Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Hij is nu al beter dan alle linksbacks in de Premier League'

Laatste update:

De A1 van Ajax werd in de UEFA Youth League uitgeschakeld door de leeftijdsgenoten van AS Roma, die in de halve finale van het toernooi werden afgedroogd door Chelsea (0-4). De Londenaren wonnen vervolgens ook de finale: maandag werd Shakhtar Donetsk met 2-3 opzij gezet. Ian Wright was onder de indruk en voorspelt vooral voor Jay da Silva een prachtige toekomst.

/

De zestienjarige Da Silva is de linksback in het jeugdteam van Chelsea. "Hij is nu al beter dan alle linksbacks in de Premier League", meent Wright, clubicoon van Arsenal en tegenwoordig werkzaam als analist voor radio en televisie. "Ook Tammy Abraham, Charlie Musonda en Charlie Colkett zijn goede spelers, die op de juiste weg zijn."

Chelsea investeerde sinds de komst van Roman Abramovich fors in het aantrekken van grote namen, maar wil in de toekomst meer spelers uit de eigen jeugdopleiding in het eerste elftal zien. Da Silva zou volgens Wright in ieder geval snel een kans moeten krijgen van José Mourinho, die momenteel César Azpilicueta en Filipe Luis in zijn selectie heeft zitten als linksbacks.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

16 jaar en al debuteren, is dat niet een beetje te vroeg? Ook nog eens in de Premier League, ik zou nog twee tot drie jaar wachten want dat lijkt me een goede leeftijd.

14 april 2015 om 20:51

Goed genoeg is oud genoeg. Wil niet zeggen dat hij gelijk basisspeler moet zijn, je kan hem altijd laten debuteren en kijken hoe hij het doet.

15 april 2015 om 09:20

Disagree. In Engeland moet je waken voor te vroeg opbranden:
Micah Richards is imo hetzelfde overkomen, en zo zijn er andere voorbeelden.

Ook voorbeelden van spelers die jong debuteerden, weg vielen, en daarna terug kwamen. Desondanks vind ik dat je in Engeland de spelers rustiger moet brengen. Desnoods ook verhuren naar een comp waar hij elke week speelt.

14 april 2015 om 20:51

Fabregas was toen hij 17 was al basisspeler bij Arsenal. De grote talenten krijgen een keer een paar minuten in de PL of beker als ze 16 of 17 zijn.

14 april 2015 om 20:57

Arsenal is wel anders dan Chelsea

14 april 2015 om 21:07

In die tijd niet. Arsenal was in 2003/2004 ongeslagen kampioen geworden, en in 2004/2005 stond Fabregas in de basis.

En op dit moment is dat verschil ook niet enorm.

14 april 2015 om 22:22

Klopt! Arsenal was in die tomijd absolute wereldtop, waar Chelsea op het moment eerste staat omdat de topclubs in de PL het laten afweten. Zou bij Chelsea dus een grotere kans moeten kunnen maken als Fabregas toendertijd. Maar fabregas was echt een toptalent

14 april 2015 om 23:06

Wat een onzin de chelsea in die tijd was veel beter. Bij arsenal liet de rest het ook al afweten.

14 april 2015 om 23:52

Ja want de chelsea de jaar erna had meer punten en meer goals en minder goals tegen. De invinciblea hadden veel geluk en veel gelijkspellen. De chelsea de jaar wrna had maar 1 keer verloren en bijna alles gewonnen

15 april 2015 om 00:17

03/04
Lehmancudivini
Laurenmelchiot
Campbellterry
kolo toure=gallas
Colebridge
ljungberglampard
Vieramakelele
Piresduff
Bergkampmutu
Henryhasselbaink/crespo
Jaha chelsea was beter...
Topscorer Henry 30goals
Echt afweten als er 1 kampioenschap afgedwonfen is is het deze

Alleen vraag ik me nog steeds enorm sterk af of ze ooit een serieuze kans gaan krijgen bij Chelsea. Zo niet zou ik als speler toch echt een club gaan zoeken waar ik wel speeltijd zou krijgen.

14 april 2015 om 20:58

Brown , loftus-cheek en chabaloah (schrijf het verkeerd), gaan waarschijnlijk wel een kans krijgen, zij hebben ook al op de bank gezeten bij chelsea 1. Toch ben ik bang wat jij aangeeft... Zie bertrand die nu prima speelt bij soton en zo aan de kant werd gezet door chelsea terwijl hij zelfs de cl finale tegen munchen heeft gespeelt..

14 april 2015 om 21:06

Ik hoop het. Want Terry gaat niet eeuwig mee, en ik vind toch dat je wel minimaal 1 zelf opgeleide speler in je team moet hebben.

En er is wel een verschil tussen goed presteren bij Soton en bij Chelsea he. Ik vind Bertrand zelf te licht voor Chelsea, dat ze hem lieten gaan kan ik wel begrijpen.

14 april 2015 om 21:16

Toch apart dat je dan Luis haalt voor +/- 30 mln terwijl je voor die paar wedstrijden dan bertrand er wel in kan zetten en dat geldbedrag weer kan besparen.

14 april 2015 om 21:19

Heggemus, Bertrand is voor 15 miljoen verkocht en Luis is voor 20 miljoen gekocht. 5 miljoen toeleggen dus, dat moet toch kunnen?

14 april 2015 om 21:21

Ja, dat is ook weer waar

Jay DaSilva mag en kan nog enkele jaren rijpen bij de u21. Geweldig talent zowel aanvallend als verdedigend. Daarnaast zijn de drie die Wright op noemt ook wel logische namen. Vooral Colkett en Musonda vind ik echt absolute toptalenten op het middenveld. Beiden zeer technisch begaafd, maar hebben ook een goed overzicht. Abraham is fysiek zeer sterk voor zijn leeftijd en een echte killer voor de goal. Defensieve talenten zijn er op DaSilva na niet heel veel, maar op het middenveld en in de aanval kan je deze generatie ongeveer allemaal gebruiken.

14 april 2015 om 21:02

Ik ben vooral erg gecharmeerd van jeremie boga en isaiah brown wat heb ik genoten van die 2 Solanke is een echte killer en Musonda ook een prima speler.

14 april 2015 om 21:52

Inderdaad, al zijn vleugelaanvallers relatief makkelijk op te leiden natuurlijk. Brown is echt een parel voor de toekomst, Boga vind ik redelijk wisselvallig dit seizoen.

14 april 2015 om 23:08

Musonda is veruit de meest getalenteerde

15 april 2015 om 00:28

Ligt er aan waar je naar kijkt. Denk dat hij fysiek nog heel wat werk moet verrichten als hij echt de top wil halen.

14 april 2015 om 23:08

Colkett is een leuke speler maar hoort.niet bij de grote chelsea talenten. Gaat het nooit maken

Het instroomniveau is hoog. Een elftal opkeiden lukt je nooit, maar één speler per drie jaar is gewoon top.

Wordt ook tijd dat er eens een talentje gaat doorbreken bij Chelsea. Benieuwd of ze ooit een keer die weg gaan inslaan.

Wat is die Solanke goed zeg, speler voor de toekomst!

14 april 2015 om 21:14

Als hij tenminste een kans krijgt. Kwaliteit bij jeugdspelers is bij Chelsea niet de vraag. Of ze een serieuze kans krijgen wel. Nee, je hoeft ze niet a la Fabregas op hun 17e basisspeler te maken, maar ze mogen wel af en toe een wedstrijd tegen pakweg QPR of Leicester meedoen.

We hebben ook een geweldige jeugd, nu maar hopen dat het een en ander ook doorbreekt de komende jaren.

Boga en Musonda de 2 toptalenten. Loftus Cheek en Brown zie ik niet doorbreken. Solanke komt er mss ook nog aan.

14 april 2015 om 23:09

Rlc word gezien als de grootste talenten daar want zij zijn fysiek zo sterk zelfde geld.voor solanke ennbrown

Musonda had nooit weg moeten gaan bij Anderlecht.
Dan had hij nu al zij ndebuut gemaakt bij de eerste ploeg daar en had hij al CL-ervaring gehad.

Nu verliest hij jaren bij de jeugd van Chelsea.

Anderlecht had nu met een middenveld Tielemans, Musonda, Januzaj, Praet kunnen spelen. Bizar.
Jammer genoeg merkt het buitenland ook dat er veel talent zit.

14 april 2015 om 23:10

Musonda wilt met zijn leefrijdgenoten spelen daarom wou hij weg bij anderlecht

Als hjij echt zo goed is, wat nog maar moet blijken, hoop ik dat hij voor Brazilie kiest. Met Wendell en Alex Sandro zijn er een aantal goeie talenten, maar geen top talenten die ik nu zie.

14 april 2015 om 23:11

Nou hij was basis speler in de u 21 als 15 jarige. Dan moet je wel goed zinm

15 april 2015 om 12:59

Bij Chelsea? Ik moet het nog maar zien, Adu was op zijn 15e basis speler in de MLS geloof ik.. Zal vast een groot talent zijn, maar het is een hele stap van top jeugd talent naar top voetballer.

15 april 2015 om 18:16

Dat is waar hij gaat vooral een probleem krijgen met zijn lengte want hij is ontzettend klein

Dat de jeugd van Chelsea de beste spelers heeft is allang al duidelijk. Ze plukken zelfs de beste talenten van Nederland en Spanje weg. Chelsea heeft een overvloed aan talenten. Het begon al in die periode van Stoch toen hij nog bij FC Twente speelde. Altijd de jeugd maar verhuren.

14 april 2015 om 23:54

Ze hebben de beste talenten van veel landen. En ze hebben de grootste engelse talenten. RLC , lewis baker , brown en solanke. Brown is van.hun allemaal weg gestolen van West brom.

Prachtig dat de jeugd zoveel wint, het is echt genieten om te zien hoe deze jeugdspelers zich ontwikkelen! Ik weet ook zeker dat de Chelsea Academy goede zaken doet, want je ziet verzorgt spel, je ziet dat spelers nieuwe uitdagingen krijgen (boven hun eigenlijke leeftijdsgroep, andere posities) en je ziet een focus op het individu.
Daarbij heeft Mourinho sinds zijn komst gehint naar meer jeugd, doordat hij wil bouwen aan een dynastie en gelooft dat spelers als Brown etc sowieso tot het Engelse elftal moeten komen.

Toch betwijfel ik of dit ooit gaat gebeuren. Musonda, Boga, Rlc, Solanke, Dasilva en Brown zijn verreweg de grootste talenten, deze zouden gezien hun leeftijd over 3 jaar perfect moeten kunnen aansluiten bij het eerste, als het niet al eerder is. Echter, Mourinho kiest liever voor zekerheid. Het feit dat Brown niet gebracht werd afgelopen weekend, terwijl we moesten scoren deed pijn. Op zulke cruciale momenten zal Mourinho altijd eerder kijken naar ervaring (zoals een mislukte Cuardado) ipv een geweldige jeugdspeler als Boga of Brown.

De Academy heeft bewezen (5 vd 6 keer FA Youth cup final, nu CL final, eerder U21 winner) geweldig bezig te zijn. Toch krijgen ze nog te weinig kansen. Hopelijk verkopen we binnenkort Ramires en nemen we RLC daarvoor als vervanger. Over 1 jaar kunnen we dan Solanke/brown nemen als vervanger van Drogba. Boga en Musonda mogen langzaamaan Cuardado en Oscar vervangen, zodat we plots een geweldig team hebben met veel eigen jeugd!

Ktbffh!

Het ligt ook aan de mentale kracht van zo'n jongen als hij het mentaal aankan dan kan t Jetro Willems moet zn voorbeeld zijn

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren