Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Micky van de Ven moet tijdens persconferentie Nederlands elftal hard lachen om ‘mooie vraag’ over Bukayo Saka

Laatste update:

Micky van de Ven schikt zich in zijn reserverol, zo laat hij weten tijdens een persmoment van het Nederlands elftal. De razendsnelle verdediger wordt gevraagd of hij niet het ideale antigif is voor Bukayo Saka, maar de verdediger lacht dat weg en looft zijn 'fantastische' collega's.

“Ik denk dat je, als je geen basisspeler bent, nog steeds een vaste waarde kan zijn”, antwoordt Van de Ven desgevraagd. De verdediger begon elk EK-duel tot nog toe als bankzitter, maar viel tegen Turkije uitstekend in, met een cruciaal blok als hoogtepunt.

“Als je als speler vaak invalt kan je een vaste waarde voor het team worden. Natuurlijk wil iedereen een basisplaats, maar de rol die ik nu krijg is als wisselspeler. Dan is het aan mij om te laten zien dat ik als invaller mijn steentje kan bijdragen”, aldus Van de Ven over zijn reserverol.

Tegen Turkije was het geen eenvoudige invalbeurt, erkent de ex-Volendammer. “Het is in sommige situaties lastig in te vallen, maar het is gewoon wat de trainer van je vraagt en dat moet je gewoon doen. Je bent natuurlijk gefocust dat je erin moet komen, op de bank al.”

Woensdag treft Nederland Engeland in de halve finale. Op de rechterflank speelt Bukayo Saka, een tegenstander waar Van de Ven dit seizoen al twee keer tegenover stond. “Of ik denk dat ik start? Dat is aan de bondscoach”, antwoordt de pijlsnelle linkspoot. “Daar kan ik natuurlijk weinig over zeggen.”

Pascal Kamperman haakt daar op in en tovert met zijn vraagstelling een lach op het gezicht van de achtvoudig international. “Wie is er sneller: jij of Saka?”, wil de ESPN-presentator weten. Van de Ven moet breeduit lachen. “Mooie vraag”, reageert hij.

“Dat is lastig te zeggen, maar als je de data gaat kijken heb je je antwoord denk ik al. Het is altijd zo iets om over jezelf te zeggen”, probeert de lachende verdediger bescheiden te blijven. Gakpo heeft daar minder moeite mee. “Hij is sneller”, glimlacht de Liverpool-aanvaller.

Wisselspeler Van de Ven weet dat hij een pittige concurrentiestrijd ervaart. “Als je bij mijn kant kijkt zie je natuurlijk Nathan Aké en Virgil van Dijk. Dat zijn natuurlijk twee fantastische verdedigers bij hun club en die doen het dit toernooi ook uitstekend.”

Noa Vahle wil weten of Van de Ven met zijn snelheid niet de ideale linksback is om Saka te verdedigen. “Hij is natuurlijk een hele goede voetballer en heeft zeker ook snelheid. Maar Nathan en Virgil hebben ook veel snelheid en ik weet zeker dat die twee hem ook gewoon kunnen uitschakelen. Of jullie vinden dat ik moet spelen, dat is aan jullie, maar het is natuurlijk aan de bondscoach”, besluit de 23-jarige stopper.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Ajax traint onder Farioli
Reacties

Deze jongen heeft natuurlijk verschrikkelijk veel pech dat die ake voor zicht heeft. Kan ake niet centraal met van dijk en dan vd ven op links?

8 juli 2024 om 11:27

Ik zou het lekker laten staan. Saka heeft altijd heel veel moeite met Ake, van de Ven werd in de laatste North London Derby nog uitgekapt bij de goal van Saka

8 juli 2024 om 11:31

Ja, dat kan, maar dan moet die overhypte de Vrij eruit en dat kan natuurlijk niet na die 'geweldige wedstrijd' tegen Turkije.

8 juli 2024 om 11:33

De Vrij overhyped? Ik denk juist dat De Vrij de minst overhypte speler is die bij ons in de basis staat. Is nooit slecht, altijd voldoende en zoals tegen Turkije gewoon top.

8 juli 2024 om 11:44

De Vrij kan als je hem zn ding laat doen, prima voetballen. Maar hij mist snelheid, vind het samenspel met Dumfries niet top en heeft een prima pass maar echt indribbelen kan hij niet. En iedereen scoort wel eens als ie op een voetbalveld staat.

8 juli 2024 om 11:44

Haha rare opmerking, ben blij dat Van Dijk "ala Seedorf" wel op waarde wordt geschat. En alle lof krijgt toebedeeld, wat hij verdiend! Ik wil Aké, Verbruggen, De Vrij, De Ligt, Geertruida, Maatsen, Frimpong, Van de Ven & Van Dijk voor werkelijk niemand inruilen van geen enkel land. Dankbaar voor onze huidige achterhoede, was jarenlang het zorgenkindje.

8 juli 2024 om 11:44

Wil je liever daar dan Geertruida hebben? Of De Ligt, die een betere pure verdediger is, maar te druistig in zijn actie.

Nee Koeman heeft het achterin goed gezien door voor iemand te kiezen die naast ervaring ook voor meer rust zorgt. Bovendien een prima verdediger die ook evt de ruimte aan de rechterkant kan bespelen wanneer Dumfries er niet is, dat laatste kan De Ligt dan weer niet.
Denk alleen wel dat dit misschien wel het laatste kunstje is voor De Vrij wat betreft Oranje. Bij het volgende toernooi is hij 35, en met jongere spelers als De Ligt, J. Timber en Geertruida is het tijd om het stokje over te dragen. Idem voor Van Dijk, maar ik zie hem nog wel aanvoerder en basisspeler blijven tot 2026.

8 juli 2024 om 11:49

Nou ik zou graag een Saliba, Hernandez, Maignan, TAA etc aan onze selectie toevoegen

8 juli 2024 om 12:15

Meen je dit? Heb je wel gekeken de laatste wedstrijden? Ik vind de Vrij anders vrij goed voetballen.

8 juli 2024 om 12:20

Saliba is wel wereldklasse he. Mijn god, die gast is goed.

8 juli 2024 om 12:33

Nee Oortap het staat goed nu, ik bedoelde dat ik tevreden ben over onze keuzes achterin.

8 juli 2024 om 12:35

Arsenal je hebt over absolute wereldklasse, dus ik snap je reactie. Maar ik vind sommige van onze jongen zoals Aké ook al dat niveau hebben, en sommigen de potentie.

8 juli 2024 om 12:45

Ik zeg ook nergens dat wij slechte spelers hebben achterin. Jij zegt dat je ze niet wilt ruilen met spelers van andere landen. Ik denk daar wel anders over.

8 juli 2024 om 17:31

Arsenal890 dat respecteer ik, als we het altijd allemaal eens waren. Zou het saai zijn man...! 😂

8 juli 2024 om 11:32

Zonder De Vrij hadden we woensdag waarschijnlijk niet meer hoeven spelen, dus laten we hem er vooral niet uit halen.

8 juli 2024 om 11:35

door die kopgoal? dat is wel makkelijk zo. dus zonder de korte corner nemers ook niet! op de bank is het lastig scoren.

8 juli 2024 om 12:14

Ook door zijn verdedigende optreden..

8 juli 2024 om 11:33

dat zou perfect zijn. dan heb ook een mandekker naast van dijk ipv 2 mensen die vanuit de vrije rol verdedigen.

8 juli 2024 om 11:37

Dan kun je beter met hem en De Vrij spelen op het moment.

8 juli 2024 om 11:43

Omdat De Vrij afgelopen wedstrijd tegen Turkije scoorde en Van Dijk een ongelukkige wedstrijd had? Nogal opportunistisch, want in alle andere wedstrijden was Van Dijk de betere van de twee.

8 juli 2024 om 11:46

van Dijk werd aan alle kanten voorbij gelopen door Yilmaz. Dat heeft niet veel te maken met een ''ongelukkige wedstrijd'', gewoon een matige partij van hem. De Vrij daarentegen speelde een geweldige partij. Voorgaande wedstrijden was die ook prima.

8 juli 2024 om 13:47

Ik raad je aan om de analyse van Pieter Zwart te bekijken. Hij vond De Vrij de slechtste speler aan de kant van Oranje.

8 juli 2024 om 14:22

Als Pieter Zwart De Vrij slechter vond dan Simons past ie goed aan tafel bij de nos. Ik zou solliciteren Pietertje. Tegen Polen was De Vrij ook beter dan Virgil vind ik.

8 juli 2024 om 16:15

Kans is groot dat van Dijk veel duels met Kane gaat uitvechten. Die ligt hem meer dan een beweegelijke aanvaller.

Hij maakt wel echt indruk als hij in mag vallen. Ake is echter wel een van de meest consistent goede spelers van Oranje. Al zou ik het centrum niet uit elkaar halen zou ik het niet gek vinden als beide mochten starten

Geweldige verdediger die pech heeft met zijn concurrenten. Na dit EK is het wel het perfecte moment om door te selecteren richting het WK van 2026 en onder andere deze Van de Ven steeds meer minuten te geven.

8 juli 2024 om 15:20

Klopt dan kan hij het overnemen van Virgil.

Vd Ven valt elke keer geweldig in, alleen Ake kun je er echt niet uithalen. Dat is onze beste verdediger de afgelopen jaren. Na het EK door selecteren en afscheid nemen van van Dijk en de Vrij?

Als iemand Saka kan stoppen van onze selectie, dan is dat Ake wel.

8 juli 2024 om 12:31

Ik denk inderdaad dat we na dit EK naar een centrum met de Ligt en Ake toegaan met Vd Ven op links.

8 juli 2024 om 12:43

Met Koeman weet je het nooit. Die houdt niet zoveel van door selecteren.

8 juli 2024 om 14:17

Ja dat denk ik dus ook. Met Dumfries op rechts, die iedereen scherp kan houden. Deze verdediging zou echt beter kunnen zijn dan wat wij nu hebben.

Achteraf gezien was het misschien beter om met Van Dijk, Ake en Van de Ven te spelen. Nederland had behoorlijk veel moeite met die snelle en sterke Yilmaz. Van Dijk speelt liever LCV maar hij kan RCV minimaal hetzelfde brengen als De Vrij. Laatstgenoemde speelt niet slecht maar ook niet geweldig. Bij counters traag, maakt tactisch gezien aan de bal soms foute keuzes (bron: VI analyse). Een wisselwerking tussen Aké en Van de Ven zou denk ik heel goed werken. De rust en opbouw van Aké met de lengte en snelheid van Van de Ven.

De zone rechtsachter die de Vrij overneemt wanneer Dumfries aanvalt, kan ook links zo worden ingevuld met Ake en van der Ven. Oftewel, wanneer Geertruida een keer speelt ontstaat er ruimte voor van der Ven linksachter.

vd Ven komt er wel, kan van Dijk de aankomende 2 jaar mooi vervangen. Zelfde voor De Ligt die de Vrij moet gaan vervangen en kunnen ze samen centraal duo vormen in Oranje voor 8/10 jaar.

Benieuwd of Koeman nu in de halve finale nog een tactisch foefje uit gaat halen binnen de opstelling en tegen de Engelsen toch met een 5 mans verdediging gaat beginnen. VdV LWB, Ake LCV, Van Dijk CV, De Vrij RCV, Dumfries/frimpong RWB, Schouten CM, Reijnders CM, Xavi AMC, Gakpo FC, Malen FC. Ik weet het, nu is niet het moment om te experimenteren en ja... Gakpo doet het goed vanaf links (maar die kan uitwijken vanuit de spits naar de linker kant, misschien een CV van Engeland meetrekken en ruimte maken voor een komende middenvelder.

8 juli 2024 om 11:56

Hier zat ik ook laatst aan te denken. Misschien Memphis als AMC. Met VdV en Dumfries/Frimpong als wing-backs kan dit in de omschakeling zeer aanvallend zijn. Meteen eerste helft snel uit de startblokken en dan tweede helft controleren.

De vraag is natuurlijk of Koeman 433 of 352 gaat spelen. In een 352 systeem zou ik hem zeker opstellen.
Maar ik neem aan dat Koeman wil gaan aanvallen, want de Engelsen gaan inzakken. In een 352 systeem zou ik zo spelen, zie opstelling.

Verbruggen
deVrij
VVD
Ake
Dumfries
Schouten
Reijnders
VD Ven
Memphis
Malen
Gakpo
8 juli 2024 om 12:36

Laat hem in iedergeval niet met Bergwijn beginnen. Gewoon Malen of Frimpong op rechts, Xavi naar de bank, Depay op 10 en Brobbey of Zirkzee in de spits.

8 juli 2024 om 15:09

Ik vind dit een geweldige opstelling. In dit systeem kan je Dumfries ook veel makkelijker vervangen door Frimpomg en VD Ven door Maatsen zonder defensief te kwetsbaar te worden.

Helaas gaan we het dit toernooi niet zien want Koeman gaat nooit zijn systeem omgooien.

Ook een hele domme vraag. Ake speelt ook regelmatig tegen saka en zit niet bepaald bij een koekenbakkers team.

Vind het altijd nogal simplistisch omdat Van de Ven snel kan rennen hij sowieso maar in de basis moet tegen een snelle buitenspeler.
Alsof Ake bij city nooit tegen snelle spelers komt te spelen, die jongen houdt zich altijd staande.
Dus Van de Ven prima om als wissel te hebben, helemaal als de tegenstander ook moe word en deze tank er nog even overheen komt knallen.

Reageer