Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Janssen: ‘Ze hebben bij Almere niet gezegd dat ik naar Ajax moest’

Laatste update:

Vincent Janssen maakte zaterdagavond zijn zevende doelpunt in de laatste vijf competitiewedstrijden. De aanvaller kroonde zich daarmee tot de matchwinner in de thuiswedstrijd tegen Vitesse (1-0) en ging na afloop bij FOX Sports-verslaggever Toine van Peperstraten in op de vraag of Almere City in de zomer niet heeft aangegeven dat Janssen ‘gewoon naar Ajax moet’.

/

De Amsterdammers zijn immers niet helemaal tevreden over Arek Milik en hebben in de transferperiode geprobeerd om een extra centrale aanvaller te halen. Janssen moest lachen om de vraag van Van Peperstraten: “Nee, bij Almere hebben ze mij vrij gelaten in mijn keuze. Ze hebben niet gezegd waar ik naartoe moest. Niet dat ik naar Ajax kon, hoor. En gelukkig kwam AZ, daar ben ik heel blij mee.”

De 21-jarige Janssen wenste nog te benadrukken dat niet alleen hij verantwoordelijk was voor de zege op Vitesse: “Het was niet alleen Janssen. De overwinning komt op het conto van het team. Als je kijkt hoe wij staan te verdedigen en hoeveel energie wij erin leggen, dat is een wereld van verschil in vergelijking met de eerste helft van het seizoen.”

Denk jij dat Vincent Janssen in de zomer een transfer gaat maken?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Bijzonder hoe deze jongen nu presteert, nadat hij door Feyenoord is weggezonden. Eerst maar eens langere tijd waarmaken.

7 februari 2016 om 02:56

Geloof me, dat gaat hij bij ons doen.

Maar tijd voor een stap hogerop? Kijk naar Mounir, Kolbein, was het een goede zet? Voor de portemonnee wel, voor de Carriere en de uiteindelijke portemonnee, nee...

7 februari 2016 om 05:00

Het is te hopen dat hij nog een seizoen blijft. Zou voor iedereen het beste zijn. Wie weet wordt ie topscorer en heeft ie de clubs voor het uitkiezen. De stap naar Ajax of PSV zou logisch zijn maar in mijn ogen wordt het altijd zo overdreven. Waarom niet direct vanaf AZ de stap maken naar een Europese subtopper?

7 februari 2016 om 08:47

Omdat deze jongen nog hartstikke jong is en genoeg kan leren. Het omgaan met de druk van het spelen bij een topclub bijvoorbeeld. Kijk naar spelers zoals Suarez, Huntelaar, Mertens en zo kan je er nog meer opnoemen. Die zijn bij Ajax en PSV echt stukken beter geworden. Daar zit een wereld van verschil in. En als je een spits van Ajax of PSV bent kom je anders binnen dan een spits van AZ bijvoorbeeld.

7 februari 2016 om 08:48

Natuurlijk moeten ze blijven, maar dat zou Vlaar ook moeten doen. Maar zoals elke zomer, worden er spelers verkocht.
Zolang Az het zo goed blijft doen, komen ze aankomende zomer weer...

7 februari 2016 om 10:39

Het kan ook de andere kant op gaan, kijk bijvoorbeeld naar een Maher / Sinkgraven en VD Hoorn.

overigens vroeg naar het buitenland kan ook gewoon goed zijn denk aan een V persie, Ake en een Bruma.

7 februari 2016 om 10:40

Wat je schrijft is niet onwaar, maar het is niet de hele waarheid. Som ook even alle spitsen op die gefaald hebben en vervolgens in de zelfkant van de voetballerij terecht zijn gekomen...

7 februari 2016 om 11:07

Burma heeft toch hopeloos gefaald? Zowel in Engeland als Duitsland, watte? Hij kan net bij psv mee. Ake moet ik nog maar zien, maar die lijkt er via een omweg wel te komen. Rvp ís eigenlijk de enige die de stap heeft gemaakt en het gehaald heeft, zonder ergens uitgeleend te worden.

Het zou me niks verbazen als Ajax hem alsnog haalt in de zomer. Er moet toch een keer een spits komen. Geld is er wel maar mag niet uitgegeven worden en met een zeer beperkte scouting kun je ook geen goede verrassing halen. Lekker dichtbij bij de buren van verderop de goede spelers halen, mooi makkelijk.

6 februari 2016 om 23:36

Haha ja, waarom wordt AZ dan niet gewoon de jeugdopleiding van Ajax?;-)

6 februari 2016 om 23:58

@adnanticus Zo voelen we ons bij AZ wel soms, deze club die zo prat gaat op de eigen jeugd koopt elk jaar een of twee van onze beste spelers weg. Gelukkig krijgen we er nog wat geld voor en mislukken ze bijna allemaal in Amsterdam. Die club heeft nogal wat verwoeste carrières op zijn geweten.
Al ijken we de laatste tijd meer op een opleidingsclub voor PSV met Moreno, Poulsen, Schaars en mager. Maar daar hebben we in Alkmaar wat minder moeite mee

7 februari 2016 om 00:54

Zie ik hier wat jaloezie? Ajax geeft gewoon talenten meer ruimte dan welke club dan ook, en soms halen we dan een talent van een andere club,aar meestal is dat gewoon uit eigen jeugd. Even een paar spelers noemen die op hoog niveau spelen nu en bij Ajax groot werden? Suarez, Ibrahimovic, Eriksen, Vertonghen, Alderweireld, Sneijder etc. Ook nu hebben we in onze jeugd jongens die barsten van talent zoals Tete, Bazoer, Riedewald, El Ghazi. En kom alsjeblieft niet aan met iets als 'Bazoer is van de jeugdopleiding van PSV' want technisch gezien is dat waar, maar dan kan je ook zijn allereerste club ooit er lekker bij halen bij wijze van spreken. Het gaat erom dat je doorbrak als talent in de jeugd, en dat deed bijvoorbeeld Bazoer bij Ajax, en niet bij PSV.

7 februari 2016 om 01:19

Genant dat je de Bazoer wil bestempelen als eigen jeugd, of dat technisch gezien nu wel of niet klopt, het is gewoon genant.
Als ik met de trein naar Schiphol ga, daar het vliegtuig naar Londen pak, daar aankom en het laatste stukje van 5 minuten met de taxi doe, dan neemt niemand mij toch serieus als ik de taxichauffeur bedank voor de hele rit?
Alderweireld en Vertonghen zou ik niet als wereldtop willen beschrijven maar als subtop. Zlatan en Suarez waren aankopen en uitzonderingen. Wat mij betreft is Sneijder het laatste (wereld)talent dat is opgeleid door Ajax

7 februari 2016 om 01:24

Moet dat jaloezie zijn? Ik vind dat Psv een veel betere selectie heeft dan Ajax en haalt Psv net zoveel spelers als directeuren uit Alkmaar. AZ is een opleidings club en doet dat echt naar behoren, elk jaar denken veel mensen dat AZ door de leegloop weer laag zullen eindigen, maar dit vangen ze elk jaar toch weer goed op.

7 februari 2016 om 01:44

@henkytenk ben echt serieus aan het praten over het feit dat Ajax spelers van az haalt? En in jouw verhaal bespeur ik niet eens een soort jaloezie maar echt een misplaatste manier van denken dat je van mening bent dat az ooit zou kunnen groeien tot een serieuze concurrent van Ajax? Of lees ik je verhaal nu helemaal verkeerd en weet je net als veel Twente supporters dat een keer kampioen worden niks betekend in het voetbal?? Daar heb ik echt heel benieuwd naar ik wacht je antwoord af..

7 februari 2016 om 02:27

Henkytenk, de helft van wat er bij AZ in de jeugd loopt, komt bij Ajax vandaan.
Dus niet zo klagen, zonder de miljoenen van Ajax was AZ er niet meer.

7 februari 2016 om 05:04

Wat een misplaatste arrogantie van de ajax mannen hier. AZ heeft een hele gedegen jeugdopleiding. In de regio een steeds populairdere club vanwege de faciliteiten en de eventuele doorgroeimogelijkheden. Natuurlijk zal Ajax altijd groter blijven naar AZ kan de concurrentie zeker aangaan de komende jaren. Als het op eigen jeugd aan komt doen we niet meer voor jullie onder.

7 februari 2016 om 05:48

Ben jij de trol van de dag of meen je dit serieus?

7 februari 2016 om 08:06

ND, wat een arrogantie. Er zijn meer clubs dan Ajax weet je? Daar kun je ook spelers aan verkopen, en dan niet voor een grijpstuiver.
Overigens klopt ook je opmerking over de jeugd van geen kant, het merendeel heeft nooit een ajax logo op de borst gehad.

8 februari 2016 om 22:52

@rassajax voor zover ik je post begrijp: Ik ben serieus en inderdaad, Ajax haalt spelers van AZ. Elk seizoen. Dat is eenvoudig na te zoeken voor zover je dat als supporter van Ajax niet al weet.
Dat ik een misplaatste manier van denken zou hebben, laat ik voor jouw rekening. Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt, want over concurrent heb ik helemaal niet geschreven.
AZ is overigens meer dan een keer kampioen geworden en ja, dat betekent wel wat voor een club met een kwart van het budget van Ajax. Als je niet begrijpt dat kampioen worden iets betekent in het voetbal, begrijp ik niet waarom je voetbal volgt,want dat doe je kennelijk.

6 februari 2016 om 23:37

Maakt Feyenoord niet meer kans? Het blijft een gok om hem te halen maar er moet idd een goede spits komen. In de zomer zullen we ook wel afscheid nemen van veel spelers.

7 februari 2016 om 00:22

Nou, deze jongen heeft in de jeugd van feyenoord gespeeld en is weggestuurd, dus dat gaat denk ik niet gebeuren jammergenoeg

6 februari 2016 om 23:38

Ja en dan spits nummer zoveel zijn carriere verpesten als ik Janssen was zou ik naar Psv of Feyenoord gaan of bij AZ blijven! Janssen is gewoon een killer , geen meevoetballende spits als Rvp, Suarez , Bergkamp, Kluivert!

6 februari 2016 om 23:43

Suarez een meevoetballende spits?

Ik heb blijkbaar iets gemist.

6 februari 2016 om 23:56

@kaassie

Ja, blijkbaar. Suarez voetbalt bij Barca namelijk perfect mee. Dat je dat ontgaan is, duidt er volgens mij op dat je te weinig gezien hebt van Suarez in het afgelopen jaar.

6 februari 2016 om 23:57

Kaassie bij Barca zeker wel meevoetballend, en ook uiteraard creeerd ie zelf veel kansen door inddividuele acties!

7 februari 2016 om 08:36

Janssen is zeker wel een ajax waardige spits die het bij ajax goed zou doen want het is juist een type spits die ajax zoekt en zeker op dit moment een harde werker iemand die een bal vast kan houden en iemand die kan afmaken.

6 februari 2016 om 23:56

Merkwaardig altijd dat Ajax zich als opleidingsclub afficheert, maar intussen kopen ze elk jaar de subtop leeg.

7 februari 2016 om 00:16

Elk jaar leeg kopen?
1 of 2 spelers per seizoen is leeg kopen?

7 februari 2016 om 00:29

Hahaha ja zoals zoverl clubs doen bedoelen jullie.
Alleen als Ajax er 1 of 2 per seizoen haalt is het belachelijk.
Jullie maken jezelf alleen belachelijk met jullie opmerkingen hahaha

7 februari 2016 om 01:27

Dit heeft niks te maken met wat hij zegt, maar ben blij dat je het grappig vindt.

7 februari 2016 om 02:50

En die blijken bijna zonder uitzondering geen versterking!

7 februari 2016 om 08:38

Nou liever niet kijk welke spelers het bij Az leuk deden en vervolgens door Ajax gehaald zijn en daar totaal niet zo gepresteerd hebben. Jansen is een leuke speler maar niets voor Ajax.

Wat heeft almere city met de keuze van janssen te maken?

6 februari 2016 om 23:37

Niks.. Maar het is praktisch een buitenwijk van Amsterdam en er zitten, of iig zaten, daar veel ajacieden.

6 februari 2016 om 23:56

Almere was toch een sattelietclub van Ajax ofzo? In elk geval werkte ze een tijd samen...

Voetbalend is hij niet zo goed, nij top clubs komt nog heel veel meer bij kijken dsn allen scoren. 3 keer achter elkaar niet scoren bij top club betekent banken!! Ik weet niet hoe mentaal is vincent, als hij op bank komt wedstrijdjes 1 of 2 hoe hij mee zal moet omgaan.

7 februari 2016 om 01:30

Ik snap wat je bedoelt, dit zal allemaal nog moeten blijken. Ik ben van mening dat als hij op een mooi aantal doelpunten staat aan het eind van het seizoen dat je kan praten over een wel of geen goede spits. Meevoetballen doet hij misschien niet, maar werkt elke wedstrijd keihard, wat het ook wel siert.

7 februari 2016 om 01:33

Hij is voetballend juist een van de betere spitsen van de eredevisie, heel balvast en ijzersrerk, hij zal nog wel iets doelgerichter moeten worden voor de top, maar dat gaat de laatste paar weken al vele malen beter

7 februari 2016 om 04:56

Hij is juist een aanspeelpunt. Betere voetballer dan menig erdedivisie spits momenteel.

Het begint een beetje vervelend te worden , geen een spits voldoet bij Ajax Sightorsson/milik scoren er op los ook in hun nationale temmaar zijn niet goed genoeg voor Ajax!

Maar geld willen uitgeven voor een spits die dan wel aan al die 1000 eisen van Ajax voldoet ho maar! Maar wel eeuwig blijven klagen over spitsen!

Zlatan is transfervrij ik zou zeggen probeer hem te halen! En geef anders 10 miljoen of zo uit , want een meevoetballende spits kost toch zeker wel 19 miljoen euro ook al is het een talent!

6 februari 2016 om 23:39

Er word te veel verwacht van een Ajax spits daarom mislukken de meesten. Misschien word alles wel beter als de Boer besluit weg te gaan.

6 februari 2016 om 23:52

Of!!!!!! Ajax moet eens kappen met het typische ajax spelletje te spelen. En in de plaats daarvan kijk je naar wat je in je selectie hebt en ga je daarmee aan de slag. Milik kan succesvol zijn bij Ajax maar niet op de manier hoe er nu gevoetbald wordt. Er is gewoonweg geen aanvoer.

7 februari 2016 om 00:23

Inderdaad. Bij Polen rendeert hij uitstekend naast Lewandowski. Ik zou opteren een keer een ander systeem te spelen met 2 spitsen. Bijvoorbeeld Milik-Fischer of Milik-El Ghazi. De een als bliksemafleider en de ander als afmaker.
Milik kan niks in de 16 als bijna alleen Dijks met een voorzet komt en af en toe nog een El Ghazi die het probeert. Younes trekt bijna altijd naar binnen en El Ghazi ook heel vaak. Hierdoor moet Milik telkens ruimte maken en kan hij zich niet volledig focussen op het zoeken van een scoringspositie.

Milik is gewoon een goede spits, in een verkeerd systeem

7 februari 2016 om 04:52

Haha, Zlatan. Ben je serieus? Met Marcie de Cententeller moet je eerder aan een spits als Jack Tuyp denken ipv Zlatan. Zijn salaris wil hij never nooit niet betalen, wat een grap zeg.

10 mln??? Sta jij niet een beetje buiten de realiteit? In NL wordt max 2 mln betaald voor een absolute topper. Maar zelfs in het buitenland betalen ze grif meer dan jouw 10 mln...

7 februari 2016 om 04:55

Eehm, Gudelj vorig seizoen 6 miljoen? Hoezo max 2 miljoen? Als psv weer goede zaken kan doen (misschien Willems, de Jong, Maher etc.) kunnen ze zo maar meer dan 7/8 miljoen betalen voor een Nederlandse topper. Sulejmani is ook ooit voor 16,5 miljoen (WTF) aangetrokken.

7 februari 2016 om 09:01

Vincent gaat een nieuw record op leveren mocht hij in de zomer verkocht worden. Az is gezond en gaat hem echt niet wegdoen voor 10.
Voor Az zou het helemaal mooi zijn als hij en Vlaar geselecteerd worden voor het Nederlands elftal.

7 februari 2016 om 10:45

Ongelooflijk dat Feyenoord niet Vlaar de kans gegeven heeft.

Volgens mij is dit de perfecte opvolger van Luuk de Jong!

7 februari 2016 om 04:46

Ja, vind hem totaal niet in het 'PSV systeem' passen. Eerder bij een club als Arsenal of Dortmund.

Als ajax handig is houden ze Jansen maar zeker ook Ron Vlaar in de gaten..

7 februari 2016 om 04:45

Overmars geeft toch niks uit. Zuinige boel daar in Amsterdam. In de zomer kost Janssen 6,5 miljoen, als ie er 20 maakt voor AZ. Kijken of Marcie dan nog durft. Groetjes uit Alkmaar.

8 februari 2016 om 19:29

Als hij er 20 inlegt dan is 6,5 mil een mooi en eerlijk bedrag!
En Vlaar mag hij ook zeker wel halen!
Sorry voor jou clubje, maar als het aan mij ligt kopen we hem leeg!

Ik zie sinds deze Janssen begint te scoren en er voor zorgt dat az weer naar boven mag kijken naar de subtoppers dat er een paar az-supporters weer helemaal in zijn op voetbalzone en met scheve ogen kijken naar Ajax terwijl dit een pure onzinnige nieuwsbericht is waar hij gewn als grap mee gaat in de vraag die hem gesteld word.. Eerste seizoenshelft zag al deze "supporters" niet maja voetbal is opportunistisch en daardoor mogen zelfs de fans van deze club nu blij zijn met de resultaten

7 februari 2016 om 04:43

Ik probeer je verhaal te volgen maar ik begrijp er echt helemaal niks van.
Dat Vincent Janssen een goeie spits is, en lekker in vorm ben ik met je eens. 7 goals in de laatste 5 wedstrijden. Heerlijk hoor, natuurlijk wordt je dan automatisch gekoppeld aan topclubs. Barcelona, here we go

7 februari 2016 om 08:01

Aan het begin van het seizoen toen az er werkelijk niks van bakte en er serieus getwijfeld werd aan de kunsten van vd brom hoorde ik niemand en is Janssen in vorm en is het een wereld spits dat meekan in de top van Nederland en misschien wel daarbuiten? Hahah laten we over 2 jaar weer praten ajb

7 februari 2016 om 08:19

Heb jij wel eens iets gehoord over interpunctie?
En tja, we hadden in de eerste helft weinig om te vieren, dan zijn de berichten nu eenmaal anders, wat verwacht jij dan? En nu het beter gaat met de club kunnen we weer naar boven kijken en dat is volgens mij normaal. Ik zie nergens misplaatste arrogantie van de AZ'ers,dat zie je eigenlijk nooit. Zit namelijk niet in de aard van Noord-Hollanders.

7 februari 2016 om 08:41

Misschien moet je dan ook in de 2e helft niet al te hard van de daken roepen.. Zie Feyenoord, binnen 6 weken wil elke Feyenoord fan het liefst onder een steen kruipen..

8 februari 2016 om 00:30

Wij roepen bij AZ niet te hard van de daken, daar zijn andere clubs veel beter in.
Ik benieuwd hoe het Ajax-supporters zoals jij vergaat als die club zes keer op rij verliest.

7 februari 2016 om 09:13

Je zit er echt naast! De persoon die ervoor zorgt dat er nu een Az staat die een eenheid is, is achterin te vinden. Zijn naam Ron Vlaar.
Vergeet ook niet dat Az in de zomer vlink is leeggekocht, Gouweleeuw die ontevreden was omdat hij niet weg mocht. Europees voetbal erbij, voor al die jonkies. Nee de omstandigheden waren niet ideaal om het team te bouwen voor de zomer.

Vlaar bleek achter af een mega zet, zijn mentaliteit van we moeten altijd 100% gefocust zijn heeft hij overgebracht op het team. Dat straalt op het hele team af, zelf de reserves doen het uitstekend.
Gisteren misten we Haps en Matthias, en je ziet dan toch dat een beetje voorzichtiger zijn. Met hun erbij was Vitesse helemaal koppie onder gegaan.

Zolang de focus blijft, kunnen we nog mooie dingen laten zien.
Nec en Vitesse zijn verslagen, nu de andere 2 concurrenten nog Heracles en Groningen en we hebben een mooie periode achter de rug.

Dan uit tegen jou club en de mega belangrijke bekerwedstrijd uit tegen Feyenoord. Come on Az

7 februari 2016 om 09:45

@ruud_az
Je hebt helemaal gelijk. De meeste mensen onderschatten hoe groot de invloed van een speler als Vlaar op andere spelers is. De manier waarop hij zijn sport beleeft werkt door op andere spelers. Je hoeft alleen maar te kijken naar de wijze waarop Johanson de laatste tijd staat te verdedigen. Dat was altijd een grote slappeling die met de regelmaat van de klok zijn man liet lopen. Nu is hij twee keer zo scherp en doet hij het eigenlijk prima.

Ik moet trouwens zeggen dat die Wuytens mij ook goed bevalt. Altijd rustig aan de bal, hij vindt meestal de goede oplossing en op de momenten dat het nodig is is hij niet bang om er flink in te kleunen.

7 februari 2016 om 09:57

Klopt Wuytens is ook uitstekend bezig, de verdediging staat als een huis nu eindelijk. Onder leiding van regisseur Vlaar.

Het ligt in de lijn der verwachting dat Ajax hem haalt in de zomer. Na o.a. El Hamdaoui, Sigthorsson, Viergever, Gudelj wordt het weer eens tijd

7 februari 2016 om 07:28

Hopen dat Janssen wel een echte versterking blijkt te zijn want El hamdaoui, Viergever en Sigthorsson vielen toch aardig door de mand. Bij een club als Az met weinig druk en belangen is het nou eenmaal makkelijker om te voetballen dan bij een topclub, kijk ook maar naar Maher bij PSV.

7 februari 2016 om 08:15

Of misschien ligt het aan de trainer die niet met bepaalde jongens kan dealen? Of gewoon een bagger slechte scouting gebruiken?
Sigthorsson was geen slechte spits, maar hij is gehaald op basis van één wedstrijd tegen VVV waar hij 5x scoorde. En Viergever werd voor de verkeerde positie gehaald. Een centrale verdediger en Ajax zette hem constant op het middenveld.

Ah, het jaarlijkse verschijnsel 'Kan je niet beter bij Ajax spelen?' is weer begonnen. Een speler speelt eens goed bij AZ en meteen moet Ajax er bij worden gehaald, het begint zowat triest te worden dat journalisten zo partijdig zijn.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren