Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Van ’t Schip neemt keihard besluit over speler Ajax: ’Hij ging er niet vol voor’

Laatste update:

Ar'Jany Martha zit niet in de selectie van Ajax voor het Conference League-duel met FK Bodø/Glimt. Volgens trainer John van 't Schip heeft de rechtsbuiten annex linksback simpelweg te weinig gepresteerd de afgelopen tijd. Daarnaast ging Martha er volgens de trainer 'niet vol voor'. "Om wat voor reden dan ook."

Op de vraag van NOS-verslaggever Jeroen Stekelenburg waarom Martha niet is afgereisd naar Noorwegen, is Van 't Schip duidelijk. "Omdat iemand anders erbij is gekomen, onder andere. Hij is natuurlijk geen rechtsbuiten", zegt de trainer, voordat hij zichzelf corrigeert. "Hij heeft jarenlang in het tweede op die positie gespeeld."

"Hij is de laatste maanden bij ons op linksback terechtgekomen, voordat hij bij ons kwam. Al speelde hij bij Jong op linksback. En nu is Steve (Berghuis, red.) onder anderen terug en we hebben achterin op links andere voorkeuren." Zo lijken Jorrel Hato en Devyne Rensch de twee belangrijkste kandidaten om in Bodø de linksbackpositie in te nemen.

Van 't Schip is het eens met de stelling dat het een 'pijnlijke' situatie is voor Martha. Op de vraag of Martha na 'zo'n weekend' geslachtofferd wordt – Ajax speelde met 2-2 gelijk tegen NEC – geeft de trainer een enigszins ontwijkend antwoord. "Ik denk ook dat het hoort bij het proces waar hij in zit."

"We zitten bij een profclub. Het is niet zo dat je bij een liefdadigheidsinstelling zit, dat je maar meengenomen wordt omdat je... Nee, je moet ook presteren. Je moet ook goed spelen, en dat deed hij duidelijk niet. Het gaat er ook om: hoe sta je in het veld? En dat was niet goed genoeg."

"Het is niet zo dat we voelden dat er iemand stond die er vol voor ging, om wat voor reden dan ook. Daarom hebben we besloten dat hij niet meegaat." Naast Hato en Rensch zou ook Borna Sosa donderdag in de basis kunnen staan, al lijkt de Kroaat genoegen te moeten nemen met een reserverol.

Ajax speelde vorige week donderdag op het nippertje gelijk tegen Bodø/Glimt. Na een dubbeslag van Albert Grønbaek leken de Amsterdammers het heenduel in de tussenronde van de Conference League te verliezen, totdat Branco van den Boomen en de weer herstelde Berghuis in blessuretijd toesloegen: 2-2.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Meten met twee maten Johnny. Taylor en Rensch lopen beide al twee jaar de kantjes er vanaf en mogen telkens gewoon blijven staan.

21 februari 2024 om 18:21

Martha is echt ander niveau slecht. Die vent wint geen enkel duel

21 februari 2024 om 18:24

Idd. En hij mag überhaupt blij zijn dat hij er al bij werd gehaald vanwege het (wan)presteren van andere opties voor linksback. Anders had hij er nooit bij gezeten.

21 februari 2024 om 18:36

Ik begrijp ook niet wat die Martha bij Ajax 1 doet. Was in de jeugd minder dan Unuvar, Hansen, van Axel-Dongen, Godts, Rasmussen, Banel. Praktisch iedereen die links of rechtsbuiten kon spelen. En uitgerekend hij is opeens een of andere uitvinding om een Kroatisch international op de bank te houden. Die het misschien niet geweldig doet, maar zelfs in zijn huidige vorm nog vier klassen beter is dan Martha.

21 februari 2024 om 18:48

Typisch een slechte trainer. Wil eerst bijzonder zijn door hem voor de leeuwen te gooien terwijl hij er niet klaar voor is en als het dan niet gaat zo afbranden en publique. Heel laag. Had er dan een ander verhaaltje van gemaakt en pak je sterkhouders eens aan want iedereen ziet dat die Ajax laten zitten.

21 februari 2024 om 18:59

@mancunianb, eens. Waar hij in het najaar nog de gezichten dezelfde kant op kreeg, en logische aanpassingen deed, lijkt de druk hem nu ook teveel te worden.

Begint steeds vaker rare keuzes te maken, en begint nu ook steeds vaker spelers onder de bus te gooien. Nul zelfreflectie over de slechte keuzes en tactiek. Ik zie patroon terug komen van de laatste maanden van Steijn.

Ajax had voor trainingskamp tactisch sterke trainer waarmee je kunt doorbouwen moeten aanstellen, Knutsen was toen net einde seizoen, die zit nu in voorbereiding op de nieuwe, had je waarschijnlijk zo kunnen nemen. Met Van t Schip kunnen ze niet door naar volgende stap.

21 februari 2024 om 19:27

Dan bekijk je het wel heel negatief tov Van 't schip vind ik. Hij had genoeg redenen om Martha uit te proberen. Met zijn snelheid had hij wellicht nog veel kunnen compenseren achterin. Helaas bleek dat niet zo, gewogen en (voorlopig) te licht bevonden. Ik neem aan dat dit ook zo met Martha zelf gecommuniceerd is, hier leert hij ook weer van.

21 februari 2024 om 19:34

Eens met MancunianB en Amsterdam4. Ga niet je jonge onervaren rechtsbuiten die je zelf op linksback gooit voor de bus gooien. Net zoals, ga niet Taylor opstellen en dan weer wisselen terwijl je weet dat er fluitconcert komen. Maak duidelijk dat er de laatste weken collectief gefaald wordt en je daar zelf verantwoordelijk voor bent en als je individuele spelers wil uitlichten doe dat dan subtieler en doe dat bij degenen die ervan leren. Bijvoorbeeld Berghuis of Rensch. Maar belangrijker, zorg eerst zelf met de staf voor een klimaat waarin spelers kunnen presteren, oftewel dwing professionaliteit en inzet collectief af, geef duidelijkheid qua opstellingen, werk aan tactisch falen (druk zetten en omschakelen). Niet onder de indruk van Van t Schip in 2024.

21 februari 2024 om 19:37

Ze zullen unuvar, Hansen, van Axel-Dongen, Godts, Rasmussen, Banel waarschijnlijk niet uitgeprobeerd hebben om linksback

21 februari 2024 om 21:24

Daar heb je ook echt wel eenn punt.

21 februari 2024 om 18:24

Oneens, beide zakken door de ondergrond en hebben het niveau niet. Om dat dan in verschillende lagen te meten is maar mijn inziens irrelevant. Ze zijn gewoon alle2 erg slecht.

21 februari 2024 om 18:36

Hahaha ja waarom zou je 2 verschillende maten met verschillende maten meten? Alles wat slecht is dan maar thuis laten en alleen met Brobbey de wedstrijd beginnen. Komop wat je zegt slaat toch nergens op?On topic:Vind het jammer dat schip zo begint te slaan en spelers afvalt in de media. Sinds hij daar mee is begonnen gaat het bergafwaarts. Dat het tactisch een matige trainer is wisten we al. Maar ik dacht dat hij een onwijs goede people manager was. Maar dat is de laatste paar weken wel veranderd. Hij heeft het ook helemaal niet nodig. Als we 5e worden gaat zijn kop er echt niet af hoor. Toch iets te maken met de druk denk ik.

21 februari 2024 om 18:38

Ze zijn beiden niet goed genoeg. Maar er zit nog wel een behoorlijk niveau verschil tussen die twee.

Taylor komt te kort voor Ajax, maar die zie ik nog best een aarige carriere hebben in de Nederlandse subtop, of in bijvoorbeeld de Duitse of Italiaanse middenmoot of misschien een goede club in een kleinere competitie.

Martha was eigenlijk al af geschreven in Jong Ajax en als laatste poging maar linksback gezet en had vervolgens de mazzel dat alle overige backs bij Ajax ook dramatisch zijn, waar hij 1 plus puntje heeft ten opzichte van Sosa en dat is dat hij redelijk snel en wendbaar is, en daarmee in een team dat constant tegen problemen in de omschakeling aan liep van waarde kon zijn. Ik geloof niet dat die jongen ooit verder komt dan de onderkant van het rechterrijtje of een vergelijkbaar niveau in het buitenland.

21 februari 2024 om 19:14

@eredivisieAjax,

Het is erg lastig te reageren op iemand die alleen maar aannames maakt vanuit mijn reactie.

Maar als jij denkt dat ik alleen brobbey zou opstellen en met 1 persoon zou starten, laat ik je lekker in je waan.

21 februari 2024 om 22:09

Is het een speler afvallen of praat hij gewoon open en eerlijk over de situatie..

21 februari 2024 om 18:25

Ik vind dit altijd zo'n rare manier van denken, dat een speler lange tijd de kantjes er vanaf zou lopen... Een keertje zou wellicht kunnen, maar verder is het wel gewoon hun werk, dus lijkt het me veel aannemelijker dat het gewoon niet beter lukt...

21 februari 2024 om 18:29

Misschien wel. Maar de meeste fouten die Taylor maakt hebben vrij weinig met z'n (technische) voetbalkwaliteiten te maken. Het is bijna allemaal voetbal iq of gewoonweg mentaliteit. Dus dan lijkt het al sneller dat iemand de kantjes er van af loopt dan dat iemand echt niet beter kan. Je mag toch verwachten dat een speler in de eredivisie weet waar je moet lopen en moet doen in de omschakeling etc. Dit weten ze bij pec, gae, sparta, excelsior etc ook

21 februari 2024 om 21:00

Dit heeft m.i. ook te maken met de samenstelling van het team. Als meerdere spelers hun taken niet uitvoeren of simpelweg niet kunnen uitvoeren, zal dit invloed op het hele team hebben. Die gatenkaas achterin bij Ajax komt niet alleen door de verdedigers, verdedigen begint al bij balverlies dus ook voorin al. Dit ligt ook niet alleen aan Taylor. De kantjes er vanaf lopen betekent overigens dat ze niet hun best doen. Dat kun je van Taylor niet zeggen, kilometers maakt hij wel. Maar het is gewoon vaak los zand.

21 februari 2024 om 18:37

Is ook oké om een voorbeeld te stellen naar de andere spelers. Maar zelfs Berghuis liep naar mijn mening de kantjes er vanaf, maar die is toch belangrijker en met zo’n speler gaat deze coach geen voorbeeld stellen.

21 februari 2024 om 18:39

Taylor is echt niet zo slecht al Martha. Taylor doet af en toe ook best wel wat dingen redelijk tot goed. Als is dat de laatste weken ook wel wat minder.

21 februari 2024 om 19:22

Martha is echt van een bedroevender niveau hoor…

21 februari 2024 om 20:37

Martha zo publiekelijk afzagen wat moet je hier nou mee? Zo een jonge speler die het een paar keer leuk heeft gedaan maar afgelopen wedstrijd een keer slecht invalt. Moet je die dan meteen zo vernederen? En Taylor maar de hand boven het hoofd houden. Het wordt steeds gekker.

21 februari 2024 om 21:23

Taylor en Rensch zijn op.halve kracht beter...niveau moet gewoon omhoog

21 februari 2024 om 21:49

Je hebt zeker niet gekeken de laatste 20min tegen nec?

21 februari 2024 om 21:59

@LW88.... Taylor loopt er natuurlijk niet de kantjes er vanaf, speeld niet goed, maar ontbreekt hem niet aan inzet..!!!

Laat Taylor ook gelijk buiten de selectie voor de zelfde redenen

21 februari 2024 om 18:23

Marta is echt nog veel slechter. Die heeft de afgelopen pot werkelijk waar niks goed gedaan.

21 februari 2024 om 18:25

Wat heeft Taylor goed gedaan dan? Oprechte vraag. Kom aub niet met inzet.

21 februari 2024 om 18:43

Ik ga niet Taylor lopen verdedigen want die speelt al tijden als een zak hooi.
Maar wat Martha (die n.b. voor Taylor erin kwam) in die 20 minuten liet zien...

Ik kan wel voorbeelden geven maar laat ik het zo zeggen, pluk een wildvreemde amateur van het dichtsbijzijnde voetbalveld en die had het gegarandeerd beter gedaan.

21 februari 2024 om 19:09

Taylor heeft afgelopen pot weinig goeds gedaan (was alleen betrokken bij de 1-0), maar Martha heeft zowat alles fout gedaan. Zit toch wel een verschil tussen.

21 februari 2024 om 20:17

@mbappevangalen, Taylor doet volgens mij echt wel zijn best. Hij loopt veel, kijkt boos, en werkt harder dan eerder dit seizoen. Maar hij is tactisch zwak en uit vorm. Dus niet uit de selectie, maar op de bank, en niet om dezelfde redenen, maar gewoon omdat hij nu te slecht is en we met Van den Boomen en Hlynsson betere kandidaten hebben voor de 8 en de 10.

Volledig terecht. Heeft sowieso niet voldoende kwaliteit, maar als je dan gretig bent en keihard werkt dan kan je in dit Ajax gewoon een gewaardeerde speler worden. Maar hoe hij speelde tegen NEC… ik weet niet of ik ooit iemand slechter heb zien spelen

Had gehoopt dat het over taylor ging. Maar dit is in ieder geval een teken dat vh schip nog wel enigszins objectief kan kijken naar spelers die hij be de selectie gehaald heeft

Nou John, dan mag je Taylor er al Helemaal uithalen.

21 februari 2024 om 18:32

Precies Quillinho, ik verwacht het zelfde artikel vanavond nog over Taylor. Die mag al jaren onbestraft 0,0 toevoegen.

21 februari 2024 om 19:12

Wordt er zo moe van he Sulejmanii, hij lijkt de ideale schoonzoon wel bij ajax.

Stel nou maar gewoon Sosa op... De rest voldoet al helemaal niet en je alternatief is een rechtsbenige Rensch, die op rechts ook niet onomstreden is, of je beste verdediger uit zijn comfortzone halen. Sosa brengt iig nog iets op die plek en mag best eens 10 potjes de kans krijgen lijkt me.

Wel gek dat Taylor en Rensch wel jaren mogen aankloten

21 februari 2024 om 20:18

Ja dat is ook gek. Dat Taylor zo werd uitgefloten zie ik dan ook als 80% de fout van de staf. Had die gozer eerder op de bank gezet en dan was het Ajax publiek niet zo cynisch specifiek op Taylor geworden. Of had hem op 10 gezet. Maar niet hem maandenlang laten aanklungelen op 8, waar hij overlopen wordt (omdat hij gewoon te zwak is tactisch en volgens mij eerder dit seizoen ook zijn best niet deed).

Haha waarom wordt er überhaupt gevraagd om een afwezige Martha? Die jongen mocht af en toe opdraven om uit te helpen en zal never nooit een volwaardige selectiespeler worden.

Deze trainer begint Steyn trekjes te krijgen, wat ook logisch is. Normaal gesproken zegt een trainer dat hij gewoon een andere keuze heeft gemaakt of dat de jonge speler wat meer tijd nodig heeft om aan te haken.

21 februari 2024 om 18:25

Maar als het om instellig gaat mag dat wat mij betreft best benoemd worden.

21 februari 2024 om 18:48

Hij zegt niet veel anders dan wat de meeste trainers zeggen over spelers die gewisseld worden of niet mee gaan.
Het langste deel van zijn verhaal had ook de strekking die jij hier aangeeft, andere keuze, spelers weer fit, hoort bij het process waar hij als jonge speler in zet, etc...

21 februari 2024 om 20:24

@london calling

Ik snap dat Martha er niet bij is, dit kun je prima verantwoorden, maar waarom moet je voor de camera aangeven dat de instelling niet goed is ? Doe dit in een persoonlijk gesprek.
Zoals Oenieboy ook zegt is dit vergelijkbaar met de opmerking van Steijn en gooit hij nu openbaar Martha voor de bus. Dit was nergens voor nodig. Als hij het doet om indruk te maken dan moet hij dat met een speler die hoger in de “ranking” staat. Maar persoonlijk denk ik dat hij niet eens beseft wat hij precies zegt.

Heeft Ajax die blonde spits van Bobo al gescout? Die gozer lijkt me 100x beter dan Berghuis op rechtsbuiten en dan kan Steven op 10 spelen voor de creativiteit

21 februari 2024 om 18:32

We gaan morgen weer even scouten

21 februari 2024 om 20:19

Bier in hand scouting toch?

21 februari 2024 om 18:38

Je bedoelt niet evjen toch? Want die speelde spits bij bode. Die speelde vrij onopvallend (ook voor az destijds). Als je gronbaek bedoelde, dat is een middenvelder namelijk.

Ik snap John volledig. Zijn invalbeurt tegen NEC was ronduit beschamend

21 februari 2024 om 19:03

Maar wat verwacht je van hem. Was als rechtsbuiten bij jong Ajax vaker wissel dan speler. De ED is te hoog gegrepen voor hem (als aanvaller). Als back heeft hij echt nog wel leuke wedstrijden gespeeld, maar als aanvaller komt hij gewoon te kort.

De makkelijkste wordt geslachtofferd, antieke en oh zo doorzichtige 'truc' die averechts werkt.

21 februari 2024 om 18:29

Ik weet niet of je toevallig Ajax - NEC hebt gekeken, maar Martha viel in voor Taylor, en geloof het of niet, Martha deed nog 5x slechter.

21 februari 2024 om 20:21

Eens fanaticus. Slap van Van 't Schip. Ook niet consequent. Want op inzet falen al meerdere Ajacieden regelmatig (ik noem een Rensch, Berghuis bij vlagen, Sosa, en de laatste weken Hato die loopt te rommelen bij buitenspel wat ook gewoon focus is). Maar nu pakt hij Martha eruit. Vooropgesteld, Martha is enorm zwak en hoort niet in Ajax 1. Maar Martha is ook de jonge onervaren rechtsbuiten die je zelf hebt uitgeprobeerd op linksback in een team zonder houvast. Zeg dan gewoon: we hebben een aantal spelers die terug zijn van blessures en hij moet meer in vorm komen, klaar. Niet dit, wat inderdaad lijkt op slachtofferen.

Beetje rare redenering want dan moet het voor heel veel spelers gelden zoals een Taylor en Rensch die sjokkend mee terugkomen. Maar ja bij Martha ontbreekt het vooral aan kwaliteit. Dat hoort de reden te zijn. Heeft lang genoeg geduurd voordat Van t'schip het eindelijk is ziet. Die moet maar is een jaar of twee gaan rijpen in de KKD.

Ajax moet misschien ook eens af van het idee een wedstrijd te moeten domineren. Als je zelf geen team hebt met balvaste voetballers is het gewoon zelfmoord.
Je kan met brobbey en forbs uitstekend counter voetbal spelen.
En in een 5 verdedigers systeem zou misschien zelfs een sosa kunnen opleven.

21 februari 2024 om 18:55

Je hoeft niet te domineren in 4-3-3.
Van 't Schip is een paar keer in gegaan op mogelijke andere speelwijzes en zijn uitleg daarbij is niet gek. De meeste spelers zijn 5-3-2 of 4-4-2 niet gewend, dan moet je er ook nog, mogelijk tijdelijk, een andere speelwijze in gaan slijpen terwijl, mits fit, de beste 3 spelers voorin staan.

Ik denk toch wel dat de conclusie mag zijn dat Martha gewoon niet het niveau heeft voor Ajax 1, zelfs niet als wisselspeler. Alleen in uiterste nood bij veel blessure gevallen zou je hem nog moeten gebruiken. Voor volgend seizoen gewoon aan een andere club slijten.

Exact wat ik ook zag gozer is onzeker het is je maar te doen debuteren in het slechtste ajax sinds jaren waar aankopen van 20 mil niet eens wat kunnen. Een speler die biet alles geeft. Taylor en Rensch zijn spelers die hebben meegelift op een Ajax dat enorm presteerde maar hadden in mijn ogen verhuurd moeten worden aan een subtopper/ploeg die veel zonder bal speelt en waar gekeken moet worden naar duelkracht en afjagen.

21 februari 2024 om 18:44

Als Ajax beter had gepresteerd, dan was kalibar Martha natuurlijk nooit gedebuteerd. Laat staan zo ongelooflijk veel minuten. Die was dan net zoals een pakweg Bergsma of Lartey Sanniez geruisloos naar een lager niveautje gegaan

21 februari 2024 om 19:25

Amen, jammer voor die jongen. Lekker verkopen voor een zacht prijsje aan een subtoppertje.

21 februari 2024 om 19:55

Loopt deze zomer uit zijn contract. Overigens is het ook niet realistisch om jongens als Taylor en Rensch te verhuren na een seizoen in de basis. Dat accepteren ze natuurlijk nooit. Die willen dan uiteraard verkocht worden. Geen speler zou zoiets accepteren

Ik zie hier namen als Taylor en Rensch gelijk verschijnen die dan ook zogenaamd buiten de selectie moeten worden gelaten. Maar ik denk dat het bij hun meer een kwestie van onwil is, zij kunnen beter, ook al ligt hun plafond niet bepaald heel hoog denk ik.

Maar die 20 minuten die Martha inviel tegen NEC. Dat was zo slecht, dat was nog wel een paar niveau's slechter dan Rensch en Taylor.
De meeste basistechnieken zoals aannames en passing ging volledig verkeerd, zelfs zodanig dat zonder tegenstander in de buurt Martha 2x de bal verspeelde. Verloor verder elk duel, elke kopbal en alles sprong 200 meter van zijn voeten. Een kwaliteitsissue.

Zou me niets verbazen als Henderson tegen van 't Schip heeft gezegd dat Martha maar teruggestuurd moet worden naar Jong.

Wanneer komt Taylor eens aan de beurt, die zie ik wekelijks sjokken waar hij moet sprinten en zijn ploeggenoten daarmee in de problemen brengen.
Ik snap sowieso niet dat Taylor nog niet helemaal afgeserveerd is, eerst stap omhoog is de zwakste schakels verwijderen

Het is nog net dat de kantinejuffvrouw geen kans heeft gekregen maar voor de rest mocht iedereen het veld opdraven behalve Kaplan. En daar heb je dan zoveel geld voor betaald..

21 februari 2024 om 19:13

Behalve Kaplan en Fitz-Jim ja. De 2 beste spelers van Jong Ajax.

Het makkelijkste slachtoffer met een reden die voor minimaal 4 andere spelers ook van toepassing is, dit is echt weer zo slecht gemanaged. Zeg gewoon dat die nog jong is en dat het qua niveau nog teveel schommelt, geen reden om hem voor de bus te gooien ook al ziet iedereen dat hij het nooit gaat redden.

21 februari 2024 om 19:34

Ik hoorde bij voetbalpraat dat van het Schip ook gezegd heeft dat de selectie tegen valt. Door goede resultaten tegen mindere tegenstanders leek het allemaal een goede match, maar van het Schip lijkt toch steeds meer de mand te vallen. Tactisch maakt hij geen indruk en ook deze actie verdient niet de schoonheidsprijs. Het was sterker geweest als hij bijvoorbeeld een Berghuis aan gepakt had.

21 februari 2024 om 20:22

Stop eens met schrijven wat ik denk.

Volkomen logisch dat Martha niet bij de selectie zit.

Om hem echter zo hard aan te pakken, dat is zwak. Hij heeft hem zelf doorgeschoven en nu serveert ie hem af. In Jong Ajax was Martha altijd een van de slechtste spelers.

Dit is gewoon Maurice Steijn met een Amsterdamse tongval. Die was hierop afgerekend, en terecht. VtS kan er tactisch helemaal niks van, en people managen gaat hem ook niet bepaald goed af de laatste tijd. Zijn er nog steeds mensen die hem volgend jaar willen houden?

21 februari 2024 om 20:25

Gelukkig wordt Van 't Schip hier ook op afgerekend, zo te lezen. Geen beste beurt, en dit past binnen een verval van Van 't Schip dat al 2 maanden bezig is. Ik vind ook dat hij Taylor voor de bus heeft gegooid door hem zo lang op te blijven stellen terwijl hij het duidelijk niet aankon. Dat gerommel met wie er op de plaats van Bergwijn/sosa speelt werkt ook niet mee. En ten slotte wat jij zegt: tactisch. Wauw. Zo zwak. Duidelijk beter dan Steijn in allerlei opzichten, maar niet goed genoeg om volgend jaar te blijven. Doet niks af aan de waardering die ik als fan persoonlijk naar hem voel.

Dat Martha niet het gewenste niet niveau aantikt dat is een no brainer, maar dat de trainer hem blijft opstellen is voor mij ook een raadsel. Ik had geloof in Schippie dat hij iets meer rust zou brengen in het elftal, maar dat hij ze zo publiekelijk afkraakte is wel echt een doodsteek.

Op het naar het nieuwe seizoen, letterlijk schoon schip maken.

En Taylor dan? Ja Martha is misschien slechter, maar Taylor mag al langer aankloten met zijn "niveau'. Dat kan je toch ook niet verklaren?

21 februari 2024 om 19:37

Gebrek aan betere opties voor lange tijd. Nu krijg je meer opties.

21 februari 2024 om 22:50

Precies…ik weet wel waarom hoor! Van T’ schip moet zelf gewisseld gaan worden. Is mooi geweest

Terecht.. we gaan er altijd maar vanuit dat spelers vanuit Jong Ajax/PSV/Feyenoord gelijk mee kunnen met het grote mannen voetbal. Zo werkt dat niet, dat is echt bij lange na niet voor iedereen weggelegd. En dus ook zeker nu voor Martha, ik zie werkelijk niks waarvan ik denk dat hij in Ajax 1 komt te spelen als vaste waarde.

Dat is ook echt geen schande, want dat is ook niet voor iedereen weggelegd. Maar we moeten stoppen met spelers van Jong Ajax (in dit geval) helemaal op te hemelen.. verschil tussen KKD en Eredivisie is immens groot.

21 februari 2024 om 19:39

Echt niemand heeft Martha ooit opgehemeld.

22 februari 2024 om 09:42

Oh dus na die eerste wedstrijd was niet iedereen helemaal heppie de peppie met hem?

22 februari 2024 om 10:47

Nee, de meesten waren verrast dat hij niet zo slecht speelde als er van te voren werd gedacht. Daarna ging hij weer naar zijn normale niveau.

Keur en willekeur bij Johnny. Martha er buiten laten omdat hij niet de goede attitude laat zien, maar dat geldt dan weer niet voor onze modellen Rensch & Taylor. Het is zo makkelijk om wel de een te veroordelen, maar een ander met hetzelfde werkpatroon mag je niet uitfluiten. Tja, wat we inmiddels van Van 't Schip wel weten, is dat hij het niet (meer) weet, en daarom maar zo snel moet worden bedankt voor de moeite.

21 februari 2024 om 19:41

Geen willekeur want Martha is samen met Banel de slechtste selectie speler van de afgelopen tijd. Naast inzet ontbeert het hem ook aan enige kwaliteit en potentie.

21 februari 2024 om 19:53

Wel zeker willekeur! De andere spelers die ik noem geven ook nooit 100%, maar mogen dat jaren lang doen. En dat heeft niets te maken met kwaliteit, maar met je voor volle honderd procent te geven. En over (geen) kwaliteit gesproken: bij Ajax lopen veel meer spelers rond zonder de benodigde kwaliteit - ook de twee die ik hierboven noem. Maar uiteindelijk past van 't Schip zich daar moeiteloos bij aan. Een positieve constante: het Ajax-DNA!!!

21 februari 2024 om 20:05

“Nooit”. Onzin. Dat wil jij alleen zien. Het zijn geen Alvarez of Martinez en soms mag het echt wel wat harder allemaal, maar dat ze zogenaamd nooit inzet tonen is onzin. Verder zijn ze kwalitatief ook een stuk beter dan Martha. Logisch dus dat Martha uit de selectie wordt gegooid. De manier waarop is alleen niet slim en moet je intern houden.

Beetje zwaktebod dit.
Tuurlijk is die jongen niet goed genoeg maar daar lopen er zat van rond in dit team!
Als dit het harde ingrijpen is?
Laat lekker de makkelijkste thuis!

Ik noem dit een trainer die bang is om grotere speler in naam te offeren. Want je kan mij niet vertellen dat dat sutalo Taylor rench er vol voor gaan iedere wedstrijd en training. En dan kom je gelijk bij de rede waarom vele voetballer uit Nederland mislukken, omdat je te maken hebben met dit soort trainers .

21 februari 2024 om 21:48

Dit is voornamelijk een kwaliteitskwestie. Hoe hij het brengt is alleen verkeerd.

Waarom zou hij weer met Hato op links willen spelen. Zet hem gewoon centraal waar hij zich het fijnst voelt. Zet Sosa gewoon linksback.
Daarnaast zou ik Gaaei liever op rechts hebben dan Gooijer die te licht is. Vind Gaaei meer power hebben. Maar ja alles om die aankopen maar niet op te stellen lijkt het wel.

Nee smerige actie van t Schip. Je had dit ook gewoon intern kunnen houden. Als we alle emoties uitschakelen, kunnen we ook concluderen dat deze trainer te licht is voor deze groep. Gaat het team nooit beter kunnen maken en gaat nu rare dingen roepen in de media. Zal wel veel onrust gaan brengen binnen de groep. Taylor zal hij niet op die manier behandelen en ook hij zou het niet verdienen. Rare actie dit

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren