Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Lodeweges en Van Dijk wijzen eensgezind pijnpunt aan na verlies tegen Italië

Laatste update:

Oranje verloor maandagavond zijn tweede wedstrijd in de Nations League. Italië boekte in de Johan Cruijff ArenA een verdiende 0-1 overwinning, door een doelpunt van Nicolò Barella in het slot van de eerste helft. Bondscoach Dwight Lodeweges legt in gesprek met de NOS de vinger op de zere plek en concludeert dat Oranje het bijzonder lastig had met de opkomende linksback Leonardo Spinazzola.

“We hebben verloren van een heel goede ploeg, een ploeg die in principe dezelfde dingen wil doen als wij. Alleen hebben zij dat veel beter uitgevoerd. In de eerste helft hebben we te ver uit elkaar gespeeld en elkaar te weinig geholpen. We hebben wel vreselijk hard gewerkt, maar heel hard lopen en werken is niet genoeg. Want als je dan in balbezit komt, ben je niet fris meer”, geeft Lodeweges te kennen. NOS-verslaggever Jeroen Stekelenburg concludeert dat Italië Nederland op de rechterflank van Hans Hateboer een ‘knock-out’ uitdeelde.

“Daar hebben ze het echt gewonnen, ja. Daar hadden we volop problemen mee. Heel dynamisch, er kwamen mensen aan de binnen- en de buitenkant. Wij moesten kiezen, of dat nu Joël Veltman of de back (Hateboer, red.) of Marten de Roon aan die kant was. Dan speel je in te grote ruimtes en dan heb je tegen hen een heel groot probleem”, concludeert de keuzeheer. Spinazzola vormde aan de linkerkant van de Italiaanse formatie een tandem met Lorenzo Insigne, terwijl Manuel Locatelli links op het middenveld speelde. Lodeweges versterkte zijn middenveld met Georginio Wijnaldum aan de rechterkant, maar dat sorteerde niet het gewenste effect.

Ook Virgil van Dijk zag dat Oranje het lastig had aan de rechterkant. “Hun linksback stond heel vaak met Insigne aan Hans zijn kant. Ze deden het slim. Zij hebben natuurlijk heel veel bewegende spelers die van links naar rechts goed positie probeerden te kiezen. We kregen er geen druk op, het was lastig”, zegt de aanvoerder van het Nederlands elftal tegenover de NOS. “'Je probeert met man en macht druk te zetten en op een gegeven moment raken spelers dan vermoeid. Het is lastig dat te blijven opbrengen en aan de bal loopacties te blijven maken.”

Marten de Roon sluit zich aan bij de verdediger van Liverpool en merkt op dat het Nederlands elftal de Italianen geen moment onder druk kreeg. “Italië had telkens een mannetje over. Wij waren in grote ruimtes aan het lopen zonder in de duels te komen. Dan ga je zoeken naar waar het aan ligt en hoe het beter moet. Maar dat is best lastig in het veld, als het zo snel gaat. Ik denk dat we nog een heel stuk volwassener kunnen worden, zodat we dat direct kunnen oplossen”, concludeert de middenvelder van Atalanta.

Ben jij het hiermee eens?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

“Van Dijk: het veld was niet best” ja in Zeist kiezen ze liever voor het commerciële gedeelte dan voor voetbal. 9/10 internationals wilt in de Kuip spelen, maar helaas.

8 september 2020 om 00:04

Lekker commercieel inderdaad met 0 fans in het stadion. Overigens ging het in de Kuip lekker de laatste keer, met hangen en wurgen winnen van de Noord-ieren... Dit lag aan alles behalve de accommodatie.

8 september 2020 om 00:07

ArenA is volgens de KNVB veel meer “covid-proof”. Tja valt wat voor te zeggen. De Kuip is een gedateerd stadion, totaal niet meer van deze tijd. Alleen zijn ze daar in Rotterdam te laat achter gekomen. Sommige zitten nog steeds in de ontkenningsfase en willen het stadion behouden. Mja, geen cent te makken ook dus wellicht uit armoede in de Kuip blijven..

8 september 2020 om 00:11

Wat maakt covid proof nou uit als er niemand mag kijken? En daarbij, er zat ook al volk bij fc dordrecht op de tribune afgelopen weekend.. dan kan het in de kuip toch ook

8 september 2020 om 00:19

Garrincha10: niets van gemerkt tijdens Nederland - Frankrijk toen we 2-0 wonnen. Liefhebbers hebben denk ik meer met oude stadions aangezien die oranje spelers er liever spelen.

Veltman had hier ook nog wel even vernoemd mogen worden. Erg slechte wedstrijd van hem. Had natuurlijk altijd gewisseld moeten worden. Zorgde vroeg in de eerste helft al door een persoonlijke fout bijna voor een goal tegen, waarna Italië hem slim op ging zoeken.

8 september 2020 om 11:09

Vind ik te makkelijk. Heel oranje speelde te matig om er één iemand uit te pikken. Duidelijk was dat het probleem lag bij hun LB. Hoewel Wijnaldum op papier RB stond liep hij zo consequent niet mee dat het wel (foute) instructies moeten zijn geweest. Dan kwam Hateboer tegen twee man te staan en als hij daar één van koos stond Veltman min of meer tegen twee man. Verdedigend zat Veltman er meestal goed tussen, beter dan Van Dijk. Had misschien meer kunnen doen tegen de voorzet bij de tegengoal maar daar stond vooral Aké wel enorm te slapen.
In balbezit koos Veltman regelmatig voor een risicovolle bal. Dat is nodig om onder de druk uit te spelen maar ging te vaak mis met alle dreiging van dien. Verder onnodig geel gepakt dus wat mij betreft onvoldoende. Maar met een 5 niet slechter dan de meeste andere spelers.

Bla bla vooral niet benoemen wat er echt aan de hand is. Ik heb Bosnie tegen Italie gezien. Bosnie was delen van de wedstrijd gewoon beter dan Italie. Datzelfde Bosnie werd vandaag gewoon weggespeeld door Polen. Dan kan het echt niet dat Italie een wereldelftal heeft. Maar misschien was Italie niet zo goed maar vooral onze bondscoach zo slecht die het in zn hoofd haalde om in zo een wedstrijd tegen zo een tegenstander Donny van de Beek in de basis te zetten. Inmiddels is toch wel bekend dat elk elftal met Donny met 10 man staat te spelen. wat een aanfluiting die jongen.maar kennelijk mag dit publieke geheim niet onthuld worden dus doen we maar alsof Italie zo goed was.

8 september 2020 om 00:08

Moeten nu niet doen alsof Donny er niets van kan. Depay weg uit de spits, en Donny die de positie inneemt of de loopactie diep maakt. Ik zie dat op papier ook wel zitten. Grootste fout was imo Gini van het middenveld halen en niet met Bergwijn spelen. De Roon is zo'n non voetballer, en dan haal je vaste kracht Wijnaldum van het midden af. Waarom?

8 september 2020 om 00:22

De Roon is juist een hele nuttige kracht die veel ellende weghaalt voor de aanvallende spelers

8 september 2020 om 00:23

Soccerfan_1 met je eens. En in mijn optiek ook 1 van de eerste spelers die gewisseld moet worden als er iets geforceerd moet worden.

8 september 2020 om 00:43

Maar het is met Donny ook zo dat hij alleen functioneert als hij zijn ding kan doen en als een team niet functioneert kan hij zijn ding niet doen en is hij erg afwezig. Hetzelfde geldt ook een beetje voor Gini. Door hem op rechts te zetten laat je hem zijn ding niet doen met als gevolg dat Hateboer en Veltman continu onder druk stonden. Wat je nu zag was dat de Italianen De Roon en Veltman lieten opbouwen. Dat is niet hun sterkste kracht..tel daarbij op dat er in de spits geen balvaste spits liep dan heb je het drama eigenlijk al compleet.

8 september 2020 om 06:50

@ajaxmind
Dat Los je op door schuurs erin te zetten. Is een typische Ajax opbouwende verdediger. Als je hem dan toch bij je hebt, zet hem er dan lekker in als je ziet dat de Italianen een specifieke verdediger vrij laten in de opbouw. Zelfde met de wissel hateboer, Dumfries. Ondanks dat Dumfries vrij onbeholpen is, kwam er een stuk meer dreiging met Dumfries omdat daar constant achteraan gerend moet worden. Nee we laten hateboer die wedstrijden spelen, die moet opeens flink verdedigen en doet niet meer aan aanvallen en in de spaarzame momenten dat hij mee naar voren gaat raakt hij geblesseerd. Vervolgens luuk. Het elftal is al 70 minuten ballen aan het pompen, dan breng je hem direct in de 2e helft. Luuk de Jong zit voor zijn specifieke kwaliteiten bij het Nederlands elftal. En luchtduel is nou net een van die specifieke kwaliteiten. En zo gaat het maar door. Deze 2 duels hebben vooral laten zien dat Lodeweges niet de geschikte kandidaat is voor het bondscoachschap.

8 september 2020 om 08:33

Als je als Lodeweges zijnde Schuurs erin zet heb je al helemaal de poppen aan het dansen. Dan krijg je zo half Nederland over je heen.

8 september 2020 om 01:58

Jaa en Bosnië speelde zonder o.a Dzeko etc. Italië is gewoon sterk hoor, Waren hiervoor al aan een ongeslagen reeks bezig.

8 september 2020 om 03:08

Italie had tegen Bosnie 7 andere spelers op het veld staan dan tegen Oranje. Dus diezelfde Bosnie werd vandaag weggespeeld maar Oranje speelde niet tegen diezelfde Italie.

8 september 2020 om 07:28

Tegen Bosnië stond er een heel andere ploeg op plein dan tegen Nederland, waar heb je het over?

8 september 2020 om 07:59

Nadenken is te moeilijk voor sommige mensen. Net als accepteren dat het mensen zijn, geen machines. Zo kun je de ene keer een offday hebben en de andere dag lekker in vorm zijn.

Nee Dwight, Italie heeft gewonnen omdat we met een fantasie opstelling zijn begonnen. Het liep vanaf de eerste seconde voor geen meter, maar je wachtte tot diep in de tweede helft met een eerste ingreep. Ik heb naar een onbegrijpelijke wedstrijd gekeken en me mateloos geïrriteerd aan de onkunde van onze interim staf. En Italie is een aardige ploeg, maar komop. Het Oranje van Koeman had hier een overwinning behaald, want zo goed waren ze niet. Het is dat je Oranje zo onbegrijpelijk hebt laten spelen, dat Italie goed leek.

8 september 2020 om 00:10

Er wordt gedaan of dit Italië een wonderelftal is. Maar die hebben ook geen Nesta, Pirlo, Ambrosini, Maldini of Luca Toni meer lopen. Vrij armoedig elftal. Had je echt niet van hoeven verliezen.

8 september 2020 om 07:30

Armoedig elftal haha. Als je geen serie A kijkt dan ken je ze inderdaad niet. Kijk maar premier league of la Liga.

8 september 2020 om 00:57

Klopt, Lodeweges is gewoon een stuk onbenul. Hij geeft van te voren al aan dat de rechterflank van Italië gevaarlijk is. Vervolgens zet hij een Wijnaldum aan die kant als experiment, die geen meter inzakt. Speel je hem voorbij vanuit het midden lopen ze links en rechts ook zorgeloos om hem heen en is het voor de Roon ook niet meer te doen, alhoewel inzakken deed hij ook niet. Tja dan is het niet zo gek dat Hateboer daar in een groot leeg stuk alleen maar italianen ziet. Normaal gesproken is zo'n situatie voor de Italianen iets wat niet langer moet duren dan 10 minuten want dan gooien ze een wedstrijd op slot, dat is eigenlijk ook wat ik mooi vind aan Italiaans voetbal, ze kunnen een wedstrijd vooruit denken.

Lodeweges stuurde zijn elftal iets wat minder risico in, en wat meer verdedigend. De Italiaanse ploeg konden daardoor van achteruit rustig ballen. Je moet tegen Italië juist onder druk zetten. Wijnaldum mocht rechtsbuiten starten zonder de verdedigende taken, dan heeft Hateboer een zware avond. Hier zijn Veltman en Hateboer de slachtoffers van.Vd Beek is met zijn 11e interlands en mocht vandaag starten in een 442 systeem. Vd Beek is zeer afhankelijk van zijn medespelers, hij heeft meerdere medespelers om hem heen nodig zodat hij afgeleid kan worden.Promes werd verkeerd gebruikt, want hij speelde meer achteruit dan de diepte.Allemaal tactisch verkeerd neergezet door Lodeweges.

8 september 2020 om 00:59

Mee eens. Donny kan geweldig voetballen, maar is erg afhankelijk van een balvaste spits. Tadic vult dat bij Ajax (net als Huntelaar) bij Ajax goed in, waardoor Donny zijn ding kon doen. Met Depay heb je geen balvaste spits. Sterker hij loopt niet eens in de spits.

Oranje was vandaag slecht maar we moeten ook eerlijk zijn en erkennen dat die Italianen gewoon veel meer kwaliteit in huis hebben. spelers als een Dumfries, Hateboer, Veltman, Promes, Vd Beek, Ake, De Roon, Cillessen, Luuk De Jong, Berghuis en Bergwijn hadden daar niet eens bij de selectie gezeten waarschijnlijk

8 september 2020 om 00:13

Nee inderdaad Japie. Italië heeft spelers van Udinese, Sassuolo en onze plaaggeest Spinazzola speelt wel lekker bij Roma. Schei toch uit, ze hebben zich goed ingesteld vandaag. Maar dit is niet de Europees kampioen.

8 september 2020 om 06:53

Het gaat niet om waar je speelt, het gaat erom wat je voetballend in huis hebt. Van onze selectie is Van Dijk de enige speler die bepalend is geweest bij een Europese topclub. Dat je bij een grote club speelt wil niet meteen zeggen dat je veel creativiteit of vietballend vermogen hebt. We hebben toch allemaal vandaag kunnen zien dat die Italianen veel beter de oplossing naar voren zien als onze internationals. Onze beste wedstrijden hebben we gespeeld op de counter. Die Italianen spelen aanvallend dominant voetbal. Dat kunnen wij niet. Dat bleek wel toen we twee keer tegen Noord Ierland opeens zelf het spel moesten maken

8 september 2020 om 07:32

Udinese, wie dan? Locatelli speelt inderdaad bij Sassuolo, speelde een topseizoen en is nu gewild door Juventus. Zegt genoeg denk ik over de kwaliteiten van deze jonge generatie. Spinazzola komt trouwens ook van Juventus, speelde Atletico op een hoopje vorig jaar, jammer dat hij zo vaak geblesseerd is, toppertje.

8 september 2020 om 07:45

@mentalist. Mijn hemel wat ben jij zuur over Italië zeg. Ten eerste Udinese? Zit niemand van de selectie bij Udinese hoor. Nederland heeft overigens een centrale verdediger van Brighton in de basis staan en de reserve keeper van Valencia. We hebben Nederland vandaag totaal overklast, op basis van inzet, ons spel en kwaliteit. Op welke positie is Nederland dan precies zoveel beter dan ons? Wij hebben een betere keeper en meer kwaliteit op de back posities. Normaal gesproken heeft Nederland enorm veel kwaliteit centraal achterin, maar met de afwezigheid van De ligt en de Vrij waren wij daar vandaag ook gewoon beter. Op het middenveld heeft Nederland met Frenkie een geweldenaar maar Donny en in mindere mate De Roon konden echt niet meer. En dan missen wij daar nog Verratti, Sensi en Tonali waardoor Locatelli moest spelen. En voorin is jullie belangrijkste schakel Depay. Die compleet uit de wedstrijd is gespeeld door Chiellini die zijn eerste volledige wedstrijd in 13 maanden speelt, daar tegenover staat de winnaar van de Gouden Schoen. Nederland stelde mij in écht alles flink teleur gisteren en ik hoop dat dit een moment opname is.

8 september 2020 om 00:14

@japie Heb je vrijdag dit Italie tegen Bosnie gezien? Grote delen van de wedstrijd was Bosnie gewoon de betere ploeg. Ik weet bijna zeker dat Oranje in de normale opstelling Italie van de mat had gespeeld. Maar met 10 man (want Donny van de Beek deed zoals gebruikelijk niet mee) ga je het tegen geen enkele ploeg redden en lijkt elke tegenstander goed. Toen Bergwijn erin kwam was Italie al een stuk minder en toen Dumfries erbij kwam was Italie al helemaal niet meer bijzonder. Ja zo simpel kan het zijn.

8 september 2020 om 06:55

Nee die match heb ik niet gezien maar ik heb gisteren Italie zien voetballen op een aanvallende dominante manier die ik bij Oranje al heel lang niet meer zie. Daar hebben we de creativiteit en het voetballende vermogen niet voor. Wij zijn het beste op de counter. Het spel zelf maken dat lukte niet eens tegen Noord Ierland twee keer

8 september 2020 om 00:16

Kerel kerel wat een opportunistisch gezeik weer. Na 1 slechte wedstrijd kan onze halve selectie er niks van, maar die van italië zijn nu zogenaamd wereldklasse. Hou toch op zeg. Die spinazolla is volledig mislukt bij juve. Locatelli mislukt bij ac milan. D'ambrosio is wisselspeler achter victor moses als ik me niet vergis. Biraghi wissel achter ashley young. Cristante lang niet altijd basis bij Roma. Kean 2 goals bij everton. Zelfs barella geen onbetwiste basisspeler bij inter. Alleen omdat dwight & frank zeggen dat italië wereldtop is, betekent niet dat dit daadwerkelijk zo is. We hebben vooral verloren dankzij een naïeve tactiek.

8 september 2020 om 08:53

Milan heeft Locatelli verkocht omdat het geld nodig had. Spinazzola had te maken met een concurrentiestrijd met Alex Sandro. Is geen schande geloof ik als hij je op de bank houdt. Feit blijft dat dit niet eens de sterkste Italiaanse opstelling is. Ik geloof dat in kwalitatief opzicht beide teams van wereldniveau zijn, maar Italie meer ervaring heeft en tactisch vele malen sterker is.

8 september 2020 om 09:49

Helemaal eens met jou. De tactiek heeft gemaakt dat Nederland slecht voor de dag kwam en het initiatief volledig uit handen gaf. Mancini heeft zijn tactiek beter gekozen. En Lodeweges stond erbij en keek er naar.

8 september 2020 om 11:16

Eens. Het was een collectief falen dat werd veroorzaakt door duidelijke tactische fouten. Vanaf minuut 1 was duidelijk dat hun LB steeds mee op kwam en voor een man meer situatie zorgde. Toch bleef Wijnaldum (op papier RB) hem laten lopen. Daar kwam het gevaar vandaan en dat zorgde dat oranje overal op het veld te laat en te kort kwam. Maar omzetten, ho maar...

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren