Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

UEFA-lidstaten spreken zich unaniem fel uit tegen ‘egoïstische clan'

Laatste update:

De 55 lidstaten die zijn aangesloten bij de UEFA hebben zich dinsdag in een gezamenlijk statement uitgesproken tegen de plannen voor de nieuw te vormen Super League. De reactie van de Europese voetbalbond komt op de dag dat de UEFA in Montreux stemde over de nieuwe opzet van de Champions League en de verkiezing van de leden voor het uitvoerend comité. Daarnaast ging het dus voornamelijk over de plannen voor de Super League, die door de UEFA ten strengste worden afgekeurd.

Onderdeel van het statement zijn onder andere de bonden van Spanje, Engeland en Italië, waar de deelnemende clubs vandaan komen. "De UEFA, zijn lidstaten en iedereen die van voetbal houdt, houden hun voet stijf en zullen zo sterk mogelijk tegenstand bieden en vechten tegen de stap van deze clubeigenaren en hun handlangers", zo laat de bond weten in een unaniem statement op de website. "We weten wat er moreel op het spel staat en zullen het voetbal beschermen tegen een egoïstische clan die niets geeft om het voetbal. Wij zijn het Europese voetbal. Zij niet."

De UEFA gaat dan ook alles in het werk stellen om de komst van een eventuele Super League in de toekomst te voorkomen. "Het UEFA-congres is vastbesloten dat de gesloten Super League indruist tegen het Europese concept: eenheid, openheid, ondersteuning en principiële sportieve waardes", vervolgt de bond. "De UEFA en zijn lidstaten geloven in een Europees model dat is gebaseerd op open competities, solidariteit en een eerlijke verdeling, om de duurzaamheid en de ontwikkeling van het voetbal de waarborgen in ieders belang en de promotie van Europese waarden en een sociaal resultaat."

Sinds bekend is geworden dat op de achtergrond wordt gewerkt aan een competitie voor enkel Europese topclubs, spreken verschillende club hun ongenoegen uit. "De samenzwerende clubs hebben duidelijk niet ingezien dat ze hun huidige status niet hebben bereikt in isolatie, maar als onderdeel van een dynamisch Europees systeem, waar grote, middelgrote en kleine clubs allemaal hebben bijgedragen aan succes en verlies. Het is een belediging voor de Europese waardes en sportieve prestaties dat zij nu menen zich te kunnen afscheiden en een claim leggen op de erfenis die door iedereen is opgebouwd", besluit de UEFA.

Ben jij het (grotendeels) eens met het statement van de UEFA?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Het gaat nog een zware kluif worden voor die boevenbende om de superleague er doorheen te krijgen, en dat is maar goed ook.

Hadden ze eindelijk eens afrekenen met die corrupte Uefa en Fifa door deze superleague te starten en dan gaat iedereen weer de kant kiezen van de Uefa en Fifa. Gemiste kans zou ik zeggen. Een grote verandering in het voetbal als dit had wat moois kunnen opleveren, als het onverhoopt niets had opgeleverd dan is er tenminste wat geprobeerd. Nu blijf je afhankelijk van het pluche. Waar het geld voor een groot gedeelte aan de strijkstok blijft hangen.

Om een mooie voetbalterm te gebruiken: Gemiste kans!

20 april 2021 om 17:09

Wat ben ik blij dat bijna niemand het met jou eens is.

20 april 2021 om 17:17

Ja, dat wist ik al. Schapengedrag. Lekker achter de grootmachten aan blijven lopen zodat er nooit wat veranderd. Het is net politiek. Als je nooit wat probeert zal er nooit wat veranderen.

20 april 2021 om 17:19

Met de superleague zouden de deelnemende teams ook nooit veranderen...

20 april 2021 om 17:19

“Lekker achter de grootmachten blijven aanlopen”. En wat zijn deze twaalf clubs dan volgens jou? Dat zijn toch ook gewoon grootmachten?

20 april 2021 om 17:23

De man is zo plastic als ik weet niet wat. Gelukkig zijn er ook nog genoeg mensen die deze clubs aanhangen, die zich kapot schamen. Van mij mag deze ESL starten om vervolgens keihard te falen. Voetbal zal nooit dood gaan, want er zal een nieuwe top verschijnen. Niemand die het ooit heeft over Nottingham Forest, dus als deze 12 clubs failliet gaan komt het ook wel goed.

20 april 2021 om 17:25

@citythebest,

Natuurlijk heb je gelijk over de Eufa, maar de clubs hebben het gewoon volkomen verkeerd aangepakt. Een super league zou ik persoonlijk als Nederlander niet interessant vinden maar ik kan best begrijpen dat veel topwedstrijden tot meer amusement leiden. Maar om een super league op te richten waar 10-15 clubs eigenlijk onschendbaar zijn is volkomen verkeerd.

Buiten dat hadden ze ook wel moeten weten dat er teveel tradities en sentimenten spelen voor de fans. Met name in Engeland, volgens mij zien supporters daar liever dat hun team de pl wint dan de cl.

20 april 2021 om 17:26

Ik ben het echter wel met hem eens, ik zal ook niet alle wedstrijden willen kijken. Maar dat doe ik nu ook niet met de CL. Het is elk jaar toch veelal hetzelfde. Ook de gelden zijn nu oneerlijk verdeeld, dus in dat opzicht maakt het ook niet veel uit als er een superleague komt. Er zijn wellicht voordelen op arbitrale niveau, misschien kan zo'n league aantonen dat zulke dingen beter worden geregeld. De uefa en Fifa die doen het gewoon in hun broek als ze hun geld weg zien gaan naar een andere competitie en zinspeelt lekker op de emotie. Alsof de uefa en fifa het voor de fans doen. Die doen het ook gewoon voor het geld. Onlangs willen ze nog grote wedstrijden spelen buiten Europa.

20 april 2021 om 19:51

Praat voor je zelf. Ik denk dat Uefa en Fifa grotere oplichters zijn dan deze 12 clubs. Ze pakken meeste geld en hebben een monopoly opgebouwd. Beste is macht aan clubs te geven en geld verdelen over alle clubs zodat iedereen sterker

20 april 2021 om 19:51

Praat voor je zelf. Ik denk dat Uefa en Fifa grotere oplichters zijn dan deze 12 clubs. Ze pakken meeste geld en hebben een monopoly opgebouwd. Beste is macht aan clubs te geven en geld verdelen over alle clubs zodat iedereen sterker

20 april 2021 om 19:51

Praat voor je zelf. Ik denk dat Uefa en Fifa grotere oplichters zijn dan deze 12 clubs. Ze pakken meeste geld en hebben een monopoly opgebouwd. Beste is macht aan clubs te geven en geld verdelen over alle clubs zodat iedereen sterker

20 april 2021 om 17:11

Want dit gaat wel de goede kant op? Een voorzitter/bezieler die vindt dat teams als Atalanta niet thuis horen in de CL. Klinkt geweldig, waar kunnen de kleine clubs zich aansluiten?

20 april 2021 om 17:13

Nog liever geld dat blijft hangen aan de uefa en fifa, dan 12 clubs verrijken zonder sportieve prestaties.

20 april 2021 om 17:14

En dat vervangen voor de corruptie van die 12 clubs die imo erger is dan de UEFA? Ben zeker geen fan van de UEFA en FIFA maar dit is gewoon een gedrocht, geen degradatie voor hun dus een Arsenal kan alle wedstrijden verliezen en volgend seizoen weer mee doen of zelfs als 1 van die founding clubs degradeert maar wel weer mee doen. Nee een flink gedrocht die SL.

20 april 2021 om 17:15

En deze troep is niet corrupt natuurlijk.. grapjas. Wat was hier mooi aan geweest? Elk jaar City - Barca? Nou, wat leuk. Als je dit serieus een mooie verandering vindt, snap je helemaal niks van de emotie die bij voetbal hoort.

20 april 2021 om 17:15

Ga jij dan lekker met je Manchester City team een 5 tegen 5 competitie houden aub

20 april 2021 om 17:17

Corruptie is het politieke, sociale of economische verschijnsel waarbij iemand in een machtspositie deze misbruikt teneinde zichzelf of anderen ongeoorloofde gunsten te verlenen.

Even de definitie van corruptie erbij getrokken om jezelf te laten inzien hoe hypocriet het gebruik van corruptie van de Uefa te gebruiken om deze Super League tot stand te laten komen. Corrupt is het gebruiken van jouw positie als grootmacht in het Europese voetbal om jezelf vrij te breken van het systeem om een gesloten kartel te vormen met als enige doel jezelf te verrijken.

20 april 2021 om 17:28

Probleem is dat deze clubs helemaal niet opkomen voor meer transparantie of iets waar alle clubs van profiteren. Ze komen met een voorstel waarmee hun inkomsten gewoon veilig zijn zelfs als ze slecht presteren en de rest kan lekker oprotten.

20 april 2021 om 17:29

De UEFA is echt verschrikkelijk, maar dit plan is gewoon een kutplan. Dat de UEFA een rotorganisatie is verandert niets aan het feit dat de super league funest is voor het voetbal.

20 april 2021 om 18:06

City ik sluit me aan bij jou, mensen zijn jaren verblind en blijven verblind door corruptie. Maar ik lees nu plots dat de uefa plots meer geld naar boven komt halen, waar komt dat geld eigenlijk vandaan??? Haha nogmaals hoeveel verdient die bobo’s daar?? Transparantie graag en zo niet super league! Revolutie zal volgen mensen en beetje bij beetje zullen mensen eindelijk verstand krijgen.

20 april 2021 om 18:29

@bpreal en jij denkt dat het met de superleague verandert? Schei toch uit. Nu is het de top van de Uefa die corrupt is en straks de top van de superleague ook. Dat is toch zo voorspelbaar? Als jij denkt van niet ben je echt super naief

20 april 2021 om 18:51

Het is niet het een of het ander voor de meesten hier. Iedereen kan beamen wat voor dieven de UEFA en FIFA zijn en iedereen wil verandering, maar niet op deze manier.

20 april 2021 om 18:51

Tja niet iedereen wordt gesponsord door een oliestaat en koopt zo succes. Bij de meeste topclubs zit daar een (halve) eeuw historie aan, logisch dat sommige mensen het dan jammer vinden dat dit gebeurt.

20 april 2021 om 19:03

Ik volg je in die zin dat de uefa en de fifa tot op het bot corrupt zijn en ze nu enkel woedend zijn omdat er geld uit hun zakken dreigt te verdwijnen. Hen boeit het ook niks dat kleinere clubs buitenspel worden gezet. Echter vind ik het zuivere voorstel van de superleague niet echt oké. Enkel een competitie voor 12 topclubs organiseren en de rest van het voetbal compleet negeren vind ik nefast voor de sport. Als ze naast nu een leuke Europese competitie op verschillende niveaus desnoods op tafel kunnen toveren zou ik niet weten waarom we de uefa of fifa moeten steunen?

Die 55 hoeven alleen maar vast te leggen dat je om deel te nemen aan een Ek/wk moet meedoen aan een Europese cupcompetitie en het initiatief is doder dan dood. Er is al EU-jurisprudentie die erop wijst dat dit kan, zo mag Wales eisen dat rugbyers die uit willen komen in het nationale team in de competitie van Wales spelen. Die spelers zijn, net als deze voetballers, vrij om dat niet te doen. Dus dat gelul van die Olfers en anderen dat spelers niet de dupe mogen worden, kan de prullenbak in. Het gaat erom dat ze een redelijke keuze hebben (die die schaatsers bv niet hadden).

Het meest zonde van dit plan zou ik nog vinden dat topwedstrijden als Barca - Liverpool gewoon niet meer bijzonder zijn. In plaats van uit te kunnen kijken naar mooie affiches zou het gewoon dagelijkse hap worden en daar is binnen de kortste keren dus geen reet meer aan. Stel je voor, 6x per seizoen El Clasico en de derby van Milaan of Manchester.

En nu vrijdag de deelnemende clubs direct straffen. Niet zoals de politiek in Nederland doet met Rutte, motie van afkeuring, die mag straks dus gewoon weer doorgaan met liegen en bedriegen, maar de 12 clubs uitsluiten van Europese wedstrijden. Wat de nationale bonden met deze clubs willen doen, ik zou zeggen hetzelfde, maar dat moeten ze zelf maar bepalen. Maar wat zou het leuk zijn om b.v. Real en Barca dan failliet te zien gaan!

20 april 2021 om 17:26

Ik ben eerlijk gezegd bang dat dat niet gaat lukken, want wat doen ze met de TV contracten en alle sponsordeals? Uefa zal enorme rechtszaken tegen zich aangespannen krijgen, want alles is al verkocht. De deals voor de komende jaren ook. Tegen een waarde waar alle clubs in zitten, niet een Ucl/uel met 12 minder. Edit: Maar ik ben het met je eens dat dit gestraft zou moeten worden

20 april 2021 om 17:40

Mwah, de Uefa hoeft zich niet echt zorgen te maken denk ik. Nergens staat in die contracten dat een Real Madrid of Liverpool of Juventus mee moet doen aan de CL of dat ze anders hun geld terug krijgen. Als je ze dit seizoen eruit flikkert zou je wel nog problemen kunnen krijgen vanwege het niet nakomen van verplichtingen. Je levert niet wat je verkoopt. Wanneer de contracten gaan verlopen heb je wel een probleem, want je krijgt waarschijnlijk niet meer zoveel als dat je hiervoor kreeg. Zelfde geldt voor de nationale competities.

20 april 2021 om 19:55

Jij houdt blijkbaar niet van voetbal..want zonder Barca en Real is hele competitie niks waard..of kijk jij liever naar Leganes vs Getafe

20 april 2021 om 21:36

Ja, maar niet van megalomane clubeigenaars. Dus dan zie ik hun clubs liever failliet gaan, al zijn Barcelona en Real Madrid daar nu al niet meer ver vanaf. Die hebben direct geld nodig, want hebben opportunistisch (wan)beleid gevoerd. Vandaar die Superleague. Laat ze de tering naar de nering zetten en hun beste spelers maar verkopen om hun tekorten aan te vullen. Dat wordt in Nederland min of meer verplicht; en terecht! Dus laat ze maar bloeden....

Dit heeft de uefa aan zich zelf te danken. De loting voor de CL is al een lachertje op zich door de grote clubs een handje te helpen met elkaar te ontlopen. Gewoon weer net als met de Europa cup 1 en max 2 clubs uit dezelfde competitie,een directe loting en jammer dat Real dan City , Barca of Juve loot. Meer kans voor kleinere clubs om geld binnen te halen

Misschien is het begin voor een nieuwe Europese voetbalbond die Uefa kan vervangen, die wel transparanter, eerlijker en schoner is dan corrupte Uefa? Maar dat zien we op en duur wel 2 verschillende Europese voetbalbonden die verschillend van elkaar zijn, zowel bij darten ook 2 aparte bonden in werking zijn. Maar als er een nieuwe Europese voetbalbond opgericht wordt dan zullen er wel veel clubs en landen aansluiten die echt van voetbal houden en niet meer gericht zijn op grote geld en macht.

Een dure les die we moeten trekken is dat CL niet nog lucratiever moeten zijn voor grote clubs want dan ben je ook binnenkort failliet als voetbalbond die veel risico's neemt. Bedrijfstechnisch gezien is dat het wel een groot risico dat men grote clubs zullen afhaken voor vernieuwde concept van Champions League 2.0 naar een Zwitsers model die in 2024 ingaat. Bedenk je dat wel in de toekomst zowel de CL veel grotere competitie dan Conference League en Europa League die veel meer geld kan opleveren voor grote clubs. Op die manier maakt Uefa de clubs nog rijker om een abonnement op CL te verkrijgen door te plaatsen via reguliere nationale competitie. Dat is voor de kleinere clubs een doodsteek om een rol van betekenis te spelen in CL, zowel ze nooit ver kunnen geraken in de allerhoogste competitie.
Als Uefa echt doet zijn ze wel binnen paar jaren failliet! Dan hebben de grote clubs echt gewonnen van voetbal door middel van meer geld gekregen van de bond. Uefa, dat moet je echt niet doen, tja geld regeert nog wel steeds boven gezond verstand.

Super League zonder arbiters? Of bouwt Super League al aan een robot scheidsrechter?

Maar, maar, maar.. De waan van de dag.. Wie pakt nu deze kans om de volledig corrupte bende bij de UEFA aan te pakken?? Is het niet middels dit geweldige plan, dan maar via een andere weg. Mooi moment dacht ik om de UEFA nu écht eens te gaan vastzetten. Openheid, of we doen het zonder jullie..

Wordt tijd dat de nationale bonden deze clubs uitsluit voor deelname aan de nationale competities. Laat ze het met elkaar uitzoeken. Is alleen de vraag welke zender het dan moet uitzenden, mochten ze een nieuwe zender lanceren zal je daar als kijker er flink voor moeten betalen. Tenslotte moeten de kosten toch ergens vandaan komen. De supporters zijn er al klaar mee met deze clubs

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren