Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Update: Arias moet zich inzetten voor goed doel na vernielen ruit

Laatste update:

Santiago Arias kreeg zaterdagavond tegen Willem II twee gele kaarten, maar het is zeker mogelijk dat hij voor langer dan slechts een wedstrijd geschorst wordt. De rechtsback was zijn frustratie niet de baas en sloeg in de catacomben een ruit kapot. De kans bestaat dat de aanklager betaald voetbal hem daar een extra schorsing voor zal geven.

Erik Pieters sloeg al eerder een ruit kapot in de catacomben van het Philips Stadion en hij kreeg toen een schorsing van vier wedstrijden, waarvan één voorwaardelijk. “Het hoort niet bij een club als PSV”, zegt Willy van de Kerkhof bij Omroep Brabant. “Frustratie moet je beheersen, daar ben je profvoetballer voor. Ik denk dat hij vandaag een ‘leuk’ gesprek krijgt met de directie.”

Toon Gerbrands, algemeen directeur van PSV, liet zondag op Twitter al weten dat de actie van Arias niet bij de ‘kernwaarden van PSV’ past en dat de leiding dit gedrag afkeurt. Arias zelf had zijn excuses al aangeboden. Zonder de verdediger slaagde PSV er overigens nog wel in om te winnen van Willem II.

Update 11 april 12.03 uur - Arias moet zich inzetten voor goed doel na vernielen ruit
Santiago Arias krijgt geen boete van PSV voor het stuk slaan van een ruit in de catacomben van het Philips Stadion. De verdediger was zijn emoties niet de baas nadat hij met tweemaal geel van het veld ging tegen Willem II en botvierde zijn frustraties op de ruit. PSV beboet hem niet, maar Arias moet zich van de club wel inzetten voor een maatschappelijk doel. Hij bood zijn excuses al aan voor zijn reactie.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik vind al die ophef maar overdreven. Emotie hoort ook bij voetbal. Het was bovendien maar een zacht tikje. Snap niet hoe gewapend glas hiervan kapot kan gaan!

11 april 2016 om 10:02

Ik vind het ook allemaal wat overdreven. Het was een zacht tikje. Het was trouwens geen gewapend glas maar draadglas, draadglas is niet zo sterk het voordeel is wel dat je er niet zo snel doorheen gaat en het alleen barst / scheurt bij stevig contact.

11 april 2016 om 10:18

Ik vind het totaal niet overdreven, gedraag je normaal! Waarom iets slopen of kapot maken? Lekker voorbeeld ook weer voor de jeugd

11 april 2016 om 10:27

Je zegt dat het een zacht tikje was om vervolgens te zeggen dat het alleen barst bij stevig contact. Mis ik iets?

11 april 2016 om 10:59

Het was een stevige tik idd maar ik garandeer je dat als het normaal dubbelglas geweest was dan was die ruit niet gebarsten of gebroken.
Neemt niet weg dat je niet als een dolle om je heen moet meppen en trappen. Was de ophef ook zo groot geweest als ze bij PSV geen draadglas maar normaal dubbelglas gehad hadden bij PSV en de ruit dus heel gebleven was?
Er is vooral drukte omdat de ruit sneuvelt en draadglas is niet zo stevig en breekt snel.

11 april 2016 om 11:05

Dus ze moeten het maar van dubbel glas maken om rekening te houden met spelers als ze er tegen aan gaan slaan?

11 april 2016 om 11:10

Voetbal je zelf Sm1thers?

11 april 2016 om 11:40

Ik zeg niet dat het gedrag van Arias normaal is, de enige reden dat er zo'n ophef is over die tik is omdat die ruit sneuvelt als die ruit heel gebleven was had je er niemand over gehoord. Ik zeg verder alleen dat draadglas erg zwak is en snel stuk gaat daar hoef je weinig kracht voor te gebruiken.

11 april 2016 om 13:10

Heftig

11 april 2016 om 14:00

Stel je aan alsof jij nog nooit boos op tafel hebt geslagen of tegen een deur of whatever.. zo niet, heeeeel veel mensen wel en hij dus ook.. poeh poeh.. wat een argressieveling. Schorsen die handel. Kan echt niet..

11 april 2016 om 10:15

Inderdaad, moeten we dan de volgende die boos tegen een reclamebord trapt of de tegen een deur in de catacomben ook extra schorsen? Het was dom, laten vergoeden en niet meer over hebben.

11 april 2016 om 10:50

@chillegom Ja, dat zo eigenlijk moeten ja. Als jij uit frusttratie op jouw werk of op school een ster in een ruit slaat, dan kun je denk ik ophoepelen.

Waarom vinden mensen het in vredesnaam normaal wanneer er tegen bezittingen wordt geslagen of geschopt? Dat is primaten gedrag!

11 april 2016 om 11:06

De wetten in de voetballerij zijn anders. Als ik morgen de concurrent op bel omdat die net een klant (op onfatsoenlijke wijze) voor mijn neus heeft binnen weten te halen en ze uitscheld sta ik dezelfde dag nog op straat. Als je ziet hoe spelers op het veld elkaar beledigen lijkt ook de normaalste zaak van de wereld.

11 april 2016 om 11:42

PSV wil daarin vooruitstrevend zijn. Andere clubs straffen hun spelers biet extra. PSV wel. Goede ontwikkeling.

11 april 2016 om 13:21

Anders weinig van te merken dat psv hun eigen spelers straft..

11 april 2016 om 10:27

Je mag teleurgesteld zijn of boos zijn maar ga geen dingen slopen of als je iets wilt slopen doe het met je eigen spullen in de kleedkamer ofzo. Ga met je eigen telefoon smijten van mij part maar je moet het uit het zicht van de camera's doen.

11 april 2016 om 10:35

Ik ben ajaxfan maar vind dit overdreven naar mijn inziens geef je gewoon een tikje tegen het eerste wat voorbij komt dit had net zo goed een muur kunnen zijn en btw ze mogen wel eens steviger glas hebben daar in endje

11 april 2016 om 14:03

Haha na pieters had je wel wat stevigers verwacht

11 april 2016 om 10:29

Hoe kun je dit nou overdreven vinden. Als in dit bij mijn amateur club doe nadat ik rood krijg kan ik de rest van het seizoen wel wat anders gaan doen op de zondag middag

11 april 2016 om 11:15

Bij je amateur vereniging ja, hier zijn de belangen en hier konden de eventuele gevolgen toch echt wat groter zijn. Moeten er niet zo moeilijk over doen. Bovendien sloeg ook weer niet zo hard ofzo.

11 april 2016 om 10:47

Emotie ja, maar ik associeer emotie niet direct met ruiten slopen. Stel je voor dat iedereen op zijn of haar werk iets gaat slopen wanneer het even tegen zit? Raar toch? Ik denk overigens dat ik op staande voet ontslagen zou worden wanneer ik tegen een ruit sla zodat er een barst in komt.

11 april 2016 om 14:04

Ruiten slopen.. hij bonste boos tegen een raam.. wat erg.. dat dit nou net een kwaliteitarm stukje glas is.. als de ruit niet gebarsten was dan was deze hele ophef er nooit geweest..

13 april 2016 om 12:27

Was de ruit kapot? Ja. Door toedoen van Arias? Ja!

Misschien is het bij jou thuis normaal dat je tegen ruiten loopt te slaan. Maar dat is het gewoon niet. Blijkbaar liggen waarden en normen in Nederland ver uiteen.

Wat een overdreven gedoe allemaal. Hij is zn emoties even niet de baas, is notabene Zuid-Amerikaan waarvan dit temperament bekend is en slaat tegen een raam. Natuurlijk is dit niet normaal en moet dit geen gewoonte worden, maar Arias gaat echt niet nog een keer een raam in slaan hoor. Alle ophef die er nu over ontstaat daar leert hij wel van. Bovendien past dit wel blij een club als PSV, want Pieters deed dit ook al. Misschien toch maar de ramen weghalen in de catacomben?

11 april 2016 om 10:04

Tja, Suarez zou ook niet meer bijten....

11 april 2016 om 14:05

Is ook inderdaad BIJNA hetzelfde...

Ik word een beetje moe van die lui als Van der Kerkhof en Van der Kuijlen met hun open deuren en overdreven cultuurbewaking. Hoezo, dit hoort niet bij een club als Psv, dit hoort bij geen enkele club toch? Zou het terecht vinden als Arias hier gewoon een extra duel voor geschorst wordt, gefrustreerd mannetje.

Gewoon de camera's in de catacomben niet toestaan. Dan krijg je dit soort gezeik niet. Iedere speler kan wel eens boos zijn, mag hij dat dan niet uiten?

11 april 2016 om 10:18

Mijn inziens mogen die camera's wel blijven, maar zouden ze dit soort dingen qua ophef dan ook gelijkwaardig moeten behandelen. Het gebeurt namelijk met enige regelmaat volgens mij dat iemand in de catacomben tekeer gaat.

11 april 2016 om 10:57

Als je boosheid moet uiten door iets kapot te slaan dan moet je misschien eens met iemand praten over de kronkel in je hoofd.

11 april 2016 om 11:10

@JK-Ajax

Dus dan heeft het grootste deel van de mensheid een kronkel in zijn hoofd?

11 april 2016 om 11:37

Ik weet niet uit wat voor milieu jij komt maar in mijn kringen slopen we geen dingen als we boos zijn hoor. Dat is niet gepast, een enkele keer als pubertje gedaan. Dat is een periode dat je niet je emoties onder controle heb, volwassen personen horen dat wel te hebben.

11 april 2016 om 12:09

@surreal

Iedereen gooit wel eens een deur dicht, of slaat met zijn vuist op tafel wanneer hij boos is. Maar zodra een voetballer het doet, oh oh, wat erg!

11 april 2016 om 12:15

In essentie heb je gelijk surreal, maar aan de andere kant zie je het heel vaak en in allerlei vormen. Ga eens in het verkeer kijken hoe aggressief mensen zijn of kijk eens hoevaak iemand niet aggressief ophangt, een deur dicht doet of op een andere Manier een uitlaatklep zoekt. Nee het hoort niet, Maar het gebeurt wel en Arias is echt geen uitzondering. Daarnaast vind ik dat er een verschil zit tussen het met een volle vuist ergens op rammen en het met een vlakke Hand ergens tegen slaan.

Als volwassenen hun emoties onder controle dienen te hebben, dan moeten we Maar eens beginnen met de emoties op het veld en op de tribune; dat is in mijn ogen vele male erger dan dit gevalletje waar waarschijnlijk niemand over gevallen was als het incidentje Pieters er niet was geweest of het raam heel gebleven was (hetgeen de actie namelijk niet veranderd had).

11 april 2016 om 13:11

@Dammie,

Het klopt wat je zegt die incidenten gebeuren helaas maar al te vaak in het dagelijks leven. Maar als jij je aggresief gedraagt in het verkeer in een auto waar het bedrijf waarvoor je werkt groot op de zijkant staat en het wordt opgenomen en het gaat viraal (zoals vrijwel elk voetbal incident) dan kan je ook een straf van je baas verwachten. En dat is het dus ook met voetballers, ze representeren hun club en alle sponsoren. Daardoor zullen ze zich gewoon moeten inhouden. Hetzelfde geld inderdaad ook voor supporters, die mogen wat mij betreft veel harder gestraft worden! Ik vind het vreselijk als ze zich misdragen en hoop dat er in alle stadions gauw een systeem zoals ADO heeft komt. Die konden zo twintig individuen er tussen uit pikken die zich racistisch gedroegen. Dit soort systemen kunnen het gedrag op de tribunes een stuk verbeteren, want wat voor spelers geld qua inhouden van emoties geld ook voor de fans. Nederland staat er steeds slechter op als ik de internationale fora afstruin.

11 april 2016 om 11:34

Haha ja zoals ze bij Feyenoord ook deden. Wat een belachelijk idee, dus gewoon maar geen camera's zodat ze zich maar lekker kunnen misdragen. Ik vind het echt bizar wat mij betreft stellen we verplicht dat camera's in de catacombes worden gezet. Voetballers dienen zich net als iedereen normaal te gedragen. Slopen ze iets of gaan ze met elkaar op de vuist dan moeten ze gestraft worden. Camera's weghalen dan is het enige wat je doet wegkijken voor belachelijk gedrag.

11 april 2016 om 12:11

En terecht. Wanneer iemand boos is en dat uit wordt dat meteen ontzettend uitvergroot in de media. Los het lekker intern op.

11 april 2016 om 12:26

Daar ben ik het niet helemaal mee eens; we hoeven echt niet alles te weten wat er achter de schermen gebeurt. Het is misschien leuk voor de sensatie maar we hoeven er ook geen ‘big Brother’ van te maken. Wat maakt het jou uit dat spelers van een club met elkaar op de vuist gaan? Dat is primair toch iets voor die spelers en de club? Wie zijn jij en ik dan als buitenstaander om dat te veroordelen? Ik weet ook niet wat er bij jou op het werk allemaal gebeurt en als het daar normaal is om iemand verrot te schelden als de telefoon niet binnen twee keer overgaan opgenomen wordt dan is dat ook jullie eigen probleem. En als jij straks boos uit een vergadering komt en de deur uit frustratie te hard dichtgooit waardoor er een glas sneuvelt, dan hoeft dan ook niet op de website te komen. Dan is het aan je baas om te bedenken hoe hij daarmee om wil gaan.

11 april 2016 om 12:58

@Dammie @FR12Jules

Ik denk dat ik iets specifieker in mijn eerste comment had moeten zijn want nu wordt ik verkeerd geinterpreteerd. Wat mij betreft hoeven die beelden niet publiek toeganklijk te zijn. Maar wel voor de KNVB, zodat indien spelers op de vuist met elkaar gaan ze gepast gestraft kunnen worden. Zie bijvoorbeeld bij Feyenoord waar ze na enkele incidenten de camara hebben weggehaald. Vorig seizoen is er iets gebeurd tussen Kazim en Labyad, alleen werd het door het uitblijven van beelden een wellis nietis verhaal. Ik vind dat voor die incidenten er een camera moet hangen. Wij hebben er misschien niets mee te maken maar in het geval van geweldpleging wat vaker gebeurd in de catacomben dan is er bewijs. Het lijkt mij niet dat jullie vinden dat dit soort incidenten intern kunnen worden opgelost toch?

11 april 2016 om 13:34

Incidenten tussen twee spelers van verschillende Clubs zijn uiteraard geen interne aangelegenheid en dan zou een camera kunnen helpen. Maar we kunnen ook niet overal camera's ophangen en moeten ook accepteren dat we niet alles kunnen registreren.

Ja ik vind het ook een stomme actie, maar de aanklager die een extra schorsing oplegt? Nee dat zou niet mogen. Waar was die dan bij eerdere vergelijkbare acties? Pellè bijvoorbeeld twee seizoenen terug?

Edit: Lees nu dat Pellè een voorwaardelijke straf kreeg daarvoor, zoiets zou inderdaad nog wel kunnen.

Tja als je Pelle, Pieters en Maaskant als trainer schorst moet je hier ook een extra duel schorsing geven, dat lijkt me niet zo moeilijk.
Anders krijgen we straks weer te horen dat de knvb met 2 maten meet.

Right die krijgt echt geen extra schorsing van PSV zo op het eind naar het kampioenschap toe. Met Pieters destijds was het lekker makkelijk omdat hij zichzelf had verwond en daardoor niet meer kon voetballen.

Maar goed daarnaast dat brave jongetjes gedoe daar. Daar wordt ik eerlijk gezegd ook een beetje misselijk van. Die cameraman die loopt achter Arias aan omdat hij hoopt dat ie iets omver schopt.

We gaan van een mug wel weer een Olifant maken geloof ik. Is dit niet gewoon een interne aangelegenheid waar de Knvb niet heel veel mee te maken heeft? Het gebeurde buiten het veld en is een eigendom van PSV dat in beschadigd werd. Natuurlijk hoort het niet en had Arias na moeten denken bij wat hij deed maar het is niet zo dat hij meermaals tegen spullen van anderen aanschopte of met zijn volle vuist iets sloopte. Dit was dom, onnodig maar ook geen vuistslag ergens tegen waarbij je vooraf kan bedenken dat je iets sloopt. Waarschijnlijk heeft Arias in zijn frustratie niet eens gezien dat dit een raam was en hadden we het er ook niet over gehad als dit een muur was geweest. Daarnaast vraag ik mij af waar de Knvb de grens dan gaat leggen want iemand die tegen een cornervlag schopt bij het juichen (a la volgens mij Huntelaar) of een bidon schopt zou dan ook bekeken moeten worden.

Laten we ons eens bezig gaan houden met ergere dingen en als je dan toch iets wil gaan doen, start dan een onderzoek naar spreekkoren afgelopen zaterdag. Want er klonk weer een duidelijk ‘nijhuis, Nijhuis je moeder is een hoer’ van de tribunes en dat soort gedrag vind ik toch een stuk erger dan iemand die zijn frustratie uit op een deel van een gebouw zonder dat iemand daar verder persoonlijke schade aan overhoudt.

12 april 2016 om 02:05

Het is niet intern als het op tv komt. Mijn zoontje vroeg zelfs waarom die meneer zo raar deed.

12 april 2016 om 08:48

De enige partij die hier schade geleden heeft is Psv, Arias heeft verder niets gedaan dat strafrechtelijke vervolging verdient en heeft ook geen tegenstanders of iemand van de Knvb wat aangedaan. Het is dus een zaak tussen PSV en Arias en daarmee een interne aangelegenheid. Dat het ook op VZ gekomen is, is prima Maar dat betekent alleen dat miljoenen mensen gezien hebben wat er gebeurd is, niet dat iedereen zich er Maar mee hoeft te gaan bemoeien.

Waren gewoon emoties , rot op met je voorbeeldfunctie dit dat , ik wed dat 80 procent van de heren hier wel eens ruzie maakt met zijn vrouw thuis voor de kinderen en geloof me jullie staan meer dichtbij je kids dan een balliemang van psv

Nu was het een ruit en veroordeelt iedereen het en als het een stenen muur was had niemand er aandacht aan gegeven. Voetbal is emotie en dat die woede in het zicht van de camera wordt geuit is niet slim maar hij heeft niemand een doodschop gegeven.

11 april 2016 om 16:34

Als als als, iedereen het wel eens een moment van woede en verlies van controle maar hij slaat iets stuk op camera en dat is gewoon niet slim en geen goed voorbeeld. Had hij de hele kleedkamer gesloopt was het ook niet goed geweest, maar had niemand er wat van hoeven weten.

De "straf" die hij krijgt is een passende vind ik en schorsing hoeft van mij niet zo nodig (behalve voor de rode kaart natuurlijk), maar in een voorbeeldfunctie moet je je gewoon beter gedragen. Zeker nadat er een paar jaar terug ook een een dergelijk incident heeft plaatsgevonden bij Psv.

Dit hoort niet bij Psv?? Dit hoort juist wel bij Psv. Pieters deed het ook. En wat te denken van misdragingen destijds van Lens in Feyenoord catacomben?

11 april 2016 om 13:59

Daar gaat het niet om; het gaat er om dat PSV niet vindt dat dit gedrag hoort bij hetgeen de Club wil zijn en uitstralen. Dat het wel gebeurt is een tweede en daarom wordt Arias er ook op aangesproken en moet hij zich maatschappelijk inzetten

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren