Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Senegal is niet bang voor Europese toplanden, dus ook niet voor Oranje’

Laatste update:

Bondscoach Louis van Gaal weet het zeker: dit Nederlands elftal heeft ‘een grote kans om wereldkampioen te worden’. Om dat doel te bewerkstelligen, moet wel eerst de poule overleefd worden. Daarin speelt Oranje tegen Senegal, Ecuador en Qatar. Voetbalzone blikt samen met kenners van het voetbal in die landen vooruit op de wedstrijd en nu is het de beurt aan Ed Dove, specialist van het Afrikaanse voetbal namens GOAL.

Door Guy Habets

Dove heeft het druk gehad in de afgelopen dagen. De reden daarvoor is duidelijk: de blessure van Sadio Mané. De aanvaller van Bayern München moest in de Bundesliga-wedstrijd tegen Werder Bremen met een kwetsuur van het veld en dat nieuws is hard aangekomen in Senegal. “Er is een soort collectief rouwen om de afwezigheid van Mané in de groepsfase”, zegt de journalist tegen deze website. “Er zijn weinig andere teams die zo afhankelijk zijn van één speler dan Senegal van Mané. Hij is de speler die assists moet geven, de doelpunten moet maken en het team moet leiden. Door hem werd de Afrika Cup gewonnen.”

Wie denkt dat het volk in Senegal de moed al heeft opgegeven, komt echter bedrogen uit. “Zonder Mané is het elftal minder, maar het team reist nog steeds als Afrikaans kampioen af naar Qatar en men vindt dat er nog steeds een goed elftal staat. Zo zijn Édouard Mendy en Kalidou Koulibaly op hun posities de beste Afrikaanse voetballers en wordt er een ervaren middenveld meegenomen. De mensen in Senegal verwachten dat je met dat team tegen landen als Qatar en Ecuador nog steeds makkelijk moet kunnen winnen. De poule wordt immers als niet zo zwaar ervaren. Dat zullen jullie in Nederland ook wel vinden.”

De verwachtingen zijn dus nog steeds hooggespannen in Senegal en de vervangers van Mané in de voorhoede moeten dat waar gaan maken. Dove weet echter niet zo goed wat hij ervan kan verwachten. “Eigenlijk kunnen we ons geen Senegalees elftal zonder Mané voorstellen, want sinds zijn debuut is hij er altijd bij geweest. Hij miste geen wedstrijd, of het nou vriendschappelijk was of om kwalificatie ging. Nu weten we niet wat er gaat gebeuren en wordt er met name naar Ismaila Sarr van Watford gekeken. Hij moet de rol van Mané op zich gaan nemen, maar er zijn twijfels over zijn doelgerichtheid.”

Het moment dat in Senegal voor verdriet zorgde: Sadio Mané raakt geblesseerd.

Sarr zal, net als collega-aanvallers als Boulaye Dia en Krépin Diatta, te maken krijgen met Virgil van Dijk. De stopper van Liverpool is de populairste Oranjeklant in Senegal. “Er is veel respect voor hem als de misschien wel beste verdediger ter wereld. Fans in Senegal keken natuurlijk vaak naar wedstrijden van Liverpool toen Mané daar speelde en zagen dan hoe goed Van Dijk is. Iedereen keek uit naar het directe duel tussen Mané en Van Dijk en het is echt jammer dat dat er niet van gaat komen. Daarnaast worden Memphis Depay en Frenkie de Jong ook als gevaarlijke spelers gezien, omdat ze bij Barcelona spelen.”

Het Nederlands elftal heeft echter nog een belangrijke troef achter de hand. De bondscoach werd door ESPN-analist Kenneth Perez al ‘de vedette van Oranje’ genoemd en Dove begrijpt dat wel. Hij weet dat er in heel Afrika veel respect is voor Van Gaal. “Vergeet niet dat hij in 1995 met Ajax de Champions League won en dat hij dat deed met twee Nigeriaanse spelers in het elftal. Nwankwo Kanu en Finidi George waren Afrikanen die de Champions League wonnen en dat was destijds echt geen vanzelfsprekendheid. Daardoor geniet Van Gaal veel bekendheid in Afrika en wordt hij alom gerespecteerd. Ook zijn jobs als coach van Barcelona en Manchester United spreken tot de verbeelding.”

De aanwezigheid van Van Gaal en spelers als Van Dijk, Depay en De Jong maken de Senegalezen echter niet nerveus. “Deze ploeg is niet bang om het tegen Europese grootmachten op te nemen en is dus ook zeker niet bang voor het Nederlands elftal”, stelt de journalist van GOAL. “Het wordt gezien als een kans om de krachten weer eens te meten met een team waar je anders niet tegen zou kunnen spelen. We moeten echter wel realistisch zijn: Oranje won dit jaar op fantastische wijze van België en deed dat op een manier die voor het Senegalese team niet te bestrijden zou zijn. Als Nederland die vorm aantikt, winnen ze. Toch verwacht ik een gelijkspel. Het is de openingswedstrijd, dus ik ga voor een hele nerveuze 1-1.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

NL moet dit gewoon makkelijk winnen. Enige dat ze in de weg staat is misschien de plaats van spelen, maar mag aannemen dat ze na een week wel gewend zijn.... ik zeg 2-0

18 november 2022 om 12:12

Makkelijk winnen vind ik een beetje onderschatting van de tegenstander. Senegal is het beste Afrikaanse land en ik schat hen het hoogst in van alle poulegenoten van ons.

18 november 2022 om 12:16

Met Mane leveren ze zo'n 80% in van al hun doelpunten maar zelfs zonder Mane zie ik ze Oranje verslaan. Oranje moet het laten zien tegen Ecuador en Qatar.

18 november 2022 om 12:19

Toch zou je van het beste Afrikaanse land op een WK moeten winnen.

18 november 2022 om 21:16

Als Memphis er niet bij is dan lever je ook aardig wat goals in. Nu spelen we met Vincent Janssen. Wat een drama spits is dat

18 november 2022 om 20:20

je mag het niet zeggen, maar verwacht toch wel dat Blind door de mand gaat vallen deze wedstrijden. als je inmiddels gepasseerd bent bij je club, tegen meerdere eredivisieclubs hebt gehapert, en in de champions league bent weggeblazen door je directe tegenstanders, kan het niet anders dan dat dit op dit WK ook aan de oppervlakte komt. wonderen bestaan niet

20 november 2022 om 11:49

Dat niet alleen, maar zowel Ecuador als Senegal hebben hele fysieke aanvallers die bovendien enorm snel zijn. Dat is sowieso al een groot probleem voor Blind.

19 november 2022 om 08:01

inderdaad, Senegal is echt niet zo zwak. Ze hebben met Koulibaly, Gomis en Sarr gewoon prima spelers nog. Ook het middenveld is fysiek sterk en degelijk.

Fysiek ga je het sowieso afleggen tegen Senegal.

19 november 2022 om 10:49

Daar gaan we weer met die verschrikkelijke overschatting van Oranje. Hoop echt dat ze er snel uit worden gesodemieterd. Zien we die lelijke kop van Van Gaal ook niet meer.

19 november 2022 om 12:14

@azzuri67 Achja, dan maar voor Italië juichen hé

19 november 2022 om 12:15

Oef hoop frustratie lees ik.

Maak je niet druk, en ga gewoon lekker Italië kijken op het wk ouwe reus.

19 november 2022 om 12:31

Heb ik al gedaan en EK geworden. Mag niet klagen.

20 november 2022 om 05:50

@ Azzuri67 Wij ook in 88….wat is je punt

20 november 2022 om 11:51

Misschien moet je je onderbuikgevoel niet zo laten spreken en even door de reacties heen scrollen. Nu reageer je op 1 reactie die strookt met wat je eigenlijk wou verkondigen hier en doet dat af alsof iedereen er zo over denkt...

20 november 2022 om 23:54

Oostenrijk heeft ook niks te klagen gehad vandaag



wij zijn ook voor niemand bang! hup nederland

Snap werkelijk waar niet waar de hype rondom Senegal ineens vandaan komt. Er lopen wat wereldspelers rond, maar wat verder nog? Hebben in de aanloop naar het WK nog gelijk gespeeld tegen Iran, Mozambique en eswatini. Uiteindelijk gaat het om het teambelang tijdens zo'n toernooi en laat Van Gaal daar nou net een toptrainer in zijn. Ik verwacht een simpele 5-1 voor Nederland.

18 november 2022 om 13:00

Ik verwacht een 1-1. Ik begrijp de hype van het NL elftal niet. Afgelopen EK nog met 2-1 verloren van het nietszeggende Tsjechië. Nu is van Dijk niet in beste vorm, de Jong is ontzettend wisselvallig en Depay speelt niet. Waarbij de temperatuur ook een rol speelde en laat nou net die Afrikanen daar aan gewend zijn. Het wordt absoluut geen simpele en makkelijke overwinning.

18 november 2022 om 13:03

Beetje raar om een wedstrijd van 2 jaar geleden er bij te pakken. Dat heeft echt 0.0 te maken met dit WK. Zoveel veranderd qua spelers en coach. Ik voorspel een gemakkelijke 3-0 zege voor Nederland.

18 november 2022 om 13:23

Welke hype rondom NL bedoel je dan? Elk toernooi heb je dromers die hopen het winnen van de finale. Ik heb niet het gevoel dat het er dit jaar meer zijn dan anders. Realisten zouden zeggen dat een kwartfinale een prima resultaat is, echter kun je met een beetje geluk en goede teamspirit nog verder komen.

18 november 2022 om 13:57

Moet je nagaan dat Senegal nog een stuk recenter dan Nederland tegen Tsjechië heeft gespeeld tegen oa Iran, Mozambique en Eswatini, en daar precies 0 wedstrijden van heeft gewonnen. In vergelijking met die landen is Tsjechië een gigant in de voetbalwereld.

18 november 2022 om 14:10

De hype die u benoemd 5-1. Waarop gebaseerd? Omdat van Gaal de coach is?
Nederland zou de poule nog wel doorkomen maar daarna ben ik er eerlijk gezegd bang voor. Wij hebben helemaal niet zo’n goed elftal. Noppert gaat waarschijnlijk keepen. Een debutant we hebben geen enkel idee hoe die de verdediging kan en gaat neerzetten. Misschien staat de beste man ontzettend onder de stres. Dumfries prima back, van Dijk vind ik absoluut niet geweldig. Timber niet in vorm, de Ligt speelt niet geregeld en de Vrij ook niet? Maar dat weet ik niet zeker, blind op links? Nou daar hoef ik geen woorden aan vuil te maken. Ik vind Frenkie ook ontzettend wisselvallig maar dat mag je hier niet typen. Depay heeft een half jaar niet gevoetbald.
Het zou wel aan mij liggen.

19 november 2022 om 06:46

Ek was vorig jaar

19 november 2022 om 12:14

Oh dus het was 1,5 ipv 2 jaar geleden. Dat verandert de zaak! Thanks voor de opheldering!

20 november 2022 om 11:29

Die temperaturen zeggen niets. Zo'n beetje iedere speler kan wel onder die omstandigheden voetballen. Het is daar de komende weken telkens iets onder de 30 graden tot 30 graden. Dat is natuurlijk warm, maar ook weer niet extreem.

Daarnaast kun je moeilijk 1 wedstrijd als graadmeter nemen. Natuurlijk is Oranje kwetsbaar, maar dat is Senegal ook heel duidelijk. Ik zie Oranje namelijk niet eens enigszins gelijkspelen tegen landen als Iran, Mozambique of eswatini.

En natuurlijk wordt het geen simpele overwinning. Dat gebeurt sowieso niet heel vaak op een WK, tenzij je bij wijze van spreken een Faeroer Eilanden of een San Marino treft. Senegal lijkt me vooral een stugge ploeg. Een makkelijke wedstrijd wordt het echter niet.

20 november 2022 om 18:42

2 weken geleden in Bahrein en Saudie Arabië geweest. 2 maand geleden in Oman geweest. Ik kan je vertellen dat het niet alleen de temperatuur warm is maar het is extreem benauwd. Erger dan een vlindertuin.

20 november 2022 om 23:55

Spelen met airco dus de warmte zal geen rol spelen

18 november 2022 om 13:04

Dat is juist de onderschatting van Senegal. Voetballend gezien is het geen geweldige ploeg. Een middenveld met Gueye, Kouyate en Mendy is extreem verdedigend maar wel fysiek. Tegen grote landen zijn ze juist op hun best maar in Afrika moeten ze zelf het spel maken. Dodelijk op de counter met snelle spelers.

20 november 2022 om 11:33

Tegen Oranje in een 5-3-2 gaan ze waarschijnlijk ook vaker de bal krijgen dan hun lief is. Dat is nou eenmaal een beetje wat bij die formatie hoort. We hebben in principe minimaal 6 defensief ingestelde spelers. Het is dus zeker niet zo dat Oranje precies doet wat Senegal graag wil.

21 november 2022 om 08:49

Valt mee, Dumfries staat vaker rechtsbuiten dan rechtsback. Staat Berghuis naast Frenkie dan is dat ook erg aanvallend.

18 november 2022 om 14:30

Senegal speelde tegen Eswatini en Mozambique met hun olympische spelen elft denk ik, of de u23. Kijk maar naar de namen, allemaal binnenlandse spelers. Die wedstrijden kun je er dus niet bijhalen

20 november 2022 om 11:31

Tja, maar ik zie Jong Oranje het ook niet bijster moeilijk krijgen tegen dat soort landen. Hoe dan ook is het allemaal niet zo heel relevant. Een WK zijn wedstrijden op zich en we weten in ieder geval dat Senegal een stugge ploeg is waar je niet zomaar even overheen walst. Dat is gewoon de(!) wedstrijd van de poule.

19 november 2022 om 18:00

Je kan toch net zo goed over Nederland zeggen dat ze twee of drie absolute wereld top spelers hebben maar dat het verder allemaal vrij matig is. Buiten Nederland zien ze ook alleen van Dijk, de Jong en een hoop B garnituur als ze naar Oranje kijken, en de aanval heeft zelfs dat niveau niet.
Uiteindelijk zijn ze gewoon Afrikaans kampioen, en als je dan kijkt naar eerdere Wk's waar nederland tegen Afrikaanse top landen speelde, toen Oranje vol zat met spelers die allemaal top waren werd het steeds 2-1 of zo.

Goed dat ze niet bang zijn natuurlijk. Normaal gesproken moeten we dit simpel winnen. Senegal heeft een aantal goede spelers, maar de man waar het om draait is er niet bij. Ik verwacht daarom niet dat ze het ons heel moeilijk gaan maken, maar goed, je weet het nooit.

Het zou raar zijn als ze zouden zeggen we zijn bang voor de Europese top landen 😂

Senegal heeft best een prima ploeg, maargoed er zijn in het verleden vaak genoeg Afrikaanse landen geweest met goede selecties, en ver in een WK komen lukt uiteindelijk vaak toch niet..

18 november 2022 om 13:02

Ghana kwartfinale in 2010. Door een handbal van Suarez geen halve finale gehaald. Toch waren Afrikaanse landen vroeger beter en mooiere namen (Drogba, Eto’o, Essien, Touré en nog veel meer)

18 november 2022 om 16:14

Als dat je enige voorbeeld is, dan zegt dat toch genoeg? Als je inderdaad ziet welke grote namen in het verleden zijn uitgekomen voor Afrikaanse landen is het opmerkelijk dat ze nooit verder zijn gekomen dan dat..

20 november 2022 om 11:20

Door een handbal ja? Niet door de gemiste penalty die daarop volgde of de reeks daarna?

20 november 2022 om 14:31



Senegal in 2002 en Kameroen in 1990 stonden ook in de kwartfinale en beiden waren erg dicht bij de halve finale.

20 november 2022 om 22:01

Als Suarez die handsbal niet maakt gaat Ghana gewoon door naar de volgende ronde. Hierdoor bleef het gelijk en volgt er inderdaad een penalty die gemist kan worden. En de penalty reeks die daarop volgt is gewoon een loterij.

19 november 2022 om 06:49

Kameroen 1990

Senegal heeft nog steeds Sarr voorin (in vorm bij Watford en al bij 9 doelpunten betrokken in 17 wedstrijden), Boulaye Dia (die al bij 8 doelpunten betrokken is dit seizoen in de Serie A) en Jackson die dit seizoen doorbreekt bij Villareal. Nog genoeg slagkracht om te winnen van Ecuador en Qatar. Verdedigend zijn ze ijzersterk met een topdoelman (mendy) , Koulibaly (chelsea) en Diallo (leipzig) achterin en op het middenveld ervaren krachten als Gueye (everton), Sarr (tottenham) en Kouyate (nottingham). Gasten die hun sporen hebben verdiend in de sterkste competitie ter wereld

19 november 2022 om 18:59

Maar wel of geen Mane scheelt wel een enorme slok op de borrel voor Senegal, dat is toch wel echt een gemis voor ze.

20 november 2022 om 11:36

Wel met de kanttekening dat Sarr actief is in de Championship. Daar schoot Danjuma de ene na de andere binnen, terwijl ook Piroe (die niet eens in overweging was) er vorig jaar nog 22 inlegde. Dat neemt niet weg dat Senegal een stugge ploeg is met een aantal goede spelers.

Het woord dus uit de kop van het artikel lijkt mij beter
Nederland is geen topland. Dat wil niet zeggen dat af en toe Nederland hoog kan eindigen.
Om een topland te zijn moet aan meer voorwaarden zijn voldaan

21 november 2022 om 06:58

Om een topland te zijn moet je op het moment boven jezelf uitstijgen en dat heeft Nederland in de geschiedenis al vaker gedaan. Geen garanties, maar laten we hopen dat het Louis en zijn mannen ook dit toernooi weer lukt.

21 november 2022 om 12:03

Nee, ben ik niet met je eens. Dat noemen ze eendags vliegen.
Gio presteerde vorig jaar top en ligt er nu uit.
Op een zeer laag niveau (conf. League top, CL flop)
Naar mijn mening moet je structureel goed presteren en niet 1 keer wel.

Italie zou nu dus een waardeloos voetballand zijn. Zij zijn er immers niet bij.

Er komt een moment dat we ons af mogen vragen: Wat hebben die Afrikaanse landen eigenlijk door de decennia heen nu helemaal gepresteerd op een WK? Bij zoveel toernooien heb ik moeten aanhoren dat ze eraan komen, maar nog nooit lukte het een Afrikaans land om in de halve finale te komen. Een paar kwart finales, max. Voor wat context: Zelfs een van de kwalitatief zwakste Oranje-elftallen die ik gezien heb (die van 2014, waar wat toppers in de herfst van hun carrière aangevuld werden met middelmaat) kwamen onder van Gaal in een halve finale terecht. Ook heb ik nog even naar de resultaten van Afrikaanse landen in het laatste WK gekeken en was alweer vergeten dat ze echt allemaal in de groep er al uitvlogen. Laat het maar zien Senegal.

19 november 2022 om 22:13

Afrika is het continent met de meeste landen en toch mogen er ieder wk maar 5 mee, maakt de kans niet groter

20 november 2022 om 11:39

Anderzijds zijn dat ook direct de sterkste landen, want je hoeft van een Mozambique echt niet te verwachten dat ze iets gaan klaarspelen op een WK. Maar goed, ik snap de clue in het betoog van Koriander ook niet echt. Het lijkt me namelijk niet meer dan logisch dat Afrikaanse landen wat op een WK te zoeken hebben. Het is immers een WK.

20 november 2022 om 21:24

@jesaja, True, maar de andere continenten zoals Azië en Zuid-Amerika hebben ook 4 of 5 plekken en zelfs een Aziatisch land is tot een halve finale gekomen, om over Zuid-Amerika nog maar te zwijgen. Bovendien zijn de prestaties van Afrikaanse landen er ook niet naar om meer allocaties te krijgen. Zowel als je naar prestaties op het WK kijkt als naar de FIFA-ranking. Europa daarentegen heeft meer landen in de FIFA top 32 dan dat er landen naar het eindtoernooi gaan en heeft altijd flink wat landen die tot diep in het toernooi komen of zelfs winnen. 2006, 2010, 2014, 2018 ... allemaal gewonnen door Europese teams. 3 van die 4 finales waren volledig Europese finales. Je zou nog preciezer kunnen werken en tot een som komen door eindnoteringen per continent en het aantal vertegenwoordigende elftallen erin te verwerken voor de afgelopen wk's. Geen tijd voor, maar ik zet er een kratje bier op dat Europa en Zuid-Amerika hun aantal allocaties gewoon verdienen en Afrika nog best blij mag zijn met hun 5 spots. Misschien zou Afrika op basis daarvan zelfs 1 in moeten leveren en aan Zuid-Amerika moeten geven (zeker na afgelopen WK), maar ik zou eerst de berekeningen willen zien voordat ik zover zou willen gaan.

20 november 2022 om 21:34

@sirius, tuurlijk horen er Afrikaanse landen op het WK te zijn. Waar betoog ik anders? Er zijn een heel pak reacties hier verwijderd en er werd door sommigen gedaan alsof Senegal wel even Nederland zou oprollen. Dat, + dat ik al wat jaartjes zit te wachten totdat Afrikaanse landen het nu eens laten zien (pele deed de voorspelling dat ze al een WK-winnaar zouden hebben rond 2000 en we zijn nu alweer 20 jaar verder), zijn de context voor mijn reactie.

21 november 2022 om 13:50

Oke, dat wist ik niet. Maar ach, er komt maar heel zelden iets zinnigs uit de mond van Pele. Die roept vaak maar wat als hij er dan beter uitkomt. Overigens kan ik best geloven dat een Afrikaans land ooit het WK wint, maar op dit moment acht ik geen Afrikaanse ploeg in staat om dat te bewerkstelligen. Ja, misschien met een gigantische dosis geluk, maar er moeten zeker nog verbeteringen worden doorgevoerd om dat mogelijk te maken, met name op tactisch vlak. Dat begint niet enkel bij de coach, maar al bij het opleiden van jonge talentvolle spelers.

Zonder Mané zie ik het toch somber in voor Senegal. Ik denk dat ze 3e worden en dat Nederland en Ecuador doorgaan

Senegal heeft gewoon een leuk en sterk team. Ze horen zeker tot de subtop van dit toernooi. En zelfs zonder Mané hebben ze nog wel een paar aardige aanvallers.

Maar Oranje is simpelweg beter. Net wat betere spelers en één van de beste coaches. Normaliter zou dit een overwinning moeten zijn.

Natuurlijk zal Oranje dit Senegal niet onderschatten, maar een ze moeten dit toch winnen.

20 november 2022 om 11:42

Het is wel afwachten hoe Oranje op komt dagen natuurlijk. Blind krijgt het sowieso lastig met die fysieke spelers voor zich. Buiten Mane hebben ze wellicht niet de meest technisch vaardige spelers, maar ze zijn sowieso sterk en snel. Dat zal Oranje goed moeten managen. Dumfries redt zich wel aan de rechterkant.

Ook gaat Senegal vaker de bal krijgen dan als Oranje 4-3-3 zou spelen. Dat is niet echt in het voordeel van Senegal (dat beter is op de counter), maar ik vind Oranje ook niet heel overtuigend als de tegenstander de bal heeft. Dat kan ook voor problemen zorgen.

Onderaan de streep heeft Oranje een betere ploeg, maar makkelijk gaat het sowieso niet worden. De omstandigheden zijn zeker niet ideaal en zeker in de eerste wedstrijd moet je maar hopen dat Gakpo het op de heupen heeft. Van Bergwijn en vooral Janssen verwacht ik niet veel als ik eerlijk ben.

21 november 2022 om 12:20

Blind kan een zwak punt zijn, maar verder heeft Oranje ook gewoon een fysiek sterke ploeg, zeker als zo'n beer als de Ligt ook nog opgesteld wordt.

Letterlijk iedereen is langer dan 1,80. Bij senegal is de helft kleiner dan 1,80 cm.

Die worden mooi 2e in de poule achter oranje.

Wel jammer dat mane geblesseerd is. Zouden mooie duels zijn tussen blind en mane. Op snelheid zou die er dan een keer niet langs kunnen.

ik gun ze een mooi wk, en wat mij betreft winnen ze het wk.
maar afrikaanse landen (zeker sub-sahara) is hoog ren-je-rot, met kunst en vliegwerk voetbal.
ja, de spelers spelen in grote competities bij mooie clubs, maar zodra ze samen komen bij hun nationale elftal is het toch niet hetzelfde.

ik ben dan ook benieuwd wanneer er een keer echt een grote trainer (niveau klopp, guardiola, ancelotti) bij zo'n land zit, of er dan ook echt een ge-oliede machine van te maken is.

20 november 2022 om 11:46

Ik denk het niet, want een aantal spelers spelen weliswaar in goed voetballende ploegen, maar eigenlijk heeft enkel Mane ook echt een hele goede techniek en een speelstijl waarmee je veel kanten op kunt. Dat middenveld is aan de bal gewoon heel statisch, evenals de overige aanvallers. Vooral op het middenveld hebben ze heel weinig creativiteit en dan wordt het gewoon erg lastig om er een geoliede machine van te maken.

Ik hoop op een overwinning van Nederland. Maar als Senegal op voorsprong komt en alleen maar hoeft te verdedigen gaan ze zeker punten pakken tegen Oranje.

21 november 2022 om 07:03

De wens is bij jou waarschijnlijk de vader van de gedachte, maar gelukkig is niets zeker in voetbal.

Altijd leuk om te lezen die onderschatting van de tegenstanders. Als men een beetje verdiept in Senegal zul je zien dat zij een enorme transformatie hebben gemaakt. Voetbalbond van Senegal heeft 20 jaar geleden de roer omgegooid en een hele systeem opgebouwd in Senegal rondom voetbal. Daar zijn deze spelers uit de koker gekomen waarvan vele van hen de Olympische u23 hebben gespeeld.

Daarnaast zie je een nieuwe lichting al op de deur kloppen.. Goed op elkaar ingespeeld, spelen al jaren samen en hebben zowel de Afrikaanse als Europese speelstijken geimplementeerd.

Voor de geinteresseerde, check Youtube.. Senegal the first African worldchampion?

21 november 2022 om 12:24

Allemaal in theorie heel leuk maar dit soort verhalen over afrikaanse landen horen we al decennia. Met een aanval van Sarr, Diatta en Dia ga je echt geen potten breken.

Van Dijk momenteel als beste verdediger van de wereld bestempelen doet echt onrecht aan andere topverdedigers. Hij was absoluut niet top in de eerste seizoenshelft.
ONTOPIC: Senegal wordt 3de achter Ecuador. Zeker zonder Mané in de gelederen.

Ze hoeven ook niet bang te zijn want Nederland is alleen voor de voetbalzoners Europese topland. Nederland is een goede b categorie en meer niet. Europese toplanden zijn Duitsland, Engeland, Frankrijk, Spanje en zelfs Portugal!

20 november 2022 om 11:47

Buiten misschien een enkeling noemt niemand dit Oranje een topland. Je bent hier gewoon jouw mening neer aan het zetten als de interpretatie van velen. Nogal een zwaktebod.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren