor zo een talrijk betaalde voetbalclubs.
Het sponsergebied -nederland- is gewoon te klein.

8 december 2012 om 17:47

Nee, de exposure is te klein! Vanuit de Jupiler League kun je als sponsor niet veel bekijks trekken. Die paar duizend man in het stadion en die paar duizend die een keer de samenvattingen op freaking zatermiddag kijken...

Er moet in samenwerking met de Knvb gezocht worden naar een betere oplossing, maar de Knvb heeft immer aandacht voor de Eredivisie en wil daar het geld mee verdienen. In Duitsland is dat bijvoorbeeld veel beter geregeld qua exposure...

8 december 2012 om 20:34

Daar ben ik het gedeeltelijk mee eens. Ze zouden eigenlijk de Eredivisie en de JL aan elkaar moeten koppelen. In Engeland heb je op BBC Merst Motd en daar de Football League show, waar de samenvattingen van de Championship worden uitgezonden. Daarnaast zou een deel van de opbrengsten van de FOX deal moeten worden doorgesluisd naar de JL. Al is het maar vijf procent, dat kan al genoeg zijn om de JL in leven te houden.

8 december 2012 om 21:02

Ik ben het deels met je eens, maar je moet toch ook wel beseffen dat als er een X bedrag is te verdelen in een bepaalde regio. Dat dan ook dit bedrag verdeelt zal worden.
In de regio's in Nederland zitten teveel kleinere clubs. Als deze zullen samengaan in één grotere club, dan zal men ook een evenrediger deel opstrijken.

Qua exposure vind ik het er eigenlijk best iets op vooruit gegaan de afgelopen jaren.

Het zou voor het voetbal alleen maar goed zijn als het aantal eerstedivsieclubs wordt teruggedrongen. Dit soort clubs speelt in de kelder van het betaalde voetbal, en voegt weinig tot niets toe aan de Jupiler League. Het enige wat de clubs toen is geld trekken uit de gemeentelijke kas, om vervolgens failliet te gaan. Ik juich het faillisement van dit soort clubs alleen maar toel

ppff stakker, lees dan even de andere reacties, dan kun je lezen dat Agovv nooit een cent heeft gekregen van de gemeente, wat ik overigens ook steun. alleen zijn de verhoudingen compleet zoek

Zou echt heel jammer zijn, vind het altijd leuk om naar de wedstrijden te kijken in het stadion, ook al spelen ze vaak niet al te best, gewoon voor het plezier. Maar heb ook al plannen gelezen voor een hele nieuwe BVO in Apeldoorn. We zullen zien.

Het is jammer dat de knvb de regels niet aanpast. Laat iedere club vrij of ze spelers betalen of niet, of met semi profs willen werken. Dan kan iedere club op zijn eigen nivo bestaan, en hoeft er geen club falliet. Dan zal de ene club in de eredivisie terecht komen en de ander in de hoofdklasse. Maar dan gewooon op sportieve gronden zonder het kapot gaan van clubs.

8 december 2012 om 21:18

precies dit! de regeltjes van de Knvb zorgen voor schuine vergelijkingen. Als de Knvb de regels zou aanpassen zou elke club in de competitie spelen waar het hoort. of dat nou Ijsselmeervolgels in de JL en bv een FC Oss in de eerste klasse is, maakt niet uit. Momenteel gaan de meeste clubs ten onder aan de achterlijke regels en willen de amateurverenigingen daarom niet promoveren.. maar helaas, Knvb kijkt meer naar zichzelf dan naar wat goed is voor het voetbal

On-topic: Ben het wel eens met apeldoorners die nu zeggen dat er oneerlijke concurrentie is wat betreft gemeente steun. Vraag me af hoeveel clubs er de laatste jaren zonder gemeente steun ook failliet waren gegaan. Desondanks blijkt er te weinig animo voor Agovv, of was slecht beleid.. dan ga je in mijn ogen alsnog terecht failliet. Hoe pijnlijk voor Agovv supporters ook. Elke vrijdag zitten daar toch ook weer ruim 1000 supporters

Elke keer als ik zoiets lees blijf ik in mijn handjes knijpen dat er een rijke stinkerd garant staat voor de tekorten bij mijn clubje, anders bestonden we nu ook al ruim een jaar niet meer... succes Apeldoorners!

Heel erg vind ik dit nieuws niet, komt ook omdat ik geen binding heb met Agovv. Verder is het een club met zeer weinig historie in Nederlands profvoetbal. Dat van Haarlem vond ik dan wel jammer, dat was toch een club dat ooit bovenin meedeed in de strijd om Europees voetbal en dat ook wist te halen.

Jammer voor de agovv-fans en de mensen uit Apeldoorn die de club een warm hart toedragen maar echt wakker lig ik niet van het nieuws. Ik zie als belastingbetaler liever dat de 4 ton schuld betaald wordt. Een schifting in het betaalde voetbal kan geen kwaad, een klein land als Nederland heeft teveel profclubs....

Niet best als ze dinsdag failliet gaan! Kwam er altijd graag met uitwedstrijden... Snap niet dat ze opeens zo in de penarie zitten; drie jaar geleden werden ze zelfs nog zesde in de competitie en er komen goede spelers en trainers vandaan... Denk dat ze de competitie nog wel kunnen uitspelen, maar 17 clubs in de jupiler league (paar jaar geleden waren er 20 clubs!) is toch wel wat schraal...

8 december 2012 om 17:23

met uitwedstrijden? in een uitvak waar je niks kunt zien. ik zal ze niet missen alleen om t uitvak,want daar doen ze toch niks aan

8 december 2012 om 17:54

Die lex-wand daar is idd echt walgelijk en zo verkeerd, je ziet alleen een helft van het veld...

8 december 2012 om 18:31

Klopt, maar als je aan de de meest linker kant bij de goal staat, valt het opzich mee. Had het dan ook niet over het zicht maar meer over het nostalgisch stadion en de afstand..

Ik woon zelf in Apeldoorn, en mijn vader zit in het bestuur bij Agovv. Dus ik wist dit al langer.

Het beste zou zijn als ze failliet zouden gaan. Begrijp me niet verkeerd, maar als de schuld is weggewerkt is er nog steeds geen geld. Dus kunnen er ook geen betere spelers worden aangekocht. Apeldoorn is een vrij grote stad, maar Agovv heeft erg weinig fans. Terwijl het voetbal hier wel erg leeft. We hebben hier verschrikkelijk veel amateurclubs, die ook op de rand van de afgrond staan. Het mooiste zou zijn als Agovv fuseert met een aantal amateurclubs, om het voetbal in Apeldoorn te stimuleren.

8 december 2012 om 16:28

Ik lees hier menig reactie dat AGOVV geen bestaansrecht heeft. Echter merk je pas hoe groot het verlies als de club er echt niet meer is. Ik kan het weten want ik ben mijn club zelf verloren 2 jaar geleden. Haarlem zou ook niet gemist worden. Maar nu hoor je toch veel mensen over dat het toch wel jammer is dat de club weg is en het zonde is van zo'n stad. Een beetje te laat als je het mij vraagt! Een BVO heeft ook een grote maatschappelijke functie. In het geval van Apeldoorn is dit op lokale schaal. Toch is een club een uithangbord voor de stad. Mocht het zover komen zou dat erg spijtig zijn, en heeft de club zich na de overstap naar het betaald voetbal toch verkeken op de aantrekkingskracht etc. Waardoor men nu in de problemen is gekomen? Succes met het vinden van een geldschieter. Sterkte aan alle supporters, het verlies zal groter zijn dan men denkt

8 december 2012 om 16:54

HFC Haarlem is mijn tweede clubbie geworden in de loop der jaren. De verschillen tussen Haarlem en Agovv zijn wel rdelijk groot. Haarlem heeft een behoorlijke historie, de club speelde jaren achtereen betaald voetbal. Daarnaast is Haarlem provinciehoofdstad, de tweede stad van Noord-holland, logisch dat zij een profclub zouden moeten hebben. Daarnaast is de concurrentie in Noord-holland een stuk minder groot. Natuurlijk heb je met Ajax wel een club die veel belangstelling wegneemt, maar daarachter zit nog ruimte voor een profclub met bestaansrecht in die regio. Eigenlijk alleen Telstar als concurrent, aangezien AZ meer de club is van de Noordkop/west-friesland en Volendam meer de club van dat dorp is en de omliggende dorpen en thats it. Bij Agovv heb je concurrentie van Go Ahead Eagles, Vitesse, Nec. Verderop zitten ook nog een aantal Eredivisieclubs.
Haarlem en omgeving hebben alleen niks met voetbal. Veel mensen vonden het wel leuk om de krant te lezen, maar daar heb je als club weinig aan.

Aan de ene kant zou het zonde zijn mochtzo'n club failliet gaan. Zeker voor de supporters en voor de uitstraling van de stad. Daarnaast wordt de Jupiler League als geheel zo verzwakt, als er elk jaar clubs zijn die net wel of net niet failliet gaan.
Aan de andere kant, ik heb nooit begrepen waarom Agovv destijds zo nodig profvoetbal moesten spelen. Ook toen al hadden een handvol ploegen in de de Eerste Divisie al moeite om het hoofd boven water te houden. Waarom dan twee nieuwe profteams toevoegen aan die competitie (FC Omniworld, nu Almere City, kwam er toenook bij). Natuurlijk heeft Agovv wel nog een positieve bijdrage gehad aan het voetbal door het laten doorbreken van Huntelaar, Mertens en Chadli. Dat kan van Almere City niet gezegd worden. Maar beide ploegen hebben nauwelijks supporters, als er 2000 man zitten zou het veel zijn voor hun doen. En beide stadions, zover je het stadions kan noemen, zijn ontzettend klein. Een gemiddelde amateurclub speelt in een luxer onderkomen.
Ik ben wel benieuwd wat er gaat gebeuren, mocht die club daadwerkelijk failliet gaan. Krijgen we een competitie van zeventien ploegen. Gaat er een club verplicht worden om te promoveren vanuit de topklasse (welke waarschijnlijk net zo veel bestaansrecht heeft als profclub als Agovv). Ik ben benieuwd.

Om gek van te worden , ik vrees dat er nog meer clubs zullen gaan volgen .
Zou beter zijn om een WKE of Achilles'29 in de Jupilerleague te plaatsen
bij een eventueel faillissement van Agovv .

Die clubs kunnen ook prima mee .

8 december 2012 om 17:01

In Emmen heeft de plaatselijke FC het al moeilijk genoeg. Ik denk niet dat nog een profclub daar zo slim zal zijn. En een profclub in een drop als Groesbeek vind ik onrealistisch, de meeste mensen daar zullen eerder naar NEC of Vitesse gaan.

Onzichtbare club,maar triest voor de fans. Kunnen ze niet een paar stapjes terugnemen?

Zonde dat clubs failiiet gaan, maar wat wil je in deze tijd?

Exorbitante bedragen zou Agovv niet betalen, maar waarom mogen de eerste divisie clubs niet gewoon teruggaan naar de semi-profs?

Waarom is er die verplichting aan een x aantal full-proffs, dit zou al een hoop schelen als men dit afschaft!

Ikzelf ben een voorstander van het geheel opnieuw indelen van het algehele voetbal, maar 2 clubs per regio, of iets in die trend, want er is voor veel kleine clubs geen beleid te voeren door chronisch geld tekort.

Waarom niet rigoreus zeggen 2 bvo's per regio en 1 amateurteam en allen een beperkt aantal jeugd elftallen?

Misschien is het veel gevraagd, maar dan blijven er per regio alleen de echte talenten over, is er een makkelijkere doorstroom naar het betaald voetbal en kan iedereen beleid voeren, omdat er dan genoeg sponsorinkomsten per club zijn, iets wat het niveau ten goede komt!

Dit is gewoon jammerlijk om vrijwel de gehele jupiler league met de keel aan de kapstok te zien hangen!

8 december 2012 om 20:42

Dat zou alle charme uit het voetbal halen, en daardoor zou het alleen maar lastiger worden voor veel clubs. Veel kleinere clubs leven van bijvoorbeeld de lokale derby's. Boor buitenstaanders misschien niet boeiend maar binnen de regio zijn dat de wedstrijden die leven en die een club mede in leven houden. Met jouw systeem zou je allemaal kunstmatige clubs overhouden en vervallen die derby's en lokale rivaliteit.
Wat betreft dat semi-profs gebeuren, dat wat jij omschrijft is feitelijk de Topklasse. Dat zijn allemaal semi-profs. Agovv moest zo nodig bij de profs horen, en daar horen nu eenmaal ook fulltime profs bij.

Was te verwachten. Ze kunnen beter fuseren, dat geld voor meerdere clubs uit de eerste divisie.

ik zeg Jupiler League ook op zondag.

En ook tijdens studio sport.

En dat is de volgende ..... Straks Fortuna..... Dan R*da als ze degraderen....dan NAC die ook in de problemen zitten...

Sneu voor het Nederlands voetbal een voor een gaan ze kapot terwijl ze maar een paar ton schuld hebben terwijl in het buitenland clubs zijn met miljoenen schuld!!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren