Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Keiharde dreun: Frenkie de Jong gaat niet naar het EK 2024

Laatste update:

Frenkie de Jong gaat niet mee naar het EK, zo meldt de KNVB maandagavond. De middenvelder probeerde weliswaar mee te trainen, maar hij heeft nog te veel last van zijn enkelblessure om in Duitsland in actie te komen.

Sinds De Jongs entree in het trainingskamp van Oranje was duidelijk dat zijn deelname aan EURO 2024 een race tegen de klok zou worden.

Hoewel aanvankelijk de hoop bestond dat hij gedurende de groepsfase van het EK speelklaar zou zijn, wees een gepland onderzoek zondag en maandag uit dat de enkel nog onvoldoende belastbaar is.

Omdat zijn herstel daardoor meer tijd in beslag zal nemen is in overleg besloten dat De Jong het EK niet zal spelen.

Bondscoach Ronald Koeman zal in een later stadium bepalen of hij een vervanger voor De Jong aan de EK-selectie van Oranje wil toevoegen.

Het is een grote smet op een fraaie avond voor Nederland, dat in het uitzwaaiduel met IJsland met 4-0 te sterk was.

Een ander punt van zorg is het uitvallen van Teun Koopmeiners. De middenvelder voltooide weliswaar de warming-up, maar hij bleek te veel last van zijn lies te hebben om in actie te kunnen komen tegen IJsland. Hij werd vervangen door Jerdy Schouten.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Ajax traint onder Farioli
Reacties

Schouten naast Veerman loopt het denk ik nog veel beter.

10 juni 2024 om 22:52

Tegen IJsland wel idd...

10 juni 2024 om 22:52

Ja moet het ook nog maar zien tegen Frankrijk.

10 juni 2024 om 22:54

Laten we eerlijk zijn De jong is echt overrated want hij staat nog steeds stil in zijn ontwikkeling na ajax is hij eerder slechter dan beter geworden… maar er word meer gekeken naar een depay of wijnaldum wanneer ze een slechte periode hebben of slecht spelen.

10 juni 2024 om 22:56

Haha je naam verraadt weinig objectiviteit Realmadrid84.

10 juni 2024 om 22:57

De overrated de jong is nog altijd stukken beter dan de overige middenvelders

10 juni 2024 om 22:58

Om eerlijk te zijn, Frenkie verdrinkt ook tegen Frankrijk.

10 juni 2024 om 22:59

hahaha beste grap van de avond van dhr realmadrid84

10 juni 2024 om 23:05

Ik herinner me nog een wedstrijd tegen Frankrijk waar hij heer en meester was. Was een wedstrijd in de Kuip volgens mij, paar jaar geleden. Dus dat hij daar niet tegen verdrinkt heeft hij al bewezen. Feit blijft dat als hij zich al niet ontwikkeld heeft sinds Ajax, dat hij nog steeds een klasse beter is dan de rest wat er op het middenveld rondloopt.

10 juni 2024 om 23:13

De vraag is of een Frenkie zonder ritme die op de handrem speelt beter is dan wat er nu staat, dat betwijfel ik.

10 juni 2024 om 23:13

Ik herinner mij ook een wedstrijd dat Den Haag won van Barcelona onder van Gaal en met een goed elftal van barca.

10 juni 2024 om 23:14

Zonder Frenkie maar 1x tegen een top 10 land gewonnen

10 juni 2024 om 23:15

@AjaxFan Verrek, heb de opstelling van de laatste twee wedstrijden erbij gepakt, blijkt Frenkie niet meegedaan te hebben. Al blijf ik er wel bij dat onder andere Frankrijk een maatje te groot is, met of zonder Frenkie bij Oranje.

10 juni 2024 om 23:29

De hele middenveld is overrrated! Want geloof mij Nederland gaat het niet redden met dit middenveld tegen de grote landen! Canada IJsland zijn geen graatmeter, de verdediging is top maar het middenveld en de aanval is geen absolute top, daarom zal Nederland nooit de EK winnen

10 juni 2024 om 23:44

@tony1

Ja da's waar tegen Frankrijk heeft Nederland echt geen kans.

Hun middenveld en aanval is van wereldklasse en hebben op iedere positie wel een speler van wereldklasse iets wat Oranje niet heeft.

11 juni 2024 om 22:39

@zwollenaar01 kijk ff naar jou naam nog een keer aub😅 de jong is denk in jou ogen nog steeds een talent terwijl hij bijna 30 is

10 juni 2024 om 22:53

Frenkie is, zeker in dit Oranje wel buitencategorie. Enorm zuur.

Ben normaal geen fan van Veerman, maar die speelde vandaag erg goed. Komt ook het dichtst bij Frenkie in de buurt qua speelstijl. Laat hem maar staan. Wel met Schouten er naast inderdaad.

10 juni 2024 om 22:56

Volledig andere stijl toch?

10 juni 2024 om 22:56

Jammer dat hij niet mee gaat maar zonder spelritme en fitheid heb je niets aan Frenkie, hoe gaat hij ook is als hij fit is. Heb vertrouwen in zijn vervangers zoals Reijnders.

10 juni 2024 om 22:57

Vind hem niet echt vergelijkbaar. Eerder wat hoger op het veld beter tot zijn recht komend.

Koeman zal echt even spelers op de juiste plek moeten zetten. Weghorst spits, want Depay, Xavi en Reinders liepen elkaar in de weg.
Xavi naar 10 of links of lekker banken en Malen naar links.

10 juni 2024 om 22:59

Reijnders komt volgensmij veel meer in de buurt. Ook een dribbelaar als Frenkie. Veerman is veel meer een passer.

10 juni 2024 om 22:59

Andere soort spelers. Frenkie is wereldklasse in het onder druk uit voetballen, maar vertraagt het spel imo soms te vaak. Veerman kan juist het spel versnellen dmv zijn heerlijke passes, alleen zijn handelingssnelheid komt voor de top nog te kort

10 juni 2024 om 23:01

Verbruggen, Dumfries, Van Dijk, Ake en Vd Ven. Reynders, Gravenberch en Xavi. Frimpong, Depay en Malen.

10 juni 2024 om 23:06

Veerman lijkt niet echt op Frenkie, Frenkie scoort in zijn carrière wat veerman per seizoen scoort

10 juni 2024 om 23:12

Zwollenaar, met alle respect, als we dat doen tegen Frankrijk, gaan er we 13-3 af. Dat is open huis. Veel te offensief.

10 juni 2024 om 22:53

Dit is echt een verschrikkelijk aderlating. Wanneer je dankt dat Veerman een waardige vervanger is dan ga je heel teleurgesteld worden.

Leuk tegen Canada en Ijsland, maar aan Veerman heb je niks wanneer het tempo wat omhoog gaat. Die gaat geen 7 seconden krijgen om zijn opties uit te zoeken en het balletje lekker te leggen met een Kante en Camavinga om hem heen.

10 juni 2024 om 22:59

Frenkie en tempo? Balletje breed, balletje terug enz. Zonder hem loopt het beter.....

10 juni 2024 om 23:04

Je kunt best zonder Frenkie tegen de met alle respect middelmaat. Maar op een gegeven moment kom je tegen landen als Portugal, Frankrijk, Italië etc. Dan heb je een speler van dat kaliber nodig en vind ik een Veerman nog te ligt. Echt heel jammer…

10 juni 2024 om 23:04

Die jongen is de enige reden dat Oranje de laatste jaren enigszins mee kon met de (sub)top van Europa.

Gaat een aardige teleurstelling worden wanneer je denkt dat het voetbal tegen Canada en Ijsland ook gespeeld kan worden tegen een Frankrijk/duitsland/engeland of Portugal. Zelfs Oostenrijk is 2 niveaus beter als de tegenstanders uit deze oefencampagne.

10 juni 2024 om 23:10

IJsland wint van Engeland en Canada houdt Frankrijk op 0-0, en Nederland wint 2x 4-0

10 juni 2024 om 23:13

Vind Veerman zeker nog geen topper, maar hij heeft vandaag alleen al meer splijtende openingen verzorgd dan ik Frenkie ooit in Oranje heb zien verzorgen.

10 juni 2024 om 23:15

@gekkegerrit94

Oftewel typisch voor toplanden die het daarna gewoon waarmaken op een eindtoernooi. Zo gaat het al 8 jaar met dit Frankrijk.

10 juni 2024 om 23:17

Je hebt gelijk dat hij van buitencategorie is. Ik denk echt dat hij alleen nie past in Nederland, de laatste wedstrijden van Nederland waren echt de beste sinds lange tijd, en dat waren er ook 2 zonder Frenkiie de Jong Plus ik denk dat de Jong anderen in de weg zit. Ik denk dat Xavi veel beter gaat spelen zonder Frenkie

10 juni 2024 om 23:40

Je denkt dat Xavi beter gaat spelen zonder Frenkie?

En vandaag dan, en de vorige wedstrijd, en die wedstrijd daarvoor? Heeft Frenkie überhaupt in Oranje gespeeld sinds Xavi zijn debuut?

10 juni 2024 om 22:53

Er zijn echt oprecht mensen die denken dat Joey Veerman op het niveau van Frenkie de Jong zit dames en heren... Zelfs "veel beter", dat kan je simpelweg niet menen, toch? xD

10 juni 2024 om 22:56

Ach onder Psv’ers begint het ook te leven dat Veerman echt naar Real Madrid kan. Het begon als een ding van Aad de Mos maar op de socials en fora hebben ze het er toch serieus over.

10 juni 2024 om 22:58

Het loopt beter staat er. Dat is toch iets heel anders dan dat hij beter is en daar kan ik het totaal niet mee oneens zijn. Veerman heeft ook een pass die Frenkie niet heeft, en je merkt ook dat hij gewend is met Schouten samen te spelen. Puur qua individuele kwaliteit is Frenkie echt wel beter, maar het lijkt inderdaad beter te lopen zonder hem. Er wordt vooral veel directer gespeeld.

10 juni 2024 om 23:03

Een fitte veerman is aanzienlijk beter dan een niet fitte Frenkie. Het gaat allemaal om de context.

10 juni 2024 om 23:07

Dat weet je niet want Frenkie heeft niet naast Schouten gestaan, of naast Reijnders in zijn recente Oranje vorm (al was die vandaag niet best vond ik). Beetje waan van de dag om dan te stellen dat het ineens beter loopt omdat Veerman tegen een matig IJsland vrij van enige druk op de bal een paar mooie ballen kan geven. Begrijp me niet verkeerd, dat is absoluut een grote kwaliteit van Joey Veerman en hij speelde ook gewoon een hele sterke pot vandaag. Maar toch vind ik het een beetje snel om dan direct to concluderen dat het beter loopt eerlijk gezegd. Veerman kan namelijk niet zo voetballen als vandaag als het tempo flink omhoog gaat tegen een degelijke tegenstander, dat is een ding wat zeker is. Kon hij dat namelijk wel zou hij echt wel eens Kroos kunnen gaan opvolgen bij Real zoals Aad de Mos stelde

10 juni 2024 om 23:07

Aan een geblesseerde Frenkie de Jong had je toch niks aan. Dus ja veel beter is het hebben van een fitte Veerman tegenover een geblesseerde Frenkie. Ik had altijd al mijn twijfels dat die gast überhaupt een hele wedstrijd kon spelen op dit EK. Zeker omdat hij gisteren pas heel lichtjes met een bal had getraind. En daarvoor zelfs helemaal niet.

10 juni 2024 om 23:14

@Kane: Frenkie is inderdaad een klasse beter. Maar de balletjes van Veerman gecombineerd met de absurde snelheid van de voorhoede is wel een prachtig wapen.

10 juni 2024 om 22:54

Tegen Mickey Mouse tegenstanders kan dat allemaal nog wel inderdaad. Tegen de grote tegenstanders is de afwezigheid van De Jong een enorme aderlating. Net als Van Dijk en Depay enorm ondergewaardeerd in het Nederlands elftal.

10 juni 2024 om 22:55

Zou nog een verdedigende middenvelder oproepen. Weet niet hoe fit Wieffer is of wie het anders zou kunnen zijn maar bij een blessure van Schouten heb je een probleem.

10 juni 2024 om 22:57

Kan dat nog? Was die deadline niet 7 juni

10 juni 2024 om 22:58

Verdedigende middenvelder, of juist Maatsen oproepen en dan Ake doorschuiven... Kan allebei denk ik.

Wieffer van wat ik begreep is ook nog verre van fit, zit zelf nu even te zoeken wie er in aanmerking zou kunnen komen.

10 juni 2024 om 22:58

Met een doktersverklaring mag het nog

10 juni 2024 om 22:58

@damsterdam - de reservelijst (afgevallen spelers) mag je nog uit selecteren als er later alsnog afvallers zijn.

10 juni 2024 om 22:58

Geen idee eerlijk gezegd

10 juni 2024 om 23:00

Hmm dan toch maar Timber of Maatsen idd, hoewel ik Timber op verdedigende middenvelder niet echt sterk vind

10 juni 2024 om 23:00

Oh kijk eens aan, Timber dus in dit geval?

10 juni 2024 om 23:15

Koeman gaf net aan Timber nog niet fit is maar wel iemand gaat oproepen. Alsnog Maarsen? Qua middenvelders zijn er niet veel smaken over. Of je komt uit bij namen als Taylor, Berghuis, Stengs, Til of Clasie.

10 juni 2024 om 23:16

Nee Timber en Wieffer sowieso niet. Beiden niet fit en beiden niet goed genoeg op dit moment. Ik zou gaan voor Maatsen of Berghuis

10 juni 2024 om 23:20

@rio,
Haha toch nog even je dagelijkse sneertje. Niet goed genoeg.....owja, jij was ook die gast die dacht Timber nooit rushes zag maken.

10 juni 2024 om 23:21

Ik vrees Blind een linie naar voren en dan Maatsen erbij oproepen

10 juni 2024 om 23:24

Ik zou Clasie in dit geval geen eens zo n gekke optie vinden

10 juni 2024 om 23:24

Ik weet eerlijk gezegd niet waar je het over hebt met je sneertje en rushes. Wellicht haal je mensen door elkaar nu.

10 juni 2024 om 23:28

Timber, Wieffer of de Roon geen opties om Frenkie te vervangen. Maatsen gaat het niet worden, want hij wilt een optie voor op het middenveld. Wie blijven er dan nog over? Berghuis heeft geen best seizoen gedraaid en daarbij veel wedstrijden gemist. Als hij Taylor meeneemt dan gaat hij bakken met kritiek krijgen. Ik zie het nog gebeuren ook

10 juni 2024 om 23:30

Clasie heeft bedankt, die dus sowieso niet. Ik denk dan nog eerder Taylor want die heeft al vaker bij de groep gezeten en dat vindt Koeman belangrijk.

10 juni 2024 om 23:33

Dan liever Maatsen zodat Blind of Ake nog als verdedigende middenveld opties zijn. Hopelijk blijft Schouten dan fit

10 juni 2024 om 22:55

Man man man. Laat me even rouwen en niet met deze onzin aankomen.

10 juni 2024 om 23:00

Het gaat je flink tegenvallen als je straks tegenover Griezmann, Tchouachemi en Camavings staat. Een fitte Frenkie is buitencategorie in dit Oranje, maar een half geblesseerde zonder wedstrijdritme is niet verstandig op het EK. Ben benieuwd of er nog een vervanger komt. Timber en De Roon niet fit hoor ik net.
Maatsen alsnog erbij en wellicht Blind die zich moet richten op middenveld? Want je komt uit bij namen als Taylor, Berghuis, Til, Stengs en Clasie van middenvelders die beschikbaar zijn. Of Strootman haha.

10 juni 2024 om 23:15

En toch vind ik het overdreven dat hij buitencategorie is geweest in oranje. Hij heeft een paar echt goede wedstrijden gespeeld en iedereen onthoudt die ene wedstrijd tegen Duitsland of Frankrijk, maar overall heeft hij toch ook weinig gebracht? Ook tegen kleinere landen. Als ik dan vandaag Veerman zie strooien, dat kan Frenkie niet. En Frenkie lost het 9 van de 10 keer tegen de grotere landen ook niet op. En nee,ik zeg niet dat Veerman beter is, maar ik heb eerder al eens gezegd dat ik benieuwd ben naar een oranje zonder Frenkie. Want dat wegdraaien, dan opdrijven, maar daarna een risicoloze bal zorgt er ook voor dat het voorspelbaar wordt.

10 juni 2024 om 23:17

Griezmann, tchouachemi en camavinga vreten een fitte frenkie op.

10 juni 2024 om 23:17

Geen Timber en geen Wieffer, volgens Koeman zelf. Heeft hij net aangegeven in het interview op de NOS.

10 juni 2024 om 23:18

Als jij niet inziet of wilt inzien dat Frenkie buitencategorie is, dan heb je er echt geen kijk op. Ook in Oranje is hij buitencategorie geweest, maar het team draait vaak niet. Frenkie is de beste speler die wij hebben. Desondanks draait het team beter zonder hem op dit moment. Dat kan wel eens gebeuren. Maar dit heeft ook mede te maken met Veerman en Schouten die elkaar perfect aanvullen op het middenveld.

10 juni 2024 om 23:25

@rio,Een speler die buitencategorie wordt gemaakt door mensen op basis van 1 kwaliteit. Het wegdraaien. Verder geen geweldige lange pass, weinig keypasses, geen geweldig schot, verdedigend niet geweldig, geen assists, geen goals, niet dwingend, zijn rushes stoppen voordat het echt gevaarlijk wordt.Dus op al die andere dingen is hij geen buitencategorie.... is Veerman ook buitencategorie? Zijn passing is dat wel.Begrijp me niet verkeerd , Frenkie is echt niet slecht, maar is niet van de wereldklasse die hij wordt toegedicht.

10 juni 2024 om 23:39

Ik kan deze discussie niet voeren als je zo bent verblind door clubliefde. Als Frenkie een Feyenoorder was geweest had ik je mening wel geweten. Iemand als Wieffer praat je de hemel in, maar Frenkie is geen buitencategorie. Alle trainers van Barcelona zullen er wel naast zitten. Zelfs Messi (de beste voetballer allertijden) heeft aangegeven dat hij Frenkie 1 van de meest complete passers vindt. Daarnaast is Messi vaker zeer positief geweest over Frenkie. Maar goed, jij zal het wel beter weten

10 juni 2024 om 23:46

Bizar sneu om dit aan clubliefde te hangen. Dat zegt meer hoe jij er in staat. Ik heb Wieffer nooit wereldklasse genoemd, ik heb gezegd dat hij niet minder is dan Schouten, en stats onderstrepen dat. Maar inhoudelijk ga je er nooit op in.
Welke van de onderdelen van Frenkie vind jij dan echt van wereldklasse naast het wegdraaien? Verdedigend als Gatusso of Kante, lange passing als Xabi Alonso of Pirlo, rushes als Vieira, passing als Xavi, Iniesta of De Bruijne, schot als Gérard, Lampard, Beckham of Sneijder, compleet als Modric of Seedorf, technisch en aanvallend geweldig als Zidane? Noem het me eens? Jij hebt inhoudelijk blijkbaar weer niks te melden...

11 juni 2024 om 07:28

Beetje raar dat Frenkie alle kwaliteiten van die topspelers moet hebben om wereldklasse te zijn, maar die wereldspelers dan weer niet. Frenkie kan dirigeren zoals niemand dat kan bij Oranje en überhaupt in de wereld weinigen doen. Daarom kan hij ook jaren bij een wereldclub spelen als Barcelona en doen een Veerman en Schouten, Wieffer of wie dan ook op dezelfde leeftijd niet. Verder moeten we ook niet zo naïef zijn om inderdaad sommige mensen hier nog te willen overtuigen.

11 juni 2024 om 08:13

Over de echte wereldspelers hoef je mensen niet te overtuigen. Die bewijzen zich keer op keer

10 juni 2024 om 23:24

Jammer voor Frenkie dat gun je echt niemand. Maar de middenveld ging goed vandaag. Hopelijk ook tegen de top landen.

Tja, te vroeg begonnen met Barca, te veel risico genomen om per se de wedstrijd tegen Real te spelen. Niet heel handig.

10 juni 2024 om 22:55

Tegen Real? Voor wat? Laliga was al kansloos. Hij speelde al tegen PSG. Toen oogde hij ook al niet fris. Denk dat hij voor de Champions League gehaast is gebracht. Heel erg zonde Achteraf, want het was voor niks.

10 juni 2024 om 22:59

Klopt inderdaad ja, paar dagen daarvoor was PSG al.

10 juni 2024 om 22:59

Ik riep het toen hij de blessure opliep al meteen, het was vrij onlogisch dat hij het EK ging halen. Denk dat het eigenlijk vanaf het begin al valse hoop was. Het seizoen bij Barca zat er op, dan is het niet logisch dat hij binnen 2/3 weken dusdanig hersteld zou zijn dat hij minuten kon maken op het EK.

10 juni 2024 om 23:02

Altijd wel handig als de persoonlijke fysio van een topsporter via een anoniem account een inkijkje kan geven in het medisch dossier van de speler 👍🏻

10 juni 2024 om 23:11

Hahaahhaah nou hiervoor hoefde je echt geen fysio te zijn hoor. Was vanaf het begin vrij duidelijk dat hij het niet zou halen, eigenlijk duidde alles tot nu toe er op dat hij het niet zou halen, en was het meespelen van Frenkie op het EK louter gebaseerd op pure hoop.

10 juni 2024 om 23:24

Ik reageerde op mrGuide, dat is alleen moeilijk terug te zien op de app.

Wel verdomme....Wel een flinke aderlating. Gelukkig hebben we nu wel gezien dat we met Veerman een prima vervanger hebben. Het enige wat ik me afvraag is hoe hij zich staande houdt tegen een Portugal, Frankrijk etc...Wat een domper na een leuke avond.

Jammer voor Frenkie, Joey heeft laten zien klaar te zijn om hem te vervangen

10 juni 2024 om 22:53

Tegen Ijsland, nu nog laten zien tegen Frankrijk

10 juni 2024 om 22:55

Klopt ze speelde vandaag inderdaad tegen IJsland

10 juni 2024 om 23:03

Want Nederland speelt al haar interlands tegen Frankrijk? denk dat we als Nederland de laatste jaren meer problemen hadden met kleine teams dan topteams.

Jammer, maar Schouten-Veerman-Reijnders draait ook prima. Ook een stuk directer.

Jammer, gemis maar vond de balans vanavond ook prima
.

10 juni 2024 om 22:54

We hebben allemaal wel door dat we tegen Ijsland hebben gespeeld, een land wat zich niet heeft weten te plaatsen voor het EK?

10 juni 2024 om 23:02

Die wel 0-1 won van Engeland een titel kandidaat. We hebben gewoon een leuk team, de balans is ook gewoon goed . Wijnaldum mag je weglaten veerman en schouten spelen sneller naar voren dan frenkie. Vind frenkie wel beter maar misschien is het voor het team beter om sneller naar voren te spelen en onze snelle kanten diep te sturen wat frenkie te weinig dowt

Een enorme aderlating voor Oranje zo’n beetje de belangrijkste speler van Oranje.

Sterkte Frenkie tijd voor andere die opstaan.

10 juni 2024 om 22:56

De laatste tijd liep het echter ook weer niet super met Frenkie. Had volgens mij het gevoel dat ie alles zelf moest doen.

10 juni 2024 om 23:01

@formus

Hij is imo ook iets te vroeg gebracht na zijn blessure afgelopen seizoen tegen PSG oogde hij ook niet fris.

Hij moet na mijn mening geopereerd worden aan zijn enkel.

10 juni 2024 om 23:31

Oke doktor Messi, van alle markten thuis jij !

10 juni 2024 om 23:45

@cyberize7x

Klopt, mocht jij ook een blessure hebben PB me dan ff dan kan ik kijken wat mogelijk is.

Op basis van wat ik gezien heb vanavond met Schouten en Veerman controlerend, weet ik niet of het echt een dodelijk gemis is op het EK. Wel sneu voor hem natuurlijk

10 juni 2024 om 22:54

Verschil is natuurlijk wel dat vanavond een oefenpotje tegen IJsland was. De druk op een EK is echt heel anders en de tegenstanders zijn ook van veel hoger niveau. Dan zou het wel lekker zijn om iemand bij de selectie te hebben die jaarlijks meerdere potten op het allerhoogste niveau speelt en weet hoe die druk is en hoe daarmee om te gaan is.

10 juni 2024 om 22:55

Leuk voor tegen Ijsland, tegen Frankrijk heb je wel een ander kaliber middenvelder nodig.

11 juni 2024 om 20:31

En dat kaliber is frenky? Spelers van Frankrijk zijn minstens 5 keer zo goed als frenky.

10 juni 2024 om 22:55

Ja, maar dat was met alle respect tegen Canada en IJsland. Die zetten niet vol druk op het middenveld.

Maar goed, het is wat het is, we moeten het hiermee doen en ook deze mannen kunnen erg goed voetballen.

Sneu voor Frenkie. Ik ben benieuwd wie Koeman als vervanger oproept

Dat is wel heftig nieuws.. dan speelt veerman dus hoe dan ook, mag Koeman nog een speler meenemen? Dan is dit nu z'n moment om Maatsen mee te nemen. En Koopmeiners zal ook vervangen worden?

10 juni 2024 om 22:54

Na de afgelopen interlands is wel duidelijk dat Maatsen niet nodig is. Ake en van de Ven zijn de linksbacks en dat is prima. Ik was vooral bang dat Blind nog een optie zou zijn voor linksback

10 juni 2024 om 22:54

Ik verwacht eerder Timber.

10 juni 2024 om 23:20

Koeman zei net op de NOS dat Wieffer, Timber en de Roon geen opties zijn. Dus ik ben echt nieuwsgierig met wie hij dan als vervanger meeneemt.

10 juni 2024 om 23:24

Blind een linie naar voren en dan roept hij Maatsen erbij op. Of Geertruida een linie naar voren en dan Ake naar binnen en Blind als back.

10 juni 2024 om 23:26

@apyerog: er blijft weinig over,maar ik zou Clasie dan nog niet eens een gekke optie vinden

10 juni 2024 om 23:30

Clasie heeft het hele seizoen centraal in de verdediging gespeeld. Dus die zie ik niet als optie. Ik zou het zelf nooit doen, maar Taylor is ook een optie. Ik zie Koeman er echt voor aan om hem mee te nemen. Gaat nog heel interessant worden dit

Jammer. Veerman en Schouten deden het prima vandaag maar Frenkie is toch van een ander niveau

Die kans was ook aanwezig. Heel zuur. Maar wat blijkt: zijn vervangende middenvelders staan klaar en zijn echt gretig als een malle!

Da's jammer, maar Veerman gaat knallen!

De vraag is hoe fit hij sowieso was geweest als hij het wel had gehaald, misschien voor z'n carrière wel beter dat hij dit niet heeft geforceerd aangezien het een terugkerende blessure is. Hopelijk haalt Koopmeiners het wel anders gaat Wijnaldum echt nog in de basis staan.

Is her gek dat ok denk dat dit elftal prima zonder Frenkie kan. Begrijp me niet verkeerd echt een goede speler, maar we hebben meer gasten die het echt goed doen, vooral de Italiaanse jongens.

Hou maar op dan hoor.

Het bericht waarvan je wist dat het er aan zat te komen. Vreselijk nieuws.

10 juni 2024 om 22:55

Vind het nogal raar en onverwachts eigenlijk. We horen nu al een week lang elke dag dat het herstel volgens schema loopt.

10 juni 2024 om 22:59

@manunitedrvp:

Herstel verliep helemaal niet volgens schema. Er werd namelijk van de daken geschreeuwd dat hij moeiteloos het EK zou halen en tegen Polen al zou kunnen spelen; als iemand uit de medische wereld weet ik hoe het werkt,
Die enkelblessure die hij heeft opgelopen is zo vreselijk lelijk, dat als je niet uitkijkt met blessures van deze aard dat de rest van je carrière, en misschien wel je kwaliteit van leven ná je carrière, op het spel staat.

10 juni 2024 om 22:56

Nou, er is niemand overleden ofzo. Gewoon pijnlijke enkel.
Enige us fat je eerst veel te veel middenvelders had, nu wordt het wat krapper, zeker als Koopmeiners er niet bij zou zijn.

Mag daar dan nog een vervanger voor opgeroepen worden?

Zonde voor hem, maar misschien wel beter voor hem… ff een zomer rust houden

Moeten we hier zo rouwig om zijn? Veerman heb je sowieso nodig in je elftal. Schouten is ook een prima controleur. Nu komt er wat vaart in het elftal. Frenkie vertraagt

Heel jammer dat hij niet mee kan doen. Hij is onze beste middenvelder.
Ik ben blij dat Schouten goed presteerd. Hij is de enige die Frenkie een beetje kan vervangen. Erg jammer, maar aan de andere kant was een half fitte Frenkie ook niet van waarde geweest voor dit elftal.

Balen. Dit is een groot gemis.

Ik zie weinig redenen waarom er paniek zou moeten zijn. We hebben Schouten en Reijnders voor de meters en defensie die hij zou maken en Veerman voor de balletjes. Sterker nog, ik dit niet als gemis, laten we nou niet doen alsof Frenkie vaak het verschil maakte..We missen alleen z’n souplesse en een mooie voetballer, want dat straalde hij wel altijd uit. Een bepaalde soort klasse.

10 juni 2024 om 22:54

Dan doe ik maar net alsof wel, want hij speelde onze beste pot tegen Duitsland waar Veerman en Schouten volledig werden weggespeeld.

Daarmee wil ik nog niet zeggen dat Schouten het heel verdienstelijk doet op de plek van Frenkie en een waardige vervanger is.

10 juni 2024 om 23:29

Ja en tegen Kroatië en Wales in de Nations werd hij ook aan alle kanten voorbij gespeeld, dus wat is de conclusie? Frenkie heeft een langere trackrecord. Andere middenvelders zijn pas net in Oranje/zijn pas dit seizoen echt door gebroken in de topcompetities, dat is enige nadeel voor die andere voetballers

Maar een Frenkie zonder ritme op 90-95% is ook geen meerwaarde.

Daar zijn gelukkig goede vervangers voor Veerman en Schouten.

Had dit ook al verwacht. Vond het al raar dat hij zo snel klaargestoomd zou worden voor het EK. Mooi dat hij ook denkt aan de lange termijn van zijn carriã¨re. Hij moet gewoon geopereerd worden aan die enkel want chronisch er last van hebben zou dramatisch zijn. Gelukkig dat die niet te vroeg terug is gebracht. Wens hem een spoedig herstel. De vervangers moeten maar gewoon opstaan en doen het tot nu toe verdienstelijk.

Sneu voor hem, maar denk dat we nu een goede groep hebben, gelijkwaardig aan elkaar, die elkaar veel gunnen. Denk dat het niet zo'n keiharde dreun is...

Heel zonde voor zo'n jongen een EK is natuurlijk iets fantastisch om mee te mogen maken.

Goeie keuze, topfit zijn is toch wel een basis vereiste. Jammer voor Frenki, maar die kan zich rustig opwerken naar een nieuw seizoen voor Barca met een nieuwe trainer.

Zonde voor Frenky maar of we hem nu echt gaan missen, zeker met zijn blessure gevoeligheid.

Ik denk dat we het gemis wel op kunnen vangen, wat mij betreft is dit geen groot verlies. We hebben nu eindelijk een speler in Veerman die een lekkere bal naar voren kan geven en niet iemand die postbode voetbal speelt.

Nou een tikkie terug op zij ... gelukkig niet deze keer .. ook niet in vorm dus we gaan er op vooruit nu nog wijnaldum eruit.en we kunnen schouten en simons op 10 zetten

Dit is wel echt balen. Veerman is echt niet in staat om Frenkie te vervangen. Tegen toplanden kom je dan zwaar tekort. Schouten moet voor de verdediging staan in afwezigheid van Frenkie. Hopen dat het meevalt met Koopmeiners.

Mag hij nog een vervanger oproepen?

10 juni 2024 om 23:32

Hij gaat een vervanger oproepen. Heeft hij aangegeven bij de NOS. Hij zei ook dat Timber, de Roon en Wieffer geen opties zijn.

Worden we niet zwakker door.
Als hij na alle andere middenvelders de voorbereiding te laten hebben gespeeld alsnog in gepast moest worden was het helemaal fout gegaan.
Goed van Koeman dat hij al met alle andere middenvelders heeft gespeeld. Veerman is in zijn huidige vorm een logische keuze op tien. Reijnders en Schouten ernaast. Niet meer zeuren; gewoon doen.

Schouten van bankzitter naar waarschijnlijk basisspeler.
Veerman ging zeker toch wel minuten maken.

Sneu maar we hebben hem niet nodig. Ik vind dat hij teveel het spel vertraagd, ik ben zelf niet zo'n Frenkie liefhebber. Voor hem is het een hard gelag natuurlijk.

Zeker jammer, maar nu is er de kans om Maatsen alsnog mee te nemen. Ik hoop dat Frimpong bij Koeman de ogen heeft geopend, want met Maatsen heb je een vergelijkbare speler op de linker flank die je nu helemaal niet hebt.

Vind de lofzang aan het adres van Frenkie doorgaans wat overdreven, maar hij is toch echt een tikkeltje beter dan de overige middenvelders. We moeten nu niet doen alsof we twee wereld partijen hebben gespeeld, want de tegenstanders waren niet bepaald sterk.

Dit is in potentie onze beste speler, dus die gaan we zeker missen.

10 juni 2024 om 23:00

Daarom heeft Engeland verloren van ditzelfde Ijsland en Canada heeft gelijkgespeeld tegen Frankrijk. Je kan wel steeds neerbuigend over doen maar je hebt twee goeie wedstrijden gespeeld tegen deze landen. Beetje complimenten naar Oranje toe zou geen kwaad zijn toch?

Quinten Timber? Wellicht raakt hij nog fit

Onder druk uit voetballen wegdraaien en versnellen bij 2 man vandaan en dan eh eh nou ja dat was frenkie de jong. Sneu voor hem.

Gewoon Timber van Feyenoord erbij. Snapte sowieso niet waarom hij was afgevallen.

10 juni 2024 om 23:14

Is geblesseerd.

jammer, maar dit is gewoon de correcte keuze. die jongen moet gewoon fit worden eerst. joey basis.

Ik weet nou niet of we hier rouwig om moeten zijn. Ja, het is knap K voor Frenkie dat ie niet meegaat, maar is het voor Oranje nou écht zo erg? Zeker na wat we gezien hebben vanavond?

Ik ben best Frenkie fan, maar ik heb het idee dat ons middenveld momenteel meer complementair is aan elkaar dan met een Frenkie. Je team moet niet de beste spelers hebben, maar de spelers die het beste met elkaar kunnen spelen. Helaas voor Frenkie.

Voordat ik alle Frenkie fans over me heen krijg met reacties zoals 'ja maar tegen grote landen kan hij onder de druk vandaan spelen" en bla bla bla; ik zie ons middenveld zonder hem niet heel zwaar onder druk komen. Tegen toplanden misschien, en zelfs dan wil ik het nog wel eens zien.

Maatsen alsnog oproepen?

Maatsen selecteren en Blind naar het middenveld. Timber erbij voor back up. Klaar.

Jammer maar was eigenlijk te verwachten . Als je met die enkel door zou gaan zou die rest van ze carrière nog last van hebben. Wie zou koeman nog kunnen oproepen?

Met deze ploeg moet ook Frenkie vrezen voor zijn plek. Ik denk eerlijk gezegd dat we hem niet heel erg gaan missen.

Wat een ramp, de meest overschatte speler in oranje deze eeuw gaat niet mee.

Blindt wrijft in zijn handjes..
Als Koopmeiners ook wegvalt, zal Blind de 1ste optie zijn na Schouten en Veerman.
Vanuit die invalshoek zou ik Timber erbij nemen, juist een middenvelder met diepgang

Een fitte Schouten met wedstrijd ritme heb je momenteel meer aan. Het is natuurlijk jammer voor Frenkie, maar hopelijk pakt dit goed uit

Dan maar gewoon met het middenveld van vandaag tegen Frankrijk beginnen. Als ze het niet aankunnen dan hebben we pech. Beter dan dit hebben we nu niet.

Ben benieuwd of er een vervanger wordt gehaald. Edit: koeman zegt dat hij dat gaat doen. Geen timber en geen de roon. Zou maatsen nu mee worden genomen?

Welke vervangers hebben we nu nog voor het middenveld om erbij te halen. Wieffer, Timber en De Roon zijn geblesseerd, of is een Timber al fit? Wat komt daarna als optie?

Guus Til of Ian Maatsen wordt de vervanger van Frenkie

10 juni 2024 om 23:19

Maatsen zou kunnen. Til echt niet. Komt totaal niet in aanmerking voor Oranje.

Zuur ben benieuwd wie de vervanger wordt nu wieffer en timber niet fit nog zijn, denk aan maatsen eventueel erbij toch of een verassing als matusiwa of spierings die uitstekend presteren in frankrijk. Of eventueel een speler uit jong oranje maar dan kom ik niet verder dan proper als eventuele optie

10 juni 2024 om 23:25

Matusiwa inderdaad een mooie keuze, net als Hamer die toch een goed PL seizoen heeft gedraaid

10 juni 2024 om 23:28

Clasie? Wel gewoon een ervaren speler

Jammer voor Frenkie! Een EK missen is erg zuur. Gelukkig spelen we maar 1x tegen Frankrijk. Met Veerman en Schouten moet je tegen Polen en Oostenrijk een goed resultaat kunnen halen. Beide zijn samen kampioen geworden en weten elkaar naadloos te vinden. Veerman kreeg wel enorm veel ruimte vandaag, hopelijk lukt het hem ook om die ballen met minder ruimte te geven..

Taylor of Til incoming.

10 juni 2024 om 23:23

Doe dan maar helemaal niet

10 juni 2024 om 23:36

Nog liever inderdaad Hamer. Die liet nog soms wat zien in de BPL, of Chong….

Til en Taylor kan je net zi goed een Maatsen kf Zirkzee oproepen op andere posities

Ik weet het niet of het perse heel erg is. Hij heeft het hele seizoen geen reeks gespeeld. Speelde de laatste wedstrijden voor zijn blessure al heel erg voorzichtig. Denk dat de andere middenvelders fitter en in vorm zijn. Uiteraard is frankie van toegevoegde waarde, maar dit ek prima vervangbaar.

Gustavo Hamer lijkt me de beste keuze

Begrijp totaal niet dat mensen Veerman liever in Oranje zien dan Frenkie. Dan heb je het echt niet begrepen. We spelen nu tegen twee B landen en dan kan hij zich laten zien. Bij PSV zakt hij vaker door het ijs in topwedstrijden. Ook zonder Frenkie hoort hij niet in de basis. Zet Schouten maar op de plek van Frenkie. Reijnders erbij en hopelijk kan Koopmeiners mee. Bijzonder dat ons middenveld ineens het zorgenkindje is geworden. Aanvallend zijn we echt meer dan prima. Kijk nu al uit naar de periode na het EK, Nations League en het WK 2026. Wanneer de middenvelders grotendeels fit zijn hebben we een topselectie hoor.

Zirkzee is de vervanger. Simons van de aanval naar het middenveld (waar hij ook hoort). Simons is geen rechtsbuiten.

Dan komen mensen met Veerman hem makkelijk vervangt... ja tegen Ijsland en Canada. Niet dat hij geen goed seizoen heeft gedraaid of zeker bepaalde kwaliteiten heeft, maar Frenkie is echt een ander niveau. Wel heb je nu spelers die wel in een flow zitten, dat zit Frenkie niet. Ook was Veerman wel de beste vanavond, maar als een Camavinga/tchouameni of een Schlager/laimer straks achter je aan rent heb je niet zo veel tijd om de bal te geven. Ik vind Reijnders veel meer de directe vervanger qua speelstijl.
Jammer zeg. Een smet op een mooie avond.

Frenkie blijft een speler vd buitencategorie. Dus dit blijft gewoon jammer voor het nederlands elftal.

Maatsen, Zirkzee (als 10) en dan Reijnders Schouten Veerman als 6/8? En evt Blind?

Verder zou ik het niet weten.
Jurrien Timber waardoor Geertruida als 6 kan back-up?

Altijd zuur voor welke speler dan ook als er een EK aan je neus voorbij gaat, maar de credits die Frenkie hier krijgt, zijn vnl nog geënt op zijn superjaar bij Ajax en een paar potten in oranje. Na zijn vertrek bij Ajax vond ik m zeker niet beter geworden, het gedraai, het vertragen van het spel en die simpele balletjes breed en terug gaan we echt niet missen. Of we met dit middenveld stand houden tegen Frankrijk?, geen idee, maar dat weet ik Met Frenkie ook nog niet zo zeker. Wat Frenkie iig mist, is de pass van Veerman. Zonder die pass was het vandaag een stuk minder leuk geweest.

Oef, erg jammer. Met een fitte De Jong in combinatie met de stijgende kwaliteit die we nu in Oranje zien had je een team kunnen smeden dat zich kon meten met de favorieten (waarmee ik ook niet gelijk wil zeggen dat ze dan ook net zo goed zijn).

Maar ik rekende eigenlijk al niet op hem. Iig niet met een grote rol tijdens de groepsfase.

Tja, de huidige jongens zullen het nu moeten laten zien. Reijnders, Veerman, Schouten. Het zijn ook andere type spelers. De Jong is een dribbelkoning. Zowel Reijnders als Veerman hebben meer een uitstekende pass in de voeten.

Reijnders heb ik wel vertrouwen in dat hij het niveau aankan. Veerman zal het simpelweg nu moeten laten zien. Ik denk eigenlijk dat hij dit ook aankan. Althans, ook in de CL heeft het hij het prima gedaan dit seizoen.

Wat betreft de mogelijke vervangers, zag iemand zowel Maatsen als Til suggereren. Zeker geen slecht idee eigenlijk. Als Maatsen erbij is kan Blind ook reserve zijn voor het middenveld. Til is niet een 1 op 1 vervanger, maar dan heb je scorend vermogen erbij.
Timber schijnt nog niet fit te zijn.
Andere alternatieven kan ik me nog niet zo snel voorstellen. Taylor heel misschien?

Verder afwachten wat Koopmeiners betreft. Al gaf Koeman al aan dat het er niet goed uitziet.

Tot slot, degenen die maar blijven beweren dat De Jong overschat is of stil is blijven staan in z'n ontwikkeling sinds Ajax, ga alsjeblieft een andere sport volgen. Want dan heb je er echt 0 verstand van.

Ik had sowieso al geen hoge verwachtingen van dit elftal, en zonder Frenkie nog minder. Het is dat Koeman gelukkig gewoon 4-3-3 speelt, anders had ik de wedstrijden misschien niet eens gekeken. Met het huidige middenveld word je gesloopt tegen Frankrijk en Portugal.

Hier mis je toch niet zo veel aan? Draaien breedte passje en nog eens draaien kunnen andere spelers ook.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren