Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Michiel Kramer maakt degradatie voor FC Groningen bijna onafwendbaar

Laatste update:

De degradatie van FC Groningen is weer een stapje dichterbij gekomen. De formatie van trainer Dennis van der Ree had alleen genoeg aan een overwinning bij RKC Waalwijk, maar ging met 2-1 ten onder in Brabant. Michiel Kramer scoorde twee keer en dat zal vooral een opluchting zijn geweest voor Florian Jozefzoon, die op bizarre wijze een kans miste.

Joseph Oosting, die deze week bekendmaakte dat hij volgend seizoen aan het roer zal staan bij FC Twente, had voor de thuiswedstrijd tegen Groningen weer de beschikking over Kramer. De spits was vorige week tijdens de met 5-1 verloren wedstrijd bij Feyenoord geschorst, maar keerde terug in het elftal ten faveure van Julen Lobete. Aan de zijde van FC Groningen viel de naam van Nordin Musampa op. De door Ajax opgeleide verdediger mocht al twee keer invallen in de Eredivisie, maar maakte in Waalwijk zijn basisdebuut in de competitie.

Om nog iets van druk te kunnen zetten op de zestiende plek, waar FC Emmen momenteel bivakkeert, had Groningen aan niets anders dan een zege genoeg. De formatie van Van der Ree startte dan ook met aanvallende intenties, maar gevaar stichten voor het doel van Etienne Vaessen was een brug te ver. Gaandeweg de eerste helft meldde RKC zich steeds vaker op de vijandelijke helft. Dat had na een half uur de openingstreffer op moeten leveren, maar Jozefzoon liet de grootste kans uit zijn voetballoopbaan op onbegrijpelijke wijze liggen. Mede daardoor stond het bij rust nog 0-0.

In het tweede bedrijf waren de beste kansen ook voor RKC. De ingevallen Lobete leek bijvoorbeeld al snel een lange bal van Vaessen tot doelpunt te promoveren, maar zijn lob eindigde op de lat. Na een klein uur spelen dacht Groningen een presentje te krijgen. Scheidsrechter Sander van der Eijk wees naar de stip na een valpartij van Daleho Irandust, maar de VAR greep in. Op de beelden was niet te zien of Irandust werd geraakt door de voet van Vaessen en dus werd de strafschop alsnog ingetrokken.

Aan de andere kant was het wel raak. Een prima actie van Pelle Clement aan de linkerkant eindigde in een voorzet op het voorhoofd van Kramer, die zijn kopbal perfect de verre hoek in stuurde: 1-0. Het geplaagde Groningen herstelde zich echter knap. Ricardo Pepi werd bediend door Musampa en ook zijn kopbal belandde buiten bereik van de doelman in het net. Die 1-1 gaf de Trots van het Noorden moed, maar veel maakte het uiteindelijk niet uit. Vijf minuten voor tijd maakte Michael Verrips, de keeper van FC Groningen, namelijk een oliedomme overtreding in het eigen strafschopgebied en dat gaf Kramer de kans om het duel vanaf de stip te beslissen: 2-1.

Nr.TeamMWGV+/-Pnt
1PSV3127318684
2Feyenoord3123625675
3FC Twente3119662863
4AZ3117772758
5Ajax3113108749
6NEC31121181247
7FC Utrecht3112109246
8Sparta Rotterdam3112712343
9Go Ahead Eagles3111911342
10sc Heerenveen3110615-1436
11PEC Zwolle319814-1635
12Fortuna Sittard319814-1935
13Almere City FC3171212-2033
14Heracles Almelo319517-2432
15Excelsior3151115-2026
16RKC Waalwijk316718-2125
17FC Volendam314720-4519
18Vitesse315521-452

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Verrips nooit meer opstellen en van Ree direct ontslaan. Dan maar de materiaalman als coach.

15 april 2023 om 20:47

Ik denk dat wij het nog beter gedaan zouden hebben dan vd Ree zit toch helemaal niks in. Groningen had een ervaren coach nodig om nog te redden wat er te redden viel maar kozen voor een licht gewicht die Groningen geen 1 wedstrijd goed heeft laten voetballen. Zonde voor Groningen is een veel te mooie club voor de kkd maar heb er wel vetrouwen in dat Lukkien ze naar 1 jaar terug kan brengen naar de eredivisie.

15 april 2023 om 21:24

Je kan dit Van De Ree niet alleen aanmerken ook het bestuur die dachten dat Dennis hun wel even zouden redden terwijl iedereen zag dat het een zinkend schip was, waarom denk je dat niemand in wilde stappen?

15 april 2023 om 22:23

Je kan Van de Ree wel dit aan laten rekenen, hij speelt elke week precies het zelfde, met veel ruimte achter het middenveld en elke keer scoren ze vanuit een counter. Doe eens wat anders

16 april 2023 om 01:56

Klopt maar van de Ree had nooit aangesteld moeten worden. Ik weet dat er geen trainer in wilde stappen maar dit is echt een idiote noodgreep die de FC de kop gaat kosten. Was er nou geen Fräser of Grim die in wilde stappen?

15 april 2023 om 21:29

Herkenbare emoties.... Maar wees eerlijk....
Waar en door wie staat Groningen, waar ze nu staan?

Fledje en Gudde...

Fledje is weg, och gudde gudde gudde zit er nog en is zijn fundering aan het stutten met Lukkien, Veldmate en Langeler.

Van Ree is gewoon opgeofferd

15 april 2023 om 21:32

Drie punten weer binnen , geen hoogstaande pot voetbal. Groningen helaas niveautje lager volgend jaar.

Lekker Kramer weer zo belangrijk voor RKC. Groningen is nu wel gedegradeerd wat een slecht seizoen heeft Groningen terechte degradant.

Wel verdrietig voor een club als Groningen, ik vind dat oprecht jammer. Ze hebben er ook echt alles aan gedaan om niet te winnen. Die keeper die eerst nog weg kwam met een niet gegeven pingel, die nog even wilde zorgen dat de scheids er geen enkele twijfel over zou hebben. Hele domme man...

15 april 2023 om 20:47

Formaat en achterland van een club die natuurlijk in de eredivisie hoort. Laatste jaren veel middelgrote clubs laten degraderen. Hoe kan het zo aan beleid schorten?..

15 april 2023 om 20:56

Ik denk ook heel vervelend voor de eredivisie, waar er steeds meer kleine clubjes spelen. Met alle respect voor Volendam, Emmen en Excelsior, maar iedere voetballiefhebber ziet liever de Euroborg, Rat Verlegh of Koning Willem II. En de kans is in mijn ogen vrij groot dat een Almere City gaat promoveren. Sportief verdienen ze het, maar je moet er toch niet aan denken als neutrale fan?

15 april 2023 om 21:10

Grootte van de club is niet relevant, gaat om de sportieve resultaten, niet meer en niet minder.

15 april 2023 om 21:11

Dus omdat de euroborg mooier is moet Groningen maar ik de eredivisie,hoe ze spelen maakt niet uit?

15 april 2023 om 21:29

Die kleine clubjes zijn dus wel sterker dan deze die inmiddels gedegradeerd zijn of gaan….

15 april 2023 om 21:38

Niet omdat wij in de Euroborg spelen, maar omdat wij de Euroborg kunnen betalen en kunnen vullen. Dat is het grote verschil. Je hebt nu clubs in de eredivisie die gewoon niet kunnen doorgroeien, niet qua achterban, niet qua financien. Zij stokken de groei van de competitie. En ja ze hebben gewoon hun plek verdient, ik klaag ook niet ofzo. Ik zeg alleen dat het zonde is voor de aanzien van de eredivisie, dat heb ik gezegd toen NAC er uit vloog, dat heb ik gezegd toen Willem II eruit vloog, toen Roda eruit vloog en nu wij zelf eruit vliegen. En ik denk dat een die-hard met grote achterban ook niet blij is dat er weer een grote uitvak verdwijnt en daar die kleintjes steeds voor terug komen.

15 april 2023 om 21:39

Ik denk dat je je wel eens lelijk kan vergissen in de mogelijkheden die Almere City straks kan hebben als ze eens een keer promoveren. Er wordt daar echt al jarenlang een prima beleid gevoerd en redden het steeds net niet. Almere is daarnaast een zeer grote stad aan het worden, dus die kunnen wel eens een stabiele Eredivisionist worden in mijn ogen.

15 april 2023 om 21:44

Ik denk alleen het gros uit Almere supporter is van een andere club dan Almere City. Dat stadion krijg je niet zo snel vol.

15 april 2023 om 21:44

Ik heb het toch nergens over kwaliteit? Ik heb het toch nergens over wel of niet terecht degraderen? Ik zeg alleen dat de aanzien gewoon minder wordt, alweer.

15 april 2023 om 21:47



Om stabiele eredivisie club te worden moet je eerst een nieuwe stadion bouwen. Je stadion moet x 4 a 5 gaan. Dat kan Almere niet hebben. Almere is en blijft altijd een Ajax stad. Vergeet niet dat velen een seizoenskaart hebben bij zowel Almere als Ajax, wat prima kan op vrijdag avond.

15 april 2023 om 22:01

Strandje Larsen, ben het met je eens hoor. Groningen heeft een begroting van 20+ miljoen, redelijk gelijk aan Utrecht.

Als ik dan de faciliteiten van bijvoorbeeld Emmen zie, dat heeft niks met professionerl voetbal te maken.

Maar goed, die kleinere clubs presteren gewoon beter dan rijkere clubs met hogere salarissen en betere faciliteiten.


15 april 2023 om 22:20

Ben het helemaal met je eens hoor Strandje Larse. En vooral ook wat jij zegt, voor clubs met een grote achterban zijn die kleine uitvakken vreselijk, aangezien die standaard meteen uitverkocht zijn waardoor veel supporters misgrijpen voor een leuke awayday op de zaterdag of zondag. Dit seizoen nog in het uitvak in Groningen gezeten en een heel erg leuke dag gehad!

15 april 2023 om 22:22

Je heb gelijk in dat de meeste voor ajax zijn. Dus hun harde kern zal nooit echt veel uitbreiden. Alleen stadion nooit vol krijgen heb ik twijfels ken een hoop mensen uit Lelystad die al naar Almere city gaan omdat het betaalbaar is en geen wachtlijst van jaren heeft.

15 april 2023 om 22:26

Beetje krom door de bocht dit, dus rkc die financieel gezond is en een goede grasmat kunnen leveren, en nog eens met leuk voetbal presteren. Maar uit een kleinere stad komen waar op percentage miss wel meer mensen naar het stadion gaan als in Groningen, moeten maar 2 de divisie spelen en jullie die er op alle gebieden een puinbak van aan het maken zijn op het hoogste niveau.

15 april 2023 om 23:50

Begrotingen bepalen voor een groot deel de randlijst. Groningen had daarmee voor plek 6 moeten spelen. Willem II, NAC Heracles en PEC werken ook met begrotingen die groter zijn dan Volendam Excelsior RKC en Emmen. Toch lukt het ze niet om Eredivisie te spelen.

16 april 2023 om 00:36

Het is een kwestie van tijd dat er geen away days meer zijn in het voetbal, dus hoeven we ons daar geen zorgen meer over te maken.

16 april 2023 om 01:21

Almere is een dorp. Zonder stadsrechten geen stad. 😂. Als ze het steeds net niet redden om te promoveren, dan ben je lang geen stabiele eredivisie club. Dan is eerder de kans dat je na het promoveren direct weer gaat degraderen.

16 april 2023 om 01:59

Ik sprak een Almere fan en zelf moeten ze er ook niet aan denken met een stadion van 1200 plaatsen. Maarja, als je het redt, redt je het.

16 april 2023 om 02:35

Sommige snappen het niet volgens mij. Je hebt voor je gevoel gewoon clubs die in de Eredivisie horen zoals Groningen maar ook NAC bijvoorbeeld. En ja alsnog degradeert Groningen terecht en horen zij volgend seizoen in de KKD.

Clown verrips zoveel punten verspild door hem. Echt aanvoerderonwaardig. Voor de rest nooit echt het idee gehad dat we hier punten konden pakken

Ongelofelijk met hoe weinig vertrouwen Groningen speelt. Ze maakten totaal geen vuist, er zat geen durf in, geen tempo, geen druk, helemaal niks. Ze geloven er niet meer in, dat is duidelijk.

Een 1-1 was in mijn ogen de perfecte uitslag geweest! Maarja Verrips.....

Jeetje zeg, die verrips kost ons dit seizoen zo ontzettend veel punten ..
en waar is die van de ree mee bezig, wat zijn dit voor wissels ?
Drama seizoen ..

15 april 2023 om 20:56

Ook wel apart gezien Verrips juist bij Emmen echt een puntenpakker leek, al is dat inmiddels ook al weer twee volle seizoenen geleden. Als wekelijke toeschouwer van Vitesse weet ik er alles van hoeveel een slechte keeper je wel niet kost, waar er bij Vitesse ook meerdere onder contract staan (met Houwen, Scherpen en Schubert als hij onder druk staat). Zou het voor de club en regio zonde vinden als Groningen eruit gaat, maar wie weet helpt het je uiteindelijk ook weer (zoals bijvoorbeeld destijds bij Twente). Je kan dan in ieder geval echt schoon schip maken, en hopelijk ook weer meer herkenbaar voetbal gaan spelen.

15 april 2023 om 21:11

Verrips was bij Emmen ook niet goed. Dat leek ook alleen maar zo omdat Emmen hem haalde als vervanger van Telgenkamp.

Verrips dacht ik bezegel die degradatie zo snel mogelijk dan hebben we geen druk meer

In zo’n mooi, groot stadion de 1e divisie in.. hopen voor hun dat ze na 1 seizoen weer terug kunnen keren.

16 april 2023 om 02:37

Eens! Horen in de Eredivisie

Vind dit ook zo jammerlijk voor Lukkien, maar hij wist van te voren waar hij ging instappen. Is zeker een eredivisie waardige trainer, Groningen wordt 100% kampioen in de KKD volgend jaar. Toch nog weer is een prijsje x)

15 april 2023 om 21:08

Met clubs als Nac,DH,WII en de Graafschap zou ik daar niet zo zeker van zijn. Ook enlkele outsiders Roda en Cambuur willen altijd promoveren vanuit de kkd.

15 april 2023 om 21:27

Dat klopt, maar de kwaliteit van de KKD is er nou niet echt op vooruit gegaan. Ik zie NAC, DH, de Graafschap en Roda niet zomaar die stap maken het slaat daar nu vaak ook nog helemaal nergens op bij deze clubs. Het word sowieso een verademing om Lukkien te zien, levert vaak ook mooi voetbal in combinatie met toch goede resultaten voor het niveau van de selectie. FC Emmen selectie 21/22 was echt een stuk minder dan de huidige FC Groningen selectie, is nog wel afwachten wie er weggaan natuurlijk. Heb volle vertrouwen in Lukkien, hij is in mijn mening erg onderschat.

Wat een treurnis. Weinig aan de hand, maar zoals zo vaak de laatste tijd, is er weer die clown van een keeper die de wedstrijd weer weggooit voor Fc Groningen.

Het team staat volledig onder hoogspanning, er komt weinig meer uit. Degradatie lijkt mij nu definitief een feit

Tot slot die trainer. Kom op zeg, straalt niks uit, heeft nog niets tactisch gedaan waarvan je denkt, hij heeft verstand van voetbal. Hoe ben je in godsnaam bij z on man uitgekomen, het is notabene een video-analist. Dat die gast zelf niet bedenkt dat hij niet geschikt is. Meneer blijft gewoon zitten totdat de degradatie een feit is.

15 april 2023 om 20:49

Gaat echt een verademing zijn wanneer Lukkien instapt, kan me echt niks anders voorstellen als een flinke weg omhoog.

Dit Groningen laat mij terugdenken aan het seizoen 17/18. Wat moet het kut zijn om op dit moment Groningen supporter te zijn. Sterkte.

15 april 2023 om 20:47

Ja, het is inderdaad geen feest. We zien het eigenlijk al jaren aankomen. Het wordt elk jaar minder. Het voetbal is al 10 jaar zeer matig, maar de prestaties gaan nu ook elk jaar naar beneden.

Wel bizar als een team als Grunn straks KKD speelt, rentree Robben dan maar de laatste wedstrijden?

15 april 2023 om 21:02

Het kan nog steeds!
Ik zie Emmen namelijk geen punten meer halen.

15 april 2023 om 21:27

Ik zie Groningen niet 8 punten pakken uit 5 duels, dat komt neer op 3x winnen of 2x winnen en 2x gelijk spelen. Voor een elftal wat zo dramatisch draait.

Cambuur en Groningen gaan er waarschijnlijk rechstreeks uit, Emmen mag zich via de play-offs proberen te handhaven.

Gedegradeerd op tacktische falen. In deze fase moet er een killersmentaliteit zijn en mag je absoluut niet in de 87e minuut m nog tegen krijgen. een puntje had kunnen betekenen dat je ergens nog mag gelijk spelen en 2x moet winnen, ipv 3x winnen. Winnen is al lastig zat. Laatste 4 duels alles verloren op scherpte. Heerenveen tikt de keeper de bal niet naar de hoek. Fortuna slaapt de achterhoede, Utrecht staat Dost helemaal vrij. Dat zijn inclusief vandaag gewoon 4 punten die je missie al halverwege kon helpen, maar als je niet wilt. Dan wordt het 'm ook gewoon niet. Volgend jaar eens richting Oss, Maastricht, Helmond en Velsen en opzich heb ik er ook nog wel zin in ook.

Waarom is deze wedstrijd niet stilgelegd? Bij de 1-0 van Kramer vloog er allemaal bier het veld op (na de 1-0 zag je de bekers ook nog op het veld liggen).

Dit zat eraan te komen, gelukkig was het al een lange tijd bekend. Weer helemaal opnieuw beginnen. Gauw het gal eruit spugen en focussen op de KKD. Misschien FC Twente 2.0? 🙂

16 april 2023 om 10:25

Hoop van harte dat jullie de weg omhoog weer vinden. Jaar kkd voor Twente was echt kut met peren, geen aansprekende tegenstanders. Alleen vrijdagavond als speeldag is lekker. Twente werd vrij makkelijk kampioen maar dat had vooral met de tegenstanders te maken. Gevaar daarin is dat je meegaat in dat niveau en dat je dan een volgende Roda of Nac wordt; clubs die eigenlijk in ED horen qua grootte, maar niet uit kkd weten te klimmen. Vooral niet teveel jasjes uitdoen dus als club bij degradatie, wat dat betreft goeie zaak dat Lukkien komt.

Belabberde wedstrijd van RKC, maar goed, de kwaliteit heeft de doorslag gegeven en toch nog 3 punten over de streep getrokken.

Zonde dat FC Groningen hoogstwaarschijnlijk gaat degraderen, heb liever een NEC of Go Ahead Eagles die gaan degraderen.

15 april 2023 om 21:18

Daar zijn NEC en Go Ahead veel te goed voor!

15 april 2023 om 21:26

Eagles oké, al vind ik dat ook een mooie volksclub. Maar Nec vind ik minstens zo thuis horen in de Eredivisie als Groningen.

15 april 2023 om 21:26

Snap dat je dat wilt als RKC supporter, NEC heeft jullie al een paar keer een pak slaag gegeven dit seizoen. NEC is namelijk in alles meer een Eredivisie club dan RKC, maar dat even terzijde.

15 april 2023 om 21:50

Hoezo is NEC in alles meer een eredivisie club dan RKC ? Omdat Goffert de helft groter is ?

15 april 2023 om 22:25

Dat snap je toch zelf ook wel? Ik heb respect voor het beleid van RKC, erg knap om zo hoog te staan met relatief weinig middelen. Maar NEC is gewoon veel meer een Eredivisie club, inderdaad een groter stadion, maar ook meer fans, meer historie, meer potentie, een hogere begroting, etc. Qua beleid verdient RKC zeker hun plek in de Eredivisie, maar er zijn clubs in de KKD die er eigenlijk meer in thuishoren.

15 april 2023 om 22:32

Buiten een aantal aardige spelers, zoals Tannane, Schone en Cilessen, stelt de selectie vrij weinig voor. Traditioneel en historisch gezien heeft NEC ook een mindere rol van betekenis gespeeld voor de Eredivisie in vergelijking met RKC. Maar goed, is waarschijnlijk een pijnlijk gevoel als een echte volksclub zoals RKC een club als NEC voorbij gaat streven.

15 april 2023 om 22:35

Ik snap wel wat je zegt maar ben het niet mee eens dat er clubs meer in horen. Het verleden wil namelijk niets zeggen en zoveel historie hebben jullie niet meer als ons. Alleen als je het beleid van sommige clubs ziet horen ze toch echt waar ze staan en dat is in de kkd. Wij hebben ook een flinke dip gehad, jaar of 8 , beetje geholpen door de gemeente en meneer Mandemakers . Maar nu draaien we ieder jaar winst hebben een super grasmat en goede professionele accommodatie. Dus staan we nu terecht waar we horen te staan in mijn ogen

15 april 2023 om 23:45

Laten we het belang van RKC nu niet overdrijven. Ze hebben hun zaken nu uitstekend voor elkaar en verkopen spelers voor miljoenen bedragen, alleen maar uitstekend beleid. Maar RKC werkt met een lagere begroting dan de top van de KKD. RKC was onder Jol leuk en nu doen ze goed mee, maar NEC is wel van grotere waarde.

16 april 2023 om 09:50

De selectie stelt meer voor dan die van RKC, vandaar dat jullie 2x vernederd zijn. Hahaha als je complete onzin praat, zorg er dan voor dat het wel enigszins geloofwaardig is. NEC is traditioneel en historisch namelijk ook VEEL groter dan RKC, wat gewoon een KKD clubje is. NEC heeft 2x zo vaak op het hoogste niveau gespeeld, al aantal keer Europees gespeeld (iets dat jouw clubje nog nooit gelukt is), en zo kan ik nog even doorgaan. En RKC een echte volksclub? Hahahaha het wordt steeds mooier hier, NEC is een volksclub, en RKC een club met een bouwpakket als stadion, en een minimale fanbase (voornamelijk bestaande uit parttime Psvers). Snap dat het pijnlijk is dat je clubje NEC nooit voorbij zal streven, en over enkele jaren weer lekker in de KKD speelt waar het thuishoort.

16 april 2023 om 09:53

Niet veel meer? Het dubbele aantal seizoenen op het hoogste niveau, aantal keer Europees, veel meer grote namen, en zo kan ik nog wel even doorgaan. Nogmaals, respect voor het beleid wat ze voeren maar qua club is het gewoon een KKD club. Dat andere clubs er een pijnhoop van maken is een ander verhaal.

15 april 2023 om 22:02

Zegt een RKC supporter die 2 jaar geleden hopeloos onderaan stond en door het stil leggen van de competitie in de eredivisie kon blijven. Ik zou zelf niet zo hoog van de toren blazen als ik jou was.

15 april 2023 om 22:21

Hahaha je maakt jezelf compleet belachelijk man. 3 jaar geleden werd de competitie stilgelegd, en ja toen hadden we geluk. Daarna is er mooi verder gebouwd aan de club en presteren we ieder jaar een stukje beter. Check je feiten de volgende keer voordat je onzin begint te typen.

16 april 2023 om 09:20

Feit is dat jullie hadden moeten degraderen. Kun je nu wel heel stoer gaan roeptoeteren dat het allemaal onzin is wat ik typ. Maar iedereen weet wel beter.

Clubs als NEC en GAE noemen die je liever ziet degraderen die in alles groter zijn dan RKC. Zie je zelf niet hoe dom dat overkomt?
1 goed seizoen en meteen naast je schoenen gaan lopen. Ken je die uitspraak. Hoogmoed komt voor de val? Jullie tijd komt van zelf wel weer. Maak je maar geen zorgen.

16 april 2023 om 09:54

Kotika jij bent de enige die zichzelf belachelijk maakt, RKC is gewoon een club die niet thuishoort in de Eredivisie. Jullie spelen in een bouwpakket als stadion, en zelfs die weten jullie nog niet uit te verkopen. Dus kom hier niet groot praten en ken je plek gewoon, namelijk de KKD. In alles is NEC groter, Go Ahead idem.

16 april 2023 om 10:59

Kotika, je krijgt ze hier links en rechts om de oren en nog heb je niet door dat jij juist degene bent die zichzelf hier belachelijk maakt. Omdat RKC het nu 2 jaar leuk doet zouden ze groter zijn dan NEC? Wat een onzin man! En dat zeg ik nota bene als Vitesse supporter.

Wat een rare die keeper, aanvoerder onwaardig. Zo dom.
En die peppi, waarom gaat die voor de pingel ipv hem gewoon te scoren.

Echt zo zonde!

Sterkte Groningen boys!

Nooit gedacht dat ik Groningen zo onderaan zou zien bungelen als ze nu doen. Is toch zo'n 25 jaar geleden sinds de laatste degradatie, toen ik op weg was in mijn tienerjaren.
Jammer dit weer te zien.

16 april 2023 om 09:18

Zie Erwin Koeman nog zitten in de spelerstunnel, was gelijk einde carrière.

Ik zat net te denken, dat de laatste jaren vrijwel iedere club een keer is gedegradeerd uit de Eredivisie. Daar zat FC Groningen nog niet bij, maar die komt er dus ook bij. Pak voor de grap de Eredivisie van 2016-2017 erbij, alleen de traditionele topdrie, AZ, FC Utrecht, Vitesse en SC Heerenveen hebben straks sinds die periode geen KKD ervaring opgedaan. En ergens heb ik zo'n vermoeden dat Vitesse nog wel eens redelijk snel kan volgen (niet dit seizoen, maar wel in de nabije toekomst).

Erg jammer, want ik heb helemaal niks tegen FC Groningen. Een stugge tegentander op bezoek, maar dat gold niet alleen voor Ajax maar ook Feyenoord en PSV. Het was zo'n duel waar puntverlies altijd tot de mogelijkheden behoorde en je zelden heel eenvoudig won. En thuis konden we altijd keurig 2-0 opschrijven (of 3-1, 2-1 of maximaal 3-0) zonder al teveel gekheid. Ze zullen ongetwijfeld snel weer terugkeren. Maar voor nu, veel sterkte fans van FC Groningen. We gaan jullie toch echt wel missen in de Eredivisie.

15 april 2023 om 21:53

Het is apart ja. Ook het gevoel dat onder de top 4 elke plek ''fair game'' is voor wie dan ook. Jarenlang waren het toch vooral clubs Utrecht, Vitesse en ook Groningen en Heerenveen die daar terecht kwamen. Nu zitten clubs als Sparta en RKC daar ook tussen, clubs die in recente jaren ook nog gewoon gedegradeerd zijn en weer terug keerden. Het rechterrijtje is al helemaal een open race. Het scheelt 10 punten tussen plek 10 en 16. Het betekent wel dat als je eenmaal in de Eredivisie terugkeert je gewoon een goede kans hebt om je te handhaven als je goede transferzaken doet en een goede flow te pakken krijgt.

Voor mijn gevoel heeft het ook wel te maken met de gegroeide status van de Eredivisie in de afgelopen jaren. Ook naar de kleinere Eredivisieclubs komen toch ook grotere namen vanuit het buienland of grotere talenten. Het maakt dat clubs zomaar een sprong in kwaliteit kunnen maken als ze maar een redelijke transferperiode hebben.

16 april 2023 om 01:26

Groningen speelde +/- 20 jaar geleden minimaal 2 jaar in de voormalige KKD. Hopelijk kunnen ze nu direct terugkeren.

Heel erg jammer. Groningen is echt een Eredivisie club, maar logisch dat ze degraderen. Het was echt week in week uit slecht

Dramatisch. Tegen, met alle respect hoor, RKC gewoon weer zo voor de dag komen. En die Verrips ook, man houd toch op. Wat doe je daar als keeper terwijl er nog een verdediger naast loopt. We gaan er uit, maar nu ook wel heel erg troosteloos.

15 april 2023 om 21:52

Met alle respect, maar RKC staat gewoon ver boven FC Groningen. Wat had je gedacht dat Groningen RKC van de mat zou spelen ?

18 april 2023 om 10:16

Heeft niks met de stand op de ranglijst te maken, maar met grote van de club, begroting en ambities. RKC doet het fantastisch en op het veld was er geen seconde een moment dat je bij Groningen dacht; die club is een stuk groter. Dat is precies mijn punt. Het is treurig dat we geen moment kunnen denken dat we zo’n wedstrijd ‘wel eventjes’ gaan winnen, want zo zou het natuurlijk wel moeten zijn.

Ze hebben ook te weinig ervaring in huis, alsmaar die groeibriljantjes. Jammer van de investeringen.

Er was zoveel vrij deze winter, die ook konden presteren.
Seuntjes, Labyad. Mindere mate bijvoorbeeld Branderhorst en De Bruin van NEC.

Geen wereldtoppers, maar spelers die de competitie kennen en aankunnen.

Ik gun Groningen volgend jaar een heel mooi promotiefeest.

Heel het jaar hebben ze al bagger gespeeld. Scheelt in ieder geval de uitwedstrijden naar Leeuwarden en Groningen.

Volgend seizoen Zwolle en Almelo erbij lekker dichterbij.

15 april 2023 om 22:40

Niet te arrogant worden hé. Geniet van jullie tijd in de eredivisie, maar de tijd dat jullie weer 10 jaar anoniem in de kkd spelen komt er natuurlijk ook weer aan.

15 april 2023 om 22:51

Voor welke club is hij dan?

Rond 2006 was groningen zo ver joh, hadden het volgens mij zelfs over uitbreiden van de euroborg en dan dit.
Wat een hel voor jullie.

RKC en Sparta toch wel de revelaties van dit seizoen zeg. Geweldig hoe die presteren.
En Kramer flikt het toch maar weer om 10 goals te maken haha. Merkwaardige spits blijft het.

Voor Groningen is het nu tijd om te beseffen dat je soms 1 stap terug moet doen om er vervolgens 2 vooruit te zetten.

"Op de beelden was niet te zien of Irandust werd geraakt door de voet van Vaessen en dus werd de strafschop alsnog ingetrokken." Ik snap er helemaal niks meer van. Een paar weken geleden was het beleid nog dat wanneer het op de VAR beelden niet te zien is, de beslissing van de scheidsrechter blijft staan. Persoonlijk ben ik er voor om in dit soort gevallen de beslissing van de scheidsrechter terug te draaien, maar pas het dan ook consequent toe.

Ik snap werkelijk niet waarom een reserve keeper van Fortuna nog steeds bij ons in de basis staat. Wat heeft deze man Groningen punten gekost. Nu snap ik dat we verwend waren met Padt maar Leeuwenburg is toch minstens zo goed? Eerst 15 minuten waren de Groningers beter en hadden ze er 1 in moeten prikken. Onvoorstelbare wissels dus trainer op straat zetten en Westerhof voor de laatste 5 wedstrijden vragen

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren