Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Cristiano Ronaldo niet grootste Serie A-ster: ‘Hij was veel completer'

Laatste update:

Cristiano Ronaldo ruilde Real Madrid afgelopen zomer in voor een dienstverband bij Juventus. De intrede van de Portugese wereldster heeft ervoor gezorgd dat meer mensen het Italiaanse voetbal volgen. Gigi Simoni, voormalig trainer van onder meer Internazionale en Napoli, is echter van mening dat de Serie A betere voetballers heeft gekend.

Simoni wijst onder anderen op de Braziliaan Ronaldo, die namens Inter en AC Milan actief was in Italie. De oud-spits maakte 34 doelpunten in 47 wedstrijden voor Inter toen Simoni als trainer op de bank zat. “Mijn Ronaldo was veel completer en onvoorspelbaarder dan Cristiano Ronaldo”, wordt de Italiaan geciteerd door SportNews.

“Het zijn twee verschillende spelers. Cristiano is een goede speler, maar Il Fenomeno was iets anders”, aldus Simoni, die in aanloop naar de derby tussen Inter en Milan ook Mauro Icardi en Gonzalo Higuain onder de loep neemt: “Het is lastig die twee met elkaar te vergelijken. Ik heb sympathie voor Higuain, maar ik geef om Inter, en daarom juich ik Icardi toe.”

Ben jij het eens met Gigi Simoni?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

From Sergiño, to you | PSV
20 hints ??#voetbal
Reacties

Eindelijk iemand die spelers niet alleen op doelpunten beoordeelt.
Ronaldo de braziliaan was indd een veel betere speler dan deze Ronaldo.
Cr7 is vooral een doelpuntenmaker, en vind hem zeker geen top 10 beste spelers aller tijden, zeker voetballend niet.

18 oktober 2018 om 15:39

Tja, en ik vind de Braziliaanse Ronaldo niet top 10. Daarvoor heeft hij voor mij niet lang genoeg gepresteerd (wees t door blessures). Net als een Ronaldinho

18 oktober 2018 om 15:43

Zowel Ronaldo(bra) als Ronaldinho waren voetballend stukken beter dan cr7, die vooral het eindstation is.
Die 2 konden voetballen, zoals Messi nu, Iniesta, Zidane, Maradonna, om maar een paar op te noemen.
Cristiano kun je vooral vergelijken met spitsen die dodelijk waren in de 16m, zoals een type Van Nistelrooj

18 oktober 2018 om 15:53

Als je Ronaldo en Ronaldinho geen top 10 noemt dan heb je niks van het spelletje begrepen. Ronaldinho won het WK en de CL. Zette Barcelona weer op de kaart met Frank Rijkaard. Had een belangrijk aandeel op het WK in 2002. Ik denk dat er geen sierlijke voetbaler ooit geweest is dan Ronaldinho. Ronaldo daar en tegen is 3x verkozen tot wereldovetballer van het jaar. Heeft 2x het wK gewonnnen. Is uitgeroepen tot beste speler van het toernooi, is topscorer geworden en heeft de meeste assists geleverd op een WK. daarnaast wat Ronaldo bij Inter liet zien heeft nooit een speler laten zien in de Serie A. Alelen Maradona komt enigsinds in de buurt. Ronaldo in het seizoen 1997/1998 was onstopbaar. Ik denk dat mannen als Nesta, Cannavaro, Thuram, Maldini, Baresi en Desailly er nog steeds wakker van liggen.

18 oktober 2018 om 15:56

Nu kijkt men vooral naar de goals om Ronaldo te kunnen vergelijken met Messi.
Want dat is ook het enige punt waar je deze spelers met elkaar kunt vergelijken.
Daarom wordt Ronaldo bij elke goals dat hij maakt extra opgehemeld.

18 oktober 2018 om 16:00

Zover het recht op een eigen mening. Ik heb het niet over wie het beste aan de bal was of wie het meeste talent bezit. Als ik denk aan top voetballers ooit zet ik er niet iemand in die max een jaar of 4 gepresteerd heeft

18 oktober 2018 om 16:28

Ronnie was de beste speler die ik ooit heb gezien. Mensen noemen Mbappe een mindere versie van hem, kun je nagaan hoe goed hij was.

Jongste Balon d’or winnaar ooit. De eerste complete spits, die het spel kon verdelen en doelpunten kon maken a la Messi. Sws de beste in zijn tijdperk, zelfs Zidane zegt dat.

18 oktober 2018 om 16:48

Denk ook dat mensen de braziliaanse ronaldo meer ophypen omdat hij de potentie had maar niet (helemaal) heeft kunnen waarmaken. Een beetje zoals een D. Rose in het basket voor de kenners. Je kan je enkel inbeelden waar hun top lag

18 oktober 2018 om 16:53

Tom

Onzin, Ronaldo is iemand die zijn land aan een Wereldtitel heeft geholpen en jarenlang alles aan gort schoot en dribbelde, de beste van zijn generatie by far, hij heeft zijn volle potentieel door blessures en zijn schildklier niet kunnen waarmaken maar iedereen die wat van voetbal kent kon zien dat Ronaldo uitzonderlijk was, wat hij ondanks alles nog bereikt heeft is meer dan 99.9% van de voetballers, D Rose won als jongste ooit MVP en heeft na 2-3 seizoenen nooit nog een goed niveau gehaald, helemaal niet te vergelijken met Ronaldo die nagenoeg alles gewonnen heeft wat er te winnen valt zowel individueel als in teamverband.

18 oktober 2018 om 15:40

Desondanks zal hij de geschiedenisboeken ingaan als de beste afmaker allertijden, samen met misschien Gerd Muller.

18 oktober 2018 om 15:41

Voetballend waren er veel beter dan Cristiano Ronaldo. Maar ik heb nog nooit iemand gezien die zo een gevoel heeft voor doelpunten maken en zo'n ongelooflijke drive om iedere dag maar weer het beste uit zich te halen. Een winnaar, die na alle prijzen nog net zo hongerig is als toen hij 18 was. Mentaliteit is voor mij ook een kwaliteit. En op basis daarvan zijn er maar weinig die in de buurt komen van hem.

18 oktober 2018 om 15:47

Ronaldo scoort indd heel veel, maar mist ook vrij veel voor de kansen die hij krijgt. Bij Real scoorde hij aan de lopende band, maar kreeg vaak 5 scoringskansen, waarvan hij maar eentje of 2 maakte.
Andere spelers scoren niet zo vaak, maar missen niet zoveel kansen.

18 oktober 2018 om 16:51

Dat is echt onzin , tegen ik weet nog toen real tegen Bayern speelde had Ronaldo 3 schoten 3 goals. Je lult maar wat. Ronaldo heeft meer doelpunten dan wedstrijden voor real. Dus eigenlijk had hij 3 keer zo veel goals als wedstrijden kunnen hebben, je houdt je zelf voor de gek man.

18 oktober 2018 om 18:05

Als je Ronaldo niet eens een goede afmaker van dan ben je wel heel erg verblind

18 oktober 2018 om 21:49

Ik vind mentaliteit geen kwaliteit waarmee je de voetbalkwaliteiten van een persoon meet. Daarmee meet je iemand zn persoonlijkheid en dat staat totaal los van iemand zn individuele voetballende kwaliteiten.

18 oktober 2018 om 15:47

Cristiano Ronaldo niet bij de tien beste spelers aller tijden noemen is waanzin als je ziet wat deze man allemaal heeft gepresteerd. Ik ben ook geen fan van zijn gedrag en persoon, maar ik heb er wel groots respect voor. Het is ook onnodig zijn kwaliteit te bagatelliseren, iets dat veel mensen maar al te graag doen en hem wegzetten als een of andere speler die amper een bal kan aannemen en elke balletjes staat te wachten voorin. Dit is alles behalve het geval.

18 oktober 2018 om 15:52

Muller is ook 1 van de beste doelpuntenmakers aller tijden, Inzaghi was tot een paar jaren geleden europees topscorer, maar ze zijn toch geen top 10 beste speler aller tijden.
Men moet naar veel meer kijken dan alleen doelpunten.
Ik heb genoeg wedstrijden van ronaldo gezien, en hij heeft toch vaak heel makkelijk balverlies, slechte kontrole, of een slechte pass, dat mag de beste speler niet zomaar overkomen.
Ronaldo heeft gewoon teveel wedstrijden dat hij niet goed speelt maar wel scoort, daarom hoort hij niet bij de beste

18 oktober 2018 om 16:02

Ik vind Cristiano een geweldenaar. Alleen wat mij tegenspreekt is dat mensen het alleen over goals en zijn drive hebben om te beargumenteren met wie de beste speler ooit is. Zeker als je het afzet tegen een Maradonna, Messi, Zidane etc. Daar zit voetballen zn verschil in. Ik vind hem zeker top 10 maar niet top 5. De eerste keer dat ik Cristiano zag was op het Toulon toernooi met Portugal. Daarna ben ik hem blijven volgen en was ik zn grootste fan in de beginfase bij Man U. Ik vind het eeuwig zo de dat hij de techniek die hij toen had niet heeft kunnen koppelen met rendement zoals Ronaldinho dat kon want dan hadden mensen hem veel meer kunnen waarderen denk ik.

18 oktober 2018 om 16:05

Lekkere vergelijkingen ook. Inzaghi was topscorer aller tijden omdat die veel goals heeft gemaakt verspreid over een lange periode. Hij zelf is vaker onder de 20 doelpunten per seizoen geëindigd dan erboven, dus dan klinkt 'topscorer allertijden' al iets minder, voor zover dat kan.

Sowieso is de rest van je verhaal onzin dus ik ga er verder ook niet op in xD

18 oktober 2018 om 16:07

Ach, Messi heeft ook (belangrijke) wedstrijden er tussen gehad de laatste paar jaar waarin hij gewoon onzichtbaar was en dingen niet lukte, dat kan de (een van de) beste toch ook eens overkomen? We hebben het gewoon over mensen die in al die wedstrijden per seizoen ook gewoon eens een mindere dag hebben. En we kunnen er best over uit zijn dat Messi voetballend sterker is dan Ronaldo. En dan nog, Müller en Inzaghi waren voetballend ook lang niet zo sterk als Ronaldo en speelde vaak in de punt van de aanval. Echt een kromme vergelijking. Ronaldo is ook een speler die een dramatische wedstrijd kan voetballen en er toch weer staat om twee doelpunten te kunnen maken, zo kun je het ook bekijken.

18 oktober 2018 om 16:09

Ik haal Messi er slechts bij als voorbeeld, je kan er ook een andere topvoetballer neerzetten in zijn naam. Ik wil namelijk niet die discussie aanwakkeren... Voor de duidelijkheid, het gaat over Ronaldo.

18 oktober 2018 om 16:10

Inzaghi en Ronaldo vergelijken... dan houdt het voor mij eigenlijk al op met de discussie

18 oktober 2018 om 20:35

Op het eerste gezicht klinkt dat raar arseneal maar eigenlijk is dat helemaal niet verkeerd. Je kan hem beter met Inzaghi vergelijken dan met Messi, puur omdat Ronaldo enkel en alleen een afmaker is. Wat houd je over zonder zijn goals? Weinig. Alles is op hem afgestemd en hij eist alle kansen op. Kan uitstekend positie kiezen en afmaken maar daar houdt het op.
Ronaldo kan je beter met echte spitsen vergelijken, zoals Suarez, Lewandowski, dan met spelers die een veel completere rol hebben zoals Messi. Messi maakt het spel én maakt af.
Pas als Ronaldo betere statistieken zou hebben dan Messi (wat dus eigenlijk zou moeten als je hun rollen vergelijkt) dan pas zou er eventueel een vergelijking kunnen zijn. Dan heb je namelijk Ronaldo die meer scoort aan de ene kant (wat ook normaal is voor een spits) en Messi die meer doet dan alleen scoren, dat zou je tegen elkaar af kunnen wegen.
Maar aangezien Messi het flikt om én het spel te maken én ook nog eens fenomenale (goal)statistieken neerlegt en daarbij niet onderdoet voor Ronaldo, is er überhaupt geen sprake van een vergelijking, Messi staat ver boven Ronaldo.
Het enige punt waar Ronaldo namelijk beter zou moeten zijn (goals maken/statistieken) is niet echt het geval. Op alle andere vlakken is Messi namelijk beter, dat ontkent denk ik niemand.

En voordat mensen komen met, ''ronaldo is beslissender wanneer het moet''. Helaas willen mensen dit schijnbaar alleen uitdrukken in doelpunten.statistieken. Als Messi bijv niet scoort tegen Juventus heeft hij 'het niet laten zien', terwijl hij bijv wel gewoon een medespeler vrij voor de keeper zet. Hij kan er niks aan doen dat die bal dan niet wordt afgemaakt. Is iemand vrij voor de keeper zetten minder waard dan een intikker scoren? Heb je dan automatisch minder gepresteerd? Volgens mij niet.
Mensen vergeten dat zelfs als Messi niet scoort of geen assist geeft, hij alsnog erg belangrijk kan zijn in het spelmaken, en dat kan meer waard zijn dan een balletje binnenlopen waarbij 90% van de goal al gecreëerd is.

18 oktober 2018 om 16:00

Ach, voetbal gaat uiteindelijk toch om doelpunten he. Die bepalen wie de punten en de prijzen pakt. Natuurlijk hoort Cristiano Ronaldo tot de top 10 beste spelers aller tijden. Alleen Messi kan hem qua statistieken bijbenen (en andersom). Als je zo vaak belangrijk bent geweest en zo enorm veel individuele en met de club prijzen hebt gepakt, dan hoor je tot de grootsten. Zonder twijfel. Misschien waren andere spelers voetballend beter dan Ronaldo, maar dan zijn ze nog geen betere speler.

18 oktober 2018 om 18:31

Hahaha, jij begrijpt er echt he-le-maal niks van. C. Ronaldo heeft in de afgelopen 5 jaar 4 Champions leagues gewonnen, heeft samen met Messi nu far de meest bizarre statistieken ooit qua doelpunten, en heeft 5 keer de gouden bal gewonnen. En nu heeft hij een beetje een moeizame seizoensstart en is hij niet top 10? Man man man, wat een dom gelul

Jup en Roberto Baggio had natuurlijk een veel mooier haardracht dan dat Ronaldo nu heeft.

Of Taribo West, Pandev niet te vergeten.

Ronaldo Luis was natuurlijk ook een fenomeen he! Maar je kan die vergelijking niet maken, andere tijden, C. Ronaldo is natuurlijk gewoon een trainingsbeest en Ronaldo luis had een geweldig talent

Wat een onzin. We zijn 8 wedstrijden verder en hij kan al bepalen wie beter was in de Serie A? Ronaldo heeft 4 goals en 4 assists op zijn naam in die 8 wedstrijden. Ook geen verkeerd moyenne. Daarnaast snap ik die vergelijking niet. Misschien de naam. Maar Cristiano Ronaldo speelt al zoveel jaren op zo'n hoog niveau. Dat heeft Ronaldo niet voor elkaar gekregen. Tenminste, wel een ongelooflijk hoog niveau maar kon dit niet zo lang als Cristiano. De man is 33 jaar oud en begint gewoon weer aan een nieuw avontuur in de Serie A. Stop vergelijken en geniet er gewoon van dat deze man in Italie voetbalt.

18 oktober 2018 om 15:41

Het gaat hier niet om statistieken, maar als voetballer kon de oude ronaldo veel meer.
Hij kon in zijn eentje 3 of 4 man uitspelen, dat kan cr7 niet, hij is vooral een afmaker.

18 oktober 2018 om 15:43

Ronaldo was vroeger juist een speler die 3-4 man uitspeelde. Maar hij heeft wel een duidelijke transitie gemaakt als voetballer. Nu is het inderdaad vooral een afmaker, maar toch vind ik het te kort door de bocht om hem alleen als een afmaker te zien.

18 oktober 2018 om 15:56

@kluivert09: bij C. Ronaldo ligt het meer aan willen dan aan kunnen. Hij speelt in de Serie A nog steeds zo nu en dan zijn mannetje uit met een (kap)beweging. Nee, dribbelend erlangs komen doet hij sinds zijn latere jaren bij Real Madrid niet meer (tot nauwelijks). Het is nu allemaal functioneel met af en toe een schaar. Maar ook dat beheerst hij wel. Hij deed dat vaak genoeg in zijn jongere jaren bij Manchester United. Het volstaat dus niet om hem alleen maar een afmaker te noemen. Niet dat jij dat doet, maar dat zeg ik er voor de volledigheid even bij.

Hij is inderdaad vooral een afmaker. Maar op een gegeven moment kan ik me indenken dat je een bepaalde leeftijd hebt bereikt waarop je liever langer meegaat in de sport dan verschrikkelijke blessures oploopt omdat je spelers uitdaagt. Daarin treft C. Ronaldo geen gelijke: hij luistert naar zijn lichaam en past zijn speelstijl aan.

18 oktober 2018 om 16:33

Eerst in een reactie zetten dat je de wedstrijden van Ronaldo al heeel lang volgt om vervolgens te zeggen dat Ronaldo geen 3 of 4 man uit kan spelen.

Hij deed niet anders bij Sporting en Man U. Bij Real is hij langzaam gegroeid tot pure afmaker idd.

18 oktober 2018 om 17:25

Hij was in zijn Man United tijd inderdaad een veel betere voetballer, maar vergeet niet dat hij ook heel vaak lomp balverlies leed met zijn overdreven schaartjes. Vaak verspeelde hij ze over de zijlijn omdat hij de controle verloor.

18 oktober 2018 om 17:32

Misschien moet jij eens ophouden met C. Ronaldo beoordelen op zn laatste paar jaar. Als je hele carriere ziet van Cristiano zag je dat hij dribbels, spel maken, assists, skills bracht. Misschien kijk jij pas voetbal vanaf 2017 dat kan, maar doe dan beter research voor je dit soort dingen uitkraamt.

18 oktober 2018 om 20:36

Ach laat ze roepen wat ze willen deze mensen denken echt dat ronaldo helemaal niet kan voetballen ofzo. Nou hij was het gevaar bij real madrid als je nu naar real kijkt helemaal geen diepgang geen dribbels niks. Als ronaldo niet kan voetballen hoezo heeft ie dan 5 gouden ballen in de kast. Jullie kunnen zggen wat jullie willen maar 10 jaar lang speelt hij en messi op een hele hoge niveau. Het niveau dat vele voetballers niet kunnen vast houdrn inclusief ronaldinho ronaldo 9.

18 oktober 2018 om 16:26

De serie A van nu is niet meer zo sterk dan (eind) jaren '90 begin 2000...

18 oktober 2018 om 16:42

Nogal wiedes e als je met een defecte schildklier sukkelt van den beginne af en je de ene na de andere zware knieblessure te verduren kreeg.

18 oktober 2018 om 18:25

Wanneer gaan mensen snappen dat de beste niet om statistieken gaat. Dat zou betekenen dat een middenvelder nooit de beste speler zou zijn, want aanvallers hebben veel meer goals. Dats natuurlijk onzin. Bovendien is die Braziliaanse ronaldo veel beter dan deze. Ze cr7 in een zwakke club, due geen namen heeft, dan zal hij niks toevoegen, want hij is alleen een afmaker. Terwijl de Braziliaanse ronaldo het spel kan veranderen. En zo kun je veel andere spelers noemen

18 oktober 2018 om 18:56

Zoek maar eens op youtube Cristiano Ronaldo dribbles, playmaking, assists, skills. Kom dan praten of Cristiano Ronaldo niks toevoegt en alleen afmaker is.

Kijk Ronaldo zit er nog niet zolang. Dus lekker makkelijk praten. Maar de grootste ster ooit in de Serie A zal hij nooit worden. Daarvoor heeft hij de tijd gewoon niet voor mee. De grootste Serie A spelers ooit in mijn ogen zijn (beetje willekeurig want Serie A heeft belachelijk veel fenomenen gekend):Maradonna,Kaka en De braziliaanse Ronaldo.

Als hij er nou 1 a 2 goals per wedstrijd prikte, dan zag ik hem nog wel in dat rijtje komen. Maar het gaat moeizaam

18 oktober 2018 om 15:43

Maar hij gaat max nog 2 a 2.5 jaar blijven, erg krap om de beste serie A speler te worden. Al deed maradonna dat ook in dat tijdsbestek. Maar wat maradonna deed was uniek; pakte prijzen met een club dat toen niet groot was. Daarvoor had ronaldo naar elk ander serie A club moeten gaan dan juve.

18 oktober 2018 om 15:58

Marco van Basten hoort er eerder bij dan Kaka.

18 oktober 2018 om 16:01

En dan vergeet je nog 2 absolute grootheden bij je eigen club, namelijk Ruud Gullit en Marco van Basten. In het noorden van Italie worden deze 2 spelers nog altijd gezien als 2 van de beste spelers ooit in Italie. Als ik kennissen in Milaan spreek, dan praten ze nog altijd met een soort van ongeloof over de souplesse en klasse van Marco van Basten. Hij heeft niet heel lang in Italie gespeeld, maar was in die tijd natuurlijk wel fenomenaal.

Kwestie van smaak, maar mijn voorkeur gaat uit naar il fenomeno. Het zijn beiden enorm dodelijke spelers voor de goal. Maar de Braziliaanse Ronaldo had ook nog de kwaliteiten om een paar man voorbij te dribbelen als hij er zin in had, dat zie ik deze Ronaldo niet doen. En dan ook nog eens in de Serie A van die tijd, wat waarschijnlijk die wel iets uitdagender was dan de huidige competitie.

Ik denk dat de beste speler die in de Serie A heeft rondgelopen Diego Armando Maradona is. Daar kunnen Ronaldo en CR7 niet aan tippen als we naar voetballend vermogen kijken.

18 oktober 2018 om 15:58

R9 in zijn prime time was van een hoger niveau dan Maradona. Al heb ik Maradona nooit live zien spelen. Onlangs kwam er een statistiek na voren van WK prestaties tussen Ronaldo, Maradona en Pele. Daarin scoorde Ronaldo op alle statistieken het beste.

18 oktober 2018 om 16:13

Ronaldo was een spits, Maradona niet. Qua voetballer was Maradona in mijn optiek beter. Die maakte het nietige Napoli kampioen van Italië. Ronaldo was zeker een fenomeen, maar als ik puur naar het voetballende aspect kijk, dan was Maradona toch een treetje hoger. Niet voor niets worden ook na de carrière van R9 de besten ooit nog steeds Pelé, Cruijff en Maradona genoemd.

18 oktober 2018 om 16:07

Daar doe je Ronaldo echt veelte kort mee, in combinatie met kracht en techniek is er nooit een betere geweest. De beste man deed akka's terwijl hij in een volle sprint zat.

Ronaldo voor zijn blessure is de beste speler die ik ooit heb meegemaakt, jammer dat het zo kort duurde.

18 oktober 2018 om 16:14

Je hebt van Basten nooit zien spelen? Hetzelfde laken een pak.

18 oktober 2018 om 16:41

Van Basten mag de veters van Ronaldo Luis nog niet strikken, sorry Nederlanders, feiten. Alles wat Van Basten kon kon Ronaldo beter en zowel op dodelijke snelheid als uit stilstand, Van Basten is een van de beste aller tijden, maar Ronaldo Luis staat voor mij net als C Ronaldo en Messi op een ander schavot, dat is gewoon nog wat anders.

18 oktober 2018 om 17:52

Met alle respect voor van Basten, maar Ronaldo is voor mij van een ander orde.

19 oktober 2018 om 11:01

Ik denk dat de meeste van jullie iets jonger zijn dan ik. Ik heb van Basten als speler wekelijks meegemaakt. Net als Romario, die nergens genoemd wordt. Ook Romario deed niet onder voor R9.

18 oktober 2018 om 18:26

Eindelijk iemand die het snapt! Maradona was en blijft de beste aller tijden en niet alleen in de Serie A

Poeh, dan denk ik toch meer aan Maradona, Roberto Baggio, Maldini, van Basten etc. Maar persoonlijk vooral aan Gabriël Battistuta. Wat een held was dat! Die karakteristieke kop en scorend vermogen uit alle hoeken en gaten.

18 oktober 2018 om 16:20

BatiGol...mijn favo speler of all times. Wat een speler was dat zeg poeh.

18 oktober 2018 om 18:27

Zoals jij hier aangeeft “mijn favo aller tijden” heeft iedereen wel een favoriet. Deste storend al die discussies over Messi en CR7 bijvoorbeeld

Tja Cristiano Ronaldo speelt bij verreweg het beste team van de Serie A en de tegenstand is nou niet heel hoog. Natuurlijk heb je wel een aantal topverdedigers buiten die van Juve (zoals Koulibaly en die Slowaak van Inter), maar R9 bij Inter moest het gewoon opnemen tegen spelers als Maldini en Nesta. Inter was ook gewoon paar tandjes minder dan Juve en Milan. Ook Lazio, Roma, Fiorentina en Para waren toen gewoon ijzersterke ploegen. De Serie A was toen de creme de la creme. Ik denk nog wel 2 klasen hoger dan de PL van nu.

18 oktober 2018 om 16:04

Inderdaad, tijdens de jaren '90 was de Italiaanse competitie veruit het beste; als ik het goed heb stonden er zelfs 8 Italiaanse ploegen in de top 10 van de Europese coëfficiëntenlijst.

"Die ronaldo was iets anders..." Volgens mij begrijpen de meeste mensen dit wel. Het is zo vanzelfsprekend. Er is op voetballend gebied een duidelijk verschil zichtbaar tussen de twee. Op voetballend gebied is sowieso Il Fenomeno beter, maar CR7 is natuurlijk productiever.

R9 was voor zijn blessures wel extreem goed, ook al op heel jonge leeftijd. Door die blessures is hij wat minder geworden en schat ik CR7 over de hele loopbaan gezien hoger in. Zonder die blessures had R9 wel eens de beste speler ooit kunnen worden.

De wk hlve finale van 1998 vat Ronldo voor mij goed samen. Elke keer als hij de bal kreeg poepte ik in m'n broek. Wat was hij goed zeg.

18 oktober 2018 om 20:32

Jah die had echt 1 van de beste team met zich die brazilie ooit heeft gehad

Soms vraag ik mij af of mensen zich wel realiseren hoe bizar het is dat C. Ronaldo al ruim 10 jaar alles aan gort schiet. Die heeft natuurlijk veel meer gepresteerd dan de Braziliaanse Ronaldo, ook al was dat technisch inderdaad wel de betere van de 2. Maar uiteindelijk is C. Ronaldo de betere als je de prestaties naast elkaar legt, dat lijkt me toch duidelijk.

18 oktober 2018 om 21:41

Beter in termen van discipline en statistieken maar qua competenties en kwaliteit hebben Messi en Cristiano de echte Ronaldo nooit overtroffen terwijl de echte Ronaldo de bescheidene hemzelf was en wat blijkt nu ook super intelligent. Als semi negroide kleurling vecht hij niet om coach te worden in het land der blanken maar hij neemt een primera division club over. Altijd diplomatiek in de pers. Fenomeen als speler en fenomeen zakelijk.

Dat is wel duidelijk. Ik bedoel mensen die denken dat cr7 de beste speler in de serie a ooit is, begrijpen niks van het spel en zijn waarschijnlijk gister begonnen met kijken. Er zijn tientallen speler op te noemen die 2/3 klassen beter waren dan cr7. Hij is een prachtige speler (afmaker), maar lang niet de beste.

Nou ja hij heeft gewoon gelijk dat er betere spelers geweest zijn in de Serie A. Misschien niet El Fenomeno, maar Maradona toch zeker wel.

18 oktober 2018 om 19:20

Ligt eraan wat je zwaarder vindt tellen, vindt Ronaldo meer een inzhagi 2.0, ja hij maakt mooie goals maar daar blijft het ook bij. Als je ziet wat R9 allemaal met een bal deed is abnormaal. Zoals de meeste hier vind ik dat ook de grootste reden waarom hij de neppe Ronaldo wordt genoemd omdat hij lang niet zo technisch is en spelers echt voorbijkapt. Mooie akka, gekke panna's dat deed de echte, samba voetbal. Bracht veel meer dan alleen snelheid en goals. CR7 is gewoon 1 van de beste, zo niet de beste sportman ooit in het voetbal. Maar de beste voetballer? Kom op zelfs Eden hazard is een beter voetballer laten we eerlijk zijn

Zidane heeft zelf toegegeven dat C.R de beste speler is die hij gezien heeft. Voetballend was hij al ontzettend goed. Door de jaren heen een stuk efficiënter geworden en onnavolgbare looplijnen. Meer doelpunten dan wedstrijden bij real. Sorry hoor, maar daar kun je niet omheen. Los van zijn spel gaat het uiteindelijk om doelpunten maken als aanvaller. Op zijn hoogtepunt (fysiek; technische en tactisch duidelijk na Messi de GOAT. Althans dat vind ik

18 oktober 2018 om 19:57

Zidane was hier gewoon bescheiden, maar naar mijn mening was zidane genialer en bovendien liet hij het veel langer zien en om nog maar te zwijgen wat hij op eindtoernooien liet zien vooral tegen brazilië

18 oktober 2018 om 21:40

Nee, hij was coach bij Real met Cristiano onder zich maar zoek nu ook op wat hij over de echte Ronaldo heeft gezegd.

Ronaldo op zijn best was beter dan elke andere speler op zijn best. Voor de blessures was hij 21, tot de leeftijd van 21 is geen completere aanvaller geweest dan Ronaldo.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren