Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

In de wandelgangen: Barcelona laat zich niet afschrikken door verlenging

Laatste update:
/
Mitchell Weiser heeft zich in de kijker gespeeld bij RB Leipzig. De afkoopsom van de Duitse Hertha BSC-rechtsback bedraagt elf miljoen euro. (BILD)
/
Javier Mascherano is een twijfelgeval voor de Champions League-return tussen Barcelona en Juventus. De Argentijn kampt met een kuitblessure en trainde maandag niet meer met de selectie van de Catalanen. (Diverse Spaanse media)
/
Ondanks het feit dat Paulo Dybala zijn contract verlengd heeft bij Juventus, geeft Barcelona nog niet op. De Catalanen overwegen een bod van meer dan honderd miljoen euro uit te brengen. (La Gazzetta dello Sport)
/
Adnan Januzaj wil in Engeland blijven als Manchester United komende zomer afscheid van hem neemt. Het contract van de Belgisch international loopt af in 2018. (The Sun)
/
Claudio Ranieri gaat mogelijk weer aan de slag in de Premier League. Watford wil de ex-trainer van Leicester City aanstellen als het besluit om na dit seizoen afscheid te nemen van Walter Mazzarri. (The Sun)
/
Juventus heeft interesse in Duits international Leon Goretzka. Ook Bayern München en clubs uit de Premier League hebben een oogje op de middenvelder, wiens contract afloopt in 2018. (Diverse Italiaanse media)
Denk jij dat Paulo Dybala komende zomer naar Barcelona zal gaan?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Waarom zou hij na Barca gaan? Hij is de koning van Turijn en bovendien een club die de CL kan winnen. De Serie A is misschien te makkelijk voor hun maar dat geld ook voor Bayern en PSG (meestal). Zie hem daar wel een legende worden.

17 april 2017 om 15:27

Ik denk eigenlijk dat Dybala het makkelijker zou hebben in La Liga dan in de Serie A. Toch een meer technische competitie, minder fysiek en meer ruimte. Hij zal deze zomer zeker blijven en het lijkt me ook dat Barcelona meer op hun verdediging focust deze zomer, met nog misschien een middenvelder. Daarna zullen we het wel weer zien.

17 april 2017 om 17:56

Helemaal mee eens. Dat is ook de enige reden waarom hij zou kunnen vertrekken. Tegenwoordig gaat het als je de Ballon d'Ore wilt winnen enkel om de hoeveelheid goals die je maakt. De tijden dat geniale middenvelders als Platini, Zidane of Kaka de gouden bal konden winnen is voorbij. Dus wil Dybala ooit echt een kans maken dan moet hij meer scoren en tja dat is beduidend makkelijker is de primera division. Daar vallen de kleine clubjes ook aan zonder na te denken terwijl in Italië elke kleine club voetbalt vanuit een goede organisatie en laten ze veel minder ruimte. En deze is misschien te makkelijk...maar als je er al twee in schiet tegen Barça

Kan me heel goed voorstellen dat het bestuur door de sportief mindere resultaten (en de toenemende kritiek op de bestuurders) aandringt op een aankoop van het kaliber Paulo Dybala, Luis Suarez of Zlatan Ibrahimovic. Dat hebben we vaker gezien bij Gaspart- en Nunez-achtige besturen, die moeten gered worden door het aantrekken van wereldtoppers op de transfermarkt. Marco Verratti, Thiago, Coutinho, Dybala, ze zullen allemaal wel een keer zijn langsgekomen.

Wat Barcelona op sportief vlak nodig heeft is een rechtsback met diepgang, een middenvelder die een wedstrijd kan controleren, een talentvolle centrale verdediger en een vleugelaanvaller ter vervanging van Arda Turan. Kan me niet voorstellen dat Robert Fernandez met de huidige voorhoede denkt aan het spenderen van zoveel van het budget aan een aanvaller. Als er dan een krankzinnig bedrag wordt uitgetrokken, dan zie ik Marco Verratti of Thiago als logischere doelwitten. Al zijn die natuurlijk ook bijna onhaalbaar.

17 april 2017 om 15:44

@Guaporta. Welke spelers zie jij als haalbare doelwitten voor de posities die jij noemt dan? Ik denk persoonlijk dat een Verratti of Thiago zeker wel haalbaar zijn, maar dat je dan op de andere door jou genoemde posities genoegen moet nemen met een stuk minder goede spelers. Want ik denk niet dat Barcelona een budget van om en nabij de 200 miljoen heeft, of zit ik nu mis? Je kan natuurlijk die posities ook over 2 transferperiodes verspreiden, waardoor je wel spelers op elke positie kan halen die van toegevoegde waarde zijn.

17 april 2017 om 16:09

Wat betreft de positie op het middenveld moet Barcelona niet genoegen nemen met de tweede keuze, daar moet een absolute wereldtopper als Verratti komen. We hebben in de laatste jaren al gezien dat PSG een lastige onderhandelingspartner is, maar misschien is er toch een kleine kans dat hij haalbaar is. Daar kan je dan ook gerust tachtig miljoen euro voor neertellen. Voor de rechtsbackpositie acht ik Hector Bellerin haalbaar, zeker wanneer Arsene Wenger besluit te vertrekken. Voor die andere posities zou ik Marlon Santos promoveren vanuit Barcelona B en Javier Mascherano nog een seizoen bij de club houden. Als vleugelaanvaller zou ik de terugkoopclausule van twaalf miljoen euro van Gerard Deulofeu activeren. Dan ben je in totaal ongeveer 132 miljoen euro kwijt, maar door de verkoop van Vermaelen, Mathieu, Tello en Arda Turan komt er ook nog wel wat binnen.

Verder zou ik kansen geven aan Palencia, Samper, Alena en Munir. Nu Barcelona B waarschijnlijk promoveert kan je zelfs nog overwegen om Palencia en Alena in het tweede elftal laten spelen en regelmatig mee laten trainen met het eerste.

Ter Stegen
Bellerin*
Pique
Umtiti
Jordi Alba
Rakitic
Busquets
Verratti*
Messi
Suarez
Neymar
17 april 2017 om 16:36

Robert had al bevestigd dat Deulofeu terug komt.

17 april 2017 om 17:04

Nee, Robert Fernandez heeft aangegeven dat Gerard Deulofeu zeker in beeld is om terug te keren. Niet dat hij sowieso terugkeert. Klein verschil, er ligt namelijk nog geen akkoord met de speler zelf.

17 april 2017 om 17:05

Wie gaat Vermaelen en Mathieu kopen? (en hun riant salaris overtreffen?). Mathieu krijgt 90k per week en is een van de best betaalde spelers van Barca. Althans toch nog 1 seizoen (vermaelen nog 2 seizoenen). Die gaan nergens meer heen want die weten dat het voor hun in feite voorbij is. Contractje uitdoen en klaar. Maar voor Tello en Arda moet je wel een dikke 40m kunnen ontvangen, als Arda naar China wil overtref je dat zelfs ruimschoots, maar anders? Deulofeu voor 12m terughalen is een no-brainer, kan je in hetzelfde window nog met winst verkopen. Hoe je het ook draait of keert, het duo uit Valencia is een miskoop gebleken, had liever Samper en het duo Munir/sandro behouden en voor het bedrag dat Paco en Gomes gekost heeft1 topper gehaald a la Coutinho (van opleiding een middenvelder), Verrati of Thiago.. Uiteraard is achteraf makkelijk praten maar wat je nu moet doen is Alena en Marlon promoveren, Samper terughalen voor Gomes (daar moet je echt afscheid van nemen), Mascherano laten vertrekken naar Italiã« (zn snelheid is weg) en een talent als Yerry Mina in de plaats aantrekken, als het kan Digne in een ruiloperatie met Theo Hernandez betrekken, een goede rechtsback halen (bellerin en als niemand anders haalbaar is Joao Cancelo en waar het bestuur wel voor zal kiezen) en dan die broodnodige topper op het middenveld halen.

17 april 2017 om 17:10

Kan me grotendeels vinden in de punten en spelers die jij boven opsomt. De kranten Sport en Mundodeportivo zijn je niet onbekend valt me op. Barca moet aankomende zomer spierballen tonen door spelers aan te trekken van topniveau en moeten stoppen met middelmatige aankopen en te blijven teren op de kwaliteiten van Messi. Het begint voor zowel Messi als de fan frustrerend te worden.

Verratti en Bellerin zijn adequate opvolgers van Xavi en Alves. Persoonlijk vind ik dat ze alsnog Aymeric Laporte of Marquinhos moeten aantrekken voor centraal achterin en het liefst met nog een bomba transfer in de vorm van een Griezmann. Laatste speler is nodig voor het geval een van MSN langdurig geblesseerd raakt.

Ik merk dat jij wel erg enthousiast bent en blijft over alles wat uit La Masia stroomt. Ik kan je vertellen dat La Masia jongelingen mijn voorkeur hebben maar een Samper, Palencia allemaal tekort komen. Munir zie ik het wel redden en Alena verdient een kans. Voor het trainerschap zie ik niks in een beginneling als Oscar omdat hij zogenaamd de Barca cultuur kent en de organisatie door en door. Ik kan je op een blaadje meegeven dat Oscar geen respect afdwingt bij de grote jongens en door de afwezigheid van Puyol en Xavi dat wel van belang is. Ik zie liever een klasbak als Sampaoli komen die tiki taki bezeten is en een bepaalde drive meebrengt.

17 april 2017 om 17:41

Gomes speelt enkel degelijk op de CVM positie, als hij ook aanvallende impulsen moet geven valt die hopeloos door de mand (buiten de lange bal maar dat is zo on-Barca). Daar moet je vanaf. En als ook Masche zou vertrekken heb je nog wel iemand extra nodig als back-up voor Busquets (samper is dan de logische keuze, samen met Sergi R). Maar de Bomba transfer in de naam van Griezmann is in mijn ogen het slechtste wat je kan doen; Griezmann zn speelstijl past niet bij die van Barca en 100m op de bank zetten als back-up lijkt me niet verstandig. Je hebt inderdaad spelers nodig om MSN te laten roteren maar Deulofeu voor 12m op de flanken en een jonge talentvolle spits a la Mbappe - Rashford - Gabriel Jesus - Gabigol halen lijkt me financieel beter dan Griezmann

17 april 2017 om 17:53

Interessante discussies, de meningen zijn duidelijk op bepaalde vlakken verdeeld. Gelukkig zijn we het wel eens over de komst van Hector Bellerin en Marco Verratti, dus dat is al bijna het hele transferbudget opgesnoept door twee aankopen. Vraag is dan hoeveel er nog beschikbaar is voor andere aankopen. Gerard Deulofeu voor twaalf miljoen is inderdaad een no-brainer, dus dat lijkt me ook een makkelijke keuze.

Vraag is alleen wat je doet met de jongens die nu doorbreken in La Masia. Barcelona B wordt wanneer ze de volgende wedstrijd winnen kampioen, dus jongens als Palencia en Alena kan je daar nog zonder problemen een jaar laten spelen. Voor volgend seizoen zou ik dus kiezen voor Marlon Santos (bewijst van hetzelfde niveau als Davinson Sanchez te zijn, die verdient een kans), Sergi Samper en Munir.

Wat betreft Oscar Garcia; als er iemand bezeten is door de speelstijl van Guardiola is hij het wel. Gaf laatst nog toe dat hij iedere wedstrijd van Barcelona onder Pep heeft geanalyseerd en zelfs gebruikt bij de teams die hij traint. Verder kan je niet ontkennen dat Oscar successen heeft geboekt in La Masia, in Israel, in Engeland en in Oostenrijk en dat allemaal op de manier waarop Barcelona tegen voetbal aankijkt. Veel jeugdspelers, aanvallend voetbal, etc. Hij is geen mindere optie dan buitenstaander Sampaoli.

Overigens zijn Laporte, Marquinhos en Griezmann leuk om te noemen als extra versterkingen, maar die kosten stuk voor stuk belachelijk veel geld. Goede spelers, maar veel te duur voor wat ze je uiteindelijk opleveren aan sportief succes.

Verder speelt Paco Alcacer sinds de winterstop heel behoorlijk, die zou ik ook nog bij de selectie houden volgend seizoen. Na zijn harde werken en succes de laatste wedstrijden verdient hij de kans om zich vanaf het eerste moment te bewijzen. Als je dan toptalent gaat aantrekken, doe dat dan voor Barcelona B. Die zullen dat nodig hebben om zich staande te houden in de Segunda Division.

17 april 2017 om 17:57

Leg mij eens uit waarom Juventus fan Verratti nu in godsnaam nog naar Barça zou gaan ipv naar Juventus???

17 april 2017 om 18:25

Marlon Santos heeft afgelopen jaar iets van 19 wedstrijden gespeeld op het derde niveau in Spanje. Op dat niveau spelen ruim 80 clubs.

Davisson Sanchez speelt eredivisie voetbal en staat met een been in de halve finale EL. Ook is hij inmiddels international van Columbia. Die heeft veel meer bewezen dan Marlon Santos van wie we het allemaal nog maar moeten zien.

17 april 2017 om 18:42

Er zijn zat redenen om Barcelona boven Juventus te prefereren als speler. Meer salaris, grotere competitie, speelstijl... Zo kan je nog wel even doorgaan. Onzin om Juventus op basis van een onderlinge wedstrijd plots zo hoog in te schalen. Het is pas sinds kort dat Juve ook internationaal succesvol is sinds de gedwongen degradatie.

En Speedyafc, als Davinson Sanchez voor Barcelona B had gekozen had hij ook op het derde niveau van Spanje gespeeld. Een totaal non-argument om een bepaalde speler op basis van driekwart jaar voetbal af te schrijven. Marlon Santos speelde in het voorseizoen de pannen van het dak en heeft net zoveel talent als Sanchez, daar ben ik van overtuigd. En ook het feit of hij wel of niet international is, is natuurlijk geen manier van meten. Heeft Davinson Sanchez concurrenten als Thiago Silva, David Luiz, Marquinhos, Joao Miranda, etc.? Nou dan.

17 april 2017 om 20:04

Het zijn inderdaad belachelijke bedragen echter zijn het jongens waar Barca de aankomende 10 jaar moeiteloos mee vooruit kan. Ik denk niet dat Verratti en Bellerin de gehele transferbudget opslokken. Naast hun budget gaat/kan Barca overgaan tot de verkoop van meerdere waardevolle spelers plus dat ze extra inkomsten hebben gegenereerd van de enorme sponsordeals. Stel je voor dat Barca 150 mio dit jaar en 150 mio volgend jaar kunnen uitgegeven aan transfers. Ik geef dan persoonlijk de voorkeur om dit jaar 250 mio uit te geven en 50 volgend jaar. Hiermee toon je spierballen op de markt en geeft je een enorme boost aan de gehele club. Barca moet nu nog gebruik maken van de aantrekkingskracht van Messi en toeslaan voordat spelers worden overgenomen door andere clubs als City.

Oscar kan ik als trainer niet goed beoordelen omdat ik hem niet volg. Punt blijft wel dat hij geen bekende en/of grote club heeft getraind. Ik twijfel dan ook enorm of hij dat wel aankan. Sampaoli heeft volgens mij de gunning van Messi, Suarez en ook Neymar. Dat lijkt mij een enorme pluspunt. Helaas zullen we nog even moeten wachten maar ik hoop niet dat Unzue hem opvolgt (tenzij het nu ook al op meerdere punten (enkele spelers, transfers en spelopvatting) niet eens is met Luis Enrique).

17 april 2017 om 20:59

De vraag is of je wel 250 miljoen euro wil uitgeven aan nieuwe spelers als je in de komende jaren al een enorme kostenpost van de verbouwing van het stadion hebt staan. Nogal paniekerig om nu meteen gigantische bedragen uit te gaan geven terwijl het verleden heeft uitgewezen dat het beste antwoord vaak uit La Masia komt. We zien nu Grimaldo, Bartra, Bellerin, Sanabria en Munir elders doorbreken terwijl het eerste team deze jongens heel goed had kunnen gebruiken.

Overigens ben ik ook voorstander van Sampaoli, dat is ook niet het punt. Ik denk alleen dat Oscar Garcia ook een waanzinnige kandidaat is. Denk alleen dat hij wel past bij de behoefte vanuit Barcelona. Nu Barcelona B eindelijk weer op een respectabel niveau speelt is een coach die kijkt naar de jeugd prioriteit.

17 april 2017 om 21:45

Paniekerig??? Barca teert al jaren op Messi en heeft nagelaten om Puyol, Xavi en Alves waardig te vervangen. Ze hebben hiervoor minderwaardige spelers gehaald en sommige "voor mij" tegen de hoofdprijs. Het valt toch niet te rijmen dat Barca 35 mio betaald voor André Gomes en moeilijk doet voor 5 mio meer dan een beoogde prijs voor Thiago Silva bijvoorbeeld. Ik hoef jou niet te vertellen hoe Barca Asensio onder hun neus heeft laten weghalen om maandenlang te zeiken over een paar ton.

De spelers die jij aanhaal zijn niet van het kaliber Busquets, Xavi en Iniesta die Barca 1 verrijkten. Grimaldo is gelijkwaardig aan Digne, Bartra komt fysiek tekort, Munir zie ik graag terugkeren en Sanabria is goed voor een subtopper.

17 april 2017 om 22:45

Ja, ik vind het nogal paniekerig. Je hebt helemaal gelijk dat de club heeft nagelaten om waardige opvolgers van de spelers die je noemt te vinden, maar om nu 250 miljoen uit te gaan geven terwijl je al een nieuw stadion aan het bouwen bent . Dat is onverantwoordelijk en paniekerig.

En als we iets hebben geleerd van het verleden is dat we vertrouwen moeten hebben in de jeugdspelers. Denk je dat Xavi meteen een succes was? Nee. Grimaldo is een geweldige linksback en had als stand-in voor Alba kunnen functioneren tot hij beter was (en dat wordt hij zonder twijfel). En waarom speelt Mathieu nog steeds terwijl Bartra excelleert bij Dortmund? Ze hoeven niet meteen basisspelers te zijn, maar ze hadden gewoon deel uit moeten maken van het eerste elftal.

18 april 2017 om 00:22

Verschil van visie. Ik wil dat Barca er volgend jaar weer volledig staat en ongenaakbaar is zoals het was. Daar heb je wereldtoppers voor nodig en die gaan nu niet uit La Masia komen. Jij beschrijft het als paniekerig vanwege de hoogte van het bedrag. Ik beschrijf het als sportief ambitieus met een realistische kijk op de eigen jeugdafdeling! De namen die ik noem zullen direct in de basis staan en hun waarde tonen. Als FCB van de zomer spelers als Verratti, Griezmann etc niet aantrekt dan zullen de clubs uit Manchester of zelfs Real dat wel doen en kan je ze voorgoed vergeten.

Spelers waar jij het over hebt zijn meer voor de breedte en missen daardoor hun doel in deze discussie. Grimaldo is gelijkwaardig aan Digne maar zal nimmer een serieuze concurrent voor Alba vormen. Theo Hernandez van ATM zie ik dan liever komen. Ik was ook altijd een voorstander van Bartra vanwege zijn voetballend vermogen maar helaas haakte hij op fysiek vlak maar niet aan om echt een topper te worden. Typerend is dat Borussia net als Bartra dit seizoen te wisselvallig is.

Last but not least moet je de financiering van het stadion en de aankoop van spelers los van elkaar zien. FC Barcelona beschikt over een ander beleid als Arsenal en over veel vermogen. Discussie over het huidige hoogte van het EV wil ik ff niet voeren.

17 april 2017 om 21:42

Thankyou!! Echt bizar hoe slecht dit bestuur is. Prio is echt een rb en twee middenvelders. Echte vervangers van xavi en iniesta..

Barcelona moet voor een middenvelder en het liefst 2 middenvelders gaan verrati en coutinho. Voorin hebben ze al 3 topspelers.

17 april 2017 om 17:35

Juist em

Je as van het veld moet altijd top zijn en dat is nu niet zo.
De kracht van Barca is altijd het middenveld en aanval geweest !!

Bellerin rechtsback
Verratti en Coutinho middenveld
Dybala als extra aanvaller

Als ze deze 4 top spelers kunnen binnen halen, zijn ze voor de komende 5 jaar verzekerd van prijzen.

Dybala zie ik op de lange termijn als indirecte opvolger van Messi ook een vrije rol krijgen in de aanval en middenveld, Ik vergelijk hem natuurlijk niet als Messi, maar die rol die Messi nu heeft zou Dyabal makkelijk kunnen invullen.

Spelers die van mij mogen vertrekken zijn, Mathieu, Andre Gomez, Ardan turan, Aleix vidal, Paco Alcacer.

17 april 2017 om 17:40

Ik zie Dybala wel naar Real gaan eigenlijk en Barca moet zich richten op Verratti, Coutinho en Laporte als dat kan

17 april 2017 om 18:03

Misschien op fifa
Je denkt toch niet echt dat Barca het contract van Messi kan verlengen en tegelijkertijd al die spelers kan halen? Ook heel onnodig, dan zou ik eerder Dybala en Verratti/coutinho wegsterpen en nog een CB halen. Alle spelers die je noemt zijn cruciaal voor hun clubs en dient de hoofdprijs voor betaald te worden, ik gok dat deze spelers bij elkaar minimaal 300 miljoen euro moeten kosten, dat is gekkenwerk.

17 april 2017 om 17:58

Leg mij eens uit waarom Juventus fan Verratti nu in godsnaam nog naar Barça zou gaan ipv naar Juventus??

Lijkt me toch niet dat Dybala naar Barcelona vertrekt om vervolgens tweede viool te spelen achter Messi, Suárez en Neymar.

Messi kan niet eeuwig blijven spelen, er komt een tijd dat je ook van Messi afscheid gaat nemen
Niemand is groter de club.
Juist volgend seizoen kan Dybala instromen en rouleren met Messi.
Als er een speler is die de rol van Messi kan invullen is het Dybala wel ook tevens een Argentijn.
Ik zou zeggen hoe eerder hoe beter en wacht er niet te lang mee.

17 april 2017 om 18:10

Messi rouleren? Waarom zou je dat doen? Levensbelangrijk en nog steeds de beste speler van de wereld (hoe je het nu draait of keert)

Er loopt teveel middelmaat in de verdediging en straks ook op het middenveld. Ik zou voor 2 spelers gaan. Coutinho en Kante. Bellering en Laporte. Voorin kan het nu nog wel, maar daar moet ook langzaam gezocht worden naar een groot talent, voor als Messi geen hele wedstrijden meer kan vlammen.

Dybala is een jonge spits met een geweldige toekomst, maar gelijk 100 miljoen? Lijkt me erg sterk.. En met Suarez en Alcacer hebben ze al twee toppers voor de spitspositie en ik vrees dat hij daardoor op de bank gaat belanden. Wie weet doet hij het boven verwachting, maar ik denk dat Suarez en Alcacer hoger staan in de pikorde van het eerste elftal.
Maar Barcelona moet het geld investeren in nieuwe verdedigers, want tegen Juventus zag je precies hetzelfde probleem terugkeren.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren