Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Eredivisie-keeper moet na 11 jaar bij dezelfde club door regelgeving vertrekken

Laatste update:

Michael Brouwer mag, ondanks een nog doorlopend contract, transfervrij vertrekken bij Heracles Almelo, zo laat de Eredivisionist weten via de officiële kanalen. De tot medio 2025 lopende verbintenis van de 31-jarige doelman wordt wegens de regelgeving niet verlengd.

Technisch directeur Nico-Jan Hoogma geeft op de website van Heracles tekst en uitleg over de situatie. “Als je een speler na twaalf seizoenen bij dezelfde club een nieuw contract aanbiedt, dan wordt dat automatisch een contract voor onbepaalde tijd.”

“Dat zou betekenen dat een speler zijn contract tussendoor op ieder moment in het seizoen kan opzeggen als er een mooie kans voorbijkomt. Dan zou de club op dat moment geen vervanger meer kunnen halen”, aldus Hoogma. Heracles heeft, met dat in het achterhoofd, vorig jaar zomer Fabian de Keijzer losgeweekt bij FC Utrecht, zo laat de technisch directeur optekenen.

Het artikel gaat verder onder de video
Meer video's

“Wij vinden Fabian kwalitatief gelijkwaardig en nog een jaar achter Michael op de bank zitten is geen wenselijke situatie. Het is natuurlijk heel vervelend voor Michael, want we zijn heel tevreden over hem. Hij is de afgelopen jaren een uitstekende keeper voor ons geweest en een echte clubman geworden”, vervolgt Hoogma.

“Maar met het oog op de toekomst moeten we deze lastige beslissing wel nemen. Michael mag op zoek naar een nieuwe uitdaging en totdat hij die heeft gevonden blijft hij uiteraard een volwaardig en gewaardeerd lid van onze selectie”, klinkt het. Brouwer baalt van de situatie die is ontstaan.

Reactie Brouwer


“Het is natuurlijk zeer teleurstellend dat de club op basis van deze gronden tot deze keuze gekomen is. Ik had graag nog een jaar onder de lat gestaan bij mijn club, maar dat is mij helaas niet gegund. Ik hoop dat er een mooie nieuwe uitdaging op mijn pad komt, want ik ben fit en honderd procent gemotiveerd”, aldus de doelman.

Brouwer staat sinds januari 2013 onder contract bij Heracles. De in Apeldoorn geboren keeper was jarenlang de tweede keus onder de lat en vertrok in de zomer van 2021 op huurbasis naar FC Emmen. Bij zijn terugkeer in Almelo werd hij de eerste doelman. Na 87 duels in de hoofdmacht van Heracles houdt het nu dus op voor Brouwer.

Altijd op de hoogte blijven van het belangrijkste voetbalnieuws? Word nu lid van het Voetbalzone WhatsApp-kanaal!

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Ajax traint onder Farioli
Reacties

Op zich wel logisch, want dat zou toch ook betekenen dat hij altijd dat salaris blijft houden (totdat hij zelf weggaat). Met andere woorden, hij zou dan wellicht een keeperstrainer worden met het salaris van een selectiespeler. Ik denk niet dat Heracles daar op zit te wachten.

9 juli 2024 om 14:44

Nou , Heracles zou dan ook de eerste club kunnen worden met een 3e keeper die de pensioenleeftijd gaat bereiken. Gemiste kans !

Tot zover clubliefde. Oprotten Brouwer jongen. Past administratief niet dus eruit met die jongen. Haha!

9 juli 2024 om 15:27

Heeft toch niets met clubliefde te maken? Zometeen blijf je met een keeper van 60 op de bank zitten omdat hij een ot heeft gekregen en hem niet op wil zeggen. 6 maanden en 1 dag wachten en ik geloof dat je dan weer mag beginnen aan een nieuwe cyclus contracten voor bepaalde tijd. Het is niet anders.

9 juli 2024 om 16:32

Je mag iemand met een contract van onbepaalde tijd toch ook gewoon ontslaan?

9 juli 2024 om 16:35

Nee, dat mag niet zomaar.

9 juli 2024 om 16:39

Daar zal je dan wel een goede reden voor moeten hebben. Te oud valt daar niet onder, gok ik zo.

9 juli 2024 om 16:55

Lijkt me van wel. Zodra hij zijn werk niet meet uitvoert kan Heracles hem toch gewoon ontslaan. Een vijftigjarige keeper doet echt zijn werk niet meer goed. Een clubjongen zou dat overigens ook nooit doen.

9 juli 2024 om 21:59

Doet een jongen van 16 die net z'n eerste contract heeft gekregen het veel beter dan? Daarnaast is simpelweg niet productief genoeg zijn ook niet genoeg voor een ontslag, er moeten echt veel zwaardere redenen aan te pas komen. Staan opgesomd in een artikel ergens in Burgerlijk Wetboek 7. Als werkgever weet je ook wel dat deze werknemer ouder wordt als je hem een vast contract geeft en daarmee minder goed kan keepen, dat kan je niet op de werknemer afschuiven. Dan zegt de rechter gewoon dat je hem geen contract voor onbepaalde tijd had moeten geven en dat is dus precies wat Heracles hier doet.

Wat een vreemd verhaal. Hoe zat dit dan bij andere clubmannen zoals Van der Maarel en van Polen? Die hebben beiden langer 12 jaar bij dezelfde club gezeten.

9 juli 2024 om 14:49

Als je gewoon met elkaar blijft communiceren is dat toch helemaal geen issue. En waarom zou een speler 'opeens' gedurende het seizoen besluiten om te vertrekken? Alsof je bij een andere club wel kan worden ingeschreven buiten de transferperiode om. Dit ruikt in alles naar bullshit

9 juli 2024 om 15:28

Kan er toch ook mee te maken hebben dat ze geen zin hebben om deze gast nog op de bank te hebben als hij 60 is? Een contract voor onbepaalde tijd kom je echt niet zomaar vanaf hoor.

9 juli 2024 om 15:35

Kan me nog wel herinneren dat van Polen het hele stadion een rondje bier gaf nadat hij z'n contract weer had verlengd. Dan kan hij toch geen onbepaald contract gehad hebben lijkt me?

9 juli 2024 om 15:44

Wellicht dat ze het onder die noemer gecommuniceerd hebben, maar PEC en Van Polen onderling hebben besloten dat hij nog één jaar zou spelen.

9 juli 2024 om 15:49

Je kan alsnog 'gewoon' ontslagen worden met een contract voor onbepaalde tijd. We zien allemaal rare beren op de weg dat gewoon onterrecht is. Je kan (als bedrijf/ club) altijd van iemand af. Hoeveel trainers zijn er wel niet ontslagen met een doorlopend contract. Dat is echt niet zo'n probleem. Maar blijf communiceren.

9 juli 2024 om 16:54

@westend, bij een trainer met een doorlopend contract, wordt doorgaans wel het salaris voor de resterende periode uitgekeerd. Zou je dat dan bij een onbepaalde tijd doen, betaal je hem dan tot zijn pensioenleeftijd? Al zijn er zeker redenen om iemand te ontslaan, maar heel gemakkelijk gaat dat niet.

9 juli 2024 om 17:23

Ach kom op hoor jongens, dat doorbetalen tot het pensioen van spelers is echt nog nooit voorgevallen. Zelfs onder normale arbeid is dat gemaximaliseerd tot een x aantal maandsalarissen. Dat zijn allemaal dingen die je met elkaar kan afspreken. Het is echt niet de eerste speler die 'een contract voor het leven' of langer bij 1 club blijft. Ik geloof er helemaal niks van dat ze die keeper zo 'makkelijk' onder het nom van een excuus van de hand doen. Voor elke mits en maar is een mouw aan te passen. Als je echt wil ten minste.

9 juli 2024 om 18:45

Haha Westend, het is wel duidelijk dat er redelijk wat mensen hier op VZ geen volwassen ervaring op de arbeidsmarkt hebben.

9 juli 2024 om 22:04

Tuurlijk kan je ontslagen worden, maar dan moet je wel echt met een geldige reden komen waarom de werknemer echt niet meer langer in dienst kan blijven. Minder goed functioneren valt daar niet onder. Meestal worden dat soort contracten dan afgekocht en komt het dienstverband zo alsnog tot een einde onder de noemer wederzijdse goedkeuring. Dat is echter heel wat anders dan een ontslag. Er is geen rechter in Nederland die het probleem ouder worden maar een contract voor onbepaalde tijd hebben in de voeten van de werknemer en niet in de voeten van de werkgever schuift. Elke rechter zegt dan gewoon tegen de werkgever dat ze de werknemer dan maar geen contract voor onbepaalde tijd hadden moeten geven. Nou kan je er met een afkoopsom natuurlijk alsnog makkelijk vanaf, maar daar had Heracles dus geen zin in. Netjes is het niet, maar volledig onbegrijpelijk ook niet hoor.

9 juli 2024 om 14:56

Een soort wet DBA. Altijd triest te zien dat wetten die je zouden moeten beschermen, zich tegen je keren.

9 juli 2024 om 15:46

Wellicht als Zzp'ers? Weet niet of dat in de voetbalerij mogelijk is.

9 juli 2024 om 18:43

Nee, want dat zou duidelijk een verkapt dienstverband zijn. Je mag immers niet voor een ander team uitkomen (lees bedrijf) en je hebt duidelijk een manager boven je staan die de baas is over hoe jij je werk moet uitvoeren.

9 juli 2024 om 22:06

Zou misschien wel kunnen, maar dan krijg je een situatie waar hij de ene week voor de ene club keept en de week daarna voor de tegenstander. Hypothetisch wellicht mogelijk, maar lijkt me niet enorm handig.

Wat een bizarre manier van handelen en denken van Heracles Almelo en tot zover dus het gevoel van een clubman zijn. Zelf al aangeven dat de Keijzer is gehaald met deze gedachte voor het geval ''als'' het zou voorkomen en dan nu maar te beslissen dat je eruit moet.

9 juli 2024 om 15:07

Hoop dat ze het dan hem vorig jaar ook al gezegd hebben….
Maar ik vrees van niet haha.

Wat een onzin reden, Bram van Polen heeft voor ons vanaf 2007 tot en met 2024 gespeeld. Die kon ook altijd gewoon verlengen dus geen idee wat hier de echte reden is.

9 juli 2024 om 15:39

Misschien is de regel net nieuw? Geen idee anders.

9 juli 2024 om 17:33

Dit is ook het eerste dat ik dacht. Ander voorbeeld is Van der Maarel bij Utrecht, die heeft daar volgens mij ook zo'n zelfde soort periode gespeeld. Ik snap hier dan ook helemaal niks van.

De grootste weerstand tegen de her invoering van natuurgras in de eredivisie, van der Looi als trainer en nu een vlijmscherp mes in de rug steken van een clubman die 12 jaar voor je heeft gekeept, 12 jaar! Dat Heracles doet er alles aan om de minst sympathieke club van NL te worden. Bij mij gelukt.

Dit soort onzin heb je ook bijvoorbeeld met huren.
De gemeente (amsterdam) denkt dan slim te zijn door een wet uit te rollen die de huurder beschermd; "als je langer dan 2 jaar huurt, wordt je huurcontract automatisch voor onbepaalde tijd". Dus wat doet de verhuurder, die knikkert je er na 1 jaar en 11 maanden uit.

Reageer