Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Manchester City gedraagt zich als een verwend kind'

Laatste update:

Manchester City had met Sergio Agüero, Edin Dzeko en Stevan Jovetic al grote namen in de voorhoede rondlopen, maar Manuel Pellegrini was van mening dat er mede door blessureleed nog een spits bij moest komen. De coach kreeg zijn zin: the Citizens betaalden naar verluidt zo'n 35 miljoen euro aan Swansea City voor de komst van Wilfried Bony. Hij tekende voor 4,5 jaar.

/

Mick Channon, die in de jaren zeventig voor City uitkwam, vraagt zich af of deze aankoop nu echt nodig was geweest. "De voetballerij wordt een beetje triest", zei hij bij talkSPORT. "Bony is geen slechte speler, maar 35 miljoen? Manchester City gedraagt zich als een verwend kind, dat alle snoepjes uit de snoepwinkel wil hebben."

"De FA moet eens ingrijpen en zeggen: kom op zeg. Als je eenmaal je team bij elkaar hebt, moet het voldoende zijn", vervolgde Channon. "Het is gekkenwerk dat de grote clubs zo veel kunnen betalen voor een speler als bijvoorbeeld Lionel Messi en zo het kampioenschap kunnen kopen. Nou, interessant hoor! Er moet eens wat van gezegd worden: wanneer je een meerjarig contract tekent, blijf je ook meerdere jaren bij dat team."

Manchester City had Wilfried Bony eigenlijk niet nodig

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

als city weer in het gebruikelijke 4-4-2 systeem speelt is hij zeker niet overbodig.

15 januari 2015 om 20:05

Niet overbodig ze hebben volgens mij 4 spitsen onder contract (aguero, jovetic,dzeko,negredo) om dan nog een andere spits te kopen voor 30+ miljoen is belachelijk.

15 januari 2015 om 20:07

Negredo keer waarschijnlijk niet terug. Ook is de toekomst van Jovetic niet zeker.

15 januari 2015 om 20:11

Nu bony is aangetrokken is ze toekomst inderdaad niet zeker.

15 januari 2015 om 20:14

Het zou ook niet verkeerd zijn om eens te denken aan een jeugdspeler als vijfde spits. Laat m invallen bij grote voorsprongen en je zult zien dat er nog eens iets van de mooie club manchester city doorkomt. Iets waar ze echt trots op kunnen zijn. Het zal ze heus geen kampioenschap kosten, dit is te gek voor woorden. Ook al zet je mn buurman er neer, iedereen kan hiermee kampioen worden. Leren voetballen hoef je ze niet dus een trainer hoeft dat zootje daar alleen maar een beetje in toom te houden. Mooie club die verschrikkelijk naar de kloten is en het boegbeeld van het nieuwe voetbal is. Het is inderdaad diep triest. United geeft veel uit,maar heeft tenminste nog een eigen identiteit. City heeft alleen een lichtblauw shirt met een arabische sponsor en een arabisch stadion en trainingscomplex. Nou, wauw!!!

15 januari 2015 om 21:06

Spits voor toekomst? Jij bent zo een loser die op korte termijn kijkt. Spitsen komen en gaan, dus bij mac city.

15 januari 2015 om 20:20

Dan trek je een talent aan als 4e spits, nu hebben ze 4 spitsen die elk tussen de 30 en 45 miljoen hebben gekost.

Al zal Dzeko nu waarschijnlijk vertrekken deze zomer.

15 januari 2015 om 23:25

Wie interesseert zich nu in de opstelling van city?

On: de beste man heeft helemaal gelijk, gewoon elk team mag voorafgaand aan de competitie een bepaald aantal spelers inschrijven en in de winter een aantal wijzigingen mogen doorvoeren. Klaar is Kees

Bony word gewoon gehaald omdat dat nodig is, aangezien Jovetic en/of Dzeko wss zullen vetrekken. Hopelijk strikt Juve Jojo! zo profiteren wij verder van het "afval" van de meest vermogende clubs, topspelers die op de bank raken door de concurrentie of die simpelweg alles willen spelen, zo kunnen wij ze voor prikjes ophalen.

15 januari 2015 om 20:06

Nee, je verwoord het verkeerd. Door een onnodige aankoop van Bony moet Jovetic of Dzeko vertrekken.

En jullie zijn niet de enige club, afgelopen seizoen Ozil, dit seizoen Sanchez, kan gekker. En er zijn zeker nog wel meer clubs die spelers halen die overbodig worden geacht bij de topclubs.

15 januari 2015 om 20:09

Wou Dzeko sowieso niet weg? Die wilt niet eeuwig tweede viool spelen natuurlijk, en ook Jovetic zal het bankzitten wanneer Kun fit is beu zijn of worden. City zal hierop willen inspelen, weten wij veel wat er binnen zo'n club en spelersgroep gebeurt, het aankopen van Bony afschilderen als onnodig kopen is gewoon kort door de bocht. Aangezien wij niet weten hoe het nu net zit binnen de club.

Verder vind ik het wel mooi zo, op deze manier hebben wij Tevez ook kunnen halen en wie weet kunnen we zo nog meer koopjes ophalen bij clubs als City.

15 januari 2015 om 20:12

City geeft nu wel clubs zoals Arsenal, spurs, liverpool de kans om in een goede spits te kopen. Dzeko is beter dan wat er nu bij die drie clubs rondloopt.

15 januari 2015 om 20:24

Vorig jaar was het in de eerste seizoenshelft altijd Negredo-Agüero maar na nieuwjaar koos Pellegrini steevast voor het koningskoppel Dzeko-Agüero. Dzeko scoorde eventjes 16 goals in een half seizoen.

Enerzijds denk ik dat Dzeko nu zal vertrekken, anderzijds vind ik hem gewoon beter dan Bony en Jovetic. Misschien blijft hij wel in de basis staan.
Anders mag hij Giroud komen vervangen

16 januari 2015 om 00:49

Denk je echt dat City Dzeko verkoopt aan een concurrent? Ik betwijfel het.

16 januari 2015 om 10:45

Dzeko zou een goeie zijn voor Dortmund

15 januari 2015 om 20:10

Dat is toch de omgekeerde wereld? Volgens mij staan zowel Jovetic als Dzeko nog gewoon op de loonlijst.

Daarbij, 35m voor Bony? Laat me niet lachen, zeg.

15 januari 2015 om 20:15

Ja maar wij weten toch niet of die spelers weg willen of niet? We kunnen City pas bekritiseren wanneer blijkt dat iedereen blijft en Bony dus gewoon als vierde spits gaat fungeren (lees rouleren met Jovetic en Dzeko), pas wanneer Januari voorbij is zal blijken of deze aankoop doordacht is of niet.

Verder is 35 miljoen voor zo'n spits normaal, dezer dagen.

15 januari 2015 om 20:18

City kennende blijft het gewoon zoals het is. 35m is inderdaad een normaal bedrag geworden, het is alleen triest dat hij te weinig aan spelen toe zal komen.

Maar goed, dat geldt ook voor Jovetic en al helemaal Dzeko, die verprutst al jaren zijn carrière. Jovetic valt nog wel te redden als hij nu vertrekt.

15 januari 2015 om 20:21

Schijnt dat Juve hem wilt, maar wij zullen vast en zeker nog zowel met Jovetic als met Dzeko in verband gebracht worden gok ik, net als Arsenal overigens haha

15 januari 2015 om 20:42

Dat is wat hij zegt...het zou niet normaal moeten zijn

15 januari 2015 om 20:43

Wauw, jij zegt vast en zeker juist. lang geleden dat ik dat nog correct gehoord hebt

15 januari 2015 om 20:43

Hoop ook echt dat Jovetic naar Juve gaat, zei het al onder een ander artikel; perfecte spits voor Juve. Maar wat gaan ze met Tevez doen dan, vleugel of 2 spitsen systeem?

15 januari 2015 om 20:57

Tevez op de vleugel? Lijkt me sterk. Jovetic kan dat eventueel nog, maar Tevez toch niet?

15 januari 2015 om 21:12

Hij eerder dan Jovetic, maar het was ook maar een vraag, sinds Allegri 4-3-3 wilde spelen en je dan toch een topper op de bank moet zetten.

15 januari 2015 om 21:18

Jovetic kan eventueel op de linkervleugel, da's al wat ik weet

16 januari 2015 om 00:44

Was er laatst niet iets over dat Tevez bijna einde contract is en hij eigenlijk terug wil naar Corinthians?

16 januari 2015 om 09:58

@peetvader

Carlos Tevez wil voor nu zijn tot 2016 doorlopende contract nog niet verlengen, hj vindt het er te vroeg voor en heeft zijn toekomst nog niet bepaald. Maar een terugkeer naar Zuid-Amerika behoort denk ik wel tot de mogelijkheden.

16 januari 2015 om 10:18

Jovetic heeft jaren als middenvelder gespeeld, bij Fiorentina ook zelfs nog. Had alleen toen wat meer haar op zijn hoofd. Ik zou m in de spits, schaduwspits of 10 zetten.

16 januari 2015 om 10:46

Tevez is een baas daar die speelt altijd denk dat ze dan met 2 spitsen gaan spelen

Hij heeft een punt maar zo werkt de voetbalwereld nou eenmaal niet.

15 januari 2015 om 20:46

En zonder die transferd gaan er ook genoeg clubs falliet

En gelijk heeft hij! Maar niemand gaat er wat doen, dus zulke uitspraken zijn zinloos.

15 januari 2015 om 21:00

Inderdaad... Spijkers met koppen slaan. De voetbal wereld is kapot

Ik ben al sinds de eerste geruchten tegen deze transfer. City speelt steeds vaker met 1 spits en soms met 2 spitsen dus. Dan heb je gewoon Aguero, Dzeko en Jovetic en als het echt moet met 6 middenvelders, Milner in de spits of een jeugdspeler als Pozo, Ambrose of Celina.

Maar nee, wat gebeurd er. Ze betalen 38 miljoen voor een statische spits die niet heel erg perfect in het City van Pellegrini past qua speelstijl. Jovetic had nu eindelijk de kans om zich echt de bewijzen en Dzeko ook als hij terug zou komen van zijn blessure. Maar nee hoor, ze betalen 38 miljoen en kunnen waarschijnlijk gedag zeggen tegen Jovetic. Als ze dan echt een topspits nodig hebben, haal er dan ook 1. Cavani zou met het vertrouwen die hij zou krijgen een top speler zijn.

Hij heeft wel een punt vind ik. Uiteindelijk draait het tegenwoordig allemaal om geld. Ik kan Bony trouwens wel begrijpen hoor, CL spelen, goed salaris e.d. Maar om nou te zeggen dat ze hem echt nodig hebben?

Ik (en anderen denk ik ook wel) zit wel eens te denken hoe je dit kan aanpakken. En de FFP is al een stap in de goede richting, maar ook niet waterdicht.

Misschien moet er in de toekomst maar een limiet gesteld worden aan het maximaal uit te geven transfersommen. Dat je per seizoen maximaal een bepaald aantal miljoenen mag uitgeven. Dan was Bony bijvoorbeeld bij Swansea gebleven, en daardoor blijft het algemene niveau van de competitie ook hoger.

En dan blijven de competities ook spannender, want nu vinden er veel transfers plaats met als eigenlijke reden dat een club een speler niet wil mislopen, of niet wel dat die naar een concurrent gaat.

En de spelers zelf worden er uiteindelijk ook de dupe van (misschien niet qua salaris), maar qua voetbal wel. Als je kijkt wat er bij de topclubs op de bank zit is het eigenlijk zonde om te zien. Er zitten daar spelers die wekelijks een basisplaats zouden moeten hebben, of in elk geval meer zouden moeten spelen.

edit: Voor het publiek wordt het dan ook een stuk leuker, waardoor je uiteindelijk lijkt me ook meer geld binnenhaalt. Meer mensen zullen geneigd zijn om een abonnement te nemen om al het voetbal te kunnen volgen.

15 januari 2015 om 21:05

Een maximaal bedrag om te kopen beïnvloedt de prijzen niet direct, alleen de hoeveelheid die je kunt kopen.

Goede uitspraken van channon, zou goed zijn als meer mensen van die rijke clubs de belachelijke transfersommen en salarissen veroordelen.

Bony is wel veel beter dan al die andere namen in die selectie van City, die kan ze echt naar een hoger niveau tillen.

Heerlijke eerlijke reactie!! Zwengel de discussie maar aan want het gaat de spuigaten uitlopen met al dat ge koop! Heb hier ook echt de indruk dat er gekocht wordt zodat maar niet een subtopper hem kan kopen en bouwen aan een team voor volgend jaar nieuw woord voor het zwartgallige woordenboek van de internationale voetballerij: een strategische aankoop uitleg: een aankoop niet ter versterking van het eigen team maar om te zorgen dat de concurentie hem niet in handen krijgt werkelijk misselijkmakend!

15 januari 2015 om 20:31

Dat is het probleem inderdaad. Door het eeuwige gekoop van de topteams, kunnen kleinere teams niet bouwen aan de toekomst en wordt het voetbal extreem voorspelbaar.

Ik denk dat Bony gekomen is omdat Dzeko en/of Jovetic vertrekken. Je hebt wel minimaal 2 spitsen nodig wil je wat voorstellen, 3 is een pré, vooral in de Bpl. Zie Man Utd en Chelsea.

Ik ben het volledig met deze man eens, het lijkt wel of geld gewoon geen rol speelt daar. Er zijn nog wel meer clubs die dit gedrag hebben(vooral waar zo'n rijke sjeik zit. Maar ik moet zeggen dat Liverpool ook met geld smeed de afgelopen transferperiode, maar sommige teams die geven constant super veel geld uit en hier is City natuurlijk een voorbeeld van, ik bedoel je hebt 4 pure spitsen, dat moet toch voldoende zijn?

Supporters van City hebben er geen probleem mee dat hun club zo smijt met geld. Alles is daar voorlopig geoorloofd om eindelijk boven United te mogen staan.

Moeten ze meteen Messi gaan halen, is ook zo'n verwend jongetje wat altijd zijn zin wil hebben.

Bony is een leuke speler, maar 35 miljoen vind ik behoorlijk wat geld. Vroeger werden zulke bedragen alleen neergetikt voor de echte topspelers. Bony behoort bij lange na niet tot de top in mijn ogen.

Ben het eens met deze man. Dit is niet kopen uit noodzaak, dit is gewoon kopen om het kopen. Bedoel, Bony is natuurlijk een klasse speler, maar voegt niks toe als je al Aguero, Dzeko en Jovetic hebt, en daarbij Negredo ook nog verhuurd is. Gekkenwerk is het eigenlijk. Geld hadden ze beter in een andere speler kunnen steken, want de spitspositie is wel de laatste positie bij City die aan versterking toe is.

Deze aankoop betekent gewoon een vertrek van Dzeko of Jovetic, wat ik erg jammer vind. Dzeko is de man die City vorig seizoen aan het einde aan een kampioenschap heeft geholpen. Jovetic is gewoon een fantastische spits die makkelijk het niveau dat City nastreeft aan kan.

Ik hoop nog steeds op een salary cap systeem net als in de Nba. En wellicht kunnen ze zelfs een pool maken waar kleinere clubs tegen vergoeding hun jonge talenten aanbieden als in een soort 'draft'

De FA kan daar toch totaal niks aan doen?
Alhoewel ik zijn punt wel snap.
maar ja zolang het binnen de "lijnen "gebeurd valt er niks aan te doen.

Wat Bony betreft verbaast me niks dat hij nu daar presteert hoe hij presteert.
De overstap naar UK vond ik ook al direct perfect bij hem passen.
Hij gaat daar echt met een doel . En kijk hoe vlug.. dat zonder te verslappen.

Bony is een superspits die het altijd doet overal.
Nu hij met hele goede voetballers gaat spelen ,gaat hij er 30 inschieten.
De andere spitsen maken er gewoon niet genoeg.
Geloof me maar bony wel!
Deze man scoort heel makkelijk overal.

Dzeko maakt het niet helemaal waar bij City, en heeft dus geen zekerheid op de toekomst, en Negredo gaat de overstap definitief maken naar Valencia, en dus heb je dan Aguero en Bony, en Jovetic als 3e spits

We kunnen ook positief blijven door te zeggen dat door deze transfer er weer een paar miljoen extra in de eredivisie terecht komt. Bornaar heeft recht op 10% doorverkoop percentage laat ze maar lekker kopen daar in Engeland.

15 januari 2015 om 21:49

Vitesse bedoel ik met bornaar natuurlijk

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren