Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Gertjan Verbeek voorziet einde oefening bij Oranje: ‘Hij kan echt niet meer’

Laatste update:

De EK-kwalificatiecyclus is voorbij. Oranje mag zich opmaken voor het Europees kampioenschap, volgend jaar zomer in Duitsland. Door zeges op Ierland en Gibraltar werd het ticket afgelopen week veiliggesteld door de ploeg van bondscoach Ronald Koeman. Dat het lang niet altijd goed was, zag ook Gertjan Verbeek. Voetbalzone ging op bezoek bij de trainer annex analist om de balans op te maken.

Door Mart Oude Nijeweeme

In aanloop naar het duel met Gibraltar was niet de vraag óf, maar met welke cijfers Oranje ging winnen. Valentijn Driessen voerde de druk tijdens de persconferentie iets op. "Tien goals en een galavoorstelling?", vroeg de chef voetbal van De Telegraaf. "Valentijn, het doel is bereikt. Ik probeer uit te leggen waarom het richting het einde zo is gegaan", counterde Koeman enigszins geprikkeld.

Bekijk hieronder het interview met Gertjan Verbeek:

Volgens Verbeek was die reactie van Koeman tekenend voor zijn optredens in de media. "Dat is het grootste verschil tussen de trainers uit mijn generatie en de nieuwe generatie: Pascal Jansen en Arne Slot. Zij gaan heel anders met de media om. Zij zijn gewend om dat soort vragen te krijgen en spelen daarmee."

Bij Koeman leidde het vooral tot irritatie, zag ook Verbeek. "Dat moet hij niet doen. Daar heeft hij alleen zichzelf mee. Ik had daar ook altijd moeite mee, zocht ook altijd de aanval, maar dat heeft geen zin. Pascal Jansen en Arne Slot geven het goede voorbeeld. Zij zijn scherp, bij de les en gevat. Dat beheerst Slot beter dan Koeman."

Iemand die ook niet scherp was in de ogen van Verbeek was Daley Blind. "Ik vind dat dat echt niet meer kan in Oranje. Hij kreeg een hoog rapportcijfer (tegen Ierland, red.) en de complimenten van Koeman. Daar begreep ik helemaal niks van. Hij kan het niet meer belopen. Zeker niet als hij als linksback moet spelen. Als je ziet hoe hij terugverdedigt als hij wordt uitgespeeld..."

Tegelijkertijd breekt Verbeek een lans voor de 33-jarige routinier. "Aan de bal is hij fantastisch, maar dat zal hij op zijn veertigste nog zijn. Hij heeft een goede techniek en een goede inspeelpass. Hij ziet het spelletje als geen ander. Maar fysiek wordt het alsmaar minder. Tegen Ierland en Gibraltar kom je daar nog mee weg, maar tegen Frankrijk word je weggevaagd."

Verbeek ziet liever Stefan de Vrij in de basis bij Oranje. "Die wordt vaak gezien als stand-in, maar als hij erin wordt gebracht, doet hij het altijd goed. Als je ook ziet wat voor clubs hij heeft gehad... Maar ik denk niet dat het probleem in de achterhoede ligt, ondanks dat we heel veel tegentreffers krijgen. Het is armoedig dat we geen absolute afmaker hebben in de spits."

Weghorst
Deze interlandperiode kreeg Wout Weghorst de voorkeur van Koeman. De aanvaller zorgde echter vooral buiten de lijnen voor opschudding. Weghorst reageerde geïrriteerd toen NOS-verslaggever Arman Avsaroglu zei zich niet te hebben geamuseerd. "Daar kun je toch op een normale manier antwoord op geven? Waarom moet dat op die manier? Ik begrijp dat niet", aldus Verbeek.

De voormalig trainer van Feyenoord heeft het interview met stijgende verbazing bekeken. "Tenenkrommend. Maar dat vind ik ook van zijn juichen. Hij roept gewoon irritatie op. Jongen, het is hartstikke mooi dat je het tot het Nederlands elftal hebt geschopt, dat is heel knap, maar met Wout Weghorst in de spits worden we geen wereldkampioen."

Verbeek ziet een duidelijk verschil tussen de persoon Weghorst en de voetballer Weghorst. "Dat zingen tijdens het volkslied, met zijn hand op het hart, dat past niet bij Nederland. Doe normaal, dan doe je al gek genoeg. Het is zó overdreven bij hem. Ik ben daar geen voorstander van. Blijf jezelf, blijf Wout. Daar heeft hij moeite mee."

Voor de voetballer Weghorst heeft Verbeek veel waardering. "Hij heeft een fantastische carrière tot dusver, dat moet je hem nageven. Het is geen verfijnde voetballer, maar hij is wel onverzettelijk en maakt makkelijk doelpunten. Dat is een combinatie die hem tot Manchester United en het Nederlands elftal heeft gebracht. Dat is voor menigeen niet weggelegd."

Verbeek vermoedt dat Weghorst lijdt aan een minderwaardigheidscomplex. "Volgens mij hebben heel veel mensen waardering voor de voetballer Wout Weghorst. Van de mens Wout Weghorst is niet iedereen gecharmeerd. Blijf nou eens normaal doen. Dat is schijnbaar heel moeilijk voor hem. Het zal wel in hem zitten, een minderwaardigheidscomplex of zo."

Ontmoeting met pa Weghorst
Vijftien jaar geleden werd Verbeek al getipt door de vader van Weghorst. "We gingen naar het EK in Zwitserland. Ik als analist, hij had een prijsvraag gewonnen bij de regionale krant. We zaten samen in de auto en toen zei hij: 'Ik heb een zoon, die kan wel aardig voetballen. Je moet maar eens komen kijken.' Dat kijken is er nooit van gekomen. Maar hij had het wel goed gezien, want zijn zoon heeft het ver geschopt."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dat is wel een verschil met het volkslied. In italie zingt iedereen gepassioneerd mee in nederland doet alleen woutje het en wordt die erop afgerekend

23 november 2023 om 08:16

Dat heet nou eenmaal culturele verschillen. Dat Wout dan zo geforceerd gaat lopen doen, maakt het inderdaad vreemd. Maar dat zijn allemaal dingetjes die nooit zouden zijn benoemd als hij in de "grotere dingen" zoals die tenenkrommende interviews of z'n gedrag tegen de Argentijnen niet zo debiel deed

23 november 2023 om 08:39

Opzich mee eens, daarnaast is ons volkslied ook niet heel gepassioneerd maar een beetje saai. Toch zie ik liever een wout dan mensen die niet meezingen of binnenmonds wat mompelen

23 november 2023 om 13:04

Eens. Wat passie zou het Nederlands elftal niet misstaan

23 november 2023 om 14:11



Heeft niks met cultuur te maken.
Het ene volkslied gaat over ten strijden gaan en bereid zijn om te sterven voor je land het andere volkslied gaat over hoe Willem van Oranje een duitser is. Je kan 't Wilhelmus nauwelijks een volkslied noemen.

Als Oranje een volkslied had met dezelfde soort teksten als de Italianen zouden ze ook voluit meezingen.

23 november 2023 om 18:37

Mijn vaderland getrouwe blijf ik tot in den dood...uhm ??

24 november 2023 om 08:40

Even gegoogled naar de exacte verklaring maar Duitsen Bloed refereert naar het volgende.

"Eenvoudig gezegd betekende Duitsch in de 16e en 17e eeuw ‘Nederlands’ in de grootste delen van het huidige Nederland. Het woord Nederlands ontstond pas eind 16e eeuw en werd nog niet in grote mate gebruikt, mede omdat de Nederlanden nog geen eenheidsstaat, waren én ook nog nooit als geheel onafhankelijk waren geweest. Er kon om die reden dus ook niet gesproken van Nederlanders."

23 november 2023 om 08:40

Italië heeft in het (recente) verleden ook wat meer nationalistische sentimenten gehad, als ik het zo mag noemen. Maar niet getreurd, na de uitslag van gisteravond zouden wij dat hier ook wel eens kunnen gaan ontwikkelen op korte termijn. Staan we allemaal als Woutje het volkslied te scanderen, voor elke werkdag met je collega's.

23 november 2023 om 08:47

Niks mis mee toch een beetje nationalisme? Voor je werkdag lijkt het me een beetje overdreven, aangezien je daarmee ook je land niet vertegenwoordigt. Maar waarschijnlijk was het sarcasme. Als vertegenwoordigers van je land mag je best wel wat passie uitstralen

23 november 2023 om 08:52

Nee joh, niets mis met nationalisme. Dat levert nooit problemen op joh!

23 november 2023 om 08:57

Nationalisme is een ideologie die gebaseerd is op het idee dat mensen trouw zijn aan de eigen staat of natie of het eigen volk. Gedurende de 19e eeuw en het begin van de 20e eeuw was het nationalisme een van de belangrijkste politieke stromingen in Europa.

Een gematigde vorm van nationalisme kan een land soms ten goede komen. Zo voelen burgers zich meer betrokken bij belangrijke kwesties binnen de samenleving en zijn zij bereid hun land tegen buitenlandse dreigingen te verdedigen. Dit wordt ook wel patriottisme of vaderlandsliefde genoemd. Denk bijvoorbeeld aan het meezingen van het volkslied, vlagvertoon bij nationale feestdagen of gevoelens van verbondenheid bij grote sportevenementen. In extremere vorm is er sprake van chauvinisme: de verheerlijking van eigen land, volk of taal.

Radicaal nationalisme
Radicaal nationalisme brengt veel gevaren met zich mee. Zo kan het leiden tot de onderdrukking van minderheden en ondermijning van de democratie en mensenrechten. Burgers hechten dan zo’n groot belang aan hun eigen staat of natie dat ze bijvoorbeeld een oorlog ondersteunen, andere groepen uitsluiten, hun land of volk zwaar willen bewapenen, en de samenwerking met andere landen opzeggen. Denk bijvoorbeeld aan het nationaalsocialisme in nazi-Duitsland.

Nationalistische gevoelens worden vaak gemanipuleerd door autocratische leiders, zoals door Slobodan Milošević, die oorlogen met de Joegoslavische deelstaten Slovenië, Kroatië, Bosnië en de provincie Kosovo ontketende. De lijn tussen patriottisme en radicaal nationalisme kan heel dun zijn. Zo doen autocratische leiders zich soms bewust voor als patriottisch in plaats van nationalistisch.
Bron: amnesty

23 november 2023 om 09:31

En de 19e en 20e eeuw waren echt afschuwelijk op het vlak van oorlogen.

23 november 2023 om 11:04

@Kieftenbeld

Nationalisme gaat gepaard met Racisme, Facisme en Radicalisme. Eigen volk eerst en andere volken buitensluiten zal vast niets goeds met zich meebrengen en is ook niet bepaald een rechtvaardige ideologie. Waar de mensheid eigenlijk vooral naar rechtvaardigheid hoort te streven moet je alle mensen van alle volken juist gelijk behandelen om haat, nijd en jaloezie te kunnen voorkomen.
Nationalisme zorgt eigenlijk voor meer verdeeldheid en meer wrijving. Je kan wel passie hebben voor je land prima maar eigenlijk hebben die mannen van boven die alles een beetje besturen, allemaal een heel beetje, veel, scheit aan ons allen maar jij mag wel passie hebben voor de bende die zij maken lekker man!

23 november 2023 om 08:57

@kieftenbelt: sorry, ik vind het een belachelijk gezicht als ik volwassen kerels bijna huilend hun volkslied staan te zingen. Ik zie er geen passie in maar alleen een sterk nationalisme gevoel van “ wij zijn beter”. Vind het hebben vn een volkslied sowieso iets van de middeleeuwen.

23 november 2023 om 09:14

@FR_Ronnie: wat doen wij in de Kuip dan? “Hand in Hand” en “Mij Feyenoord” zorgen toch ook voor een ‘wij’ gevoel. Je moet voor de gein eens onderzoeken gaan zoeken wat verbroedering kan doen psychologisch en prestatie gericht. Waarbij samen een volkslied een activiteit kan zijn. Nederland heeft dat in mindere mate met de oranjepleinen en de tocht naar het stadion. Dat zijn alleen niet de spelers. Voor mijn gevoel staan de Italianen altijd al 1-0 voor na het zingen van het volkslied. Hou daar wel van en het heeft Italië anders wel al meer prijzen opgeleverd dan wij. Dat het bij Weghorst zo opvalt is omdat hij de enige is. Groot verschil met Italië is ook dat Nederland meerdere bevolkingsgroepen heeft en wellicht dat gevoel niet samen delen als die Italianen.

23 november 2023 om 09:42



Het kan verschillen, ene kant vind ik het prachtig. Je eigen volkslied zingen, aan andere kant de volkslied werd gezongen voordat militaire opstrijd gingen. Strijd, maar ik zie tegenwoordig veel acteer werk in schwalbes. Vooral die Italianen.

Wat jij noemt, is toch anders. Je kan het volkslied niet vergelijken met clublied.

23 november 2023 om 09:52

Klopt, na het teruglezen beetje appels met peren zitten vergelijken. Al zal een clublied nu dezelfde functie hebben als een volkslied, vertegenwoordigen van een groep. Plus dat zingen de supporters en niet de spelers. Stel dat de selectie “wat gaan we doen vandaag” begint te zingen?! Dat zou de vergelijking moeten zijn (zal dat nog best lachen vinden ook). Maar mijn punt ging meer om verbroedering om zo de focus te krijgen op winnen. Dat zoiets daadwerkelijk invloed kan hebben. Dat Italianen er alles aan doen wat niet met voetbal te maken heeft, om te winnen klopt. Daar verliezen ze ook mijn charmes 😉. Brazilië idem overigens.

23 november 2023 om 09:03

Gepassioneerd is mooi maar bij Wout ziet het er heel geforceerd, onnatuurlijk uit en dat is alles behalve mooi.

23 november 2023 om 12:28

Mwah, dat Weghorst erop wordt afgerekend, vind ik niet terecht, dat wil ik allereerst zeggen. Als je het idee hebt dat je het volkslied gewoon heel graag wilt roepen met trots, dan is dat helemaal prima in mijn ogen. Ik vind dat mensen op dat vlak elkaar ook moet laten. Het moet ook okee zijn dat zo'n Hartman totaal niet meedoet met het volkslied. Het zegt in mijn ogen niks over de mate van trots dat zo'n speler voelt voor een land. Het zijn persoonlijkheden. En die ervaren dit soort momenten ook anders. Ik, bijvoorbeeld, ervaar dingen heel erg intern. Ik zou waarschijnlijk ook niet meezingen, maar mij meer focussen op het geluid om mij heen. Dat kan ook heel intens zijn. Je kan het alleen niet van mijn gezicht aflezen.

In dat opzicht kan ik dan ook weinig met teams die met z'n allen het volkslied brullen. Het is niet mijn ding. Er is niks mis mee. Maar het maakt ze niet trotser vergeleken met een Nederland, vind ik. Ik moet altijd denken aan het WK van 2014, toen Brazilië vol passie zat te schreeuwen en te brullen toen het volkslied werd afgespeeld. Vooral David Luiz. En toen kwam Duitsland, waar niemand echt meedeed aan het volkslied. Luiz was de slechtste man op het veld. De rest is geschiedenis. Het zegt vrij weinig voor mij qua de instelling van een team of de mate van vaderlandsliefde aanwezig binnen de selectie.

Als je het wilt doen, sure. Ik snap alleen niet dat er zoveel waarde aan wordt gehecht. Of je doet mee of je doet niet mee, kan allebei eigenlijk.

23 november 2023 om 14:24

Daarnaast verschilt het per volkslied. Het Wilhelmus is ook niet echt een lied dat je luidkeels meezingt, wat het Fratelli D'Italia wel is natuurlijk.

23 november 2023 om 14:34

Dat is ook wel een groot cultureel verschil natuurlijk. Nederlanders zijn doorgaans echt wel chauvinistisch ingesteld, maar op een hele andere manier. De keerzijde is dat het allemaal soms ongeinteresseerd oogt, maar daartegenover staat wel dat we bij internationale wedstrijden eigenlijk nooit rellen of last van hooligans hebben. Dan staat er bij wijze van spreken geen Ajax-supporter of Feyenoord-supporter, maar staan ze samen een biertje te drinken als Nederlander. Dat heeft ook wel wat.

23 november 2023 om 18:40

We hebben het in Nederland over het algemeen te goed om echt heel nationalistisch te zijn. Vooral in armere landen werkt nationalisme goed om saamhorigheid te creëren tegen de grote boze buitenwereld. Naja, in Nederland werkt het blijkbaar ook. Het is uiteindelijk gewoon een middel om het volk te temmen. Soort religie, maar dan zonder God(en).

23 november 2023 om 19:20

Tsja, onze grote boze buitenwereld is eigenlijk vooral binnen ons land; de grote boze buitenlander en de elitaire/woke Nederlander die het allemaal goed keurt en de kleine man naait met belastingsaffaires enzo. Je hoeft daarvoor niet eens het hele land mee te krijgen, alleen maar een groep dat groot en intens genoeg is om jou veel stemmen te geven.

23 november 2023 om 19:43

Ja knap is dat. Dat de vvd alles 12 jaar lang mag verkloten en de elitaire woke mensen en "links" doodleuk de schuld krijgen 😅

23 november 2023 om 21:37

@migi - Precies dat. Mensen moeten sowieso eens kappen met dat soort termen. Het maakt geen reet uit of iets nou rechts, links of woke is. Er zijn problemen veroorzaakt en die dienen opgelost te worden. Wat interesseert mij het dan uit welke hoek die oplossingen komen. De verantwoordelijken voor die puinzooi komen uit alle hoeken. Het probleem was ook niet de stroming, maar de mensen die naar voren werden geschoven. Ideologische politici die je nauwelijks nog volksvertegenwoordigers mag noemen.

24 november 2023 om 06:33

Dat komt omdat het bij Wout gewoon een showtje is. Die is zo camerabewust

Verbeek is ook vergane glorie. Vaak mislukt als trainer. Dat interview van Wout was niet netjes, laat voor de rest vooral Wout zichzelf zijn. Het is juist mooi dat hij zijn ziel en zaligheid erin gooit. Beter dan die interviews van een Bergwijn of Gakpo.

Gertjan, de adviezen aan Weghorst: 'Doe normaal en blijf jezelf' zijn bij Weghorst twee totaal verschillende adviezen. Weghorst is niet normaal. Dat is overigens niet als waardeoordeel bedoeld, maar als in de zin dat hij anders is dan anderen. Als Weghorst normaal zou doen, zou hij juist niet zichzelf zijn. Ik denk oprecht dat de Weghorst die we zien, de Weghorst is die hij echt is. Maar omdat het afwijkend is, roept dat irritatie op.

23 november 2023 om 08:50

Maar je gaat mij niet wijsmaken dat hij oprecht verbaasd was dat de interviewer een vraag stelde over de wedstrijd? Dat is toch gewoon een act. Als hij gewoon eerlijk had gezegd, typisch dat je hier mee begint maar de wedstrijd boeit mij eigenlijk niet zoveel meer, ik ben alleen erg blij dat we ons geplaats hebben. Dan ben je eerlijk en hebben denk ik er veel mensen ook begrip voor. Maar die gespeelde verbazing, dat komt bij mij wel irritant over.

23 november 2023 om 09:10

Ik kan niet in het hoofd van Weghorst kijken, maar gezien zijn hele houding in de afgelopen periode denk ik dat het geen act was. Overigens snap ik het zeker dat mensen vinden dat het als een act overkomt.

23 november 2023 om 10:00

Deels zou het een “act” zijn aangezien spelers niet alles kunnen zeggen of je heet Kramer maar als nog de metafoor ‘champagnefles ontkurken’ moet gebruiken om niet heel media Nederland over je heen te krijgen.
Ik snap niet waarom men hier een item van maakt, laat die gast lekker zingen hoe hij wil. Als dit hem de 110% focus/wil/adrenaline/goed gevoel geeft. Denk als NL met 5-0 erover heen was gegaan, hele discussie amper werd gevoerd maar nu we een zaadpotje hebben gezien, dit soort dingen sneller worden gezien en gebruikt als voer.

23 november 2023 om 10:31

Volgens mij kunnen spelers heel veel zeggen, zolang het maar eerlijk is en uiteraard netjes. Denk juist dat dat gewaardeerd word. Kramer had zich natuurlijk beetje misdragen, dan weet je dat er wat commentaar op komt. Over dat zingen weet ik niet, als ik het Nederlands elftal al zie, is het vaak maar wat delen dus dat krijg ik niet mee. Al heb ik altijd qua randzaken dat ik Weghorst nep vind overkomen, dus helemaal neutraal kijk ik wellicht ook niet naar dat soort dingen.

23 november 2023 om 14:26

@ktb84
Ik denk juist dat heel zijn houding een act is, dus het interview ook.

23 november 2023 om 18:07

@FR010FRDAM: ik snap ook wel als mensen dat denken. We kunnen niet in zijn hoofd kijken dus beiden kunnen we niet met zekerheid zeggen of het een act is. We kunnen alleen zeggen hoe het overkomt en dat is bij de een dus anders dan bij de ander. Wat ik persoonlijk jammer vind is dat mensen gaan zeggen hoe iemand zich moet gedragen op basis van zoiets subjectief. 'Het is een act, dus hij moet normaal doen.'

23 november 2023 om 14:36

Nou ja, het is wel erg over the top hoor. De doorsnee Italiaan doet niet eens zo gepassioneerd, en die zijn over het algemeen behoorlijk gepassioneerd. Het zal wel in het karakter zitten, maar het is ook wel een dingetje geworden bij hem. Het is door de jaren heen wel erger geworden. Hoe dan ook interesseren dat soort dingen me eigenlijk niet. Ik vind Weghorst gewoon niet zo'n goede voetballer en daar beoordeel ik hem op.

Verbeek is een rare snuiter maar ik moet zeggen, ik lees maar weinig in dit artikel waar ik het oneens mee ben.

Hehe, eindelijk iemand die zegt dat Blind niet meer kan in Oranje. Ben echt benieuwd of Koeman gaat verjongen richting het EK. de Roon & Blind oa die hoeven niet mee wat mij betreft

Blind kan prima in Oranje. Maar het moet wel in een team zijn waarin hij past.
Als je geen team hebt waarin je optimaal gebruik maakt van zijn voetballende kwaliteiten dan vallen vooral zijn verdedigende tekortkomingen op.

Beetje zelfde als met Ramalho. Als je die in zijn kracht zet is het echte een hele waardevolle speler, maar op het moment dat het team niet goed staat lijkt hij er niks van te kunnen.

23 november 2023 om 10:49

Probleem is altijd een beetje dat je zoiets wel voor een Neymar of Messi wil doen, maar het hele elftal (inclusief wereldsterren als Frenkie, Virgil, etc) zo inrichten dat Daley Blind optimaal presteert is nogal veel gevraagd.

23 november 2023 om 18:16

Blind, die altijd en overal vaak speelde, ook bij United.( Alleen bij Bayern niet) is altijd een meerwaarde indien het past in het team. Behalve tegen de top tien van de wereld kan hij natuurlijk prima in een drie mans verdediging. En zorgt hij dan direct voor veel voetbal.

Probleem is alleen dat je dan Ake slachtoffert, misschien de enige die nooit verzaakt in NL.

Aan de andere kant, heb je ake nodig in een wedstrijd tegen de wat kleinere tegenstanders? Als je met Hartman,van Dijk en de ligt/timber om je heen speelt?

23 november 2023 om 18:52

Ik heb hem in Spanje nu een paar keer gezien, daar was hij echt goed, meer de Blind van een jaar of 3 geleden en niet die van het afgelopen jaar.

Je moet niet het hele elftal rond Blind gaan bouwen.
Maar buiten een paar spelers die absoluut wereld top zijn zoals de Jong, van Dijk is er op de meeste spelers wel iets aan te merken.

Als de spelers die er toch al staan complementair zijn aan hem (eventuele gaten dicht kunnen lopen) dan kan hij zeker nog van waarde zijn in zijn huidige vorm. Maar je moet zeker niet de hele opstelling aan gaan passen om Blind te laten spelen. Dat zelfde geld net zo good voor alle overige spelers natuurlijk met uitzondering misschien van de Jong.

Ik vond Blind best aardig spelen tegen Ierland. We hebben ook niet heel veel LCV's, dus kan best mee. Niet meer als back inderdaad, daar ben ik het mee eens. Met Ake, Blind en Hartman ben je voor die 2 posities wel voorzien denk ik aangezien Ake op beide posities kan.

Vind dit wel weer overdreven iemand neer sabelen hoor. Tuurlijk je mag best een mening hebben over Weghorst, maar vertellen hoe iemand zich "nederlands" moet gedragen gaat wel een beetje ver...

En eerlijk gezeg had ik de passie en motivatie die Weghorst uitstraalt ook bij de rest van de spelers graag gezien. Dat is naast kwaliteit precies wat er ontbreekt. De nuchtere medemens zal het wel bestempelen als too much, en misschien is het wel zo. Maar ja je kan moeilijk zeggen dat Weghorst op basis van zijn kwaliteiten het zover heeft geschopt. Het is juist die passie en inzet dat hem heeft gebracht waar die nu staat. En met die passie en inzet spelen, dat kan bij knockout fases een doorslaggevende factor zijn. Dat hebben we afgelopen WK zelf kunnen zien.

Nou beetje onzin met generatie. Ik denk dat Guardiola prima mee overweg kan. Of een Ancelotti. Het is misschien in Nederland een ding en vooral bij spelers met een heel groot echo. Gullit en Rijkaard kunnen daar wel heel goed mee omgaan. Van Basten en Koeman weer niet. Wim Kieft laat ook niet uit de tent lokken, maar dat doet een Erwin Koeman ook niet. Ik had liever een Van Bronckhorst gezien die is tenminste vernieuwend en met zijn passie brengt hij strijd terug in het elftal. Dit Oranje is zo erg beneden peil. Koeman wordt ouder en de nieuwe generatie steeds jonger. Bedoel Hato is 17, dat is zelfs voor mij al 1/2 generatie onder mij, terwijl ik 2 generatie jonger ben dan Koeman. Je moet mee met de tijd gaan.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren