Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Cruijff hekelt negativisme bij wedstrijdanalyses

Laatste update:

De reden dat Johan Cruijff niet meer te zien is als analist bij de NOS, ligt hem in de onenigheid met de directie van de zender over op welke wijze het voetbal benaderd moet worden. Volgens Nederland’s beste voetballer aller tijden is de invalshoek van de publieke omroep veelal te kritisch. Dat vertelde hij aan SBS6.

“Ik houd van een positieve benadering”, vertelde Cruijff in het programma Shownieuws. “Voetbal is een spel van fouten, het is zo makkelijk om mensen op een bepaalde manier neer te zetten. Dat vind ik niet correct.” Als voorbeeld haalde de Amsterdammer de rubriek ‘elleboog van de week’ aan, die op zondagavond in het praatprogramma Studio Voetbal wordt gebezigd.

“Het is heel moeilijk om onderscheid te maken tussen een kopduel en een elleboogstoot. Dan denk ik: ‘waar ben je mee bezig”, aldus Cruijff, die met name te zien was tijdens en rondom Champions League-duels. De kritische invalshoek van de NOS deed hem besluiten zijn baan op te zeggen. “Waar ik geen zin in heb, doe ik niet”, zo besloot hij zijn relaas.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Cruijff heeft wel gelijk, allemaal veel te negatief..

20 augustus 2009 om 17:29

Inderdaad. Punt. Niets meer aan toe te voegen. Ik wordt ook doodmoe van de N O S. De tijden van weleer zijn er niet meer zo lijkt het. Dan vind ik het de commerciele zenders het tegenwoordig nog beter doen.

20 augustus 2009 om 18:26

cruijff zelf is inderdaad altijd zeer positief ....

20 augustus 2009 om 22:36

@xstream:

De tijden van weleer? Wat bedoel je nou precies? Mag de Nos niet kritisch zijn of waren ze dat vroeger niet? En sinds wanneer mag je een elleboog niet meer afkeuren?

Dat de commercielen het beter zouden doen, vind ik al helemaal onzin. Bij Sbs zag ik ooit dat Natasja Froger (ik maak geen geintje) een analyse mocht geven, terwijl dei Oldenburger zelf al als een halve zool becommentarieert naar mijn bescheiden mening.

En dan Cruijff: altijd zeiken over voetballers en trainers die hij niet moet. Van Bommel kan er niks van, Inzaghi is een prutser, die Engelsen kunnen niet voetballen, van die Italianen kun niet van je winnen, maar je kunt wel van ze verliezen.

Ik geloof er kortom geen hout van dat hij daarom ermee ophoudt. Hij wil vast niet met Co op dezelfde zender of hij wilde meer geld of iets dergelijks.

Ik vind dat de Nos het prima doet en elke keer als ik Tom Egbers Studiosport weer zie presenteren, dank ik de voetbalgod op mijn blote knieen dat we van die kwijlebal Genee af zijn.

20 augustus 2009 om 19:27

Huh, als er één niet positief is bij wedstrijden dan is het deze man!
Het moet niet gekker worden met dit land! Hahahaha

Hier ben ik helemaal mee eens. Ze laten meestal niet de mooie acties zien, maar de 'ellebogen' en 'knokpartijtjes' 100 x zien en een mooie treffer minder vaak

20 augustus 2009 om 17:13

Ik vind het juist goed dat incidenten als ellebogen en knokpartijen niet onderbelicht blijven. De knvb laat nog veel te veel van dit soort gevallen schieten. Natuurlijk vind ik dat een mooie treffer ook menigmaal herhaald mag worden, maar zonder de herhalingen van incidenten, wordt het voetbal natuurlijk niet sportiever.

20 augustus 2009 om 17:29

Telkens wanneer ze de het laten zien dan zitten ze allemaal zelf te twijfelen. Dan slaat het toch nergens meer op.

20 augustus 2009 om 17:46

Wat daniguiza bedoelt is denk ik dat voetballers zich door de veelvuldig herhaalde tv beelden realiseren dat hun acties niet onopgemerkt blijven en vaak uitvergroot worden.

Dat kan betekenen dat iemand zich wel twee keer bedenkt voordat hij helemaal over de rooie gaat.

Hij heeft helemaal gelijk, die tv-analisten denken dat ze het allemaal beter weten en het gaat nergens over. Het erge is nog dat het grote voetbalpubliek deze zogenaamde meningen overneemt.
vorige week liep Hans Kraay maar te zeuren dat Sulejmani 3 kilo te zwaar was, afgelopen maandag vond hij dat Suarez niet eerlijk was geweest tav Van Basten.
En dan zwijgen we maar over Johan Derksen, Youri Mulder en al die andere sukkeltjes. En nieuweling Adriaanse vond het maar vreemd dat Jol een verdediger ( Vertonghen) op het middenveld had geplaatst.
cootje, Vertonghen is een middenvelder. Hij is als dusdanig opgeleid bij de jeugd van Ajax!
analisten die zeggen maar wat, slechts weinigen maken hun huiswerk.

johan, je hebt gelijk. Daar wil je toch niet bij horen !

20 augustus 2009 om 16:52

precies. we moeten niet vergeten dat voetbal in de eerste plaats gewoon vermaak is. maar sommige mensen hebben altijd wel wat te zeuren over iets waar andere mensen gewoon van houden.

aan de andere kant ''verkoopt'' kritisch commentaar en een scherpe analyse beter dan een goednieuwsshow. en Johan Derksen kan ook wel gaan kletsen over wat andere mensen graag willen horen, maar hij beschikt vaak over informatie die mensen boeit. en vaak is dat geen positief nieuws. omdat het niet spectaculair is dat de begroting van Fc Twente is gestegen ofzo, maar wel dat de jeugdopleiding van ajax ''belabberd'' is bijvoorbeeld.

20 augustus 2009 om 16:57

Cruijff heeft het hier over de publieke omroep, als ik me niet vergis werken Johan Derksen en consorten daar niet voor....

Nu schaart iedereen zich achter Cruijff maar we vinden het allemaal maar wat mooi als er iets te zeiken valt(getuige 99% van de posts op Vz) en heel Nederland is geboeid door de ellende van anderen.
Die 'elleboog van de week' is er natuurlijk met een knipoog maar die begrijpt Johan niet echt.

Sterker nog, door die knipoog over het hoofd te zien laat Cruijff zien zelf veel en veel te serieus ermee bezig te zijn.

20 augustus 2009 om 17:13

ben het enigszinds met je eens, maar met dat van Co niet. hij spreekt als een man die verstand heeft van de techniek van voetbal, daar waar anderen gewoon praten alsof ze Fifa of Pes aan het spelen zijn, zonder maar enige uitleg van hun mening dan roepen dat dat hun eigen mening is. hij zei trouwens dat hij dat voetbaltechnisch vreemd vond aangezien Vertongen een heel seizoen linksback speelt en vervolgens in een topwedstrijd verderdigend mid moet gaan lopen. en ook daarin kon ik me enigzinds vinden. ken Co verder nietzo goed als persoon, maar van voetbal heeft hij wel verstand...

20 augustus 2009 om 17:16

Youri Mulder is zeker niet negatief,wat de andere betreft mee eens.

21 augustus 2009 om 02:53

@semi1946

youri mulder praat altijd schijt en maakt zijn zinnen nooit af.

Wat betreft Cruyff; de beste man zal zoals altijd wel weer gelijk hebben, maar ik vind het jammer dat hij altijd naar de media grijpt. Praat het gewoon uit bij de nos ofzo.......

21 augustus 2009 om 02:07

quote: "het erge is nog dat het grote voetbalpubliek deze zogenaamde meningen overneemt."

Precies! Kijk eens hoeveel mensen hier zeggen: dat vind ik ook" en "ja, helemaal gelijk, dacht ik laatst zelf ook aan" etc. En heb je hiervoor er ooit iemand iets over horen zeggen?

Ot: Persoonlijk vind ik de kwestie zoals Cruyff hem beschrijft wat overdreven. Er moet natuurlijk een uitgebalanceerde analyse zijn, met plus- en minpunten, maar om nou te zeggen dat het allemaal te negatief is, dat valt wel mee. De elleboog vd week is er omdat er sinds een paar jaar ongelofelijk op is uitvergroot. En waarom er ook meer over minpunten wordt gepraat is ook logisch! Bij iets goeds kun je zeggen, nou, "dat en dat is goed", en veel meer interessants valt er niet over te zeggen. Maar over een minpunt kun je zo ver uitweiden: "dit en dit deed ie fout, en daarom, en zo en zo had ie het goed kunnen doen etc etc".
Zoals Comokum als zegt, hij neemt het veel te serieus. En trouwens, zeuren dat er teveel gezeurd wordt in de media; Dat slaat toch als een tang op een varken of niet?

cruijff mag zeggen wat hij wilt, maar ik ben het niet helemaal met hem eens, maar voor het grootste deel wel

ja helaas heeft ie wel een punt. ze kunnen een uur praten over wel of geen elleboog, maar de vele mooie acties die er in verschillende wedstrijden voor komen, daar hoor je ze vrijwel nooit over.

20 augustus 2009 om 16:51

Vind dat er in Nederland sowieso een gebrek is aan het in beeld brengen van mooie acties tijdens een wedstrijd. Talloze herhalingen over een overtreding maar een perfecte schijnbeweging met goed vervolg, vergeten ze vaak voor het gemak om de schijnbeweging te laten zien. De rest van de actie laten ze wel zien. Erg jammer.

20 augustus 2009 om 16:52

waarom zeg je helaas? beste voetballer die we ooit gehad hebben, moet je juist trots op zijn en niet zo kleinzerig.

on: johan heeft overal verstand van en ook hier

20 augustus 2009 om 17:06

Johan heeft alleen verstand van zijn eigen ego. Zodra hij zelf iets moet oplossen (ik noem Ajax als voorbeeld) wordt het hem zelf namelijk teveel. En maar wel praten over iemand anders fouten.

20 augustus 2009 om 17:34

Johan Cruijff heeft verstand van voetbal.

Hij wilde Ajax helpen, maar Marco van Basten stuurde hem weg.
Hij wilde bondscoach van Nederland worden, maar Rinus Michels schoof steeds een andere kandidaat naar voren, ten koste van Johan. Rinus Michels wilde niet dat de leerling de meester zou overtreffen.

Johan heeft groot gelijk, die rubriek 'elleboog van de week' slaat nergens op, en is totaal niet te beoordelen.

Verder vind ik het erg jammer dat hij geen analist meer is, ik vond zijn mening altijd erg boeiend en interessant.

21 augustus 2009 om 02:12

@ loco

Nou we zijn ook erg trots op de voetballer Johan Cruyff, maar de afzeiker-johan Cruyff vinden de meeste mensen wat minder. Heb je hem zelf de laatste tijd iets positiefs horen zeggen in de media? Ik vrij weinig. Vast wel iets, maar niet meer positief dan negatief.

Maar ik denk dat de rubriek 'elleboog van de week' niet zo negatief is bedoeld zoals Cruijff hier voor doet. Ze willen juist de elleboog uit het voetbal hebben, het voetbal mooier maken. Ik vind dat juist positief.

20 augustus 2009 om 17:02

ik snap het uiteindelijke doel, maar niet de manier waarom men het doet. het is volgens mij ook niet de taak van de media om het voetbal te verbeteren, maar om verslag te brengen van wat er gebeurt. dat ze daarin de keuze maken voor ellebogen ipv mooie steekpassen zoals Co al aangaf is gewoon jammer. vooral omdat ze nogal verbaasd keken bij het idee ervan. beetje jammer dus...

Haha, Cruijff die Adriaanse napraat. Moet niet gekker worden.

Maar beide heren hebben natuurlijk wel gelijk, al heeft Cruijff voor zover ik weet gewoon een contract met de Nos dus gaat "waar ik geen zin in heb doe ik niet" eigenlijk niet op, volgens mij is dat nog steeds contractbreuk. Bovendien staan Cl-wedstrijden (waarbij hij aanwezig zou zijn) volledig los van Studio Voetbal. Maar goed, hij heeft natuurlijk het recht om het te vinden.

20 augustus 2009 om 16:52

De kritische invalshoek van de Nos deed hem besluiten zijn baan op te zeggen.

20 augustus 2009 om 16:59

Ja, dat is dus gewoon een slap excuus, want ik weet zeker dat hij behalve het 'elleboog van de week' geen voorbeelden kan bedenken, en dat voorbeeld heeft hij ook nog van Co . Maar goed, hij heeft op zich wel een punt, alleen vind ik de Nos bij Cl wedstrijden nooit kritisch dus op mij komt het over als een excuus omdat hij er gewoon geen zin in heeft, wat ik best kan begrijpen op zijn leeftijd, maar teken dan ook geen contract. Weet ook niet of hij dat dit jaar nog heeft hoor, een contract, maar vorig jaar wel en de afspraken daarin is hij niet nagekomen.

20 augustus 2009 om 17:48

"..en dat voorbeeld heeft hij ook nog van Co..".

dat is niet waar, want Jack zei zelf nog dat Cruijff er ook precies zo over dacht en ze lachten erom. al met al heeft Cruijff gewoon gelijk. kritiek mag, maar laat dan ook blijken dat je verstand hebt van waar je over praat ipv je eigen mening doordrammen bij het nederlandse tv publiek...

Shit man, hij heeft de laatste tijd nog meer gelijk dan altijd. Co had gelijk dat er iets anders moet komen dan elleboog van de week. Het is inderdaad wat zeikerig, dat vroeger alles beter was en blablabla.

Nou ik vind Cruijf echt een geweldenaar hoor, niets dan lof en dit bedoel ik niet sarcastisch, ironisch of cynisch maar om hemzelf nou mister positivo te noemen in zijn analyses kun je toch ook niet zeggen.

Moet wel zeggen dat ik de elleboog van de week ook een onding vind

Ik ben het er juist niet mee eens en vind het prima dat Studio Voetbal de elleboog van de week heeft.
Zo pak je de daders op die anders misschien er mee wegkomen.
Anderen kunnen dan wel zeggen: ja het is slecht voor het voetbal omdat te laten zien.
Nee, dus het is wel goed om een elleboog uit te delen en er vervolgens ongestraft mee wegkomen? schei toch uit.

20 augustus 2009 om 16:53

Tegenwoordig komt het zo vaak voor, dat het niet eens meer beschamend voor je is als je zo op tv komt.. En gestraft aan de hand van Tv beelden worden ze toch wel, dus ik denk niet dat je per sé constant dat hoeft te herhalen

Maar ik denk dat in de reacties vooral het voorbeeld van Dhr Cruijff aangehaald wordt, terwijl het slechts een voorbeeld is voor het algehele plaatje, namelijk dat de insteek negatief is.

Nou weet ik wel dat wij nuchtere hollanders geen amerikanen zijn die alles en iedereen de hemel inprijzen, maar we zijn met zijn allen de laatste tijd wel echte azijnzeikers geworden.. Alles kan beter, nooit is het eens voldoende

20 augustus 2009 om 16:56

Maar dat is toch een taak voor de knvb? Volgens mij hoeft de Nos niet aan de knvb duidelijk te maken dat er iets gebeurd is wat niet door de beugel kan.

Hier in Nederland is het altijd alleen maar afgeven en zeiken.. Als het Nederlands elftal ver komt is het weer niet mooi genoeg, en uit eindelijk krijgen we toch wel klop. Lekker boeiend!

Hij had een tijd lang dat mensen ( waaronder ik, eerlijk is eerlijk ) het vertrouwen verloren in zijn opmerkingen. Maar laatste drie publieke uitspraken heeft hij toch weer bewezen dat zijn eigenzinnigheid ook extreem goede kanten heeft.

Wat hij hier uitspreekt is absoluut waar. Elke fout, blunder, overtreding wordt drie dubbel uitgelicht bij voetbalbesprekingen. Het is meerendeels een benadering vanuit het negatieve, terwijl je ook vanuit het positieve die situatie kan bekijken ( bijvoorbeeld dat een verdediger goed had doorzien dat een aanvaller die keus zou maken, of dat een aanvaller juist goed zag dat een verdediger op een dergelijke manier opgesteld stond dat hij die pass of actie niet meer af zou kunnen stoppen ).

Als ik zo vrij mag zijn: we kunnen toch nog steeds erg veel opsteken van deze toch legendarische voetballer en coach.

Kan die vent niet gewoon zijn mond dichthouden. Overal maar zijn mening over geven, bah bah.

20 augustus 2009 om 16:54

Kunnen ze jouw het typen niet verbieden. Overal maar zijn mening over geven, bah bah.

Iedereen mag zijn mening geven dat is het leuke in een democratie, zelfs jij mag en doet dat

20 augustus 2009 om 16:57

daar is hij toch analist voor?
jij geeft toch ook je mening over voetbal op deze site...
en hij heeft er ook nog eens meer verstand van dan jij. hij praat nooit onzin. gelukkig heeft iedereen Nederland recht op een eigen mening. en hij kan er niet aan doen dat hem vaak iets wordt gevraagd waar hij zijn mening over dient te geven. en voor bepaalde personen is dat misschien te vaak. maar als er iemand een deskundige mening heeft over voetbal: dan is het Cruijff wel.

20 augustus 2009 om 17:02

Doe jij niet exact hetzelfde, samen met iedereen hier?

Ik ben het deels eens met Cruijf. Je moet ook een beetje met een knipoog naar de elleboog van de week kijken!

Verder vind ik wel dat er meer opbouwende en positieve kritiek op het Nederlandse voetbal gegeven mag worden.

Ik ben het niet vaak met Cruyff eens, maar nu heeft hij wel een punt vind ik. Iedereen heeft recht op een eigen mening overigens, ook de betweters bij Studio Voetbal en Vi. Echter vind ik dat met name de Nos zich te veel laat leiden door emotie ipv de feiten. Stemmingmakerij waarbij de heer Van Gelder zelfs het voortouw neemt. Een presentator zou niet zo zijn eigen mening steeds moeten ventileren maar objectief een discussie begeleiden en absoluut niet inhoudelijk mengen. Dat doet die Gene (ook lang niet altijd) een stuk beter. Tot in den treuren worden bepaalde onjuistheden belicht. Op die manier worden vaak eigen waarheden gecreeerd.

cruijff heeeft 100%gelijk al dat negatiefen gedoe doet het voetbal gewoon niet goed.
misschien kan cruijff een eigen programma maken op sbs ofzo en het voetbal van de mooie kant laten zien,zal het voetbal iniedergeval wel posiefer maken
go cruijff go

Cruijff heeft helemaal gelijk.
We lullen zo slecht over onze comp dat we er zelf nog in gaan geloven.
Kijk het gras is altijd groener bij de buren.
Maar kijk eens om je heen de meeste comp hebben ook ( ita, eng, span) ook enorme schulden.
Dan kom je je zelf een keer tegen.
Dus wees blij met het beleid, we komen van zelf weer boven drijven.
Alleen het duurd een tijdje.

Idd, laat ff zien wie de mooiste voorzet, steekpass of actie heeft! Maak een item "doelpunt van de week" of wat dan ook... Adriaanse gaf het trouwens eveneens aan in Studio Voetbal afgelopen zondag... Borst was het er wel mee eens...

Ik ben het helemaal met Johan eens. Als je Co Adriaans of Louis van Gaal hoort praten dan zijn ze altijd negatief. Ook als er iets positiefs te melden is. Dat doen ze omdat ze denken dat ze beter zijn. Kijk nou naar Johan Cruijff, Guus Hiddink of Dick Advocaat, deze 3 trainers zijn net een maatje groter dan Louis en Co, en uiten geen kritiek (of alleen opbouwende kritiek). Louis en Co hebben gewoon een minderwaardigheidscomplex. Van Louis begrijp ik het niet want hij is een goede trainer, maar Co heb ik vrij laag zitten, die heeft nog nooit wat bereikt (behalve Oostenrijks Landskampioen (nivo zaterdag derde klasse).

20 augustus 2009 om 16:58

Mja, met Willem Ii de champions league halen is natuurlijk een slechte prestatie..

De meeste zijn het er mee eens, Ik overgens ook. Maar wat leverd dit artikel op? Er wordt toch helemaal niks mee gedaan.

20 augustus 2009 om 16:59

Jewel, het word gelezen. Net zoals alle andere artikelen die hier worden geplaatst. Daar is deze site ook voor he.

On:
Cruijf heeft gelijk, alhoewel je natuurlijk wel kan praten over wat er fout kan gaan in een wedstrijd, moet je het vaak ook positief zien te houden.

20 augustus 2009 om 18:24

haha, Dat het gelezen wordt snap ik. Dat heb ik namelijk ook gedaan. Maar dat is niet echt iets doen aan waar Cruijf zich aan stoort en blijkbaar meer mensen hier. We gaan toch gewoon op dezelfde voet verder. Dat is wat ik bedoel

Ik ben het eindelijk ook eens een keer eens met hem.

Al vind ik wel dat hij zich in het verleden er ook meer dan eens schuldig aan heeft gemaakt.

Dirtymind hekelt Cruiff.


Echt, ik snap niet waarom die man wekelijks een interview af moet geven. Hij meld nooit iets nieuws of opvallends ofzo en hij kan altijd alleen maar anderen afzeiken, in dit geval de media, soms ajax, soms de uefa, soms de fifa, en soms de knvb. Tsja... word er een beetje moe van.

20 augustus 2009 om 17:03

Durf je zijn naam niet goed te spellen

20 augustus 2009 om 19:41

typfoutje, kan gebeuren...

Gelukkig is Cruijff wel altijd zo positief als hij van zich laat horen...

Ach, hou toch op!
Cruijff is de grootste negatieveling ooit!
De beste man heeft altijd wel iets negatiefs te zeggen over het spel van Oranje, het Nederlands elftal, de scheidsrechters, de omgang met talenten. En nu vindt hij de Nos te negatief?

Klagen over Studio Voetbal; De Elleboog is toch een geniaal item? Ooit als eenmalig item ingevoerd, waarop blijkbaar veel positieve reacties volgde en dus een vast onderdeel werd. De goals en steekpassjes hebben we op zondag om 11uur 's avonds toch al vier keer voorbij zien komen?! En zo niet, dan staan alle doelpunten alsnog op Vi.nl of Youtube. Niet zo zeuren zeg

nou ben ik al die uitspraken van deze beste man best zat ... maar toch heeft ie iedere ker weer een punt .. ook deze keer .. voetbal is een spel van fouten ...want zonder fouten is voetbal geen hol aan en eindigd het merendeel van de wedstrijden in 0-0 cker als de ploegen kwalitatief op het zelfde niveau zitten ... en idd opzouten met die elleboog van de week ... geef mij maar actie van de week of voorzet van de week .. whatever ...

In Nederland is men altijd heel erg kritisch maar het is ook wel een beetje hypocriet van Cruijff aangezien hij zelf ook altijd heel erg kritisch is en zelf denkt dat hij het voetbal heeft uitgevonden.

Waarom zou je een elleboogstoot niet meer laten zien?? En als jullie die analisten nix vinden, dan zet je het toch gewoon op mute, of een ander zender. Ik vind dat Cruijff zwak is, bijna alles wat ie doet heeft wel een kritische punt en dan vindt hij het tijd dat ie weer eens moet opstappen. Altijd maar opstappen. Kritische of negatieve punten horen gewoon bij het voetbal, al is het in het bestuur van een club of een wedstrijd analyse. De uitdaging is om deze punten in positieve punten om te zetten. Maar helaas kan Cruijff daar niet mee omgaan. In mijn ogen is Cruijff gewoon een Quitter!!

Cruijff heeft voortaan overal een mening over, ik zou hem serieuzer nemen als ie zelf ook niet overal super negatief over is...

Dit is niks nieuws. Ik zou graag iedereen willen doorsturen naar http://www.nos.nl/nosstudiosport/a. waar je 3 delen kan bekijken van Cruijff over dit onderwerp. Deze interviews komen van April dit jaar en hij is daar al langer mee bezig.

Sja ik kan niet anders zeggen dat ik het 100 procent met Cruijff eens ben.

Ag Cruijff..
Als er iemand alleen maar negatief is is hij het.
Wat dat betreft past hij prima bij de Nos

Cruijf komt weer door de bocht met een ongezouten mening.
Ik vind dat negatieve wel meevallen, ik vind Cruijf vaak zo negatief.

En ik hekel Cruijff op tv, dus dat lost zichzelf prima op.

Ach kritiek mag er toch zijn. Als de twee vermeende titelkandidaten in een geweldige wedstrijd 7 tegendoelpunten krijgen is er toch echt een reden om een kritische noot te kraken!

Elleboog van de week, pass van de week, doelpunt van de week, tackle van de week... Allemaal 1 pot nat, we zijn toch Hollanders. Praatprogramma's waar je niet kan zeiken op andere is geen Nederlands praatprogramma. Hier is toch nooit iets goed?

3/5 keer lopen ze te praten over hoe slecht het gaat maar pak ook is een keer de mooie dingen er bij niet altijd at het slecht gaat

sowieso is dat 'elleboog v/d week' een stom item in het programma.. Bij 9 v/d 10 fragmenten zitten ze na de beelden nog 5 minuten te discussieren of het uberhaupt wel een elleboog is! Laat lekker zitten en gebruik die tijd voor voetbalzaken..

Zucht. Cruijf hekelt negativisme? Is Cruijf niet juist de gene die altijd maar negatief is?

Hoor wie het zegt! Nog nooit kunnen betrappen op een positief woord.

cruif is ook heel vaak negatief is ik begijp hem niet helemaal niet. hij heeft altijd kritiek op alles en iedereen. als er iemand heel negatief zich uitlaat is het johan wel. ik heb nooit heel erg posetief gevonden.wie kan zich herinneren dat hij ruud vanistelrooy een matige voetballer vond.en zo kan ook heleboel opnoemen waar negatief over uit laat

Ben er een deel mee eens en deel mee oneens.

Eens omdat ze altijd alles en iedereen afkraken. Niet alleen de spelers maar ook de supporters wanneer ze stil zitten op de tribune. En ook wanneer er een fout wordt gemaakt door een speler maken ze hem gelijk helemaal zwart.

Oneens omdat negativisme is een soort gevoel die je bij een wedstrijd hebt. Je wilt dan als supporter, nu in dit geval commentator, altijd winnen. Ongeacht voor wie je bent of hoe of wat, je wilt winnen. Ik zit ook niet met een positief gevoel in het stadion als we 3 - 0 achter staan, dan begin ik ook niet luidkeels 'jammer volgende keer beter' te roepen, nee dan ga ik als een soort negatieveling een wedstrijd volgen, weet dat dat niet goed is maar zo ben ik nu eenmaal en zo zijn er vast nog meerdere die soms zo een wedstrijd volgen.

Co Adriaanse zei het ook al. Waarom maken we ipv elleboog van de week niet steekpass van de week of beste verdedigende actie van de week. het is allemaal veel te negatief. johan derksen en die andere van voetbal international zijn ook zeer negatief. benader het mooie, laat die mooie actie nog eens zien op tv. Die voetbal praatprogramma's beginnen ook steeds meer op roddelprogramma's te lijken. laat het mooie van voetbal zien.

Hij heeft helemaal gelijk. De Nos heeft er een sport van gemaakt in te spelen op fouten van scheidsrechters, grensrechters en grove overtredingen. Echte diepzinnige analyses over tactische systemen van trainers e.d. worden daardoor schaars.
Spijtig want dat is precies waar de aandacht op zou moeten liggen.

Ik ben helemaal klaar met Johan. Een groot fenomeen als speler en ook al trainer prima gedaan, maar dat gelul van die gozer ben ik al jaren klaar mee. Die adoratie van die man bij de Nos als die analyseert is toch werkelijk van een vreselijk niveau. Hij vindt het zelf toch allemaal dramatisch qua niveau. Of je bek houden of ga maar weer eens een club trainen en laat ze alles winnen.

Ik denk ook dat het voetbal niveua een bijdrage heeft.
Er zitten elk weekend weer veel wedstrijden tussen van een slecht niveua met een laag tempo en zoveel basis foutjes te irritant om te zien soms.
En ja dan gaan mensen zich aan dingen storen.
Een mooi voorbeeldje van van der gijp die zich dood irriteerde aan die bal van Popov over 3 meter...
Voor degene die het gezien hebben snappen het.
Als er weinig mooie dingen gebeuren ga je al snel over andere zaken praten.
Neem het Cl duel tussen Barca-chelsea..er zat van alles in alleen het goede spel kwam vaak van 1 kant maar de spanning droop er wel van af.
Maar waar word er weken over gepraat...juist een paar worden van een geemotioneerde speler en een hand gebaar van een duitser naar een scheids..en wij mensen doen er allemaal aan mee want iedereen had het erover en niet over voetbal technische zaken.

Cruijff heeft groot gelijk. Waar is het gouwe ouwe Doelpunt vd Week gebleven? Dat van die ellebogen weten we nou wel.

Geef mij tegenwoordig maar Voetbal International, daar wordt tenminste nog een beetje opbouwend over voetbal gesproken.

Cruijff heeft volkomen gelijk. Studio voetbal gaat op de stoel van de aanklager zitten, dat lijkt me niet de bedoeling.
Vind het trouwens zeer goed dat Adriaanse in zijn eerste optreden precies hetzelfde zij, alleen deed hij het meteen life, prima!
Misschien moeten ze die azijnzeiker van een Borst er eens vanaf halen! Die is alleen maar met randverschijnselen van het voetbal bezig. En maar afzijken! Dan denkt hij ook nog voetbalverstand te hebben. En Mulder draagt al helemaal(!) niets bij. Dat is echt een omhoog gevallen drol. Heeft een blauwe maandag als hulp sinterklaas onder Rutten mogen werken. Is nu weer weg daar, hoor je niets meer over. Hoe zou dat nou komen...........

Studio voetbal is een soort instrument van jack van gelder(ajax) geworden om concurenten een schorsing aan te praten. Heel goed dat Jc dit aan de kaak stelt en schandalig dat de Nos dit allemaal heeft toegelaten.

20 augustus 2009 om 18:30

Dat is volkomen onjuist!
Wat je ziet is dat de sfeer juist structureel anti Ajax is. Dat komt met name door Borst en ook Waterreus die een (ongezonde) hekel aan Ajax hebben. Van Gelder probeert juit heel krampachtig discussie(s) over Ajax te mijden om die gasten te vriend te houden.
Het is me al meerdere malen opgevallen dat er tijdens verschillende uitzendigen met geen woord gerept wordt over Ajax, ook al is er wel aanleiding toe, om er kort tijd aan te besteden.

Wat Cruijff bedoelt (voor degene die zeggen dat hij zelf altijd negatief is) is dat de nadruk op overtredingen, spelbederf, ongemotiveerde spelers, negatieve randzaken (als financieën en beleidvoering van clubs) wordt gelegd...

maar willen W I J met zijn allen toch "het spelletje" zien??? Die mooie actie, die steekbal, die "bal over de hele" en "op de stropdas neergelegde bal" ???

En nee, tuurlijk moeten we de ogen niet sluiten voor die andere dingen, maar om het grootste gedeelte van een programma dat "studio voetbal" heet praten over zaken die "niet met voetbal te maken hebben" komt inderdaad negatief over...

En degene die vinden dat Cruijff altijd negatief is, misschien heeft de beste man gewoon gelijk over de dingen waar hij over zeikt???

- jeugdopleidingen (welke jongens van Ek U21 2006+2007 zijn nu daadwerkelijk toppers?? valt tegen hoor)
- teveel buitenlanders in de competities (iedereen is het hier toch over eens?)
- keepersprobleem (stekelenburg, vorm, velthuizen, vermeer, krul, mulder, maar werd er niet ook over van der Ban, Ten Rouwelaar, Graafland etc. zo gesproken???)

Ik denk dat Cruijff zijn mond even moet houden, want als iemand negatief is, is hij het wel. Niets is goed bij hem, alleen de elftallen die hij trainde speelden goed voetbal volgens hem.

Jan van Halst is ook tenenkrommend. Die let altijd op de verdedigende middenvelder en dan met name op het defensieve gedeelte. Gaat hij een goal terugdraaien en zeggen wie er niet goed loopt. Als er een goal tegen is gaat hij aanwijzen dat de desbetreffende speler te ver naar voren staat, maar als de desbetreffende speler mee naar voren loopt en aan een aanval deelneemt die lukt is hij goed en gedurft ''het gat'' ingedoken, als de aanval mislukt denkt de speler volgens Jan alleen maar aan aanvallen. Zo simplistisch. Jan zal altijd Jan vertonghen beter vinden als Aissati, terwijl een echte liefhebber weet dat Vertonghen de veters van Aissati nog niet mag strikken. Jan houdt van mooi voetbal zegt hij, maar als er mooi wordt gespeeld is Jan de eerste om de fouten aan te wijzen. Luister Jan, als je defensief speelt kun je eenvoudig weg minder fouten maken, mar het is ook veel minder leuk om naar te kijken, en makkelijker om uit te voeren...

Ja hij heeft wel gelijk.
Ik erger me altijd aan die beelden van de ellenboog van de week, want ik vind dat er veel belangrijkere zaken zijn te melden over het voetbal.

Hij heeft volkomen gelijk. Als voorbeeld alleen het spotje van voetbal inside al. Waar Johan ''blaaskaak'' Derksen zegt ''we maken het niet mooier dan het is''. Nee maar wel een stuk slechter dan het is. Dat er eens een keer gezegt wordt wat niet goed gaat okee, maar dat er bijna nooit gezegt wordt wat er fantastisch gaat is bedenkelijker.

een beetje tegengas tegen johan ok.
Maar kom op mensen Cruijff is een nationale uithangbord soms niet te volgen,
maar zonde Cruijff mis je gewoon heel veel en dat plat amsterdams.

Ik vind voetbal international veel leuker dan studio voetbal om te kijken omdat daar gewoon meer humor inzit, mede door van de gijp =)

Ach ja... Cruijff... Ik weet 't niet hoor, ik heb t nooit zo met hem gehad als analist. Hij snapt 't spel natuurlijk maar dit soort zaken negatief?! Hij is zelf bijna altijd negatief zo lang het niet over Barca en in mindere mate Ajax gaat. Ik vind dat elleboog van de week item ook nooit zo tof. Ik ben het daarin vaak niet met hen eens, veel ellebogen zijn echt niet bedoeld en andersom. Voetbal Insite daarintegen is een stuk leuker en vlotter, daar zitten tenminste niet aan de lopende band van die saaie Psg gasten (waterreus en van Breukelen bijvoorbeeld..)

Nederland mag kritisch zijn, maar het moet ook niet té zijn. Johan kan daar ook in doorslaan, van der Gijp en Hugo Borst vind ik helden.

Nou nou Johan stopt bij studio sport ,dat vind ik knap hoor ! aangezien ik ze daar toch redelijk pro Ajax vind,en net als de telegraaf graag stoken bij Feyenoord,voorbeeld ruil Wijnaldum- Didulica ?

Het niveau van Vi en Studio Voetbal zijn zo bedroevend laag..
Dan zie je er een Mulder zitten die niet weet waar die over praat, het Iq heeft van een 10 jarige echt een drama die gast, heeft Helemaal Geen inbreng. Waterreus die het alleen maar over 'het psv' uit zijn tijd kan hebben en een Jack van Gelder met zijn flauwe grapjes en overduidelijke voorkeur voor Ajax. Borst is een man waar ik het niet altijd mee eens ben, maar wel iemand met een duidelijke mening en zonder dat kinderachtige gedoe.
V/d Gijp is leuk om naar te kijken, heeft een gevoel voor humor, brengt wat kijkcijfers met zich mee, maar verder ook niet.
Derksen een echte voetbalkenner, prima gozer!

Tegenwoordig is het meer stemmingmakerij, mensen belachelijk maken en onrust zorgen bij clubs. Ook een manier om in de spotlights te staan. ( oa Koeman, die een aflevering voor dat hij tekende bij Az, volmondig nee antwoorde, bij de vraag of hij Az een optie was.)

Kortom, Cruijff heeft gelijk.

De grootste zuurpruim die het nederlandse voetbal ooit heeft voort gebracht komt met dergelijke kritiek. Gewoon negeren die man.

Cruijff heeft wat mij betreft gewoon standaard geen gelijk, daarvoor heeft deze man in het verleden te veel onzin lopen vertolken. Zelf staat hij altijd vooraan met zn negatieve gezeur als het bij ajax of Barcelona weer eens niet goed gaat. Ik vind dat er op tv genoeg aandacht is voor zowel de positieve als de negatieve dingen. Gaat Cruijff straks ook zeuren dat het op het nieuws alleen maar gaat over oorlog, honger, moorden en weet ik allemaal wat? Nieuws is gewoon nieuws, en ellebogen en knokpartijen wil ik ook gewoon zien als die er geweest zijn.

''elleboooog...,elleboog...,ellebooooog'' Hij slaat de spijker op zijn kop.het is makkelijk om spelers te wijzen op hun fouten,maar zoals Cruijf al zei “het is heel moeilijk om onderscheid te maken tussen een kopduel en een elleboogstoot. Dan denk ik: ‘waar ben je mee bezig”, Precies!! Ome Co gezien afgelopen week? Hij had het er ook al over,'' Doe mij maar een rubriek 'mooiste aanval' of 'slimste steek pass' of 'de vrije trap van de week'.het voetbal positief benaderen heren van Studio Sport,dat was de boodschap van 'ome' Co.is ook belangrijk..,tegenwoordig mag er alles gezegd worden over voetballers,af en toe gaan de heren van de pers te ver! Rene van de Gijp benaderd het voetbal op zijn eigen humoristische manier,leuk om naar te kijken.dhr Borst mag weleens opletten Wat hij zegt.makkelijk natuurlijk om voor de camera iemand neer te maaien terwijl ze zich meestal niet gelijk kunnen weren.
mijn conclussie.....de Meester heeft weer gelijk!!

Gelukkig is Johan de laatste jaren nooit negatief over Ajax, dus kan er nooit tegen hem gezegd worden!

Nou ik vind dat het wel leuk is om dat te laten zien dat is eens wat anders dan alleen een wedstrijd bekijken.
en een trainer moet ook negatiefe dingen gebruiken anders is je team een super team als je alleen positief bent je moet ook fouten kunnen aanwijzen.

Waarschijnlijk kwam deze meneer niet uit betreft zijn honorarium.. maar hoe dan ook en wat de reden ook is is het natuurlijk alléén maar postief dat deze meneer niet meer bij de Nos te 'bewonderen' is.. eindelijk een beslissing van meneer Cruijff waar ik volledig achter sta! hulde Cruijff.. als je nou ook voor de rest je mond houd dan ben je mijn held!

Zal Cruijff niet echt missen als analist. Of ik snapte hem niet of het was humorloss en saai. Rene van der Gijp, Derksen en Borst hebben tenminste boeiende analyses.

Cruijff die weet ook altijd wat te zeuren als het niet naar zijn tand is . geef mij maar borst die zegt teminste waar het op staat

Ik lig gewoon Dubbel van het lachen, Cruijff is gewoon zoo Komisch...

Elke keer als ik Cruijff op Voetbalzone zie moet ik gewoon ff kijken met zijn onnozele gedoe. Maar dat meneer Zegt het het liefst op een positieve manier te benadaren...
Is het dan zo slecht met het Voetbal dat elke keer als meneertje allesweter er zit er geen positieve dingen zijn?

en dan zeker elke week te horen krijgen dat bijv Psv de sterren van de hemel heeft gespeeld en elke week met maar 1 doelpunt wint.
Zodat ze later een keer met 5-0 verliezen loopt iedereen te janken van hoe kan dat nou ze spelen toch zo goed?
Nee, laat de Nos z'n gang gaan! Recht voor z'n raap anders krijgen die zakkevullers op de velden het nog hoger in hun bol dan ze nu al hebben!

Inderdaad, hele positieve uitspraken van cruijff!.... Wat een weggooier is die man!!!

Zo !
Het verbaast me niets dat Cruijff een reden heeft gevonden om zijn "vertrek"bij de Nos te verklaren.
Alleen heeft het wel erg lang geduurd voordat hij met deze onzin op de proppen komt.
Al zou de insteek van de Nos negatief zijn, dan kan Cruijff juist opvallen met zijn positieve analyses van wedstrijden.
Het is echter zo dat hij zelf eigenlijk alleen maar negatief is, niks klopt er meer van het huidige voetbal, Ajax werd zonder hem Bjax en is nu zelfs Sjax.
De titels gingen allemaal naar Eindhoven en nu zelfs naar Alkmaar en als hij Cl-wedstrijden moest becommentarieren ging het weer niet over Ajax.
Slechts Barcelona had hem op de been kunnen houden, maar om daarvoor helemaal naar Nederland te moeten komen ging hem toch echt te ver.

Johan, wees nu eens een vent en zeg gewoon dat je er genoeg van had, om telkens weer tegen die koppen van van Gelder en Egbers aan te kijken met hun adorerende blikken. Of nog erger; Hiddink, die je behandelt als zijn gelijke.
Je lieveling die je steeds verder weg zag zakken bij Ajax in zijn eigen tekortkomingen en ga zo maar door.
Je bent gewoon toe aan je pensioen en je wilt niet a la van Hanegem eindigen bij Rtl of Sbs, maar gewoon genieten van een pot voetbal van je cluppie in Barcelona.
Niks mis mee toch ??

Cruyff heeft gelijk. In Studio Voetbal gaat het alleen over ellebogen, overtredingen en (foute) scheidsrechterbeslissingen. Ik had liever dat het over het spel ging, de ontwikkeling van onze teams in Europees verband, etc. Maar de mensen daar doen amper hun huiswerk en ik betrap ze inzake ontwikkelingen in het buitenland ook vaak op een gebrek aan kennis en het vermelden van feitelijke onwaarheden.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren