Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Feyenoord ziet in Braziliaan geschikte opvolger van gewilde De Vrij’

Laatste update:
/

Feyenoord maakt zich op voor diverse uitgaande transfers. Graziano Pellè, Daryl Janmaat, Bruno Martins Indi en Stefan de Vrij worden alom begeerd. Laatstgenoemde leek nog voor de start van het WK in Brazilië een buitenlandse transfer af te ronden, maar Feyenoord en Lazio kwamen niet tot een akkoord. Sindsdien werd de verdediger aan diverse andere clubs gelinkt.

Met Terence Kongolo heeft Feyenoord al een opvolger van Martins Indi in huis, maar de club uit Rotterdam ziet in Sven van Beek naar verluidt toch niet een directe vervanger van De Vrij. Volgens het Dagblad van het Noorden staat Eric Botteghin van FC Groningen in een schaduwteam van Martin van Geel, technisch directeur van de club uit Rotterdam.

Botteghin, 26 jaar, heeft een uitstekend seizoen achter de rug, waarin hij 34 wedstrijden speelde in de Eredivisie en twee keer scoorde. De rechtspoot uit Brazilië heeft wel nog een verbintenis tot medio 2016 en zodoende zal Feyenoord met een transfersom over de brug moeten komen.

Eric Botteghin zou een goede verdediger voor Feyenoord zijn

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Prima speler maar is Botteghin een Braziliaan???!

2 juli 2014 om 08:58

ja, wat dacht jij dan? Hij speelt al een tijd in Nederland maar is toch echt een Braziliaan (met Italiaans paspoort), ooit opgepikt door Zwolle

Botteghin is wel een ervaren speler die op Nederlands niveau goed mee kan. Hij kan wel van waarde zijn voor Feyenoord denk ik. Moet zeggen dat ik niet had verwacht dat hij het zo goed zou doen bij Groningen.

2 juli 2014 om 09:01

Ik snap z'n twijfel wel, het is niet de meest Braziliaanse naam.

Ot: ik weet niet of feyenoord hier de oorlog mee wint, ondanks dat botteghin een prima verdediger is. Ik denk dat feyenoord naar een hoger niveau moet streven. Als je iemand van die leeftijd haalt, moet het een absolute uitblinker zijn.

2 juli 2014 om 09:03

Nee sorry iemand die bij, met alle respect, FC Groningen al niet echt uitblinkt is geen versterking voor Feyenoord. Ik begrijp dat er niet heelveel alternatieven zijn en dat ze sowieso iemand met ervaring en kracht zoeken. Maar dit kan echt niet.

2 juli 2014 om 10:11

Botteghin is de sterspeler van Grunn hampel. Dat Kostic er wat vaker een balletje inschiet is leuk voor studio sport, maar Botteghin houdt Groningen staande de rest van het seizoen.

2 juli 2014 om 11:30

Daarbij komt dat Botteghin de verdediger met de meeste onderscheppingen is in de Eredivisie. Als je alle wedstrijden een beetje gevolgd op is hij toch wel één van de betere op dit moment. Kneus

2 juli 2014 om 22:35

Ik dacht dat hij al ouder was dan 26.
Niet omdat hij er ouder uit ziet maar omdat hij voor mijn gevoel al heel lang in Nederland speelt.
Het lijkt me wel een goede vervanger en dan zou van Beek rechtsback kunnen spelen en als back-up voor Botteghin.

2 juli 2014 om 10:07

Ja, al jaren.. Vind ik wel een aardige aankoop dan voor Feyenoord.. Gewoon een prima speler in de Eredivisie in een leeftijdscategorie die Feyenoord goed kan gebruiken.. Misschien te slecht voor de Europese top maar prima voor in de Eredivisie..

En dan kunnen anderen Feyenoord talenten weer rustig verder groeien zonder dat ze er direct moeten staan.

Botteghin speelt toch links in de verdediging?

Sven van Beek heeft de Vrij altijd perfect vervangen dus zie verder de noodzaak ook niet.

2 juli 2014 om 09:41

Nee rechts centraal. Speelde bij Zwolle altijd met Moisander in het centrum. Maar belachelijke aankoop trouwens. Geef dan van Beek een kans.

2 juli 2014 om 12:30

De noodzaakkoord is onderbezetting als Janmaat en De Vrij weggaan.

2 juli 2014 om 22:38

Je hebt 2 spelers nodig voor elke positie en van Beek kan ook rechtsback spelen.
Die positie is ook dun bezet (er van uitgaande dat Janmaat weg gaat), zeker nu Lopez Cabral geblesseerd is. Schaken zou ook nog rechtsback kunnen maar dat lijkt hij niet echt te willen.

Altijd doen Feyenoord. Snap niet wat ze er mee moeten. Er komt nu een nieuwe fase voor Feyenoord aan. Ze kunnen investeren met geld. Ik ben benieuwd wie ze er van gaan halen.

Niet doen, er komen voldoende verdedigende talenten aan bij Feyenoord. Bovendien denk ik niet dat hij het juiste niveau heeft, al zou ik me daarin kunnen vergissen.

2 juli 2014 om 09:40

Het is niet zo fantastische speler hoor. Een degelijke verdediger, maar Feyenoord heeft andere ambities en ik weet niet of zijn kwaliteiten dat aan kunnen.

2 juli 2014 om 11:16

Niet met je eens. Toen Van Dijk vertrok was iedereen bang dat de verdediging ging instorten en toen kwam Botteghin die het misschien wel beter doet dan Van Dijk. Echt een beest die ontzettend veel werk verricht. Iedereen die Groningen een beetje volgt zal het met me eens zijn.

Ik vind deze jongen een goede speler, maar geen vervanger voor Stefan de Vrij.
Dit seizoen is Stefan bekritiseerd en niet zo weinig ook, als je ziet hoe hij het heeft opgepakt is dat echt knap.
Er loopt in de eredivisie geen vervanger voor hem, geen verdediger die zoveel rust in zijn spel heeft en ook het overzicht van deze jongen is geniaal.
Echt de stap die hij gaat zetten is wel van belang, niet naar de absolute top dat is te hoog gegrepen denk ik.

@rotjeknor fc , dat je hem niet ziet zitten ok maar die gast is elke week 1 van de sterkhouders. Wij willen hem dan ook absoluut niet kwijt! Dus staf van Feyenoord , ga aub af op de mening van Rotjeknor , blijft hij lekker in Grunn.

2 juli 2014 om 09:19

Mee eens. Lekker in Groningen laten deze middelmatige verdediger

2 juli 2014 om 09:22

Idd mooi van afblijven. Lekker oordelen omdat ze hek nooit aan het werk zien. De staf van hun helaas wel dus dit zou zomaar kunnen gebeuren.

2 juli 2014 om 10:07

Botteghin is niks voor Feyenoord joh, lekker bij ons laten.

Op zich een goede, wat meer ervaren backup die waarschijnlijk niet al te veel geld zal kosten. Er stroomt genoeg verdedigend talent door bij Feyenoord, maar met het vertrek van zowel Bmi, De Vrij als Janmaat en over een jaar ook Mathijsen heeft Feyenoord gewoonweg een plekje te vullen. Dat kan vaak niet met alleen maar talenten.

2 juli 2014 om 11:48

Niet al te veel geld? Reken gewoon op 2.5 miljoen minimaal.

2 juli 2014 om 22:41

ik denk eerder aan 1,5 tot 2 miljoen.
Dat is al heel wat voor een verdediger.

Hoeze herinvesteren? Feyenoord moet gewoon weer jeugd doorschuiven, geen spelers a.u.b. kopen of transfervrij ophalen.

2 juli 2014 om 09:37

Jeugd doorschuiven zal sowieso gebeuren. Alleen is dat lastig als je van de (naar alle waarschijnlijkheid) 3 vrij komende vacatures er maar 2 met eigen jeugd kunt opvullen. Nu is bijvoorbeeld Lopes Cabral geblesseerd en is Van Beek de enige serieuze optie voor rechtsback. En dat terwijl Van Beek eigenlijk de beoogde opvolger is van Stefan de Vrij voor rechts in het centrum. Een, wat meer ervaren, speler erbij is dus geen overbodige luxe. En met Botteghin haal je een speler in huis die in de eredivisie in ieder geval goed genoeg zal zijn. Het is geen speler die na een paar jaar nog voor een goed bedrag verkocht zal worden dus ik zou zelf ook geen flinke som voor hem neertellen, maar als de voorwaarden goed zijn zie ik hem graag komen naar Feyenoord.

2 juli 2014 om 22:42

Alleen jeugd gaat ook niet werken zeker niet als er veel spelers weg gaan.

Ja, hier was het wachten op. Zou voor Feyenoord een uitstekende aankoop zijn en voor Groningen een immense aderlating. Laten we hopen dat dit feest niet doorgaat.

Is een prima speler voor Groningen, maar Feyenoord vind ik net een stap te groot voor hem

2 juli 2014 om 22:44

Dat zal moeten blijken.
De stap van Zwolle naar Groningen heeft hij ook moeiteloos gemaakt.
Ik denk dat hij wel voldoende kwaliteiten heeft en een beetje ervaring kan ook nooit kwaad.
En hij zit ook wel in de leeftijdscategorie waar Feyenoord naar zoekt.

Rotjeknor Fc

Weinig wedstrijden van Groningen gevolgd waarschijnlijk. Met alle respect, maar Botteghin is de beste rechter centrale-verdediger die er in de eredivisie speelt. Heeft dit seizoen een geweldig jaar achter de rug. Feijenoord mocht willen zo'n verdediger in huis te hebben. Kan alleen nog maar meer groeien. Of hij naar Feijenoord moet? Laat hem nog maar lekker een jaartje bij Groningen voetballen.

2 juli 2014 om 10:39

Beste rechter centrale verdediger, toevallig is Stefan De Vrij dat al. Die heeft na 10 slechte wedstrijden in het begin alleen nog maar 7' en 8'en gepakt.

2 juli 2014 om 11:33

De beoordeling van voetbalzone zeker, nee wauw.

Neeee totaal niet het niveau wat feyenoord moet nastreven. Er moet wel een verdediger bijkomen dan heb je van beek kongolo mathijssen en dan nog ee

2 juli 2014 om 10:09

Botteghin is op dit moment beter dan alle 3 die jij opnoemt.

2 juli 2014 om 22:46

Ik denk wel beter dan van Beek en dat zal zijn voornaamste concurrent zijn.
Kongolo en Matthijssen mogen het dan op links uitvechten waarbij ik een grote voorkeur voor Kongolo heb al kan die ook nog een jaar linksback spelen.

Lekker bij fc Groningen laten. Vinden we helemaal niet erg hier in het noorden.

Anders een uitstekende aankoop voor Feyenoord. Ik zie een heleboel mensen hier reageren die blijkbaar alleen korte samenvattingen kijken. Als je vorig seizoen af en toe een hele wedstrijd gezien zou hebben dan zou je niet zo negatief reageren. Een van de steunpilaren waarop Groningen Europees voetbal haalde!

ik zie in hem niet echt de opvolger van de vrij worden... beter gewoon een jong talent terugkopen we hebben straks toch genoeg geld

van Beek is idd niet goed genoeg.of Bottegin goed genoeg is betwijfel ik.ik zou het niet doen en ergens een top tallent halen.

Weet iemand een goed tallent?

Goed weer een bevestigig dat letterlijk bijna niemand verstand van voetbal heeft hier. Verdediger met de meeste gewonnen duels en meeste onderscheppingen afgelopen seizoen en gaan mensen serieus hier lopen roepen dat het een matige verdediger is. Matige voetballer, ja dat wel maar verdedigend loopt er geen betere rond in de Eredivisie.

Verreweg en dan ook verreweg de beste verdediger die rond loopt in de Eredivisie.

2 juli 2014 om 11:51

Hij is veel beter dan bmi, de vrij en moisander. Tuurlijk joh. Tuurlijk.

2 juli 2014 om 12:21

freshzone had het anders kunnen formuleren: op basis van de statistieken heeft Botteghin uitstekend gepresteerd afgelopen seizoen en heeft hij niet onder gedaan voor andere verdedigers in de Eredivisie. Het is natuurlijk lastig vergelijken als je bij Groningen speelt of bij Ajax/feyenoord, waar de druk weer anders is, dat is logisch.

2 juli 2014 om 12:42

verdedigend gezien, uh ja.

of is het echt zo moeilijk om te bedenken dat er een mogelijkheid is dat de beste speler op een bepaalde positie niet bij een topclub speelt? tja eigenlijk is dat onmogelijk ook he want de topclubs in Nederland hebben altijd de beste spelers.....

Heb ik in de JL een paar keer aan het werk gezien tegen Zwolle toen hij daar nog speelde en viel me altijd in positieve zin op. Goede leeftijd ook (26), past goed tussen die jonkies en die paar oudjes van Feyenoord

Gewoon een erg goede verdediger en als ik puur kijk naar spelers in Nederland die haalbaar zijn voor de positie van de Vrij de meest logische keuze. Kan mooi gaan concurreren met van Beek, nu laatstgenoemde wellicht nog net te onervaren is. We zullen eerst moeten gaan opbouwen dit seizoen, even rustig tussendoor en net de aankoop van deze jongens in ieder geval iemand klaar hebben staan mochten de talentvolle jongens uit de komende lichting het nog niet aan kunnen (sleegers, van Beek, Lopes Cabral, Manu etc.). Van Boëtius, Vilhena en Kongolo weten we in ieder geval dat zij het aan kunnen.

Zijn in Nederland niet veel andere opties in mijn ogen. Bottegin is een goede versterking maar als er echt iemand bij moet komen die de plek van de Vrij kan opvullen zal er toch over de grenzen gekeken moeten worden.

Als je toch geld moet betalen ga dan voor nuytinck...die staat er bij Anderlecht niet goed op, 2 jaar champions league ervaring en 2x kampioen..zie ik hem liever

2 juli 2014 om 13:06

Nuytinck is volgens mij een linksbenige verdediger.

Niet verkopen Groningen, doe het niet.
Ik ben een beetje moe van al die spelers weg willen voor het geld.
Je hebt met je club Uefa of CL behaalt, blijf gewoon nog een jaar en doe je best voor je club in Europa verdomme en kijk daarna verder.

Lol Martin van Geel volgt mij gewoon op Voetbalzone dat kan niet anders . Roep al maanden dat dit de opvolger van Stefan moet worden

Laat Eric maar lekker in Groningen blijven. Feyenoord moet vooral verder kijken. De top heeft echt een ander niveau nodig. Heeft ook geen transferwaarde meer. Nee, doe maar niet.

2 juli 2014 om 22:48

Hij is pas 26 (ik dacht ook ouder) dus hij heeft nog best wel een transferwaarde.

Botteghin staat al langer op het verlanglijstje van Feyenoord/van Geel, ik meen me te herinneren dat Feyenoord al eens interesse toonde toen hij nog bij Zwolle speelde.
Mochten de Vrij en Indi echt vertrekken dan zou Botteghin een hele goede aankoop zijn van Feyenoord. Hij past qua leeftijd, ervaring en zeker ook financieel gezien prima in het plaatje.
Ik zie hem wel graag uit de helikopter stappen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren