Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Chelsea onderhandelt met ‘les Hurlus’ over samenwerkingsverband

Laatste update:

De onderhandelingen tussen Chelsea en Royal Moeskroen-Péruwelz bevinden zich in een ‘vergevorderd stadium’, zo melden diverse Belgische media donderdag. De Londense club wil met de Henegouwers samenwerken om er vermoedelijk talentvolle spelers te kunnen stallen.

/

Daarnaast hoopt Moeskroen op financiële steun vanuit Londen. Voorzitter Edward Van Daele kon en wilde de gesprekken met the Blues niet bevestigen, maar gaf wel toe in contact te staan met ‘minstens één team uit de Premier League’. Moeskroen werkte tot voor kort nauw samen met Lille, de huidige nummer acht van de Franse competitie.

Chelsea wil overigens wel dat Moeskroen volgend seizoen in de Jupiler Pro League speelt, want anders gaat de samenwerking niet door. Les Hurlus staan momenteel op de dertiende plaats.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

"chelsea wil overigens wel dat Moeskroen volgend seizoen in de Jupiler Pro League speelt, want anders gaat de samenwerking niet door. Les Hurlus staan momenteel op de dertiende plaats."

Hallo? Moeskroen is officieel gered, da's al bekend sinds 15 maart, ze blijven 100 procent zeker in de Jpl. Waar slaat dit nou op?

On-topic: vind dit wel verschrikkelijk, zo'n club met 11 buitenlanders in de basis. Misschien stallen ze er Musonda ofzo wel, maar vorig jaar was dit Lille-B geen verrijking voor onze competitie. Mochten van mij gerust naar PO 3, i.p.v. Lierse. Nu zal het wel niet aantrekkelijker zijn, al zullen er waarschijnlijk wel kwalitatief sterkere spelers gestald worden.

2 april 2015 om 21:56

Belgunner,

Sportief zijn ze inderdaad gered. Maar...

Er zijn nog problemen met de financiën. Ze zouden over te weinig budget beschikken om een club te laten overleven in 1ste klasse. Ze zouden 3 miljoen budget hebben voorgesteld en de licentiecommissie vond dit niet realistisch.

Ik dacht dat die gisteren wel opnieuw hebben beoordeeld, maar weet niet wat het definitieve verdict is en of er al één is.

Dit is echt vreselijk voor het Belgische voetbal. Kom zeg. Onbegrijpelijk dat ze dit toelaten. Met alle respect voor de Moeskroen supporters, maar ik wens deze club ook een vlugge degradatie toe.

2 april 2015 om 22:01

Mja, ik ken er het fijne niet van maar als het via de één of andere sluipweg mogelijk is vrees ik dat dit betekent dat Chelsea financieel wel zal bijpassen.

2 april 2015 om 22:15

Belgunner,

" Tien dagen nadat het op het nippertje het behoud in eerste klasse kon bewerkstelligen, zou nu toch de degradatie kunnen dreigen voor Moeskroen-Péruwelz. De Henegouwse eersteklasser krijgt volgens Le Soir voorlopig geen licentie van de Belgische voetbalbond."

Bron:
nieuwsblad.be/sportwereld/cnt/
dmf20150326_01599527

2 april 2015 om 22:26

Bedankt, dat wist ik niet, maar is het niet mogelijk dat Chelsea Moeskroen royaal 'vergoedt' om de talenten daar te stallen zodat Moeskroen in eerste kan blijven?

2 april 2015 om 22:35

Belgunner,

Dat kan zeker. De omgekeerde wereld eh. Normaal moet je vet betalen voor de Thorgan Hazards, die te plat zijn voor Chelsea zelf.

2 april 2015 om 21:56

Ik vond het althans wel iets hebben, al die buitenlanders bij zo'n kleine club haha

2 april 2015 om 22:17

AA Gent was de eerste club ter wereld die 11 buitenlanders op het veld neerzette in een officiële wedstrijd.

Hebben we dan toch één prijs. lol

3 april 2015 om 02:01

Je bedoelt een record? Enfin, snap wat je bedoelt.

2 april 2015 om 22:04

Die spits tot de winterstop vond ik echter geen slechte (geloof dat het Diaby was). Maar ik snap je punt wel als er een Belgische club met 11 Fransmannen aan de aftrap begint.

2 april 2015 om 22:09

Al komen ze met 11 Eskimo's da's het probleem niet.

Die Abdoulay Diaby is idd. een zeer leuke spits.

3 april 2015 om 02:19

Talenten als Musonda gaan hopelijk toch naar iets betere clubs. Denk dat die makkelijk de interesse zou opwekken van clubs als Lokeren, Zulte of Kortrijk, of misschien zelfs bij één van de vijf rijkere clubs.

Had ze ook liever in PO III gezien, zoals denk ik heel België buiten de fans zelf, maar dan liever in de plaats van Cercle(al snap ik jouw standpunt ). Over Lierse ben ik ook absoluut niet rouwig.

Leuk voor Moeskroen, als er ook redelijke talenten gestald worden, want bij Vitesse is/was dat verdeeld. Is dit eigenlijk het toenmalige Excelsior Moeskroen?

2 april 2015 om 21:57

Ja, Excelsior Moeskroen zat in financiële moeilijkheden en koos er in 2009 (of 2010?) voor om te fusionneren met RRC Péruwelz.

2 april 2015 om 22:07

Neen, Excelsior Moeskroen had stamnummer 224 en is failliet.

Deze club gebruikt stamnummer 216 en hoort origineel bij RRC Péruwelz.

Het Belgische voetbal zit vol met zo'n gedrochten.

Gaat zo'n club lekker failliet met een berg schulden en dan stappen ze over naar een kleintje in een lagere reeks, doen een soort fusie - die er geen is -, nemen de kleuren grotendeels over van de failliete club, wijzigen de naam zodanig dat ie lijkt op dezelfde failliete club, de supporters volgen gedwee en met een belachelijk hoog budget voor die lage reeksen spelen die dan jaar na jaar kampioen.

FCO Beerschot Wilrijk is ook zo'n monster. Die zijn net al gepromoveerd naar 3de klasse.

Die trokken gemakkelijk 7000 man publiek aan - het 1ste klasse volk van het failliete Beerschot - en die spelen dan tegen clubs waar een paar honderd man komt kijken. Ongelijke strijd dus.

Hallucinant is het eigenlijk.

2 april 2015 om 23:00

Maar er zijn toch ook genoeg clubs in België waar het niet goed mee is gekomen uiteindelijk? Kan me een jaar of 10 geleden herinneren dat clubs als La Louvière en RWDM Brussels nog Jupiler League speelden maar die zijn sindsdien allebei ver weg gezakt en ik geloof zelfs failliet.

2 april 2015 om 23:06

Mja, iets te weinig publiek om het de moeite te maken om ze te 'redden' via een fake fusie eh.

Beide zijn failliet.

2 april 2015 om 23:06

Ach, is Moeskroen zelf failliet gegaan? Goh, mijn geheugen laat me weer in de steek.

3 april 2015 om 01:02

Binnenkort krijgen we er nog zo'n gedrocht bij als Antwerp failliet wordt verklaard. er zit zoveel potentieel in de regio Antwerp qua voetbaltalent maar bij van Antwerp willen ze niets horen van een fusie met Fc16clubsin1 Beerschot, ook al is dat misschien de enige manier om ooit nog succes te hebben op het hoger niveau. een goed voorbeeld is de Fusie Waterschei - Winterslag. Die moesten ook niets van elkaar afweten (ik kijk nog altijd raar naar de mannen die vroeger voor Waterschei waren). maar als Genk hebben ze het in hun korte bestaan wel aardig gedaan qua prijzen. Maar goed, ik ben hier door aant rammen, die fusie gaat er nooit komen want daar int "stad" zijn ze te koppig om te beseffen dat ze niet zonder elkaar kunnen.

3 april 2015 om 01:05

en zij zin niet de enigsten. 2de klasse van België is een massagraf geworden voor clubs. Zaventem, Bergen, Antwerp binnenkort enzo... er is sprake van een competitehervorming maar dat wordt ontzettend moeilijk, vooral als de 3de en 4de klassers hun zegje kunnen doen.

3 april 2015 om 08:02

Juveforlife,

Ja, het ziet er slecht uit voor den Antwerp. De 9 levens zijn op. Ze hebben hun licentie niet gekregen. Kan alleen nog voor het Bas, het Belgisch Arbitragehof voor de Sport.

Mja, op zich hoeven ze niet te fusioneren. Trekken beide genoeg publiek aan voor een rol in de middenmoot en zelfs subtop.

Met een fusie zouden ze wel een topclub kunnen worden. Maar dat gaat echt nooit gebeuren.

2de klasse is idd. de hel. Maar dat ligt aan die clubs zelf. Gewoon tering naar de nering zetten. Maar neen hoor, te veel clubs denken dat ze binnen n jaar gaan promoveren, overinvesteren, kunnen dat niet aanhouden en zitten in de schulden.

Komt deels ook omdat de toegang tot 1ste klasse smal is. Terug naar 18 clubs daar graag, met 3 rechtstreekse dalers. Dan wordt de toegang breder en is degraderen geen superramp meer.

Jammer genoeg zijn ze bij de Belgische voetbalbond niet wiskundig aangelegd.

Ik heb nog liever dat ze meteen failliet gaan dan dat ze de rest van het Belgisch voetbal mee de put in slepen door zich op te stellen als vazal van het grootkapitaal van Chelsea. Ieder jaar een Thorgan Hazard of twee en Chelsea heeft een aardige extra inkomensbron om FFP te omzeilen. ROI is het enige wat telt, jeugdontwikkeling is een marketingpraatje. Zestienjarige talenten goedkoop inslaan en later doorverkopen. Als ze daarom toekomstige inkomsten uit transfers van clubs uit België of Nederland afsnoepen, kan hen dat wat schelen. Qatar heeft net hetzelfde gedaan met KAS Eupen in tweede klasse.

2 april 2015 om 22:26

Het probleem is dat dit soort clubs nog faker zijn dan siliconenborsten. Er zit niks ziel in eh.

En het is je reinste competitievervalsing. Als Chelsea daar straks 20 man dropt, die te plat zijn voor Chelsea zelf, maar te goed voor de Belgische competitie, dan trekken die op een artificiële manier de verhoudingen scheef.

Straks pakken die wel misschien de plek in van een Genk, Gent of zelfs Standard in Po1. Dit terwijl zo'n kunstmatig Moeskroen over een eigen budget van 2 keer niks ligt te beschikken.

Alleen in België is zo iets mogelijk. Maar goed, we zijn dan ook beroemd voor ons absurdisme.

2 april 2015 om 23:30

haha die eerste uitspraak is zonet verkozen tot ''uitspraak van het jaar''.

maar hoe gaat het met het belgies voetbal en is die overnamen nu echt serieus ik ken die club alleen van Fifa(waaraan ik ben uitgeleend met spelers carriere)

vind wel dat clubs doordat samenwerk gedrag helemaal kapot gaan. als zo'n huurling een jaar prima speelt dan word hij weer doorverkocht en wat heb je dan juist 0,0% helemaal niets alleen weer nieuwe spelers waarvan je weet dat ze na een leuk jaar alweer weg zijn.

3 april 2015 om 02:22

We zullen zien, als men de keuze heeft om een talent van het niveau Bertrand Traore naar Vitesse of Moeskroen te laten gaan zullen ze wel de voorkeur geven aan Vitesse. Moeskroen zal volgens mij talenten krijgen waar ze er bij Chelsea zelfs niet helemaal in geloven. Zo zie ik spelers à la Tika Musonda of Mceachran(die nu op de bank zit bij Vitesse) misschien wel nog naar Moeskroen komen.

3 april 2015 om 07:27

Fiscabarcelona,

De top en subtop doet het aardig. Je ziet er aardig voetbal en de meeste hebben de kaart van de jeugd getrokken of gaan daar mee beginnen.

Europees doen ze het al een paar jaar niet slecht. Ze steken bv. Nederland na dit seizoen voorbij op de Uefa ranking. Club Brugge zit dit jaar in de kwartfinale El.

Standard, Genk en Anderlecht hebben al een modern training- en jeugdcomplex, Gent en Club Brugge gaan er één bouwen.

Qua stadioninfrastructuur lopen ze wel achter. Alleen Genk en Gent hebben een modern nieuw stadion, maar de rest zou nu toch gaan volgen en over een jaar of 5 klaar moeten zijn.

Samenwerken mag, maar wat Moeskroen doet, gaat verder dan gewoon samenwerken. Dit is gewoon het Belgische voetbal ondermijnen.

3 april 2015 om 07:36

Ik denk dat het vooral om talenten zal gaan die geen werkvergunning kunnen krijgen. Misschien nog wat talenten die bij vitesse op dd bank zijn beland.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren