Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Hij was de allereerste voetballer ooit, die ik met onderbroek zag douchen'

Laatste update:
/

Mousa Dembélé mag zich anno 2016 tot de top van de Premier League rekenen en daarmee heeft de Belgische middenvelder zijn enorme potentie ingelost. Bij Willem II, waar hij tussen 2005 en 2006 actief was, had men al snel in de gaten dat Dembélé uit het goede hout gesneden was.

De toen nog piepjonge Rode Duivel werd na één jaar alweer verkocht aan AZ. Oud-teamgenoot Martijn Reuser haalt in De Telegraaf herinneringen op. “Je kon toen al zien, dat hij heel ver zou komen”, zegt hij. “Al op de eerste training was het niet normaal wat hij liet zien qua balbehandeling.”

Reuser herinnert zich de periode met Dembélé ook om een heel andere reden. “Hij is de allereerste voetballer ooit geweest, die ik met zijn onderbroek aan zag douchen. Wat dat betreft is hij een trendsetter geweest, want nu is dat heel gebruikelijk onder de jeugd.” Dembélé speelde uiteindelijk nog vier jaar voor AZ, waarna hij in 2010 naar Fulham vertrok. Sinds de zomer van 2012 is hij actief voor Tottenham Hotspur.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Hij is een moslim vandaar! Staat los van trend.

21 juni 2016 om 08:33

Je zou zeggen dat Reuser dit wel eerder had gezien. Heeft volgens mij nog gespeeld met Oulida bij Ajax. Maarja het heeft blijkbaar indruk op hem gemaakt....

21 juni 2016 om 08:46

Ja, maar ik heb in de jaren '90 ook met genoeg moslims gevoetbald, en die hielden hun onderbroek ook niet aan hoor, dat is meer iets van de laatste jaren. Het schijnt iets met de islam te maken te hebben, maar dan is het volgens mij wel iets dat pas in de laatste druk van de Koran is verschenen.

21 juni 2016 om 08:52

Helemaal eens met Baardgrasmus. Ik speel zelf in een veteranen elftal met voor de ene helft moslims en deze douchen allemaal naakt.

21 juni 2016 om 09:01

De Koraan heeft maar een druk, dus het wordt niet telkens gewijzigd. Waarschijnlijk lag het toen aan de personen zelf in jullie voetbalteam. Zowel de moslims die nu leven als in de jaren 90 weten dat ze niet naakt mogen douchen in het bij zijn van anderen.

21 juni 2016 om 09:05

@ultraslantr

Waarom niet dan?

21 juni 2016 om 09:14

... Correct me if I'm wrong ben zelf geen moslim.

Met deze 'trend' heb ik zelf als jeugdleider ook te maken. Om het maar een naam te geven komt de 'boxertrend' naar boven drijven bij de jeugd van plus minus 12+ Dit heeft te maken maken met de puberteit en alle onzekerheid die hier bij komt kijken.

Nu heb ik gelezen dat participerende moslims hun geslachtsdelen niet mogen laten zien in het bijzijn van andere jongens. Dat komt mijn volgende vraag hoe doen ze dit met het omkleden? Gaan ze met hun natte onderbroek de broek weer in of moeten ze allemaaal 1 voor 1 omkleden? Dan heb je wel een hele lange zet als je je als laatst mag omkleden.

Maar om op de boxtrend terug te komen, los van het geloof uit vind ik het persoonlijk gewoon onhygienisch. Je stap met een bezwete onderbroek onder de douche, zo wordt je toch nooit schoon?

21 juni 2016 om 09:22

Ze houden hun handdoek eromheen, doen ze in mijn team ook.

21 juni 2016 om 09:31

Ik voetbalde in de jeugd vaak met Turkse en Marokkaanse jongens en die hielden allemaal hun onderbroek aan onder de douche. Dit was al in de jaren '80, dus het is zeker niet iets van de laatste tijd.

21 juni 2016 om 09:48

Ik ben zelf geboren in een dorp, geen islamitische achtergrond of geloof, dus in het dorp douchte iedereen gewoon naakt. Toen ik hogerop ging voetballen in de stad, douchte iedereen met onderbroek aan. Niet alleen de moslims, maar ook nederlanders. Misschien heeft het ook te maken met waar en wat voor een samenhang er is.

21 juni 2016 om 10:03

Waarom zou douchen met een onderbroek een punt van discussie zijn? Als doucht iemand met zen pyjama aan. Zijn keuze en laat hem doen waar die zin in heeft. Vind het zo jammer dat wij in Nederland anders denkende zo veroordelen. Zolang het mij niet schaad boeit het niet zou je toch denken?

21 juni 2016 om 10:08

Laatste druk van koran? Er is maar 1 druk van de koran. Die moslims volgde niet wetten van de koran. Dembele houdt aan de wetten van de koran.

21 juni 2016 om 10:25

Ach, die wetten van de koran zijn dan niet op alle vlakken zo dogmatisch, want ik heb Dembele al water zien drinken tijdens een wedstrijd, en Fellaini ook. Groot gelijk natuurlijk, religie is niet iets wat je je werk moet laten beïnvloeden. Er zal vast wel een goede reden worden gegeven in de Koran waarom je niet met naakte mannen moet douchen, wellicht zit er hetzelfde achter waarom vrouwen hun haren niet moeten tonen om mannen niet in verleiding te brengen.

21 juni 2016 om 11:30

Ik snap ook niet waar men zich druk om maakt. Laat iedereen lekker doen waar ze zin in hebben, zolang ze er niemand mee tot last zijn.

21 juni 2016 om 11:33

@ Blok Beton, je laatste vraag is gemakkelijk te beantwoorden. Volgens jouw stelling zouden alle niet douchende sporters ziek moeten worden van schimmels en bacteriën. Volgens mij is dat niet het geval.

Volgens mij is het meer een Nederlands cultuur dingetje dat alles maar open en bloot moet gebeuren, zonder schaamte. Denk dat wij eerder uitzondering op de regel zijn met ons gezamenlijk douchen en vrijgevochtenheid.

Toen ik met jongens van het AZC in een team speelde moest ik er ook eerst aan wennen. Maar ik heb ook van hun geleerd dat je bij het piesen 'hem' bij je boxer langs kan hangen i.p.v. over het elastiek heen; en dat ging een stuk gemakkelijker

21 juni 2016 om 12:15

@baardgrasmus ik neem aandat je dat met die nieuwe druk als grap bedoelt? Want blijkbaar gaan er veel mensen op in. Ik vind het ook maar raar om het op moslims af te schuiven, ik denk dat het gewoon iets is wat nu meer mensen doen dan vroeger. Ik vind het zelf maar gek.

21 juni 2016 om 12:27

Uiteraard niet serieus bedoeld. Als mensen zich schamen voor hun lijf, of moeite hebben om met andere naakte mannen in een ruimte te zijn dan is dat vervelend voor hun en wellicht dat het dan voor andere mannen ook moeilijker wordt om wel naakt te douchen. Die zullen dan misschien ook hun onderbroek aan houden, zonder dat daar zaken aan ten grondslag liggen als schaamte, (latente) geaardheid en/of religie. Ik vind het vooral lullig (no pun intended) dat ze zo moeten hannesen met de natte onderbroek, de handdoek om hun heupen vouwen en dat ze vaak wachten totdat de rest is gedoucht.

21 juni 2016 om 12:51

Ten eerste, kun je gewoon je handdoek omhouden. Dat je dat zelf niet had kunnen bedenken zegt wel iets over je.
Ten tweede, het argument dat het niet hygiënisch zou zijn is pure onzin.
Weet je wat niet hygiënisch is? Niet je kont wassen na het schijten. En ik durf te wedden dat jij dat niet doet.

21 juni 2016 om 14:18

Helemaal met je eens maar andersom wordt zo niet gedacht. Ga jij maar eens naakt in het bijzijn van moslims douchen in een land als Saudi arabie....dan ligt je hoofd eraf voordat je A hebt gezegd.

23 juni 2016 om 04:37

@baardgrasmus

Er zijn ook gewoon uitzonderingen op het vasten. Inderdaad als het je werk zodanig beïnvloed, dan kun je bijvoorbeeld de uitzondering maken. Ik ga hier niet al te diep op in, want ik vind het niet passen binnen een voetbalforum.

Wel wil ik ook kort reageren op je opmerking dat je het lullig vindt voor sommige van de jongens, die wel hun onderbroek aanhouden (of dat nou binnen de islam past of niet). Ik als voetballende moslim vind het persoonlijk helemaal niet lullig en kan er prima mee leven. Wat dat betreft heb ik ook helemaal niet de behoefte aan het medeleven van iemand anders. Ik doe het namelijk niet voor iemand anders, maar het is iets persoonlijks, iets tussen god en mij. Daar hoeft niemand anders over te oordelen, of over mee te denken denk ik dan, zolang ik daar niemand mee ga lastig vallen. Dat gezegd hebbende, denk ik dat dat voor meer moslims geldt. Hopende hiermee enigszins, jouw schijnbaar toch zeer zorgzame gevoelens, wat weg te nemen.

Zijn we tegenwoordig zo preuts dan? Ik heb zoiets nog nooit gezien

21 juni 2016 om 08:31

Hij is moslim

21 juni 2016 om 08:35

Ja en? Zijn ze daar zo bang voor dan?

21 juni 2016 om 08:32

Ikke wel hoor, in de randstad zie ik bijna niet anders. Iedereen moet lekker doen waar hij/zij zich goed bij voelt.

21 juni 2016 om 08:56

Ik wel. Wij hadden 15 jaar geleden een kerel in ons team die dat ook deed. Dan stonden wij naakt in de douche en kwam hij de douche in, gingen we er allemaal uit om onze onderbroek aan te trekken en weer terug te gaan.

21 juni 2016 om 10:37

Nijogeth, briljante actie wat belicht hoe bizar het is dat mensen hun onderbroek volledig nat laten worden om zo de piemel te verbergen.

Op de enkeling na die het uit geloofsovertuiging doet doet de rest het gewoon uit schaamte. Met je onderbroek aan douchen en daarna 10 baco"s drinken.. uhum.

Het is een vorm van onthechting uit het team.

21 juni 2016 om 15:10

Vind ik niet. Vooral lekker een probleem maken van mensen die in hun onderbroek douchen, man man. Ik vind dat dat iets is wat vroeger gebruikelijk was, maar nu totaal geen waarde heeft. In mijn team kan het in iedergeval niemand wat schelen en het zorgt ook niet voor scheve gezichten of minder hechting in het team. Iedereen moet lekker doen wat hij/zij wilt en laat anderen in hun waarde, ongeacht de manier waarop zij douchen.

21 juni 2016 om 15:06

Ik als Nederlander zonder enig geloof, heb ook altijd in mijn onderbroek gedoucht. Ik snap de ophef over het douchen in een onderbroek dan ook niet, iedereen moet toch lekker doen waar hij/zij zich goed bij voelt?

Hij zal daar wel zijn redenen voor hebben, allemaal die ophef erover vind ik nogal overdreven, we staan toch ook niet op onze achterste benen als een vrouw met kleine borsten niet topless wilt zonnen? Wel een prachtige speler, mooi dat hij het zo ver heeft geschopt, ook steeds verder teruggezakt op het veld, bij Willem II en AZ herinner ik me hem vooral als aanvaller.

21 juni 2016 om 08:34

Goede vergelijking man!

21 juni 2016 om 08:37

Naja zonnen is wel wat anders.. dat moet niet topless ofzo.. douchen met kleren aan vond ik wat vreemd maargoed...

21 juni 2016 om 08:58

Daarmee bedoel je dat iedereen die met onderbroek doucht een kleine heeft?

Ik heb geen idee waarom sommigen met onderbroek douchen, maar ik heb het vermoeden dat het niet is omdat ze te onzeker zijn over de grootte van hun geslacht

21 juni 2016 om 09:02

Hahaha, precies zo is het!

Dit is echt zo'n ding waarvan ik me afvraag waarom hier regels over zouden zijn binnen een bepaalde religie. Wat is er de meerwaarde van? Waar zijn ze bang voor?

21 juni 2016 om 12:24

Schaamte Bennl, meer is het niet.

schijnt dat de vrouwen dat in Engeland allemaal doen. Die Nederlandse spelers die er heen gingen snapten er niks van.

Dembele en zo doen het omdat ze moslim zijn, waarom alle vrouwen in Engeland het doen weet ik niet. Dembele heeft dan ook helemaal geen trend gezet...er zijn nu gewoon meer moslims in t Europese voetbal, dus dan valt het meer op.

Vraag me wel af wat die moslims te verbergen hebben. Bij de fitness ook altijd donders mooi...die lui met al hun kleren aan een douchehokje in...wij in de blote kont door de kleedkamer heen. Ze weten niet waar ze moeten kijken.
Maar ja...douchen met kleren aan....bah

21 juni 2016 om 08:55

Met je blote kont lopen is juist smerig. Doe dat lekker thuis, niemand wilt dat zien..

21 juni 2016 om 09:04

Ben jij daar zo bang voor ja? Wat is er viezer aan dat stuk huid dan aan een stuk huid in het gezicht bijvoorbeeld?

21 juni 2016 om 09:04

wat een onzin. ik doe al aan teamsport vanaf dat ik 6 ben en iedereen doucht gewoon normaal zonder kleren aan.

oh jeej...billen of een piemel... nou nou ..poeh poeh...spannend hoor. Wat een onzin.

21 juni 2016 om 12:26

Thiagomessi, spreek voor je zelf. Ik wil graag blote billetjes zien onder de douche!

Ik erger me altijd een beetje aan de manier hoe mensen zijn naam uitspreken. Ik hoor altijd 'Dembeeluh' terwijl het 'Dembeelee' is. Terwijl Pélé spreken ze wel op de normale manier uit ipv 'Peeluh'. Maargoed.
In Nederland speelde hij nog in de spits en wat ik me vooral herinner was zijn gebrek aan goals. Was dus blijkbaar een meesterlijke zet geweest om hem een linie terug te schuiven

21 juni 2016 om 09:46

Ik wist eerlijk gezegd niet beter.. Als het Dembeelee is dan geloof ik je graag, maar ik heb dat nog nooit gehoord. Denk dat de eerste commentatoren op tv het dan verkeerd hebben gezegd en dat de rest het heeft overgenomen.
Hij was bij AZ volgens mij linksbuiten. Was toen al echt een hele goede speler.

Hier in het zuiden kan ik me niet herinneren ooit een teamgenoot met zijn onderbroek te zien hebben gedouched. Echter van 1 kan ik me herinneren, die ging thuis douchen.

Zelfs onder de douche mag je jezelf niet zijn volgens velen. Het ondermijnt het 'groepsproces' zeker, je collega naakt zien.... Alles wat afwijkt wordt als raar en bizar gezien, typisch. Wat een totaal belachelijk onderwerp. Ik zou daar geen seconde bij stilstaan of interessant vinden hoe iemand zich kleedt onder de douche. Laat iedereen doen waar hij/zij zichzelf prettig bij voelt en zich zeker niet conformeren aan wat 'iedereen' normaal vindt.

Mensen zijn schijnbaar vergeten dat Romario altijd met z'n voetbalbroek aan douchte. Daar werd ook raar naar gekeken maar Romario had daar totaal sch**t aan. Wat anderen dachten boeide hem niet, die deed precies wat hij wilde. Zou iedereen die wil douchen met een onder-, korte of lange broek aanraden hetzelfde te doen.

21 juni 2016 om 10:18

Ja, dat is natuurlijk een mooi punt, laat iedereen zichzelf zijn onder de douche en lekker doen waar hij zelf zin in heeft. Een mooi uitgangspunt, maar dan blijkt dat er een stel een onderbroek aan hebben tijdens het douchen omdat dat in een boek staat geschreven, of omdat dat zo geïnterpreteerd wordt. Tja, misschien is het voor hen wel normaal, maar ja, misschien is het voor de linksback wel normaal om te onaneren onder de douche, maar ik mag toch aannemen dat er dan ook iemand bezwaar maakt. Nou is een onderbroek weinig aanstootgevend, en het stoort me niet, maar laten we niet doen alsof dit allemaal in een vrijheid-blijheid stemming gebeurt.

21 juni 2016 om 12:34

Ik geef je helemaal gelijk! Maar is dit kritiek op Reuser? Want in dit stuk veroordeeld Reuser het toch helemaal niet? Het is toch heel logisch dat Reuser het onthouden heeft. Als het de eerste is die hij tegenkomt die dat doet na 20 jaar voetballen.

Ach ik heb momenteel twee teamgenoten die het liefst niet en als het echt nodig is met hun onderbroek douchen en dat is omdat ze zich schamen voor hun kleine pietermannetje. En dat op je 25e. Het kan altijd gekker!

In mijn ploegen (Belgie) is er altijd met onderbroek gedoucht. Tot aan de eerste ploeg, dat is blijkbaar de drempel..
Ik heb eigenlijk niet anders geweten, zowel in de voetbal als in zwemles. Bij het afdrogen handdoek eromheen en broek wisselen

Ik denk ook juist dat het erg gezond is om naakt te douchen.

De jeugd krijgt een raar beeld van hoe een (half) naakt lichaam eruit hoort te zien. Dit komt door tv en (erotisch) internet. Door het douchen met leeftijdsgenoten zien kinderen dat iedereen er anders eruit ziet. Zo krijgen zij een veel gezonder zelfbeeld, wat dan weer goed is voor de algemene ontwikkeling.

21 juni 2016 om 12:42

nooit zo bekeken, maar klinkt erg plausibel. Ik weet van schoolzwemmen nog wel dat een paar jongens heel krampachtig aan het doen waren in het kleedhok, terwijl de jongens die al op teamsporten zaten gewoon ontspannen zich omkleedden.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren