Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Transfer naar Australië heeft keerzijde voor Bart Vriends: ‘Ben er doodziek van’

Laatste update:

Bart Vriends heeft deze zomer eindelijk zijn transfer naar het buitenland te pakken en daar is hij dan ook erg content mee, maar toch heeft de overstap naar Australië een keerzijde. De verdediger zit namelijk tijdens de halve finale tussen Nederland en Engeland in het vliegtuig naar Oceanië.

Dat vertelt Vriends zelf in gesprek met ESPN, waar hij aangeeft er 'echt doodziek' van te zijn. "Ik zit dus 24 uur in het vliegtuig en het Nederlands elftal speelt die avond de halve finale en dat is..."

"Ik moet nog even iets organiseren", geeft de vertrekkend Spartaan de hoop op het kijken van de wedstrijd nog niet op. "Ik hoop dat de wifi in het vliegtuig tegenwoordig beter is."

Het artikel gaat verder onder de video
Meer video's

"Ik wil het wel heel graag zien, dus ik ga een manier vinden en een Oranje-shirt in mijn handbagage doen, want we zijn dicht bij de finale", aldus Vriends, die laat weten bereid te zijn 'grof te betalen' om de halve finale van Oranje te zien.

"Ik wil gewoon heel graag die wedstrijd kijken en ik hoop misschien met een paar andere Nederlanders in het vliegtuig te zitten", besluit de aankomend inwoner van Australië.

De 33-jarige Vriends komt vanaf deze zomer namelijk uit voor Adelaide United, waar hij een contract voor twee seizoen heeft getekend. De transfer volgde na een periode van acht jaar bij Sparta Rotterdam, waarin de mandekker tot het indrukwekkende aantal van 215 wedstrijden namens de club kwam.

De A-League, het hoogste niveau van Australië en de competitie waarin Adelaide actief is, loopt gelijk met de meeste Europese competities en eindigde dus in mei. The Reds, de bijnaam van de nieuwe werkgever van Vriends, trappen het seizoen eind juli af met een bekerwedstrijd tegen Blacktown City.

Altijd op de hoogte blijven van het belangrijkste voetbalnieuws? Word nu lid van het Voetbalzone WhatsApp-kanaal!

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Ajax traint onder Farioli
Reacties

Nou ja als je deze week van plan was om naar Australië te vliegen, ook beetje dom om dan op woensdag te vliegen toch? Wetende dat NL evt op dinsdag of woensdag zou kunnen spelen, plan je dan toch lekker een vlucht op 1 van die andere dagen.

10 juli 2024 om 15:17

Wel als jij er vanuit gaat dat hij pas deze week een vlucht naar Australie geboekt heeft ja

10 juli 2024 om 15:18

Niet elke bestemming wordt dagelijks naar gevlogen. Dus misschien was er ook gewoon geen andere keus?

10 juli 2024 om 15:28

Er gaan iedere dag meerdere vliegtuigen richting Australië 1x overstappen Singapore, Dubai, Maleisië of China

10 juli 2024 om 15:33

Maar gaan die ook naar Adelaide dan? Je kan niet zomaar even met de bus van Sydney of Perth naar Adelaide, dan ben je zomaar nog een dag onderweg.

10 juli 2024 om 15:39

Yep, ook naar Adelaide. Vanwege het formaat van Australië heeft elke stad van formaat wel een vaste dagelijkse lijnvlucht naar en van Australië.

10 juli 2024 om 15:26

Hij zal zich ook op een dag moeten melden bij de club voor de voorbereiding, hij zit met een visum en Australie zit je ook nog met een flinke overstap. Het moet allemaal maar passen

10 juli 2024 om 15:30

Je hoeft in principe maar 1x over te stappen dat kan in Singapore, Dubai, Maleisië of (ben de plaatsnaam ff kwijt)China

10 juli 2024 om 15:40

Hong Kong of Guanzhou, afhankelijk van welke maatschappij je gebruikt. Ik doe eigenlijk standaard Qatar of Singapore, beste vliegvelden en toestellen.

10 juli 2024 om 17:58

Ik ben er bekend mee, maar kan soms eens flink lang wachten zijn als het even tegen zit. Was meer om aan te geven dat er wel meer factoren zijn waardoor dit voor Vriends nu even zo uit kan komen

10 juli 2024 om 15:31

Het is ook niet zo dat er elk uur een vlucht naar Australië vertrekt he? Waarschijnlijk wil de club dat hij zo snel mogelijk naar Australië komt om zijn handtekening te zetten, dus zal hij wel moeten. Een potje voetbal is nou ook geen reden om zoiets uit te stellen, al helemaal niet in de ogen van de club.

10 juli 2024 om 15:46

Elk uur niet nee maar wel meerdere op 1 dag. En zsm naar Australië lijkt me niet, want de club heeft hem tijd geleden al vastgelegd. Daarnaast heeft Vriends recht op vakantie. Als hij zich bijv op de 13e moet melden, betekent niet dat je er dan pas de 12e hoeft aan te komen. Vanaf de 1/8e finales zijn er best een aantal dagen zonder wedstrijd he. En blijkbaar vind hij het toch wel stuk belangrijker dan een normaal potje voetbal, gezien zijn reactie nu.

10 juli 2024 om 15:38

Afhankelijk van met welke maatschappij je vliegt is er veelal wel een goede verbinding aanboord. Ik vlieg zelf eens per jaar van en naar Australië i.v.m. mijn familie in Europa en kan genoeg kijken op mijn telefoon via de wifi aanboord van het toestel.

In het slechtste geval zet je gewoon even je tel. uit en kijk je het terug zonder dat je de einduitslag weet. Dan lijkt het alsof je het live zit te kijken en heb je dezelfde spanning als wanneer je live kijkt.. Ik ga er vanuit dat dit niet groot uitgemeten wordt in het nieuws in Australie, dus heb je geen spoilers.

10 juli 2024 om 15:18

En dan bij aankomst in Australië door een verdwaalde journalist gevraagd worden wat hij van de hattrick van Gakpo in de laatste 5 minuten van de wedstrijd vond!

10 juli 2024 om 15:20

Ik ga er vanuit dat, mocht er al een verdwaalde journalist rondlopen die verslag doet van sport, die niet Vriends gaat aanvliegen om het over voetbal te hebben. Die journalisten zullen nu wel in Frankrijk en Duitsland zitten en niet in Australie.

10 juli 2024 om 15:48

Dus je denkt dat álle sportjournalisten in de wereld nu in Duitsland zitten? Zou gek zijn.

Geen idee met welke luchtvaartmaatschappij hij vliegt, maar tegenwoordig zenden sommige luchtvaartmaatschappijen ook live sport uit. Zag paar dagen terug nog iets voorbij komen hoe mensen Nederland Turkije zaten te kijken bij volgens mij Singapore Airline.

10 juli 2024 om 15:30

Emirates ook. Heb daar 2x mee gevolgen en beide keren waren er 2 live sports kanalen beschikbaar (kosteloos), waarop sport werd geshowed. O.a. premier league wedstrijden gekeken. Ga er daarom vanuit dat ze zoiets ook vast wel hebben tijdens het EK

WiFi in vliegtuigen is tegenwoordig uitstekend, zeker bij transatlantische vluchten. Kost ongeveer €20 per vlucht, maar je kan dan prima streamen. Denk dat Vriends die 2 tientjes wel kan missen. Dacht trouwens bij deze titel dat het over de Cor Pot ging, zou jammer zijn als ze die moeten stoppen.

WiFi is tegenwoordig echt wel prima in het vliegtuig, al ligt het een beetje aan de maatschappij. Ik vloog laatst met Qatar, wifi voor 10 dollar en je kon gewoon Netflix streamen. Wel even je vpn aanzetten.

Ik dacht even dat dit bericht zou gaan over dat hij gaat stoppen met de Cor Potcast. Laat me niet zo schrikken, Bart!!!

Weet hoe hij zich voelt. Ik zat in het vliegtuig toen de WK finale werd gespeeld. Nl-sp. Toen ik aangekomen was in Dubai en in de lounge tv kon kijken schoot Iniesta hem binnen….

Er is hoop voor hem! Zo hem ik de wedstrijd Nederland - Frankrijk (4-1) gekeken tijdens een vlucht van Los Angeles naar New York. We hadden beschikking over espn en die zond live uit. Nadat we op waren gestegen gingen de tv's aan en scoorde Nederland net. Door ons uitbundige juichen schakelden al die Amerikanen in en werd er veel ge-high fived in het vliegtuig.
Hopelijk heb je een schermpje Bart en wordt het voor jou ook een onvergetelijke vlucht!

Reageer