Potentiële hoofdsponsor flirt met Feyenoord: ‘All I Want for Christmas…’
Topspelers, maar ook clubs uit binnen- en buitenland geven (bijna) dagelijks via Instagram, X of andere internetkanalen een inkijkje in het reilen en zeilen van de voetbalwereld. In deze editie van VZ Social aandacht voor Pieter Zwart, de eigenaar en oprichter van webshop CoolBlue, die flirt met Feyenoord.
Zwart deelde op kerstavond een foto op zijn Instagram-account van een Feyenoord-shirt, waarop CoolBlue als hoofdsponsor is te zien, met op de achtergrond een kerstboom. “Als ik later groter ben #alliwantforchristmas”, schreef de eigenaar van de webshop onder de foto.
CoolBlue is een van Nederlands’ grootste webshops in consumentenelektronica. De webwinkel passeerde in 2018 de ‘miljard-grens’ en kwam uit op een jaaromzet van €1,35 miljard. Coolblue is actief in Nederland en België en heeft zo’n 4000 medewerkers.
Onder de post van Zwart wordt enthousiast gereageerd. ‘Make it happen!’, ‘Doen!!’ en ‘Vanaf 2024 werkelijkheid?’, valt er onder meer te lezen.
Het is bekend dat Feyenoord momenteel op zoek is naar een nieuwe hoofdsponsor, die de Rotterdammers vanaf het seizoen 2024/25 moet gaan sponsoren. Port of Rotterdam werd eerder aan de Stadionclub gelinkt, maar volgens 1908.nl zorgen meerdere redenen zorgen ervoor dat er binnen Feyenoord geen sprake meer is van een eventueel hoofdsponsorschap van het wereldwijd bekende havenbedrijf.
Uit onderzoek is naar voren gekomen dat het havenbedrijf weinig aan naamsbekendheid heeft, terwijl het grootste haven- en industriecomplex van Europa ook weinig te bieden heeft aan het voetbalpubliek.
Feyenoord zou volgens 1908.nl mikken op een sponsorbedrag van meer dan acht miljoen euro per jaar. De samenwerking met Europarcs loopt na dit seizoen af. Veel supporters hoopten dat Feyenoord zich aan Port of Rotterdam zou binden, daar de Eredivisionist en de Rotterdamse haven onlosmakelijk aan elkaar verbonden zijn.
Meer nieuws
Kudus brengt spanning in titelstrijd terug met weergaloze omhaal tegen City
NEC-smaakmaker Tjaronn Chery is al medisch gekeurd bij nieuwe club
Ricky van Wolfswinkel krijgt direct na vraag verslaggeefster ESPN brok in keel
Trainer van AZ voor volgend seizoen is definitief bekend
Man City is dankzij geweldige start van Foden op weg naar vierde titel op rij
Spelers van Twente vieren veiligstellen Champions League met opmerkelijke gast
Meer sportnieuws
Zou echt een top sponsor zijn.
Rotterdamsbedrijf, met een hart voor de club.
Zou ik ook erg tof vinden. Vraag me wel af of Coolblue de gewenste 8 miljoen per jaar wilt neerleggen.
Zal er vanaf hangen of Coolblue buiten NL wil groeien. Anders hebben ze geen enkele behoefte aan shirtsponsoring. In NL kent iedereen ze al.
Waarom zijn ze dan constant op tv met reclames?
Het is kennelijk meer een wens van Pieter Zwart zelf dan daadwerkelijk een concrete toenadering. Vorig jaar heeft Feyenoord al eens met Coolblue gepraat en Zwart krijgt intern de juiste mensen niet mee, die het teveel geld vinden.
Daarnaast zijn ze bang voor de commerciële setback in gebieden als Noord-Holland en in het oosten van het land. Tel daarbij op dat het leuk is, een Rotterdams bedrijf zijn, maar als er iets negatiefs ontwikkelt tussen beiden partijen staan alle mafklappers ook zo in je achtertuin.
Nee, deze had ik lekker laten schieten als Coolblue zijnde.
Gewoon in zee gaan met een sponsor die het meeste geld biedt. Port of Rotterdam is emotioneel gezien prachtig, maar uiteindelijk gaat het in de huidige voetbalwereld puur om de centen.
Port of Rotterdam heeft toch in de industriële clusters helemaal geen naamsbekendheid nodig?Heb hier zo vaak ‘de haven’ gezien als sponsor, maar mensen moeten echt eens bedenken wat de meerderheid van de bedrijven daar nu precies doet. Daarnaast PoR als semi-overheids bedrijf zou toch nooit op grote voet in kunnen stappen.
CoolBlue daarentegen is echt een mooie partij, als ze Europees ook groter willen worden is het een prachtig uithangbord (als wij als supporters ons gedragen)…
Een beetje zoals brainport Eindhoven. Zo'n ASML heeft er naar mijn idee niet zo veel aan maar het is wel een trots bedrijf in de regio
Inderdaad hetzelfde als met ASML, een van de grootste tech bedrijven van de wereld en hoeft PSV ook absoluut niet te sponsoren.
Ik dacht dat Brainport Eindhoven als sponsor onder andere bedoeld was om de naamsbekendheid van de deelnemende bedrijven te vergroten. als ik naar de website ga staat het vol met algemene teksten over innovatie en zie ik in mijn eerste 2 minuten rondneuzen op de website geen verwante bedrijven staan.
Gaat niet om naamsbekendheid, want dan kunnen ze beter met naam op shirt staan.Metropoolregio Brainport Eindhoven verbindt zich als collectief aan PSV. Het is een samenwerking tussen de grote Noord-Brabantse bedrijven ASML, Philips, High Tech Campus Eindhoven, VDL Groep en Jumbo Supermarkten. 'De partijen hebben de ambitie om samen de regio nóg prominenter op de kaart te zetten als wereldleider in kennis, hightech en innovatie', luidt een verklaring op de website van de Eindhovense club.
Beter naar de mediamarkt , kan je zien wat je koopt. Wat dat betreft past het wel.
Aangezien Feyenoord reageert met: “dat ziet er piekfijn uit” lijkt het meer dan een flirt.
Was er een onderzoek voor nodig om er achter te komen dat het havenbedrijf niks aan naamsbekendheid heeft? Ambtenaren zien ook overal geld in, hè?!
Ik koop regelmatig bij coolblue. Vaak net wat duurder dan elders maar ze hebben voor mij wel een gunfactor. Triest maar waar; dat zal wel iets veranderen als ze op de borst van Feyenoord komen te staan.
Hier ook. Je betaalt soms misschien wat meer, maar qua service zijn ze dan ook tiptop in orde! Dat is bij een Mediamarkt wel anders hoor.
True. Zoals een hele zooi mensen hun Ziggo abonnement eruit gooiden toen die op het shirt van Ajax kwamen. Maar dat houd je toch.
Ik snap da echt nie. Ik ben een groot Psv fan maar ik heb al jaren ziggo en dat werkt perfect waaeom zou ik over stappen? Omdat ze Ajax sponsoren? Nee ik ga nie mee in die gekheid🤪
Ach ja, je hebt er altijd mensen tussen zitten. Dat was al in de tijd van ABN amro.
Zou een prima sponsor zijn, sowieso wel een leuk bedrijf (van binnen en buiten naar mijn ervaring). Gek genoeg zijn bezorgers van Coolblue ook op de een of andere manier altijd vriendelijk, vrolijk en behulpzaam.
Sfeer daar is top, maar je moet vooral heel blij zijn onderdeel te zijn van die leuke club want ze betalen er niet naar. Maar goed staat los van evt sponsoring
Ben niet bij ze in dienst geweest, dus m'n ervaring is vanuit samenwerking. Betalen ze echt zo slecht? Zou je ook niet meteen verwachten.
Slecht naja, betalen gewoon onderkant markt. Daar is weinig mis mee maar past in mijn mening niet in het straatje van beleving/toegevoegde waarde. Daar zit het voor mij er meer in. Die hogere prijs voor extra service gaat in die zin niet naar de mensen die dat daadwerkelijk voor elkaar boksen
Waardering voor je personeel hoeft ook helemaal niet in geld uitgedrukt worden… misschien hebben ze wel veel betere secundaire arbeidsvoorwaarden!
Hebben ze niet helaas. Dat medewerkers zo vrolijk en klantgericht zijn wordt heel erg op gehamerd. 1 van de voorwaarden om daar te werken
Met Suurbier eens dat dat niet uitgedrukt wordt in een "riant" salaris. Een beetje de insteek die PicNic ook heeft.
Medewerkers bij die bedrijven worden aan alle kanten uitgenomen joh, tis eigenlijk best schandalig.
De reclameborden in de Kuip zijn ook geniaal.
Espressomachines; Niets is sterker dan....
Slimme speakers; Ken je dat niet horen dan?
Airfryers; I'm Feyenoord till I fry.
Reageer
Je kunt niet reageren op oude documenten.