Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Streep door derde Eredivisieduel vanwege politiestaking: ‘Erg jammer’

Laatste update:
/

Na PEC Zwolle-SC Cambuur en sc Heerenveen-De Graafschap gaat ook Willem II-Vitesse niet door. De ontmoeting in Tilburg wordt geschrapt omdat er geen politie aanwezig zal zijn bij het Koning Willem II Stadion, om de orde en veiligheid te bewaken.

Willem II maakt dinsdagmiddag zelf bekend dat het zondagmiddag niet in actie zal komen in de eerste speelronde in de Eredivisie. De Tricolores betreuren de afgelasting, maar de loco-burgemeester van Tilburg zag geen andere oplossing. De politie staakt op 7, 8 en 9 augustus voor een betere cao en nu is er dus een derde Eredivisieduel geannuleerd.

“Erg jammer dat de eerste wedstrijd van Willem II van dit seizoen niet door kan gaan”, aldus loco-burgemeester Berend de Vries. “We hopen dat de wedstrijd alsnog op korte termijn gespeeld kan worden”, voegt hij eraan toe. De kans is groot dat de wedstrijd volgende week doordeweeks wordt afgewerkt. Er gaat maar één wedstrijd sowieso door: Feyenoord-FC Utrecht. De resterende vijf zijn hoogst onzeker.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wat kunnen voetbalsupporters nou veranderen aan een CAO van de politie ? Ga staken bij de 2e kamer i.p.v. hier

4 augustus 2015 om 14:11

Voetbal wordt veel gevolgd, dus dit bereikt veel mensen. Daardoor achtten ze de kans denk ik groter dat er wat mee gebeurd.

4 augustus 2015 om 16:06

Het positieve van dit verhaal is, als feyenoord wint en het is de enige wedstrijd dit weekend, dan staan ze bovenaan. Hoelang is dat wel niet geleden.

4 augustus 2015 om 19:57

Jammer genoeg voor hun hebben ze ook nog een tegenstander..

4 augustus 2015 om 14:11

Ze geven liever geld aan Griekenland, ook al kan ik het een beetje begrijpen.

4 augustus 2015 om 14:18

Ow wat erg voor ons voetbalsupporters! Moeten we nog een week wachten tsjonge jonge... als wij staken op t werk doen we dat toch ook op werktijden?

Willen de mensen hier dat de huj dagelijkse taken meer leggen ofzo? Geen hulp verlenen bij ongevallen, reanimaties, vermissingen enz

Even een weekje geduld en dan gaan we los

4 augustus 2015 om 14:29

Ik ben het met je eens dat de meesten hier zich gigantisch aanstellen. Echter zouden ze bijvoorbeeld wel kunnen stoppen met het geven van parkeerboetes voor een bepaalde periode. Denk dat als het de schatkist raakt ze in den haag iets sneller gaan handelen dan als het alleen voetbal raakt.

4 augustus 2015 om 14:37

Daar gaan mensen gebruik van maken. Zorgt alleen maar voor irritatie bij nóg meer mensen...

4 augustus 2015 om 14:54

prima toch? een staking wekt altijd irritatie, anders is het geen goede staking. En daarnaast raak je de schatkist. Lijkt me veel effectiever dan 1 keer in de 2 maand de eredivisiewedstrtijden stilleggen. Daar lachen ze om in den haag.

4 augustus 2015 om 15:02

@ dr losch parkeerboetes worden meestal geïnd door de gemeentes en niet door het rijk(1ste/2e kamer en tevens degene die over salarissen gaan voor politie, brandweer etc.), kortom als ze die niet innen merkt het rijk nog niks ervan alleen de gemeentekas wordt minder gespekt, geld trouwens ook voor meerdere boetes, niet elke boete gaat naar het rijk zo gaan er ook boetes naar waterschappen, gemeentes(zoals eerder al deels aangegeven) en de provincie.

4 augustus 2015 om 15:02

Het is helemaal niet een weekje wachten. De duels worden nu op de woensdagavond gespeeld en dit betekent voor veel mensen dat ze niet heen kunnen ivm werk. Zoals bij mij... Naadje dus dit en het zorgt idd niet voor begrip maar juist voor irritatie.

4 augustus 2015 om 15:35

Ok parkeerboetesdan wellicht het verkeerde voorbeeld. Maar in hetr verleden heeft de poltie al minder verkeersboetes uitgedeeld,wellicht kunnen ze dat nog een aantal keren doen.

4 augustus 2015 om 15:50

dr losch, dit doen ze al. Heeft geen effect.

4 augustus 2015 om 18:12

Totdat iemand te hard rijdt en iemand aanrijdt die jij lief hebt. Dan denk je er ineens anders over. Daarbij is het bekeuren op snelheid slechts een klein onderdeel van de werkzaamheden die worden uitgevoerd. Vaak worden agenten in hun werkzaamheden beperkt door wetten en bezuinigingen. Dus jouw mening dat zij geen verhoging verdienen deel ik niet. Vind de manier van staken wel jammer, maar begrijp het wel.

4 augustus 2015 om 14:22

Zolang supporters ervoor zorgen dat er massale politieinzet nodig is om een voetbalwedstrijdje ordelijk te laten verlopen, moeten ze nu ook niet janken. Het had zo moeten zijn dat wedstrijden zelfs zonder politie gewoon doorgang kunnen vinden. De laatste die iets te klagen hebben in deze zijn supporters!

4 augustus 2015 om 14:27

Wat een onzin reactie! De politie is altijd aanwezig in zulke gevallen als er ergens zoveel supporters zijn dus dat het de schuld is van de supporters is echt de grootste onzin die er bestaat!! Tussen willem II en vitesse zijn in het verleden geen rellen of escalaties geweest en er is ook geen rivaliteit tussen beide dus dat het de schuld is van de supporters slaat nergens op

4 augustus 2015 om 14:37

@voetbal013, sinds wanneer zijn agenten verplicht bij grote evenementen? Juist ja sinds het een aantal keren flink fout ging tijdens het voetbal. Ik zeg niet dat er altijd ergens anders even vredelievend is, maar sinds 1974 zijn de aanpakken wel anders geworden, mede door het voetbal!!! Feyenoord Tottenham Hotspur eerste voetbal rellen in Nederland

4 augustus 2015 om 14:45

Haha echt onzin, Ze staakten toch ook bij de Tour de France. Is dat ook om al die wieler hooligans. En jij kan mij niet vertellen dat Heerenveen - De Graafschap niet door kan gaan zonder politie? Zelfs de wijkagent van Heerenveen is dan al voldoende.

4 augustus 2015 om 15:14

Die wijkagent komt juist niet, slimpie! Relletjes in Amsterdam vannacht toont aan dat het niet zonder kan. Ze hebben dus een punt te pakken. Er gaat zo ontzettend veel gemeenschapsgeld naar het voetballen. En de overbetaalde jochies, kwekkende clubs en KNVB betalen er niet aan mee. Ik snap ze wel!

4 augustus 2015 om 15:20

Precies. Wij als verpleegkundigen kunnen niet gaan staken onder werktijd. Dan vallen er doden. Dus ja ze maken zichzelf hiermee wel geliefd.

Dat het voetbal hier de dupe van moet zijn is erg triest. Ga gewoon aan het werk man en zeur niet. Zijn genoeg mensen die het minder hebben en ook niet klagen.

4 augustus 2015 om 14:18

Het is nog triester dat er bij wedstrijden zoveel beveiliging nodig is. Als de supporters zich is normaal zouden gedragen is er niet eens zoveel politie nodig. Dan zou de club zelf wat stewards kunnen aanstellen oid

4 augustus 2015 om 14:23

Mee eens. Had zelf ook gedacht aan stewards of beveiliging. Maar dat is dan weer een te groot risico en kunnen niet ingrepen zoals de politie dat mag en kan.

4 augustus 2015 om 14:27

In de stadions, werken ze al jaren met stewards, alleen tussen de supporters vakken van de thuisclub en uitclub staan ME-ers paraat.
Buiten de stadions wordt er met ME en politie gewerkt.
Zoals verkeerspoltie, maar ook andere orde handhavers en ter bescherming van de supporters.
Het blijft vreemd natuurlijk, dat er bij voetbal zoveel politie nodig is en bijv bij festivals enkele security en wat verkeerspolitie niet meer.
De security betaalt de festivalganger of de organisatie.
De politie kosten bij de voetbalwedstrijden wordt betaald door werkend Nederland.
Ze staken dus voor meer loon, wat logisch is, maar stakingen kosten veel geld en organiserend, moet er weer veel gedaan worden.

4 augustus 2015 om 14:41

Ja ik wist dat ze met stewards werken in stadions, maar ik dacht misschien kunnen ze die ook erbuiten inzetten. Op festivals heeft de security ook het recht om mensen die zich misdragen aan te pakken, maar misschien omdat dit buiten de stadions in het openbaar is moet het politie zijn? Ik blijf het iig raar vinden dat mensen hier de politie de schuld van geven, terwijl het vooral de supporters (een deel ervan) zijn, die het ernaar gemaakt hebben.

4 augustus 2015 om 15:01

Nee, stewards kunnen ze niet buiten de stadions neerzetten. Dat is namelijk openbaar gebied en daar heeft de club (de opdrachtgever van de stewards) niets over te zeggen. De stewards mógen daar helemaal niet handhaven. Dat mag alleen de politie.

4 augustus 2015 om 17:28

Wat triest is, dat door de supporters dit allemaal nodig is. Hier moet je de politie niet op aankijken... Al ben ik het met je eens dat die wouten niet moeten zeiken, en blij zijn dat ze werk hebben! Maar dat is een ander verhaal! Het voetbal, de supporters, hebben dit zichzelf aangedaan! Ik vind het geweldig dat het eens duidelijk wordt, dat het in feite van de zotte is, dat politie nodig is bij sport!

Over de dupe zijn.... Het voetbal is de dupe van zijn eigen supporters! Dat is triest!!!

4 augustus 2015 om 18:08

De politie doet het toch nooit goed. Als ze aan het werk gaan en iedereen elke dag een bekeuring geven die ze verdienen is het ook niet goed. Dus wat maakt het uit of ze staken of niet?
Als ze de competitie maar vaak genoeg platgooien komt er vanzelf druk op het kabinet om met fatsoenlijke voorstellen te komen.

Hiermee kweekt de politie weer een hoop sympathie bij de burger...

4 augustus 2015 om 14:12

Politie zou juist helemaal niet nodig moeten zijn, maar mensen maken het er zelf naar.

4 augustus 2015 om 14:19

Ja het verkeer regelen we zelf tijdens de wedstrijden en ook als er ongelukken gebeuren door verdrukkingen regelen we dat zelf! Iets verder kijken dan je neus lang is Lerin Duart, politie is echt niet alleen nodig om supportertjes te meppen.

4 augustus 2015 om 14:23

Ben het deels met je eens (m_ssc geeft een paar goede zaken waarbij politie nodig is), maar verder heb je gewoon gelijk. Is hetzelfde als je deur op slot doen van je huis, of je fiets op slot zetten. Het zou niet eens nodig moeten zijn, maar mensen denken dat ze zich zomaar van alles mogen toe-eigenen.

4 augustus 2015 om 18:09

Evenementen genoeg waarbij niet de politie maar erkende verkeersregelaars het verkeer in goede banen leiden.
Bij ongelukken door verdrukking heb je meer aan de Ehbo.

4 augustus 2015 om 14:36

@superfnoord ik heb genoeg sympathie voor de politie...ik heb juist geen sympathie voor de burgers die zo vaak met de politie in aanraking komen en dan nog in de slachtofferrol gaan zitten ook. Ze gedragen zich eerst als een idioot en maken de politie voor alles en nog wat uit en gebruiken zelfs geweld en als de aanhouding dan iets te ruig gaat zijn ze heel zielig.

Ik vind het jammer dat de wedstrijden niet door gaan, maar neem de politie niks kwalijk.

Wat een fiascc deze start van het NL voetbal. De supercup in een halfleeg stadion en de 1e speelronde met hooguit een paar wedstrijden

Waardeloze actieve de politie. Ik werk in de psychiatrie en heb er 4 jaar 0 bij gekregen. Pas dit jaar is er net als bij de politie weer wat bijgekomen. Dat ze over de rug van voetbal liefhebbers proberen om er meer uit te slepen vin ik laag. Jij problemen met je baas, iemand die er geen moer mee te maken heeft heeft er last van. Schandalig

Een goed image had de politie de laatste tijd al niet, en met deze stakingen weten ze het laatste beetje sympathie ook te laten verdwijnen. Tref niet het volk, tref de politiek. Schijf geen boetes meer, flits niet meer, etc. Raak de politiek in hun portemonnee. Niet ons.

4 augustus 2015 om 14:21

en wanneer de politiek geen inkomsten uit boetes krijgt zullen de belastingen omhoog gegooid worden dus ja men wordt altijd gepakt.

geef de politie groot gelijk dat ze gaan staken, ze hebben al diverse middelen gebruikt waar men niet op reageert terwijl ze wel voort meer moeten werken, grotere gevaren lopen en vaker door ziekte uitvallen door stress.

ps @ voetbalzone kun je geen updates maken over uitvallen in plaats van nieuwe topics openen.

4 augustus 2015 om 14:28

Geen boetes schrijven? Totdat je maat word dood gereden, omdat een dronkenlap geen boete kreeg en veel te hard reed!

Hebben ze mooi voor elkaar. Gaat allemaal niet door let maar op. Dat dit zomaar allemaal mag. Ongelofelijk. Een water maatschappij draait toch ook niet zo maar de kraan dicht uit protest?

4 augustus 2015 om 14:35

Scheelt dat de politie wel meer taken heeft dan alleen het voetbal door te laten gaan. De belangrijkste taken leggen ze overigens niet neer.

ze kunnen beter gewoon het hele schema eruit gooien en verplaatsen naar di/wo/do

Dit is al de tweede keer dat ze ons dit flikken. De eerste keer was ik al boos, maar dan probeer je nog een beetje begrip voor ze op te brengen. Maar dat begrip is nu echt weg en het respect ook. Ik ben echt klaar met de politie in Nederland. Je kiest er toch zelf voor als je bij de politie gaat werken?

Verder moet de regering maar eens snel naar Engeland kijken qua regelgeving. Ik heb donderdag mijn ogen uitgekeken. De politie was heel vriendelijk en vrolijk, na de wedstrijd konden we gewoon door de Southampton-supporters naar ons hotel lopen en noemenswaardige hekken zitten er niet om het uitvak heen. Wat een verademing ten opzichte van Nederland. Zo zou voetbal moeten zijn. Pak de rotzakken hard aan, dan hoeven de burgemeesters niet zo spastisch te reageren als de politie weer eens staking houdt.

4 augustus 2015 om 14:23

Belachelijk inderdaad!!

Kom toch nog maar Tilburg, drinken we met z'n alleen een borrel!

4 augustus 2015 om 14:23

Alleen = allen uiteraard haha

4 augustus 2015 om 14:28

Kan goed zijn dat ik dat ga doen, even zien of er meer van mijn vrienden voor te porren zijn. Vond het de vorige keer een goede stunt van de Rotterdammers iig

4 augustus 2015 om 15:44

Je bent welkom. Er is genoeg bier hier in Brabant.

Hartstikke leuk dit zeg. Politie doet altijd hard hun best en ze mogen daar zelf meer voor betaald worden (gevaarlijke situaties etc.), maar door met hun eigen salarisgezeur miljoenen mensen van entertainment te onthouden is ook niet eerlijk.

Ikzelf ben leraar-in-opleiding, leraar word niet goed betaald terwijl zij verantwoordelijk zijn voor de ontwikkeling van IEDEREEN in Nederland (dus ook de politiemannen/vrouwen). Dus zouden alle leraren het werk dan maar neer moeten leggen? Dat zou toch ook onverantwoord zijn?

Jammer dat dit nu weer niet door gaat, en ik gok dat dit niet de laatste keer is dat dit gaat gebeuren.

4 augustus 2015 om 15:07

Leraren hebben in de afgelopen jaren ook al meerdere keren gestaakt hoor ;-)

Leraren staken alleen veel minder snel, omdat ze daar niet de staat mee kunnen raken, maar alleen de kinderen, waarbij hun toekomst ook risico kan lopen bij te veel stakingen. Dat is ook de reden dat leraren veel minder staken, terwijl dat al jaren de beroepsgroep is met de meeste burn-outs (op twee volgt het personeel in de gezondheidszorg en daarna valt een enorm gat).

Gaan ze bij elke aflasting een nieuw artikel plaatsen op vz? 8 artikelen met precies zelfde soort reacties eronder

4 augustus 2015 om 14:31

Dan klik je er niet op hoef je de reacties ook niet te lezen..

Mensen die reageren, waarom voetbal? Onze agenten hebben we een jaartje of 3 4 geleden gevraagd hardere aanpakken. Jaartje of 15 terug moest er meer blauw op straat! Ook rond voetbalwedstrijden. Dit hebben de supporters zich aan zichzelf te danken! Na afspraken voor hardere aanpakken en het uit eindelijk ook tot uitvoering komt (ga niet zeggen of het goed of fout is, dat laat ik in het midden), zijn de salarissen bevroren. Terwijl ze wel meer risico lopen. Het doel om dit bij voetbal wedstrijden te doen is dan ook volkomen logisch om daar te staken. Je geeft een signaal af naar +- 3 miljoen voetbal volgers in Nederland, dus 3 miljoen burgers. Zolang er bezuinigd word op sociale controle medisch gebied en gezondheidszorg mag je staken wat je wil, want we hebben er vroeg of laat allemaal baat bij. En dat er in het voetbal gestaakt word is mede de oorzaak van 30 a 40 jaar rellen in de het betaald voetbal, immers daar is na het uitgaansleven de meeste politie nodig in het weekend. Er zijn rond de 10 15 rellen per jaar in Nederland, ene keer meer in het nieuws dan de andere keer minder. Zegt genoeg dat er dus politie op de been moet! Hun willen gewoon meer geld, om wekelijks een baksteen terug te moeten koppen tijdens het voetballen het uit gemaakt worden als gnojereoh tijdens een arrestatie. Mensen die niet begrijpen dat het voetbal daarom word stil gelegd hebben naar mijn mening geen kaas gegeten van de samenleving!

Wat een hoop negatieve, emotionele reacties hier! Ik begrijp dat het emotie oproept, maar probeer het ook eens vanuit de kant van de politie te bekijken. Mensen zijn niet tevreden met hun salaris en de andere (secundaire) voorwaarden. De publieksvriendelijke acties zijn een tijdje geleden al geweest maar hebben niks opgeleverd. Het is uitermate vervelend dat het zover moet komen maar dit is een machtig middel wat de politie in kan zetten. Staking is een ultieme poging om de bonden en de belanghebbenden onder druk te zetten. Dus ja, vervelend maar wel begrijpelijk. Wat zou je zelf doen?

Dus dingen roepen als 'ga eens aan het werk man!' zijn wat mij betreft ongefundeerd.

En nee, ik ben geen politieagent! :P

Ik hoop dat de supporters in actie komen. In elke stad van hun club. Zo moeten die lui wel op komen dagen.
Vind dit echt niet normaal. Kies je een baan, en ga je lopen nuilen dat je meer geld wilt. Mis moet je dan maar een studie gaan volgen en een betere baan kiezen.

Kan hier heel slecht tegen. Over de rug van de burgers en supporters doen ze dit. En maar zeuren dat ze een slechte naam krijgen.
De wurggreep proberen ze nu op een andere manier toe te passen.

4 augustus 2015 om 14:23

Volgens mij hadden ze een normale baan, totdat "wij" vroegen om hardere aanpakken! Harder aanpakken is meer risico, meer risico is hoger salaris. Of hebben we niet mer zijn allen gestemd op dit kabinet? En ja, voetbal is meest gevolgde iets wat wekelijks terug komt!

4 augustus 2015 om 15:25

Ow jij weet wat ik heb gestemd?

4 augustus 2015 om 14:33

Wat zie jij als 'in actie komen'?

Wat een gezeik op politie. Gedraag je gewoon als supporter dan waren ze ook nooit nodig geweest. Het grootste tuig in deze kwestie zijn de relschoppers en de zakkenvullers uit Den Haag.

4 augustus 2015 om 14:32

Leuk en aardig hoor, maar wat hebben wij als gewone supporters er voor een invloed op? Met mij zijn er wekelijks duizenden supporters die gewoon willen genieten van hun team, het voetbal en samenzijn met vrienden en die nog nooit rottigheid hebben geschopt. Die worden nu wéér benadeeld.

4 augustus 2015 om 18:17

Kan wel zijn, maar de schuld bij de politie leggen is gewoon niet eerlijk.

4 augustus 2015 om 18:21

Misschien de relschoppers op de tribune volgende keer aanwijzen in plaats van wegkijken?

4 augustus 2015 om 18:51

Bij ons is er zelden iets aan de hand op de tribune onderling. En als dat wel het geval is dan wordt dat opgelost door supporters en stewards, dus dat gebeurt allang..

Roda - heraclas gaat ook door !!!!

4 augustus 2015 om 15:27

Nog wel 😜

Lees hier toch een hoop vreemde reacties, deze acties hebben niet zo veel te maken met het feit dat er veel politie nodig is bij het voetbal, deze actie heeft te maken met de zichtbaarheid van de staking. De agenten protesteren hier niet tegen supportersgeweld, dus ook al betreft het wedstrijden met nauwelijks risico dan nog zal die niet doorgaan.

Daarnaast is het loon van agenten niet best, maar dat geldt ook voor docenten bijvoorbeeld. Staken is niet echt mijn middel, maar wel een van de weinige middelen die hen ter beschikking staan. Ik zelf zie meer in publieksvriendelijke acties, geen boetes uitschrijven zodat je de regering onder druk zet met gemiste inkomsten.

Maar al met al, is het nou echt zo'n drama om straks een weekje later te beginnen? Ik vind dat de competitie sowieso al vrij vroeg begint, zeker met het oog op de transferdeadline die nog bijna een maand doorloopt. Dat extra weekendje zonder voetbal overleef ik ook nog wel, kijk je lekker Premier League, zitten op zondag voor ons Nederlanders ook nog erg interessante wedstrijden tussen (wat te denken van Newcastle - Southampton?) .

4 augustus 2015 om 14:33

Als er geen rellen waren geweest in het verleden was de politie inzet ook minder geweest, dat heeft er deels mee te maken.

Geen boetes uitdelen kan gevaarlijke situaties opleveren, dus geen optie. Of wou je dagje niet flitsen en een aantal gevaarlijke verkeerssituaties op je geweten hebben?

Publieksvriendelijke acties zijn er al geweest en niks opgeleverd. Dan maar het voetbal boycotten totdat er resultaat is en ja voetbal is nu eenmaal veel inzet voor nodig.

4 augustus 2015 om 15:00

Er zijn ook genoeg boetes die je niet kan gaan uitdelen, waarmee geen gevaarlijke situaties ontstaan. Waar ik gewoon niets van begrijp, is dat je boos bent op die overheid die gaan over de loonsverhoging, maar vervolgens op een manier gaat staken waar de Nederlandse bevolking last van heeft. Ga dan bijvoorbeeld de tweede kamer bezetten of iets dergelijks.

4 augustus 2015 om 15:15

Je kan heel goed bepalen welke boetes je eventueel kan laten schieten. Fietsverlichting zou je kunnen waarschuwen bijvoorbeeld, maar ook al doen ze daar niets tegen dan is Nederland echt niet ineens veel gevaarlijker, die controles vinden toch maar een paar keer per jaar plaats. En ik ben zonder licht geregeld een politieauto tegengekomen die daar nooit iets aan deed. Verder zou je kunnen denken aan zaken als wildplassen bijvoorbeeld, dat kan met een waarschuwing worden afgedaan.

En over het flitsen, de meeste van onze flitspalen staan uit, veel trajectcontroles ook. En als ze met een mobiel flitsteam op pad gaan doen ze dit ook niet elke dag, doorgaans op dagen met mooi weer. Ik verwacht niet meteen een Sodom en Gomorra in Nederland als er een week nauwelijks wordt geflitst.

4 augustus 2015 om 15:17

Toch logisch, het was een eis dat de politie harder moest worden. Aan die eis is voldaan, maar brengt ook risico met zich mee. Laat de Nederlanders maar zien, dat hun eis niks extra;s opleverd

4 augustus 2015 om 18:24

Wildplassen met een waarschuwing afdoen is niet slim. Urine stinkt en veroorzaakt schade aan gebouwen (paleis op de Dam bv).

Dat is het probleem van de politie juist, zouden ze hun werk goed doen (dus fietsen zonder licht in het donker is een prent) dan wordt daar over gezeurd en nu ze niets doen is het ook niet goed.

Las dan alles af, en zet het naar woensdag of zo. Die staking ook moeten ze maar bij een ander sportevenement doen.

4 augustus 2015 om 16:01

Bij welk ander sportevenement is er zo veel politie aanwezig dat de actie ook enige impact heeft? Juist, geen een.

bedankt heren namens al die voetbalminnend belastingbetaler die in ploegendienst werkt nu verplicht worden om snipperuurtjes op te nemen.

Ze zorgen nu zelf ook voor een dramatisch slechte onderhandelingspositie. Ze zetten de overheid met de rug tegen de muur, en de overheid kan nu niet anders dan de poot stijf houden en niet toegeven.

Als de overheid nu namelijk ineens met geld over de brug komt, verliezen ze elke geloofwaardigheid en geven een vrijbrief aan andere beroepsgroepen om te komen bedelen. Dan staken volgende week de leraren, brandweerlui en verpleegsters massaal.

Ik begrijp dat de politie meer geld wil. Dat wil ik zelf ook wel. Alleen ben ik van mening dat ze het helemaal niet zo slecht hebben. Volgens een site die ik kon vinden, verdiend een agent die 14 jaar in dienst is zo'n 3.182 euro bruto in de maand, en ontvangt een gratis ziektekostenverzekering daarboven op.

Is dat nu echt zo slecht? We hebben het hier niet bepaald op en functie op Hbo/universitair niveau...

4 augustus 2015 om 14:41

Dan moet je ook wel alles meenemen wat erbij staat...

Ik citeer:

"ter vergelijking: het minimumloon voor bijvoorbeeld een verkoper in een winkel is 1.502 bruto of 1.209 euro netto. Reken je hier alle zorg- huur en sociale toeslagen bij dan kom je op een netto-inkomen van 1.779 euro. Een agent verdient dus maar zo’n 350 euro meer. Hij ontvangt die toeslagen immers niet. Daarvoor werkt hij ook nog regelmatig ‘s nachts en in de weekenden."

Loopt daarbij dus ook nog eens ontzettend veel extra risico's. Met de kans dat hij door achterlijke op zijn muil geslagen wordt ofzo.

4 augustus 2015 om 15:00

Eens, maar geldt dat niet voor ons allemaal?

Ik verdien met mijn Hbotje ook flink meer dan in een winkel (aanzienlijk minder dan bovengenoemd bedrag bij de politie overigens) en daar blijft netto ook niet zo veel meer van over.

Ik begrijp wel dat het wat onrechtvaardig voelt, maar het is nu eenmaal zo in Nederland dat een hoger brutoloon steeds zwaarder belast wordt, terwijl je ook steeds minder aanspraak maakt op allerlei toeslagen.

Met die 3.182 euro zit je in ieder geval ruim boven modaal.

Nogmaals, ik begrijp best het standpunt van de politie, ze zitten al een tijdje op 0, en dat er wat bij komt is niet meer dan terecht, maar het is ook allemaal weer niet zo slecht als ze doen voorkomen.

Als je de vakbondslui hoort praten is het net of de agenten dreigen te verhongeren, en dat zal echt reuze meevallen. Er zijn veel sectoren waar de afgelopen jaren nauwelijks iets met de salarissen is gedaan helaas.

4 augustus 2015 om 15:42

Ik begrijp jouw standpunt ook wel hoor en uiteraard, de vakbonden dikken het aan. Maar de situatie waarin de politie zit is ook weer niet zo rooskleurig als sommige het doen lijken. Jarenlang op de nullijn zitten hebben meerdere sectoren gehad. Maar ik zou er ook niet mee akkoord gaan wanneer mijn loonsverhoging uit mijn pensioen zou komen.

En overigens met die 3182 euro zit je boven modaal dat klopt, maar hiervoor werken zij wel onregelmatig en hebben zij een "risico-beroep". Dit is inclusief alle toeslagen. Geen verkeerd salaris, maar dat wil nog niet zeggen dat je geen recht hebt op een normale loonsverhoging.

4 augustus 2015 om 16:25

Zeker, er zit uiteraard extra risico aan het beroep, maar dat is natuurlijk altijd al zo geweest.

Grootste probleem met dergelijke beroepsgroepen is dat het vrijwel onmogelijk is over te stappen naar een andere werkgever. Ik kan in principe exact hetzeflde werk doen (administratie) bij talloze bedrijven in diverse sectoren. Dus als het me echt niet bevalt kan ik gaan, en er ontstaat een bepaalde marktwerking tussen bedrijven onderling. Bij de politie is dat natuurlijk vrijwel onmogelijk, en dat maakt het wel een stuk lastiger onderhandelen.

4 augustus 2015 om 14:50

maar wel over een functie waar veel risico en hogere ziekte uitval door stress bij geld, tel daarbij op dat ze steeds meer werk krijgen terwijl ze nauwelijks tot geen compensatie krijgen, terwijl de hogere mannen geld verspillen(zowel politici alsmede de hoge bazen in de politiekorps.).

Ado - PSV is toch ook al afgelast? Ik heb er wel begrip voor, ook heeft iedereen het recht om te staken. Jammer dat het zo slepend en moeizaam gaat met die CAO.

4 augustus 2015 om 15:48

Is nog niet officieel bevestigd.

Jongens jongens, er komen tientallen artikelen per dag over deze situatie op vz, gaat iedereen nou echt bij elk artikel lopen zaniken over de politie?
Het is jammer, maar ik vind het begrijpelijk. Het besluit zal in elk geval niet meer worden teruggedraaid en boven alles vind ik het zeer triest dat een simpel voetbalwedstrijdje zonder echt verhoogd risico al niet meer zonder politiebegeleiding door kan gaan. Volkomen begrijpelijk dat de gemeentes dit niet aandurven.

Wat een belachelijke reacties lees ik hier.
Ze staan in hun recht.
Pech voor de voetbalfans.
En iedereen die hier loopt te zeuren over vanalles en loopt te zeiken over de politie hoop ik dat ze hun nooit nodig hebben.
Iedereen heeft het recht om te staken.
En wat is t toch een ramp om een paar dagen langer te wachten om je club te zien.. man man.
Kleine kinderen.

Succes met de staking heren/dames van de politie, ik hoop dat jullie krijgen wat jullie verdienen.

4 augustus 2015 om 15:28

Paar dagen langer te wachten? Ikzelf ben een dag later op vakantie gegaan zodat de wedstrijd nog kon zien. Ik ken verschillende supporters die gewoon moeten werken en op deze korte termijn niet meer vrij kunnen regelen. Zo benadeel je duizenden supporters die wel hebben betaald voor een kaartje. Maar dat zal je vast niet snappen aan je reactie te zien heb je een politie bril op

4 augustus 2015 om 18:55

Wedstrijdje paar dagen verzetten is voor de mensen die vanachter hun tv kijken ook niet zo'n opgave. Maar als je als supporter in het stadion zit dan moet je ook reizen en je zit vaak ook met je werk waar je vrij moet regelen oid. Daarnaast is het juist onderdeel van de lol als je in het weekend speelt dat je met je vrienden van te voren even een drankje gaat doen in de stad voordat je naar de wedstrijd gaat. Dat kan door de weeks al niet als je eerst moet werken. En tot slot vind ik de sfeer op een zondagmiddag altijd heel anders dan op een doordeweekse dag

en weer zijn 13000 supporters de dupe waarvan zeker de helft nog nooit opslag heeft gehad, goed bezig politie!

Zeer jammer dat het allemaal niet door kan gaan! Maar ieder in Nederland geeft een recht om te staken, zo ook de politie.

Dat zoveel mensen hier nu negatief op reageren heeft te maken dat we allemaal van voetbal houden op deze site. Nog maar een weekje wachten

Wij als voetbalfans hebben jarenlang ook voor problemen en extra werk voor de politie gezorgd, lees hooligans.

Naar verluid zou vanuit het overleg met de lokale driehoek in Kerkrade besloten zijn dat de wedstrijd Roda-Heracles in ieder geval doorgaat!

De eisen van de politie zijn helemaal niet zo vergaand. Bovendien klaagt de volledige samenleving altijd over het niveau van onze politieagenten. De stakingen gaan niet alleen om betere arbeidsvoorwaarden, waardoor men meer hoger opgeleiden kan aantrekken, maar tevens om een uitbreiding van het aantal cursussen en trainingen die agenten krijgen. Dit komt de politie en de veiligheid van onze samenleving alleen maar ten goede. De overheid moet gewoon over de brug komen en met een fatsoenlijk compromis op de proppen komen. Men leert het echter nooit. Op deelgebieden als zorg, onderwijs en veiligheid zou nooit bezuinigd moeten worden.

Weet iemand of NEC - EXcelsior doorgaat?

Misschien beter om dan de hele eerste ronde er maar uit te halen?
Is misschien het eerlijkst. Anders begin je met 4 tot 6 ploegen met 1 wedstrijd gespeeld en de rest met 0.

Komt mij ook beter uit, ben dit weekend in Wales voor de rugby interland Wales - Ierland.

Laat dan maar alleen de wedstrijd Feyenoord - Utrecht doorgaan, staan ze in Rotterdam misschien ook nog eens keer bovenaan!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren