Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Chelsea legt Engels recordbedrag neer en heeft Caicedo definitief binnen

Laatste update:

Chelsea heeft Moisés Caicedo definitief binnen, zo maakt de Londense club officieel wereldkundig. De van Brighton & Hove Albion afkomstige controleur (21) tekende een meerjarig contract tot medio 2031 op Stamford Bridge, nadat de medische keuring geen problemen aan het licht bracht. Chelsea legt een Engels recordbedrag van 127 miljoen euro neer voor de begeerde Caicedo.

Caicedo is met de veelbesproken transfer de duurste speler in de geschiedenis van Chelsea en de Premier League. Het record was sinds begin dit jaar in handen van Enzo Fernández, voor wie the Blues omgerekend 121 miljoen euro neerlegden. De 32-voudig international van Ecuador stond al langer op het lijstje van Chelsea, dat in Liverpool een serieuze concurrent had. Het leek er ook even op dat de middenvelder voor the Reds koos, maar hij vervolgt zijn loopbaan dus in West-Londen.

Caicedo is een defensieve middenvelder die ondanks zijn leeftijd al 32 interlands speelde voor Ecuador. Brighton pikte de rechtspoot in februari 2021 voor slechts 5 miljoen euro op bij Independiente, waarna hij een half jaar later bij het Belgische Beerschot werd gestald. Vervolgens wist de controleur wel een basisplek te veroveren. In totaal speelde Caicedo 53 officiële wedstrijden voor Brighton, waarin hij goed was voor 2 doelpunten en 3 assists. Bij Brighton lag de middenvelder nog tot medio 2027 vast, met de optie voor nog een seizoen.

Chelsea blijft flink spenderen
Met Caicedo presenteert Chelsea de zevende aanwinst voor het nieuwe seizoen in de Premier League. Manager Mauricio Pochettino verwelkomde in een eerder stadium Christopher Nkunku, Axel Disasi, Nicolas Jackson, Lesley Ugochukwu, Robert Sánchez en Ângelo. Met de komst van Caicedo gaan de transferuitgaven van Chelsea voor deze zomer ruim over de 300 miljoen euro heen. Chelsea hoopt Liverpool op korte termijn opnieuw af te troeven. De Londenaren willen Belg Roméo Lavia (Southampton) voor de neus van the Reds wegkapen.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Oké, aparte keuze wel hoor, Liverpool heeft toch een veel beter plan dan Chelsea? De club uit London speelt geeneens Europees voetbal

14 augustus 2023 om 19:40

In de PL kan dat gebeuren. Kijk wat voor teams daar spelen. Maar Chelsea staat er echt niet slecht voor dan Liverpool momenteel. Wedstrijd van zondag niet gezien? Caicedo is wel de missing link naast Enzo. Middenveld staat zo wel een stuk beter, alleen jammer van het prijs kaartje.

14 augustus 2023 om 19:53

Het prijskaartje is best ruk inderdaad. Maargoed, als dit onze nieuwe Kante blijkt te zijn dan zijn we dat zo weer vergeten. Die hebben we destijds trouwens voor 30 miljoen opgepikt, dus met wat mazzel in totaal 160 miljoen voor 2 wereldtoppers op CVM maakt de gedachte misschien wat dragelijker.

14 augustus 2023 om 20:31

Ja, zo lust ik er ook wel een paar haha.

14 augustus 2023 om 21:05

Je moet toch iets haha, deze prijs is wel absurd. Ben blij met de speler maar vind het bedrag te hoog.

14 augustus 2023 om 19:42

Totaal geen aparte keuze, misschien in het hedendaagse voetbal. Liverpool probeerde enkel de deal te kapen. Chelsea voerde al 3 maanden lang gesprekken met hem over een overstap en hij had zijn woord al gegeven aan ze. Een man van z’n woord, zegt veel over hem.

14 augustus 2023 om 19:55

Chelsea betaalt hogere salarissen dan Liverpool plus hij kon bij Chelsea voor vele jaren meer tekenen. Hij kiest voor het geld en daar is niets mis mee.

14 augustus 2023 om 19:59

Liverpool bood 10 miljoen meer dan de vraagprijs maar kon het salaris van chelsea niet bieden aan een speler die hun recordaankoop zou worden?

14 augustus 2023 om 20:02

Zo werkt het niet, elk club heeft een eigen salarishuis. Hij kan bij Liverpool niet gaan verdienen zoals van Dijk en Salah doen bijvoorbeeld.

14 augustus 2023 om 20:05

@d.costa9cfc, je gaat toch niet serieus op deze gozer reageren? Als domme en slecht geïnformeerde reacties geven zeer zou doen dan zouden ze El Fenomeno in Londen 'au!' horen roepen..

14 augustus 2023 om 20:19

Er is een verschil tussen kunnen en willen. Je hebt een salarishuis waar je je als club aan wilt houden. Laat je hem meer verdienen dan je topspelers, dan zorgt dat voor frictie en bij Chelsea kan die voor vele jaren meer tekenen wat betekent, meer salaris.

14 augustus 2023 om 19:55

Langer contract en veel beter salaris. Gaat duidelijk om geld hier.

14 augustus 2023 om 22:27

Chelsea heeft al veel langer echt werk gemaakt van deze transfer dus zo raar is dat niet.

Fantastisch speler één die we nodig hebben voor op de 6.
Enkel veel te veel geld.
Maar langs andere kant wat maakt het uit dat er zoveel geld word gespendeerd?
Is ons geld niet als die rijke eigenaars geld willen rollen laat ze doen.😜

14 augustus 2023 om 19:38

Ze geven hun eigen geld ook niet uit hoor. Dit geld is van de club zelf, Chelsea is tegenwoordig vermogend genoeg om dit soort transfers zelf te bekostigen.

14 augustus 2023 om 20:47

Ja klopt, maar ik heb altijd iets van als je het kunt waarom niet.

127 miljoen voor een speler die letterlijk 1 seizoen aardige dingen heeft laten zien . Kan het nog gekker ?? Heel goed gedaan van Brighton. Heeft Chelsea en Liverpool goed tegen elkaar laten uitspelen . Verder Ongelofelijk dat dit bedrag word betaald .

14 augustus 2023 om 19:43

Ja, 100 miljoen voor 8 eredivisie doelpunten.

14 augustus 2023 om 19:53

Ik zou het inderdaad ook enkel op die eredivisie goals gooien om zo een punt te kunnen maken. Dat die betrokken is geweest bij 6 goals in 7 CL-duels laat je maar even achterwege voor het gemak.

14 augustus 2023 om 19:53

Dat kwam alleen door ten hag anders was die deal er never nooit geweest

14 augustus 2023 om 20:16

Kijk tegen welke teams, nummer 8 van Turkije en het Slechtste Dortmund van de afgelopen 10 jaar. Het is niet dat hij de sterren van hemel speelde tegen Real Madrid of City.

14 augustus 2023 om 23:03

@shadyng - Nou ja, die 6 uit 7 haalt hij bij Manchester United niet eens enigszins. Hij komt niet eens aan z'n 8 Eredivisiedoelpunten in z'n totaliteit aan mogelijk rendement in de PL. Het is dus wel degelijk een houdend argument en natuurlijk een lachwekkend bedrag. Die 127 miljoen euro overigens ook hoor, laten we dat vooropstellen.

Wat ben ik opgelucht dat Egbhali meteen tussenbeide is gesprongen toen Liverpool er met Moises vandoor leek te gaan.. Maanden lang hebben de onderhandelingen compleet stilgestaan, met als gevolg dat Liverpool zich er tussen leek te wurmen. Ik hoop dat dit het einde betekent van Paul Winstanley aan de onderhandelingstafel namens Chelsea, zijn getreuzel en onkunde heeft Chelsea bijna 35 miljoen extra gekost!

14 augustus 2023 om 19:39

Hahaha ik denk inderdaad dat het een goed idee is als er iemand anders aan de onderhandelingstafel komt te zitten voor Chelsea. Sinds Boehly er is, is letterlijk elk bedrag absurd. City is er niets bij…

14 augustus 2023 om 19:43

Voor de grootste talenten betaal je nu eenmaal het meeste geld, dat er ook complete elftallen 17/18/19-jarigen gekocht worden vind ik onzin maar Caicedo was en is broodnodig. Als we naar Lampard hadden geluisterd dan hadden we Rice en Caicedo in 2020 gekocht voor een gecombineerde 64 miljoen pond maar helaas mocht het niet zo zijn..

14 augustus 2023 om 20:20

Wel vreemd dat die grootste talenten dan voor Real Madrid tekenen

14 augustus 2023 om 19:40

Goed gedaan door Liverpool bedoel je haha

14 augustus 2023 om 19:41

Liverpool mist nog steeds een fatsoenlijke cvm.

14 augustus 2023 om 19:43

Wat heeft Liverpool gedaan dan, buiten naast iedere target grijpen die ze proberen te halen in de afgelopen 3 maanden?

14 augustus 2023 om 19:41

We gaan nu de echte Enzo zien, I'm here for it.

14 augustus 2023 om 19:45

We hebben tegen Liverpool al een voorproefje gehad en bij vlagen hebben we vorig seizoen al van hem kunnen genieten! Met Caicedo naast hem gaan we echt intens smullen!

14 augustus 2023 om 19:58

Was idd wel nodig, met Nkunku er over een (lang) tijdje bij is dat wel een heerlijk middenveld.

14 augustus 2023 om 20:13

Nkunku is een buitenspeler en geen middenvelder. Zal het middenveld wel beter laten renderen als die fit is en voorin staat.

14 augustus 2023 om 20:28

Nkunku kan zowat overal spelen, maar ik zie hem uiteindelijk wel op de plek van Chukwuameka belanden. Vlak achter Jackson met Mudryk en Sterling/madueke naast zich. In een vrije rol kan hij dan af en toe ook over Jackson heen en doelpunten maken.

14 augustus 2023 om 20:56

Wat ik wel vreemd vind is dat we ook voor Lavia gaan, oké is jong en er zit veel potentieel in maar vind hem blessure gevoelig. Dan had je beter Adams binnengehaald

14 augustus 2023 om 21:06

Nee, sorry dat ben ik niet met je eens. Adams is wat mij betreft totaal niet van het niveau wat we na moeten streven. Hij is 'al' 24 en komt echt te kort.

Van een matig middenveld naar een middenveld duo met Enzo en Caceido, geweldig duo voor de komende jaren! En beiden kunnen zich nog jaren ontwikkelen tot nog betere spelers. Neemt verder niet weg dat beiden belachelijk veel gekost hebben en je ze na de wedstrijden bijna in bubbeltjesplastic mag inwrappen om jezelf te verzekeren van hun diensten.

14 augustus 2023 om 19:39

Haha enzo de
Middelmatige overschatte speler🙈 deed vorig seizoen niks goed🙈

14 augustus 2023 om 19:47

Bij Benfica blonk hij ook niet uit als meest defensieve middenvelder, daar had hij Luis naast zich die meer verdedigend speelt. Als Potter en Lampard bij gebrek aan beter hem vervolgens in een veel te defensieve rol plaatsen, dan komt zijn talent er inderdaad niet uit.

Maar gisteren, met een rol als gisteren die vergelijkbaar was met zijn Benfica-rol, speelde hij geweldig. Als Enzo overschat is, wie is dan niet overschat?

Chapeau hoor Chelsea, nu maar eerst eens ziens hoever jullie deze uitgaven gaan brengen

14 augustus 2023 om 19:47

Thanks, het zijn nog steeds allemaal jonkies natuurlijk dus het is goed mogelijk dat je door inconsistentie nog even uitgelachen gaat worden. Maar als ze allemaal hun potentie halen staat er over 3/4 jaar wel echt een gruwelijk team.

14 augustus 2023 om 22:54

Heb je ooit een ploeg gezien waarbij alle jonkies hun potentie halen? Dat lukt zelfs niet als je ogenschijnlijk de grotere talenten opkoopt. Je hebt balans nodig om het maximale uit talenten te halen. Ik vraag me af of Chelsea daar genoeg van heeft. Als die inconsistentie er nog een tijdje in zit, kun je de klok erop gelijkzetten dat veel van die talenten gaan stagneren. Zelfvertrouwen is nou eenmaal erg belangrijk in de voetballerij. Als Chelsea de top 4 niet haalt, is dat zeker niet goed voor het vertrouwen binnen de ploeg en de tevredenheid bij spelers. Als successen uitblijven, willen spelers weg.

De rust in Liverpool lijkt verstoord. Slechts twee jaar geleden stond Liverpool in de Champions League-finale en toonde interesse in Tchouaméni van Monaco. Destijds besloot het bestuur echter om geen haastige aankopen te doen en te wachten op de juiste speler. Tchouaméni werd gezien als een mogelijke vervanger voor Fabinho, terwijl Bellingham de rol van Henderson aan de rechterkant zou kunnen overnemen.

Tchouaméni heeft ook dit jaar aangegeven dat hij Real Madrid absoluut niet wil verlaten. Liverpool had de financiële middelen om Bellingham aan te trekken, maar ook hij koos voor Real Madrid. Niettemin beschikt Liverpool over voldoende financiële slagkracht. De club heeft immers drie keer de Champions League-finale gespeeld in de afgelopen vijf jaar.

Het probleem lijkt zich te bevinden bij de eigenaren, die hebben aangekondigd op zoek te gaan naar externe investeerders. Michael Edwards, die verantwoordelijk was voor alle technische aangelegenheden, heeft kort daarna de club verlaten. Nu lijkt het erop dat Klopp en zijn Duitse collega alle beslissingen nemen. Het is begrijpelijk dat doelwitten niet altijd haalbaar zijn, maar het is zorgwekkend dat er momenteel geen duidelijke alternatieven lijken te zijn. Is het scoutingsapparaat bij Liverpool niet meer actief? Vorig jaar haalden ze Diaz, nadat Tottenham al een overeenkomst had met de Spurs, en hetzelfde gold voor Gakpo.

Ik denk dat het van groot belang is om deze zomerperiode kritisch te evalueren en te onderzoeken waar het precies misgaat. Ik ben geen voorstander van het overhaast aantrekken van willekeurige spelers op de korte termijn. Het fundamentele probleem wordt daarmee niet opgelost.

14 augustus 2023 om 22:59

Ik vind de invalshoek wat vreemd. Ik vind Liverpool persoonlijk een mooiere club hoor, maar is het ooit anders geweest? Ik kan me niet heugen dat spelers liever voor Liverpool speelden dan voor Real Madrid. Dat is echt al decennia het geval niet.

Verder denk ik ook niet dat het vertrek van Edwards het probleem is. Liverpool won de jackpot met een samengestelde selectie dat met het seizoen beter werd met als gevolg een eindproduct, maar daarna werd wel snel duidelijk dat Liverpool moeite heeft om spelers adequaat te vervangen. Dat is nu zo, maar ook toen Edwards er nog zat. Het verval is al meerdere seizoenen gaande.

Ze dachten nota bene dat ze hun middenveld met lopers die aardig aan de bal waren te kunnen vervangen met voetballende middenvelders. Tja, da's gewoon een tactische blunder met die backs en die aanval. Ook het halen van heuze topspelers wordt zelfs voor clubs als Real Madrid heel erg moeilijk. Niet voor niets gaan ze nu achter jonge toptalenten aan.

Hahahaha. Wat een wanvertoning. Wanhoop nabij. Ondanks dat ern zeer goede vriend voor chelsea is hoop ik nu toch weer een seizoen als vorig jaar. Comedyclub chelsea

Het is wel een beetje de nieuwe kante en als ffp ze later niet komt opjagen is dit in het moderne voetbal (ondanks de kosten) wel een goede transfer. Al helemaal als je bedenkt dat Chelsea niet eens europees voetbal speelt en ze nu een potentieel top middenveld hebben voor de aankomende 7+ jaar.

Chelsea is wel een grap, al bijna een miljard uitgegeven inmiddels en geen Europees voetbal bij de grote jongens. Knettergek, alles minder dan een kampioenschap is een wanprestatie

14 augustus 2023 om 20:00

Het is echt een triest gebeuren. Voetbal is zo wel echt verrot. 900 mil gewoon in 12 maanden tijd. Dat dit gewoon kan. Leuk die spelers maar de manier waarop gaat nergens over. En ze willen nog Lavia en Olise erbij hebben. Greed zit erg diep bij hen!

14 augustus 2023 om 20:11

De top 4 halen wordt nog een hels karwei, want welke absolute topspelers hebben ze in hun selectie, welke sterren? In mijn ogen ontbreekt de buitencategorie, ze hebben gigantisch veel subtoppers binnen gehaald. Soms kun je beter één geweldenaar halen in plaats van twee leuke spelers. Ik zie geen De Bruyne, Haaland, Saka, Kane, Salah etc.

14 augustus 2023 om 22:52

Wel met de kanttekening dat veel van die subtoppers nog behoorlijk jong zijn en zich nog genoeg kunnen ontwikkelen. Daarbij zijn spelers wel ergens begonnen. Salah kwam nota bene via een mislukt avontuur bij Chelsea en een leuke verhuurperiode bij AS Roma terecht bij Liverpool. Een speler kan ook zo ineens excelleren. Enzo Fernandez had bijvoorbeeld uitstekende cijfers in zijn halfjaar bij Chelsea. Dat is gewoon een erg goede speler gebleken.

15 augustus 2023 om 11:20

Exact, 1 miljard weggegooid geld als je de top 4 niet eens er mee kunt halen haha, dan ben je toch de giller van de voetballerij?

Nee joh, Saoedi Arabie is diegene die de hele voetbalwereld naar de klote helpt aka de grootte boosdoener. 300 miljoen uitgeven aan de beste speler ter wereld is krankzinnig, maar ondertussen gebeurt dit gewoon in ons continent. 300milj voor klinkt in mijn ogen minder onzinnig dan 130 miljoen betalen voor een speler die twee jaar geleden speelt voor een club dat Beerschot heet. En dan natuurlijk die achter langdurig contract om de ffp regels te omzeilen. Belachelijk. Mijn excuses voor de Chelsea fans hier op VZ maar wat en kl*teclub zijn jullie geworden.

14 augustus 2023 om 20:08

De Premier League is een Super League in Europa. Ze hebben deze zomer meer uitgegeven dan La Liga, Serie A, de Bundesliga en de Ligue 1. Gelukkig heb ik nog de tijden meegemaakt dat andere competities hoger in het vaandel stonden.

14 augustus 2023 om 20:31

Saudi Arabië en de voetbalwereld naar de klote? Hoe kom je daar bij? Dankzij SA komt er juist veel makkelijk geld naar de Europese clubs, Europese clubs kunnen vragen wat ze willen. En wat deze transfer betreft, chelsea heeft hiermee de komende 10 jaar een wereldspeler. De beste op zijn positie misschien wel! Een hele verstandige investering.

14 augustus 2023 om 20:40

Op basis van een jaartje Brighton wordt die gebombardeerd tot misschien wel de beste op zijn positie?

Fernando Torres was ook heel goed bij Liverpool FC. Wat er daarna gebeurde.. ;-)

14 augustus 2023 om 21:02

Kezman, Crespo en Chevchenko ook Zonder gekheid, dit is wel een topper hoor. Natuurlijk is er nooit garantie of een speler de stijgende lijn kan doorzetten

De gunfactor had Chelsea al niet, maar ze blijven maar denken dat je een elftal bij elkaar kunt kopen.

Hoop dat ze weer 10e worden ofzo.

14 augustus 2023 om 22:48

@vazieman - Je kunt ook een elftal bij elkaar kopen. De meeste topclubs kopen hun elftallen bij elkaar. Echter heb je daar wel mensen voor nodig die weten wat ze doen. Dat idee heb ik echter niet bij Chelsea. Die kopen momenteel alles wat los en vast zit, zolang het in de toekomst maar eventuele restwaarde heeft.

Brighton heeft een fantastisch beleid. Zijn volgens mij de enige club uit Engeland die in Zuid - Amerika buiten Brazilië en Argentinië scouten. Voor niets binnen gehaald en 127 miljoen verdiend, hebben nog meer pareltjes gescout en ook die Japanner is weer goed gezien. Gelukkig bestaan er nog Engelse ploegen die een verantwoord beleid hebben.

14 augustus 2023 om 21:18

Inderdaad blijkbaar zitten daar toch redelijke pareltjes als vind ik 127 mil echt te veel geld hoor.
Eerlijk is eerlijk deze speler heeft nog geen prijzenkast he

14 augustus 2023 om 22:47

Het is wel afwachten of ze dit door kunnen zetten. Ook bij Brighton stijgt nu de omzet en dan zie je toch vaak dat clubs risico's gaan nemen en niet meer zo creatief scouten. Vooralsnog is een club als Brighton in ieder geval erg verfrissend binnen de Premier League. Het maakt het de moeite waard om wedstrijden te kijken. Dat heb ik de laatste jaren niet meer zo bij de PL.

Dan maar vol op Tchouameni inzetten als Liverpool en de Duitse technisch directeur buiten zetten. Ze gaan nu sowieso de hoofdprijs moeten betalen na deze soap. Liverpool mist Michael Edwards.

Chelsea blijft maar met geld gooien, wat een bedrag ook. Maar eerlijk vind ik dit bedrag voor Caicedo redelijk dan dat voor Mudryk.
100 mio voor een speler die een hooguit een vijftiental wedstrijden per seizoen meedeed in Oekraïne is pas echt van de zotte.

Juve werd gestraft voor Financial Gains omdat ze de transferbedragen aan het opblazen waren. Sorry maar ik ken deze Caicedo niet, ik volg Premier League niet. 130mil ??? Hoe zit het met FFP en transferbedragen opblazen in Engeland? Of doen ze daar niet aan mee?

14 augustus 2023 om 22:38

Dat licht je wel heel erg selectief toe. Juventus is gestraft omdat ze transferbedragen opzichtig opbliezen om aan de FFP te voldoen samen met nog andere vergrijpen. Dat is een totaal andere situatie dan dit. Brighton is gewoon gezond en kan vragen wat het wil voor een jong talent met een langdurig contract. Betreft Chelsea gaat jouw argument sowieso niet op, aangezien zij nota bene de 127 miljoen euro neertellen en er in financieel opzicht geen voordeel bij hebben.

Dus blijkbaar kan je als club zonder problemen in iets meer dan een jaar tijd 950 miljoen neerleggen voor spelers, en dan is Chelsea waarschijnlijk nog niet eens uitgekocht (want ook de geruchten omtrent Lavia en Olise bij elkaar voor ongeveer 100 miljoen pond zijn serieus). Dat gaat toch gewoon helemaal nergens meer over? Stel dat ze ook die twee nog halen dan hebben ze sinds 1 juli 2022 dus ruim een miljard uitgegeven aan spelers. Een miljard in net iets meer dan een jaar tijd.

14 augustus 2023 om 20:38

Het klinkt leuk die 950 miljoen maar het wordt verdeeld over 10 jaar. Alsnog belachelijk dat ze zoveel spelers voor flinke bedragen kunnen en mogen halen.

14 augustus 2023 om 20:40

Nee, 8 jaar was het maximale, en sinds dit seizoen 5 jaar.

14 augustus 2023 om 22:36

Als je actief bent in Europa, volgens de regels van de Premier League (die dit seizoen dus van toepassing zijn op Chelsea) mag je ze nog steeds over 8 jaar uitsmeren.

14 augustus 2023 om 22:45

@stravven - Ja en nee. Feitelijk heb je gelijk, maar het is niet zo dat dat zomaar even kan zonder dat daar ook voor Chelsea nadelen aan zitten. De constructie met de lange contracttermijnen stelt ze in staat de FFP te omzeilen op de korte termijn, maar tenzij alles de kant van Chelsea op valt, krijgen ze hier in de toekomst problemen mee. Chelsea zal deze uitgaven nog steeds moeten compenseren met omzet. Lukt dat niet, gaan ze dat over een wat langere termijn goed merken.

Alles wat nu misgaat, komt als een boemerang terug in de toekomst. Dat is het risico dat ze nemen. Het is niet zo dat ze bij Chelsea zulke heldere koppen hebben lopen dat niemand anders dit soort constructies had kunnen verzinnen. Er is een reden waarom bijna alle clubs dit soort dingen niet doen; niet eens bij 1 speler. Chelsea speelt blufpoker.

14 augustus 2023 om 23:14

Ik hoop ook dat het gewoon grandioos faalt. Dat verdient Chelsea.

" Bizar "meer woorden heb ik niet nodig om deze transfer te omschrijven

Slechte scouting. Kun je een best elftal van halen bijv in Z Amerika. Doe je ook leuk mee. Maar goed, wie neemt Chelsea nog serieus
Nog zo’n rijkeluis speetje, nauwelijks nog voetbalclub in historische zin.

Werkelijk een duizelingwekkend bedrag voor weliswaar een prima speler met groeimogelijkheden, maar bij lange na de 127 miljoen euro niet waard. Het grote probleem is dat clubs het ervoor willen betalen, maar bij een kleine 70 miljoen euro had het wel op mogen houden. Door dit soort transfers wordt die markt maar gekker en gekker. Qua prijs/kwaliteitsverhouding is deze transfer maar heel ietsje beter te verantwoorden dan die van Antony vorig jaar. Wat zijn ze ontzettend gestoord in Engeland.

Op een jaar tijd bijna een volledig nieuwe ploeg gekocht..
Dat ze te veel betalen is duidelijk. Het zijn amper gevestigde waarden die gehaald worden. Maar als de aankopen meevallen hebben ze misschien wel een topteam voor vele jaren. Dat er toch zoveel spelers naartoe willen is ook niet onlogisch, over de laatste 20 jaar is Chelsea samen met City de grootste club in de PL. Ze betalen hoge salarissen. Londen vs. Liverpool om te wonen.
Dat Chelsea een jaar geen Europees speelt is niet zo slecht, een team dat in opbouw is veel samen laten spelen is belangrijk. Europees, 2 bekers, de competitie. Continue aanpassen. Dat het dan weer niet was zoals met Tuchel en Lampard, die hebben met 50 verschillende opstellingen en continue andere spelers gespeeld. Automatismen is enorm belangrijk in voetbal. Focus op de competitie en FA cup. En met de League cup zien ze waar ze geraken. Lampard heeft bij zijn eerste aanstelling als coach bij Chelsea de bekerfinale verloren tegen Arsenal. Stel dat die gewonnen werdt zit er een andere mindset in die ploeg in combinatie met die coach. Dus hopelijk pakken ze onder Pottechino het eerste jaar een prijs en zijn ze weer vertrokken..

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren