Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Florentino Pérez reageert: ‘Alsof we een nucleaire bom lieten vallen’

Laatste update:

Real Madrid-voorzitter Florentino Pérez is woensdagnacht uitgebreid ingegaan op de afgang van de Super League. In het radioprogramma El Larguero van Cadena SER bleef hij erbij dat de nieuwe competitie het voetbal had kunnen ‘redden’. Dat er direct veel kritiek was op de komst van de Super League heeft er volgens Pérez mee te maken dat het plan niet goed is gepresenteerd. “De founding clubs geloven in dit project. Het is niet dood. We blijven werken”, beloofde Pérez.

Nog geen 48 uur nadat de twaalf clubs naar buiten traden met de oprichting van de Super League, trokken de zes Engelse clubs zich terug: Arsenal, Chelsea, Liverpool, Manchester City, Manchester United en Tottenham Hotspur haakten af. Het leidde tot een domino-effect, want ook Atlético Madrid, AC Milan, Internazionale en Juventus lieten weten dat het wat hun betreft einde verhaal was. De clubs namen het besluit na felle weerstand vanuit de voetbalwereld. Supporters, spelers, trainers, de UEFA en FIFA waren tegen de komst van de Super League. “De UEFA voerde een show op, waar ik compleet door was verrast”, aldus Pérez. “Het was alsof we een nucleaire bom lieten vallen. Wat hebben we verkeerd gedaan? Misschien hebben we het slecht gepresenteerd, maar waarom hebben ze ons er niet over laten praten?”

UEFA-voorzitter Aleksandar Ceferin dreigde met uitsluiting van spelers die onder contract staan bij de twaalf founding clubs aan het EK en WK. Er gingen zelfs geluiden de ronde dat Chelsea, Manchester City en Real Madrid vanwege de plannen omtrent de Super League per direct uit de Champions League zouden worden gehaald. “Dit soort agressie heb ik nog nooit gezien van de voorzitter van de UEFA en die van de bonden. Het leek wel georkestreerd. Beschuldigingen, bedreigingen... Alsof wij het voetbal hadden vermoord. We waren juist bezig om het voetbal te redden”, reageerde Pérez. “Het is niet eerlijk dat in Engeland zes clubs verliezen en veertien clubs winnen, dat grote clubs in Spanje geld verliezen en de kleine clubs geld verdienen”, vervolgde Pérez. “Voetbal is als een piramide; als er geld is aan de top, dan dwarrelt het geld naar beneden en deelt iedereen erin mee. Als Nadal tegen Federer speelt, dan kijkt iedereen. Speelt Nadal tegen de nummer tachtig in de wereld, kijkt niemand.”

Voorafgaand aan de wedstrijd tussen Chelsea en Brighton & Hove Albion (0-0) voerden honderden fans van the Blues protest tegen de komst van de Super League. Volgens Pérez ging het slechts om een veel kleinere groep. “Het waren maar veertig fans en ik kan je wel vertellen wie hen hiertoe heeft aangezet, zoals er vanavond ook opeens shirts van Cádiz lagen waarmee ze rond het duel met Real Madrid protesteerden tegen de Super League.” De supporters in Spanje zijn, in tegenstelling tot die in Engeland, volgens Pérez wél enthousiast over de de Super League. “Neem Barcelona, ik ken hun socios best goed, na twintig jaar. Ik weet zeker dat 99 procent van hen de Super League prefereert boven de Champions League. Fans van Real Madrid zijn ook niet gek. In plaats van de wedstrijden die we nog midweeks spelen, zien ze liever duels met Manchester United.”

De voorzitter van de Koninklijke ziet het als een tegenslag dat de Super League niet doorgaat. Hij is er van overtuigd dat er uiteindelijk een ander voorstel op tafel komt waardoor het format van het voetbal er alsnog anders uit komt te zien. “Ik ben verdrietig en teleurgsteld”, ging Pérez verder in het radioprogramma. “We hebben hier drie jaar lang aan gewerkt, puur en alleen om te kijken hoe we dingen beter konden doen met oog op het voetbal en vanuit economisch perspectief. De competities zijn bang. Wat we kunnen veranderen zijn de midweekse wedstrijden. De Champions League is achterhaald. Het wordt pas interessant vanaf de kwartfinales.” De Super League heeft middels een statement naar buiten gebracht dat het project zal worden ‘heroverwogen’, nu de meeste founding clubs zich hebben teruggetrokken. “We staan open voor een andere optie dan de Super League.”

Hoe een bom onder het voetbal in 48 uur leidde tot een implosie

Lees hier hoe de Super League binnen 48 uur aan zijn einde kwam.Lees artikel

Pérez zag lijdzaam toe hoe er al snel een einde kwam aan de Super League door toedoen van de clubs uit de Premier League. “Er was een club in de Engelse groep die niet heel veel interesse had. De overige clubs werden daardoor aangestoken. Er heerste angst. Een van de Engelse clubs is nooit écht overtuigd geweest”, legde Pérez uit. “Die club, waarvan ik de naam niet ga noemen, heeft een bindende overeenkomst getekend.” De Real-voorzitter wekte de suggestie dat hij juridische stappen zou kunnen nemen tegen de Premier League-clubs. Welke dat zullen zijn en hoe eventuele vervolgstappen eruit kunnen zien, liet Pérez niet los. “De contracten waren bindend”, benadrukte hij. “Met contracten kun je er niet zomaar uitstappen op deze manier. Alle twaalf de clubs hebben precies hetzelfde contract getekend, geen komma meer of minder. Niemand heeft een boete betaald voor het verlaten van de Super League omdat ze er nog niet officieel zijn uitgestapt. Maar als het zover is, dan zullen ze natuurlijk een boete betalen."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

"wat hebben we verkeerd gedaan?"

Niemand zo blind als hij die niet wil zien...

22 april 2021 om 07:37

De mooiste zinnen vind ik nog "het is oneerlijk dat grote clubs geld verliezen en kleine clubs geld verdienen" en "de CL is interessant vanaf de kwartfinale". Wat een belachelijke reacties. Het is oneerlijk dat kleine clubs al decennia lang worden leeggeroofd door clubs die met schimmig geld hele competities leegroven. En over die spanning: Real Madrid-Ajax, Paris-Man Utd, Liverpool-Atletico zijn enkele zeer memorable achtste finales van de laatste jaar. Dat wedstrijden soms saai zijn komt deels door de grote wanverhouding in financien en doordat teams de bus parkeren. Het Real Madrid van nu is een treffend voorbeeld van een lelijk, anti-voetballend parkeer de bus team. Alleen Kroos en Modric redden nog enige glans.

22 april 2021 om 07:56

Bij mij loopt er door de straat elke woensdag ook zo'n man te schreeuwen, die roept dat hij de keizer van het universum is. Maar hij mag gewoon elke woensdag even uit zijn gesloten inrichting, dus is het te verklaren.

22 april 2021 om 08:01

@Suarez, mijn mond viel net niet open toen ik die zin las! Hoe hij dit met droge ogen heeft kunnen zeggen! Bovendien, als je fan bent van Nadal of Federer kijk je naar elke wedstrijd van ze. Dat doen echte supporters. Maar deze groep geldwolven kijkt alleen naar de mensen die geen supporters zijn en voetbal enkel en alleen zien als amusement. Maar de echte supporters zijn degenen die de clubs zo ver hebben gebracht door elk jaar kaartjes te kopen, shirts, etc.

22 april 2021 om 08:03

Ik heb Real genoeg mooie wedstrijden zien spelen. Ik kan er echt boos om worden als mensen het voetbal van Real baseren op 2 wedstrijden

22 april 2021 om 08:10

Ik kijk al jaren week in, week uit Real Madrid. Sinds Ronaldo weg is, is de X-factor weg. Het spel is kleurloos en zakelijk, de enige spelers die Real Madrid nog enige glans geven zijn Modric en Kroos met hun geweldige kwaliteiten. Ik baseer mijn mening echt niet op twee wedstrijden, zodra het lastiger wordt zakt Real massaal in. En ook tegen niet-lastige tegenstanders speelt Real extreem zakelijk voetbal. Het is hen recht, maar je kan mij niet vertellen dat dit Real niet eens half zo attractief is als het Real tussen 2010 en 2017.

22 april 2021 om 08:17

@suarez, Is dat ook niet een beetje de tendens tegenwoordig van de grotere clubs? Inzakken in de topwedstrijden en dan de wedstrijden beslissen op details. Als je naar de resterende ploegen in de CL kijkt doet volgens mij enkel City dit niet. De rest zakt in, zorgt voor een solide basis en probeert de wedstrijd op een of twee momenten na dood te maken. In de onderlinge wedstrijden dan, he. Dat PSG en Chelsea er vol op klappen tegen de Caens en de Fulhams van deze wereld lijkt mij logisch.

22 april 2021 om 08:20

Suarez, ik ben verre van Real fan, ben ook totaal geen fan van hun vaak gehanteerde reactievoetbal, maar je doet echt Benzema tekort nu. Die heeft zo'n magistrale balbehandeling en trekt dat team vooral met Modric.

22 april 2021 om 08:22

Dr Mario, en dan zie je dat de Chelseas en PSGs van deze wereld juist heel veel moeite hebben het spel te maken. Net als PSV in ons land. Maar de topwedstrijden beslissen ze idd vaak door individuele kwaliteiten in hun reactievoetbal. Geef mij maar Bayern, Ajax, Barca, clubs met een eigen identiteit, een positieve instelling. Zelfd de gesponsorde clubs als City en Leipzig doen dit op een heel positieve wijze. Dat voegt tenminste wat toe. Of Atalanta, Sassuolo, Wolverhanpton.... kleinere clubs die het verhoudingsgewijs met veel minder moeten doen, maar wel met een positieve spelopvatring de strijd aan gaan. Daarom ook veel respect voor bv een FC Emmen. Ondanks dat ze kansloos onderaan stonden, bleven ze volharden in hun voetballende strategie. En allicht falen ze nog, maar wel strijdend ten onder met hun eigen visie. Geen paniek, geen ontslagen trainers, gewoon proberen door te gaan op de (met positieve instelling) ingeslagen weg waar je achter stond. Ik hoop ook echt dat ze er in blijven.

22 april 2021 om 09:10

@Formus eens, ik vergat Benzema. Die is opgeleefd. Een prachtige voetballer.

22 april 2021 om 10:18

@kyle66 Ik ben honderd procent met jou eens. Maar het grappig is dat de mensen die voor deze liga zijn passen precies in het group die je bedoeld. Deze mensen komen altijd met vergelijking als Nba, NHL en andere americaanse sporten. Eenmaal dat je kunt vergelijken betekent dat je tijd over hebt om andere sporten te bekijken. Dus zijn deze mensen geen kern voetbalfans. Meer amusement fans. Welke zekerheid heb je dat deze mensen toch niet later afhakken na introductie van een nieuwe formaat.

22 april 2021 om 11:30

Real madrid anti-voetbal? Dan weet je niks over voetbal voor de rest ben ik het eens met je

22 april 2021 om 07:42

Sommige mensen vergeten dat de taak van een club voorzitter is om zijn/haar EIGEN club goed te onderhouden. De taak van de bonden en UEFA is om het geld eerlijk te verdelen onder ALLE clubs en voor een eerlijke competitie. Ik vind dat de UEFA in beide opties te kort schiet. Dat clubeigenaren voor eigen belang kiezen is niet etisch maar ik snap dat ze afstand willen doen van de UEFA. Al vind ik dat dit gedaan moet worden met alle clubs en niet met de 12 rijkste clubs.

22 april 2021 om 07:57

Heb je gelijk.in, maar Perez pretendeert hier het hele voetbal te willen redden... wees dan gewoon eerlijk.

22 april 2021 om 09:50

Quote uit een krant..

Florentino Perez:

Je bent 74 jaar ondertussen en in twee periodes (2000-06 en 2009-nu) al achttien jaar voorzitter van Real Madrid. In die tijd verbaasde je de wereld door het ene transferrecord na het andere transferrecord te breken met Figo, Ronaldo, Zidane, Beckham, Cristiano Ronaldo, Bale en Hazard. Maar nu kan je al twee transferperioden geen transfers meer doen door geldgebrek. Gedaan met boven de stand te leven. Daarom moeten andere clubs in de afgrond worden gestort en eis je met wat gelijkgestemden al het geld voor jezelf op. Je bent dan nog zo wereldvreemd dat je roept dat je op deze manier het voetbal wil redden. Door al het mogelijke geld van de anderen af te nemen en alles in de eigen zak te steken? Dan denk je ook nog dat jij bijzonder slim bent en de rest heel dom. Niet dus. Zo worden er vragen gesteld of je niet te oud bent geworden voor die functie en is het al begrijpelijker dat je je trainer Zinedine Zidane niet tot je beste vrienden mag rekenen.

22 april 2021 om 10:31

Hij maakt wel een goed punt met dat ze het niet eens hebben mogen uitleggen. Hij beweert dat die SL goed zou zijn voor het voetbal. Ik zie niet perse in hoe dat kan maar ik ben wel heel benieuwd hoe zij dat zagen en ik kan er weinig van terug vinden. Doe mij maar een SL opgezet door enkele clubs maar waar iedereen aan mag deelnemen en je wel kan uit vallen of jezelf in kan krijgen door bepaalde prestaties. Zolang de UEFA maar buitenspel wordt gezet vind ik het prima.

Deze maan, mijn God! Hij moet toch wel echt het volledige respect kwijt zijn van alle Madrista’s. Echt een ongelooflijk groot bord voor zijn kop, neem aan dat er nog sancties komen vanuit club en la Liga tegen deze man. Hij is namelijk het vergif van het voetbal bleh.

22 april 2021 om 08:30

Als ik lees hoeveel hij en zijn ideeen nog verdedigd worden, ben ik bang dat je dat nog wel eens mis kan hebben....

22 april 2021 om 09:48

Veel fans in Spanje zien dit dus wel zitten. We willen toch een democratische wereld dus hoezo moet hij gesanctioneerd worden omdat hij zn mening geeft? Een ding is zeggen dat het idee slecht (gepresenteerd) is. Absoluut met je eens. Maar hem of de club schorsen bijv met CL uitsluiting, wat de baas van de Uefa gister heeft laten vallen), slaat nergens op.

22 april 2021 om 10:33

blink182: "Veel fans in Spanje zien dit dus wel zitten". Nou, ik denk dat ik begrijp wat je bedoelt, dus zal ik hem even corrigeren voor je? "Veel Real en Barca fans zien dit dus wel zitten". Zij zijn hun monopoly positie aan het kwijtraken, zij zijn gewend aan de grootste spelers bij hun clubs, aan megatransfers. Maar die grote spelers spelen ondertussen bij PSG en in Engeland. Ze gaan niet meer naar Spanje, omdat ze simpelweg niet meer betaald kunnen worden. Ja, transfervrij, maar dan moet je blijven wachten tot dat moment. "Vroeger", in de goede tijden, kon het niet op. 100 miljoen afkoopsom voor een jaarcontract? Ach, doen we gewoon. Iemand die weinig presteert verlengen met een jaarsalaris van 17 miljoen? Geen probleem. Die andere club gooide een paar 100 miljoen er tegenaan om vooral diegene die wegging niet te hoeven missen. En dat kan niet meer. Daarom willen ze evt die Super League. Niet omdat het een goed idee is op sportieve gronden. Maar omdat het financiële garanties geeft. Mijn zwager is Spaans (komt uit de buurt van Valencia) en die zei me gisteren dat niemand dit een goed idee vindt. In ieder geval nemand in Spanje die van voetbal houdt. Dat schijnt de tendens te zijn daar. En het lijkt me heel treffend.

22 april 2021 om 10:41

Je slaat de spijker op zn kop Blink. Belachelijk toch dat mensen zo snel schreeuwen om sancties als iemand een voorstel doet waar ze het oneens mee zijn. Lijken wel een stel mini Putins hier zeg.

22 april 2021 om 11:09

Haha, tuurlijk reageren mensen uit emotie en hebben ze geen er van hoe alles werkt. Echter, de vergelijking van mini-Putins vind ik juist opgaan met Perez. Grappig hoe men het kan zien he. Hij gedraagt zich als alleenheerser en zijn wil is wet. Verheven voelen boven alles en iedereen en er nog niks van begrijpen als het volk tegen je in opstand komt. Dus wie hier nou de mini-Putin is.....

22 april 2021 om 11:10

Oh, en ik weet niet wat er in de regels en statuten/voorwaarden staat van de UEFA en alles nationale bonden, maar ik weet wel dat de UEFA een regel heeft dat je ze niet in diskrediet mag brengen. En je hoeft echt geen goede advocaat te zijn om dat in deze situatie duidelijk te maken.

"het is niet eerlijk dat in Engeland 14 clubs winnen en 6 verliezen". Dit zei hij vorige keer ook al. Wat bedoelt hij hier eigenlijk mee. Wat winnen die 14 clubs dan? Misschien winnen een paar van die clubs een Championsleague ticket (zie Leicester)? Is dat dan oneerlijk? En is dat dan oneerlijk omdat ze niet rijk zijn? Hij zegt namelijk ook dat het niet eerlijk is als niet rijke clubs nu geld verdienen.

22 april 2021 om 07:59

Denk eerder dat hij het heeft over economische verliezen. Het is toch te ridicuul voor woorden dat de kleintjes moeten bloeden voor de grote clubs, welke in de afgelopen jaren een veel te grote jas hebben aangetrokken. Nee, de man is knettergek. Verbannen uit het voetbal zoals ze met Blatter ook gedaan hebben. Wat YoeriCFC hieronder ook zegt; hij wilt Mbappe of Haaland kunnen kopen met dat geld. Waaruit je kan concluderen dat hij enkel middelen zoekt om op dezelfde weg verder te gaan.

22 april 2021 om 08:13

Hmm, misschien heeft het er iets mee te maken dat je 20 selectiespelers hebt die allemaal tussen de 4 en 10 miljoen netto per jaar verdienen, met nog een paar uitschieters daarboven? En als je geld verliest is het misschien idd niet zo'n goed idee om 200 miljoen (transfer + salaris) aan één speler als Mbappe uit te gaan geven. Stel je eens voor, een normaal bedrijf dat gaat piepen over hoe "oneerlijk" het is dat ze geld verliezen en anderen niet.. Te komisch voor woorden gewoon.

22 april 2021 om 09:43

Hij bedoelt dat hij het eerlijker vind als die 6 clubs winnen en er 14 verliezen

“Zonder het geld uit de Super League kunnen wij geen Mbappe of Haaland kopen..” is een van de quotes uit het interview.. Ik vraag me echt af hoe deze maniak 11 andere clubs zo gek heeft gekregen om met hem mee te doen terwijl het hem er alleen maar om ging om het transferbudget van Real te verleuken. Deze man wens ik echt niks dan slechts toe, hij is echt de meest realistische Bond villain die ik ooit gezien heb...

22 april 2021 om 07:47

Totaal mee eens... En dan met Europese belastingcenten smerige clubs als dit steunen via Spaanse banken.. Bah. Hopen dat ik het faillissement van real nog mag meemaken

22 april 2021 om 08:31

Kunnen we stoppen met zeggen dat europees belastinggeld gebruikt wordt om spaanse clubs te steunen? Dat blijkbaar een groot deel van de mensen dit denkt maakt steeds weer duidelijk hoe erg het gesteld is met ons onderwijs. Het slaat echt helemaal nergens op! Een lening is een product waar een bank geld aan verdiend, en is dus geen steun.

22 april 2021 om 09:40

Spaanse clubs hebben wel degelijk belastingvoordeel gekend, dit jaar nog heeft het Europese HOF geoordeeld dat dit belastingvoordeel afgeschaft dient te worden voor voetbalclubs (dus niet het dubieuze hof van Spanjaarden). Spanje staat natuurlijk bekend om haar sterke fininciele positie (kuch kuch), kortom doordat Spanje eigen clubs voordeel geeft, houden ze het handje weer es omhoog voor extra Europese belasting elders. Indirect betalen wij gewoon mee aan die kolere-zooi.

22 april 2021 om 09:54

@ironmanutd: wat je zegt is pertinent onjuist. De link met het onderwijs laat ik dan ook maar in het midden. Er is wel degelijk Europees belastinggeld gestoken in grote Spaanse clubs. Na de kredietcrisis van 2008 heeft de NL-se staat miljarden (van de NL-se belastingbetaler) gebruikt om NL-se systeembanken als ABN en ING overeind te houden. In Zuid Europa was de nood nog veel hoger.. Griekenland stond dagelijks op de voorpagina en niet snel daarna volgden Porutgal en Spanje. (met een werkeloosheid van 25% en zelfs een jeugdwerkeloosheid van meer dan 50% in 2012).
De Spaanse overheid was echter niet in staat om zijn banken financieel te ondersteunen en klopte aan bij de EU. De EU heeft met Europees (dus geen Spaans) belastinggeld vervolgens vele miljarden gestoken om de Spaanse systeembanken overeind te houden. Deze banken begonnen na ontvangst hiervan onmiddellijk echter onmiddellijk geld te pompen in onder meer Real en Barca, want deze clubs moesten, crisis of niet, grote aankopen doen, steeds opnieuw, immers 'the show must go on'.
Meerdere Vpro docu's (tegenlicht) uit 2013, 2014 belichten de kredietcrisis en de nasleep ervan. Hier ging het ook om bovenstaande: een Spaanse econoom gaf aan dat het hem en zijn beroepsgroep in Spanje verbaasde dat de EU-burgers het blijkbaar goed vonden dat hun belastinggeld werd gebruikt voor nieuwe miljoenenaankopen voor Real en Barca.
Natuurlijk met een lening dus legaal, maar moreel laakbaar omdat het gebeurt met belastingggeld van Europeanen (niet Spanjaarden) die dit geld natuurlijk liever uitgegeven zien aan behoud van banen en de economie.
En dat deze leningen de banken geld oplevert vraag ik me gezien de schuldenpositie van veel Spaanse ook af.

22 april 2021 om 09:57

Harecles excuses als ik het niet duidelijk verwoorde, maar ik bedoelde specifiek het steunen via de steun aan de banken waar vtotheb het over had. Dat is dus onzin.
Verder vind ik ook jouw redenering wat ver gaan. Nederland krijgt ook bepaalde subsidies van europa, terwijl ze tegelijkertijd allemaal vage postbusfirma's enorme belastingvoordelen geven. Bovendien lopen andere landen hier weer belastinginkomsten door mis. Dus als we echt willen gaan praten over hoe elk land met belastingvoordeeltjes schuift, kunnen we wel bezig blijven.

22 april 2021 om 10:01

Gerrie nogmaals de banken pompen geen geld in de clubs. Ze lenen het uit tegen rente. Dat zijn inkomsten. Dus het tegenovergestelde is waar.
Of wij uberhaupt het hele corrupte bankwezen in leven zouden moeten houden is een terechte discussie op zich, maar dat de leningen aan spaanse clubs de nederlandse belastingbetaler geld kosten is gewoon niet waar. Tenzij ze ze niet terugbetalen misschien, maar dat geldt weer voor iedere lening die een bank verstrekt.

22 april 2021 om 08:10

Komen de woorden van InsiderMadrid toch een beetje overeen met die van Florentino Perez. Met het geld van de ESL wat er sowieso zou komen zou Real volgens InsiderMadrid Mbappe en Haaland halen. Was ie sterk van overtuigd.

InsiderMadrid = Florentino Perez. Moet haast wel.

22 april 2021 om 09:08

Als jij denkt dat dit een van de ergste dingen is die hij heeft geflikt of heeft willen flikken, dan staat je een verrassing te wachten

Hij, via zijn bedrijven, maakt moedwillig flora en fauna stuk om meer geld te verdienen. Zijn politieke netwerk reikt ver, waardoor ie o.a. tegen een monsterbedrag een stukje grond van zijn club heeft kunnen verkopen aan de gemeente, tijdens zijn eerste periode, sinds "operatie Punica" is duidelijk geworden dat ie voor fake news heeft betaald om zijn imago en dat van zijn club op te schonen (waarbij hij soms per SMS instructies gaf), heeft voor zeker twee miljard euro aan staatssteun eruit gesleept (midden in een crisis) omdat ie onvoldoende winst(!) maakte.

Zomaar enkele voorbeelden van een megalomaan monster. Het gaat hem niet om het voetbal, het gaat hem niet om eerlijkheid.

22 april 2021 om 09:21

2 miljard euro staatssteun? Kom maar op met je bron... Lachwekkend hoe mensen dit weer aangrijpen om onzin te verspreiden.

22 april 2021 om 09:44

Ik vermoed dat Almohaber doelt op staatssteun die de bedrijven van Perez ontvangen hebben.
Zoek in de Spaanse pers op de zaak Castor, waarin zijn bedrijf ruim 1,6 miljard heeft verdiend aan schadeloosstellingen.
Verder nog projecten in Murcia en een treintunnel naar Frankrijk, waarin Perez schadevergoeding vlaimt van de staat wegens tegenvallende opbrengsten. Die zaken zijn overigens nog onder de rechter.

Het zou dus niet gaan om steun aan Real Madrid, maar aan bedrijven van Perez.

22 april 2021 om 10:39

Zie wat Karl_heinz zegt, daar doel ik inderdaad op.

22 april 2021 om 10:18

Misschien moet hij dan eens achter zijn oren krabben wat betreft de mega salarissen die Real en de andere topclubs uitgeven. Of waarom hij midden in een crisis het stadion voor 100en miljoenen moet verbouwen. En dat terwijl clubs als Dordrecht en Bolton voor het voortbestaan vechten. Walgelijke man die Perez.

22 april 2021 om 12:05

Haha nee de beste en meest realistische Bond-villain is Klaus Schwab. In uiterlijk, accent, intonaties, meermaals kleding en, voor discussie mogelijk, zijn plannen.

Het is niet eerlijk dat grote clubs geld verliezen en kleine clubs geld verdienen. Whut? Deze man is het helemaal kwijt.

De superleague is toch 1 van de meest spannende en spraakmakende competities geweest van de wereld. Helaas heeft het allemaal zo kort geduurd en moeten we nu weer kijken naar wedstrijden in de CL en Europa League die nergens meer om gaan. Bij de loting van de groepsfase kan je 90% van de clubs die doorgaan in de Europa League en Champions League wel voorspellen. En dan komt er nu ook nog een conference League waar niemand op zit te wachten. De super League is geen goed idee volgens velen maar het lijkt me ook goed om eens naar de andere Europese competities te kijken, want daar is ook wel verandering noodzakelijk. Zo spannend als de super League zullen deze competities nooit worden.

22 april 2021 om 07:32

Wil je spanning? Verdeel het geld eerlijker, zorg ervoor dat schimmige eigenaren niet miljarden aan bloedgeld in clubs kunnen stoppen en zorg ervoor dat de verhoudingen tussen de EL en CL niet scheef zijn. Start dan geen initiatief dat de nek omdraait van honderden clubs en eigenlijk alle nationale competities ten behoeve van 12 clubs.

22 april 2021 om 09:08

Maar dan bestaat het risico dat de elite ingehaald wordt door clubs met goed beleid met dan ook een grote berg geld, dat moet niet kunnen natuurlijk

22 april 2021 om 09:36

Nou, Suarez. Dat gaat dus niet gebeuren he. Uefa gaat clubs als Cfc, City en PSG juist belonen. Hij heeft de president van PSG a beloond. Die clubs gaan meer kunnen uitgeven omdat de ffp verhoogd wordt. Clubs die van de socios zijn, zoals Bayern Barca Rea etc kunnen daar niet tegen op. En de kleinere clubs ook niet! Iedereen praat elkaar na maar niemand komt met argumenten of ideeen hoe het beter moet.

22 april 2021 om 09:46

@blink, ik bestrijd de ridicule notie dat Perez dit initatief heeft ondernomen om de spanning terug te brengen in het voetbal en om de voetbalwereld te helpen. Ik heb zelden zo een hypocriete, megalomane man gezien. It's all about the money: dat is logisch, maar pretendeer hiermee niet voetbal te redden. Je maakt voetbal kapot voor miljarden fans.

22 april 2021 om 09:58

Je bestrijd het door hem te beledigen maar je bestrijd hem niet met gefundeerde tegenargumenten want die lees ik nergens? Ik ben benieuwd naar je ideeën hoe het wel moet. Want het is wel duidelijk dat iets moet veranderen toch? Of gaan we met zn allen pretenderen dat alles goed gaat? Dat de kijkcijfers bijv niet drastisch gezakt zijn en dat er minder geld is?Tenminste probeert hij, Perez wat. Okay, het plan is niet goed gebleken (al weten we alle details niet wat ik graag had willen horen). Dan naar het volgende... zoals hij nu ook gaat doen en daar ben ik wel blij om.

22 april 2021 om 10:02

@Goalski. Elite wordt nooit ingehaald door clubs met goed beleid. Want clubs als City Cfc en PSG zullen juist meer gaan uitgeven. En met alle respect, Real voert een veel beter beleid. Of is het een goed beleid als je je ziel aan olie sjeik verkoopt?

22 april 2021 om 07:33

Het voorspelbare is juist bij de super league enorm groot. Er komen veel wedstrijden die nergens meer om gaan.
De bovenste 3 van beide poules gaan door dat kan al vrij snel bekend zijn. De clubs die er onder staan spelen nergens meer voor, echt verwennerij voor de voetballiefhebber.

Als je spanning terugwil moet je vanaf ronde 1 knock-out wedstrijden spelen zodat clubs niet als ze zich al gekwalificeerd hebben een veredeld b 11tal opstellen, wat nog competitie vervalsing is ook trouwens maar dat is een ander verhaal.

22 april 2021 om 07:35

De Super League is de extreme versie van alles wat er fout is aan de CL. Het is niet het een of het ander. Je kan nog steeds pleiten voor hervorming, maar de andere kant op. Het zou mooi zijn als supporters op een bepaalde manier zich weer sterk kunnen maken voor zo'n verandering.

22 april 2021 om 07:36

De superleague heeft ook 8 clubs die waarschijnlijk nergens meer om spelen. Het is maar de vraag of dat leuker is. Verder was het probleem vooral dat de 12 clubs die er al in zaten niet konden degraderen. Dan zijn dat alleen de grote clubs omdat ze dat zelf zo hebben afgesproken. Het is prima als de CL aangepast wordt, de Uefa moet er alleen wel voor zorgen dat clubs erin komen op basis van prestaties.

22 april 2021 om 07:43

Die betwiste voorwaarde kwam vooral voort uit de wens van de Engelse ploegen. In de andere landen is kwalificatie een gegeven.

22 april 2021 om 08:17

Hoe weet jij dat Visca, ik ben wel nieuwsgierig naar de echte inhoud van de SL. Zover ik heb gelezen (voor wat het waard is) kwam het monopolie vereiste vanuit Barca.

22 april 2021 om 10:04

Niet op reageren, die vent kijkt subjectief en zegt allemaal dingen die niet kloppen.

22 april 2021 om 07:42

Alle kampioenen naar CL rest naar El, hou je nog beetje spannend

22 april 2021 om 07:51

Had jij voorspeld dat Inter en United de poulefase niet zouden overleven?

22 april 2021 om 07:58

Als de Super League doorgaat, dan zie je pas veel duels die nergens over gaan. Aangezien er geen degradatie is en er nagenoeg geen Europese plekken meer te verdienen zijn in de competities zullen veruit de meeste duels om den keizers baard zijn. Een nieuw Europees format om het spannender te maken, prima. Maar dit was echt een slecht format.

22 april 2021 om 09:38

naast voetbalfan ben ik ook een basketbalfan. waar in het voetbal al redelijk veel wedstrijden over niks gaan is dit in het basketbal nog vele malen erger. in de nba doen ze bijvoorbeeld redelijk vaak aan loadmanagement, hierbij sparen ze de topspelers voor de play-offs als de ploegen al geplaatst zijn of als ze zich niet meer kunnen plaatsen. vaak zijn de kaarten halverwege de competitie al geschut en doen teams hun best om als laatste te eindigen vanwege picks(dit zal in het voetbal niet gebeuren), maar als je na 10 wedstrijden geen zicht meer hebt om in de play-offs te komen, dan ga je de betere spelers sparen voor de competitie. er is dus geen spanning omdat je niet kan degraderen, waardoor wedstrijden nog saaier worden. omgekeerde telt natuurlijk ook, als ze daarnaast in een landelijke competitie spelen en geen eerste meer kunnen worden en ook geen belang hebben bij de eerste 4 te eindigen, kun je er met de pet naar gooien. stel je voor dat je in beide bent uitgespeeld en nog 20 wedstrijden moet spelen. en misschien is het laatste argument wel het beste, college basketbal is in in amerika meer geliefd dan de nba, mensen zijn namelijk fan en trouw aan een college, waar in de nba de meeste mensen pas in de play-offs gaan kijken, ook zijn ze vaak fan van een speler en niet van een club, natuurlijk zijn er ook een deel echte fans uit de steden zelf, maar die kunnen vaak geen kaartje betalen omdat de wedstrijden te duur zijn en met name op de rijke basketballiefhebber zijn gericht.

Ga eerst gezond beleid voeren en zorg dat je niet zo afhankelijk ben van Cl inkomsten.

22 april 2021 om 10:43

Perez en gezond beleid voeren? Bedoel je nu financieel of iets anders

22 april 2021 om 11:47

Ik weet niet hoe gezond hij zelf is maar ik bedoel eigenlijk financieel gezond beleid en niet alleen maar kopen kopen kopen.
Perez loopt te klagen dat Real Haaland en Mbappe niet kan kopen.

Ik kan ook wel eens iets wat ik graag wil hebben niet kopen dan kijk ik naar een alternatief en ga ik niet lopen klagen dat andere mij en zichzelf naar de kloten helpen omdat ik bijvoorbeeld geen gloednieuwe Falcon F7 kan kopen maar dan koop ik gewoon een tweede hands Mitsubishi van 8 jaar oud.

Deze man is dermate megalomaan dat hij alle realiteit uit het oog is verloren. De grote clubs (zeker in Spanje) voeren een ongezonde bedrijfsvoering en op het moment dat ze een tegenslag krijgen (corona) en in de problemen komen dan is het de schuld van de kleine clubs, van de uefa, maar in ieder geval niet van henzelf.

22 april 2021 om 10:39

Ja joehoe wat een onzin. Meer dan de helft van de bedrijven in België komen in de problemen door Corona. Dat is niet zomaar een tegenslag hè. Zijn al die bedrijven slecht gerund volgens jou dan? In de sportwereld voorbereid zijn op een jaar zonder fans, wat een idiote gedachte. Voortaan zal iedereen een half miljard aan reserve op de bank houden. Dat kost ze maar een half miljard extra aan belastingen die je weg kunt pissen en beperkt hun groei de komende 2-3 jaar slechts met 1000 procent 😂 slechte bedrijfsvoering zegt ie dan.

22 april 2021 om 12:40

Ik schrijf niet dat elk bedrijf dat in de problemen komt door corona slecht gerund wordt, maar dat áls je je bedrijf ongezond runt dat er dan maar weinig hoeft te gebeuren om echt in de problemen te komen. En als dat dan gebeurt kun je ook gewoon even naar jezelf kijken, ipv naar allerlei externe factoren te gaan wijzen. Maar ik ben blij dat je kunt lachen om je verdraaiing van mijn woorden en zelf al constateert dat dat onzin is .

Natuurlijk hoef je als club niet voorbereid te zijn op een jaar zonder publiek, dat is ook niet wat ik schrijf. Real heeft de afgelopen jaren echter honderden miljoenen verdiend aan de Champions League maar door een jaartje zonder publiek hebben ze nu een super league nodig om hun toekomst te garanderen? Clubs als Ajax en Bayern hebben die problemen niet hoor.

En toch had ik qua opzet liever de Super League gezien dan de nieuwe Champions League met 36 teams. Ik las dat de Uefa ook twee wildcards per jaar gaat uidelen aan teams die zich niet via de competitie weten te plaatsen. Ik vermoed dat die twee tickets ieder jaar naar Engeland zullen gaan, aangezien de grote ploegen uit Spanje, Duitsland en Italië minder moeite hebben om zich via de competitie te plaatsen. Uiteindelijk is het lood om oud ijzer en het lijkt mij mooi als er alsnog een ander, eerlijker, beter Europees toernooi komt.

22 april 2021 om 07:38

Die regel mogen ze wat mij betreft veranderen. Er moet een maximum van 1 club per land komen die gebruik mag maken van die wildcard. De CL is eenvoudig aan te passen door een extra lang kwalificatietraject zodat je in de CL niet weer wedstrijden hebt zoals in de groepsfase (in de oude stijl CL) die nergens over gaan.

22 april 2021 om 07:51

Helemaal mee eens, als je op deze manier de tickets gaat verdelen dan zie ik liever dat het op basis van de coëfficiëntenlijst gedaan wordt, dan gaat het tenminste nog een beetje op basis van prestaties, wildcards gaan nergens over. Als je daar de eerste 32 ploegen van pakt, heb je een prachtig deelnemersveld. Er zou ook een regel moeten komen dat als je 0 punten haalt in de groepsfase, dat je de komende 5 jaar niet meer mee mag doen. Het algehele niveau moet naar mijn mening omhoog, niet het aantal wedstrijden, de speelkalender is al overvol.

22 april 2021 om 07:39

Bij de Cl is het voor elk professioneel team mogelijk zich te plaatsen, in theorie dan.
De Super league is een enorm gedrocht waar 12 clubs gaan bepalen wie er wel en niet mee mag doen in hun ziekelijke wereldje.


De super league is bedacht door bestuurders van clubs die onbeperkt trainers aanstellen en een maand later weer ontslaan dikke afkoop sommen mee geven en elk jaar een nieuwe selectie aantrekken....

Gezond beleid voeren en zo'n gedrocht als de super league zou helemaal niet nodig zijn...

22 april 2021 om 08:05

De Super League was een mooi idee met een verschrikkelijk slechte uitvoering. Ik denk dat genoeg mensen openstonden voor een alternatieve Champions League. We zijn ook ooit van de Europacup I naar de Champions League gegaan, het is niet zo dat de CL heilig is voor velen. Het feit alleen al dat je niet kan degraderen heeft zoveel kwaad bloed gezet dat de rest van het idee helemaal niet meer uitmaakte, en terecht. Een gemiste kans, maar hopelijk schudt het de Uefa wakker om zelf de stappen in de juiste richting te zetten.

22 april 2021 om 08:47

Ik ben er vrij zeker van dat het voetbal toch op die toekomst afstevent. Een Super League idee, maar dan aangevuld met een aantal grote clubs uit andere continenten. Een LA Galaxy, NY Red Bulls, Santos etc. En dan rond de wereld trekken met een wedstrijdje in Qatar hier, wedstrijdje in China daar. Maximaal geld verdienen. Vind ik dat leuk? Nee zeker niet, ik denk alleen dat dat uiteindelijk wel is waar het naartoe gaat.

Toch ongelofelijk dat deze man nog spreekrecht krijgt. Net doen of deze 12 clubs zo geweldig presteren altijd. Voetballend gezien misschien wel.
Real Madrid en deze clubs hebben zelf het voetbal economisch kapot gemaakt met hun achterlijke transfer bedragen die ze betalen voor spelers, te beginnen met de €100 miljoen voor Bale. Nu is het huilen omdat ze verliezen leiden. Dat is het resultaat van jaren wanbeleid

22 april 2021 om 10:47

Eigenlijk moet hij naar een strafkamp he? Bijzonder dat een mens zijn mening en idee mag verdedigen inderdaad. En ik maar denken dat we niet in China leven..

22 april 2021 om 10:48

Hij heeft het over feiten met cijfers dat wanneer top teams tegen elkaar spelen mensen kijken. Iedereen heeft het hier over eerlijker zijn etc. Maar toen de vrouwen de zelfde salaris wilde als mannen Oeh toen zag ik nergens zo’n reactie. Men kwam met; aanbod en vraag. Nou wat interessant want juist dit doelt perez mee..jullie zijn allen hypocrieten en dat is wel duidelijk. Kan je enkel wel beloven dat er hoe dan ook een andere opzet zal komen. Kwestie van tijd

Ik zie nog steeds niet in hoe hij het voetbal wil redden door de 12 rijkste club ieder jaar 400 miljoen rijker te maken.

De man snapt nog steeds het competitie element niet. De CL wordt pas interessant vanaf de kwartfinale omdat het dan ergens om gaat. En de ploegen die daarin staan hebben het ook verdiend. They earned it.

Een toernooi waarbij de meeste ploegen bij voorbaat al geplaatst zijn, is een veredeld invitatie toernooi en dat druist in tegen het sporthart van elke supporter. Perez is volledig uit het oog verloren waar sport daadwerkelijk om gaat.

22 april 2021 om 07:41

De CL is natuurlijk al effectief een invitatietoernooi voor bijna alle clubs. Het is een zichzelf versterkend systeem. Ajax speelt CL, verdient telkens meer geld en loopt steeds verder weg bij de andere clubs in Nederland. CL is in de toekomst gegarandeerd. Ajax is ook nog eens een van de eerste gegadigden voor het Willd Card ticket mocht het toch nog eens tweede worden. De Eredivisie gaat de richting op van de Bundesliga hierdoor.

22 april 2021 om 08:07

De Eredivisie gaat helemaal niet de kant van Duitsland op, want een club als PSV zal bijvoorbeeld normaal gesproken ook van alle kleine clubs winnen. Twee jaar geleden, toen Ajax nog De Ligt en Frenkie had, had Ajax nog moeite om kampioen te worden.

22 april 2021 om 08:55

De CL is helemaal niet effectief een invitatietoernooi voor bijna alle clubs, dat is juist de reden van dit Super League idee. Je neemt nu Ajax als voorbeeld, maar Ajax is het probleem niet. Die gaan ook helemaal niet meedoen aan de Super League. Het probleem is dat veel grote clubs, met name in Engeland, die garantie dus niet hebben. Er zijn 6 clubs in Engeland die een CL ticket nodig hebben, maar er zijn maar 4 CL tickets. Daarnaast kan bij een goed jaar een Leicester, Everton, West Ham etc. zomaar 1 van die CL tickets claimen. In Italie grijpt AC Milan al vrij lang naast het CL ticket en ook voor Inter is het hard werken. Clubs als Napoli, AS Roma en Lazio kunnen zomaar een CL ticket pakken en dan is er nog de opkomst van Atalanta. Zelfs Juventus is dit jaar nog niet zeker van hun CL ticket. Misgrijpen is dodelijk voor je begroting, dus willen die clubs meer zekerheid in bouwen. De wildcards waar je het over hebt, was juist een geste om die grote clubs binnenboord te houden (wat dus niet gelukt is ). Het is geen toeval dat de clubs die wel zeker zijn van hun CL plek én niet om het geld staan te springen, niet mee doen. Ik denk dan aan Bayern en Psg.

Hij heeft gewoon gelijk. Hij kan met een ander idee over voetbal. Een statement was het. Mensen willen hem bijna vermoorden, in de gevangenis gooien. Er was nog niks concreet, het was alleen een statement. Mensen/fans laten zich te snel leiden door hun emoties en de UEFA heeft daar mooi gebruik van gemaakt. Is het verboden om met een nieuwe inkijk te komen? Blijkbaar wel. Je bent gelijk gek en "hangen zal die"

22 april 2021 om 07:57

Hoezo niks concreet? De man dreigt nu al met boetes aan de clubs die er uit stappen. Contracten zijn getekend.

22 april 2021 om 08:08

Overdrijf ff nog erger dan. We hoeven hier niet te doen alsof Perez één of andere heldhaftige revolutionair is met z’n “we willen het voetbal redden” om vervolgens te janken dat kleine clubs in zijn ogen veeeeel teveel mee snoepen van het bordje. Als ze zo graag die SL willen dan zetten ze het toch lekker door, dan staat de Uefa en de Fifa ook in hun recht om ze uit te bannen. Dat zijn de consequenties, welkom in de grote-mensen-wereld.

22 april 2021 om 08:14

Nee ik zeg alleen dat Perez en een andere kijk op heb dan de meerderheid en dan moet hij gelijk op de brandstapel. UEFA reageert als het de katholieke kerk is tijdens de 16de eeuw. En al die supporters ook

22 april 2021 om 08:21

Voetbal is van de supporters en de clubs zijn dat ook. Dan kun je me een conservatieve, hopeloze romanticus vinden maar als je ziet hoe eigenaren zoals die Henry van Liverpool door het stof zijn gegaan laat dat nog steeds zien dat dat vandaag de dag nog steeds geldt. De reactie van de UEFA, wat overigens ook een organisatie is die grondig op de schop moet, is volkomen begrijpelijk omdat dit hele idee plotseling in de openbaarheid is gekomen. Zonder overleg, zonder vergadering. Dan staat de UEFA ook dik in haar recht om daar consequenties aan te verbinden.

22 april 2021 om 10:07

Die Perez hoort ook op een brandstapel, maar dat is weer een andere discussie. Gewoon een geldwolf tot en met .

22 april 2021 om 08:13

Je mag altijd met nieuwe inzichten komen. Maar dat doe je in een vergadering en in overleg.
Je kunt niet zeggen deze 12 clubs gaan met ingang van komend seizoen hun eigen feestje vieren.
Zeker niet als je als Uefa (lees alle bonden/clubs) in gesprek bent (zelfs bij afgerond) over een nieuwe opzet van de CL.

Ze willen het voetbal redden... mss stoppen 100+ miljoen voor spelers te betalen en je spelers zoveel te betalen. Iedereen die leest over de bedragen die in het voetbal rondgaan zal niet het gevoel hebben dat er iets gered moet worden. Maar de spaanse en engelse clubs steken inderdaad flink in de schulden. Dat is een kwestie van slecht beleid. Ze hebben geprobeerd om het aan de inkomstenkant op te lsosen. Misschien dan nu toch maar eens naar de kostenkant gaan kijken.... Des te meer respect voor Bayern, een schuldenvrije club die standhoudt als absolute werldmacht en zich daarom ook niet met dit soort onzin hoeft in te laten.

22 april 2021 om 07:59

Ze denken echt dat supporters alleen maar grote supersterren in hun teams willen zien. Nee dat willen wij helemaal niet.

22 april 2021 om 12:47

En je maakt elk jaar dezelfde film met dezelfde personages, want die willen de mensen het liefste zien. Er mag niemand dood en er zijn geen gevolgen. Je zit gewoon elke keer naar "episch eindgevecht dat geen eindgevecht is" nummer zoveel te kijken.

Het is trouwens onzin dat het pas vanaf de kwartfinale "spannend word". Wat doe je dan met de ronde ervoor? Daar word je er ook gewoon uitgeflikkerd als je slecht speelt (Ajax-Real, kuch kuch kuch).

Perez heeft in ieder geval het verhaal laten varen dat de superleague in het belang van heel het voetbal is. Nu zegt hij al dat het oneerlijk is dat grote clubs geen topaankopen meer kunnen doen. Dat is natuurlijk onzin want als je een omzet van 700 miljoen hebt ben je nog altijd 7 keer rijker dan ajax. Misschien moeten rijke clubs maar eens een normaal beleid gaan voeren. De tijd dat je zomaar 11 supersterren bij elkaar kunt kopen is voorbij en dat is alleen maar goed.

Ik hoop dat Perez snel wordt weggejaagd bij Real. Echt kwalijke ideeën heeft die man en hij heeft ook overduidelijk helemaal niets geleerd van dit fiasco. Hij doet alsof dit normaal en noodzaak is, maar hoeveel grote sportcompetities zijn er nu werkelijk waar zo'n model echt werkt. Hij noemt het tennis, maar daar wordt toch echt het meest gekeken naar de grootste toernooien met de meeste historie (grand slams) dan naar wedstrijden tussen toppers (ATP finals). Hetzelfde zie je bij darts, waar het WK veel interessanter is dan de premier league. En dat zijn dan nog toernooien waar je je plekje moet verdienen. Er is gewoon geen bewijs dat zoiets de sport echt verder helpt en meer doet dan geld naar de zakken van de rijke clubs brengen.

22 april 2021 om 09:41

Perez en zn maten hebben natuurlijk alles uitgezocht he. Ze hebben onderzoekjes gedaan met behulp van de TV zenders dus hij weet waar hij over praat (wat betreft kijkcijfers). En hier ging het om. Het plan van de superL zelf is super super slecht. Althans van wat we weten (want zoveel weten we ook niet.

22 april 2021 om 13:38

Nou, ik heb er sterke twijfels bij of Perez en zijn maatjes echt zo veel hebben uitgezocht. Het komt allemaal vrij ondoordacht op me over. Het lijkt erop dat ze niet veel verder hebben gekeken dan de lucratieve contracten die ze zouden kunnen tekenen en hoe ze ervoor kunnen zorgen dat ze een groter deel van de taart kunnen krijgen.

Ga maar lekker door met dat plan. Dan spugen de mensen nog meer op deze clubs. De mensen zijn het nu al zat om elke keer dezelfde teams in de laatste fase van de CL te zien. Laat staan dat ze in een competitie constant tegen elkaar spelen. Daar zit toch geen hond op te wachten behalve de clubs zelf? Denken ze nou echt dat hun supporters dat leuk zullen gaan vinden? Niet dus. Maar zij vullen dat gewoon voor ze in.

Precies dit. Hebzucht.

Grote clubs verdienen niks? Dat is juist het probleem. Ze vinden zichzelf zo groot dat ze meer geld uitgeven dan er binnenkomt, grote maken en kleine clubs kleinhouden. Walgelijk. Ze zoude failliet moeten gaan ipv de grote boy uithangen.

Kunnen ze geen Haaland kopen? Nou boehoe. Dat zorgt juist voor een goede balans. Zou mooi zijn als ze dat niet kunnen. Die clubs moeten veel meer op eigen kracht staan.

En de potverdeling moet veel beter. Kleinere clubs zijn enenwel belangrijk. Zonder hun geen competitie.

Als ze de winstpremies naar beneden doen knallen en aanwezigheid premie omhoog, kunnen de kleinere clubs meer. En dan een regel met minimaal 5 of 6 zelf opgeleide spelers (vanaf 12 jaar) in elk team. Dan lost het probleem met 14 clubs die winnen en 6 die verliezen vanzelf op.

Ik gooi ook maar met een bom. Maar dat vinden ze natuurlijk niks.

Die heeft ze echt niet meer alle 24 in het kratje hoor. Hoe kun je zulke uitspraken doen. Ben je dan zo wereldvreemd?

Zegt hij nou werkelijk dat ze drie jaar aan dit plan gewerkt hebben? Serieus?! Dat maakt het nog lachwekkender 🤣 een spreekbeurt op de middelbare school is doorgaans beter uitgewerkt dan dit. Wat een grap!!! En ook de minachting naar kleinere clubs van Perez. Wat een fluitketel joh. Zolang Perez de scepter zwaait bij Real Madrid en hij wil een speler kopen, zou ik als verkopende partij altijd dwars gaan liggen.

De man vergeet dat iedereen zijn circus live wil kunnen zien. Dus ook in kopengagen, dublin, krakow enz enz. Dat geeft zijn circus meer aanzien dan alleen op tv tegen de elite. Ik hoor hier alleen dat hij rijker wil zijn of blijven dan de rest, niet dat hij het voetbal wil redden.

Het heeft niks met niveau te maken. Die man kampt met een enorm godcomplex. Het is wel toevallig dat clubs die financieel boven hun stand leven willen deelnemen aan die league. Ik denk dat Real zonder dit toernooi misschien failliet gaat.

Het klinkt eerder als de Florentino Perezleague nu, wat een vreselijke man zeg. Hij denkt ook even voor de socios van Barca te kunnen spreken, het moet niet gekker worden. Ik houd een hele vieze nasmaak in mijn mond over van deze vent. Dat die contracten bindend zijn geloof ik overigens best, maar de clubs die getekend hebben zullen moeten betalen voor hun domme fouten.

Wordt tijd dat de UEFA of de Spaanse bond Perez schorst, uit zijn woorden is op te maken dat ze er aan blijven werken. Stel als UEFA , FIFA en Spaanse bond een voorbeeld. Dit helpt het voetbal voor de supporters niet, die helpt alleen de zakkenvullers die voor eigen gewin bezig zijn dat is inmiddels wel duidelijk

Allereerst verbazing dat er dan schijnbaar geen kritische vragen zijn gesteld tijdens dit radio-interview. Zit nu met alleen maar vragen.

Maar het is duidelijk dat hij het allemaal bij elkaar liegt. Waarom als je er al zogenaamd drie jaar mee bezig bent komt het over als een in alle haast in elkaar geflanst project? Directeuren van desbetreffende super clubs wisten in de meeste gevallen zelfs nergens vanaf en werden er pas zondag mee overvallen door de clubeigenaren. Het logo was zelfs even snel in elkaar geflanst en voor het gemak in alle opzichten geïnspireerd op het bestaande CL logo. Leg mij inderdaad uit wat je plan was Florentino? Leg mij uit waarom het slechte beleid van al deze topclubs je niet die megaschulden hebben opgeleverd? Ook zonder Corona pandemie gaven al deze clubs al onverantwoord meer geld uit dan ze binnen kregen. En het de kleine clubs kwalijk nemen dat zij wél verantwoordelijk beleid voeren? Bayern Munchen is groot geworden door VERANTWOORD beleid, Ajax idem. Het kan dus gewoon... maar hij en zijn vriendjes nemen al jaren short cuts en Real leeft op krediet van de banken. Hij is gek gemaakt door zijn buurmannen uit Qatar en Rusland met onbeperkt geld, dat hij koste wat kost de schijn wilde ophouden dat hij in net zo’n duur huis kon wonen terwijl ie het niet kon betalen.

Het is gewoon blinde paniek bij met name de clubs uit Spanje en Italië. Deze man heeft zoveel boter op zijn hoofd. Dit roepen op de dag dat je Alaba binnen haalt met een tekenbonus van 30 miljoen en jaarsalaris van 12 miljoen. Waar wil je het van betalen?

Nee, de redding van het voetbal is vrij eenvoudig... verantwoordelijk financieel beleid. Strikte regels. En daarmee zal de onderlinge competitie met de zogenaamde kleine clubs alleen maar groter én beter worden. Kijk wat er bij Barcelona ontstaat als ze door omstandigheden niet die megalomane aankopen van boven de 100 miljoen kunnen doen maar terugvallen op de jeugdopleiding. Ze spelen plots stukken beter dan toen ze gokte op dure aankopen als Couthino, Dembele of Griezman. Ansu Fati zelf keurig opgeleid, Pedri vanuit prima scouting. Het kan, je moet alleen zelf willen.

22 april 2021 om 08:28

Helemaal mee eens. Ze zijn vergeten wie de mensen zijn die de clubs zo groot hebben gemaakt: de supporters. Hij liegt ook dat het leuker gaat worden voor alle supporters en dat het spannender gaat worden. Dat laatste zeker niet nu er geen degradatie of promotie zal zijn. Hij wil ook niet dat de kleinere clubs hiervan zullen profiteren. Dat wil hij juist niet. Hij wil dat die clubs nog rijker worden zodat ze alle goede spelers van kleinere clubs kunnen kopen.

Perez. Die omzet kun je opvangen met lagere salarissen. Je hebt je werknemers niet tot hun pensioen in dienst. Je kunt gewoon, in samenspraak met andere clubs mbt eerlijke concurrentie, de volgende lichting spelers minder voorleggen. Dan daalt de salarishuishouding op natuurlijke wijze. En 3 jaar werken aan dit plan? 3 jaar niet inzien dat je de competitie lam legt omdat er geen motivatie voor een paar clubs is om in de top 4 te eindigen voor die enorme CL premie? Een kampioen die niet bij de SL uitverkorene zit moet hopen op een uitnodiging? Uberhaubt topclubs van kleinere competities die met een bid moeten komen om mee te mogen doen? Dit plan is verrot. Dit geeft aan hoe vervreemd deze mafklapper is. Ik vond hem in de begin 2000's al een idioot met zijn galactico plannen. Hij zag voetbal toen al als een soort van kermisattractie. Dat is er bij hem nooit uitgegaan, hij wil ook liever wedstrijden inkorten voor de jeugd. Bizarre transfersommen zijn bij hem begonnen (in Italie begon het, maar hij ging er jaarlijks overheen), lekker toeren en in de zandbak spelen, ten koste van fitheid, is bij hem begonnen. Macca schreef er ooit over, de Disneyfication.

Lijkt alsof de clubs dus wachten op de volgende kans. Al te meer reden als UEFA om ze te straffen. Denken ze wel 2 keer na. Nu kunnen ze maandelijks een nieuw plan presenteren tot dat er eentje komt waar de weerstand minder op is. Want ze kunnen gewoon blijven als het niets is.

Perez klinkt echt als een CEO die zijn onderbetaalde werknemers een eurootje extra moet betalen en dan gaat janken dat hij daardoor nét niet een vijfde vakantievilla op Ibiza kan kopen. Wat een megalomane lul is dat zeg, gatverdamme.

Die vent heeft geen plaat maar een hele bunker voor zijn kop...

"het is niet eerlijk dat de 6 clubs in Engeland verliezen en 14 clubs winnen"
"het is niet eerlijk dat grote clubs in Spanje geld verliezen en de kleine clubs geld verdienen"

Wat een engnek...
Zonder die 14 clubs in Engeland waren de 6 clubs niets waard...arsenal staat 9e!!!?!!?

Zonder die kleine clubs in Spanje, valt er voor de grote clubs ook weinig te halen"..

Lekker makkelijk vanuit je ivoren toren, een toren dat betaald is met geld wat er eigenlijk niet was...
Wil je voetbal redden, kap dan eens met geld uitgeven wat je niet hebt...

En als dat betekend dat je Haaland even niet kan halen, dan niet...

22 april 2021 om 10:12

haha ja...dat heet beleid. Bayern Munchen komt toch ook prima de corona crisis door. Natuurlijk worden ze financieel geraakt, maar er is daar totaal geen paniek.

Perez schreeuwt aan alle kanten moord en brand en ondertussen krijgt een speler als Alaba een enorm contract voorstel met een gigantische tekenbonus. En hij zich maar afvragen waarom het allemaal zo moeilijk gaat.

De inhoud van dit geweldige plan in niet al ergens op internet te vinden zeker? Zou er graag een avond voor over hebben om het te lezen.
Als het echt zo geweldig is dan zou ik het nu direct voor iedereen beschikbaar maken.

Er 3 jaar aan gewerkt en het dan zo slecht naar buiten brengen dat iedereen er na 2 dagen uitstapt. Het amateurisme is echt hilarisch. Voetbal is echt voor oenen. En dan kan je misschien heeeeeel veel geld hebben, maar dat drukt je waarde als persoon duidelijk niet uit.

22 april 2021 om 08:36

Eens! Kan nog steeds niet geloven dat ze totaal verrast zijn door de reactie van zowel supporters als uefa. De uefa toont al jaren aan dat ze tot haast alles in staat zijn om aan de macht te blijven, en de mening van de supporters zou je toch op zijn minst moeten peilen.

Totdat de nummer 80 een keer zijn dag van zijn leven heeft en Nadal niet, dan vind iedereen het geweldig!

Tsja, deze man eet waarschijnlijk al heel zijn leven elitehaver. Leeft totaal in een andere wereld dan dat de meeste van wij leven. Geld heeft totaal geen waarde meer . Het voetbal is al kapot en heb niet de illusie dat het ooit nog goed komt, in de zin dat bijvoorbeeld een club uit de subtop de CL kan gaan winnen. De fifa en de uefa zijn ook verrot, al jaren worden clubs de hand boven het hoofd gehouden en is er bij vele clubs een financiële puinhoop. Belachelijk anno 2021!

Bij iedere nieuwe zin gingen mijn haren weer wat verder overeind staan. Wat een totaal losgeslagen megalomane gek. Lekker denigrerend doen over 'de kleine groep tegenstanders" en de sport willen redden.
Zullen we Nadal en Federer ook maar gewoon iedere Grand Slam vanaf de kwartfinale laten instromen?
Brr, heel enge man.

Tja als Nadal en Federer in de 1e, 2e, 3e, 4e ronde, kwartfinale en halve finale van hetzelfde toernooi steeds tegen elkaar spelen dan gaat er ook wat van de glans af, of denk je dat de finale dan nog steeds net zo ‘speciaal’ is?

Ik weet dat het nu trendy is om deze man, de superleague, en alles dat ermee te maken heeft te bashen. En dat is ook wel begrijpelijk. Maar over de reactie van uefa heeft hij gewoon een punt. Hun reactie was belachelijk en toont aan hoe ver ze willen gaan om hun eigen macht veilig te stellen. En die reactie vond plaats voordat de supporters zo overduidelijk tegen de plannen in gingen, en hadden daar dan ook absoluut niets mee te maken.

'contracten waren bindend' 'met contracten kun je er niet zomaar uitstappen op deze manier' wat grote hypocriete slang... Zelf blijk je ook niet zoveel waarden aan regels te hechten: 'In de huidige clubreglementen staat namelijk overduidelijk dat De Koninklijke nooit mag deelnemen aan competities waarbij de Spaanse voetbalbond niet betrokken is, zoals bij de Super League uiteraard het geval was.'

Wat een interview, wat een zieke narcist. Ik hoop dat ze Real Madrid flink straffen!

Wat een vreselijk nare man. Echt een enorm arrogante kwast, die doet alsof wij er voor Real zijn ipv andersom. Hadden ze Hazard niet gekocht voor een idioot bedrag dan zag het huishoudboekje er weer anders uit. Dit soort gasten hebben 0 zelfreflectie.

Anti Madrid campagne is weer begonnen!
Lees niks over de voorzitter van Barca en de andere....
Typisch Nederlandse media!!!

Ik lees eigenlijk altijd veel negativiteit over de super league maar dit is eigenlijk hoe je voetbal wilt zien. Vanuit een rechtse of linkse perspectief.

Deze 12 clubs vertegenwoordigen (laten we zeggen) 80% van het commerciële voetbal en moeten het geld delen met alle andere clubs. Vanuit een links perspectief wil je dat inderdaad met de rest verdelen. Vanuit een rechts perspectief zou je graag meer willen overhouden aangezien jij verantwoordelijk bent voor het binnen halen van het grote geld. Ik ben zelf ook vel tegenstander maar snap ook het punt van de andere kant wat opzich best logisch is. Vind jij het eerlijk als je keihard werkt en een hogere belasting betaald dan iemand die minder verdiend? (In het voetbal is dat nog extremer)

22 april 2021 om 09:34

Het probleem is dat sport, een maatschappelijk fenomeen, verworden is tot een business. Clubs zijn geen verenigingen meer - die mensen 'verenigingen' - maar bedrijven waarvan de teams en de spelers simpelweg vervangbare producten zijn, waarvan hun commerciele waarde bepalend is en niet hun binding met de club (als die er al is). Ik ben niet tegen commerciele sport - we zijn ten slotte ook geen communisten - maar vind wel dat er een begrenzing moet komen op de mogelijkheden om ervoor te blijven zorgen dat topsport zich in de volle breedte kan blijven ontwikkelen.

Wat je nu ziet is de ultieme extreme van vrije markwerking. Stel je een dictatuur voor die met militaire en politieke macht alleen en met een kleine groep volgelingen alles in een land of regio bepaald en elke vrijheid en zeggenschap inperkt. Wat het sinistere gezelschap van Amerikaanse en Russische zakenlieden en Daniel Levi, Florentino Perez en Andrea Agnelli hier doen is hetzelfde, alleen is in plaats van machtsmisbruik sprake van 'vrijheidsmisbruik.' Als je geen enkele morele scrupules hebt om dit te verzinnen, voor te stellen en uit te voeren, en landen en bonden zijn niet bij machte om het maatschappelijk belang van in dit geval voetbal te beschermen, komt iets heel verbindends als de voetbalsport in een beperkt paar hele enge handen en komt het voetbal juist op losse schroeven te staan.

wat een grootheid waanzin van deze man. En er waren nog gasten hier die wilden claimen dat zij geen intentie hadden om hiermee door te gaan maar het puur een dreiging was. Deze man is helemaal losgerukt van de realiteit. Hij heeft het erover dat ze anders doodgaan en geeft weer een super contract uit aan alaba. Geen enkel respect voor deze geld aanbidder meer.

Het is niet gek dat dit soort mensen alleen een kijk hebben vanuit financieel oogpunt. Dat is hun Job, daarvoor worden ze aangenomen. Het is ook niet vreemd dat bepaalde clubs zich verenigingen omdat ze financiële kansen zien die Jan alleman nog niet kan inzien. Vanuit dat oogpunt was het netter geweest als de tegenstanders van de SL met argumenten kwamen in plaats van karaktermoorden te plegen. Voetbal maakt momenteel geen goeie beurt. Laten we het daarop houden.

Hilarisch verhaal! Met z'n allen al twintig jaar de jeugdopleidingen van clubs in Nederland, Belgie, Denemarken, de Scandinavische en Balkanlanden, etcetera leegroven, een tweede garnituur aan reserves hebben dat als elftal moeiteloos in de subtop van dezelfde league zou eindigen, jaarlijks elke kop die boven het maaiveld onder je kopen voor belachelijk hoge bedragen en dan nu zonder knipperen beweren dat je een ESL op wilt richten om het voetbal te redden? Het zijn de Real Madrids, Manchester Cities en Juventussen die de grootste bedreiging van het voetbal zijn. Als deze oprechte mensen werkelijk het beste voor hebben met de sport, zouden ze niet drie elftallen Europees toptalent laten verpieteren tussen hun 17e en 22e, met jaarlijkse uitleenbeurten waar ze niets mee opschieten. Zouden dit soort jongens in die vormingsjaren gewoon bij nationale topclubs in hun eigen land spelen dan waren er nu in de volle breedte veel meer goede (vroeg doorontwikkelde) spelers geweest in de sport. Als deze nobele heren werkelijk enig ander gevoel hebben dan hun voorliefde voor meer geld, verzin je het niet om pakweg Madrid-Barcelona in New York of Tokio te laten spelen. Dat is weliswaar nu niet het plan, maar je kunt er natuurlijk donder op zeggen dat die ESL naar een mondiaal niveau zou worden getrokken als het en de standplaats van een club weinig meer waard zal zijn.

'waarom hebben we er niet over mogen praten?' Kom nou Perez, je hebt dit achter de rug om gedaan van de hele voetbalwereld en bent dan verbaasd dat iedereen daar pissig over is. Daarnaast heb je ook nog een interview van 1,5 uur gegeven waarin je uitgebreid over die Super League heb gepraat en daarin ging het alleen maar erover dat de elite clubs meer inkomsten willen, bovenop de toch al buitenproportionele omzet die die clubs draaien.

Nu hun eigen financiële wanbeleid keihard in hun gezicht uiteenspat wijzen ze naar alles, behalve naar zichzelf. Hoe kun je dit met droge ogen zeggen als je gisteren een transfervrije Alaba 20-30 miljoen tekengeld en een jaarsalaris van 12 miljoen gegeven hebt? Totaal los van de realiteit.

Het voetbal wordt niet gered door een plan om 12 clubs standaard te voorzien van een extra inkomstenpost van 300 miljoen. Daarmee verziek je alleen maar het voetbal. En laat in mijn ogen alleen maar zien dat als hij er nog steeds zo overdenkt en in staat dat hij alleen maar wilt dat Real bovenaan blijft staan zonder een goed beleid. Wat voetbalt gaat redden is in mijn ogen strengere regels inzake financiën en die Europees gelijk te trekken. Daarnaast zou juist de inkomsten uit CL wat omlaag moeten en de andere competities omhoog zodat ook clubs (die goed beleid voeren) maar de pech hebben in een kleine competitie te spelen ook te laten groeien en mee te laten doen met de topclubs uit de grote competities. Ik kan namelijk meer genieten van een Lyon, Atalanta, Port of Ajax (Leipzig en Bayern ook) die ver komen en goed beleid voeren en daarmee succes halen. Dan clubs die 500 miljoen per jaar besteden om maar de top aankoop te doen en daarmee succes halen.

Wat een mafkees. Gisteren was de SL nog opgericht vanwege de corona en nu is het al 3 jaar in voorbereiding.

Buiten dat, dat dus niemand een speler als Haaland kan betalen betekent dat het systeem zwaar ziek is. Dat bestrijd je niet met meer geld. Deze man is een schande voor de sport.

"de Champions League is achterhaald. Het wordt pas interessant vanaf de kwartfinales.”

heel makkelijk. poulefase afschaffen en gelijk het hele toernooi knock out.
Maar ja...dan speelt meneer te weinig wedstrijden, dus te weinig geld.
Maar op die manier is wel elke wedstrijd spannend

Denk dat het Super League project op verkeerde wijze is gepresenteerd, dan wel niet te abrupt. Feit is wel dat het voetbal - al langere tijd - economisch onhoudbaar is geworden. En een kat in het nauw maakt rare sprongen. Zodra je portomonnee geraakt wordt begint men te zweten - ik zelf ook!

Problemen IN HET Voetbal:
Top en middensegment van top competities betaald veels te hoge salarissen, transfersommen en oprotpremies; dit is de grootste oorzaak van alle problemen in het voetbal en hier is de controle totaal zoek - dit moet met minstens 40% terug worden gedrongen.

Zodra het minder aantrekkelijk is voor spelers die enkel voor het geld ergens heen verkassen of er is simpelweg minder budget om spelers aan te trekken, zullen spelers langer bij hun clubs blijven; dit stimuleert de kwaliteit en de competitiviteit bij de subtop en daaronder.

Stoppen met kapen van clubs door rijken Russen en Arabieren! Psg, Mcity, Chelsea en zo zijn er nog meer. Ze pompen zo veel geld erin dat er oneerlijke concurrentie onstaat - grappig dat de fans van Chelsea laast op TV riepen dat ze hun club terughadden na uitstap uit de Super League - hypocriet of onwetend? Haal de steroiden uit de club en kijk waar ze belanden

Er is zo veel mis om maar niet de Uefa te noemen - Corrpute bende. Zijn niet eens in staat om constant de VAR te implementeren.

En over de Fifa ga ik niet eens beginnen....

Er is nog niet eens een goed plan gepresenteerd. De topclubs gaven alleen aan wij willen een Super League. En Perez geeft het ook zelf aan we hebben het niet goed naar buiten gebracht! Ik zou weleens willen weten hoe ze het geld willen verdelen over de teams en hoe ze het dan doorsluizen naar de kleinere teams!

Heeft iemand uitleg of een linkje waar die 600 miljoen schuld van Real op gebaseerd is?

"wat hebben we verkeerd gedaan"?

Nou, misschien proberen voetbal compleet kapot te maken? Het lijkt me logisch dat er dan zo fel wordt gereageerd. Hoe hij met droge ogen kan beweren dat dit in het belang van het voetbal is, is ongelofelijk. Deze reactie op dit onacceptable, debiele, plan kan je verwachten.

Voetballiefhebbers zijn tegen de Super League, simpel zat.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren