Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Cruijff veegt nu de vloer aan met teletekst: ‘Altijd negatief’

Laatste update:

Johan Cruijff heeft wederom laten weten dat hij het helemaal gehad heeft met de manier waarop media in Nederland verslag doen van de sport. Nadat hij een week geleden al forse kritiek uitte op zijn voormalige werkgever NOS, is nu onder meer teletekst aan de beurt. “Altijd zijn er mensen op zoek naar minpunten en fouten”, verklaarde hij in Sportweek.

/

“Het is altijd negatief, tot teletekst aan toe”, zegt Cruijff, die een half jaar geleden stopte bij de NOS omdat de staatsomroep volgens de in Spanje woonachtige ex-profvoetballer de sport te kritisch benaderde. “Altijd zijn er mensen op zoek naar minpunten en fouten. Dat zal wel typisch Nederlands zijn, want ik kom het op elk terrein tegen.”

“Ik ben niet voor niets weggegaan bij de NOS”, komt hij nogmaals terug op zijn eerdere woorden. “Als Ajax tegen Juventus loot , lees ik op zo'n paginaatje meteen dat Ajax de finale verloor in 1996. Nergens lees ik dat wij in 1973 de finale van de Europa Cup I wonnen door Juventus te verslaan. Dat bedoel ik nou.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
29 december 2009 om 17:22

Even voor al die (niet voor zichzelf denkende) helden die hier direct weer voor Cruijff op de barricade springen zonder even tot tien te tellen graag jullie aandacht voor het volgende.

Wie slaat weleens de krant open en leest dan:
"gisteren zijn er 16.199.724 mensen niet overleden. Wat een geweldige dag!"
Niemand.

Wie leest er wekelijks in de krant:
"buurman brengt bloemetje naar buurvrouw"
Ik niet.

Kern: nieuws is per definitie iets dat nieuw is, dat opvalt, dat niet normaal of gewoon is. Wat er niet is gebeurt, dat is geen nieuws. En positief nieuws, dat is nu eenmaal zelden. Iets is meestal pas vermeldenswaardig als het juist iets slechts of negatiefs is. Ongelukken en rampen, daar\is nu eenmaal niets positiefs aan.

In de sport werkt dat ook zo. Misschien dat jij er plezier in schept een wedstrijdverslag te lezen als in clubblaadjes (blabla, stevig van start, direct in eerste minuut een kans, maar pas na tien minuten eerste goal, blabla, na de thee werd er uit een ander vaatje getapt en blabla), maar ik zit daar niet op te wachten. Ik wil ook geen kritiekloze journalist, die de hielen likt van trainers. Ik wil scherpe verhalen, die aan de kaak stellen wat niet goed is en die het establishment scherp houden.

Dat is bovendien de taak van de onafhankelijke pers in een democratie!

En in de relatie pers-cruijff moeten we natuurliojk niet vergeten dat het allemaal best is dat Cruijff zijn mening geeft. Alleen, Cruijff staat erom bekend dat hij alles beter weet. Bekend en fameus is het feit dat Cruijff bij zijn eerste golfles binnen tien minuten aan de instructeur wist te vertellen dat die iets verkeerd deed. Dus, je moet van Cruijff ook niet in alles serieus nemen. Hij was de beste voetballer aller tijden. Maar nemen we daarom ook media adviezen van Anton Geesink aan?

Daarbij, hoe zou Cruijff het vinden als de journalist voor de wedstrijd naarhem toekwam en hem de opstelling op een papiertje zou geven? Dus, schoenmaker, blijf bij je leest.

29 december 2009 om 17:14

Hij doet dat juist om een team beter te maken en ik denk echt niet toen hij de finale won dat hij zei o wat hebben we slecht gespeeld XD

'het is altijd negatief'....maar gelukkig is ie zelf altijd positief...

29 december 2009 om 14:18

Cruyff is inderdaad best positief. Kijk maar naar zijn spelopvatting.

29 december 2009 om 14:41

Zijn mening over v Nistelrooij destijds was doorspekt met negatieve opmerkingen.

30 december 2009 om 11:08

en niet te vergeten de negatieve reacties op van Bommel

29 december 2009 om 16:14

schijnbaar heeft deze oude brompot ook niets beters te doen dan de hele dag naar teletekst te kijken en kritiek leveren. Jammer dat hij zijn mening nog mag ventileren. Laat hem thuis maar lekker tegen zjin televisie mopperen.

29 december 2009 om 22:43

Ja maar het is natuurlijk wel zo! De laatste grote finale tegen Juve is gewonnen! Waarom niet gewoon trots zijn en dat vermelden. Ik ben voor feyenoord maar ik zou zelf voor ajax de positieve bbenadering zoeken, het is een nederlandse club en waarom zou een nederlandse club niet van jjuve kunnen winnen??? hebben we toch al eerder gedaan? Beetje de borst vooruit en de neus(voor ajax zeker van toepassing) omhoog!

Geweldige vent en hij heeft helemaal gelijk. Altijd maar dat negatieve gedoe, omdat dat de mensen aantrekt om het te lezen.. Het wordt nauwelijks van de positieve kant gezien en dat is wel jammer.

Gaan we weer, teletekst is een onderdeel van Nos, dus we zien het maar als een herhaling van de snauw tegen de Nos.

29 december 2009 om 13:32

Hij leest denk ik zn eigen commentaar terug op teletext want het enige negatieve wat hij tegen kan komen is zn eigen gemekker steeds.

29 december 2009 om 13:34

Inderdaad. Gewoon een herhaling van zetten. Ben benieuwd of hij doorheeft dat hij zelft ook zelden positief is maar vooral negatief.

29 december 2009 om 13:52

hier vraagt de media toch om . zij intervieuwen hem en geven hem dus een platform om hier over te praten.
De media moet eens stoppen met cruijf 1xpw aan het woord te laten dan houd dit gezeur van zelf wel is op.
Je zou toch de vrouw van cruif zijn volgens mij ben je blij als hij is gaat golfen of iets anders....de man heeft volgens mij overal wel een mening over om gek van te worden

29 december 2009 om 14:17

Ik denk dat Cruijf oud en wijs genoeg is om met de media om te gaan.
De media is de media zoals tegenover iedereen, hij moet zichzelf gewoon professioneler gedragen door het meer te negeren, maar nee hij doet precies het zelfde. Met alle respect voor Cruijf.

Gelukkig is Cruijff altijd de positiviteit zelve en heeft hij nooit kritiek op anderen. Zoek iets/iemand anders op om af te gaan zeiken behalve Nederland dan wel de Nederlandse instelling, wordt beetje moe van die man.

Nou, meestal vind ik Cruyff een enorme zeikerd, maar in zijn laatste drie zinnen zegt hij toch wel wat. Maar het voordeel is wel dat als de media zo negatief is, dat het dan alleen maar mooier kan uitpakken (of ze krijgen gelijk)

Interesseert me eigenlijk niet meer zo veel wat Cruijf zegt en vindt..zelf hoor ik hem ook vaker negatief dan positief pranten over allerlei zaken en daar is dit artikel weer een voorbeeld van..

Johan heeft wel mooie praatjes altijd, buiten zijn Cruijff Projecten loopt hij overal voor weg. Waar was hij toen hij ons aller Ajax weer eventjes op de rit zou zetten ? Binnen 3 dagen was hij weg omdat San Marco het anders zag.. Kom eens uit het ivoren torentje ipv alles af te zijken !

29 december 2009 om 18:55

Ja en dat is toch ook logisch?
Cruijff werd gevraagd om advies, als hij dat geeft en het wordt in de wind geslagen dan zou ik me ook terug trekken, dat kan je hem niet kwalijk nemen.

Hij is zelf ook niet altijd positief dus wat zeurt hij iedereen weet al dat Ajax een Fantastisch verleden heeft dat hoeven ze niet nog een keer te melden op tele.

29 december 2009 om 13:31

Ja maar dan hoef je dus ook niet te beginnen over de verloren finale........ Want dat weet iedereen dan ook al.

29 december 2009 om 14:06

Die man is de kluts kwijt, hij leeft nog teveel in zijn eigen verleden. Het voorbeeld dat hij noemt is echt belachelijk. 1973 is 40 jaar geleden! Dat ze zeggen dat de laatste finale van Juve werd verloren is al veel recenter, hoewel ook 13 jaar geleden. Maar moet de NOS dan bij elk nieuwsbericht nagaan of Cruijff in het verleden niet een succesje heeft geboekt wat erbij vermeldt kan worden? Grootheidswaanzin als je het mij vraagt. Ben trouwens ook benieuwd wat hij van de Spaanse sportmedia vindt. Daar wordt ook altijd zo lekker positief geschreven

Heeft hij helemaal gelijk in. En niet alleen dat, maar de wedstrijdverslagen worden meestal ook subjectief gegeven. Teletekst moet objectief worden en wat mij betreft alleen de feiten geven, en als ze dat doen, alleen een eerlijke feitenreeks geven. Ik ben niet op zoek naar hun mening, ik wil gewoon de feiten anders kan ik net zo goed colums gaan lezen.

29 december 2009 om 14:02

zolang mensen voelen en denken kan objectiviteit niet bestaan, hooguit een zekere mate.

hij is van de grootste nederlanders aller tijden en volgens zijn eigen theorieen is hij dan ook een van de grootste negatievelingen en in de praktijk blijkt dat te kloppen. Deze man loopt de laatste 5 jaar alleen maar te zeuren altijd

Nou val ik echt van mn bank af. Hoor ik hem nou zeggen altijd negatief? Meneer loopt zelf nog het meest te mekkeren steeds. Over negatief gesproken zeg.......

Die vent kan ik niet meer serieus nemen hoor...........sorry.

Wat een zeiknicht is die Cruyff toch ook zeg.

“als Ajax tegen Juventus loot , lees ik op zo'n paginaatje meteen dat Ajax de finale verloor in 1996. Nergens lees ik dat wij in 1973 de finale van de Europa Cup I wonnen door Juventus te verslaan. Dat bedoel ik nou.”

Ja gek he, 1973 is meer dan 30 jaar geleden, 1996 is een recentere uitslag dan die van 1973.

29 december 2009 om 13:38

Het gaat toch wel een beetje ver om Cruijff een zeiknicht te noemen.
Ik scheld Abe Lenstra toch ook niet uit.

29 december 2009 om 13:49

Abe Lenstra was dan ook geen zeiknicht.

Cruyff moet af en toe gewoon weten wanneer hij zijn mond moet houden. Maar je hoort alleen van hem als hij weer eens wat te zeuren heeft over het één of ander. Daarom is hij een zeiknicht. Dat zul je toch zelf ook wel moeten begrijpen, want dat zie je nog door een grootste clubbrillen heen.

Dat je Abe Lenstra er bij haalt heeft sowieso geen echte meerwaarde.

29 december 2009 om 16:01

abe was ook niet zo goed als Cruyff

29 december 2009 om 19:01

abe is punt 1 niet zo goed als cruijff en als het aan abe lag speelde we in nederland nog steeds amateur voetbal.

Die man was nog te schijterig om naar het buitenland te gaan Cruijff heeft het nederlandse voetbal op de kaart gezet en de profesionalisering op gang gebracht enne Cruijff zeikt misschien maar heeft wel altijd gelijk of vind jij dat het positieve er van afdruipt in de nederlandse pers je kijkt zeker alleen omroep fryslan

29 december 2009 om 14:24

"ja gek he, 1973 is meer dan 30 jaar geleden, 1996 is een recentere uitslag dan die van 1973."

Sorry dus iets van meer dan 30 jaar geleden mag niet maar iets van 13 jaar geleden mag wel?
Komop heeft totaal geen meerwaarde omdat beide teams lang niet meer zo zijn als 13 jaar geleden.

Dus kortom een nutteloze opmerking van de teletekst bouwers over die verloren finale.

29 december 2009 om 15:20

De waarheid ligt in het midden. Iets wat actueler is, is interessanter, zegt misschien iets meer (maar in dit geval niet. Als je de ene noemt, moet je de ander ook noemen dunkt mij.

29 december 2009 om 16:25

Niemand zeg dat iets wel of niet mag. Maar het is niet vreemd dat men de meeste recente finale er bij haalt, die in dit geval toevallig verloren ging. En laten we eerlijk zijn, hoeveel van de tegenwoordige voetbalvolgers kan zich die finale van 1973 nog als de dag van gister herrineren? Ik durf te stellen dat zeker 40/50 procent toen nog niet geheel bij bewust zijn was van wat er gebeurde. NOS heeft er voor gekozen om de laatste finale tussen deze beide teams te vermelden, klaar, punt. Dat mogen zij doen. Maar waarom moet Meneer Cruyff overal weer commentaar op hebben? Waarom is nooit iets goed genoeg? Waarom moet altijd alles aangepast worden aan het ''denkniveau'' van Meneer Cruyff?

Precies, omdat het een zeiknicht is.

29 december 2009 om 21:36

Hij heeft een mening en jullie hebben een mening. Alleen jullie mening is niet zo belangrijk dat het 'overal' op het nieuws komt.

29 december 2009 om 15:59

Noem één juventus speler van 1996 die nu nog bij Juve speelt, dan praten we verder

29 december 2009 om 16:17

del piero

29 december 2009 om 16:57

Hahaha. Keihard. Maar hij heeft wel een punt. Het is gewoon niet meer te vergelijken

29 december 2009 om 17:22

Speelde Buffon toen ook al niet voor juve...corrigeer me als ik het verkeerd heb want ik ben niet zeker en heb geen zin/tijd dit na te trekken. Net als met Camoranesi niet.

29 december 2009 om 21:02

Buffon speelde toen nog bij parma

29 december 2009 om 18:49

Ookal is dat 30 jaar geleden dat uit 1996 is ook al 13 jaar geleden en de tijden zijn veranderd, maar laten we een keer positief zijn. Ik geef Cruijff met dat voorbeeld groot gelijk. Het is een typisch voorbeeld van negatiefiteit. Over een paar jaar hoor jij toch ook liever in een bericht zoals Cruijff noemt dat Heereveen in 2009 de Knvb beker won dan dat ze zeggen dat Heereveen in 2009 van AZ verloor in de strijd om de Johan Cruijff Schaal? Dat ze die beker wonnen dat zou ik liever horen, want dat is tenminste positief.

negativiteit is meer publiciteit dan positiviteit..

als iets negatief is lezen meer mensen het, hebben meer mensen het erover..
doem-denken is gewoon aantrekkelijker dan het glas half-vol zien..

jammer dat de media dat zo voor elkaar heeft gekregen, want hij heeft wel gelijk..


en sorry, maar 96 is ook 13 jaar geleden hoor. dus dat is ook niet meer te vergelijken..
misschien moet je gewoon over nu hebben en niet over wat er zoveel jaar geleden gebeurd is. zo blijf je bezig namelijk!

Jammer dat Cruyff het zegt, want dan wordt het voor onzin aangezien (niet geheel onterecht na afgelopen jaren) ... terwijl die wel een punt heeft.

Negatieve gedoe, heeft altijd wel iets dat gebaseerd is op Positieve gedoe, en Positieve gedoe heeft ook weer dan wederzijds dat gebaseerd is op Negatieve gedoe... het verbaast mij dat hij dit zin niet heeft gebruikt hahah..

Maar wel geweldig... hoe je went of keert .. hij heeft gelijk...

Soms vind ik de teletekst weleens negatief, vooral wanneer er een wedstrijd gespeeld geeft teletekst nogal een ander beeld van het verloop van een wedstrijd. Toch wordt teletekst ook gemaakt door mensen, de een ziet een wedstrijd zo en de ander weer op een andere manier. Het is maar net de kijk van het individu op een situatie. Puur menselijk en eigenlijk hoeft men zich hier helemaal niet aan te storen want dan kun je wel over van alles en nog wat gaan zeuren.

Wat kan mij het nou schelen wat HIJ daarvan vindt? Helemaal niks. Iedereen zijn mening gelukkig. Pffff

29 december 2009 om 17:51

Waarom lees je dit dan? Ik snap niet dat mensen dit zeggen over dit soort dingen. Je ziet het kopje toch al? Als het jou niks kan schelen dan zijn we toch klaar.

Ik ben het in theorie met Cruijf eens Nederlanders zijn gewoon erg negatief. Ik hou er alleen wel vvan, hij niet. Jammer Johan.

Ergens heeft hij wel een punt (al neem ik Cruyf ondertussen niet erg serieus meer). In het commentaar loopt men altijd maar te zeiken dat de Nederlandse competitie een 'mickey Mouse' competitie is. We kunnen best wel wat trotser zijn op onze Nederlandse clubs. Op Europees niveau is het de laatste jaren wat mager, maar ik vindt dat we blij kunnen zijn dat een dergelijk klein land als Nederland beschikt over een leuke competitie.

29 december 2009 om 13:35

Leuke competitie ja maar het is toch ook een disney competitie. Het is een lachertje vergeleken met de engelse en spaanse competitie's Dat is gewoon een feit...

29 december 2009 om 13:44

Wel wanneer clubs als Manchester United (800m) Chelsea (480m) Real Madrid etc etc allemaal dat soort schulden mogen hebben.. Als er gewoon regels komen dat een clubgezond moet zijn, 6+5 regel dan valt het echt wel mee hoor.. Dit is ook geen gezonde concurrentie meer natuurlijk.

29 december 2009 om 13:46

Het is helemaal geen feit....meer geld en meer spelers die meer geld willen verdienen betekent niet gelijk stukken beter. Ja die competities zijn idd beter maar een lachertje vind ik zwaar overdreven. Ik kijk veel wedstrijden en ik zie in Engeland en Spanje net zoveel wedstrijden die het aanzien niet waard zijn.....

29 december 2009 om 14:28

Maar de spaanse competitie heeft ook maar 2 grootmachten Barca en Real nou wat spannend. De rest hobbelt er achteraan. In Engeland is het wel anders waar je gewoon 4 europese topploegen hebt.

Maar je vergeet wel 1ding het tvgeld wat clubs krijgen. Want als je al ziet wat de laatste club in Engeland aan begroting heeft is al ongeveer gelijk als de begroting van Ajax of Psv. En moet je zien wat ze met dat geld allemaal doen?

Dan ben ik best wel blij dat we in Nederland met relatief nog weinig geld zo'n leuke competitie hebben en zo weinig krachtsverschil in de top. En Europees hebben we altijd toch leuk meegedaan. En ook dit jaar denk ik dat er zeker 2 misschien wel 3 teams vrij ver kunnen komen in de El.

29 december 2009 om 16:19

en spanje en engeland zijn 5 keer zo groot als nederland. Tel uit je winst.

29 december 2009 om 13:40

Zo en wie ben jij dan om JC niet serieus te nemen. Nl's en Europa's beste voetballer ooit. De coach die Ajax terugbracht op Europees topniveau, de coach die Barca haar eerste CL gaf en de coach die door Rijkaard en Guardiola veelgeprezen wordt als leermeester en niet ontoevallig Barca de tweede en derde CL hebben gebracht. En jij Centaurus, schrijft te menen dat jij Centaurus (wtf..) Cruyff niet serieus neemt..... Schrijf jou prestaties even op ajb

29 december 2009 om 16:24

cruijff is een betere voetballer dan de rest van nederland en wellicht ook een betere trainer, maar wat betreft intelligentie loopt hij toch een stuk achter op de gemiddelde nederlander.

“als Ajax tegen Juventus loot , lees ik op zo'n paginaatje meteen dat Ajax de finale verloor in 1996. Nergens lees ik dat wij in 1973 de finale van de Europa Cup I wonnen door Juventus te verslaan. Dat bedoel ik nou.”

Logisch? 1996 is nog enigzins recent te noemen. In 1973 was de voetbalwereld heel wat anders dan nu. Ik heb het vermoeden dat Cruyf in 2009 nog even een keer in het nieuws wilde aanwezig zijn.

Objectiviteit bestaat uberhaupt niet, iedereen heeft een eigen interpretatie van hetgeen zich voordoet!

Misschien moet Johan wat positiever over de NOS en teletekst worden.
Goed voorbeeld doet goed volgen.

29 december 2009 om 16:02

Stel hij doet dat wat gebeurt er dan:

Heel veel mensen gaan de NOS geweldiger vinden en dan missen we het hele punt.

De NOS is gewoon heeel negatief over dit soort dingen, ze moeten het in deze zaken bij het hier en nu houden.

Ze zouden kunnen zeggen, dat Juve de laatste wedstrijden erg slecht speelt en dat Ajax 3e staat in de competitie en ook de grote wedstrijden verloor.

Op Reactie van Luppien:

Ik weet niet tegenwoordig wat jij recent noemt, maar in ook in 1996 was voetbal anders. Vind
dat JC gewoon gelijk heeft.

de grote zeikerd cryijf komt weer met zijn woordje, die laatste 3 zinnen slaan nergens op:
de NOS laat altijd het laatste onderlinge duel zien of je nou verloren gewonnen of gelijk hebt gespeeld maakt ze niet uit. alsof iedereen de loting van ajax plotseling minder zwaar zo vinden als de NOS zegt jah in 1973 won ajax nog van Juventus.
niet dus toen was ajax een wereldteam en nu zijn ze niks meer in europa.

Cruijff?

Dat is toch die man die Nederland in '78 liet zitten? Die man die daarna altijd kritiek had op de speelwijze van oranje, maar het nooit zelf wou doen? Die man die niet wil helpen om het WK naar Nederland te halen?

Nee, dan ben je lekker positief inderdaad!

29 december 2009 om 13:54

Je hebt gelijk, maar Cruijff heeft in dit bericht ook gelijk.

Cruijff is een van de personen die altijd vooraan staan met kritiek en nu zegt hij dat de media wat positiever moeten worden. Dat valt natuurlijk niet recht te lullen.

Niettemin heeft hij daarom niet minder gelijk in dit bericht. Het wordt voor hem alleen tijd dat hij ook naar zichzelf gaat kijken en zich ook positiever gaat opstellen.

29 december 2009 om 13:55


@bas2129
wel heel makkelijk scoren he en degene die je gecomplimenteerd heefft weet dus net zo veel van cruijf als jij.
De man had goede redenen daarvoor om geen coach van oranje te worden...als je je eens in hem had vrdiept zou je dat weten,,,,, maar goed goedkoop scoren is ook scoren blijkbaar hier

29 december 2009 om 14:50

Schandalige reactie vind ik. En de gene die jou een compliment geeft heeft ook geen verstand van voetbal!

Als je echt zijn geschiedenis wilt weten enzo. Moet je zijn biografie eens lezen, op wikipedia surfen etc. Kan je alvast vertellen dat Cruijff niet van zijn vrouw naar Argentinie '78 mee mocht en samen met haar vakantie moet vieren. Achteraf gezien was voor Cruijff een goeie keuze, want de sfeer daar, in Argentinie, was verschrikkelijk grimmig. Sommige Oranjespelers waren bang.

Johan Cruijff wou altijd bondscoach van Oranje worden, op het moment dat bijna gelukt werd, houd Rinus Michels het tegen en adviseerde Knvb andere trainer te nemen (geloof Advocaat). Waardoor het niet doorging. Cruijff kreeg last van zijn hart in de tijd toen hij trainer van Dream Team (barcelona) was. Daarna wilde zijn vrouw niet dat hij trainer wordt bij een club uit angst voor dat ie weer een hartaanval zou krijgen.

29 december 2009 om 15:12

omdat ie van z'n vrouw niet mee mocht...ach gossie...durft ie niet eens tegen z'n vrouw te zeggen dat voetbal z'n werk is en een wk t hoogst haalbare voor een voetballer is....

29 december 2009 om 16:07

Er zijn meer dingen dan voetbal in het leven

29 december 2009 om 17:02

Heren (@zoefffhethaasje , thierry2004 , @bas2129), graag even bij de feiten houden... het afzeggen van Cruyff in 1978 heeft hij vorig jaar in een ander daglicht gesteld tijdens en interview met het Catalaanse radiostation Catalunya Radio.

(bron nrc: "niet het ‘zwembadincident’, waarbij de spelers van het nationale team tijdens een hotelverblijf met naakte vrouwen werden aangetroffen, maar een gewapende overval in zijn huis was de reden dat Johan Cruijff in 1978 niet deelnam aan het WK voetbal in Argentinië. Cruijff verklaarde dit in een lang vraaggesprek met het Catalaanse radiostation Catalunya Radio. Daarbij zou het gewraakte besluit ook niet zijn genomen door zijn vrouw Danny, maar door hemzelf, aldus Cruijff in het interview. ”

lijkt me niet iets om over te liegen.

Jammer dat de discussie hier niet gaat of hij gelijk heeft met zijn stelling maar alleen maar over de persoon

Nou cruijfie, in de week van maandag 24 augustus was teletekst heel positief!

Want toen stond er namelijk dat Feyenoord 1e stond. :D (A)

Haha precies wat ik gisteren ook zei. Het is ook nooit goed in Nederland. Nederland kwalificeert zich met een ongeslagen reeks en alsnog is er kritiek. Maar dat is gewoon de mentaliteit hier het kan altijd beter. Niks mis mee, maar het kan wel irriteren. Vooral voor de spelers lijkt me.

wees blij dat we tenminste kritiek geven, en niet allemaal zeggen de bal is rond en zonder aanvallers scoor je niet. wat een misselijke man is dit. Hij haalt zichzelf helemaal naar beneden, ik krijg steeds minder respect voor deze prachtvoetballer.

Zegt de meneer die zelf ook maar al te graag kritiek heeft op alels wat maar met voetbal te maken heeft (of soms zelfs neit eens met voetbal).

Ik moet toch zeggen dat hij hier wel een punt heeft, met dat ze er een verliespartij bijpakken i.p.v. het Nederlandse volk (voor zover mensen hopen dat ajax wint: ik wel vanwege NL voetbal) hoop te geven door een winpartij erbij te pakken. Al vind ik 1996 en 1973 wel een enorm groot verschil, maar dat is 2010 en 1996 ook, dus wat dat betreft kan ik dat argument ook alweer wegstrepen.

Hoe hoog ik Cruijff ook heb zitten, vind het toch een beetje vreemd dat jusit hij zegt dat NL altijd maar kritiek heeft. Terwijl hij zelf altijd kritiek heeft, zo ook nu op teletekst. Hij heeft kritiek op teletekst dat teletekst negatief is over de a.s. wedstrijd tussen juve en ajax. vnd het een beetje verwarrend worden allemaal

Het maakt mij verder niet uit, ik heb mijn eigen meningen erover en wat teletekst of cruijff er ook over wil zeggen, ik denk zelf van de wedstrijd wat ik er zelf van denken wil. Ik laat me hoogstens beinvloeden door dingen wat ik lees.

Opzich heeft hij hier wel een punt. Maar wat voetballers naar mijn idee nooit begrijpen is dat de media toch altijd een 'interessant' stuk moet leveren. Door te benadrukken dat Ajax de finale verloor in '96 probeert de NOS naar mijn inziens alleen maar duidelijk te brengen watvoor randje er om deze wedstrijd heen zit en waarom Ajax het gewoon zwaar gaat krijgen... Johan had misschien alle eerdere uitslagen vermeld willen zien worden

Moet wel zeggen, zou de objectiviteit tijdens Nederlandse competitie wel willen zien..
aangezien er in vrijwel alle ploegen vaak een poging gedaan wordt om echt te voetballen..

daarintegen vind ik het mooi om een commentator als van Gelder te horen die tijdens uefa of CL of Ek/wk commentaar geeft voor Nederland.. dus positief over de nederlandse ploeg..

het verschil van nederlands commentaar met italiaans, engels en spaans is zo groot..
daar is HUN ploeg de beste... is stuk leuker om naar te luisteren..
realistisch maar wel voor de nederlandse ploeg!

" Gelukkig heeft elk nadeel z'n voordeel", Door kritisch te kijken en niet te snel tevreden te zijn haal je het beste uit jezelf naar boven. Zo zou je het ook kunnen bekijken.
Volgens mij heeft Cruijff geen goed woord over voor de Nederlandse pers terwijl de Nederlandse pers Cruijff juist altijd de hemel in prijst. Een beetje wederzijds respect is wel op z'n plaats.
(Ik zal bijna elke Ajax-fan wel beledigd hebben omdat ik Cruijff bekritiseer, maar dat neem ik maar voor wat het is)

Onbewust promoot JC trouwens gewoon de NOS dankzij deze teksten... want uit welke bron haalt Johan nu al zijn informatie ...

Iedereen vind dit natuurlijk weer fantastisch, want het is dé Johan Cruijff. Als - ik noem maar wat - Jan Zoutman of Joop Gall dit had gezegd, waren de kritieken niet op vier handen te tellen.

oh jah sorry vergeten te melden waarom zou cryijf refereren aan de wrdstijd uit 1973??????
omdat hij mischien toen zelf nog bij ajax speelde en liever uit de naam va de NOS lezer te horen had gekregen:
ajax speelde in 1973 ook al tegen juventus en won toen aan de Hand!!! van cryijf.
dream on meneer cryijf.

Alle Nl-ers zijn gewoon zeikerds, daarom zit de NL legend nu zijn wijsheid in te brengen bij Barcelona en het team van Catalunya. Ja het gaat daar inderdaad erg slecht, gelukkig is ie weg, deze hulp hebben wij niet nodig, wij zijn al goed....

kunnen we die man niet gewoon negeren..., elke keer heeft ie wel wat te zeuren! Als hij gewoon met rust gelaten word kan hij ook geen geziek en gezeik laten horen!

Dat die Cruijff lekker in Spanje blijft met zijn eindeloze gezeik. Hij kan veel dingen zeggen over de NOS of Teletekst, maar als ik eerlijk moet zijn hoor ik hem ook alleen zeuren en zeiken op alles wat los en vast zit. Of mag ik dat niet zeggen omdat het onze vaderlandse voetbal guru is?

Dit bewijst maar weer dat meneer cruijf niks snapt van journalistiek! Goed nieuws is geen nieuws!!!! Maar ook dit hebben we aan ons zelf te danken. Ooit hebben we hem de hemel in geprezen en nu krijgen wij dat arrogante nutteloze ouwe mannen gezeur!!! Die kerel moet gewoon lekker daar in spanje blijven en vooral zijn mond houden over nederland, want spanje is toch zo geweldig johan........
Pleurt Op!!!!

Vanwaar weer altijd die anti-cruijff-houding hier.

Ik ben het ook vaak niet eens met Johan of vind dat hij gemakkelijk praat vanuit zijn luie stoel, maar in dit bericht heeft hij voor 100% gelijk.

De media zijn 9 van de 10 keer uiterst negatief. Het maakt niet uit over welke club of over welke speler. De insteek is altijd negatief. Ik ben van mening dat dit ook anders kan. Blijkbaar zijn er hier veel bij die zo gewend zijn aan het negatieve gedoe, dat ze het heel normaal zijn gaan vinden.

Vandaar dat men in Nederland ook meteen begint te fluiten als het 1 helft niet loopt zoals verwacht. Ik ben in veel landen wedstrijden wezen kijken (engeland, Schotland, Spanje, Duitsland) en ik moet zeggen dat het publiek in die landen veel meer achter de ploeg staat. Het heeft dus zo ook zijn invloed op het voetbalpubliek zelf en dat is een kwalijke zaak.

Ik heb nog nooit van Old Trafford-vrees gehoord, maar Kuip-vrees schijnt wel te bestaan. Feyenoord supporters die zichzelf altijd zo trouw maken ondertussen hun spelers met de grond gelijk. Ik kan me nog wel herinneren dat een keeper na de 1ste helft niet meer verder wilde keepen. De eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ons eigen Ajax-publiek ook uiterst negatief is. Iets waar ik me ontzettend aan stoor. Nu moeten supporters van Psv, Utrecht, Twente, Heerenveen, Groningen niet denken dat zij wel positief zijn, want ook zij zijn uiterst negatief. Het wordt op dit moment bij sommige clubs een beetje verborgen door goede prestaties.

29 december 2009 om 13:57

waarom? omdat hij zelf ook altijd negatief is misschien? wie is hij dan om een ander te verwijten altijd negatief te zijn???

29 december 2009 om 14:05

Het gaat er mij ook helemaal niet om wie het zegt en ik weet ook wel dat Cruijff altijd vooraan staat met zijn kritiek, maar in dit bericht heeft hij gewoon gelijk.

Hij had er wel bij mogen zeggen dat hij het zichzelf ook verwijt, dan was dit bericht blijkbaar wel serieus genomen door veel mensen hier.

Kortom, de essentie van de boodschap moet beoordeeld worden en niet degene die het zegt wel of niet te veroordelen.

29 december 2009 om 14:13

Dit is hetzelfde als Bassie zou zeggen: " Tegenwoordig zegt iedereen : Allememaggies. Daar wordt ik zo moe van"

29 december 2009 om 14:24

hij heeft gelijk ja...... maar als je zelf ook altijd negatief bent, dan moet je een ander niet verwijten altijd negatief te doen.

Hoezo is teletekst altijd negatief? Hij noemt een voorbeeld ja, en daar heeft hij gelijk in. Aan de andere kant kun je ook zeggen dat die Europa Cup-nederlaag tegen Juve een stuk recenter is en dus verser in het geheugen ligt. Iedereen hier geeft Johan, puur aan de hand van dat ene kloppende feitje, gelijk. Alles is negatief! Nou, kom eens met meer voorbeelden dan. Ik lees teletekst graag en ik vind het allemaal nogal meevallen met dat negativisme.

De pers altijd negatief? Spelers worden juist veel te snel door de pers opgehyped. Bij Honda is álles wat hij doet briljant, bij Dries Mertens is elke balbehandeling van fluweel en zelfs Jason Oost was een tijdje een toptalent. Nee hoor, ik vind het echt wel meevallen.

29 december 2009 om 13:50

Alleen is het Ajax en Juventus van 1996 niet meer.. Beide hebben 10 jassen aan kwaliteit uitgedaan.

Werkelijk ik snap niet wat deze man wil bereiken. Hij mist volgens mij de erkenning die hij al lang gehad heeft en nog steeds krijgt!
Want wat wil Cruijff uiteindelijk, hij wil horen hoe goed ze in 1973 waren!

Zou het goed vinden wanneer er nog meer banden met hem verbroken worden.
Hij was een groot voetballer, maar een zeer klein mens.

Als voetballer veel gewonnen als mens veel verloren! Hij wil zich slimmer voor doen dan hij is.
Wanneer hij inhoudelijk wordt aangevallen dan deugt er niets.

Midlifecrisis Johan! Alleen wel een beetje laat.

Hij denkt wel omdat die zo'n geniale voetballer was dat die nu alles kan maken en dat die alles is.
Net zo'n type als Maradona,
Ze deden geniale dingen met hun voeten maar nu,
ho maar.

Even los van dat Cruijf het zegt, is het in ons land over het algemeen wel altijd heel negatief In de Media enzo, ook op het Nederlands elftal word altijd heel negatief gepraat. Of misschien is Kritisch een betere benaming. Het kan altijd beter om zo maar te zeggen

Gelukkig is onze vriend Johan wel positief overal over de laatste jaren.

Ik ben Cruijff nu helemaal zat aan het worden. Ik heb groot respect voor hem als voetballer en als trainer, maar begin het steeds moeilijker te vinden om hem tegenwoordig nog serieus te nemen. Zijn voetbalkennis is van de jaren '70 en '80 toen alles anders was dan nu. Kijk eens naar een wedstrijd van 20 jaar geleden en 1 van nu..... zeer groot verschil. Dat geldt ook voor de invulling van de clubs (training, eten, begeleiding etc etc). Hij heeft al jaren niks meer tastbaar gedaan op het veld. Hetgeen hij doet met zijn stichting is natuurlijk fantastisch, maar de analyticus Cruijff ben ik zat.... hij is een half jaar geleden gestopt bij de Nos, stop AUB ook met andere media kanalen en kom alleen nog met tips, trucs en feedback als je er ook vervolg aan geeft. Nu is het alleen maar schieten en verder niks.

Alles moet positiever!

De volgende keer als er ergens een tsunami is, wil ik niet horen dat er 10.000 doden zijn gevallen. Nee, ik wil horen dat er 25.000 overlevenden zijn.

Negatieve berichten hebben nou eenmaal meer nieuwswaarde Johan.

29 december 2009 om 13:57

Klopt, maar dit is tegelijkertijd ook een goed inzicht van hoe de Nederlander in elkaar zit.

Een Nederlander wordt dus over het algemeen gedreven door negativisme. En iedereen weet dat sommige nieuwsberichten niet positief te praten zijn, maar andere voorbeelden dan die jij nu geeft bewijzen dat vaak ook een principieel positief bericht een negatieve wending krijgt. Jammer.

29 december 2009 om 14:00

Ik ben het met je eens dat Nederland hoogstwaarschijnlijk niet het meest chauvinistische land ter wereld is nee. We zijn nuchter en kritisch.

Daarom snap ik eigenlijk ook niet waarom carnaval hier is aangeslagen

Wij kunnen in dit land gewoon niet met helden/legendes omgaan! Cruijff word overal in de wereld aanbeden,en doet heel veel goeds voor allerlei projecten in de hele wereld! Maar in Nederland is er altijd wel weer wat op te merken op de grootmeester! Als krajicek wimbeldon wint deden die en die niet mee. Als zoetemelk de tour wint..deden die en die niet mee....en zo kan ik nog wel een tijdej doorgaan! Ik vind het nog steeds de allergrootste...en niet alleen als trainer/spelers maar ook als mens! We mogen gerust wel wat trotser zijn op Johan!

29 december 2009 om 13:58

Er is niemand die geen respect heeft voor Johan als voetballer. Maar als hij onzin uitkraamt, mag dat best gezegd worden toch?

29 december 2009 om 14:03

en wie bepaald dat hij onzin spreekt dan??? bepaal jij dat ?? bepaal ik dat?? nee dat lijkt mij niet.
Het is een mening en een mening ken je niet afdoen als onzin kortom omdat het een mening is.

We kunnen idd niet omgaan met helden of legendes , nederlanders vinden het heerlijk om daar tegen aan te trappen.
Gewoon afgunst dat ken niet anders

29 december 2009 om 14:11

Natuurlijk kun je een mening afdoen als onzin. Ik stel niet dat het een feit is dat hij onzin spreekt, ik zeg alleen dat ik vind dat hij onzin spreekt. En zo is het mijn mening dat zijn mening onzin is.

En voel je overigens vrij om mijn mening als onzin af te doen

29 december 2009 om 14:28

dan nog ken je geen mening als onzin afdoen juist omdat een mening is en hij stelt het niet als een feit.
Maar als hij onzin uitkraamt, mag dat best gezegd worden toch? en hier ventileer jij geen mening maar stel je het wel als een feit , want de zin ik vind ontbreekt haha.
maar goed dat wordt een zinlose discussie he

Ondertussen zeikt De helft van VZ met hem mee.. Welkom in Nederland.
Laat die man lekker hij geeft zo zijn mening.

29 december 2009 om 13:58

Volgens mij hakken hier 9 van de 10 reacties op zijn nek in.

Ik zeg niet dat Cruijff altijd gelijk heeft, maar in dit geval wel. Het is alleen jammer dat Cruijff er zelf ook vaak aan mee doet.

Ik zou het wel wat vinden om Cruijff een eigen rubriekje te geven in een van onze sportprogramma's in Nederland (studio sport of holland sport of zo) en dat hij daarin zelf de journalistiek gaat bedrijven die hij voor ogen heeft. Lijkt me erg leuk.

Waarom reageren we hier nog op? Meneer is zelf wel lekker positief gestemd over het binnenhalen van het WK
Maar eigenlijk zeiken wij misschien wel meer dan meneer Cruijff en de NOS bij elkaar doen.

Wat ik me afvraag, al was er gesproken over het meest recente optreden van Ajax tegen Juventus, een wedstrijd die ook verloren ging, was het dan ook negatief geweest volgens Cruijff? Dan was het actualiteit en had het wel degelijk vermeldingswaarde.......

'teletekst is altijd negatief' volgens Cruijff.
Ik moet Johan de laatste tijden al vaak aanhoren, en volgens mij is het redelijk te vergelijken met onze teletekst... 'altijd negatief!'

Put your money where your mouth is meneer Cruijff en wordt coach betaald voetbal?

Misschien moeten we deze man is lekker gaan boycotten! Cruyff wordt overal uitgekotst daarom moet hij nu zelf overal op zeiken! Het is een hele zielige vertoning van een afgedankte en ongeloofwaardige ex-voetballer! Veel voor Nederlands voetbal betekend maar die tijd is allang voorbij... Voegt niets meer toe aan televisie, radio, kranten of welk medium dan ook. . Dus ga lekker je zogenaamde "nationale" elftal trainen en laat anderen met rust, prutser

Ten eerste: als er iemand negatief is over voetbal is het Johan Cruijff wel! Zijn eeuwige pleidooi voor 4-3-3 hangt me al 17 keer de keel uit en ook zijn oeverloze ge-emmer over de 6+5-regeling wordt niet gebracht met de meest vrolijkstemmende argumenten. Johan Cruijff heeft zelf altijd wel wat te zeuren. Ik vind het juist prijzenswaardig dat de tegenwoordige media verwijzen naar de realiteit en daarmee verbonden het nabije verleden, in plaats - zoals Cruijff - naar vage successen in een ver verleden, die gezien de huidige verhoudingen in de voetbalsport niet meer te evenaren zijn.

En ja, Ajax gaat het erg zwaar krijgen tegen Juventus. Ik kan me nog heugen hoe ze vorig jaar van Real Madrid wonnen thuis. Juventus is geen opwindende ploeg die aan de bal onverslaanbaar is, maar in balverlies zijn ze meesters in het positiespel en levensgevaarlijk bij de uitbraak. Wat moet Ajax tegenover zulke effectiveit zetten?

29 december 2009 om 14:15

als ik jou zo bang hoor praten heeft elk team (ook psv) al bij voorbaat verloren.
denk dat cruyff dat bedoelt. =calimeromentaliteit

Laat die man lekker! Is gewoon een ouderdoms verschijnsel! Vroeger was alles beter en de jeugd van tegenwoordig is ook niks meer! Kan je niks aan doen, iedereen kan het wel merken bij zijn of haar ouders, zodra je ouder wordt wordt je 1 pot frustratie!

Ik begrijp het....

Wat Meneer Cruijff blijkbaar wil is dus dat we de Zuid-europese manier gebruiken om verslag te doen in de sport.

In Zuid-europese landen gaan ze totaal anders te werk. Daar worden normale prestaties tot wereldwonderen gebombardeerd. Denk bijvoorbeeld hoe ze Robben al de nieuwe messi van Real noemden. Daar heerst een enorme positivisme wanneer het goed gaat. In Nederland vonden wij de vergelijking net iets te ver gaan. Robben was goed, maar messi? Nee zeker niet.

Maar Cruijff moet echter ook vergeten dat wanneer het even wat minder de media je binnen no time 180 graden van mening kan veranderen. Daar laten ze keihard kunnen laten vallen als het even wat minder gaat. Zie bijvoorbeeld Klaas Jan Huntelaar, In Italie is het nu al een prutser eerste klas.
Hij kan er totaala niks van, en is ook nog genomineerd als miskoop van het jaar. In nederland daarentegen zijn we nog redelijk mild over hem.

Dus nee mr. Cruijff, het heeft niks met negatiefimse te maken die er heerst in het media van Nederland.

Het heeft eerder net de manier van werken te maken van Nederlanders. Wij houden er niet van om overdreven om prestaties overdreven omhoog te schrijven of keihard neer te halen, Dat heeft te maken met de karakter van een Nederlander. Zo zijn we bijvoorbeeld ook niet vies zijn van een beetje zlefkrtiek.

Deze karakter trekjes maken ons dus , naast misshcien de uiterlijk kenmerken, N E D E R L A N D E R S..

Meneer Cruijf daarentegen woont al zolang in Spanje dat hij niet eens meer weet wat het inhoud om een N E D E R L A N D E R te zijn.

Eens te meer bewijs dat deze man langzaam seniel aan het worden is.
Jammer voor iemand wat ooit eens 1 van de grootste voetbalkenner is...

29 december 2009 om 16:13

Wij Nederlanders zien ons graag als een nuchter volk, die eerlijk en rechtvaardig oordeelt
Als je over alles negatief bent is dat niet nuchter, dan proberen de media alleen maar te scoren.

Is Johan door te stellen dat Teletekst te negatief is, zelf ook niet negatief over Teletekst?

Cruijff is zelf altijd negatief. Hij roept van alles maar onderneemt nooit zelf actie. Als hij dan een tegenslag krijgt vertrekt ie gelijk weer naar Spanje.... Gewoon lekker je mond houden.

Lekker negatief over de Nos.. wat dat betreft past hij er perfect tussen

Nergens lees ik dat wij in 1973 de finale van de Europa Cup I wonnen door Juventus te verslaan. Dat bedoel ik nou.”

ja, meest recentelijk werd verloren van Juventus, al was dat in de vorige eeuw. Moeten we het nou steeds nog over jou hebben, Johan? Dat was zelfs voor mijn levenslicht.

29 december 2009 om 14:28

Je leest op teletekst ook alleen maar over de financiele crisis van de afgelopen jaren maar over die prachtige gouden eeuw lees je niks meer! het is belachelijk inderdaad, Johan... zelfingenomen seniele einzelganger...

Het valt wel op dat iedereen Cruijff een beetje een zeikerd vind. (waar ik ook een van ben). Cruijff was vroeger een geweldige voetballer. In deze tijd moet hij zich gewoon met andere dingen gaan bezighouden en niet overal commentaar op gaan leveren. Ga lekker biljarten of golven, Johan!

En wat is er mis mee om iemand die bv wimbeldon of de tour...of van mij part 5 x goud wint op olympische spelen een beetje op een voetstuk te plaatsen? het lijkt allemaal maar gewoon wat voor zo een kleine landje doen...maar dat is het niet! Beckenbauer word met respect behandelt in duitsland,zidane in frankrijk,pele in brazilie,maradona in argentinie,en pak je eigen held er zelf uit..maar hier...

29 december 2009 om 14:28

Begrijp me niet verkeerd, er is niks verkeerd als 'iemand' de voetballer Cruijff op een voetstuk zet. Het is alleen jammer als Cruijff, zelfs na zijn actieve carriere. telkens zelf de voorzet gaat geven.

mensen zien het als er slecht word gespeeld komt er nu eenmaal kritiek .en als er goed word gespeeld dan krijg posetief kritiek . hier in nederland willen we maar altijd mooi voetbal zien. in spanje italie engeland malen ze er niet om of er nou goed of slecht voetbal wordt in die landen blijven ze wel posetief .ik snap meneer cruijff wel zelfs als er mooi voetbal word gespeeld zijn wij nog niet tevreden .ik vind dat spanjaarden over het algemeen heel posetief leven.in nederland zijn de mensen zo erg negatief ........................offtopic als buiten loopt het is de uitstraling van mensen het is zo negatief

Hij heeft zeker wel een punt, alleen is het vreemd dat uit zijn mond te horen omdat hij zelf altijd zo negatief is....

Ik moet zeggen dat ik erg vaak erg moe wordt van Johan Cruyff. Deze keer heeft hij echter volledig gelijk! Mooi voorbeeld ook over Juventus. Nederlands succes, maar wij halen liever het verlies aan.

29 december 2009 om 14:33

Nee Sjakie, als ze in 78 verloren hadden en in 96 gewonnen. Dan stond er echt niet Ajax verloor in 78 van Juventus. 96 is gewoon de laatst gespeelde wedstrijd...

29 december 2009 om 14:33

Heel misschien omdat de laatste keer dat Juve Ajax in een europees bekertoernooi trof het 1995/1996?

29 december 2009 om 16:13

Heel misschien moet jij je iets beter verdiepen in de Europeese geschiedenis van Ajax. Dan had je geweten dat ze in 2004/2005 elkaar tegen kwamen in de Champions League.

15 Sep 2004 Ajax 0 1 Juventus

23 Nov 2004 Juventus 1 0 Ajax

Cruijff heeft gelijk hij is onze volksheld weg met dat klote teletekst schaf de sportgalas af want onze held zegt dat het waardeloos is.

johan moet eens rustig doen..is erg slecht voor zijn hart..heeft hij al eens problemen mee gehad..johan is een eigengereide chagerijn die overal op moet zanikken..heb respect voor zn voetbalkwaliteiten maar als mens is het gewoon een vervelende vent.

Hij heeft wel gelijk dat de media soms wat positiever mogen berichten. Toch is mijnheer Cruijff zelf natuurlijk ook op en top Nederlander, want ik heb hem zelf zelden positief commentaar zien geven. Jammer dat hij dit doet, want ik heb een groots respect voor de voetballer Cruijff.

laatste keer ajax -juve was seizoen 96/97 halve finale!

29 december 2009 om 14:42

Teletekst vind ie niks maar wel op voetbalfora's rond hangen?! Malle Johan

Het wordt een oude mopperkont. Te lang van het front verdwenen, hij maakt geen onderdeel meer uit van het vak. Van de zijkant lekker mopperen hoe het vroeger allemaal beter was, het lijkt mijn opa wel.

ik denk persoonlijk dat meneer cruijff te lang niet meer op tv en in de media is geweest en dit is zijn manier om te laten zien dat ie nog steeds in de buurt is.inderdaad echt een mopperkont....

die voorbeeld die gegeven wordt slaat helemaal nergens op, de reden dat de verloren wedstrijd van 1996 op teletekst stond i.p.v. de gewonnen wedstrijd in 1973 dat heeft simpel te maken met dat 1996 de meest recente versie is...

29 december 2009 om 15:19

@ nummer 49 nee is niet de meest recente versie er zijn daarna ook nog een aantal confrontaties geweest (vlak na de transfer van Zlatan bv.) die allemaal kansloos verloren gingen. 73 is ook de enige keer geweest dat Ajax heeft gewonnen, dus is niet zo gek dat daar niet zo positief naar wordt uitgekeken. Ajax heeft Madrid nog eens voetballes gegeven in Bernabeu als Ajax nu tegen ze zou spelen zou ik als Ajax speler spontaan een blessure krijgen van mijn knikkende knieen. We leven nu eenmaal in een hele andere realiteit dan in 73. Dit lijkt tot Cruijff nog niet te zijn doorgedrongen.

Daarnaast is Cruijf een uiterst rancuneus mens en zijn dit soort opmerkingen vaak door die rancune gedreven.

29 december 2009 om 15:29

Onzin, NOS had ook alle confrontaties tussen Ajax en Juventus kunnen opnoemen i.p.v. alleen die ene verlies partij.

Kritiek wordt door velen hier geassocieerd met negatief.
Wanneer een kritische kanttekening een handvat geeft hoe het anders zou kunnen is het echter opbouwende kritiek.

Teveel mensen staan niet open voor advies van buitenaf. Dat is jammer omdat hierdoor een doelloze discussie ontstaat.

Cruijff heeft hier gelijk maar het is slechts een zinnetje uit zijn mond die hier tot te grote proporties wordt opgeblazen.
Komkommertijd, geen transferwindow, geen voetbal...... dan gaan we het over zo'n bijzinnetje van Johan hebben.
Ook ik heb vrij en geen zin om naar de Ikea te gaan dus.....

29 december 2009 om 15:16


. “altijd zijn er mensen op zoek naar minpunten en fouten”, .

“het is altijd negatief, tot teletekst aan toe”, . “altijd zijn er mensen op zoek naar minpunten en fouten. Dat zal wel typisch Nederlands zijn, want ik kom het op elk terrein tegen.”

“Ik ben niet voor niets weggegaan bij de Nos. “als Ajax tegen Juventus loot , lees ik op zo'n paginaatje meteen dat Ajax de finale verloor in 1996. Nergens lees ik dat wij in 1973 de finale van de Europa Cup I wonnen door Juventus te verslaan. Dat bedoel ik nou.”

bijzinnetje? advies van Cruijff?

ik ben niets voor niets weggeggaan bij de NOS , heeft niks te maken met opbouwende kritiek. Dat is zielig doen om het feit dat niemand je meer serieus nam bij deze omroep.

Prachtig die reacties hier. Precies hetgene wat Johan bedoelt. Als in NL je kop boven het maaiveld uitsteekt wordt hij er genadeloos vanaf gehakt. Een land met 16 miljoen bondscoaches die het allemaal beter weten.

29 december 2009 om 15:25

yep, 100% mee eens

29 december 2009 om 15:28

ja want reageren op iemand wat niet eens persé wat met voetbal te maken heeft is typisch bondscoach-gedrag:s

29 december 2009 om 15:36

welkom dus bij die 16 miljoen. not.

29 december 2009 om 15:37

Daarmee meegerekend dat Cruiff nooit aan het Nederlands bondscoachschap is begonnen, begrijp ik je reactie al helemaal niet. Ik benijd je wel dat je Cruiff precies helemaal begrepen hebt, zoals hij het bedoelde.

29 december 2009 om 15:43

lees topic nog eens

29 december 2009 om 15:55

Opnieuw gelezen:
Blijft een man die zich negatief uitlaat over de negatieve houding van anderen en meent dat niet alleen naar de meest recente ontmoeting tussen Ajax en Juventus had moet worden gekeken.

Laten we lekker afwachten wat Jol en de zijnen gaan doen en daar dan over napraten. OK?

29 december 2009 om 16:06

is goed gozer

29 december 2009 om 15:37

Hij is nooit bondscoach van Nederland geweest, omdat hij te laf is...
Hij loopt altijd weg van problemen om vervolgens in de media alles en iedereen zwart te maken...
Kijk maar wat hij 2 jaar geleden bij Ajax deed. Het ging even niet zoals meneer het wilden en meneer loopt weg...
Ik vind het ontzettend laf dat hij altijd achteraf negatief nieuws uitbrengt, want hij heeft zijn zakken goed gevult bij de Nos...
Erg jammer Johan

Johantje johantje.. jij bent gelukkig altijd positief en horen we heel vaak positieven dingen de laatste tijd. En gelukkig, heb jij je altijd positief opgesteld en ben je dus een echte ”voorbeeld Nederlander”! Of was dat niet wat je bedoelde dat iedereen negatief is, want ik snapte je niet helemaal...

Ik snap niet dat ze dit soort onzin van Johan nog plaatsen, want het is nooit positief die man heeft altijd wat te klagen. En begrijp me niet verkeerd hoor Johan is een van de betere voetballers die Nederland ooit rijk geweest is, maar hij probeert op allerlei manieren om aandacht te vragen. En ik zou zo graag willen dat hij dat op een positieve manier deed.
gewoon dat hij een keer iets leuks zegt over een coach of gewoon dat hij het een keer ergens mee eens is.
ik vind dit echt jammer, want ik zou deze man graag respecteren maar dat gaat niet op deze manier echt jammer...

Hij heeft in dit geval gelijk...... ze beginnen gelijk negatief, terwijl (in de laatste twee weekenden) Catania gewoon met 2-1 wint van en bij Juventus en dat Bari thuis met 3 - 1 van Juve wint. Niets is dus onmogelijk en er komen altijd kansen....

Totaal geen nieuwswaarde aan dit bericht, cruijf trapt even na naar de Nos.
Weer een paar minuten zinloos besteed deze dag met lezen en reageren hierop lol begrijp niet waar iedereen zich zo druk over maakt.

“altijd zijn er mensen op zoek naar minpunten en fouten” Die min punten kan je dan omzetten in pluspunten. Ze willen wel weten wat ze fout doen, verder geeft de NOS altijd opbouwende kritiek.

Ik snap niemand hier die Cruijff niet respecteren:s moet deze man dood gaan voordat iedereen het door heeft dat hij de beste voetballer aller tijden van Nederland is en altijd zal blijven mensen buiten Nederland kijken met bewondering toe dat Nederland zo een geweldige voetballer heeft gehad hij is de 6e grootste Nederlander aller tijden in de geschiedenis en de 2e beste voetballer aller tijden in de Fifa lijst!! Mensen heb respect niemand kan een slechte mening hebben over zo iemand hij is nederland spug zat en gelijk heeft die in Spanje word die teminste normaal behandeld zoals iemand als Johan behandeld moet worden echt zwak van iedereen die hem zwart maakt!!!

29 december 2009 om 16:42

Hoezo respecteer je hem niet als je vindt dat hij (vaak) onzin uitkraamt? Daarmee oordeel je toch niet over zijn prachtige carriere als voetballer? Ik vind bijvoorbeeld Maradona een domme coach en een simpel figuur. Toch vond ik hem een prachtige voetballer, waar ik nog steeds van geniet als ik de beelden zie, daar heb ik groot respect voor. Hetzelfde voor de voetballer Cruijff. Maar langzamerhand wordt hij steeds meer een karikatuur van zichzelf en je mag het best met hem oneens zijn, ook al ben je voetballiefhebber.

29 december 2009 om 16:46

Ik respecteer hem gewoon zeg ik dan dat ik hem haat en een irritant ventje vind, ik zeg als je de beste voetballer van nederlands bent geweest en een van de beste van de wereld en een mooie coach carriere hebt gemaakt mag je wel een mening hebben over vele dingen die er gebeuren in de media.

1973? 1996? je bent zo goed als je laatste wedstrijd en op basis daarvan worden conclussies getrokken. meneer cruyff asjeblieft, we zijn je nog niet vergeten, maar laat me je niet herrinneren als de eeuwige zeurpiet

Beste Heer Cruijff,

De CL finale in 1996 halen is opzichzelf al iets positiefs wat jammer is dat deze heroische wedstrijd is verloren gegaan.
Feit dat teletekst deze wedstrijd aanhaalt is omdat dit de laatst noemenswaardige wedstrijd van Ajax is tegen Juventus. De helft van de teletekst lezers herrinnert zich de wedstrijd begin jaren zeventig niet eens.

Ik zie dus de negatieve noot niet zo.

Cruijff is een clown aan het worden... @ de mensen die dit respectloos vinden: Cruijff was slechts een groot sporter, geen Nelson Mandela of iets dergelijks, hij heeft de wereld niks goeds gegeven behalve dan voetbal, een bijzaak dus. Wie is Cruijff dan om de NOS etc. naar zijn hand te willen zetten???

En trouwens, wie is er nu over alles negatief?????

Prima woorden van Cruijff. Hij is niet altijd negatief in zijn kritiek. Hij wordt als negatief beschouwd door de media en zijn woorden worden vaak verkeerd geinterpreteerd door diezelfde media en onderandere columnisten.

dhr cruijff.is dat niet die ex-voetballer die in het verleden leeft en moeite heeft met het moderne voetbal.

Johan, je hebt helemaal gelijk! Het verbaast me dat iemand dat nu pas roept. Ik vond de NOS altijd zo negatief. Als de NOS bijvoorbeeld reclame maakt voor een interland van het Nederlands elftal, dan zie je in dat fragment altijd dat de Nederlandse aanvaller de bal naast of tegen de keeper aan schiet. Om maar te zwijgen over Evert ten Napel, die zoveel grote wedstrijden heeft vergald met zijn zwarte tong. Ik wil zelfs zo ver gaan dat deze negativiteit, dat gepaard gaat met een onovertreffelijk cynisme, ervoor zorgt dat het grote publiek er niet meer in gelooft. Vooral bij de grote wedstrijden zoals Nederland-brazilie, halve finale WK 1998 is dat, mijns inziens, van invloed. Het commentaar bij die wedstrijd was overigens van Evert ten Napel. Ook Youri Mulder is altijd zo lekker positief..not. In ieder geval, bravo Johan! Ga zo door! Eindelijk iemand die zegt waar het op staat!

Ergens heeft Cruijff wel een punt, maar ik ben altijd wel tevreden over teletekst. Zo negatief is het ook weer niet. Er worden zo nu en dan ook wel positieve punten gemeld.

Waarom krijgt dit uberhaupt aandacht?
Wij maken Cruijff zelf interessant omdat we telkens alles wat hij zegt als nieuws brengen. Is het werkelijk nieuws dat Cruijff iets roept over de NOS en Teletekst?
Als hij morgen roept dat hij niet tevreden is over de plaatselijke Albert Heijn, gaan we daar dan hele discussies over voeren? Als hij de NOS en Teletekst niet goed vindt gaat hij toch lekker naar Sbs6 kijken!

Die man heeft qua praatjes in zijn laatste jaren niet veel soeps over voor het voetbal.
Voorheen vond ik hem ook interessant, maar nu klaagt ie over van alles. Wil van alles niets!
Hij vind overal wat van maar pakt niks concreets aan waarmee hij op de bibs kan gaan!
Tuurlijk heeft hij aanzien wat hij niet kapot wil maken, lekker makkelijk babbelen.

Het voetbal van toen is anders dan nu Johan. Nogal logsich dus dat ze daar niet over praten. En inderdaad, zo negatief is het niet, vooral niet op de sportpagina.

@sparta piet!
Als johan om een mening gevraagd word,dan geeft hij die. of het nou voetbal-ttext-tour de france,of de lokale appie heijn is.
Iedereen roept maar dat ze zijn commentaar zat zijn....maar alle media willen altijd alles van hem weten. En johan heeft zijn hele leven lang overal netjes antwoord op gegeven ,en dat dat bij de meeste mensen in het verkeerde keelgat schiet....
We denken gellukig niet allemaal hetzelfde!

Geachte heer Cruijff,

Ondanks dat uw teksten slechts een herhaling van zetten zijn nemen wij uw kritiek ook ditmaal zeer ten harte.
Natuurlijk trekken wij het boetekleed aan, als u terecht opmerkt dat wij moeten refereren aan Ajax-juventus uit 1973 i.p.v. 1996.
Deze grote overwinning was echter dermate lang geleden, dat wij de laatste ontmoeting van een grotere waarde achtten dan die waarin u ook een rol heeft gespeeld.
Het grootste gedeelte van ons publiek kan zich deze wedstrijd uit het grijze verleden echter niet voor de geest halen, was nog niet geboren of vond het minder dramatisch dan de nederlaag onder van Gaal.
Deze heer genoemd hebbende, verdenken wij er u ook van, dat u liever zeer oude koeien uit de doos wil halen, dan daadwerkelijk feiten met nog enige nieuwswaarde of enige associaties met het huidige voetbal te herkennen.
Wij hebben andere programma's beschikbaar voor die mensen die nostalgische gevoelens hebben bij Ajax. Programma's als Andere tijden, Man bijt Hond of Showroom.

Voor wat betreft de actuele sport hebben wij helaas geen plaats meer voor u, noch voor uw ideeen.
Wij raden u dan ook aan om de teletekstfunctie alleen nog maar te gebruiken voor de weersomstandigheden en de verschillen tussen Amsterdam en Barcelona.

Ik wens u veel succes met uw club in Spanje, uw columns en uw bondscoachschap.

Een sportieve groet.

De directie van de Nederlandse Omroepstichting.

Hoe weet Cruijff nou dat teletekst negatief is? Hij zit elke dag in z'n luie stoel is spanje, kijkt waarschijnlijk geen Nederlandse TV. Hij was toch die gene die voor het geld voetbalde en zich zovaak gebleseerd afmelde voor Oranje?

Sorry hoor, maar Cruijff is gewoon een oude demente zuur pruim. Lekker zeiken, maar wel 1 miljoen per jaar krijgen om analist te zijn bij de Nos.

Cruijff kon goed voetballen maar moet zich er niet meer mee gaan bemoeien!!

Ik snap niet waarom Johan zich druk maakt om dit teletekst berichtje.
Hij heeft ontzettend veel verstand van voetbal, was ook een van de beste spelers aller tijden, maar van de wereld eromheen snapt hij niks.

The best teletext is bad teletext.

Ben het eigenlijk vaak met JC eens, maar nu vind ik wel dat die zeurt en even zijn gelijk wil halen. Dat stukje over Juve ajax is dat nou zo erg? Verder vind ik in het algemeen dat als een club slecht speelt, je dat ook gewoon mag vermelden. Lijkt me eerlijke journalistiek. Vind dat trainers in het NL betaald voetbal daar vaak slecht mee omgaan.
Je kan bijvoorbeeld moeilijk veel positiefs zeggen over de eerste seizoenshelft van ons aller ajax:-)

Misschien moet ie zelf is beginnen met een nieuw blad De CI (cruijff International) In Cruijffolonië. Daar kan er dan betaald worden met Cruijffjes. Daar spreekt iedereen Cruijff's (wartaal waar men geen fuck van snapt) en daar heeft meneer Johan Altijd!!! gelijk.

Wat een gek is die Cruijff aan het worden zeg. Als Ajax tegen Feyenoord speelt heb je het toch ook niet meer van die 3-1 overwinning van tig jaar gelede maar over de afstraffing van vorige keer. Puur omdat het recent is.

29 december 2009 om 21:24

Ondanks dat die niet altijd te volgen is, heeft hij het toch vaak bij het rechte eind. Kijk naar de organisatorische puinhoop binnen ajax. Had hij ooit maar de kans gehad in de gelederen binnen ajax schoon schip te maken

30 december 2009 om 10:25

1 Man kan nooit groter zijn dan de club. Dat is bij jullie zo en zo ook bij ons. Maar Johan voelt dat anders en om clubcultuur te behouden denk ik dat ze dat niet hebben gedaan toen der tijd.

Jeetje wat hebben wij toch een hoop Cruijff haters in Nederland. En wat hij zegt is gewoon waar, de pers is altijd negatief over onze eigen jongens. Verslaan we Italië met 3-0, ligt het aan de verouderde Italiaanse selectie. Wint Ajax uit bij Dinamo Zagreb, een hele lastige ploeg met een zeer fanatieke aanhang, dan is Zagreb een veredeld bierteampje dat het niet waard is om Europa in te gaan. De journalisten moeten altijd kritisch zijn, dat vind ik ook maar je kunt ook zeiken om het zeiken en daar zijn wij Nederlanders helaas erg goed in.

29 december 2009 om 22:47

Die fanatieke aangang van Zagreb was bij mijn weten niet in het stadion, maar had niet het idee dat de pers daar negatief over was, kan het me niet meer herinneren. Wellicht Aad de Mosch in de studio. Die brandde ajax tegen anderlegd ook af, maar ja.....kan niets anders zeggen dat de man voor de volle 100% gelijk had dat ajax in anderhalf jaar geen meter was opgeschoten. Ik vind als die dingen zo zijn een analist dat ook gewoon moet zeggen

29 december 2009 om 22:53

ja dat is waar. Haha vergeten maar dat maakt eigenlijk niet uit. Zagreb was maar een voorbeeld. Je kan vervangen voor Timisoara. Het mooste voorbeeld is die Zwitserse ploeg in de Cl, Fc Thun.

29 december 2009 om 22:59

Tja fc thun....hahaha dat is alweer lang gelee

Dat laatste is weer een prachtig Cruyffiaans schijnargument. Dat Ajax 13 jaar geleden verloor ligt uiteraard zeer veel verser in het geheugen dan een overwinning van meer dan twee (!) keer zo lang geleden.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren