Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Tien beloftenteams melden zich bij KNVB: 'Zij zien de meerwaarde in'

Laatste update:

Vanaf het seizoen 2016/17 vindt het amateurvoetbal aansluiting bij het profvoetbal, waardoor er promotie en degradatie tussen beide takken mogelijk is. Alhoewel er veel vraagtekens worden gezet bij die wijziging, hebben tien profclubs alvast positief gereageerd. Zij willen instromen met de beloftenteams, naar voorbeeld van PSV, Ajax en FC Twente. Dat maakt de KNVB dinsdag bekend.

/

Almere City FC, De Graafschap, FC Groningen, Sparta Rotterdam, FC Utrecht, Vitesse, FC Volendam, AZ, Achilles ’29 en Brabant United (een combinatie van RKC Waalwijk en FC Den Bosch) willen gebruik maken van de nieuwe mogelijkheid. Zij gaan mogelijk strijden in de zogeheten Landelijke Divisie, die tussen de Jupiler League (prof) en de Topklasse (amateur) moet komen.

"Dit is een volgende stap in de richting van het verbeteren van de toekomst van het Nederlandse voetbal", stelt een woordvoerder van de voetbalbond. "Het aantal inschrijvingen toont aan dat clubs de meerwaarde inzien van een open competitiestructuur, waarbij de beste spelers van Nederland tegen elkaar voetballen, zonder gehinderd te worden door een kunstmatige scheiding tussen top- en breedtesport."

De KNVB had ruimte gemaakt voor de toelating van 22 beloftenteams, maar kreeg ook een flink aantal afmeldingen, waaronder van Feyenoord. De Rotterdammers lieten al bij monde van technisch directeur Martin van Geel weten dat die optie te duur is. Wel wil men eventueel instromen in een goede, nieuwe beloftencompetitie.

Ben jij een voor- of tegenstander van de voetbalpiramide

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Oke dus het 2e van Achilles en Almere City speelt dan hoger dan de huidige topklassers? Begrijp ik dat goed. Hebben dat soort teams een beter niveau dan. Iemand die dat in kan schatten?

3 maart 2015 om 15:44

De beloften van Achilles staan in de middenmoot van de reservehoofdklasse (alleen maar 2e teams) dus dat lijkt me niet

3 maart 2015 om 15:45

Teams die het niveau niet hebben, degraderen net zolang totdat ze op hun eigen niveau zitten, zo simpel is dat. Uiteindelijk trekt het zich allemaal recht, met de uitzondering dat het tweede team niet in dezelfde competitie kan spelen als het eerste team.

Het grootste probleem dient zich aan als het eerste team degradeert naar de divisie waarin het tweede team promoveert. Dan moet dat team promoveren of (verplicht) degraderen.

3 maart 2015 om 16:08

Reserve hoofdklasse komt ongeveer overeen met een mindere 2e klasse of bovenin 3e klasse, schat ik zo in... Dit betekend niet dat Achilles geen beter team kan neerzetten aangezien het tweede team volgens mij nauwelijks gebruikt wordt als reserveteam van het eerste.. (ook gezien de prestaties en kwaliteit van het 2e afgelopen jaren)
Dit probleem dient ook gewoon een keer opgelost te worden door de Knvb, laat de reserve hoofdklassers gewoon instromen in de 3e klasse en niet het hele land door laten crossen om tegen andere 2e teams te spelen. Zit volgens mij niemand echt op te wachten!

3 maart 2015 om 15:59

Het 2e van Achilles zit inderdaad in de reserverhoofdklasse. Dit team staat bijna los van het eerste van Achilles. Ik zit toevallig bij Achilles 2 in de competitie en tegen ons deden er voor het eerst enkele spelers van de eerste selectie mee, toen waren er al 10 wedstrijden geweest. Het 2e van Achilles blijft denk ik gewoon actief in de reserve hoofdklasse

3 maart 2015 om 22:43

Je bedoeld het zondag 2e van Achilles'29. Achilles'29 heeft namelijk ook nog een zaterdag 2e. Dat moest ik afgelopen weekend fluiten. Die spelen wel op een lager niveau.

Het zondag 2e van Achilles'29 blijft denk ik niet in de reserve hoofdklasse, die zal gewoon in de voetbalpiramide gaan instromen. Achilles'29 heeft dat namelijk aangevraagd en heeft dat recht als Jupiler League-club. Dat dat team het niet zo goed doet in de reserve hoofdklasse maakt daarbij niet uit. Het maakt alleen uit waar in de piramide ze zullen instromen, dat zal dus hoogstwaarschijnlijk dan in de hoofdklasse zijn (de laagste competitie waar de beloftenteams zullen instromen).

3 maart 2015 om 16:18

De beloftenteams komen in verschillende competities. Er zullen teams instromen in de Tweede divisie, Toplasse en Hoofdklasses. Op vi hebben ze een duidelijke graphic van het oorspronkelijke idee, met 4 beloftenteams in de tweede divisie, 8 verdeeld over twee topklasses en 10 verdeeld over 6 hoofdklasses (buiten de huidige 3 in de Jl). Dat plan was gebaseerd op 22 nieuwe reserveteams. Die 22 zijn er nu 10 geworden dus de aantallen zullen wat veranderen en 12 plekken moeten op een andere manier worden ingevuld. Opties daarvoor zijn om het aantal teams in de competitie te verminderen of een eenmalige versterkte promotieregeling door de hele voetbalpiramide.
Wat dat betreft verwacht ik dat de 2e teams van Achilles en Almere in de Topklasse/hoofdklasse zullen instromen en van daaruit kunnen ze dan promoveren/degraderen al naar gelang het niveau dat ze laten zien. Dat ze hoger spelen dan huidige topklassers zal dus onwaarschijnlijk zijn.
Ik verwacht dat de 4 plekken voor de tweede divisie zullen gaan naar Groningen, Utrecht, Vitesse en AZ.

3 maart 2015 om 18:34

Ik denk dat je gelijk gaat krijgen dat Jong Vitesse in de Tweede Divisie terecht gaat komen. Wat ik heb begrepen tellen de resultaten uit de beloftencompetities van vorig seizoen, dit seizoen en volgend seizoen mee om te bepalen in welke competities ze worden ingedeeld. Aangezien Jong Vitesse vorig seizoen al 1 van de 2 kampioenen was en dit seizoen ook kampioen lijkt te worden, zou het wel zeer raar moeten lopen als ze niet kwalificeren voor de Tweede Divisie.

Dat Feyenoord opeens niet meer wil is merkwaardig, omdat Feyenoord vorig seizoen nog riep interesse te hebben om hun beloftes in de Jupiler League mee te laten spelen.

3 maart 2015 om 19:37

@superghost
Volgens mij klopt dat niet, alleen volgend seizoen bepaald 2015-2016 bepaald waar je wordt ingedeeld. Althans dat was de vorige keer gemeld toen ze hierover begonnen.
En dat lijkt mij ook het eerlijkst, hoe lullig dat misschien voor Vitesse is.

Volgend seizoen zullen de teams er vol voor gaan. Denk dat Az dan 1 van de teams zal zijn die in de hoogste divisie ingedeeld.
Ga er vanuit dat de boys van de op dit moment uitkomende divisie A1 door geschoven worden. En laten die nou net ver boven de rest uitsteken samen met Ajax.

3 maart 2015 om 22:50

Zo had ik het eerst begrepen. Heb inmiddels gelezen dat dat waarschijnlijk toch anders gaat worden ja.

Dat dat eerlijker is ben ik met je eens, al geeft de Knvb daar niet altijd om, zie hoe de huidige 3 beloftenteams in de Jupiler League zijn gekomen. Toen werd er ook niet vooraf gezegd dat daarom gespeeld kon worden. Sterker nog: toen bekend werd dat er beloftenteams werden toegelaten waren er 3 gegadigden: Ajax, Twente en Vitesse. Toch werd het uiteindelijk PSV i.p.v. Vitesse.

En wat nu als de beloftenteams van teams in de Jupiler League promoveren? Krijg je het belofteteam tegen de hoofdmacht. Dat lijkt me nog meer competitievervalsing dan de jeugdteams die nu al in de Jupiler League rondzwerven. Het is een mooi initiatief maar het gaat niet lukken vrees ik.

3 maart 2015 om 15:45

Normaal gesproken kan een eerste en beloftenelftal nooit in dezelfde divisie spelen. Als de A-club degradeert, degradeert het beloftenelftal dus automatisch ook. Lijkt mij dat dat hier ook gaat gelden.

3 maart 2015 om 15:46

Het is niet mogelijk de promoveren naar hetzelfde level als het hoofdteam.

3 maart 2015 om 15:47

Dat kan niet. Dat is al zo met belofteteams die in de Jupiler League uitkomen. Die kunnen niet promoveren naar de divisie waarin het eerste uitkomt.

3 maart 2015 om 15:48

Beloften teams mogen niet promoveren zolang het eerste in de competitie speel.
Dat is wel een regel als dit ga gebeuren.
Dan ga de eerst volgende club die wel mag promoveren door naar de volgende divisie bijvoorbeeld JL of eredivisie.
Ze mogen wel promoveren als ze eerste worden.
En het eerste elftal zou degraderen.

3 maart 2015 om 19:42

Haha dat zou geweldig zijn, het eerste degradeert en Jong-.. promoveert.
Maar dan moet het wel zo zijn, dat ze dan niet de spelers ook gaan omruilen. Zodat je dus met Jong-.... in de hoogste divisie spelen.

4 maart 2015 om 00:51

Ja dat vergat ik er bij te zeggen.
Als jong promoveer en het 1ste degradeert dan blijf 1 er in zitten.
Omdat ze dan toch weer het zelfde team gaan opstellen dus kan je net zo goed het 1ste team laten staan.

3 maart 2015 om 15:48

Zal wel volgens het systeem gaan zoals in Spanje. Toen Villareal degradeerde, degradeerde Villareal B ook automatisch terwijl ze dat seizoen ergens in de middenmoot waren geëindigd.

3 maart 2015 om 15:58

Wat nou als een belofteteam eerste eindigt en een A-team degradeert?!

3 maart 2015 om 16:01

Dan degradeert de beloften ook.
Dat is het nadeel van dit systeem.

3 maart 2015 om 16:04

Dan levert dat een situatie op waar op dat moment wel naar gekeken zal worden.

3 maart 2015 om 16:04

Dan speelt het belofteteam in de hogere divisie? Dat geldt overigens niet voor de Eredivisie, want belofteteams mogen niet uitkomen in de Eredivisie.

3 maart 2015 om 16:20

Dat lijkt me niet. Volgens mij blijven beide ploegen da op hetzelfde niveau spelen.

Dankzij het kampioenschap van het beloftenelftal behoudt de A-kern de plek in de hogere klasse.

3 maart 2015 om 16:27

Ja lijk me logisch zie het helemaal voor me jong ajax zou kampioen worden.
En ajax degraderen dan gaan de beste spelers van het eerste voor jong ajax spelen.
Dan kan je net zo goed het eerste er in houden.

Is een voorbeeld.

Haha Brabant united xD als ze in Limburg eindelijk eens gaan fuseren zou ik ook meteen voor Real Limburg gaan!

Vind het jammer dat Heerenveen het niet ziet zitten. Maar ik snap het wel, we hebben niet echt veel geld te besteden en bovendien hebben we de laatste jaren niet echt brede selectiew gehad (mede vanwege het geld).

3 maart 2015 om 15:53

Ik vind het toch raar dat allerlei jupiler clubs hier toch ruimte voor hebben.. je zou zeggen dat heerenveen dit ook moet lukken? Misschien niet op jupiler league niveau maar zeker wel op het niveau eronder

3 maart 2015 om 16:21

Voor de JL teams valt het mee, die beloftes stromen waarschijnlijk in Topklasse en Hoofdklasse in, waar er geen/een stuk minder eisen zijn voor aantal contractspelers, accommodatie, en een hoop andere kostenposten. Heerenveen zou op te tweede divisie richten, waar al wel een aantal eisen gaan gelden en dat kost dus al meteen wat meer.

3 maart 2015 om 17:44

Maar wat blijft er over? Straks zijn Feyenoord en Heerenveen de enige teams die nog enig niveau hebben in de huidige beloftencompetitie. Lijkt mij ook niet echt wenselijk voor de ontwikkeling van de spelers.

3 maart 2015 om 17:50

Valt wel mee denk ik. Cambuur en Groningen werken dan ook niet meer samen geloof ik, en die zullen dat misschien ook wel niet kunnen opbrengen.

3 maart 2015 om 18:11

Al met al zal de beloftecompetitie wel uitgekleed worden. Van de huidige eredivisieclubs hou je Feyenoord, Zwolle, Cambuur, Go Ahead, Willem II, Excelsior, Nac, Dordrecht, Heerenveen, Ado en Heracles over (al weet ik niet zeker of die laatste nog samenwerkt met Twente). Aangevuld met clubs als Roda, NEC en kleinere JL clubs.
Er wordt verder ook niets gezegd over de mogelijkheid om in een later stadium in te stromen of terug te vallen naar de beloftes, dus we gaan zien of er clubs zijn die spijt krijgen van deze beslissing.

3 maart 2015 om 18:19

Toch is het een korte termijn gedachte van Heerenveen, maar ook van Feyenoord.

Als er een keer een ander bestuur/technische staf zijn die wel de beloften in de pyramide wil laten spelen, dan moeten ze onderaan beginnen in de 5e/6e klasse. Ik verwacht niet dat er dan ineens plek wordt gemaakt in de hoofd- of topklasse op dat moment.

Ik moet zeggen dat ik de houding van Feyenoord zeer zwak vind. Hoe kan je als topclub nou niet eens meedoen in deze nieuwe structuur? Feyenoord gaat dus geen wedstrijden meer spelen met zijn belofteteam of speelt deze tegen veel te slechte tegenstanders. Ronduit idioot, zeker voor een club die de beste jeugdopleiding van Nederland zou moeten hebben.. De A1 van Ajax speelt in de Youth League, Jong Ajax in de Jupiler League en Feyenoord's hoogste jeugdteams trainen op een bijveldje... kan toch echt niet dit!

3 maart 2015 om 15:59

Jong Feyenoord zou in eerste instantie aanhaken in de Jupiler League, dus ik denk dat van Geel weleens gepikeerd zou kunnen zijn dat dat in eerste instantie niet doorgaat.

Overigens wilde Feyenoord met hun A1 niet meedoen met de Nextgen Cup, de voorloper van de Uefa Youth League, omdat het niet wilde dat hun jeugd zich in de kijker zou spelen bij de grootste clubs in Europa. Als je het mij vraagt een ridicuul argument, want ik durf er mijn huis op te verwedden dat de topclub in Europa elke jeugdspeler bij Feyenoord allang in kaart hebben gebracht. Feyenoord doet zijn eigen jeugd hiermee tekort, want dit soort wedstrijden(en wedstrijden in de JL) zijn kostbare ervaringen die de ontwikkeling van een jeugdspeler alleen maar goed doen.

3 maart 2015 om 16:05

Op zich lag dat ook aan Feyenoord toch, die hebben bij het instappen van de beloftenteams dacht ik bedankt. Sowieso zou wat langer termijn denken niet schaden want Feyenoord maakt in de landelijke divisie natuurlijk erg veel kans te promoveren naar de jupiler league. Het lijkt me wel een goede zet voor Feyenoord.

Ik vind dat ook een raar argument, het is niet alsof Ajax leeggeroofd is en inderdaad worden alle spelers al uitgebreid gescout in de jeugd.. Ik denk zelfs dat Feyenoord andersom de rol zou kunnen gaan vervullen, het leegrofen van andere clubs. Ajax heeft Onana binnen door de wedstrijden met Barca in de Youth League, het is een soort van etalage voor je excellente jeugdopleiding!

3 maart 2015 om 16:08

Misschien een ridicuul argument, maar gezien het verleden niet onterecht, ik denk dat er geen club de afgelopen 10 jaar zoveel jeugdspelers aan grote clubs is kwijtgeraakt als Feyenoord. Als ik soms zie tegen wat voor jeugdteams ajax speelde in die nextgen dan had ik het idee dat een wedstrijd in Nederland weleens meer weerstand kan opleveren.
Over een aantal jaar kunnen we verklaren wat de beste keuze was. Ajax heeft een mooie generatie die ook de nextgen finale heeft gehaald, maar die spelers die het eerste hebben gehaald vallen allemaal op door blessuregevoeligheid (klaassen, Veltman, Fisher). Ik zeg niet dat het een causaal verband is, maar het is wel opvallend. Als je een uitgebalanceerd programma hebt om jeugdspelers klaar te stomen kunnen die wedstrijden in de nextgen cup weleens een zware schakel trekken.

3 maart 2015 om 16:14

Wat ik nog niet gehoord heb over dit onderwerp is dat Feyenoord al een samenwerkingsverband heeft met Excelsior. Op die manier kunnen ze dus al spelers testen en zelfs op het hoogste niveau. Ik ben het eens dat een ploeg in de JL niet slecht zou zijn, maar dan is het met de samenwerking met Excelsior snel gedaan denk ik.

3 maart 2015 om 16:18

Dat samenwerkingsverband houdt op na dit seizoen, al speelt er nu volgens mij al niemand meer van Feyenoord bij Excelsior.

3 maart 2015 om 16:20

Okee, dan ben je beter op de hoogte dan ik. Maar de mogelijkheid om het verband te verlengen blijft dus? Ik zou dan altijd voor Excelsior kiezen.

3 maart 2015 om 16:28

Excelsior wil zelf ook op eigen benen staan inmiddels. Het beloftenteam Feyenoord/excelsior bestond vooral uit spelers van Feyenoord, de wissels van Excelsior konden nauwelijks ritme opdoen. Het wordt volgens mij sowieso niet meer verlengd dus op de korte termijn.

Feyenoord heeft nu een paar spelers verhuurd waarvan Sleegers (eindhoven) en Hahn (zwolle) het zeer goed doen en zich ontwikkelen. Lamprou doet het ook aardig bij Willem II maar die zie ik niet meer voor de basis terugkeren. Daarnaast bespaart Feyenoord geld door vooral met eigen jeugd de selectie aan te vullen. Tot nu toe lijken Karsdorp en Woudenberg prima back-ups, terwijl Manu, Van Beek en Kongolo zich echt meerwaarden hebben getoond. Voor Feyenoord werkt dit dus aardig en helpt het ze om financieel weer gezond te worden, misschien dat dat ook meespeelt in deze beslissing.

3 maart 2015 om 16:02

Ik snap jouw punt, maar kan me ook wel vinden in de argumentatie van Feyenoord. Het eerste jaar in die nieuwe competitie zou Feyenoord 600.000 euro kosten, terwijl Feyenoord dan alleen tegen Topklassers en tweede elftallen speelt (muv Ajax, PSV en Twente). Daarvan zie ik de meerwaarde ook niet zo. Daarnaast stromen de talenten bij Feyenoord nu ook door, al moet ik zeggen dat de spelers die er net buiten vallen misschien wel gebaat zouden zijn bij een nieuwe opzet (woudenberg bijvoorbeeld en Achahbar al twee jaar).

3 maart 2015 om 16:10

Baardgrasmus bedankt voor je info. Ik ben niet volledig op de hoogte van de kosten, maar ik denk dat deze ook wel deels gemaakt worden als men niet in deze competitie meedoet maar een andere (beloftencompetitie of wat er van over is). Daarnaast zijn er voordelen te behalen door meer toeschouwers en tv-gelden als men de jupiler league haalt. Dat zou toch mogelijk moeten zijn. 600.000 is wel een rekening, maar ook weer niet een enorm bedrag.

3 maart 2015 om 16:21

Klopt, maar het heeft misschien ook invloed op het aantal contractspelers wat je moet hebben, al weet ik dat niet zeker. Feyenoord wil nu met de teams die niet meedoen aan deze opzet (geloof nog negen eredivisieteams) een competitie opzetten, maar daarover is mij nog niet veel bekend.
Misschien is het ook een manier om druk te zetten op de Knvb voor een andere opzet?

3 maart 2015 om 16:26

Dat lijkt mij een uitstekende investering voor de opleiding. Als je nagaat dat clubs met veel minder geld dat wel willen investeren dan denk ik toch dat Feyenoord hun prioriteiten verkeerd zet (transferinvesteringen boven opleiding).

3 maart 2015 om 16:35

De afgelopen jaren zijn er maar een paar spelers tussen de wal en het schip gevallen (ik denk dan aan Achahbar, Manu jaren hiervoor, misschien nu Woudenberg en Dammers). Terwijl spelers als De Vrij, Martins Indi, Boëtius, Vilhena, Kongolo, Van Beek en Castaignos al vroeg kansen kregen én pakten. Je kan je afvragen of spelers als Schenkeveld, Ramsteijn of Vincent Janssen nu bij Feyenoord hadden gespeeld als ze wel op een hoger niveau hadden gespeeld met het tweede, ik zou het niet weten.

dus de clubs die nu in de jupiler spelen worden dadelijk eigenlijk vervangen door de jeugd-teams ? ha ha ha , het moet niet gekker meer worden . eigenlijk schaffen ze de jupiler gewoon af .

3 maart 2015 om 16:26

Nee, dat staat nergens. Clubs uit de JL kunnen straks wel gaan degraderen. Als dan een 2e team (dus ook al geen jeugd team) promoveert, dan wordt de JL club inderdaad vervangen, maar met alle respect, het is een schande dat JL clubs die laatste worden zo lang zijn beschermd tegen degradatie. Hoog tijd dat die voetbalpiramide er komt.

3 maart 2015 om 16:36

het is een schande dat de top 5 al elk jaar vast staat dank zij de tv gelden , ook die worden beschermd . je gaat met deze situatie die we nu krijgen , ervoor zorgen dat ploegen als dort , willem2 , excelsior uit de jupiler gaan verdwijnen . kijk eens naar de begrotingen van die jong ploegen . nog meer spelers worden er dadelijk door de " top " ploegen weggekocht om ze te stallen in een jong team , zie psv en ajax . als jij dat gezond noemt ...........er gaan hendig wat ploegen omkiepen let maar eens op . kijk eens wat verder dan je neus lang is .

3 maart 2015 om 16:53

Je hoeft je niet aangevallen te voelen. Ik zeg nergens iets over mediagelden of wat dan ook. Geen idee waarom je dat er bij haalt.
We lopen jaren achter op de rest van de hele wereld (m.u.v. de VS en dat soort systemen die nog minder logisch zijn) door die scheiding tussen prof en amateurvoetbal zonder promotie/degradatieregeling. Dat is wat ik een schande vind en hoog tijd dat het er van komt. Dat er vervolgens 2e elftallen in de competitie worden geintroduceerd is iets wat de Knvb heeft besloten en wat voor mij in deze discussie verder bijzaak is. Verplichte promotie/degradatie zorgt voor een betere en gezondere voetbalpiramide, of je daar nou tweede elftallen aan toe voegt of niet. Dat is het punt wat ik probeer te maken. Verder illustreer ik alleen een mogelijkheid om aan te geven dat het niet per definitie zo is dat JL clubs er uit worden gegooid ten faveure van 2e teams. Alleen de teams die degraderen uit de JL worden vervangen, wat natuurlijk ook al jaren zo zou moeten zijn. Die worden dan vervangen door de club die promoveert, waarbij de kans groter is dat het een ander eerste team wordt dan een tweede team. Hoe dan ook, het team dat promoveert heeft dat zelf afgedwongen en verdient het ook om zich dan een niveau hoger te laten zien.

3 maart 2015 om 16:28

lees het artikel nog een keer...

3 maart 2015 om 16:39

zie reactie boven jou .

De staat mag ook wel de belastingen heffingen mknder maken voor voetballers, dat zou t niveau gunnen opkrikken.
Ook al vind kk dat voetballers teveel verdienen laatste tijd en begint het ook steeda.meer een elite sport te worden voor t publiek. Je betaald je scheel.

Ook is t een maatschappelijk probleem, vroeger was t gewoon veel beter hier en wouden mensen niet eens weg hier.

Zou de nieuwe beloftencompetitie nou echt het niveau omhoog halen of is t een ckmmerciele stunt waarbij bepaalde mensen er geld aan gaan verdienen, ik denk t tweede alleen heb ik er geen argumenten voor.

Grappig, bijna alle clubs die veel talenten opleiden staan in het lijstje op Feyenoord en Heerenveen na. Sparta, Groningen, Vitesse daar komt veel vandaan maar vergeet een de Graafschap met bv. Huntelaar en Luuk de Jong niet.

De weerstand moet omhoog, dat is goed voor de ontwikkeling van talent en dit lijkt mij een prima oplossing

Hoe kan het dat Feyenoord het te duur vind maar een Achilles en Az wel mee doen?

3 maart 2015 om 16:42

Achilles en AZ idd prima vergelijking!

4 maart 2015 om 07:03

Wilde eigenlijk Almere zeggen haha maar gaat om het idee toch sowieso dat Achilles het wel kan betalen maar feyenoord vind het te duur? Waar zit dat verschil in?

Nog een paar jaar en dan heb je naast Ajax, Twente en PSV nog een aantal tweede elftallen in de Jl.

De degraderende JL clubs gaan failliet en de top amateurs worden grijze muizen.

Wat een vooruitzicht.......

Joepie. Knvb heeft het weer perfect voor elkaar. Bewust worden alle kleine clubs kapot gemaakt, totdat er nog maar +- 20 clubs in Nederland zijn. Dán pas heeft de Knvb wat het wil lijkt het.. alles onder het mom van 'talentonwikkeling' en het vuistdiep in de reet van een paar topclubs zitten.

Kleine clubs leiden spelers op? Tijd voor Rjo's.
Kleine clubs huren spelers voor weinig geld? Tijd voor belofte elftallen
Kleine clubs hebben geldproblemen? Geen (technische en economische) hulp, maar meer straffen.
Kleine clubs overleven toch nog? Tijd voor een voetbalpiramide

Ondertussen is de ziel verkocht aan Fox, wordt alle bestaansrecht voor de kleinere clubs ontnomen, is de Jupiler League te bezichtigen op tv op... eh.. tja. Weet iemand dat eigenlijk überhaupt? Maar met Ajax en in mindere mate PSV gaat het goed, want hun mindere talenten doen wat extra ervaring op tegen Jupiler League clubs.

Nog een divisie erbij is toch alleen maar geweldig , ondanks de nadelen

Haha ja als iets geld kost haakt Feyenoord af..

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren