Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Verandering is goed, over een jaar praat niemand meer over de NOS’

Laatste update:

De Champions League is dit seizoen voor het eerst in jaren niet meer te zien bij de NOS: de rechten van het belangrijkste clubtoernooi van Europa werden gekocht door SBS6. Ronald de Boer is een van de vaste analytici in het nieuwe seizoen. De broer van Ajax-trainer Frank de Boer vindt de Champions League goed bij SBS6 passen.

/

“De kijker is natuurlijk de NOS gewend, maar vernieuwing is altijd even wennen”, zegt De Boer tegen het Algemeen Dagblad. Volgens De Boer vinden mensen het al moeilijk om van telefoon- of energiebedrijf te wisselen. Verandering is volgens De Boer echter ‘goed en innovatief’. “Over een jaar praat niemand meer over de NOS.”

De Boer vindt het ‘een eer’ om analyticus te zijn bij wedstrijden van de Champions League. Het toernooi is volgens De Boer het hoogst haalbare voor spelers en clubs. “Voor mijzelf geldt: ik hou van het spelletje en wil mijn voetbalkennis graag delen met de kijker.”

Ik ben blij dat de Champions League van de NOS naar SBS6 is gegaan

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Natuurlijk vind hij het niet erg. Extra centjes in het laatje.
Maar de CL-voetbal hoort op de PO, scheelt sowieso 5 reclameblokken.

17 augustus 2015 om 14:33

Idd en die commentators van sbs6 zijn echt bagger en saai

17 augustus 2015 om 14:54

Nee die van de PO waren baanbrekend en spectaculair. Manmanman heb toch 10x liever RdB dan types als Bert van Marwijk en Youri Mulder. Wat een verschrikking was dat zeg. Enige minpunt van RdB vind ik dat hij zijn broer pijnlijk buiten schot hield na de uitschakeling van Ajax.

17 augustus 2015 om 14:59

@Manu-barca

Helemaal mee eens! Leo Oldenburger is echt een groot drama. Dan heb ik liever een Jeroen Elshof, Jeroen Grueter of zelfs Jan Roelfs/frank Snoeks.

17 augustus 2015 om 15:03

Ajax ligt er toch uit dus dat zal niet meer voorkomen

17 augustus 2015 om 15:06

Rdb praat meer onzin dan niet. Drama analyticus.

17 augustus 2015 om 15:07

@zanazanyan

Jij hebt het over de analisten. Daar kon je inderdaad niet op achteruit gaan. Maar die Leo Oldenburger moet zich lekker focussen op het darten. Commentaar bij het voetbal is hij niet voor geschikt.

17 augustus 2015 om 14:33

Dat is onzin en een gemakkelijke manier om proberen te scoren. Bij SBS is het aantal reclameblokken exact hetzelfde als bij de NOS het geval was.

17 augustus 2015 om 14:35

tot nu toe wel ja. Maar er zijn nog geen volledige CL avonden uitgezonden.
de NOS had altijd na de wedstrijd en na de analyse (voor de samenvattingen een blok), ik moet nog maar zien of dat niet gaat veranderen

17 augustus 2015 om 14:36

Idd, ze gaan geen reclameblokken tijdens de wedstrijd doen

17 augustus 2015 om 14:52

@marick

Niet? Daar was ik dus bang voor....

17 augustus 2015 om 14:54

Nou ik zat van het weekend PL te kijken en daar kwam tijdens de wedstrijd regelmatig reclame van Mercedes langs, zo in de linkerbovenhoek vast gemaakt aan dat blokje wat de naam van de competitie en de stand weergeeft.
Ook zie je tijdens wedstrijden altijd van die reclames naast het doel, die zijn er in het echt natuurlijk niet, maar voor de tv kijker dus wel.
Dat kan natuurlijk uitgebreid worden, en dat zal bij een commerciële zender sneller gebeuren als bij een publieke omroep.

17 augustus 2015 om 15:18

Dat is waarschijnlijk niet eens vanuit de zender, maar vanuit de PL zelf. Die plaatsen dat scoreblok, niet Fox.

17 augustus 2015 om 15:27

Krijgen we straks Hart van Nederland tussen de wedstrijd en nabeschouwing door

17 augustus 2015 om 15:39

Precies Saimen, jij snapt mijn angst!

17 augustus 2015 om 16:40

Nee toevallig hoorde ik het nieuws dat deze op de zogenoemde voetbaldagen verplaatst worden naar SBS 9 (wist niet eens dat t bestond).

17 augustus 2015 om 14:58

Waarom hoort CL-voetbal eigenlijk op de Publieke Omroep?
Laat commerciele zenders dit toernooi lekker uitzenden. De toegevoegde waarde van een Atletico-Porto of Schalke-Real betaald van belastinggeld ontgaat me volledig. De Bbc, één in belgie en bijvoorbeeld de duitse publieke omroep proberen die wedstrijden niet eens binnen te halen. Wat mij betreft gaat het aantal publieke omroepen terug van 3 naar 2, schaf je de reclame's af en laat je echte programma's en documentaires zien met waarde voor de hele bevolking. De BBC als voorbeeld. De SBS zendt die wedstrijden toch wel helemaal uit. Wat er voor en er na gebeurd, maakt me echt niks uit.

17 augustus 2015 om 15:02

Eens, alleen wedstrijden van het Nederlands elftal zouden uitgezonden moeten worden bij de Npo. De rest is voor de commerciëlen, open net of achter de betaalzender.

17 augustus 2015 om 15:13

1 Televisiezender voor noodgevallen en 1 radiozender voor noodgevallen. Ook de 'echte' programma's en documentaires horen niet op de Npo. Het is niet aan de staat om ons iets bij te willen brengen. Ook het nieuws/journaal hoort niet op de Npo, maar op een onafhankelijke zender.

17 augustus 2015 om 15:15

what is next, mogen de npo's ook geen films uitzenden of alleen maar festival films sundance..
alleen maar kunst programma's( wat is kunst) ik zie de gemeenten soms honderd duizenden euro's uitgeven aan een kunstenaar die iets aflevert , wat mijn zusje van zes ook kan.
wie bepaalt wat ze mogen uitzenden, aangezien voetbal toch de beste kijkcijfers oplevert

17 augustus 2015 om 15:19

De belastingbetaler zou het moeten bepalen. Misschien kan het onderdeel worden van verkiezingsprogramma's. Ik denk dat er een stuk meer mensen gaan stemmen als je belooft dat je voortaan Game Of Thrones uitzendt op de Npo.

Maar serieus, aangezien er altijd mensen zijn die op die manier betalen voor iets wat ze onnodig vinden, zou ik het laten bij een radio en televisiezender voor noodgevallen. Verder is het alleen maar geldverspilling. Alle andere zaken zijn ook elders te zien.

17 augustus 2015 om 16:15

Dat is dus precies het punt. Het is de Publieke Omroep(!), dat gaat niet om kijkcijfers. Jullie zeggen het goed, alleen trekken de verkeerde conclusie. Voetbal trekt toch wel kijkers, net als Game of Thrones en hoeven daarom niet 'gesteund' te worden door de PO.

17 augustus 2015 om 18:17

Helemaal eens met jou. Waarom is kunst en cultuur zo bijzonder dat het wel op de publieke zender mag? Die bagger hoef ik ook absoluut niet te zien. Iedereen zijn eigen smaak toch? Daarnaast is voetbal de grootste sport in Nederland, voetbal is een cultuur opzich.

Ik vind het er bij Sbs maar goedkoop uitzien allemaal. Daarnaast gaat De Boer zijn eigen broer staan analyseren, wat een flop.

17 augustus 2015 om 18:20

Waarom moeten er dingen uitgezonden worden die niemand boeit dan? Ik ben totaal niet bereid om mee te betalen aan doodsaaie documentaires op de publieke omroep waar niemand naar kijkt. Het is geven en nemen.

Voetbal is een onderdeel van de Nederlandse cultuur en hoort in mijn ogen dus gewoon bij de Publieke Omroep. Ja het kost geld, maar dat kost al die andere bagger ook.

18 augustus 2015 om 00:30

Er hoeven zeker geen dingen uitgezonden worden die niemand boeit. Alleen het feit is dat commerciele programma's als de champions league toch wel uitgezonden worden. Waarom zou de belastingbetaler daar dan voor op moeten draaien? Ik vind persoonlijk dat het NL elftal en bijvoorbeeld de olympische spelen er juist wel weer thuis horen. Puur omdat dat bij de nederlandse cultuur hoort en dat toegankelijk hoort te zijn.

@bieroloog
Je bent behoorlijk kortzichtig om documentaires als 'doodsaai' te omschrijven en kunst en cultuur betitelen als bagger komt ook niet echt slim over. Hou het maar lekker bij voetbal, maar wees je er iig van bewust dat er meer is. De PO moet zorgen voor een zo groot mogelijk aanbod aan onderwerpen, aangezien de commerciele zenders dat niet gaan doen.

Bij de NOS vond ik altijd mooier. Bij SBS 6 krijg ik Europa League gevoel. Die commentator is ook waardeloos.

17 augustus 2015 om 14:34

precies. dat commentaar was nog erger dat die van Eurosport.
dat het nu op een andere zender is maakt me nu niet veel meer uit. dat verander je niet. maar ik krijg er geen CL-gevoel van. dat is echt een begrip in de voetbalwereld. dat heerlijke gevoel die alleen op dinsdag en woensdag avond te voelen zijn.

17 augustus 2015 om 14:34

Ik snap ook niet dat ze na al die miljoenen die ze hebben betaald voor de rechten, niet ook een goede commentator hebben gehaald. Die Oldenburger kan echt niet. Verder vind ik het ok dat het niet meer bij de NOS is, hun commentaar tijdens de rust sloeg ook vaak nergens op.

17 augustus 2015 om 15:00

transfer periode is nog niet dicht.. wie weet haalt Sbs6 wel een nieuwe frontman :D

17 augustus 2015 om 14:35

Leo Oldenburger, man man man wat wordt ik daar ongelukkig van.
Zo'n campingzender die de Champions League uitzend, dat kan toch niet.

17 augustus 2015 om 14:38

inderdaad Leo Oldenburger....dat kan echt niet. Gelukkig heb ik Sport 1 dus hoef ik dat gejammer niet aan te horen. Maar de CL bij Sbs....ik heb het geprobeerd maar ik "voel 'm"niet. Het is toch niet echt een zender die hand in hand gaat met voetbal, eigenlijk is SBS 6 en sport geen combinatie. de NOS is voor mij de beste Sportzender van Nederland...ontzettend jammer dat SBS nu de rechten heeft....

17 augustus 2015 om 16:05

Het is een beetje als een snackbar die ineens ook luxe gerechten gaat aanbieden. Het kan wel, maar...

17 augustus 2015 om 14:39

haha echt hè of het gevoel van de vaak onbelangrijke oefenwedstrijdjes van het Nederlands elftal met slecht commentaar (en dan afgelopen jaar ook nog eens slecht spel erbij...)

NOS komt gewoon professioneler over, geeft mij in ieder geval meer in de indruk dat er een belangrijke wedstrijd aankomt. zoals de cl, beker finale, wk etc.

sbs 6 mag van het van mij gewoon laten bij de oefen partijtjes en kwalificatie.

Voor mij maakt het niet zoveel uit. Zolang ik niet bij hoef te betalen voor CL voetbal vind ik het allemaal prima. Ik hoop alleen dat de dag Nooit komt dat een wedstrijd 15min niet wordt getoond voor Hart van Nederland. Als dat gebeurt zal ik persoonlijk met een spandoek voor het SBS gebouw gaan staan.

Ik vind het zeer terecht dat de Nederlandse belastingbetaler niet hoeft op te draaien voor de Cl. Sbs6 wordt gewoon betaald van particulier geld en het is niet aan onze overheid om te gaan concurreren met de private sector.

17 augustus 2015 om 14:48

Daar heb je een punt, echter kijk ik alleen de CL op deze zender en betaal ik toch mee voor de kosten van de andere programma's. Mij hoor je daar toch ook niet over klagen.....

17 augustus 2015 om 14:54

Daar ben ik het ook niet mee eens Mark Janko. Wat mij betreft zouden de publieke zenders alleen subsidie moeten krijgen voor nieuwsuitzendingen en de Olympische Spelen. De rest is allemaal zwaar gesubsidieerd en discutabel in integriteit. Zoals die praatprogrammas en gekleurde documentaires.

17 augustus 2015 om 15:16

Waarom voor nieuwsuitzendingen? Zou het journaal niet door een onafhankelijke partij moeten worden uitgezonden?

17 augustus 2015 om 15:40

@ BenNL: Ook daar heb jij een punt maar zo zou je eeuwig door kunnen discussiëren met als resultaat om de publieke omroepen maar op te heffen. Want het nieuws is natuurlijk ook gewoon op commerciële zenders te zien.

17 augustus 2015 om 15:50

@markjanko: Klopt, daar ben ik dan ook voorstander van. Opheffen, op 1 televisie-en radiozender na voor noodgevallen. En daar stopt de discussie over de NPO voor mij. Dan kan je nog verder gaan met de staat zelf. Hoeveel onderdelen van de staat kunnen we schappen met bijvoorbeeld een vrijemarkteconomie?

17 augustus 2015 om 22:06

BenNL
Want nieuws op de commerciële is wel objectief? Gesponsord itempje hier, wat extra shots van bedrijfsnaam daar... Oh en de marktwerking? Right, die werkt echt voortreffelijk overal waar die de rol van de overheid heeft overgenomen. In de zorg, op het spoor... Een groot drama is het daar. Mensen die nog heilig geloven in de marktwerking die kan ik totaal niet meer serieus nemen!

Ik vind die Ronald de Boer toch wel zo'n ontzettende druiloor, totaal nutteloze bijdrages altijd, niets zinnigs te melden en dat met een intonatie van een afvoerputje. Ondertussen voetballen we straks dankzij hem in de winter, vallen de slaven bij bosjes dood bij de bouw van de stadions in Qatar en strijkt Ronald het smerige geld met zijn gladde tronie op. Wat een aanfluiting die vent, het mislukte broertje van Frank.

17 augustus 2015 om 14:41

Verandering is 'goed en innovatief' volgens Ronald. Hetzelfde argument zal hij hiervoor gebruiken. Bah.

17 augustus 2015 om 16:39

Hij is echt het tegenovergestelde van zijn broer. Hij heeft ook heel veel kinderen omdat hij een jongen wil, maar al 6(?) meisjes heeft gekregen.

17 augustus 2015 om 16:59

Hij heeft ook alleen bij Barcelona gespeeld vanwege zijn broer, was hij geen deel van de tweeling dan had hij die transfer nooit gemaakt.

17 augustus 2015 om 22:07

Kunnen er ook goude randjes gegeven worden aan posts? De intonatie van een afvoerputje, genieten!

Erger me sowieso nu al kapot aan alle reclame blokken. Voetbal hoort op de publieke omroep. Helaas is het gehele gebeuren over genomen door geld en meer geld. Ligt het trouwens aan mij of worden die voetbalpresentatoren ook met de dag vervelender?

wat een onzin. de Champions League heeft genoeg herinneringen die we samen met de NOS hebben beleefd. en wat waren er mooie jaren. de Boer doet nu gewoon blij terwijl hij eigenlijk niet veel beter is dan Youri Mulder als analist. dan heb ik het nog niet eens over het commentaar bij Sbs. dus om nou te zeggen dat we de NOS vergeten, nee...

In mijn ogen zal de kwaliteit zich nog moeten bewijzen. T zal mij verbazen wanneer Shownieuws in de 65e minuut inbreekt. T commerciële heeft t voetbal al verknalt. Bij de Nos tenminste geen rare fratsen eromheen. Ik ben allang gestopt met films kijken op sbs. Te gek voor woorden. Zit je in het verhaal van een film, krijg je naast reclames van 3x15 minuten shownieuws waar niemand op zit te wachten. Kansloos.

Ach Sbs, NOS is mij om het even. Ben al lang blij dat ik die negatieve Grueter niet meer hoef te horen. Deze week ook weer lekker kijken op Sport1, El Sierd en zijn wonderlijke verhalen maakt een hoop groep.

Ronald De Boer is een slechte analist maar het kon erger.
Youri Mulder en Evert Ten Napel.
Die combo is gewoon te erg.
Ten Napel-
Wat verwacht je van de 2 helft Youri?
Mulder-
Ik ben geen waarzegger Evert...
Dit soort gesprekken zou je te horen krijgen.

17 augustus 2015 om 15:04

Wees blij dat ze Arnold Bruggink en Erik Meijer nog niet hebben gecontracteerd! Dat is nog een stapje erger. Man man man, plaatsvervangend schaamte toen ik die gasten van t weekend in hun pakkie zag staan. Wie heeft er in vredesnaam ooit bedacht dat zij wel iets nuttigs te zeggen zouden hebben? Je zag JJ van Gangelen zich ook de hele tijd afvragen wat ie met die gasten aan moest..

17 augustus 2015 om 15:28

Haha nooit geweten dat het nog erger kon dan dat zooitje.
Een goede analist vinden is tegenwoordig zeldzaam.
Alsof je ze moet schouten uit het buitenland.
Hier vind je in iedergeval heel weinig.

ik wil gewoon 2 uur lang voetbal kijken. zonder reclame. goed commentaar. goede analisten. Cl hymne erbij. goed decor.
het is commercieel geworden. het gaat niet meer om de kijker.

17 augustus 2015 om 14:46

Een wedstrijd duurt maar 1 1/2 uur hoor.

17 augustus 2015 om 17:07

Niet altijd. Met verlenging is het minimaal 2 volle uren voetbal. Dan de pauzes niet eens meegeteld.

17 augustus 2015 om 17:47

Klopt, maar niet in de poulewedstrijden. daviddaan adviseer ik dan ook om vanaf de 1/8 finales in te schakelen

18 augustus 2015 om 00:01

ooit gehord van pauze? of spelen we tegenwoordig 90 minuten in een keer door?

18 augustus 2015 om 08:44

Beetje loze discussie zo, maar jij wil 2 uren voetbal kijken. Nou, dat kan niet! Incl pauzes, voor en nabeschouwing, kan je wel bijna 4 uren voor de tv hangen. Je wil dus graag 2 x 45minuten, zonder reclame en goed commentaar? Oke, duidelijk

17 augustus 2015 om 14:56

De BBC is nog altijd het leidende voorbeeld van hoe het moet.

Ik vind het heel jammer aangezien ze hier in België altijd maar één wedstrijd uitzenden en de andere keek ik dan altijd op Nos maar Sbs6 kan je jammer genoeg niet ontvangen in België

17 augustus 2015 om 14:49

Ja inderdaad! Dit is wel slecht nieuws.

Het is wachten op de eerste strafschoppenserie, met daarvoor nog een onderbreking van Piet's Weerbericht.

Ik vind het een verbetering eerlijk gezegd. Ik heb een hekel aan dat hakkelen en stotteren van Tom Egbers. En Leo Oldenburger vind ik een heerlijke commentator. Lekker enthousiast.
Ronald de Boer is ook een goeie analist trouwens. Mag ik graar naar luisteren.

Mensen zijn gewoontedieren en als je iets veranderd zullen er altijd zijn die daar moeite mee hebben. Maar uiteindelijk went alles, zeker zoiets simpels als wie de CL uitzendt.

Het enige nadeel is dat walgelijke commentaar. Ze moeten echt van die kerel af.

Ik irriteer me ontzettend aan Ronald die om het woord he zegt, heel amateuristisch

Hopelijk gaat sbs niet van die reclameblokken maken waarbij het scherm met voetbal tijdelijk kleiner wordt en dan reclame eromheen zoals, als ik het goed herinner, bij interlands in het verleden ofzo (?), doen ze veel in amerika iig

17 augustus 2015 om 14:54

En een wk in de winter spelen is ook innovatief. Zolang hij zijn centjes krijgt.

Een geweldige vernieuwing, echt mooi. Lekker wat reclames erbij, centjes verdienen, mooi man. Een type als Hans Kraaij Jr die een beetje rondstruint met zijn topvragen. Heel Nederland gaat hier blij van worden. En straks de Olympische Spelen ook commercieel, naar Eurosport met hun topcommentaar, geweldig. Vlak voor de afsprong van Epke nog even snel wat reclames er tussendoor, heerlijk toch? "deze afsprong wordt mede mogelijk gemaakt door... Red Bull...."

Gelukkig bestaat Skysports (en andere Engelstalige sportzenders) ook nog en kunnen mensen al die zelfingenomen analisten en suffe commentatoren in NL negeren en inhoudelijk en neutraal commentaar aanschouwen zonder randfiguren die zich zo nodig denken te moeten profileren in de eindeloze zee van incompetenten

Ik vind het bijzonder jammer.
In België vind ik de omkadering van de CL ondermaats en daarom stem ik liever af op de Nos.
Nu resten nog weinig opties.

Uw huilende..

Prima, alleen Leo Oldenburger kan echt niet bij dit soort wedstrijden. Die moet zich lekker met oefen en kwalificatiewedstrijden van Oranje bezighouden en misschien wat items voor Hart van Nederland ofzo.

Gelukkig hebben ze Ronald v/d Geer aangetrokken, maar ze hebben er nog 1 nodig dan denk ik.

CL wedstrijden, net zoals de EL en het EK- als het WK voetbal horen bij de publieke omroepen. dit heeft nog niet eens te maken met de commentatoren maar meer met het feit dat er nog steeds 3% van Nederland geen kabeltv of iets dergelijks heeft omdat dit hier niet aangelegd is. Deze mensen worden nu onthouden van dit soort wedstrijden. Ronduit belachelijk. Daarnaast vind ik de commentatoren bij de PO vele malen beter als die van de commerciële zenders. Echt ik zit niet te wachten op Leo Driessen met al zijn lulverhalen tijdens een wedstrijd.

17 augustus 2015 om 16:24

Naast kabel bestaat er ook nog Satelliet. Bovendien worden alle wedstrijden ook online (via nu.nl) uitgezonden.

Ik denk dat je heel weinig huishoudens kan vinden die geen televisie en geen internet hebben. En als dat al het geval is, dan zijn er altijd nog kroegen die het uitzenden.

deze citaten over zijn eigen werkgever moet je natuurlijk met je korreltje zout nemen. daarnaast vind ik het zelf geen groot verschil tussen de nos en sbs6. de reclames zullen hetzelfde blijven en het commentaar verslaggeving blijft even bagger als voorheen. het niveau van (voetbal)verslaggeving is gewoon slecht als je het vergelijkt met bijvoorbeeld engeland. hoe de cl daar gebracht wordt en hoe er commentaar gegeven wordt is op een veel hoger niveau.

daarnaast was de cl op de nos altijd al super commercieel. je had een reclameblok na de voorbeschouwing, na de eerste helft, na de tweede helft, na de nabeschouwing en dan kreeg je de samenvattingen. zoveel reclames en dat op de publieke omroep. als je naar de kijkcijfers kijkt dan zie je dat de nos een maas in de regelgeving heeft gevonden. de hele cl avond is in feite 1 programma maar ze hebben bij de nos alle delen uit elkaar gebroken als aparte programma's. daarom is het wettelijk mogelijk om er reclames tussen te gooien.

van frank snoeks naar leo oldenburger is geen grote achteruitgang. je kunt van iets super slechts moeilijk naar iets nog slechter gaan.

daarom kijk ik zelf heel fijn naar de engelse verslaggeving en luister ik liever naar het engelse commentaar. tenenkrommend hoe nederlandse commentators continu kritiek geven en de wedstrijd analyseren. terwijl een commentator gewoon moet vertellen wat er op dat moment op het veld gebeurt. nederlandse commentators hebben er een handje van om in de 70ste minuut nog te analyseren wat er mis ging in de 20ste minuut en erover te blijven door te hameren. dat terwijl er andere dingen gaande zijn op het veld.

maar goed, dat is mijn mening.

edit: ik ben nieuw hier. waarom veranderen mijn hoofdletters in kleine letters?

17 augustus 2015 om 22:17

De reclames worden ook bepaald door de UEFA. Het is 'part of the deal' om een verplicht aantal minuten reclame rondom de programma's uit te zenden. De reclamezendtijd zal dus bij beide ongeveer even lang zijn, dat dit een keuze was van de NOS is onjuist. Off. Dat het is opgesplitst in losse programma's vind ik wel logisch. Je hebt mensen die pas vlak voor de wedstrijd inschakelen en na het laatste fluitsignaal wegzappen.

On. Ik weet dat er een afgunst tegen Snoeks bestaat, maar van Snoeks naar Oldenburger een degraderen van de eredivisie naar de 5e klasse. Helemaal nu Snoeks is gestopt met het schaats commentaar en weer alleen voetbal doet. Die man keert helemaal terug op zijn oude niveau. Daar komt geen commentator van FOX of SBS bij in de buurt. Maar goed ieder zijn smaak.

Baal nu al van die banners in beeld tijdens de wedstrijd 50 keer voorbij komen: "Morgen 19:30 utopia". Bij de NOS was je gevrijwaard van deze ongewenste ellende.

17 augustus 2015 om 16:18

Oja, dat is wel een behoorlijk nadeel. Zie je ineens Patty Brard met haar dikke hoofd boven in beeld, terwijl daar op dat moment net de bal is.
Ze beginnen daar trouwens ook wel steeds meer mee bij de publieke omroep, maar nog lang niet zoveel als bij de commerciëlen natuurlijk.

Die Ronald de Boer wordt met de dag triester.
“voor mijzelf geldt: ik hou van het spelletje en wil mijn voetbalkennis graag delen met de kijker.”

Als hij zo graag van het spelletje houdt, waarom was hij niet bij ajax als jeugdtrainer gebleven. Zoveel houdt hij dus niet van het spelletje.
Gewoon lekker makkelijk geld verdienen bij Fox en Sbs door onzin aan de kijkers te verkopen en dat als waarheid te brengen. Drijfveer is gewoon geld en dan doen alsof hij het doet omdat hij van het spelletje houdt.

Persoonlijk vind/vond ik die zwemcommentator van de NOS met zijn ondeskundige maar vooral depressieve negatieve commentaar ook verschrikkelijk maar de NOS had gelukkig wel nog meer commentatoren die wel ok waren. Dan had je maar eens in de paar wedstrijden pech. Maar die Leo Oldenburger kan echt niet. Hij vertolkt echt dat SBS 6 tokkiezender gevoel. Vroeger was dat nog erger want dan had je naast Leo Oldenburger ook nog Edward van Cuilenborg als presentator, Hans van Breukelen als analist, Hansie Hansie op het veld en natuurlijk Arletta voor de belspelletjes (welke voetballer speelde altijd met nr.14). Dat was echt verschrikkelijk. In dat opzicht is het met Jan Joost (en zelfs Toine) en Ronald de Boer al verbeterd. Hoop echt dat ze even nadenken bij sbs 6 en beseffen dat niet alleen de "sterren springen" en "hart van Nederland" kijkers nu naar hun zender kijken en dat ze nog ff een andere commentator aantrekken. Wie maakt me verder niet eens veel uit. De meesten van de Nos, Fox en sport 1 zijn wel ok (zelfs Sierd de Vos heb ik liever).

Gewoon opdoeken die pauperzender sbs6, net als al die ander prijsopdrijvers. Van dat geld krijgen die over het paard getilde voetballers de grootste hap en dan iedereen maar huilen en janken dat die gasten zwaar overbetaald worden. Ja van onze centen . Of denken we dat de reclamemakers het niet doorberekenen in de prijs die ze jullie berekenen voor hun product.

Ik vond het anders behoorlijk irritant dat de rust van de wedstrijden bij SBS 1 lang reclameblok waren. Er waren amper nabeschouwingen. Op de langere reclames na is er wat mij betreft weinig veranderd.

Ja klopt die commentators van sbs zijn echt droog, jeroen grueter en frank snoeks ga ik echt missen ook jeroen elshoff en al die andere nos commentatoren, ze zijn fantastisch gwn, ik ga de nos echt missen

Natuurlijk ben ik blij dat we nog gratis CL kunnen kijken. De voorbeschouwing en nabeschouwing lijkt allemaal wat korter nu bij sbs6.dat vind ik opzich wel jammer. Ik had het liefst zoals bij RTL 7 gezien met de Europa League.

Weet iemand toevallig ook of sbs6 even veel uitzendrechten als de nos altijd krijgt ? Dus dat er ook gewoon buitenlandse wedstrijden worden uitgezonden.

17 augustus 2015 om 17:47

Ja net als de champions league 1 wedstrijd dinsdag 1 woensdag (groepfase)

Ik vind het eigenlijk wel prima dat de CL naar SBS gaat, dat scheelt weer belastinggeld. Voor mij persoonlijk zou de NOS alleen de Eredivisie, WK's en EK's maar hoeven doen. Vanaf deze CL-ronde komt de CL-hynme weer terug en zullen de uitzendingen op SBS meer op een echt Europees voetbalavondje lijken. Als de wedstrijd maar niet onderbroken wordt door bijvoorbeeld Piet's Weerbericht.

17 augustus 2015 om 17:58

Ja dat is echt irritant

17 augustus 2015 om 22:20

Scheelt geen belastinggeld. NOS budget blijft gelijk, alleen geven ze het niet meer uit aan de CL maar aan andere rechten/projecten. Een non-argument dus...

Kijk geen sbs en geen nos met CL, alleen maar Sport1 dus geen mening, verleden s geweest nu in de toekomst it's all about the money

Ik vind het wel een verbetering dat er geen commentator (van een laag niveau), cameraman, geluidsman, interviewer, reportagemaker en nog een dorpsgek naar een Europese stad wordt gestuurd om die wedstrijd van commentaar te voorzien van belasting geld.. Het was een soort circus voor die lui.
NOS was ook een compleet neppe zooi en dat is het nog steeds.

Dat deze ontwikkeling wordt gecombineerd met het feit dat mevrouw de Boer zinnen als 'ja ehhhhhhhh heh?'' om de vijftien secondees uitkotst en dat Linke Leo Oldenburger commentator is, neem ik dan maar voor lief.

Hebben ze bij sbs6 eigelijk alleen die ene commentator? Van die man word ik altijd behoorlijk zenuwachtig, daar zouden ze van mij gelijk in mogen investeren

17 augustus 2015 om 19:23

Die van sport1? Siert de vos? Hij versloeg ajax - rapid

Nou als de Eredivisie wedstrijden nou ook naar SBS, RTL7 of Veronica gaan dan ben ik helemaal tevreden. Dan hoeven we nooit meer die stem te horen van die Arno Vermeulen. Wat naar eng naar mannetje vind ik dat zeg. Wijsneus Bah bah...

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren