Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Overnemen van AZ kost 35 miljoen euro'

Laatste update:

AZ staat voor ongeveer 35 miljoen euro in de etalage, zo meldt de website van zakenblad Quote vrijdag op basis van ingewijden. Curator Rutger Schimmelpenninck, die momenteel het beheer voert over het failliete DSB Beheer, zou met twee investeerders gesproken hebben over een overname van de Alkmaarse club.

Beide bevestigen tegenover het zakenblad dat de Alkmaarse club tussen de dertig en de veertig miljoen euro moet opbrengen.Na het faillissement van de bank van Dirk Scheringa is het de vraag of de topspelers van AZ in januari, wanneer de nieuwe transferperiode aanbreekt, niet massaal een andere werkgever op zullen opzoeken.

Het is verder nog onduidelijk welk bedrijf de nieuwe shirtsponsor wordt. DSB Bank maakte als sponsor jaarlijks ruim vijf miljoen euro over naar AZ. Tot nu toe toonde nog maar een partij openlijk interesse; Multimiljonair Romke Kooyenga bood een bedrag van tienduizend euro per wedstrijd, veel te weinig in de optiek van AZ.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

als we met zn allen hier nou even wat geld bij elkaar lappen...

23 oktober 2009 om 18:22

Kom Villian we gaan collecteren :clown

effe serieus, ik had het wel meer verwacht En ik denk ook wel dat er nog wel een goeie deal uitkomt voor A Z maar dan wel een heel stuk minder, en dat het de komende jaren zich moet gaan richten op de subtop.

23 oktober 2009 om 18:29

35 Miljoen is niet echt veel voor Az.
als er een beetje marktconforme bedragen neer worden geteld heb je het er met de verkoop van Dembele/elhamdaoui/romero er al uit.

23 oktober 2009 om 19:06

Even zonder grappen, stel ik koop Az op met slechte bedoelingen voor de club, dan koop ik alleen de selectie en kan ik daarmee doen wat ik wil. Heb geen recht op het stadion aangezien ze dat huren.

Verkoop de complete selectie omdat ik alleen maar rendement wil.
El Hamdoui 6 miljoen.
Dembele 9 miljoen.
Romero 6 miljoen.
Schaars 6 miljoen.
Martens 5 miljoen.
Totaal 32 miljoen euro.

Zelf denk ik dat ik zwaar aan de onderkant zit als het gaat om de marktwaarde van deze bovengenoemde spelers, het gaat tenslotte om de topscorer van de eredivisie van 2008/2009.
De internationals van Nederland Belgie, de keeper van het (grote) Argentinie. Als ik meneer Kooyenga was zou ik niet per wedstrijd betalen maar de heleboel direct overnemen. Wel moet ik toegeven dat ik geen idee heb hoeveel het vermogen is van deze "normale fries",
Blijft er wel tenminste een (west) Fries de baas bij Az.

23 oktober 2009 om 19:35

Je vergeet de schuld van Az, anders zou het raar zijn dat de spelersgroep meer waard is dan de club.

23 oktober 2009 om 19:45

Dat was direct ook mijn idee. Een andere optie is dat de eigenaar van Man. City of Chelsea Az opkoopt en gebruikt als sateliet club. Direct een stuk of 5 grote talenten en een goed georganiseerde opleiding.

Ik zou bijna zeggen wat led je

23 oktober 2009 om 20:09

Alleen mag je volgens mij geen vinger in de pap hebben bij 2 clubs. Anders zou het een beetje oneerlijke concurrentie zijn.

23 oktober 2009 om 20:14

Er zijn genoeg constructies te vinden die dat omzeilen, sammevn. Kijk maar naar Abramovich. Chelsea en Cska Moskou.

23 oktober 2009 om 20:23

Schaars is meer waard.

23 oktober 2009 om 20:27

@sammievn
Het is wel een mooie kans voor het versterken van de jeugdopleiding. Jong Ajax op eredivisieniveau.. Lekker wegdromen....

23 oktober 2009 om 20:45

Huubkee - Vrijdag, 23 oktober om 19:45 :

De regels schrijven voor dat de nieuwe eigenaar geen belangen mag hebben in een andere club. Dus die vlieger gaat niet op. Daar komt bij dat az er niks mee op schiet.

23 oktober 2009 om 21:04

Volgens mij hoort bij deze regel dat dat niet mag als de twee teams in dezelfde competitie spelen. Man City speelt niet in de Cl, dus theoretisch moet dat kunnen.

Maar ik denk eerder dat een broertje van de eigenaar van Man. City Az dan zou kopen en dan nauw samenwerkt met de club. Een beetje een gentlements agrement.

24 oktober 2009 om 00:06

de prijzen die je daar noemt krijgt az niet meer, omdat de hele wereld nu weet dat ze moeten verkopen. de spelers zijn momenteel cus een stuk minder waard.

24 oktober 2009 om 00:18

Het blijft vraag en aanbod, er zullen zekere vele geinteresseerde clubs zijn. De vraagprijs van Az was vroeger 2x zo hoog, nu zullen ze zeker deze bedragen wel neer willen leggen, dan nog zijn het topdeals.

24 oktober 2009 om 00:20

precies miss moeten we martens en dembele maar eens ophalen

24 oktober 2009 om 00:39

@ sammievn

Dat klopt. De burgemeester van Ankara (turkije) is voorzitter van Ankaragã¼cã¼ en heeft zijn zoon benoemd tot hoofdtrainer van Ankaraspor, de stadsgenoot van Ankaragã¼cã¼. Dit is doorzien door de Fifa en daardoor verliest Ankaraspor regelementair alle wedstrijden in de Turkse competitie met 3-0 en degraderen ze naar de 2e divisie.

23 oktober 2009 om 18:26

@ Villian

Ik vind het serieus wel een pro idee xd
Hoeveel zouden we per persoon moeten betalen om dat voor elkaar te krijgen?

23 oktober 2009 om 18:30

Om en nabije de 2,20 per nederlander.

Ik zal dan wel 4,40 betalen, anders is Dirk de enige die meedoet met het collecteren

23 oktober 2009 om 18:38

wat zijn jullie een stel trieste mensen, niemand wenst toch een andere club een bankroet toe? je behoort via voetbal van een club te winnen en niet via externe zaken.

23 oktober 2009 om 19:01

Je behoort toch via voetbal van een club te winnen en niet via externe zaken.. haha, ja want Az is groot geworden door voetbal en niet via externe zaken.. wat een lachertje!

23 oktober 2009 om 19:40

@afcaxx

deze reactie van vind ik jou triest reactie en lachertje..

Az heeft laatste jaren uitstekend voetbal gespeeld met goed positiespel.. vooral onder co en louis omdat het goede trainers zijn, az heeft de afgelopen jaren vooral ambities om bij de topclub te horen.. dit gaat met stapjes en je koopt niet simpel weg een team bij elkaar.. Az had met scheringa een prima vent is huis die goed was voor het nederlands voetbal.. hij zorgde voor goede gezonde concurrentie maar hij was zeker niet de man die ze zn portemonee ff ging trekken want daar was/is hij te gierig voor denk ik..

maar 35 mln lijkt mij prima en ik hoop dat voor het nederlands voetbal dat er een vermogende man komt

23 oktober 2009 om 19:51

Wie is hier triest en waarom precies? Ik zie hier boven alleen dappere pogingen om op eigen kosten een club te redden. Al dan niet serieus. Lullig voor Az, maar ze vinden vast wel iemand die geinteresseerd is. Kampioen van Nederland, Cl spelen, degelijk team, gewoon een goede club.

Ps. Quote een "zakenblad" noemen gaat wel wat ver.

23 oktober 2009 om 19:58

Ja maar een club gebouwd door het geld van 1 man, kan flink terugzakken wanneer die ene man wegvalt, ik vind dat eerlijk gezegd niet meer dan logisch. Ik heb alle respect voor clubs die groeien, zoals Heerenveen en Twente, maar in veel mindere in de gemaakte club als Az toch is, want zonder geldschieter hadden ze niet meer op dit niveau gespeeld. Hij heeft wel degelijk flink de portemonnee getrokken, zeker voor Nlse begrippen.

23 oktober 2009 om 20:55

Scheringa is gewoon een boef maar nee, dit gun je Az niet. Zou het verschrikkelijk vinden om dit soort berichten te moeten lezen over mijn eigen club. Succes Az supporters, komt goed met jullie cluppie!

23 oktober 2009 om 19:07

[rood]beste voetballiefhebbers, gelieve het ontopic te houden en niet met allerlei provocerende reacties te komen.[/rood]

23 oktober 2009 om 21:59

Az zal wel verkocht worden aan een west Friese peroon of personen. Ik heb ook niet het idee dat de koper een paar toppers wil verkopen. Maar ja je weet het nooit, de salarissen moet in in de toekomst ook nog betalen, dan is ie ook al weer een miljoentje of 15 kwijt op seizoen basis. Daar moet de koper ook rekening houden, want elke nieuwe eigenaar wil natuurlijk resultaat zien om zijn geld er weer uit te kunnen halen. En ik heb niet het idee dat ook meteen zal gaan gebeuren. Ik heb nu het vermoeden dat sommige stiekem verder kijken dan Az.

Das ook niet veel als voor liverpool 600 miljoen gevraagd word. Maarja qua niveau en reputatie scheelt het ook wel 20x zoveel. Maarja Az moet in competitie blijven vind ik.

23 oktober 2009 om 18:26

Niveau, reputatie en vooral de curatoren.
De club Az heeft totaal geen invloed in wie de nieuwe eigenaar wordt. De kans is dus groot dat de club niets meer dan een speeltje wordt voor één of andere rijke gast.

23 oktober 2009 om 18:37

Ja stel je voor, Az als speeltje voor een of andere rijke vent

23 oktober 2009 om 19:47

Dat is niet helemaal waar, A Z mag wel degelijk met een nieuwe koper om tafel en eisen stellen aan die persoon of organisatie.

23 oktober 2009 om 20:16

fantje, complete onzin wat je nu zegt. Az heeft helemaal niks te zeggen over de nieuwe koper. Ja, hij moet aan de eisen voor de licentie van de Knvb voldoen, maar daar is alles mee gezegt. De curatoren bepalen voor de rest wie de nieuwe eigenaar word van Az. Nogmaals, Az heeft geen enkele, maar dan ook echt geen enkele, vinger in de pap.

Waar kan ik pinnen? Zo zie je maar weer dat clubs in nederland in feite niet erg duur zijn tegenover clubs uit Engeland. Utrecht werd ook voor een 'schijntje' verkocht.

23 oktober 2009 om 18:30

wat kostte utrecht dan?

23 oktober 2009 om 18:35

Ik meen 17/18 miljoen euro een jaar of 2 geleden. Dat is voor een voetbalclub niet veel. Voor de gewone mens is dit natuurlijk ook een groot bedrag.

23 oktober 2009 om 19:02

Ja maar die hebben de regeling dat ze het ook weer voor dat bedrag terug mogen kopen..

24 oktober 2009 om 02:06

Van Seumeren heeft 63 procent van de aandelen gekocht voor 16 miljoen euro.
De waarde van Utrecht is dus gesteld op ongeveer 25 miljoen euro.

az is te koop voor 35 miljoen euro, maar daarmee neemt de nieuwe eigenaar ook de schuld van 14 miljoen euro over.
de waarde van Az is dus gesteld op bijna 50 miljoen euro.

Hahaha 35 is wel een koopje

De lage prijs komt doordat de eigenaar van Az failliet is. Anders was het wel het 3 dubbele geworden maar nu is het een faillisementverkoopje geworden.

Ik denk dat een bedrag tussen de 30-40 miljoen onrealistisch is.
Wanneer een investeringsmaatschappij dit Az opkoopt kunnen ze het dubbelen verdienen aan de verkoop van alle spelers.

De spelers van Az worden begroot op totaal 80 miljoen.
Dat is toch het kapitaal wat op het veld staat.

(bron: http://www.transfermarkt.co.uk)

23 oktober 2009 om 18:28

ja maar dan zit je nog met vaste kosten zoals een contract voor het stadion tot 2036......en niet te vergeten heel veel geld aan ontslagpremies enz enz..

23 oktober 2009 om 18:38

Vergeet niet, dat er leningen zijn (ofwel anders gezegd schulden!) van zo'n € 70 miljoen als ik goed heb begrepen, die moet je er wel bij optellen hoor. Anders zou € 30 miljoen inderdaad een koopje zijn. De verkoop van Dembele, El Hamdaoi en Martens leveren alleen al zo veel op denk ik. Maar desondanks denk ik is het nog steeds een (uitver-) koopje.

23 oktober 2009 om 19:50

Je hebt gelijk, maar voor de 30-40 miljoen ben je ook "eigenaar" van 14 miljoen aan leningen bij D S B, die waarschijnlijk op korte termijn moet worden geherfinancierd. Daarnaast kan A Z ook nog eens meerdere fianciele verplichtingen hebben, die hier niet staan.

Maar indien er meer partijen zich melden dan kan de prijs zomaar weer oplopen. Het is maar wat de gek ervoor geeft. Een Arabier, Kazachstaner, of Mexicaan kan zomaar een stuk meer willen betalen.

23 oktober 2009 om 20:57

Ja precies, vooral dat laatste stuk van je verhaal staat me dus totaal niet aan. Az waar ben je aan begonnen..

nou rijke oliebazen sla je slag

35 Miljoen......en dat voor een nederlandse topclub.....nouja dat is misschien binnenkort wel afgelopen maar in ieder geval wel nog altijd wel een club met een goed stadion en genoeg supporters. Het zou me niets verbazen als iemand dit er voor gaat neerleggen.

de prijs valt wel mee voor az

er zijn dagen bij dat ik het niet in me zak heb zitten...

On: 35 miljoen is inderdaad niet veel gezien het spelermateriaal, maar je moet ook kijken naar historie, uitstraling enz.

Ja ik zag op Marktplaats onder de rubriek sport al Az staan.

35 miljoen is wel erg goedkoop zeg voor een voetbalclub wat toch goede spelers heeft.

Door 35 miljoen neer te leggen heb je Az en het beheer over een aantal Europese Subtoppers (schaars, Dembele, El Hamdaoui enz.)

Hier kan ik met mijn hoofd niet bij.............

23 oktober 2009 om 18:39

Ja toch, als je een echte zakenman bent koop je Az voor 35 miljoen, verkoop je effe Romero(8 miljoen,).schaars(8 miljoen).martens(6 miljoen).el Hamdaoui(10 miljoen),dembele(12 miljoen),da Silva(5 miljoen) en Elm voor 6 miljoen en dan verkoop je de club weer voor een prikkie(laten we zeggen 5 miljoen voor een uitverkocht Az). Bedragen naar marktwaarde geschat

Dat is even snel 60 miljoen euro en heb je 25 miljoen winst gemaakt, het is hard maar dan heb je wel wat voor elkaar gekregen

23 oktober 2009 om 18:52

Wat dacht je van ,romero 2.5 Schaars 2, Martens 2 el Hamdaoui 4
Dembele 3 silva 1 en elm 1.5.miljoen .denk dat we dan aardig in de richting zitten.

23 oktober 2009 om 19:46

mendes da silva voor 5 mil ja hoor, eerder 1,5 dan 5

Romero = 7 mil.
Schaars = 6 mil.
Martens = 5 mil.
El Hamdaoui = 7 mil.
Dembele = 9 mil.
Mendes da Silva = 2 mil.
Elm = 2 mil.

23 oktober 2009 om 19:53

Lekker hoor al die niet zeggende bedragen als bijdrage aan dit topic.

Het gaat hier over de aankoop van een club, spelers gaan echt niet massaal zomaar ff weg bij de club. Binnen N L is er ook niet echt veel geld en het buitenland zit niet met smart te wachten op een hele selectie spelers die niet meer in de Cl uit mogen komen.

23 oktober 2009 om 19:56

Als Elm en Mendes echt 2 miljoen waard waren speelden ze allang bij As Roma ofzo(mendes is toch wat je van hem ook vindt een 8-voudig international en nog steeds en Elm is de zogenaamde grootste talent van Zweden) dus 2 miljoen waren ze allang in het buitenland, onzin, alleen mijn schatting klopt en de rest is provoceren, alleeen Loekkie zit er dichtbij, semi1946 is anti-az, blijf dan lekker ook weg van de topicen van Az

23 oktober 2009 om 20:08

Net als Jol zei: Geen speler in Nederland kost meer dan 8 miljoen. Geldt in ieder geval voor onze kampioen..

23 oktober 2009 om 20:19

Wat Jol zegt interesseert niemand..alsof hij ff bepaald hoeveel er gevraagd mag gaan worden voor spelers..
En straks Suarez wel voor een veelvoud willen verkopen..want alleen ajax mag spelers duur verkopen.he..dacht het ff niet he.

23 oktober 2009 om 20:37

Nee, we gaan Suarez voor 8 milj verkopen, whaha. Je begrijpt natuurlijk dat Ajax een uitzondering is op de rest

Ff serieus, volgens mij doelde hij destijds op binnenlandse transfers. Er zijn in Nederland maar 2 ploegen die ik 15 milj of meer voor een speler zie vangen. Ajax en die ploeg uit eindhoven. Oja, en Heerenveen, haha.

23 oktober 2009 om 21:01

Ik denk dat het totaalplaatje niet in contrast staat met de 35 miljoen vraagprijs voor de club..

23 oktober 2009 om 21:04

Waar bazeren jullie deze bedragen op? Zo kan ik ook wel een lijstje maken...

23 oktober 2009 om 21:36


Als normale voetballers zoals Dembele Martens en Schaars die een half jaartje iets gepresteerd hebben al meer dan 5 mil moeten kosten dan vraag ik mij af waar het heen gaat met het betaald voetbal.

23 oktober 2009 om 21:46

Dan vind ik dat Argentinie geen geweldige Keeper heeft
word een echte grabbelaar

23 oktober 2009 om 23:09

vandervaart ,ben helemaal niet anti az ,maar realistish ,geen enkelespeler van az komt boven de 3 milj uit ,misschien el hamdaoui ,dat is de realiteit , de andere hebben bij andere clubs geen meerwaarde ,een toevoeging aan de selectie,de beste speelt nou bij Ajax ,hij was de as van het elftal en liet schaars en ook Dembele beter functioneren.
nu zijn het gewone voetballers geworden. zonder uitstraling.

Laten we niet negatief denken. Hopelijk komt er een oliesjeik en neemt Az over en er veel in investeert.

Klein bedrag? Pinnen mag!

Volgens mij is het te koop voor dat bedrag maar dan moet je ook de lasten gaan betalen en de lopende salarissen huur stadion etc etc....
Dus het is best veel geld voor een onderneming waar je eerst heeeeel veeeel geld in moet steken en ik denk commercieel is Az ook niet echt aantrekkelijk ...

Kortom, Az kost 35 miljoen euro, verkoop de belangrijkste / alle spelers en je hebt de club bijna voor niets / winst gemaakt.

Ik vind 35 miljoen euro toch eigenlijk best weinig! Dat is bijna een Huntelaar of een Suarez... 1 speler ruilen tegen een hele club....
Moet er niet aan denken dat een club als Ajax, Feyenoord of Psv zo weinig kost...

23 oktober 2009 om 18:38

Volgens mij krijg je ook de spelers er niet zomaar bij want bij een nieuwe baas horen nieuwe contract besprekingen en dergelijke.
Het is niet zo dat als ik een bedrijf overneem ook maar zo de werknemers voor hetzelfde bedrag over kan nemen.
Volgens mij hebben de werknemers (dus ook spelers) daar zelf ook iets over te zeggen !

23 oktober 2009 om 18:42

Contracten zijn gesloten met Az, die blijven gewoon geldig. Er komt geen speler met een doorlopend contract transfervrij weg. Contracten vervallen als de club (zoals bij Fortuna dreigde) failliet gaat. Daar is geen sprake van.

haha maar 35 miljoen:s? zelfs c.ronaldo,kaka en messi kunnen dit bedrag betalen.
Laten we maar eens heel nederland per persoon 2 euro geven dan hebben ze tenminste 32 miljoen

@panoramags:
al dat klein geld in me portemenee ga az wel kopen ben ik er ook van af.

Maar als je het koopt en de spelers verkoopt en het geld houd en dan weg gaat bij az heb je zo 30 miljoen winst.

Az heeft ook schulden neem ik aan, daarnaast ook nog personeel dat betaalt dient te worden en noem maar op. Zo'n geweldige deal lijkt het me niet, anders stonden er wel meer mensen met geld klaar om Az over te nemen...

dan lijkt het meer merchandising.
je koopt een Setje. (az) 35miljoen
verkoop de onderdelen 1 voor 1(spelers) en ola!
zit je zo aan de 60-70 miljoen. dus 30-40 in je pocket...
hoe bedoel je je heb geld nodig om geld te maken.

De curator moet ook geld eraan verdienen voor de gedupeerden, dan kan je het maar zo snel mogelijk doen voordat ze nu al spelers gaan verkopen in de winter. En elke geinteresseerde moet altijd het laagste uit de kan willen halen, er zullen ook wel schulden zijn, anders is het snap-goedkoop, lullig dat de Az-directie er geen invloed op uit kan oefenen, voor de supporters zal het te duur zijn om allemaal erop te bieden

Zo, ik ga bieden vanavond.
waar kan je dat doen?
35 miljoen voor zo'n voetbalclub! Een koopje toch lijkt mij, voor een slimme en rijke ondernemer, En dan ga je naar china, word je daar populair, verkoop je paar miljoen shirts en je bent binnen! Gouden toekomst voor Az




Las enige tijd geleden nog dat de marktwaarde van een club ongeveer 1,5 keer de begroting bedraagt. Dan zou Az in dat geval toch wel 45 miljoen waard zijn..

23 oktober 2009 om 19:00

Ik denk ook niet dat het meer is.
Tenzij je de waan van de dag laat regeren. Op het moment dat een club kampioen wordt en Cl gaat spelen zal de "geschatte"waarde hoog zijn. Op dit moment zal de "geschatte"waarde laag zijn.
Blijft wel het verhaal overeind "wat de Gek ervoor geeft"

Als het om Tranfer geld gaat en een mindere speler heeft een langer contact dan kan het zijn dat er voor deze mindere speler meer betaald moet worden als voor een zeer goede speler met nog maar een contact voor een jaartje.

Maarja, dan koop je natuurlijk ook de schulden daarbij!

Ik denk dat Az leegloopt in Januari. Waar rook is, is vuur. En in een wespen nest wil je niet spelen. En vrees voor de club dat de geschiedenis zich gaat herhalen. Scheringa, werd bedankt door supporters, maar ik denk dat ze hem beter ironisch hadden moeten bedanken. Er komen al wat negatieve verhalen naar buiten.

Scheringa gaat het wel redden, maar ik hoop voor Az dat de club het redden gaat.

35 Miljoen is voor de top van Nederland toch een behoorlijk bedrag. Ik zie niemand zo snel 1.2.3 dat bedrag op tafel leggen. Tenzij er een buitenlandse investeerder komt, zie ik het bijzonder somber in voor Az. Het is spijtig dat het zo heeft moeten gaan, want ze speelden altijd heel leuk en aanvallend voetbal.

Toch weet ik niet precies wat ik ervan moet denken. Az heeft, grotendeels, dankzij Scheringa zich naar de bovenste plaatsen in de Eredivisie geknokt en dat had naar mijn mening toch een aparte smaak. Ik had niets tegen Az, maar het is alsof je toch met geld (bijna) alles kan bereiken. Nu zeg ik niet dat de rest van de clubs dat niet doet, maar ik ben opgegroeid met het beeld van: Ajax, Psv en Feyenoord zijn de clubs die de toon aangeven, en als er verandering in komt, is dit vreemd. (ja ik ben nogal conservatief).

Ene kant vind ik het ontzettend jammer van Az, maar andere kant ik slaap er niet minder goed door. Er komen nog genoeg andere clubs, voor een tijdje aan de top, zie Fc Twente. Fc Utrecht is op de goede weg. Toch zie ik deze clubs niet constant aan de top blijven meedoen, daarmee zijn de verschillen te groot met Ajax en Psv.

lach me helemaal suf om die reacties van de mensen hier, wat een niveau...zal toch ooit maar een keer bij 1 van jullie clubs gebeuren, ben je er mooi klaar mee en zit je zeker niet op reacties te wachten als pinnen mag en collecteren, beetje jammer van het niveau.
maarja, het is nu even niet anders dan slikken en gif drinken voor de az-mensen onder ons.
nog een laatste critische noot,......elke club teert op geld en ja az ook dus is iedereen een "suikeroom" die geld in welke club dan ook steekt.

p.s. krijg nog paar duizend euro van aegon,net als ongeveer 100.000 anderen (spaarbeleg)is ook niet helemaal eerlijk he, en die staan nog gewoon bij ajax op het shirt, maarja daar hoor je niemand over....

Zo zo, Cristiano Ronaldo zou 3 Az's waard zijn! Ik had niet verwacht dat Az zo goedkoop was. Ik denk dat er genoeg mensen zijn die genoeg vermogen hebben om Az te kopen. Bovendien is Az een ambitieuze club en goedkoop, dus waarom komen er geen Aziaten naar Alkmaar toe, i.p.v de hevige concurrentie op te zoeken in Engeland waar ze inmiddels een top 6 hebben!

Het is echt jammer dat er mensen zoveel plezier hebben als een club in de problemen komt. Hebben wij vorig jaar bij Roda ook gehad. Zijn hele vervelende supporters die zitten te jennen! Voor ons is de gifkelk nog niet leeg. Op dit moment komt Az in een negatieve sfeer terecht. Velen hopen op de val van hun tegenstander.
Dit is een kenmerk van de looser supporter, een goede supporter hoopt op de overwinning van zijn eigen ploeg, anderen die geen hoop hebben zijn blij met de val van de ander

Als de technische staf van Az slim is verkopen ze Pelle gewoon voor 36 miljoen, kunnen ze zelf de club kopen en hebben ze nog 1 miljoen winst ook !!!

23 oktober 2009 om 19:27

Alleen is Pelle geen 36 Miljoen euro waard.
Daarvoor moet je zowat het hele team verkopen.

23 oktober 2009 om 19:30

@ Johnnie10

Jij bent echt te scherp ! respect !!

Ingecaculeerde afkoopsom voor Ronald Koeman trekt de vraagprijs al 5 miljoen omlaag.

Overal worden voetbalclubs opgekocht door mult-miljardairs. Zelfs in de balkan is het een lucratieve handel geworden met goede sportieve prestatie's. Ik kan me niet voorstellen dat er niemand is die grof geld zou willen investeren in de kampioen van Nederland.

Dat is echt niet veel geld voor de club.
Maar dan heb je ook nog niet eens je eigen stadion

Ik had wel meer geld verwacht

Misschien wil m'n tandarts dat cluppie kopen.
Denk dat Ronald Koeman vreemd op z'n neus kijkt.
Lekker binnenkomen bij Nederlands Kampioen en het daarna weer verpesten.
Hij is alleen bij Ajax goed geweest als coach..

23 oktober 2009 om 20:16

Hij is nooit goed geweest, ja hij heeft ajax kampioen gemaakt... maar dat heeft hij psv ook.... alleen die aankopen al onder koeman waren gewoon te slecht voor woorden.

De club wordt gewoon overgenomen, krijgen echt wel een nieuwe shirt sponsor, en de club blijft gewoon bestaan en doet mee om de landstitel.

er zijn genoeg rijke mensen die wel ff 35 mil voor een speeltje willen lappen.

Dan had Real Madrid dus in plaats van Crisro ook 2,5 keer heel A.z kunnen kopen. Dat is toch wel een teken dat wij hier niet zo heel veel voorstellen in Nederland....
Alhoewel ik wel begrijp dat het komt door de gebeurtenissen rond D.s.b., maar toch..

23 oktober 2009 om 21:10

Of dat er iets niet klopt in Spanje

Wat dacht je van de onderwereld...
Laats waren er al berichten hoeveel van die gasten domineren in gokindustrie van de voetbalwereld.
Zo club kopen en idiaal om via andere wegen zwart geld wit te wassen...
Waarom verwachten sommige Az supporters hier medelijden..?
Het is een club die puur afhankelijk wilde zijn van 1 man met zijn vermogen.
Een andere club Willem2 is op een niet nette manier leeg gekocht door Dirk en Co(willem2 haalde ook Cl met een stel van die gasten) en nu gaat de grote meneer kapot met duizende huilende ja knikkende klappertjes zwaaiende succes supp en dan vragen om medelijnden..
Nee sorry mischien is mijn reactie hard maar zo denk ik er wel over.
Respect voor de mensen die al jaren na Az gaan ook voor de ommekeer en wel Echte clubliefde voelen voor hun vind ik het oprecht sneu voor het andere bioscoop publiek nee niet echt.

23 oktober 2009 om 20:04

Daar gã¡ã¡n we weer. Dat van Willem ll zat nou net andersom!
We kochten des tijds Danny landzaat en Kew Jaliens. Maar Willem ll kon destijds ook de salarissen van Joris Matijssen ( o ja Danny Matijsen kregen we er ook gratis bij) niet meer betalen. Ze stonden transfervrij op te halen in Tilburg. Toen was Willem ll erg blij dat ze er van af waren. Tot 3 jaar later een zekere Co Adriaanse ze boven verwachting liet presteren, toen zagen ze in Tilburg groen en geel van jaloezie. Het zijn rond uit sneue supporters die 3 jaar na de verkoop ineens de werkelijke waarde van die spelers zien en de vinger naar Dirk Scheringa wijzen. Zij hadden beter hun directeur er op moeten aankijken.
Die zette ze in de verkoop om de financiã«n op orde te krijgen. Maar het is zo lekker om iemand buiten de club de schuld van alles te geven.

en waarom zit je zo af te geven op Az supporters? Terwijl de Euroborg tjokvol successupporters zit! Nu gaat het minder en is het er al tijden een dooie boel, niets sfeer in Groningen. Jij bent ook zon supporter die met een grote mond het lekker vind om op een andere club in te hakken. Dat tekent je niveau.

ik zelf vind 35 miljoen redelijk, Feyenoord staat namelijk voor het zelfde bedrag te koop! Ik weet alleen niet wie er een club wilt kopen. Er is geen sponsor die even 35 miljoen neerlegt om dan dat geld direct uit de kas te zien verdwijnen. En de persoon of bedrijf die koopt zal nooit zich welkom voelen, maar eerder "gebruikt" puur om de centen. Die curator zal er nog een harde dobber aan hebben als hij denkt de aandelen wel even vlot te verkopen.

24 oktober 2009 om 18:56

Ik wil allereerst vaststellen dat ik geen FC Groningen fan ben, maar laten we even eerlijk wezen. FC Groningen heeft een echte harde kern supporters hoor, geloof mij maar. Mocht FC Groningen degraderen, dan nog denk ik dat 90 van de fans trouw blijft aan de club.

az daarentegen heeft een groter percentage 'gloryhunters'. Sinds er enig succes is, hoor je ineens overal AZ supporters, ook in het hoge noorden. Ik weet wel zeker dat wanneer AZ weer in de middenmoot terechtkomt, dat al die mensen weer zullen zwijgen over 'hun' cluppie.

Sjeikje of bontmuts, 35 miljoen is toch niks.
Terroristen met oliedollars, of in en in corrupte zakenlui uit Rusland, Az was een zo onschuldig provincieclubje, maar nu is het de grootste witteboordencriminele club van Nederland .

Nee, als je vergelijkt wat er aan transfers over de toonbank gaan dan zou C.ronaldo bijna 3x heel Az waard zijn

Kan Dirk z'n eigen club toch gewoon weer terug kopen?!=)!

Hij schijnt nog ergens 45 mln te hebben! Nou dan heeft lukt het precies!

nou heerenveen, sla je slag na al de verkochte spelers.
35 miljoen is ook niks voor de club, aantal spelers bijelkaar is nog meer waard

Dan moet Ajax Az maar kopen en iedereen die iets toevoegd aan de selectie toevoegen voor 0,01€. De rest voor lage prijzen verkopen en je hebt het er uit.

Eigenlijk is dit wel een beetje treist. De landskampioen van Nederland is nog goedkoper dan bijv. Portsmouth!

Waarom koopt psv die club niet? kan zoiets niet?

23 oktober 2009 om 20:19

Nee,dat kan/mag niet.

Zo zeg dit is wel een koopje 35 miljoen.. Az is toch wel veel meer waard hoor.. het is per slot van rekening wel de kampioen van de eredivisie van het seizoen 08/09!
Ik hoop dat Az weer snel er bovenop komt en weer mee kan doen in de subtop zoals altijd.. ik vind het niet echt een topclub omdat ze kampioen zijn geworden ofzo wan dan kan je Sparta helemaal een topclub noemen die 7x kampioen is geworden :clown
maar 35mil is toch wel te weinig voor Az!

Nou lijkt me wel onwaarschijnlijk dat de waarde van d nederlandse kampioen op 35 milj geschat wordt??
Ze zijn toch eigenaar van hun stadion en gronden?? Want anders koop je enkel wat lucht.
Nu ja als er 70 miljoen aan af te lossen schulden bij komt dan lijkt het mij al iets realistischer.
Ergen vind ik het wel heel triest dat zoiets met 1 van de grootste nederlandse clubs kan gebeuren.

24 oktober 2009 om 02:14

Az is geen eigenaar van het stadion, maar huurder.

1 van de grootse Nederlandse clubs?? Hallo zeg..een klein clubje dat het de laatste jaren goed deed dankzij miljoenen van 1 man..maar dan is het niet gelijk een grote club..kom op zeg.

haha zo goedkoop had ik niet verwacht!
ik had wel het dubbele verwacht !

35 miljoen is echt een koopje. Voor dit geld kopen ze in het buitenland een goede speler en in Nederland krijg je voor dat geld gewoon een hele club die ook nog bij de top voetbalt. Had minimaal 75 miljoen verwacht, dus ik ben toch wat verbaast.

23 oktober 2009 om 21:07

Er zullen wel wat lijken zitten binnen de club(oa de 14 miljoen lening die de nieuwe eigenaar even heel snel mag aftikken)

23 oktober 2009 om 21:12

35 miljoen is alleen de aankoopprijs neem ik aan, ik heb de ballen verstand van financien maar daar komt nog een heleboel bij weet ik zeker. Al met al kan iemand met geld hier wel zijn slag slaan. En ik zeg slechte zaak!

Zal mijn portemonee eens opentrekken. Gelijk 6 (dit seizoen nog 3) extra punten voor mijn Cluppie!

De schuld is ook belangrijk natuurlijk...

De turkse media was hard toen Fener Guiza haalde voor 14 miljoen euro...

de club (real Mallorca) stond zelf voor 17 miljoen euro te koop.. + zijn schulden...

is nu dus ook het geval met Az...

maar ja ze moeten toch ook vrij geven hoeveel schuld ze hebben dus als iemand er 35 miljoen euro voor wil neerleggen zal hij toch echt wel weten wat hij doet....

Je kan az wel kopen voor dat bedrag, maar dan begint de ellende pas.
Totaal meer dan 200 medewerkers die elke maand een salaris willen.........

Een van de kandidaat-kopers van spelers zou investeerder Marcel Boekhoorn zijn. De nummer 20 uit de Quote 500 met een vermogen van minimaal €1,1 miljard is nog steeds actief als suikeroom van de Nijmeegse club Nec. Boekhoorn bevestigt tegenover Quote dat hij zeer geïnteresseerd is en graag een bod zou willen uitbrengen op de voerhoede van Az. ‘el Hamdaoui, Dembélé en Jeremain Lens. O ja, en die rechtsback Kew Jaliens zou ook een aanwinst zijn.’

Ik had meer verwacht dan 35 miljoen euro. Az is toch een club die Cl speelt en kans heeft om te overwinteren in Europa en regerend landskampioen is. Het heeft een mooi stadion dat je zo kan uitbreiden. Er is een goede spelersgroep waar zeker een paar spelers zijn die veel geld waard zijn. Elke multimiljonair uit het buitenland die een eigen club wil daarvoor is dit een mooie gelegenheid.

Zo gauw dat gedoe bij de bank opgelost is en ik weer kan pinnen ga ik dr ff langs :-p

Valt redelijk mee de prijs.

Er is nederland niemand die dat bedrag op tafel legt. En al die buitenlanders, die alleen maar in het nieuws willen komen. Om zo media aandacht te krijgen. Maar voor dat bedrag krijg je ook de lusten en lasten. En reken maar de veel spelers proberen om in de winterstop te vertrekken. Maar wat koop je eigenlijk voor een club, geen achterban, en qua merchandising helemaal geen afzet in nederland en daarbuiten. Dat hebben ajax en feyenoord beter voor elkaar. Scheringa heeft de club naar de top gebracht en zal waarschijnlijk weer afdalen naar de bodem van de eredivisie.

vind het meevallen die prijs had meer verwacht

denk dat de invsteerders wachten en dan hun slag slaan

maar toch jmmr voor Az

Nog geen 0,35 cent waard, met Ronald aan het roer. Stuurloos op het moment. Mazzel tegen Arsenal gehad.......

23 oktober 2009 om 22:50

Sorry hoor maar tot aan de fout van Moisander domineerde Az vrijwel de hele wedstrijd. Er zit zeker wel voetbal in deze ploeg, ook met Ronald aan het roer.

23 oktober 2009 om 23:22

Er zit zeker voetbal in de ploeg ,maar dat 8 spelers meer waard zijndan 5 miljoen, zoals hier gesuggereerd word vind ik toh een lachertje.een echte topper zit er niet meer bij ,die is onlangs naar ajax vertrokken.

23 oktober 2009 om 23:54

Er zit voetbal in maar ronald houdt het er ook proffesioneel in, terwijl van gaal het er bij wijlen wel liet uitkomen

Ronaldo is ongeveer 2.5x meer waard als az dus?

daar dacht ik ook aan of die eigenaar van Queen Park Rangers want dat is de rijkste clubeigenaar. Maarja dat kan niet omdat de Knvb een regel heeft dat een eigenaar geen 2 clubs mag hebben.
Verder vind ik het echt weinig geld voor die club, had echt meer verwacht. Wat is een club als Willem2 of Heracles dan waard?

Zal morgen eens kijken of Bruin dat kan trekken. :clown
Vraag me af hoe zoiets wordt bepaald?! Welke waarde vertegenwoordigd de jeugdopleiding, de spelers de (on)roerende goederen?

35 miljoen is veels te weinig, zeker in oogschouw nemend wat het merk Az waard zou zijn.. mbt Cl voetbal en toch kampioen ...iets waar K.a nog steeds wakker van ligt en wat d.s.b toch maar voor elkaar heeft gekregen!!

Ik zeg Beemsterkaas is een uitstekende sponsor of anders de Ns... in het geval koeiman nog een treintje wil missen.wat een achterlijke proleet is dat zeg dat tie bij ajax heeft mogen treinen is me nog steeds een raadsel...of eigenlijk niet.

az heefdt een team waarde van 80.500.000 miljoen ik denk dat ze een schuld hebben van 40 a 45 miljoen om deze schuld terug te betalen kun je bv Moussa Dembélé
marktwaarde 8.500.000 vraagprijs rond de 10-11 miljoen
Mounir El Hamdaoui marktwaarde 8.000.000 vraagprijs 10 mil
Ari marktwaarde 4.000.000 vraagprijs 5-5.5 mil
Rasmus Elm marktwaarde 5.000.000 vraagprijs 5-6 mil
Maarten Martensmarktwaarde 6.500.000 vraagprijs 7-7.5 mil en ga maar zo daar dan kom je wel uit je schul maar dan ben ej wel al je belangerijke spelers kwijt

ik heb meer zoiets van laat het op je af komne , wij / ik nieamnd acht ik hier in staat hierover serieus mee te kunnen praten , als je helemaal geluk heb meekunt bieden dus als iemand een speeltje wil hebben voor zijn plezier dan koop die hem toch en de toekomst leert het ons wel, al die transfersbedragen allemaal bullshit hoe kunnen wij nou weten hoeveel zo iemand moet kosten, als az serieuse schuldne heeft als feyenoord zijn ze toch geneigd hem eerder te verkopen dus als wij nu schatten dat Mounir El Hamdoui 9miljoen moet kosten en ze krijgen een bod van 7 miljoen dan laten ze hem heus wel gaan hoor.

Ik snap er niets van. Ik dacht dat clubs b.v. waren. Individueel en niet afhankelijk van de bedrijfsvoering van de hoofdsponsor. Kortom, de eigenaar van zichzelf. Nu blijkt dat de club eigendom is van Scheringa. En van wie was AZ het eigendom voordat Scheringa kwam ? En zijn er meer clubs die zich juridisch aan een externe eiegnaar gebonden hebben ? Zullen de fans blij mee zijn. Club opkopen, alle onderdelen afzonderlijk verkopen en dan opheffen. Wie maalt er om. Hoe dom kun je al club zijn.

haha, Az is Wel wat meer waard hoor

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren