Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Farioli gooit opstelling Ajax vrijwel volledig om voor oefenduel met STVV

Laatste update:

De opstelling van Ajax voor het oefenduel met Sint-Truidense V.V. is bekend. De ploeg van Francesco Farioli speelt dinsdagavond vanaf 18:00 uur in Oldebroek het tweede oefenduel in de voorbereiding op het nieuwe seizoen. Er zijn veel wijzigingen in de basiself ten opzichte van het verloren duel met PEC Zwolle (0-1). De wedstrijd is te zien op Ziggo Sport.

Waar Diant Ramaj in de vorige vriendschappelijke wedstrijd het doel nog mocht verdedigen, staat Remko Pasveer, die onlangs zijn contract met een jaar verlengde, onder de lat bij de Amsterdammers. Ook achterin worden er meerdere wijzigingen doorgevoerd.

Dies Janse en Jorrel Hato behouden hun plekken in de defensie, maar Devyne Rensch en Jakov Medic worden vervangen door respectievelijk Anton Gaaei en Tristan Gooijer. Het middenveld wordt ditmaal gevormd door Sivert Mannsverk, Sylvano Vos en Kian Fitz-Jim.

Het artikel gaat verder onder de video
Meer video's

In de spitspositie wordt Chuba Akpom vervangen door Julian Rijkhoff. Carlos Forbs behoudt zijn basisplaats op de rechtervleugel, terwijl Jaydon Banel de vervanger is van Mika Godts op de linksbuitenpositie.

De oefenwedstrijd van Ajax is vervroegd. De wedstrijd begint om 18:00 uur in plaats van 18:30 uur. In het hele land geldt aan het eind van de dinsdag namelijk code oranje vanwege de kans op hevige onweersbuien en zware windstoten.

Farioli verloor dus bij zijn officieuze debuut voor Ajax. De Amsterdammers namen het op tegen PEC Zwolle en kregen met name na het eerste uur genoeg kansen, maar konden een nederlaag niet voorkomen: 0-1. Anthony Fontana was verantwoordelijk voor de enige treffer van de wedstrijd.

Net als toen kan de oefenmeester ook tegen STVV niet beschikken over Brian Brobbey en Steven Bergwijn, die met Oranje actief zijn op het EK in Duitsland. De al uitgeschakelde Kroaten Josip Sutalo en Borna Sosa genieten nog van hun vakantie.

Opstelling Ajax:

Pasveer; Gaaei, Gooijer, Janse, Hato; Vos, Mannsverk, Fitz-Jim; Forbs, Rijkhoff, Banel.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Ajax traint onder Farioli
Ajax traint onder Farioli
Reacties

De paniek slaat toe, Farioli weet het niet meer. Dan kan niet goed gaan...

9 juli 2024 om 17:22

Gewoon heel normaal om je elftal fors om te gooien tijdens de voorbereiding, kijken hoe spelers van vakantie zijn gekomen en kijken naar hun drive

Leuk leuk leuk we gaan weer voetballen!

Je vraagt je altijd af -zeker niet alleen bij Ajax- wat dergelijke oefenpotten te betekenen hebben als max. 25% van de spelers die ju nu opstelt een basisplaats hebben over 2 maanden.

9 juli 2024 om 17:21

Dat vraag ik me ook altijd af. Beetje veredeld trainen is het zo.

9 juli 2024 om 17:39

Maar zo is het ook bedoeld. Als uitbreiding op een training, niet om resultaten te halen. Go figure!

9 juli 2024 om 17:36

Je krijgt een beeld bij de 75% van de spelers die je maar beter niet op kan stellen.

Overigens gold dat voor mijn gevoel minder in de Wedstrijd tegen PEC afgelopen week. Goed mogelijk dat een stuk of 8-9 van de basis spelers in die wedstrijd de eerste wedstrijd tegen Vojvodina ook spelen.

9 juli 2024 om 17:40

Uiteindelijk moet iedereen ook conditie opbouwen en spelers door wie definitief een streep zal gaan of die toch een vinkje krijgen.

Dit is nou geen opstelling die mij ontzag inboezemt, enige lichtpuntjes zijn wat mij betreft Hato en Rijkhoff. Ik ben wel fan van Rijkhoff en voorts ben ik benieuwd wat Gooijer, Vos en Fitz-Jim kunnen brengen. Ajax zal het toch ook van eigen jeugd moeten hebben nu de financiële bomen niet meer tot in de hemel groeien na twee zware seizoenen.

9 juli 2024 om 17:21

Als voorzitten van de Gaaei fanclub ben ik benieuwd wat hij kan in een stabieler eftal. Gooijer heb ik nog niet kunnen betrappen op kwaliteit in een wedstrijd.

9 juli 2024 om 19:18

Ik denk dat je ook het enige lid bent van die fanclub?

9 juli 2024 om 19:23

Ik sluit me aan bij de fanclub! Een type dumfries met een betere voorzet! Gaat goedkomen met die jongen.

9 juli 2024 om 19:27

Waar kan ik mij aanmekden? Topmentaliteit, longen als een paard, werklust en een voorzet waar aan te schaven valt. Gooier blinkt alleen uit in Rensch er goed uit laten zien.

9 juli 2024 om 17:21

Als we het van de eigen jeugd moeten hebben gaan we een zwaar seizoen krijgen. Buiten Brobbey dan.

Het is echt te hopen dat de aankopen die er komen echte versterkingen zijn. Ik vind het ook niet verkeerd om spelers te gaan huren dit jaar. Liever echt aanwinsten huren dan B-aankopen. Met een optie tot koop kan dat ook gewoon een succes worden. Kijk naar een Dest - Tillman - Szymanski. Laatstgenoemde kon Feyenoord ook gewoon kopen in principe.

9 juli 2024 om 17:39

Ik ben zeer gecharmeerd van Dies Janse. Die zal nog niet ready zijn om basisspeler te worden, maar hoop dat hij al wel invalbeurten gaat krijgen dit jaar.

Waar is die tijd gebleven dat er 2 wedstrijden op 1 dag werden afgewerkt! Of komt dat nog?
In de voorbereiding.

9 juli 2024 om 17:31

Ajax traint in de ochtend altijd voor een oefenwedstrijd. Althans dat was onder de Boer altijd zo.

9 juli 2024 om 17:41

Ajax heeft 2 wedstrijden gespeeld vandaag ajax speelt nu en jong ajax heeft vanmiddag gespeeld tegen telstar

Ajax oogt vaak sloom tijdens oefenpotjes, maar veel mensen weten vaak niet dat Ajax in de voorbereiding altijd traint voor een oefenwedstrijd. Althans, dat was onder Frank de Boer standaard in de voorbereiding. Minimaal 2x per dag intensieve training. Afijn, zolang ze er maar staan in Juli en Augustus.

9 juli 2024 om 17:54

Frank de Boer is al 8 jaar weg. Dat is toch helemaal niet meer relevant.

Boeie, conditie opbouw en in oefenwedstrijden worden spelers ook getest of ze nog een kans krijgen of mogen vertrekken.

9 juli 2024 om 18:08

Iedereen begint op “0” en krijgt de kans zich te tonen aan de trainer.
Wat je hieruit wellicht kan leiden is dat Fitz Jim, Hato, Janse en Forbs ene goede indruk hebben achtergelaten!

Had vooral gehoopt dat Hato een kans zou krijgen centraal. Een duo Kaplan/Hato zou prima kunnen functioneren in mijn ogen.

9 juli 2024 om 18:14

Hato is te klein voror het centrum, past goed in datgene wat Farioli van zijn backs vraagt. Kaplan Sutalo (als je hem nog een kans geeft) of Kaplan - aankoop is mijn ideale centrum eigenlijk.

Denk dat ze ook wel van Fitz Jim afwillen hoor. Gezien de hoeveelheid middenvelders.

Mag toch hopen dat er een keeper bij komt. Want er zijn mensen fan van pasveer. Maar kom op die kan toch echt niet meer. Leuk voor op training ofzo. Waar is gorter eigenlijk gebleven? Niet dat hij al veel heeft late zien

9 juli 2024 om 20:20

Ramaj gewoon 1e goalie en Pasveer 2.

9 juli 2024 om 22:20

Nou dan laten we maar niet hopen dat ramaj geblesseerd raakt. Een pasveer moet gewoon 3e of misschien 4e keeper zijn. Kan gewoon echt niet

is de wedstrijd ergens te zien?

9 juli 2024 om 17:57

Ziggo

Wat is die Rasmussen toch sltijd een slappe hap. Loopt niet, werkt niet, biedt zich niet aan. Altijd weer vreselijk om hem op het veld te zien staan.

Reageer