Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Rick Karsdorp zet kwaad bloed en krijgt uitbrander van Edin Dzeko

Laatste update:

Rick Karsdorp heeft zich niet populair gemaakt bij AS Roma. De rechtsback, die dit seizoen door de Italiaanse club wordt verhuurd aan Feyenoord, liet onlangs weten dat hij de gang van zaken op de training van i Giallorossi apart vond. Edin Dzeko laat via de officiële kanalen van AS Roma weten de uitlatingen van de Nederlander niet te kunnen waarderen.

In gesprek met Voetbal International vertelde de vleugelverdediger dat hij veel zelf mocht beslissen bij de Italiaanse club. "Sommige jongens stappen vijf minuten voor het begin van de training binnen, terwijl andere gasten er dan al twee uur hebben op zitten in de gym. Er zijn trainingen bij dat je met niemand praat, iedereen doet zijn eigen ding."

"Het is heel erg op jezelf gericht, individueel. Toen ik net bij Roma was, schrok ik echt. Is dit nou de sfeer?", aldus Karsdorp. Dzeko is niet gediend van de woorden van zijn voormalig ploeggenoot. "We hebben een hele hechte spelersgroep en werken hard", stelt de spits. "Het is jammer, maar ik heb ex-spelers van Roma bepaalde dingen zien zeggen over de trainingen bij de club", doelt Dzeko onder anderen op Karsdorp.

"Ik ben van mening: als je iets wilt zeggen, moet je het zeggen als je hier bent, niet als je vertrokken bent. Het is een stuk makkelijker om te praten als je al weg bent", aldus Dzeko. Hoewel Dzeko Karsdorp niet bij naam noemt, zijn de Italiaanse media overtuigd dat de aanvaller doelt op de Nederlander. Karsdorp ligt nog tot medio 2022 vast in de Italiaanse hoofdstad.

Begrijp jij de irritatie bij Edin Dzeko?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Da heeft hij geprobeerd, Edin. Maar niemand praatte met hem!!

22 augustus 2019 om 08:29

Wie zegt dat hij het geprobeerd heeft? Aan de reactie van Dzeko te zien heeft hij dit intern niet aangekaart.

Is gewoon geen slimme actie, als je weg bent gaan janken over hoe er getraind werd, lijkt mij eerder dat Karsdorp zelf ook zn mond er niet over opendeed toen hij in Rome Zat

22 augustus 2019 om 08:32

Wel eens van een geintje gehoord?

22 augustus 2019 om 08:36

Met het niveau hier op VZ is het moeilijk inschatten wie er een geintje maakt

22 augustus 2019 om 08:55

Dit was gewoon overduidelijk, maar het niveau van sommige leden is idd niet heel hoog zo te zien.

22 augustus 2019 om 11:17

Je gaat zelf mee in ‘het niveau’, want als je deze niet snapt.. Het staat zelfs nog letterlijk in het artikel: ‘er waren trainingen dat niemand met elkaar praatte’. Zou maar eens in de spiegel kijken voordat je begint over het algemene niveau hier, want er bovenuit stijgen doe je niet 😂

22 augustus 2019 om 11:46

Op het moment dat jij je ervaring / eigen beleving verteld aan een journalist die daar vragen over stelt, dan ben je aan het janken? Oké, weer wat geleerd ;

22 augustus 2019 om 13:58

Je bedoelt je eigen niveau en het vermogen om in te schatten wanneer iemand een grapje maakt?

Kritiek op je collega's of ex collega's moet je mi binnenkamers houden. Zeker omdat je een riant Salaris hebt ontvangen van die club en ze ook netjes mee hebben gewerkt omdat je de wens had verhuurt te worden aan je oude club. Ik vind de kritiek van Dzeko dus zeker terecht

22 augustus 2019 om 08:34

Je bedoelt zoals Dzeko het netjes binnenskamers houdt?

23 augustus 2019 om 09:19

Als je niet reageert op dit soort opmerkingen denkt iedereen "wie zwijgt, stemt toe". Wat dat betreft niet raar dat hij dit ontkracht dus.

Daarnaast zegt hij alleen dat er met de sfeer niks mis is en het een beetje laf is om achteraf kritiek te leveren ipv wanneer je er nog zit. En zegt hij op zich niks verkeerds mee. Ik vind het zelfs vrij chique dat hij het algemeen houdt en niet Karsdorp bij naam noemt.

22 augustus 2019 om 08:37

Wie heeft er kritiek geuit dan? Als je even de tekst leest, zie je dat Karsdorp geen enkele kritiek geleverd heeft. Maar sommigen zien een naam staan, relateren het aan een club en kunnen daarna niet meer rustig lezen wat er staat.

22 augustus 2019 om 09:11

Och och. En sommigen zien een fotootje bij iemand die reageert staan en gaan over in kinderachtige opmerkingen. Karsdorp zegt dat hij schrok van de individualistische sfeer. Het is geen keiharde kritiek, maar heel positief is het toch niet, lijkt me?

22 augustus 2019 om 10:16

"In gesprek met Voetbal International vertelde de vleugelverdediger"
En daarbij geeft hij gewoon duidelijk aan dat er geen goede sfeer was, wat een duidelijk kritiekpunt is.

22 augustus 2019 om 10:18

Het is niet positief en niet negatief, maar anders dan hij gewend is. Daarom snap ik niet dat mensen het erover hebben dat Karsdorp z'n mond moet houden of dat hij zogenaamd kritiek heeft op collega's. Hij heeft alleen aan wat hij anders ervaart tov wat hij gewend is.

22 augustus 2019 om 10:27

Klopt, omdat volgens hem een goede sfeer betekent dat iedereen gezellig met elkaar omgaat. Bij Roma is dat niet zo volgens hem, daar traint iedereen voor zichzelf. Maar waarom zou dat kritiek zijn? Als een Dzeko bij Feyenoord zou komen zou hij het misschien vreemd vinden dat iedereen met elkaar aan het trainen is. Je hebt groepsmensen en mensen die beter aarden als ze voor zichzelf mogen trainen.

22 augustus 2019 om 10:32

In het totale interview geeft Karsdorp juist helemaal niet aan dat de sfeer slecht was. Hij geeft aan dat zijn persoonlijkheid gewoon niet past bij de sfeer van Roma. Dat is iets totaal anders.

22 augustus 2019 om 09:11

Je weet toch hoe dat gaat? Er worden in een interview vragen gesteld. Karsdorp heeft daar antwoord op gegeven. Niet handig, maar ik denk niet dat Rick erop uit was om kritiek te spuien.

En wat betreft het hebben van kritiek als je er nog bent, daarbij geldt natuurlijk dat het gevolgen kan hebben voor je speelkansen. Zo heel gek is het dus niet om je kritiek voor je te houden als je geen vaste basisspeler bent.

Dzeko heeft gelijk ... wees dan even flink als je er zit. Zeker als je met alle bravoure richting Roma vertrekt en nu met hangende pootjes terugkomt. Wat verwachtte hij dan? Dat het team elk wisjewasje samen doet ... getuigt ook van slechte voorbereiding hij en zijn zaakwaarnemer hadden dus amper gecheckt hoe zo'n club reilt en zeikt. Een belletje naar Strootman was goed geweest om een 'Hollandse' indruk te krijgen, toch? Die zal warm ontvangen worden bij terugkomst

22 augustus 2019 om 08:41

Deko doet nu precies hetzelfde. Als hij flink was geweest dan had hij Karsdorp daar persoonlijk op aangesproken. Wat Dzeko nu doet is achterbaks en hypocriet.

22 augustus 2019 om 08:44

Nee, karsdorp verteld dit aan de wereld, dan verteld Dzeko zijn deel aan de wereld

22 augustus 2019 om 08:46

Hoe zit dzeko hier fout? Hij reageert op de uitlatingen van een vertrokken speler die een watje genoeg was om het blijkbaar niet persoonlijk te zeggen. Had hij dat wel gedaan had dzeko wellicht dit ook niet in de media gezegd

22 augustus 2019 om 08:48

Hij verwijt Karsdorp iets wat hij zelf nu ook doet. Dat is dé definitie van hypocriet, jouw nee snap ik dan ook niet.

22 augustus 2019 om 09:27

Jullie snappen het écht niet hé ... Dzeko is niet hypocriet, hij komt op voor zijn club omdat deze negatief wordt afgeschilderd. Karsdorp uit dit buitenshuis in de media, het is dan toch logisch dat hij dit ook in de media verdedigd. Had Karsdorp dit intern vertelt, dan had Dzeko/Roma dit ook intern gehouden en besproken. Zo moeilijk te begrijpen is dit toch niet? Het is lekker met jullie, dus als iemand jouw familie of geliefde openbaar aanvalt dan zouden jullie dit over zijn kant laten gaan? Dzeko zou pas hypocriet zijn als hij EERDER hetzelfde had gedaan en nu Karsdorp verwijt het te doen, maar dat is hier NIET het geval. Begrijpend lezen, mensen!

22 augustus 2019 om 09:29

Correctie: niet 'jullie' maar @Rochus

22 augustus 2019 om 09:32

"ik ben van mening: als je iets wilt zeggen, moet je het zeggen als je hier bent, niet als je vertrokken bent. Het is een stuk makkelijker om te praten als je al weg bent" Dit is het verwijt, hoe is dat hypocriet?

Het gaat Dzeko er niet per se om dat het in de openbaarheid gezegd wordt, maar wel achteraf, wanneer er niks meer aan gedaan kan worden. Blijkbaar heeft Karsdorp in Rome niet z'n mond opengetrokken maar nu hij weg is durft ie ineens wel te zeggen dat het 'm allemaal te individueel is. Ja lekker dan, nu kan er niks meer mee gedaan worden en is het enige wat overblijft een nooit eerder uitgesproken sneer naar je oude ploeggenoten.

22 augustus 2019 om 09:42

Hypocrisie gaat niet over wie iets als eerste doet, maar iemand iets verwijten wat je zelf ook doet. Los van volgorde.

Wat Dzeko doet is gewoon het schoolvoorbeeld van hypocriet, zijn maar wel begrijpelijk idd. Zou het zelf waarschijnlijk ook niet kunnen laten.

22 augustus 2019 om 10:25

@DavidDC je slaat de plank volledig mis. Hypocriet noem jij Dzeko omdat hij hetzelde medium gebruikt om zijn club te verdedigen? Wat moest hij dan? Karsdorp een appie sturen met een boze emoticon terwijl zijn club in het OPENBAAR is besmeurd. Nogmaals: hypocriet is als je het zelfde gedragd vertoont in de dezelfde context maar vervolgens een ander in diezelfde context/situatie verwijt maakt. Plat gezegd: 'ik mag het wel maar hij niet!' ... Dzeko heeft never nooit neerbuigend uitlatingen gedaan in de media over Roma of City zonderbdit intern kenbaar te hebben gemaakt dus hoe (gedrag) kun je hem hypocriet noemen. Jij kijkt teveel naar het middel en niet naar de boodschap, daar gaat het fout! Bij Rochus ook, begrijpend lezen!

22 augustus 2019 om 14:08

Savano: Dan zou ik als ik jou was het woordenboek er nog eens bij pakken en e definitie van hypocriet erbij nemen. Dzeko is hier inderdaad het schoolvoorbeeld van hypocriet: de pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet. Dat is hypocrisie.

22 augustus 2019 om 14:13

Het gaat fout bij je woordenschat Savano. Kun je hele bijbels vol schrijven, maar Dzeko is gewoon hypocriet en had beter even één op één met Karsdorp kunnen praten.

22 augustus 2019 om 14:15

@nick, ik vrees dat het water naar de zee dragen is wat je bent het doen. Savano snapt het niet en begrijpt vervolgens ook nog niet wat hij zegt. Hoe dan ook vindt ik het niet netjes om op een gelijkaardige manier te reageren richting Karsdorp.

Karsdorp heeft volgens mij alleen aangegeven dat hij het anders had verwacht, maar heeft er geen enkele negatieve uitlating over gedaan. Waarom Dzeko, en veel mensen in de reacties, hem dan verwijt ze mond niet open getrokken te hebben is mij een raadsel. Hij vindt dat het bij Roma allemaal individueel gericht is, dat kan toch?

22 augustus 2019 om 08:38

Inderdaad, het wordt nu negatief uitgelegd als zijnde kritiek aan Roma, terwijl het gewoon een eigen mening kan zijn. Als Dzeko dan een echte vent is dan doet hij Karsdorp bellen en geeft hij aan dat hij dit niet zo moet zeggen. Nu doet hij exact hetzelfde, wat hem gewoon tot een hypocriet persoon maakt.

22 augustus 2019 om 08:45

Als Karsdorp een echte vent is, had hij dit tegen de groep laten weten, maar meneer heeft dat niet gedaan

22 augustus 2019 om 08:52

Het is een mening en niet persé negatief wat Karsdorp daarvan vindt, waarom moet hij dat tegen de groep laten weten? Mijn punt is dat Dzeko nu exact hetzelfde doet als wat hij Karsdorp verwijt. En dat vindt ik hypocriet. Daarnaast is het over het algemeen bekend dat de trainingsvormen in Italië anders zijn dan in Nederland. Zo wordt er volgens veel profspelers veel minder met bal getraind.

22 augustus 2019 om 09:15

Wat Karsdorp beweert is wel degelijk negatief. Het zet Roma in een kwaad daglicht en zorgt ervoor dat bijv. spelers er misschien minder snel naartoe willen. Je mag een mening hebben, maar zeg dat dan ook ter plekke als je daar iets van vindt. Het gaat Dzeko er niet om dat alles maar binnenskamers moet blijven, maar hij reageert gewoon op het feit dat Karsdorp bij Roma niks zegt en nu ineens wel een boekje opendoet. Dzeko is hierin niet de hypocriete.

22 augustus 2019 om 09:21

Hoezo is dit negatief dan? Hij geeft aan dat je juist erg veel vrijheid/eigen zeggenschap hebt daar, iets waar menig werknemer zeer blij mee is. Feit dat het zo individueel is volgens hem, is een kenmerk, niet per se iets negatiefs. Ik vind dit allemaal reuze meevallen hoor.

22 augustus 2019 om 09:38

Komop, dit is toch gewoon negatief:

"het is heel erg op jezelf gericht, individueel. Toen ik net bij Roma was, schrok ik echt. Is dit nou de sfeer?"

Het is heel erg op jezelf gericht, individueel. - Dat kan, een mening zonder waardeoordeel.

Toen ik net bij Roma was, schrok ik echt. - Blijkbaar werd de gerichtheid op het individu toch als schokkend ervaren.

Is dit nou de sfeer? - Retorische vraag om verontwaardiging over punt te bevestigen. Dit zeg je niet als je iets positief of neutraal ervaart.

22 augustus 2019 om 10:31

Lees gewoon het hele interview in de VI. Daarin komt duidelijk naar voren dat Karsdorp geen waardeoordeel geeft. Maar dat hij uitgebreid uitlegt dat zijn persoonlijkheid en Roma geen match waren. Niks meer niks minder. Tegenwoordig kun je nog geen scheet laten als voetballer of iedereen brandt je alweer af.

22 augustus 2019 om 11:24

Sanogo: Voetbalzone laat het negatief lijken, want dat doen ze graag en zijn ze goed in; net als de overige media. Ze pakken een klein stukje van een gesprek, vervolgens wordt Karsdorp dus in een verkeerd daglicht gezet en krijgt hij in dit geval Dzeko over zich heen. Waar het volledige gesprek op neer kwam, was dat hij zichzelf niet bij die individualistische manier vond passen; niet dat het slecht is zoals hier beweerd wordt. Maar goed, dit is journalistiek ten top natuurlijk. Die laten je altijd alleen maar weten wat zij willen dat je weet. ‘Wij’ schaapjes (reken mezelf gelukkig niet mee, want ik doe wel m’n onderzoek voordat ik hier bullshit neer klak) volgen en geloven de media direct. Te triest voor woorden.

22 augustus 2019 om 11:49

@scotsman & Romanempire010: Ik zie deze reacties nu pas.

Ik denk dat we het niet eens gaan worden over de semantiek, jullie vinden het geen waardeoordeel, ik zie dat wel zo. De quotes die jullie uit het volledige interview gebruiken bevestigen dat alleen maar. Om die reden ben ik het eens met Dzeko, als je moeite hebt met iets wat jou weerhoudt om belangrijker te zijn voor het team zeg je dat ter plekke en niet ergens achteraf waar het geen zin meer heeft.

22 augustus 2019 om 10:52

Schrikken is positief wil je zeggen?

22 augustus 2019 om 12:10

Nee, ik wil zeggen dat schrikken niet per se iets negatiefs hoeft te zijn. Het is een reactie op iets wat je niet verwacht had.

Jammer dat deze Karsdorp zo een trap na wordt gegeven. Hij lag duidelijk niet goed in de groep en kan me voorstellen dat Rick zielsongelukkig moet zijn geweest daar in Rome, dat was terug te zien aan zijn spel. Toch denk ik dat Feyenoord voor hem nu niet de juiste keuze is. Had hem liever elders gezien met het oog op Oranje,

22 augustus 2019 om 09:00

Met oog op oranje lijkt het mij juist goed dat hij ergens speelt waar die zeker van speeltijd is... bij welke club zou Karsdorp nu vast in de basis spelen terwijl die lang niet fit is?

22 augustus 2019 om 09:38

Ik zit dan te denken een club als Olympique Marseille of de top van Oostenrijk.
Dat soort clubs. Meer weerstand en gegarandeerd Europees voetbal.

22 augustus 2019 om 10:34

Ook bij dat soort clubs gaat hij niet veel spelen als bij Feyenoord omdat hij lang niet 100% fit is... is Karsdorp 100% fit dan speelt hij idd wel hoger, maar dat kan hij nu niet dus is het goed dat hij bij Feyenoord zit. Tegen de buitenspelers in de ED kan hij op 80% zijn mannetje staan

Dzeko heeft n heel groot punt. Lekker makkelijk alles uitkramen nu je weg bent, als je het niks vond had je ballen moeten hebben, en gewoon er iets over moeten zeggen. Misschien durfde je het niet.Dzeko is n flinke kerel, maar ging dan naar Florenzi, dat is n klein kereltje(fysiek gezien dan, qua naam en prestatie groter dan Karsdorp ooit zal worden)

22 augustus 2019 om 08:44

Wat een hoop onzin zeg. Waar staat dat hij het niks vond bij Roma? Volgens mij lees jij dingen die er niet staan.

22 augustus 2019 om 08:46

Begrijpend lezen.. met "niks vond" bedoel ik de trainingswijze, de sfeer, ect.

Kom op..

22 augustus 2019 om 08:48

Waar zegt Karsdorp dan dat hij het niks vond, hij legt enkel de verschillen uit tussen wat hij gewend was bij Feyenoord en hoe het nu gaat bij AS Roma. Jij maakt er een negatief verhaal van, Karsdorp niet.

22 augustus 2019 om 08:48

Dat vond hij namelijk niet iets positiefs

22 augustus 2019 om 08:49

Hij "schrok" er toch van? Meestal vind je het dan niet iets goeds

22 augustus 2019 om 08:51

Meestal? Dus je weet het niet zeker. Als je zijn interview hebt gevolgd, wat je duidelijk niet gedaan hebt, weet je dat Karsdorp totaal niet negatief is geweest over AS Roma. Alleen door het woordje schrok concludeer jij dat hij het niks vond en dat hij kritiek heeft op zijn collega's. Bij een surprise party schrik je meestal ook, niet omdat je het niks vindt maar omdat het niet is wat je verwachte.

22 augustus 2019 om 10:29

Ik heb een Iraanse vriendin en schrik regelmatig van hun bijna overmatig sociale cultuur. Maar dat is niks negatiefs. Dat is omdat je je eigen cultuur gewend bent. Schrikken is relatief, gekoppeld aan je eigen persoonlijkheid en aan wat je gewend bent. Dat is overigens ook hoe Karsdorp het hele interview afsluit. Dat zijn persoonlijkheid gewoon niet bij Roma past.

22 augustus 2019 om 08:58

Groter dan Karsdorp ooit zal worden? Lol, weet je ook wat ik vanavond ga eten? Ga nou niet doen alsof Florenzi een of andere wereldtopper is.

22 augustus 2019 om 09:21

Florenzi is toch wel duidelijk een paar klasses verder dan Karsdorp?

22 augustus 2019 om 09:30

Zeker weten, maar om te stellen dat Karsdorp nooit beter en groter gaat zijn, is toch wat voorbarig.

22 augustus 2019 om 09:40

Ik zie dat wel anders, het gaat niet meer over talentjes van onder de 21 jaar.

22 augustus 2019 om 10:59

Waarschijnlijk heb jij, net als Dzeko, alleen de titel gelezen en niet het interview. Doe dat nou eerste even en kom dan terug. We wachten wel.

22 augustus 2019 om 11:58

Misschien moet jij (net als Dzeko) gewoon eens het hele interview gaan lezen en niet de provocerende stukjes op voetbalzone om zoveel mogelijk kliks te kunnen krijgen. Misschien dat je dan wel de stukjes die je in dit artikel leest in het juiste perspectief kan plaatsen i.p.v. conclusies te trekken op foutieve/halve berichtgeving.

Vorige maand was ik op vakantie en zat ik tijdens de lunch aan tafel naast het broertje van Justin Kluivert. Ik hoorde hem zeggen dat Justin (per ongeluk) één week te vroeg kwam aanzetten om het seizoen te beginnen. Toen dacht ik nog: dan ligt die jongen niet goed in de ploeg want anders had ie het wel geweten (via Whatsapp oid). Het verhaal van Karsdorp komt hier wat dat betreft mee overeen. Toch wel gek dat er zo’n ijzige sfeer heerst. Plezier, hard werken en professionaliteit kunnen wat mij betreft hand in hand gaan.

22 augustus 2019 om 09:23

Top, de helft van de mensen beweert hierboven dat Karsdorp niets negatiefs zegt over Roma. Hier zie je het resultaat van wat hij zegt:

'er heerst zo'n ijzige sfeer'

22 augustus 2019 om 11:31

Top, je hebt nog steeds niet het volledige artikel gelezen (van VI, niet van Voetbalzone; die hebben hier namelijk jullie weer lekker laten geloven wat niet waar is), ondanks dat meerdere mensen je er op gewezen hebben. Ik wacht, net als Migi, DVV en Scotsman wel tot je dat gedaan hebt, maar je zal het ongetwijfeld niet doen. Je hebt je mening, volledige bullshit overigens, geventileerd en zal het daar wel bij laten.

22 augustus 2019 om 11:41

Hahaha heerlijke reactie @romanempire010. Wat je zegt klopt, ik ben volledig in de val van VZ getrapt. Ga het hele verhaal inderdaad niet lezen, maar ik geloof absoluut dat het genuanceerder is dan wat er hier aan informatie gegeven wordt.

Mijn punt hier is dat er beweerd wordt dat het niet negatief is wat Karsdorp zegt, toch wordt dat zo opgevat door Psvtilburg, mij, maar ook Dzeko en AS Roma. Ik hoop dat je ook kan inzien dat mensen het hierin dus gewoon eens zijn met Dzeko.

22 augustus 2019 om 13:12

Als je het hele artikel niet wil lezen moet je ook niet zo betweterig en eigenwijs doen. Dat zou je sieren.

22 augustus 2019 om 13:22

Ik neem toch van jullie aan dat het hele verhaal van Karsdorp genuanceerder ligt? Neemt niks weg van het punt van Dzeko. Als je dat niet kan bekroppen houdt het op, noem mij maar lekker betweterig en eigenwijs als je je daar beter door voelt. Fijne dag Scotsman, thanks voor de discussie.

22 augustus 2019 om 14:09

Mij maakt het niet echt uit of het negatief is wat Karsdorp beweert. Ik vind het vooral bizar dat die jongens niet echt een (vriendschappelijke) groep zijn. Ik denk dat dat belangrijk is om goed te kunnen presteren als team.

Hoe kan een jongen als Kluivert nou één week te vroeg op z'n training aan komen zetten? Je hebt toch contact met je teamgenoten?

22 augustus 2019 om 16:40

Misschien heeft kluivert zich gewoon vergist. Heel menselijk. Sws komt niet het hele team tegelijk terug. Spelers die de Africa cup spelen bv kunnen later komen, net zoals de zuid amerikanen

22 augustus 2019 om 17:22

Zal vast, is mij ook vaker overkomen hoor. Maar toch heb ik contact met collega's (of in het verleden andere studenten). Dit overkomt je als je geen contact hebt met anderen.

22 augustus 2019 om 20:14

Kan ook miscommunicatie zijn. Schriftelijke communicatie is ook best lastig als iedereen een verschillende taal spreekt. Brenet ging daar ook een keer de mist mee in, toen ze opeens op een andere plek moesten melden dan normaal omdat hij het berichtje niet begreep/

Dan moet je gewoon je mond open trekken Karsdorp! En niet zo laf en achter de rug om van Roma plotseling iets zeggen. Ik ga er dan ook van uit dat hij dit niet eerder heeft gezegd. Behandel mensen, zoals je zelf ook behandelt wil worden.

22 augustus 2019 om 09:44

@janter, wie weet heeft Karsdorp het wel aangeven bij de leiding?
Iedereen is tegenwoordig zo snel op z'n pikkie getrapt. Laat mensen gewoon zeggen wat ze willen het is niet zo dat Karsdorp een specifieke speler afbrand toch. Beetje prof kan wel tegen wat kritiek toch of zijn het tegenwoordig allemaal kleine kleutertjes?

22 augustus 2019 om 15:04

Ik zei ook: 'Ik ga er dan ook van uit dat hij dit niet eerder heeft gezegd.'

Ach ja, een journalist vraagt Karsdorp naar zijn ervaringen bij Roma. Rick geeft vervolgens zijn persoonlijke mening. Een andere journalist pikt daar wat ongunstige quotes uit en legt die voor aan Dzeko en vraagt zijn mening. En hop een relletje is geboren en er zijn weer wat pagina's gevuld...

22 augustus 2019 om 09:25

Het is jammer dat ie in zijn persoonlijke mening naar zijn medespelers wijst i.p.v. naar hemzelf.

22 augustus 2019 om 10:27

Dat doet Karsdorp in het totale interview juist. In het hele interview zegt hij namelijk dat zijn karakter niet bij Roma past. Daar zit ook gewoon een stukje zelfreflectie in.

22 augustus 2019 om 10:58

Ok, voordeel van de twijfel. Dan nog is het wel makkelijk om achteraf te praten en er niks van te zeggen terwijl je in die situatie zit. Komt een beetje over als 'mijn leuke, joviale karakter past niet bij de negatieve, individualistische sfeer bij Roma'.

22 augustus 2019 om 11:18

Wij kunnen toch onmogelijk weten of Karsdorp dit wel of niet aangegeven heeft? Vind dat een hele vreemde en onterechte aanname.

22 augustus 2019 om 11:26

Ik ga ervan uit dat Dzeko en Karsdorp beiden niet liegen inderdaad, dat is misschien onterecht maar niet heel vreemd toch?

Edit: Als Dzeko hier jokt verandert dat natuurlijk mijn kijk op de zaak.

Dzeko wat moet je nou? Een hechte groep en hard werken weerlegt niks van de kritiek die Karsdorp uit.
Je geeft een inhoudloze mening en doet daarmee een zelfde trap geven. Zeg dan tenminste dat er structuur wordt nageleefd en iedereen zich op tijd moet melden voor een training.

Hebben ze geen mediatrainer bij Roma?

Waarschijnlijk heeft hij de sfeer ook anders ervaren omdat hij veel geblesseerd was en gewoon tekort kwam, als hij basisspeler was geweest had hij waarschijnlijk een ander beeld gehad

Karsdorp heeft van nature een niet al te wijze/snuggere uitstraling. Dat je vervolgens al-dan-niet-terechte kritiek uit op de club (iig de trainingsmethodiek) waar je nog officieel een contract mee hebt.. sja.. niet bijster slim.

Phoe wat erg een speler die een mening heeft. Een speler die de gang van zaken raar vind? Misschien heeft Karsdorp z'n mond wel open getrokken tegen de leiding maar niet tegen de medespelers, wie weet?

Ik kan me sws niet aan de indruk onttrekken dat Karsdorp zich een bepaalde houding heeft aangemeten die hem niet ten goede komt. Dit is niet meer die Rotterdamse volksjongen.
Hij begon al te zeggen 'fijn om weer terug te zijn' met gelijk het voorbehoud 'ook al is het maar voor 10 - 11 maanden' erbij, alsof Roma staat te trappelen om hem daarna weer terug te halen of dat hij daarna wel naar een topclub zal gaan. Vervolgens, vorige week op de tribune tegen Tiblisi ipv mee te juichen ongeïnteresseerd op zn mobieltje gaan zitten pielen. Dit weekend ging meneer op het veld ook al geforceerd de grote jongen uithangen, van 'kijk mij eens voorop gaan in de strijd. Dat zou allemaal nog niet zo'n drama zijn als hij qua voetbal er zo geweldig ver bovenuit zou steken. Maar hij deelt gewoon volop in de malaise, waarbij hij ook nog eens alles behalve fit blijkt te zijn. Ik weet wel dat hij lang geblesseerd is geweest, maar hij was bij Roma toch vanaf begin dit jaar weer inzetbaar. Ik las daarover ook al ergens dat een van zn trainers bij Roma al niet te spreken was over z'n trainingsarbeid.

Wel echt stoer van dzeko dat hij ook karsdorp niet bij naam noemt, en er zelf ook op reageert terwijl karsdorp in nederland is. Hypocriete gozer die dzeko

Karsdorp had nooit naar Roma moeten gaan. Van de buitenkant lijkt het al op een stugge club. Op het veld ook, lijken ze er nooit veel plezier in te hebben samen. Alleen de kwartfinale tegen Barca in de Champions League, was ook wel echt een hele mooie wedstrijd natuurlijk.

Als je het hele interview leest met Karsdorp, ligt zijn verhaal vrij genuanceerd en lang niet zo negatief als mensen hier met selectieve quotes proberen neer te zetten.

Karsdorp geeft in het originele interview met VI kort gezegd aan dat hij gewend is dat een selectie ook een hele hechte sociale band heeft, veel plezier heeft met elkaar, en veel tijd met elkaar door brengt. Bij Roma zijn de spelers individueel ingesteld, houden ze werk en privé gescheiden, krijgen ze veel individuele vrijheid, en trainen ze ook veel voor zichzelf buiten de gemeenschappelijke trainingsuren om. Karsdorp geeft in het interview helemaal geen waardeoordeel, maar hij zegt alleen dat die manier van werken niet bij zijn persoonlijkheid past. Dat is op geen enkele manier een waardeoordeel. Jammer dat dat weer zo verdraaid moet worden.

22 augustus 2019 om 11:35

Ja want de gemiddelde mens wil liever geen plezier met zijn/haar collega's. Ik wil best geloven dat er meer nuance in zijn complete verhaal zit maar er zit wel degelijk een waardeoordeel in.

22 augustus 2019 om 13:09

Ik werk al meerdere jaren op projectbasis bij verschillende organisaties en ik kan bevestigen dat veel mensen geen behoefte hebben aan sociaal contact met collega's en dat de werksfeer per werkgever totaal kan verschillen. Zelfs bij werkgevers die elkaars concurrent zijn en inhoudelijk exact dezelfde werkzaamheden doen.

Sterker nog de werksfeer en het onderlinge contact tussen collega's verschilt bij mijn primaire werkgever zelfs totaal per vestiging en sommige collega's voelen zich weer meer thuis in een totaal zakelijke werksfeer en anderen weer in een gemoedelijke werksfeer. Waarom moet daar nou per se een waardeoordeel in zitten?

Duidelijk een gevoelig punt bij Roma. Mijn gevoel zegt dat het niet ver van de waarheid is.

Ooh dus toen die een blessure had, En AS Roma scoorde en ze hielden toen allemaal een Karsdorp shirt vast om te laten zien dat ze hem steunde in zijn herstel? Dat vind ik niet koud hoor, Je bent gewoon nog een kleine jongen blijkbaar die terug moest naar zijn nest waar alles voor hem gedaan word haha

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren